Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 340, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 555 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116733104
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kult Márie a dějiny (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 18. červen 2020 @ 06:22:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
V kultu Márie se vůbec nejedná o přátelství a lásku mezi lidmi.


  Samozřejmě, že nejde, Rosmano - ta izolace lidí v kultu Královny nebes a jejího náboženství je velmi silná. 

  Popisuji tu realitu života včetně svědectví v článku Společenství svatých.


Převrácená učení a ideologické poučky proti křesťanům    

Velmi často tu v poslední době čtu převrácená prohlášení, která pochází z pomluv a cílené propagandy vyučované v ŘKC. Jen namátkou jeden úryvek pod článkem společenství svatých   Kalolícky /a myslím, že aj pravoslávny/ prístup k skutočnosti, ktorá sa nazýva "spoločenstvo svätých", sa líši od nekatolíckeho v tom, že sa naozaj drží dôsledne Písma, a nie ako tzv. biblickí kresťania, ktorí ho vlastne ignorujú... V čom? 1/Nevraví vari apoštol pavol o Cirkvi ako o "tele Kristovom"?... Nie sme si v tele navzájom údmi? Nepomáhajú si údy v tele navzájom? ... další úryvek z článku Kolik máme u Otce přímluvců?    Ale křesťan musí mít na zřeteli, že právě proto se církev nazývá Kristovým tělem. Nejen izolovaná láska k Bohu, ale láska k Bohu přetransformovaná také do lásky k bližním. Nekráčíme ke spáse samostatně, ale ve společenství a vzájemně si pomáháme.    

Tyto poznámky se snaží vypůsobit dojem, že zatímco v ŘKC fungují lidé nějak společně a to společenství je jediné pravé, tak v jiných církvích řádné společenství není, lidé žijí sami, bez společenství s druhými, samostatně a vlastně odmítají církve nebo církev nemají rádi. Lidé, kteří tyhle vylhané názory zastávají, za to nemohou - tyto názory jsou součástí cílené římsko-katolické propagandy proti křesťanským církvím a jsou téměř výhradně vytvořeny jako obhajoba komunikace mezi živými lidmi a záhrobím.    

V jednom mají ta svědectví pravdu - realita společenství v ŘKC se radikálně liší od běžné reality společenství lidí v křesťanských církvích, jen přesně naopak, než se to snaží daná propaganda prezentovat.    

Zajímavé je poslechnout si tuto skutečnou realitu, která panuje v ŘKC. Můžeme uvést autentická svědectví toho, jak to "společenství" a "vzájemná pomoc" ve skutečnosti funguje v ŘKC v praxi a jak jsme to mnozí zažili. Opět svědectví z článku "Jakou církev zvolit?"   

Pokud byste se chtěl podívat na naši církev zblízka a vytvořit si vlastní zkušenost a názor tak máte tu výhodu že si Vás nejspíš nikdo ani nevšimne pokud se nebudete cpát moc dopředu. Nikdo Vás nebude kontrolovat ani buzerovat a to dokonce ani tehdy kdybyste do ní vstoupil. Alespoň ne oficiálně. Kdyby tak někdo činil o své vůli tak obvykle stačí zajít za panem farářem a ten už mu to vykreslí. Že se má starat o svoje hříchy a trámy v očích. To že nemáme ve zvyku čučet jiným do talíře a do hřiven a kritizovat ostatní křesťany jestli mají naleštěné svatozáře nebo dokonce rohy podle našich představ a jestli konají své rituály tou správnou rukou je jedna z věcí která mi plně vyhovuje.    

To je myslím velmi kvalitně vylíčená realita. S takovouto bezohledností a nezájmem (který je v ŘKC dokonce považován za "výhodu") se v křesťanských církvích setkáte jen vyjímečně. Ale v celém tom totálním nezájmu o člověka jako jedince existuje jedna výjimka, poslechněme si další svědectví:    

Když půjdeš do kostela podívat se, nos ti neupadne, ale nikdo si tě nevšimne, kromě jedné chvíle. Před pár lety inovovali katolíci mši tak, že po obvyklých slovech Otčenáše vyzve kněz, aby si věřící dali znak pokoje, vychází to ze slov epištol, pozdravujte se navzájem pozdravením pokoje. Poláci v kostele se a sebe podívají a kývnou si spolu hlavou. Ale Češi si podávají ruce.. Znervózňuje nebo překvapí to lidi, kteří o tom nic nevědí, že se na ně v té chvíli obrací hned několik rukou ze všech stran. Neboj se toho, to katolické ovečky plní usnesení koncilu a pozdravují přítomné.    

