Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslava.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 16274, komentáře < 7 dní: 607, komentářů celkem: 404523, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 123 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

martino
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110277003
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Zamyšlení

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Život víry: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

 ·  1V Cesareji žil nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku, zvaného Italský. · 

2Byl to člověk zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu. ·  
3Ten měl kolem třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází a volá na něj: „Kornélie!“ ·  
4Pohlédl na něj a pln bázně řekl: „Co si přeješ, Pane?“ Anděl odpověděl: „Bůh přijal tvé modlitby a almužny a pamatuje na tebe. ·  
5Vyprav hned posly do Joppe, ať sem přivedou Šimona, zvaného Petr. ·  
6Bydlí u Šimona koželuha, který má dům u moře.“         

 Tato kapitola začíná v Cesareji asi padesát kilometrů od Joppe. Kornelius byl Říman a  z hlediska židů tedy okupant, pohan a nepřítel. I když vojenský velitel  velel stovce vojáků a byl Říman, měl víru v Boha. Nevíme přesně jakou, ale věřil v jediného Boha on i celá jeho rodina.  Jeho zbožnost lze posoudit i podle toho, že to byl člověk, který se pěkně choval i k židovskému lidu. Nevíme, zda znal jejich náboženství, ale byl k nim štědrý. Asi dával zchudlému lidu almužny. Možná, že třeba částečně i uvěřil Bohu v judaismu, ale nepodnikl nic, aby se stal proselytou. Ostatně  by to pak ohrozilo i jeho vojenskou funkci. Má zvláštní vidění. Je ujištěn andělem, že ho Bůh má rád a dává mu příkaz, aby si nechal poslat pro Petra. Určitě to nebyla náhoda, ale Boží vedení,  které mělo význam i pro apoštola Petra. Bůh si své lidi najde všude a v tomto případě si našel římského velitele.   ·  

7Když odešel ten anděl, zavolal si Kornélius ze svých lidí dva sluhy a jednoho zbožného vojáka ze své stráže, ·  
8všechno jim vypravoval a pak je vyslal do Joppe.  

 Vidíme, že Kornelius působí svým životem i na některé svoje vojáky, kteří jsou zbožní jako jejich velitel. Právě jednoho  z nich a dva sluhy pošle do Joppe, aby vyhledali Petra.   · 

  9Druhého dne, právě když se blížili k městu, vyšel Petr za poledne na rovnou střechu domu, aby se modlil. ·  
10Pak dostal hlad a chtěl se najíst. Zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení mysli: ·  11Vidí, jak se z otevřeného nebe cosi snáší; podobalo se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy k zemi. ·  
12Byly v ní všechny druhy živočichů: čtvernožci, plazi i ptáci. ·  
13Tu k němu zazněl hlas: „Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“ ·  
14Petr odpověděl: „To ne, Pane! Ještě nikdy jsem nejedl nic, co poskvrňuje a znečišťuje.“ ·  
15Ale hlas se ozval znovu: „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“ ·  
16To se opakovalo třikrát a zase to všechno bylo vyneseno vzhůru do nebe. ·  
17Zatímco Petr úporně přemýšlel, co to jeho vidění může znamenat, podařilo se Kornéliovým poslům nalézt Šimonův dům. Zastavili se před vraty.     

 Petr okolo poledne vystoupil na rovnou střechu Šimonova domu v Joppe, aby se modlil. Měl právě hlad a chtěl se najíst. Dole  pod střechou možná připravovali jídlo  a jeho vůně doléhala až k němu.  On  však najednou upadl do vytržení, měl vidění. Viděl jak sestupuje z nebe jakési prostěradlo svázané za čtyři rohy a plné mnoha druhý zvířat včetně čistých i nečistých. A hlas z nebe ho pobouzí, aby zabil zvíře a jedl. Petr věděl, že podle Mojžíšova zákona se Židům zakazuje jídlo z nečistých stvoření. Petr se najednou přirozeně brání, že nikdy nejedl nic, co není košer. Jenže Bůh na jeho bránění odpoví větou, kterou třikrát opakuje. „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“  Jaký význam mělo toto vidění? Týkalo se jen pokrmů? Nemělo hlubší význam? Bůh chtěl víru v Krista dát i pohanům. Petr se jako Žid díval na pohany jako na nečisté, nepřátele  a cizince a tedy tím jako na bezbožné. Bůh však chtěl toto myšlení Petra změnit. I pohané měli obdržet Ducha  Svatého jako Židé. Měli padnout všechny rozdíly mezi lidmi podle původu a náboženství. Všichni v křesťanském společenství si jsou rovni. Petr přemýšlí o vidění a najednou k bráně domu dorazí Kornelovi služebníci  a hledají právě Petra.   ·  

18zavolali a ptali se, zda tu bydlí Šimon, kterému říkají Petr. ·  
19A Petr stále ještě přemýšlel o svém vidění, když mu Duch řekl: „Jsou tu tři muži a hledají tě; ·  20sejdi hned dolů a bez rozpaků s nimi jdi, neboť já jsem je poslal.“ ·  
21Petr tedy sešel dolů k těm mužům a řekl: „Já jsem ten, kterého hledáte. Proč jste za mnou přišli?“ ·  
22Oni odpověděli: „Posílá nás setník Kornélius, muž spravedlivý, který věří v jediného Boha a má dobrou pověst u všeho židovského lidu. Zjevil se mu anděl a rozkázal mu, aby tě pozval do svého domu a vyslechl, co mu máš říci.“   

 Ještě než je Petr přivítal, působení Ducha pokračovalo slovy, že ti tři lidé přišli na popud Ducha Božího a že se jich nemusí obávat. Petr  sešel dolů je přivítat a  dozvěděl se, že je posílá římsky velitel, proto také jeden z mužů měl asi na sobě vojenskou uniformu. Vyptával se jich  víc a víc a dozvěděl se mnoho i o jejich veliteli, kterého mu tihle tři muži vychválili. Dozvěděl se i o andělu, který se Korneliovi zjevil a vedl ho právě k tomuto vyslání mužů k němu.  Petr se také dozvěděl, že Kornelius  chce něco od Petra slyšet. To  něco nemohlo být nic jiného než Evangelium. Petr možná nikdy neslyšel tak pěkně hovořit o římských okupantech, o tom, že jak je tento římský velitel spravedlivý  a věří v jediného Boha.       ·  

