|
Právě je 188 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano Laura67 mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124601022 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
°
GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme
GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.
|
|
poslal Nepřihlášený Věci jako Bůh může činit jedině Bůh, člověk může činit jedině věci, jaké může činit jedině člověk.
A o Synu je jasně v Písmu napsáno:
"V tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu... On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všechno svým mocným slovem." (Žid)
Že Syn je Bůh dosvědčuje to, že koná, jak může konat jedině Bůh:
|
poslal Nepřihlášený Podle čeho se pozná, kdo je Kristova Nevěsta? Předně ten, lépe řečeno ta, která byla Kristu zasnoubená jako čistá panna.
Kdo a jak byl Kristu zasnouben? Apoštol Pavel napsal Korintským tato slova: Neboť na vás žárlím Boží žárlivostí; zasnoubil jsem vás jedinému muži, abych vás jako čistou pannu představil Kristu. To znamená, že Bůh žárlí na svou Církev, kterou skrze apoštola zasnoubil svému Synu jako čistou pannu, aby Mu ji jako takovou představil.
Jak a čím se toto zasnoubení odehrálo? Z Abrahamova příběhu, zaznamenaného ve 24. kapitole 1. knihy Mojžíšovy, kdy poslal svého otroka pro ženu pro svého syna Izáka, můžeme zjistit, že se vypravil na cestu do města Abrahamova bratra Náchora z deseti velbloudy, na nichž vezl sebou všelijaké vzácné dary svého pána, aby tam ženu pro Izáka vybral, zapřísahán Abrahamem, že právě tam má ženu pro Izáka vybrat. Dary pro vybranou ženu měly získat její náklonnost pro budoucího muže, kterého neviděla. Na základě modlitby k Hospodinu vybral otrok Rebeku, která se narodila Betúelovi, synu Milky, ženy Abrahamova bratra Náchora, tzn. že to vlastně byla Abrahamova neteř. Šlo však především o to, aby to byla žena z Abrahamova rodu a ne žena z dcer Kenaanců, uprostřed nichž Abraham bydlel.
|
poslal Nepřihlášený Jeden ze zdejších myšpulínů si odfrknul, že prý "do nebe se nevystupuje ani nesestupuje po žebříku". Čímž nemůže bý dál od pravdy.
Pán Ježíš nám totiž sděluje pravý opak, a to že jeho příchodem se otevřelo nebe a že on je žebříkem z nebe i do nebe, tedy že skrze něj a jím sestupuje Bůh k nám a my skrze něj a díky němu k Bohu do nebe:
""Mistře", řekl mu Natanael, "ty jsi Syn Boží, ty jsi král Izraele." Ježíš mu odpověděl: "Ty věříš proto, že jsem ti řekl: 'Viděl jsem tě pod fíkem?' Uvidíš věci daleko větší." A dodal: "Amen, amen, pravím vám, uzříte nebesa otevřená a anděly Boží vystupovat a sestupovat na Syna člověka."" (J 1, 49-51)
Čímž odkazuje na starozákonní událost Jákobova vidění:
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
poslal Laura67 Zjevení 20: 6Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení; nad těmi druhá smrt nemá pravomoc, nýbrž budou kněžími Božími a Kristovými a budou s ním kralovat tisíc let.
Kdo patří k prvnímu vzkříšení bude král nebo kněz .
|
poslal Nepřihlášený Na
Granu diskutuje křesťanka, která se Božím
slovem zabývá, hledá v něm odpovědi a své poznání
smysluplně vysvětluje v kontextu Božího slova. Je to Laura 67.
Její výroky v diskusi na téma „Znovuzrození“ jsou zajímavé i v tom, že kromě správné cesty k dalšímu poznání Boží pravdy
je z její diskuse zřejmá snaha poznávat, vysvětlovat a připravovat se na
nadcházející události doby konce. A tato její snaha je známkou
vedení Duchem svatým v přípravě na závěrečné události
lidských dějin.
Nejsi
sama, Lauro. Je to tak, jak píšeš, my co náležíme Kristu jsme roztroušeni po celém
světě a Kristus si nás Duchem svatým vede. Jednou se setkáme. Těším se. Zůstávej v Bohu, Lauro.