To je vlastně jediné místo, kde uvidíte trochu zájmu při pobytu v kostele. Běžně se ale stává, že si takto mezi sebou podávají lidé ruce celý život a ani nevědí, jak se jejich protějšek jmenuje, natož aby věděli co žije nebo se zajímali o to, jak mu pomoci. Podání ruky v kostele je často maximum zájmu, který můžete čekat.    Pokud budete chodit celý život do kostela a umřete, je dost vysoká pravděpodobnosti, že v tom kostele si toho všimnou až za několik měsíců, pokud vůbec.    

Situace se mírně liší podle místa - takovýto totální nezájem je častý v městských anonymních kostelech či na poutních místech, kde šance zažít nějaký zájem o člověka je nulová. Jiná situace je ve venkovských kostelech, kde jako cizinci zájem zažijete (ale je otázka, jestli to je ten zájem, který člověk hledá a o který stojí ;-)      

Sdílení víry    

Pokud jde o sdílení víry, natož pak zážitků ze života s Bohem, tak to je většinou nulové. Ani dva sousedé ve stejné lavici, kteří si podávají ruce, často nevědí, co druhý člověk prožívá a čemu věří. Vedle sebe tak může sedět proutkař, léčitel a okultista, hned vedle veliký Mariánský ctitel, o kus dál charismatik a ještě dál ateista, který se přišel "jen podívat". A nikomu tento stav nevadí - protože se jeden o druhém nejspíš jeho životní příběh nedozví. Takový stav je brán spíše jako cnost a jednota v mnohosti.    

Stejné je to se svědectvím mezi jinými lidmi. "Věřícího" od běžných lidí nepoznáte. Možná znáte tu situaci: Jste ateisti, někdo vám řekne evangelium, vy uvěříte a radostně to řeknete všem okolo. A narazíte na pár lidí, které znáte léta a oni vám řeknou: "No, já jsem taky věřící, už od mala". A to bude taky první a poslední, co jste o jejich víře slyšeli a uslyšíte. Když jsem byl po dvaceti letech na srazu třídy a trochu jsem povídal o tom, komu věříme, spousta lidí bylo už "od mala věřících", jen to nějak nedávali najevo - žili a mluvili, jako všichni ostatní.    

Toník


| Nadřazený

Re: Kult Márie a dějiny (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 18. červen 2020 @ 09:10:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."/// " Skrze Márii k Ježíši " .......Jedná se tedy o harmonii našich životních postojů v následování Krista. ///Ne oko. O to se nejedná, to se mě snažíš bulíkovat :-) ...
Ale kdepak. V kultu Márie se vůbec nejedná o přátelství a lásku mezi lidmi "...



Rosmano snad zná skutečné učení katolíků lépe, než oni sami?  Ty ho snad žiješ? Víš, tomuto se říká arogance.

Něco ti o své víře řeknu, vysvětlím - ale ty mi stejně znovu vnucuješ své hloupé pokřivené představy o katolické víře.





..."Ona jediná bezpečně dovede ke Kristu. ... že kdo přijal Krista bez toho márijního předstupně, Ho vlastně nepřijal a nepoznal. ."...

Toto má svoji logiku;  Jestliže je Maria spolu s Kristem v nebi  (sdílí s Ním jeho trůn - Zj 3,21 - spolu se svatými v nebi), pak kdo má skutečného Krista, má docela jistě i Marii. Jeden bez druhého nejsou. Pokud u někoho Marie chybí, je to znamením, že jeho  "osamocený Kristus"  je jenom virtuální, neskutečný, vytvořený fantazií člověka v jeho vlastní hlavě.
Maria a vztah k Ní je rozpoznávacím znamením skutečného Krista.
Když mám pravého Krista v srdci, jsem nutně obklopen živým oblakem svědků, kteří mě ve víře předešli (Žd 12,1) a kteří mí aktivně pomáhají dosáhnout jednou (až se můj čas naplní) také koruny vítězství.





..." Márie v tom není nějak výjimečná. "...

Není to žádná "Márie", ale Marie. I z tohoto je už vidět tvoje snaha dehonestovat Ježíšovu matku. Uvědomuješ si to vůbec? Posmíváš se jí!

Marie byla Bohem přislíbená ihned po pádu lidstva do hříchu (Gn 3,15).
Je naprosto výjimečná - není žádné druhé ženy v historii lidstva, která byla Bohem připravena, aby se stala matkou samotného Boha. To Bůh v ní podle svého slibu vzbudil dokonalé nepřátelství vůči každému zlu. To, že Maria nikdy nezhřešila, je dílem především samotného Boha. Ona k tomu přidala jenom svůj dokonalý souhlas a svoji lidskou spolupráci na Božím díle.
Mariino: "Buď vůle Tvá" - je pro nás dokonalou inspirací pro život, nedostižným příkladem otevřenosti člověka plnit Boží vůli. Následujeme tento příklad Marie - i když v lidské slabosti třeba nedokonale. Příklad Marie je v tomto pro nás povzbuzením.



Skutečný smysl L 1,38 ti ve tvém zaujetí zatím naprosto uniká.




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 2.55 sekundy