23Petr je zavedl dovnitř a nechal je u sebe přes noc. Hned druhého dne se s nimi Petr vydal na cestu a ještě několik bratří z Joppe ho doprovázelo. ·  
24Nazítří přišli do Cesareje. Kornélius je očekával a spolu s ním jeho příbuzní a nejbližší přátelé. ·  25Když chtěl Petr vejít, vyšel mu Kornélius vstříc, padl na kolena a poklonil se mu. ·  
26Ale Petr jej přinutil vstát a řekl: „Vstaň, vždyť i já jsem jen člověk.“ ·  
27Za rozhovoru vešli dovnitř a Petr shledal, že je tam shromážděno mnoho lidí.  

 Do Casareje je to z Joppe den cesty, proto je nechal Petr u sebe přenocovat a druhý den vyrazili na cestu. Vzal si sebou jako doprovod i několik bratrů v Kristu. Když přijeli k velitelovu domu, musel být Petr nesmírně překvapen. Kornelius padl před ním na kolena a poklonil se mu. Stalo se tak veřejně bez ohledu na to, jaké to pro Kornélia bude mít následky. Petrovi to až bylo nepříjemné. Cítil, že si nezaslouží takovou poctu. Když vešli dovnitř domu, čekalo na Petra mnoho lidí. Musíme se uvědomit, že to byli lidé římského původu, a tedy pohané. V takové společnosti Pavel asi dosud nebyl.   ·  

28Promluvil k nim: „Dobře víte, že židům není dovoleno stýkat se s pohany a navštěvovat je. Mně však Bůh ukázal, abych si o žádném člověku nemyslel, že styk s ním poskvrňuje nebo znečišťuje. ·  29Proto jsem také bez váhání přišel, když jste pro mne poslali, a nyní se ptám, jaký jste k tomu měli důvod.“   

V úvodu svého proslovu Petr přítomné upozornil, že není dovoleno, aby se židé  a pohané takto vzájemně stýkali, ale hned na to sdělil to, co mu Bůh ukázal. Petr   totiž nyní  sdílí něco jiného, než se dříve učili. Tu změnu v něm způsobil Bůh, který mu ukázal, že stykem člověkem se nikdo neznečistí a neposkvrní. Proto jsme přišel a ptám se na důvod, proč jste pro mne poslali.   

 ·  30Kornélius odpověděl: „Jsou to právě tři dny, co jsem se v tuto chvíli modlil ve svém domě odpolední modlitbu, a náhle stál přede mnou muž v zářícím rouchu ·  
31a řekl: ‚Kornélie, Bůh vyslyšel tvou modlitbu a ví o tvých dobrých skutcích. ·  
32Vyprav posly do Joppe a povolej odtud Šimona, kterému říkají Petr. Bydlí v domě koželuha Šimona u moře. ‘ ·  
33Hned jsem tedy pro tebe poslal a ty jsi ochotně přišel. Nyní jsme tu všichni shromážděni před Bohem a chceme slyšet vše, co ti Pán uložil.“    

 Kornélius popsal svoje vidění. Vlastně se také přiznal, že se modlil k Bohu, takže to vidění nebylo náhodou, ale Boží odpovědí na Kornéliovu modlitbu. Za tím vším stojí tedy Bůh, ve kterého Kornélius věří a Bůh také se prostřednictvím Petra bude  k němu, k nim mluvit.   ·  

34A Petr se ujal slova: „Nyní skutečně vidím, že Bůh nikomu nestraní, ·  
35ale v každém národě je mu milý ten, kdo v něho věří a činí, co je spravedlivé. ·  
36To je ta zvěst, kterou Bůh poslal synům izraelským, když vyhlásil pokoj v Ježíši Kristu. On je Pánem všech. ·  
37Dobře víte, co se dálo po celém Judsku: Začalo to v Galileji po křtu, který kázal Jan. ·  
38Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním. ·  
39A my jsme svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na kříž a zabili. ·  
40Bůh jej však třetího dne vzkřísil a dal mu zjevit se – ·  
41nikoli všemu lidu, nýbrž jen svědkům, které k tomu napřed vyvolil, totiž nám; my jsme s ním jedli a pili po jeho zmrtvýchvstání. ·  
42A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých. ·  
43Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří.“                       ·  
44Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli. ·  
45Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého. ·  
46Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil: ·  
47„Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“   ·  
48A dal pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich zůstal několik dní.  

