Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430023, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 575 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116737142
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda začíná a působí v nás (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 26. březen 2019 @ 06:49:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Původní kontext, proč jsi to napsal, si dnes už vůbec nepamatuji, a nepřipomněl jsi jej.

  Dobře tedy, připomenu tedy kontext znovu a pak znovu, i když jsem jej připomínal asi 10x. 


  Šla diskuze o SZ a NZ. Psal jsem, že SZ není nějaká "nižší" a "horší" norma, než NZ. Že co bylo hříchem před Ježíšem, to bylo hříchem i za Ježíše. 

  Ty jsi někam mířil, já nevěděl přesně kam.

****************

Cizinec: Nevím. Když nevnímám, kam míříš, nemělo by naopak smysl mi to vysvětlit? 

Wollek: To si právě jistý nejsem. Samozřejmě se o to snažím, a snažil jsem se už před tím. Ale ne každému má smysl všechno vysvětlovat. Nicméně pokračuji v tom i tentokrát. Třeba nemá to smysl, pokud máme jiný pohled na to, co to znamená, že dvě těla se staly jedním tělem. Pokud se v tom neshodneme, nemá smysl se snažit druhého přesvědčit, co to přesně znamená. A třeba nám to dá Pán jednou poznat a až budeme staří a změní se u nás zákony třeba vlivem posilujícího Islámu, tak si nějakou mladou ženu jakou druhou manželku pojmeme. Já bych to jaké správné nevnímal. Ty ano?

Cizinec: Islám nevnímám jako správný, ani to, aby někdo dělal něco pod vlivem Islámu. Ironie, úkrok stranou? Nesouvisí s tématem.

Wollek: Zapomeň na to, že jsme zmínil Islám - to mne jen napadlo, jako nejpravděpodobnější možnost, jak by zákony naší země v dohledné době mohly legalizovat mnohoženství. Klidně sis mohl představit, že by to bylo tak, že by lidé v Česku dospěli k závěru, že mnohoženství je fajn a vyhrála by politická hnutí, která by to měla v programu. Změnilo by to něco na Tvém pohledu, Tvé odpovědi?

Cizinec: Ne, vůbec ne. Pokud jde o veřejný život, jsem pro maximální míru svobody - jestli chce někdo být nevěrný svojí ženě, ať si je. Jestli chce někdo fetovat, ať si fetuje. Jestli chce někdo ničit svůj život přežíráním, ať si ho ničí. 
Ale za svoje. 
Pokud chce někdo mít dvě manželky, ať si je má. Jestliže je zakázané mnohoženství (a lidé by se nad takovou věcí pohoršovali) a je povolená nevěra a potraty, mají to lidi v hlavě trošku převrácené. Pokud chlap přebíhá mezi dvěma ženami a pěti dětmi a všichni jsou v nejistotě, mohlo by být lepší řešení nějaké smluvní zajištění. Což samozřejmě neznamená, že by to bylo morálně v pořádku. 

Pokud jde o mne, tak to, že zákon povoluje některé drogy pro mne neznamená, že budu fetovat. Že povoluje potraty, neznamená, že budu s potraty souhlasit. A pokud by zákon povolil nějakou formou více manželek, nebude to znamenat, že bych si vzal další ženu. 99% zákonů ČR na mém chování nic nezmění, jelikož se mne netýkají. Mimochodem: Lidský zákon a "papír" jsem nepotřeboval ani na manželství. Když jsem šel ten "papír" podepsat, už jsme byli manželé, jen jsme na úřadě museli sehrát divadlo, které stát tehdy vyžadoval...

***********

  Reagoval jsem tedy na tvoje dotazy ohledně zákonů a politiky. Spletl jsem to s tím manželstvím, to už jsem ti vysvětloval (nejdřív byl úřad, pak kostel). Jinak jsem psal k tomu, na co ses ptal ty.


Třeba to, že z toho, že bych je nezakázal (protože v tom nevidím smysl, a navíc by se to ještě mohlo obrátit proti víře v našeho Boha), neimplikuje vůbec nic takového, jako, že jsem pro maximální míru svobody.

  To je asi o použití pojmů: Pokud se bavím o zákonech, politice, tak "zakázáno zákonem" = "není svoboda", "nezakázáno zákonem" = "je svoboda". 

  U nás například není zákonem zakázané chování lvů jako domácích mazlíčků. Je tedy svoboda chovat lvy, jako domácí mazlíčky. Jestli udělají zákon, který to zakáže a potrestá lidi, co budou chovat lvi jako domácí mazlíčky, nebude "svoboda" chovat lvi jako domácí mazlíčky.

  Ty tomu pojmu "svoboda" v souvislosti, na co ses ptal (povolení mnohoženství, případně morální věci jako rozvod, cizoložství, přežírání, drogy) rozumíš jinak?


Umíš si představit, že by něco takového bylo napsané v Bibli? Že by kniha s takovým citátem někdy byla kanonizována?

  Ano, samozřejmě. 

  Už jsem psal, že odpovědnost je základní součást zákona [obohu.cz]. Odpovědnost je také přirozená součást života - viz například "co člověk zasívá, to také sklidí". Stejně tak jsem citoval postoj k těm, kteří dělají zlo [obohu.cz].

