 |
Právě je 127 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 97830006 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal leonet V pozadí těchto podobenství a příběhu stojí kritika Ježíše ze strany náboženských
vůdců, kterým se tehdy říkalo farizeové a zákonicí. Ježíš se jím nelíbil.
|
poslal Willy Sk 5:34-39 Tu povstal ve veleradě jeden farizeus jménem Gamaliel, učitel Zákona, kterého si vážil všechen lid; poručil, aby ty lidi na chvíli vyvedli ven, a řekl jim: „Muži Izraelci, dobře si rozvažte, co s těmito lidmi uděláte. Neboť před nedávnem povstal Theudas a říkal, že on je někým velikým; i připojil se k němu počet asi čtyř set mužů. Byl však zabit, a všichni, kteří ho poslouchali, byli rozptýleni a obráceni vniveč. Po něm povstal ve dnech soupisu Juda Galilejský a strhl za sebou lid; také on byl zničen a všichni, kteří ho poslouchali, byli rozptýleni. Proto vám nyní pravím: Nechte tyto lidi a propusťte je. Je-li tento plán či toto dílo z lidí, zanikne; je-li však z Boha, nebudete je moci zničit - abyste snad nakonec nebyli nalezeni jako ti, kdo bojují proti Bohu.“
|
poslal leonet Kolosenským
2, 13 Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni,
probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil. 14 Vymazal
dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že
jej přibil na kříž.
|
poslal Nepřihlášený
|
poslal leonet Nevím,
zda si uvědomujete, kolikrát tuto výzvu Ježíš opakoval v evangeliích. Namátkou
uvedu několik míst. O její
důležitostí snad nikdo nepochybuje.
|
poslal Melissokomos Pročítám teď knihu "Zpověď - V Co věřím" od L.N. Tolstoje. Vybírám několik citátů, které mě zaujaly:
Mé odpadnutí od víry nastalo právě tak, jako nastávalo a nyní nastává u lidí našeho způsobu vzdělání. Jak se mi zdá, děje se to ve většině případů takto: lidé žijí tak, jako všichni žijí, a všichni žijí podle zásad, které nemají ničeho společného s věřením, ba většinou jsou přímo jeho protivou. Věrouka nemá podílu na životě a ve styku s ostatními lidmi nikdy se nestává, abychom se s ní nějak vyrovnávali. Věrouka takto vyznává se kdesi mimo nás, daleko od života a nezávisle na něm. Setkáváš-li se s ní, je to pak setkání se zjevem vnějším, se životem nesouvisejícím.
|
poslal LD Na Youtube jsem narazil na na zajímavou diskuzi, kdy skupině věřících a nevěřích lidí byla položena otázka, co by se s nimi stalo, když by najednou zjistili že Bůh existuje/neexistuje. Odkaz na příslušné video zde uvádět nebudu, abych nikoho neovlivňoval. Dneska jsem si na to náhodou vzpomenul a tak mne napadlo - jakpak by se asi s tímto poprali Granosalisté?
|
poslal Frantisek100 Je teplý letní den
toku 1962 a jsou dokonce prázdniny. Pro nás kluky to znamená volnost a potulovaní
se po městě. Sice skoro dvakrát týdně jedu do lesa se svým vozíčkem na dříví a
se mnou i moji kamarádi s vozíkem o něco větším. V lese
leží dost dřeva, ale musíme se vydat až 4 km hluboko. Někdy s námi jde i jejich otec či strýček. Pak
se vracíme s plně naloženými vozíky. Rodiče mají radost. Dříví hned nařežu a
naštípám.Práce na celé odpoledne. Maminka a tatínek pak sklízí dřevo do kůlny. Nemusíme ho
tak kupovat a ušetří se. Tentokrát je neděle a tak spíše než v lese se
jen tak potulujeme a pozorujeme cvrkot
městečka. Naši pozornost zaujímá podivná dvojice.. Dva muži v ušpiněném
oblečení se vratkou chůzí asi odněkud
vrací. Je asi deset hodin ráno a na ulici skoro ani živáčka kromě nás kluků a
těchto potácejících se mužů. Přicházejí blíž k nám a my jim ustupujeme až do středu ulice.
Nechceme se s nimi srazit. Najednou k nám
zavane zápach, který znám někdy z naší
latríny na dvoře. Jeden z mužů má na zadku mokrý strakatý flek a z jedné
nohavice mu něco u boty vytéká. Fuj. Už
je nám jasně, o co jde a proč ten
zápach. Kluci se smějí, ještě chvíli je pozorujeme. ale pak už nemáme
zájem je sledovat . Existují jiné
krásnější věci na pozorování. Je poledne a já musím domů.