 Petr uvedl své slovo poctivým doznáním, že dosud uvažoval jinak, ale nyní poznává, že Bůh nepřijímá člověka za základě  jeho národnosti, ale jde mu o upřímné a kající srdce. Nezáleží na tom, zda je to Žid či pohan.  Petr dále připomíná, že poselství evangelia bylo nejprve adresováno Židům, ale Kristus je Pánem všech, Židů i pohanů. Vše začalo v Galileji Janem Křtitelem  a pak přišel Ježíš pomazaný Duchem Božím, vedl život nesobecké služby, činil dobře, uzdravoval všechny, kteří trpěli i pod rukou ďábla.  Apoštolové s tímto Ježíšem byli svědky toho, co konal. Putovali  s nim po celém Judsku. I když žil Ježíš dokonalý život, byl pověšen na dřevo a zabit. Ale Bůh ho třetího dne vzkřísil z mrtvých a toho Ježíše pak vidělo mnoho svědků z řad věřících. A byli to i apoštolové, kteří s Ježíšem jedli  a pili, mohli se ho dotknout  a viděli, že má fyzické,  tedy materiální tělo. Pán Ježíš pak apoštoly pověřil , aby o Pánu Ježíši rozhlašovali, že je Soudce živých i mrtvých. Syn člověka bude soudit židy i pohany. A nejdůležitější nebyla poznámka o soudu, ale  o nejdůležitější pravdě evangelia, že soudu se lze vyhnout  vírou v Mesiáše. Ti, kteří uvěří v Mesiáše, přijmou odpuštění hříchů, se soudu vyhnou. A tato nabídka  platí i pro pohany.   Ještě během Petrova projevu se stalo něco, co Petr nečekal. Na přítomné sestoupila Boží moc , Duch svatý. Nastal zvláštní stav. Posluchači se začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu. Výraz extáze pochází z řeckého ekstasis, které znamená „bytí vně individuality“ nebo „vytržení“. Extáze je mentálně vytříbený, nádherně intenzivní citový stav oceánské blaženosti a nepopsatelné nebeské radosti, v nichž se jedinec vnitřně rozpíná v závratném štěstí. Extáze provází spojení duše člověka s Bohem, nekonečnou existencí a božskou dokonalostí.   V tomto stavu je egoistická, podmíněná a omezená individualita vystřídána božským kosmickým vědomím. Každá autentická duchovní cesta umožňuje vytrvalému a zapálenému aspirantovi v náležitou chvíli (když je na to připravený) možnost vstoupit do stavu božské, blažené extáze. Všechna svědectví křesťanských světců a mystiků o vytržení Duchem svatým jsou popisy různých forem extáze. K fyzickým pocitům obecně spojeným s extází patří mimořádný pocit stoupání, dojem ztráty tělesné váhy (někdy v těchto případech dochází dokonce k levitaci) nebo vize výjimečně intenzivního světla. Stav osvícení je na úrovni mysli prožíván jako pocit bezčasovosti a intenzivní, hluboký a nepopsatelný prožitek klidu a blaženého míru.  Bytost v extázi se setkává s tajemnou božskou silou, která ji přesahuje a transpersonálně s ní splývá. Pro křesťanské mystiky byla extáze totéž jako přímé prožívání Boží přítomnosti, charakterizované „tajemnou duchovní jednotou“ s Bohem. A tomu odpovídají určité vnější hlasové  projevy. To se stalo zde.   Když to Petr spatřil, bylo mu jasné, že tohle, co následovalo po jeho projevu, nemohlo být způsobeno jinou silou než Duchem Božím. On i jeho bratři žasli na novým poznáním, že Duch svatý může být vylít i na pohany. Jak je to možné aniž by se napřed stali židovskými proselyty.  Petr okamžitě vycítil, že je to důkaz, že Bůh nedělá rozdílu mezi Židy a pohany,  a proto nabídnul křest. Všichni domácí a Kornelius byli pokřtěni. A nebylo k tomu třeba žádné dodržování Zákona a ani obřízka, žádný židovský rituál či obřad. My se již o tomto Římanovi dál nic více nedočteme. Určitě se jako jiní vojáci časem musel vrátit do Říma  a třeba působil v tamější křestanské komunitě. Jak dál žil se už nedozvíme. Petr zde  v Cesareji na  pozvání svých nových bratří v Kristu zůstal ještě několik dní a pak ho čekalo svědectví o této cenné zkušenosti mezi bratřími a apoštoly  v Jerusalemě.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:34:52 CET (253 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Co stačí, aby byl člověk zachráněn na věčnost
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Většina křesťanů zná dobře tento popis události:   ·  


32Spolu s ním byli vedeni na smrt ještě dva zločinci. ·  
33Když přišli na místo, které se nazývá Lebka, ukřižovali jej i ty zločince, jednoho po jeho pravici a druhého po levici. ·  
34Ježíš řekl: „Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.“ O jeho šaty se rozdělili losem. ·  
35Lid stál a díval se. Členové rady se mu vysmívali a říkali: „Jiné zachránil, ať zachrání sám sebe, je-li Mesiáš, ten vyvolený Boží.“ ·  
36Posmívali se mu i vojáci; chodili k němu, podávali mu ocet ·  
37a říkali: „Když jsi židovský král, zachraň sám sebe.“ ·  
38Nad ním byl nápis: „Toto je král Židů.“ ·  
39Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ ·  

40Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. ·  

41A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ ·  
42A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ ·  

43Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“     

     Snažím si představit, že jsem tam jako neviditelný pozorovatel, který dopředu nezná děj.  Přišel jsem zrovna, když už poprava začala. Pozoruji lidi kolem. Římské vojáky spíše zajímá Ježíšův oděv, z něhož byl vysvlečen. Ostatní  vojáci se posmívají a ještě ubožákům na kříži zvětšují utrpení tím, že místo vody podávají houbu napuštěnou octem.     

 Jak to, že Bůh nezasáhne, aby zachránil svého Syna a zabránil jeho strašnému ponižování. Visí nahý, vyčerpaný i krvácející po ranách. 

    Je asi  ticho. Všichni  pozorují, jak se budou ti tři na kříži chovat. Možná, že mezi těmi, co to pozorují , jsou prostí čumilové, kteří ani neví nic o Pánu Ježíši, ale jsou všude, kde se něco děje. Kde jsou však ti, kterým Pán Ježíš zachránil život a zdraví? Popravu přišli zkontrolovat i členové velerady, která vydala Ježíše na popravu. Mají libý pocit a důkaz, že tento slabý nahý muž nemůže být Synem Božím, za kterého se vydával. Vysmívají se.     

   V hloučku plačících žen je s matkou Marií mladičký učedník Jan. Kde vzal tu odvahu přijít  a kde  jsou ostatní učedníci? Jistě netuší, že on jediný přežije všechny své učedníky a  Bůh mu jeho statečnost ocení jeho dlouhým životem, kdy vydrží i všechna protivenství a dá mu nahlédnout do budoucnosti.  

    O čem si ti tři povídají ?    

