Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 429718, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Mikim
cernof
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116614433
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Trýzněni dnem i nocí na věky věků
Vloženo Středa, 23. únor 2011 @ 14:43:32 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal kabrtdaniel

alias jak to, že ten Dan Kábrt nevěří ve věčné utrpení, i když to má černé na bílém... :-)

(Zj 20,10)
A ďábel, který je sváděl, byl uvržen do jezera ohně a síry, kde je i šelma a falešný prorok; a budou trýzněni dnem i nocí na věky věků.

Často bývá tento verš vykládán doslovně. Dovolte mi však tvrdit, že se zde jedná o symboly, podobně jako v celém Zjevení. Je to též zjevný autorův odkaz na Izajáše.

(Iz 34,10 - Ekumenická Bible)  Nevyhasne v noci ani ve dne, kouř z ní bude stoupat věčně. Po všechna pokolení zůstane v troskách, nikdo už nikdy skrze ni neprojde.

(Iz 34,10 - Kralická Bible) V noci ani ve dne neuhasne, na věky vystupovati bude dým její, od národu až do pronárodu pustá zůstane, na věky věků nebude, kdo by šel přes ni.

Ve Starém zákoně byl význam obrazu věčného ohně zřejmý. Nejednalo se o oheň, který nikdy neuhasne, nýbrž o oheň jehož důsledky mají věčné trvání. Zde Izajáš krásně ukazuje, jaké jsou důsledky onoho věčného ohně - zpustoší Edom navždy.

(Juda 7) Podobně jako oni i Sodoma, Gomora a okolní města se oddaly smilstvu, propadly zvrhlosti, a jsou nám výstražným příkladem trestu věčného ohně.

Ačkoliv dnes již z Edómu kouř nestoupá a Sodoma nehoří, jednalo se o trest věčného ohně. Věčný oheň tedy nevypovídá o délce samotného trestu, ale jeho důsledků. Pro města Sodoma či Edóm to znamenalo, že již nikdy nebyla znovu zbudována.

Slovo věčný v Bibli obecně bývá spíše uměleckým výrazem pisatele, než popisem trvání.

Jonáš 2,7  Sestoupil jsem ke kořenům horstev, závory země se za mnou zavřely navěky. Tys však vyvedl můj život z jámy, Hospodine, můj Bože!

Příkladem toho je například Jonáš. Mluvil snad Jonáš o délce trvání jeho přežívání v rybě? Nikoliv. Chceme-li tedy porozumět pisateli Bible, je často nutné slovo "navěky", stejně jako celý zbytek úryvku, chápat spíše umělecky, než jako technologický popis. 

Marek 9,44  kde červ jejich neumírá a oheň nehasne.

Stejně tak v případě takovýchto veršů se mnohý čtenář mylně domnívá, že se zde jedná o nějaký popis stavu jedince po smrti, o věčná muka, nebo podobné, protože jednoduše nechápe umělcův záměr. Co to věčný oheň či neumírající červ znamená?

Izajáš 66,24  Až vyjdou, spatří mrtvá těla mužů, kteří mi byli nevěrní. Jejich červ neumírá, jejich oheň neuhasne; budou strašlivou výstrahou všemu tvorstvu.“

Necháme tedy Bibli, aby se vykládala sama. Matouš zjevně také cituje Izajáše. A Izajáš o žádných věčně trvajících mukách nemluví. Význam jeho slov je víceméně jasný, vždyť je sám vykládá. Ačkoli jsou nevěrní mrtví, jejich červ neumírá a oheň nehasne, tedy navždy zůstávají strašlivou výstrahou všemu tvorstvu.

Podobná témata

Zamyšlení

"Trýzněni dnem i nocí na věky věků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 46 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 23. únor 2011 @ 15:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

"
Necháme tedy Bibli, aby se vykládala sama."

Hlavně nenechte sobotáře, aby vás učili, protože v překrucování Písma jsou vskutku mistři... :-(



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. únor 2011 @ 16:08:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ačkoliv dnes již z Edómu kouř nestoupá a Sodoma nehoří, jednalo se o trest věčného ohně."...


Co tak pro jednou zkusit přestat být materialistou a vidět věci duchovně?

Sodoma hoří až dodnes a kouř z ní bude nám pro výstrahu stoupat napořád všem generacím.  Přestože po ní zbylo jen spáleniště, až dodnes lidé na celém světě znají její oheň a kouř. Sodoma a Gomora - kdo o ní neslyšel, kdo je nezná?

Kolik bylo už od té doby zničeno jiných měst - a dneska o nich nikdo ani neví.



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 23. únor 2011 @ 16:24:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Slovo věčný v Bibli obecně bývá spíše uměleckým výrazem pisatele, než popisem trvání."...


Takže co nám brání si takto vysvětlit i pojem věčný život? Takže po životě plném utrpení a bolesti místo věčné odměny sešrotování na smetišti dějin?

Mt 25,46)
A tak tito půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života."


(L 16,9)
A já vám říkám: Udělejte si přátele nepravým mamonem, aby vás, až skonáte, přijali do věčných příbytků.


(J 3,16)
Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.

(J 10,27-28)
Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě.
A já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je nevytrhne z mé ruky.


(2 tes 1,6-9)
U Boha je totiž spravedlivé, aby těm, kdo vás sužují, bylo odplaceno soužením
a vám, kdo jste sužováni, odpočinutím s námi, až se zjeví Pán Ježíš z nebe se svými mocnými anděly
a v ohnivém plameni uvede pomstu na ty, kdo neznají Boha a nejsou poslušni evangelia našeho Pána Ježíše Krista.
Ti ponesou trest věčné záhuby, odloučeni od Pánovy tváře a od slávy jeho moci,




Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 08:31:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poznámka nikoli jen na okraj: hebrejské lolam (לעולם), tradičně překládáno navěky/navždy, má také význam "na neurčitě dlouhou dobu". Je odvozeno od slovesa znamenající "skrýt, zahalit". Směřuje-li do minulosti, překládá se "odpradávna", do budoucna pak "trvajíce stále či na neurčito, ustavičně, věčně, napořád".

luterán
www.luterani.cz



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 20:54:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A se sobotou to není symbolické?



Re: Trýzněni dnem i nocí na věky věků (Skóre: 1)
Vložil: jirix v Pátek, 25. únor 2011 @ 11:08:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Bůh jistě nemá zálibu v trápení nebo mučení lidí a jím stvořených. Pokud zde ale existuje jistý zákon odplaty nebo i spravedlnost, o níž se Písmo také zmiňuje a mluví, např: "Kdo kope jámu, spadne do ní", Kdo hledá zlo, toho zlo postihne" a Pán praví ve zjevení: "a každému z vás odplatím podle vašich činů", pak bychom měli tyto věci a varování brát i vážně.

J.



Stránka vygenerována za: 0.71 sekundy