  Toník


| Nadřazený

Re: Svoboda začíná a působí v nás (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 27. březen 2019 @ 06:48:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Pokud si jednu vzal jako ženu první, pak by měl když tak opustit tu druhou, ale o děti se starat... ale to je spíše teorie, reakce na Tvou úvahu. Neznám jediný takový příklad z praxe. Pak bych mohl vyslovit názor přímo do dané situace, zřejmě po modlitbě.

  Měl by opustit tu druhou, ale starat se o děti? 

  Jak by to udělal, když by ty děti byly s tou druhou manželkou? Mělo by nějaký smysl opustit tu druhou ženu, bylo by to prakticky k něčemu užitečné?

  Příkladů znám také poměrně málo, lidí, kteří žijí se dvěma ženami, není až tak moc a nevyskytují s v prostředí, ve kterém se pohybuji. Bavím se taky jen teoreticky.


  Mimochodem, neodpověděl jsi na otázku k tomuto tématu v minulé diskuzi. Psal jsi, že "že nejsprávnější by bylo vrátit se ke své původní manželce

  Zrovna to písmo řeší [obohu.cz] [obohu.cz]: "Její první manžel, který ji propustil, si ji nesmí znovu vzít, aby byla jeho ženou, poté, co byla poskvrněna. Byla by to ohavnost před Hospodinem."

  Zajímalo mne, proč jako nejsprávnější řešení navrhuješ návrat k původní manželce?


Spíše bych dal daň na prokazatelně nezdravá jídla, a z těch pak přispíval na zdravotní pojištění - a nám ostatním to o to snížil. Podobné by to mohlo být se všemi potravinami - část by mohla jít na zdravotní.

Jiná a spravedlivější varianta by byla, že by se povinné zdravotní pojištění zcela zrušilo, a každý by si zdravotní péči buď platil sám, nebo se mohl dobrovolně pojistit - to je ovšem fikce. To píšu jako můj skutečný názor, kdyby se Ti předchozí - poněkud realističtější - odstavec nezamlouval.


  Mně se zamlouvá, když píšeš k tématu a za sebe. To mám v diskuzi nejradši, psal jsem to už mnohokrát.

  Máme podobný názor - snad kromě té vyšší daně na nezdravá jídla a způsob života. Pokud by lidé žili nezdravě "za svoje" (tedy platili by si následky svého stylu života), nebyla by vyšší daň potřeba.

  A také si uvědomuji, že to je teorie. I když - až dosáhne obezita, cukrovka a související nemoci ještě větších rozměrů, bude se to řešit i více prakticky.


A taky jsme se tehdy o to nemuseli přít - já to třeba za proroctví považoval vždy, a pokud si o tom u zpětně dohledám, vidím, že je to jednoznačně převažující názor mezi křesťanstvem. 

  To jste se ale vůbec nemuseli přít! ;-) Ani jsem si nevšiml, že u tebe vznikla nějaká pře, až později, z tvých postranních podivných poznámek a představ. 

  Pokud by tě téma zajímalo, můžeme probrat.



Opakuji, že jsem ji za bezvýznamnou vždy považoval pouze v kontextu komparace těch dvou výroků. A to proto, že jsi na tu komparaci tou vsuvkou reagoval. 

  Rozumím. V tomto jsem tě špatně pochopil. Reagoval jsem stále na zlovolné vytržení z kontextu, ve kterém jsme diskutovali a přičítání mi myšlenek, které jsou mi cizí. Což bylo z mojí strany zbytečné, uznávám.


Nejsem pro takovou maximální míru svobody, ale jsem proto, aby si lidé následky svého hříchu nesli pokud možno co nejvíce za svoje - do té míry, do jaké je to možné. Zakazování menších hříchů, které až příliš neomezují druhého člověka bych nezakazoval především proto, že to nemá smysl. 

  OK, nejsi pro takovou míru svobody, jako já, ale pak napíšeš totéž, co já, jen jinými slovy. ;-)

  Když jsem se tě ptal, zda bys zákonem omezil svobodu lidí, co cizoloží, rozvádí se, nebo se přežírají, také jsi řekl, že ne.

  Připadá mi  stále, že tvá opozice se nezakládá na racionálních podkladech. Proto se ptám.

Ne, že bych byl pro maximální svobodu.

  Ani já nejsem pro "maximální svobodu(tečka)" - Proto jsem také jasně označoval zlovolné jednání, kdy byl ten můj výrok vytržený z kontextu.

Podle mne má smysl změna srdce... a nějaké zákazy a zákony mohou to srdce ještě více zatvrdit. 

  Změna srdce má smysl jistě. 

  Zákazy mohou zatvrdit, ale nemusí.

Ale to je zcela jiná motivace, než u Tebe - řekl bych.

  A jakou motivaci jsi vymyslel mně? ;-)

Alespoň z toho, že jsi pro. Možná jsi pro, ale myslel jsi to jinak - to já Toníku nevím. 

  Ne, nemyslel jsem to jinak, myslel jsem to přesně tak, jak jsem to napsal: V zákonech, politice (na co ses ptal) jsem pro svobodu, ale za svoje. V takové míře, jak jen to jde, vždy a ve všem.

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 2.82 sekundy