    Je to zvláštní, protože oba dobře ví, kdo je Ježíš. Slyšeli, že je Mesiáš a Boží Syn.  Jak by se jim teď hodilo, kdyby to byla pravda. To by je určitě zachránil, ale každý věří jinak. Jeden  z nich však chce důkaz, kterým je jejich záchrana. Dokonce začne Ježíši vyčítat, co je to za Mesiáše, když neumí pomoc sobě a jim. Vůbec nemá svědomí, aby litoval toho, co napáchal a za co je odsouzen.    
   Ten druhý také věří v Mesiáše, ale jinak. Především ho trápí  vlastní svědomí a má úctu k Bohu. Napomene druhého a veřejně vyzná svoji vinu  a Ježíšovi nevinu.  A věří, že Bůh je spravedlivý a že tento Ježíš se dostane do nebe, bude vzkříšen, oni na to nárok nemají, oni si zaslouží smrt i peklo. Naposled , než mu dojdou síly mluvit, promluví k Ježíši. V jeho slovech je aspoň prosba, aby si na něj Pán Ježíš v nebi vzpomněl.   

    Co asi prožíval Pán Ježíš?   Zdá se, že všichni snad ztratili víru. Kdo z lidí pod křížem věří v Ježíšovo Božství?  Jan s ženami kolem sebe spíše prožívají žal a smutek a ani si neuvědomují, co Pán Ježíš řekl o své smrti i vzkříšení. Je to napjatá emoční chvíle.

    Jeden  z mužů na kříži učinil veřejné pokání uvěřil v Ježíše jako Mesiáše a Syna Božího.   Tady na kříži je základ křesťanství. Pokání, uvědomění si svého hříšného stavu a uvěřit v Krista. A to Bohu stačí, aby člověk byl pro věčnost zachráněn.          
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 10:35:23 CET (1950 čtenářů)
Více... | 424 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Ježíš a politika
Zamyšlení

poslal Willy

Z internetu:

Ježíš se o politiku nestaral?
Evangelia ve svém popisu Ježíše Krista stačí k tomu, abychom uvěřili, ale zdaleka nepopisují všechny jeho skutky. Na to by nestačily ani všechny knihy světa. A nestačí ani k tomu, abychom postihli veškerou délku a šířku, výšku i hloubku Jeho plnosti, z níž všichni přijímáme. Tu můžeme postihnout pouze spolu se všemi svatými napříč věky.
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:21:23 CET (166 čtenářů)
Více... | 2238 bytů | 6 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Může náboženství nabídnout i něco užitečného?
Zamyšlení

poslal Syntezator

Křesťanství obsahuje z mého pohledu dva přínosné body:


1. Výzva k odpouštění, smazání provinění
2. Výzva k neoplácení zlem, nestupňování agrese

A začnu zase u politiky. Nebudu volit v prezidentské volbě ani Petra Pavla, ani Andreje Babiše. Mimo jiné kvůli jejich komunistické minulosti. Ale na druhé straně jsem si uvědomil, že kdybych se narodil do komunistické rodiny, jako se to přihodilo jim, tak bych zákonitě byl tím také poznamenán. Vliv rodiny je zásadní. Proto křesťanství správně říká, že lidi nemají vynášet unáhlené soudy. Nesuďte, abyste nebyli souzeni. I když tam je to už myšleno jako výhrůžka ve smyslu, jakou měrou soudíš, takovou ti bude naměřeno. Ale když odmyslím tu esoterickou nadstavbu, tak  v podstatě to je pravda. Když zvyšuješ kritiku jiných, sám na sebe si chystáš bič. 

A neoplácení stejné stejným má také kus logiky. Někdy pomůže oplatit, jsou ale situace, kdy to nemá smysl a nevede to k sebereflexi agresora. Někdy je lepší ustoupit nebo odejít. Nebo se úplně vyhnout, aby žádný konflikt ani nemohl nastat. 

Je zajímavé, že samotní křesťané z tohoto webu málo nacházejí ve své knize dobrých veršů, užitečných pro život, ale hledají tam hodně vyšponovaných ideových pasáží, pomocí kterých se vzájemně mlátí po hlavě. Přitom kdyby měli dobrou vůli, tak najdou nespočet textů, kde se shodnou navzájem (třebas katolíci s protestanty) a kde se shodnou i s nevěřícími. Tak mě napadlo udělat téma, kde budou příklady toho, co může lidi spojit. Páč jinak se tu většina článků věnuje spíše rozdělování. :-)
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:20:47 CET (764 čtenářů)
Více... | 88 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: ŽIVOT a smrt
Zamyšlení

poslal Willy

Podtitul: dva stromy, dvě linie, dvě smlouvy, dvě království, dvě řeky, dvě cesty, dva životy, dvě/a místa/cíle

(cílové destinace)
Vložil: Tomas v Neděle, 06. listopad 2022 @ 16:00:30 CET (228 čtenářů)
Více... | 3025 bytů | 5 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Připrav se na setkání se svým Bohem, Izraeli!
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Velcí teologové reformace se prý eschatologií příliš nezabývali. Často ji nezahrnovali do svých komentářů k jednotlivým biblickým knihám a knize Zjevení se poněkud vyhýbali. Eschatologie totiž, jak se zdá, podléhá až příliš dobovým podmíněnostem. Před časem jsem se pročítal názorovými výměnami mezi dispenzacionalisty z Dallaského semináře (DTS) a amilenialisty z Westminsterského semináře (WTS). 

Vložil: Tomas v Úterý, 01. listopad 2022 @ 18:15:32 CET (731 čtenářů)
Více... | 23420 bytů | 96 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: A to je přece to nejkrásnější !!!!
Zamyšlení

poslal Frantisek100

   Víme, jak vypadá nebeské království? Lidé mají různou představu a vždycky je to pro ně místo klidu, lásky, štěstí, bez pláče, bez utrpení a starostí… Představy však bývají různé, ale směr a cíl je vždy stejný.        Učedníci Pána Ježíše byli také zvědaví. Slyšeli, jak  Pán Ježíš hovoří o nebeském království a o tom, že aby se tam dostali, musí myslet a  chovat se k Bohu jako děti.  Byli by rádi, kdyby jim Pán Ježíš ono nebeské království nějak blíže popsal.  


 Ve 20. kapitole Matouše čteme:   · 

1„Neboť s královstvím nebeským je to tak, jako když jeden hospodář hned ráno vyšel najmout dělníky na svou vinici. ·  
2Smluvil s dělníky denár na den a poslal je na vinici. 