Výše
zmiňovaná snaha Laury je plněním rezervní nádobky olejem u rozumných
družiček. Olej v lampě je Duch svatý obdržený při křtu od
Krista, lampa je lidské tělo jako pomíjející nádoba hliněná,
plamínek lampy je naše víra. Světlo lampy je světlo víry
prosvětlující temnotu hříchu, abychom nezabloudili na cestě do
náruče našeho milujícího nebeského Otce.
|
poslal magdalena07 Zajímavý dokument o Marii Magdaleně - ženě, které se Ježíš Kristus ukázal jako první po svém vzkříšení.
|
poslal Nepřihlášený Noé měl 3 syny, Šéma, Chama a Jaféta. Cham měl syny Mitsraim, Kúš, Put a Khanán. Potomci Mitsraim se dostali na Západ a žili v zemi známé jako Egypt. Ze země, která byla v hebrejštině označována Mitsraim, byly děti Jizraele vyvedeny do země potomků Khanána. Mitsraimské tradice se přenesly do Babylónské říše a pozdějších národů. Mezi nimi i zimní slavnosti plodnosti při zimním slunovratu (v těch kulturách byly významné sluneční doby, slunovraty a rovnodennosti, jako určující pro jednotlivé kroky zemědělství a celou společnost, a Slunce se uctívalo jako nejvyšší bytost).
|
poslal Nepřihlášený Kristus Cestující s rezervací letenky Založen: Jul 19, 2007 Příspěvky: 1 Zaslal: st leden 01, 2025 1:51 pm Předmět: Re: Otázka k 1.1.2025: Lze s lidmi vždy vycházet jen v dobré
V minulosti byl diskutující Willy za užívání nicku "Kristus" křesťany tvrdě kritizován. Kontroverzní nick znovu užívá. V diskusích se vyjadřuje, jako by on sám byl Kristem. O kritice za jeho vlastní výroky se opovážlivě vyjadřuje jako o kritice Krista. Soudí diskutéry, jako by on sám byl Božím soudcem. Vyhrožuje Božími tresty za hříchy, které diskutujícím lživě podsouvá. Působí v něm klam, kterým dokáže svou oběť natolik oklamat, že mu uvěří, že prý je prorokem.
Ježíš jim odpověděl: „Mějte se na pozoru, aby vás někdo nesvedl. Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat ‚já jsem Mesiáš ‘ a svedou mnohé. Matouš 24,4-5
|
poslal Nepřihlášený Kdo je onen Služebník Hospodinův v Izajášovi?
Přece Ježíš Kristus, Beránek vyhlédnutý již před založením světa.
Vždyť sám Pán na sebe vztahuje toto Izajášovo proroctví o Mesiášovi, když ho cituje:
"Neboť vám říkám, že se musí na mně naplnit to, co je napsáno: 'A byl započten mezi bezzákonné.' Neboť to, co se mne týká, spěje ke konci." (Lk 22, 37 - Iz 53, 12)
|
poslal Nepřihlášený Někteří místní trumbelíni chtějí Bohu přikazovat, co on může a co nemůže, a že podle nich prý že se nemůže stát člověkem. Přičemž prozrazují, jak mylně a lidsky přízemně si toto „stání se člověkem“ Boha představují, totiž jako proměnu Boha v člověka, jako změnu z Boha na člověka nebo někdy jako vznik nějakého „ani člověk, ani Bůh“, ale jako jakýsi „hatlámapatláma“ mix obojího: tu trochu z Boha, tu trochu z člověka a jako vznik nějakého zmixovaného Boha a člověka neboli bohočlověka, podobně jako to mívají ve své mytologii např. staří Řekové a nebo zde zmínění bloudové. Ale v křesťanské víře se nejedná ani o jedno. Křesťané totiž věří, že Bůh se ne proměnil v člověka, ale že jako Bůh přivzal nebo též přijal naši lidskou přirozenost k tomu všemu, čím už je sám v sobě a od věčnosti, tedy že Bůh se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem. Nevzniká tedy žádná „mixtura“ trochu z Boha a trochu z člověka, jako nějaká nová boholidská přirozenost, jak věřili už kdysi bludaři monofyzité, ale ten, který je stále týž, se stal tím, který vzniká a zaniká, aniž by sám v sobě přestal být tím neměnným, jakým je věčně. Vtělením se totiž pravý a celý Bůh stal pravým a celým člověkem, aniž by přestal být pravým a celým Bohem a aniž by kvůli tomu prvnímu nezačal být pravým a celým člověkem. A takto se Bůh ani nestal dvěma, ale je stále tímtéž jedním: Bohem, který se zároveň stal v čase člověkem, a nikoliv člověkem, kterého by přijal následně Bůh (tzv. adopcianismus), nebo člověkem, který by se snad proměnil v Boha, což je nemožné. Ten, který ustavičně JE, se v čase stal tím, čím nebyl, aniž by přestal být tím, čím JE věčně, avšak přijal na sebe to, co sám stvořil, aniž by tím přestal být Stvořitelem. Aktem vtělení se totiž nezměnil z Boha v člověka, ale sjednotil se z lásky k člověku s člověkem, a to tak, že se jím stal neboli že se vtělil, tak abychom ho my lidé mohli chápat a přijímat nám odpovídajícím, lidským způsobem a mohli ho poznat a být jím spaseni, když jsme jím skrze jeho vtělení bezvýhradně a plně přijati za syny Boží skrze naše přivtělení se ke vtělenému jednorozenému Synu Božímu:
|
poslal Nepřihlášený Je jasné všem křesťanům, že božským způsobem máme uctívat a prosit jedině Boha, ne žádného tvora. Protože božské úcty i naší modlitby je hoden jedině Bůh – Stvořitel a Pán všeho. A přesně k tomu nás vyzývá sám Ježíš nejen ve vztahu k Bohu Otci, ale i ve vztahu ke své osobě.