|
poslal Frantisek100 Pavel je v Římě v domácím vězení. K němu přichází mnoho
křesťanů i židů. Nevíme jakou náhodou či řízením osudu se u něho objevuje otrok
z Kolos Onezim. Utekl od svého pána a otrokáře Filemona. Ten je velice bohatý člověk a s Pavlem se asi setkal v době, kdy Pavel pobýval v
Efezu a uvěřil zde v Ježíše a stal se křesťanem. Onezim asi utekl
od svého pána z nějakého důvodu. Možná něco odcizil nebo podobně. Onezim také
uvěří v Pána Ježíše a je Pavlem pokřtěn. Slouží mu věrně a Pavel k má k němu vztah jako k synovi. Od
něho se dozvídá, co Onezim provedl a také
to, komu jako otrok dosud patří. A Pavel ? Napíše svému bratrovi ve víře
nádherný dopis, který stojí za to si ho přečíst. Pavel nemůže řešit společenský
otrokářský systém, ale naznačuje, jaké by měly být vztahy mezi křesťany bez
ohledu na jejich sociální postavení. Buďme i bratry v Kristu.! A jak to v
dějinách dopadlo?
Byli si bratry v Kristu feudál a poddaný?
Byli si bratry v Kristu kapitalista a dělník?
Už vidím, jak se mi pobožní smějí.
Takže fungovalo to křesťanství a víra v Ježíše?
|
poslal skalaa Donald Trump a vycházející hvězda
|
poslal Frantisek100 Křesťané často se chlubí tím, že jsou svatý a vyvolený lid.
Dokládají to verši z Bible.
Např. 1Pt 2,9
· 9Vy však jste
‚rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu‘, abyste
hlásali mocné skutky toho, kdo vás povolal ze tmy do svého podivuhodného
světla.
A pak to dokladují i veršem ze SZ
Dt7,5-6-8
· 6Jsi přece svatý
lid Hospodina, svého Boha; tebe si Hospodin, tvůj Bůh, vyvolil ze všech
lidských pokolení , která jsou na tváři země, abys byl jeho lidem, zvláštním
vlastnictvím.
· 7Nikoli proto,
že byste byli početnější než kterýkoli jiný lid, přilnul k vám Hospodin a
vyvolil vás. Vás je přece méně než kteréhokoli lidu.
· 8Ale protože vás
Hospodin miluje a zachovává přísahu, kterou se zavázal vašim otcům, vyvedl vás
Hospodin pevnou rukou a vykoupil tě z domu otroctví, z rukou faraóna, krále
egyptského.
Ale jaké vlastnosti by měl mít svatý lid?
|
poslal oko Manželství je svazkem jednoho muže a jedné ženy.
|
poslal leonet Zápalná
oběť nám ukazuje na Krista, co znamenal ve své oběti na kříži pro Boha Otce.
Tento aspekt Kristovy oběti neřeší otázku lidských hříchů a vin. Zápalná oběť
patřila k obětem, které byly „vůní spokojující Hospodina“.
|
poslal Vota BohemianAnonymous napsal: Kdybys četl Talmud, tak zjistíš, co jsou judaisté zač. rosmano napsal: Kdybys četl Novou smlouvu, tak zjistíš, jak na tom jsou judaisté.
|
poslal Willy V mém minulém článku "Vzájemnost" jsem hojně zmiňoval církev v Efezu, v předminulém "Evangelium pokoje" jsem v úvodu citoval verše z listu Efezským, které zmíním i v tomto článku, byť na jiné téma, spolu s dalšími, které se k tématu také vztahují.
Ef 2:14-15 Neboť On je náš pokoj; On oboje učinil jedním a zbořil rozdělující hradbu, ve svém těle zrušil nepřátelství - Zákon s jeho příkazy a ustanoveními -, aby v sobě z těch dvou stvořil jednoho nového člověka, učinil pokoj ...
4:22-24 že totiž máte odložit toho starého člověka, který žije podle dřívějšího způsobu života a hyne v klamných žádostech, obnovovat se duchem své mysli a obléknout toho nového člověka, který byl stvořen podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy.
Ko 3:9-11 Nelžete jedni druhým, když jste svlékli toho starého člověka s jeho skutky a oblékli toho nového, který se obnovuje k pravému poznání podle obrazu Toho, který ho stvořil. Potom tu už není Řek a Žid, obřízka a neobřízka, barbar, Skytha, otrok a svobodný, ale všechno a ve všem Kristus.
|
poslal Nepřihlášený Když se apoštol Pavel loučil se svými věřícími bratry před cestou
do Jeruzaléma, kde byl pak zatčen, promluvil k nim velice vážná a prorocká slova:
28Dávejte
pozor na sebe i na celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za
strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního
Syna.
·
29Vím,
že po mém odchodu přijdou mezi vás draví vlci, kteří nebudou šetřit stádo.
·
30I
mezi vámi samými povstanou lidé, kteří povedou scestné řeči, aby strhli
učedníky na svou stranu.
·
31Buďte
proto bdělí a pamatujte, že jsem se slzami v očích po tři roky ve dne v noci
každému z vás neustále ukazoval cestu.
·
32Nyní
vás svěřuji Bohu a slovu jeho milosti, které má moc vás proměnit a dát vám
podíl mezi všemi, kdo jsou posvěceni.
Toto, co řekl, platí pro všechny v jeho době, ale i dnes.
|
|
|