 A pokračování až do  verše 19.   

 Příběh, který Pán Ježíš učedníkům vypravuje má aspoň trochu něco o nebeském království přiblížit. Pán Ježíš jim těžko může vyobrazit nějakou konkrétně smyslovou podobu, protože se ani nedá popsat našimi smyslovými vjemy, ale zaměří se na jeden příklad  ze sociálních vztahů, jakou je odměna za práci. V nebeském království je odměna pro všechny, kteří nějakým způsobem slouží Bohu, stejná bez ohledu na délku výkonu. Ostatně tam, kde platí věčnost, nemají časové údaje ani smysl. A práce? Ta už nepředstavuje námahu, bolest svalů či jiné problémy. To v nebi není. A jaká je ta stejná odměna? Přece věčný život s Kristem a  naším Bohem.   Uspokojilo toto podobenství jejich zvědavost? Uspokojilo by i dnešní věřící?  
  • 1. Korintským 2, 9Ale jak je psáno: ‚Co oko nevidělo a ucho neslyšelo, co ani člověku na mysl nepřišlo, připravil Bůh těm, kdo ho milují.‘
Dále Pán Ježíš hovoří i takto:     · 

Matouš 22, 30Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé. · 
Marek 12, 25Když lidé vstanou z mrtvých, nežení se ani nevdávají, ale jsou jako nebeští andělé
. · 
Lukáš 20, 35Avšak ti, kteří byli hodni dosáhnout budoucího věku a vzkříšení z mrtvých, nežení se ani nevdávají.  

 Takže existuje v nebi muž  a žena ? U andělů se pohlaví neuvádělo.   Ale záleží snad na tom?  

 Jan  píše   · 

  Zjevení Janovo 21, 4a setře jim každou slzu z očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude – neboť co bylo, pominulo.“ 

   A to je přece to nejkrásnější!!!!  
Vložil: Tomas v Pondělí, 31. říjen 2022 @ 10:08:00 CET (1258 čtenářů)
Více... | 213 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Ježíšova slova Pokolení nevěřící a zvrácené platí i pro dnešek
Zamyšlení

poslal Frantisek100

·  17Ježíš odpověděl: „Pokolení nevěřící a zvrácené, jak dlouho ještě budu s vámi? Jak dlouho vás mám ještě snášet? Přiveďte mi ho sem!“   Proč se Pán Ježíš tak rozčílil na učedníky?


 Pokolení nevěřící a zvrácené? Nebylo to tím, že učedníci si chtěli přisvojit to, co jim nepříslušelo? Schopnost léčit a vyhánět démony? To platí i pro dnešní svět. Co všechno si přisvojují dnešní křesťané? Co je falešných léčitelů, proroků a vůdců sekt a církví? Pán Ježíš se na své učedníky rozčílil. Dotklo se ho jejich jednání. Co mají za víru? Proč neposlali toho nešťastného otce se synem k němu, ale sami se pokoušeli o to, co do jejich kompetence nepatří? A oni se pak ještě snad i rozčilují?   · 

 19Když byli učedníci s Ježíšem sami, přistoupili k němu a řekli: „Proč jsme ho nemohli vyhnat my?“  20On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.“   

 Možná někteří řeknou, že to tu Pán Ježíš nějak přehání. Copak je možné přenášet hory? Ale Pán Ježíš zase hovoří obrazně. Tou „horou“ obrazně pro člověka mohou být jeho starosti, problémy, tíha. Ale stačí mít aspoň trochu víry v Boha a ono se to změní a ty starosti a problémy zmizí. O tom je víra, ale ne o tom dělat zázraky  ani se chlubit tím, jaký jsme věřícím, že se veřejně modlím, hovořím o Bohu apod. Takových lidí jsem viděl, ale pak se ukáže, že si jen na něco hrají. Učedníci se chovali špatně a nepochopili, že jsou určité věci, které patří Bohu a o které můžeme jen prosit, ale my to sami schopni nedokážeme bez Boží pomoci.  Učedníci se chtěli vyrovnat Ježíši,  a proto se na ně tak Pán Ježíš rozčilil.  

 Dnešní svět je takový, že zasahuje i do toho, co lidem nepatří. Co lidí si hraje na bohy, chovají se navenek zbožně, chlubí se Biblí a přísahají na ni, když mají mít významnou funkci, jako třeba prezidenti v USA. Ale je to k ničemu  a jen komedie.   Co  asi myslí Pán Ježíš o dnešním světě, plného jen  náboženské přetvářky  a pýchy, zloby a  nenávisti.?  
Vložil: Tomas v Pátek, 14. říjen 2022 @ 09:25:54 CEST (351 čtenářů)
Více... | 26 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Budovatelé Velkého Babylonu
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Nedokonalost není hříchem. Nedokonalost může být příčinou učit se, zdokonalovat se, zlepšovat z lepšího na ještě lepší. Proto je  mistr a učedník. Proto je Kristus Učitelem.  Buďte dokonalí jako je dokonalý váš nebeský Otec pravil Pán, a to je cílem boží výuky- zdokonalovat se a být dokonalým v Bohu. Samozřejmě tím nemyslel být dokonalý absolutně ve všem jako Bůh, to nelze, ale být dokonalý v tom v čem jako boží stvoření dokonalí být můžeme. A je toho dost, v čem dokonalí být můžeme. V tom v čem Bůh chce abychom dokonalí byli, k tomu nám dává talent i schopnosti. V tom jsme obrazem Boha, v tom co dokážeme dokonale tvořit a ovládat. A nejsou to jenom dokonalé umělecké projevy a díla, je to i dokonalá služba bližním s dokonalou silou od Boha, je to dokonalé zvládnutí profese, je to dokonalé zvládnutí těla při zpěvu a artistických výkonech, je to dokonalé odpuštění které dokonale vysvobodí oběť i pachatele hříchu, je to dokonalá láska a víra kterou každý člověk může milovat a věřit. A všechna tato dokonalost pochází a vychází od Boha.