Jednak jasně říká, že jej máme ctít úplně stejně, úplně stejným druhem úcty jako Boha Otce:
„Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.“ (řecké kathós znamená „stejnou měrou“)
|
poslal Nepřihlášený
Proč Maria mohla mít ve svém lůně Boha, když ona není Bůh a Boha může ve svém lůně nosit jedině Bůh, stejně jako člověk může ve svém lůně nosit jedině člověka? To proto, že Bůh přijal lidství, aniž by zároveň přestal být Bohem, a Maria tak ve svém lůně nosila Boha lidským způsobem, protože ona nebyla počátkem jeho Božství, ale počátkem jeho lidství: nepočala Božství Boha, ale počala lidství Boha, kdežto Božství Boha Syna počal bezpočátečně Bůh Otec mocí Ducha Svatého. Tak Boha Syna coby Boha jako jeho původce mohl a může nést ve svém lůně pouze Bůh Otec, protože to Otec je počátkem Božství Syna, podobně jako počátkem lidství Syna je člověk Maria, za zázračného působení Boha skrze Ducha Svatého, aby ona mohla lidským způsobem nést toho, který je Bůh a který má svůj bezpočáteční počátek v Božství, ne v lidství.
|
poslal Nepřihlášený Je podle vás členství v Řádu svobodných zednářů slučitelné s křesťanstvím? Co si myslíte o zednářích?
|
poslal Nepřihlášený Brusle a Magdalena jsou neobjektivní moderátorky, které si pletou veřejnou diskusi se soukromou poštou. Jejich způsob cenzury lze označit za totalitní, protože mažou příspěvky nesouhlasné s jejich názory a kritiku nevyjímaje. Nesouhlasné názory a kritiku považují za útok, který narušuje jejich "soukromou" korespondenci na DF Cesta s B+M. Diskusní způsoby Brusle a Magdaleny se hodí spíše do soukromé pošty, kde kvůli vyšším nárokům na soukromí lze určité nesouhlasné názory a kritiku považovat za útok. Tato kritéria však nelze aplikovat ve veřejné diskusi. Proto je jejich cenzura hrubým porušením nestrannosti moderátorů. Dovolávání se blokování diskutujících u administrátorů webu je neskutečně trapné, a také to poukazuje na moderátorskou neschopnost. Selhání nepoučitelné Brusle bylo několik. Výběr moderátorů dělá to od začátku špatně. Prvním moderátorem byl prorok, který je nyní její nepřítel a ničí její nové DF B+M. Dalším selháním je ustanovení moderátora, který je kvůli víře v reinkarnaci z křesťanského společenství vyloučený. Víra v reinkarnaci je neslučitelná s vírou křesťanů. Napřed to byl falešný prorok, pak reinkarnace. Co to bude příště?
|
poslal Nepřihlášený Jak víme, že Ježíš Kristus je Bůh Stvořitel?
Je přece jasné, že stvořit může jedině Bůh, a Ježíš je Slovo, které tvoří vše a bez něho není stvořeno nic:
„Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.“
|
poslal Nepřihlášený Kdo je ten, který sestupuje z nebe, aneb jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když byl počat na zemi?
„Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.“ (J 3, 13)
Jeden místní myšpulín tvrdí, že z nebe sestoupil Syn člověka, ne Bůh, který by se stal člověkem. Ale jak mohl Syn člověka sestoupit z nebe, když i podle tohoto místního myšpulína byl počat na zemi jako obyčejný člověk?
|
poslal Laura67 Co znamená znovuzrození ? První kdo se narodil znovu je Pán Ježíš.
Řím. 8: 29 Předem totiž určil, že se ti, o kterých od začátku věděl, budou podobat jeho Synovi,+ aby byl prvorozený+ mezi mnoha bratry
Všechny komu Bůh dal Ducha Svatého v budoucnu se narodí znovu (obdrží duchovní tělo)
|
poslal oko My, lidé moderní doby, žijeme často v nepravdivé iluzi, že jsme
chytřejší a informovanější, než předchozí generace před staletími či
tisíciletími.
|
|
|