Vložil: Tomas v Pátek, 07. říjen 2022 @ 09:43:37 CEST (99 čtenářů)
Více... | 4816 bytů | 4 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Dokonalost
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Modláři chtějí být sebe dokonalí v sobě samých, a jejich marná touha po pyšné sebe dokonalosti je po celý jejich život nenaplněná a neuskutečnitelná.

Dvě hlavní nectnosti které provází každého modláře po celý jejich život jsou pýcha a sobectví. Sobecké sebestředné JÁ(sám) je motivuje ke svalnatým samospasitelným aktivitám, a pýcha je bohorovně staví na roveň absolutně dokonalého Boha. Skutečně na roveň, neboť svou bezhříšnost si podmiňují sebe vybudováním vlastní dokonalosti. Ano. U modlářů je totiž dokonalost to samé co bezhříšnost a nedokonalost podle modlářského smýšlení způsobuje hřích.

Až se stanu v hodině smrti dokonalým, stanu se svatým a budu spasený, tak uvažuje modlář. Napřed on sobecká pýcha dokonalým musí být, on sobecká pýcha se sebezdokonalováním  musí souhlasit a podílet se na něm, on sobecká pýcha musí na tom pracovat, a teprve pak až se modlář sebe vybuduje, teprve pak jej modlářský bůh může spasit a učinit svatým poté co jej očistí v posmrtném ohni očistce.
Tato rakovina víry je na štěstí patrná již jenom u starších notně popletených povětšinou agresívních náboženských fanatiků. Problém, podstata problému, zlý záměr je však někde jinde. Problémem není ani tak rakovina víry u náboženských fanatiků, problémem je co tato modlářská praxe přinesla všeobecně, a přinesla všeobecnou deziluzi z Boha! Mnohé tato modlářská praxe svedla na scestí daleko od Boha. Vždyť kolik lidí již hledalo pomoc Boha v kostelech a nenašlo, a našlo jenom zklamání a další kumulaci neřešitelných problémů. A hlavně o to duchu zla jde. Jde mu to to, aby se lidé v Bohu těžce zklamali, a užívá k tomu podvodné boží působení převážně ve formě svátostí, které ovšem nikdy u nikoho dokonale nefungovaly. V tomto podvodném procesu jde mocnostem zla  o to lidi klamat a zklamat natolik, aby se o Boha přestali zajímat.


Vložil: Tomas v Pátek, 07. říjen 2022 @ 09:43:05 CEST (84 čtenářů)
Více... | 5847 bytů | 1 komentář | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Otázka křtu
Zamyšlení

poslal gregorios777

Ohledně křtu panují ostré rozpory mezi katolíky a biblickými.

Vložil: Tomas v Úterý, 27. září 2022 @ 21:30:38 CEST (673 čtenářů)
Více... | 2820 bytů | 66 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Když ap. Pavel mluví o Bohu, myslí tím trojjediného Boha ?
Zamyšlení

poslal rosmano


Apoštol Pavel ve svých listech mluví velmi často o Bohu.  
Zahrnuje do toho pojmu, pod ten název, pod to jméno   i Ježíše Krista i Ducha svatého ?
Jak tomu rozumíte vy ?

Věříme/te v jediného Boha, nebo v trojjediného Boha ?


Platí podle vás také tvrzení, které někteří křesťané dost natvrdo používají, že
"Kdo nevěří, že Ježíš je Bůh, nemůže být spasen" ?
Vložil: Tomas v Pondělí, 26. září 2022 @ 10:33:36 CEST (833 čtenářů)
Více... | 191 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Povzbuzení: Přivykni slovu spravedlnosti
Zamyšlení

poslal Chillinka

Každý, kdo potřebuje mléko, protože nepřivykl slovu spravedlnosti, je jako nemluvně. (Židům 5:13)

Přivykni slovu spravedlnosti. Přivykni si. Zvykni si. Začni si zvykat po troškách, přijímej ho, vyhledávej ho, nauč se to, předělej starý zvyk na nový zvyk slyšet, poslouchat, přijímat, rozumět slovu spravedlnosti. Pokračování...
Vložil: Tomas v Pondělí, 26. září 2022 @ 10:31:26 CEST (114 čtenářů)
Více... | 5 komentáře | Povzbuzení | Skóre: 0



Život víry: Já jsem DUCH
Zamyšlení

poslal Chillinka

Já jsem duch. Mám tělo, ale jsem duch. Jsem duch s tělem a duší. Můj duch přebývá v mém těle. Vyjadřuji se (svého ducha) schopnostmi svého těla a duše. Můžete vidět mé tělo, ale nemůžete vidět mě, protože skutečné já je duch žijící v mém těle. Pokračování...

Vložil: Tomas v Středa, 21. září 2022 @ 13:48:03 CEST (265 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Děti, varujte se modlářství.
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Modla, modlářství, modloslužba. Co to je? Velmi dobrý článek o tom co je to modla je zde.

Je toho ovšem mnohem víc co je třeba zmínit o modlářském tématu. Hlavně o tom jak modloslužba ovlivňuje duchovní život, život rodinný a jak nebezpečná je nejenom modloslužba, ale i modla sama.
Vložil: Tomas v Pondělí, 12. září 2022 @ 09:50:43 CEST (144 čtenářů)
Více... | 19547 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Ubozí ateisti
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Kam vede ateismus, když se na něj nabalí ještě eurofilní orientace jeho správců jako je Petr Tomek a Jelena Příplatová, ukazuje web osacr.cz. Kdysi hojně navštěvovaný web ateistů i věřících, kde probíhaly diskuse a kde chodili i někteří zdejší křesťané, prakticky zanikl. Poslední článek i diskuse z května tohoto roku. Několik měsíců zcela mrtvý web. Tak to dopadne, když se pyšní ateisté uzavřou do svého ghetta. Vražedná kombinace militantního ateismu a gender euro progresivismu. Nejdříve vyházeli všechny věřící, pak vyházeli všechny euroskeptiky a svůj web si zabili. Kam vede cenzura a snaha vytyčovat jedinou povolenou pravdu? 

Vložil: Tomas v Úterý, 06. září 2022 @ 11:15:43 CEST (589 čtenářů)
Více... | 67 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Křest ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, anebo křest ve jméno Pána Ježíše
Zamyšlení

poslal rosmano



Co je správně ?

Záleží na tom nebo nezáleží ?



Jak tomu rozumíte ?
Lukáš, když psal Skutky apoštolské, to poplétl ?
Ap. Pavel, ap. Petr, to popletli ?
Vložil: Tomas v Úterý, 26. červenec 2022 @ 20:19:13 CEST (1075 čtenářů)
Více... | 184 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!!
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Sedím u počítače a rád bych zpracoval další část Lukášova evangelia tak, abych o ní mohl vyprávět babičkám dědečkům v LDN.  Zrovna čtu o Janu Křtitelovi. Rozhodl se, že vejde mezi lidí a začne plnit úkol, který mu byl udělen. Připravit lidi pro přijetí Pána Ježíše.


 Jak chápat slova, která zde jsou uvedena? 

   „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů,“   
  ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!“ 

   Kdo je hlasem na poušti? Je to jistě on Jan, který se nachází v době podobné té naší dnes.  Duchovní chudoba a  prázdnota.   A vědí lidé, co je pokání a čemu se kát?  Jsou třeba na tom stejně jako my dnes. Janův křest pak je vnějším projevem, že se kaji a touží po odpuštění hříchů. Proč ale Jan přistupuje k přicházejícím zájemcům o křest takovými slovy?  

  „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem?  

Had je symbolem vychytralosti, takže neříká jim dnešními slovy toto:   

  Vy chytráci. Přišli jste sem a nevíte, co je pokání, myslíte si, že křtem získáte Boží přízeň a vyhnete se Božímu trestu. Ale to se mýlíte. 

    Někteří jsou překvapeni a chtějí poradit. Jan jim vysvětlí, že pokání není jen stav mysli a vědomí si hříchu, ale také se musí projevit zevně.   
  „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k jídlu, udělej také tak.“ 
   A pokračuje v radách dál.    

 A co však znamenají tyto verše:   
  Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky! Každá propast bude zasypána, hory i pahorky budou srovnány; co je křivé, bude přímé, hrbolaté cesty budou rovné; a každý tvor uzří spasení Boží.‘  

Jan cituje proroka, který žil mnoho století před ním. Prorok, který předpověděl příchod Mesiáše a Božího Syna. To je ten Pán, Král…. kterému připravme cestu. Dříve a i dnes je zvykem, že před vzácnou návštěvou se třeba položí koberec. Známe to z návštěv státníků či filmových celebrit na festivalech. Zde ovšem je to podobenství, které se týká každého z nás. 
Co uděláme pro přijetí Pán Ježíše, Krále, Syna Božího , aby mohl přijít do našeho srdce a duše?

 Co máme zasypat, srovnat a narovnat? Je toho hodně. Naši závist, nenávist, hněv, sobectví…..naše bloudění různými jinými “ cestami“, které je třeba narovnat. 

   A pokud se nám to podaří, pak přijde Pán Ježíš do našeho srdce a my pochopíme, ucítíme, uzříme Boží záchranu, spasení.   

 Izaiáš byl mistr výrazu, kdy pár slovy vyjádřil tak důležitou věc. I dnes to můžeme pochopit, pokud chceme pochopit.   Jak Bible umí promlouvat i do dnešní doby a k nám.   Pochopí to ti moji dědečkové a babičky v LDM a hlavně, abych i já dokázal žít podle toho a sám uměl připravit cestu Páně do mého srdce.      

Zamyšleni věnuji Willymu, který mne k tomu vyzval.
Vložil: Tomas v Neděle, 10. červenec 2022 @ 13:20:28 CEST (231 čtenářů)
Více... | 6 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Když už něktrým
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

"Maher je přesvědčený liberál. Pravidelně si utahuje z organizovaného náboženství, podporuje manželství homosexuálních párů, chtěl by legalizovat marihuanu, a je mu blízká přísná ochrana zvířat. Na rozdíl od jiných liberálních komentátorů se však nevyhýbá kritice politické korektnosti. O tom, do jaké míry se dokáže postavit liberálnímu establishmentu, svědčí jeden z jeho projevů, který natočil krátce před začátkem letošního června, který sexuální menšiny a jejich sympatizanti přijali za takzvaný měsíc hrdosti. Prvním tématem, kterému se komik ve více než devítiminutovém klipu věnoval, byl exponenciální nárůst počtu lidí, kteří se v USA hlásí k LGBT komunitě. Podle nedávných průzkumů se jejich počet v USA každou generaci zdvojnásobuje. Maherovi při nahrávání pomohl průzkum veřejného mínění provedený agenturou Gallup. Zatímco v generaci narozené před rokem 1946 je méně než 1 procento LGBT lidí, v generaci Z, která se narodila v letech 1996 až 2009, je podle jeho výsledků již 21 procent LGBT.

"

"„To znamená, že pokud se budeme ubírat touto cestou, budeme v roce 2054 všichni homosexuálové,“ zažertoval Maher. „Lidstvo se mění nebývalým tempem a my bychom o tom měli alespoň diskutovat,“ řekl ještě na začátku videa. „Jen říkám, že pokud se věci mění tak rychle, lidé mají právo se zajímat, co se děje. Jsou všechny děti ve špatných tělech?… Není to tak dávno, co se dospělí ptali potomků: „Čím chceš být, až vyrosteš?“. Ale tím mysleli povolání…“"

"Maher se ve videu dotkl také bizarního tweetu americké nevládní organizace ACLU, která na sociální síti zveřejnila seznam sociálních skupin, které jsou zákazem potratů neúměrně poškozeny. To bylo před rozhodnutím Nejvyššího soudu USA z minulého týdne, který zrušil rozhodnutí ve věci Roe v. Wade a rozhodl, že právo na potrat již není chráněno ústavou USA. Etnické menšiny se v žebříčku ACLU umístily na prvním místě, hned za nimi se umístili příslušníci LGBT komunity. Následovali přistěhovalci, mladí lidé, znevýhodnění a nakonec zdravotně postižení. „Mohlo by se zdát, že ženy budou na vrcholu žebříčku. Ne, vůbec na něm nebyly… Opravdu? Potratová práva se týkají homosexuálů a transsexuálů víc než, no, víte, rodících žen?“ zeptal se Maher a dodal, že někdo musí členům LGBT vysvětlit, že ne všechno se točí kolem nich."

"Pochod homosexuálů bez homosexuálů? Maher také poukázal na kuriózní situaci, kdy na letošním duhovém pochodu v New Yorku nebyli mezi hlavními tvářemi akce, tzv. grand marshals, žádní gayové, ale pouze transsexuálové. „To je bod, ve kterém se nyní nacházíme – homosexuálové nejsou dostatečně „in“, aby mohli dělat průvody homosexuálů,“ uzavřel Maher. „V porovnání s transsexuálem je gay prakticky heterosexuál a heterosexuál je prakticky mormon,“ řekl posměšně. Komentátor se ve svém projevu věnoval také hormonálním blokátorům pro děti, jejichž cílem je zvrátit přirozený proces dospívání. Podle něj jsme v tomto případě doslova svědky pokusů na dětech. Odvolával se mimo jiné na to, že chybí výzkum dlouhodobých účinků této terapie, ale z logiky věci vyplývá, že může způsobovat problémy. Jako příklad uvádí sníženou hustotu kostí, nižší plodnost nebo neschopnost dosáhnout orgasmu. „Není to rozhodnutí o životním stylu. Je to lékařské rozhodnutí,“ dodal. Poznamenal, že i liberální země, jako je Švédsko a Finsko, se již postavily proti blokátorům puberty.         Připomeňme, že debata o transsexuální problematice se na Západě posunula do té míry, že podle dokumentu o inkluzivitě mohou ve skotských školách měnit pohlaví již čtyřleté děti. Učitelé je v tom mají podporovat a nezpochybňovat jejich důvody. Rodiče žáka zase nemusí být o statusu svého dítěte vůbec informováni. Podle komika znamená vyhovět žádostem o hormonální blokátory a operaci genitálií využití dětí v kulturních válkách a vyzval ke zdrženlivosti. „Pokud jste muž, který chce zažít život bez koulí, můžete se oženit,“ poznamenal. Maher uvedl, že nárůst počtu LGBT osob může být způsoben jednoduše tím, že se jedná o trendovou záležitost, a svou roli mohou hrát i rodiče, kteří dostatečně dobře neodhadnou, že děti mají v průběhu dospívání své specifické fáze. „Kdyby v osmi letech věděli, čím chtějí být, svět by byl plný kovbojů a princezen,“ řekl. „Nikdy nezapomeňte, že děti jsou vnímavé a velmi, velmi hloupé. Děti nevědí, proč máma každý den pije a proč má táta dva telefony. Možná, že chlapec, který si myslí, že je dívka, je prostě gay, nebo co Frasier [svérázný psychiatr ze stejnojmenného seriálu, pozn. red.] ve skutečnosti byl. Možná dívka, která nesnáší holčičí věci, jen potřebuje vědět, že být ženou neznamená chovat se jako Kardashianka. Možná je vám z dětství někdy smutno a existují i jiná řešení než pilka,“ dodal. .Zrušte Mahera! Netrvalo dlouho a liberální spektrum se do Mahera tvrdě pustilo. „Rozumní lidé mohou mít obavy z transsexuálních problémů. Včera jsem mluvila s kamarádkou, která považuje výraz „genderově odlišní lidé“ za nelidský. To je odpovídající. Ale aby Bill Maher označoval trans děti za „módní“, zatímco státy jim zakazují zdravotní péči? To je prostě transfobie,“ řekla bývalá kandidátka do Sněmovny reprezentantů USA Briana Wu. Bývalý redaktor LGBT zpravodajství na Buzzfeedu Patrick Strudwick zase označil Maherova slova za trapná a nevtipná s tím, že jeho projevy v něm vždy vyvolávaly varovné signály. Podle očekávání se objevily i výzvy k bojkotu. „Vyzývám LGBTQ+ komunitu a příznivce LGBTQ+ mládeže, aby bojkotovali HBO, dokud nebude pořad Real Time With Bill Maher z její platformy odstraněn. Maher zašel příliš daleko,“ apeloval David Kilmnick, vedoucí sítě LGBT.   Převzato ze slovenského Denníku Štandard
https://www.konzervativninoviny.cz/brzy-budeme-vsichni-gayove-liberalni-komik-bill-maher-ma-dost/?fbclid=IwAR2Je0c3DeHdxp19Ybg9YIGaONzisdEYGx3Y0f6CbuUzCqDAYjZII_wVRPs
"
Vložil: Tomas v Středa, 06. červenec 2022 @ 09:08:26 CEST (481 čtenářů)
Více... | 24 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: V jakém těle přišel Ježíš.
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

V jakém těle přišel Ježíš.
Křesťané vědí, že záchrana člověka je možná skrze víru ve výkupní oběti Ježíše Krista a její přijetí. To vyžaduje znát úplnou pravdu o Ježíši. Vyžaduje to přemýšlet o tom, co je nám předkládáno a co bychom neměli bezmyšlenkovitě přijímat.
Ef.4:13 až bychom všichni dosáhli jednoty víry a poznání Syna Božího, a tak dorostli zralého lidství, měřeno mírou Kristovy plnosti.
Velkou výzvou k tomuto postoji je tento inspirovaný výrok:
2. Jana 1:7 Do světa vyšlo mnoho těch, kteří vás svádějí, neboť nevyznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle; kdo takto učí, je svůdce a antikrist. / řecky v těle " εν σαρκι" – maso,člověk nebo zvíře/

Vložil: Tomas v Pátek, 24. červen 2022 @ 10:31:40 CEST (1439 čtenářů)
Více... | 10472 bytů | 310 komentáře | Život víry | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy