Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Darina.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 13, článků celkem: 15551, komentáře < 7 dní: 554, komentářů celkem: 351260, adminů: 60, uživatelů: 4877  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 43 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Vota
JirkaB
wollek

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Nìmecký soud pøiznává ruským baptistùm právo na azyl
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. záøí 2019
·Rusko: státem zapeèetìná baptistická modlitebna
·Neznámý Martin Luther King - bojovník proti chudobì
·Nová rada Odboru mládeže BJB
·ROZDÍL MEZI KATOLICKOU A BIBLICKOU MARIÍ
·Rozhovor s bratrem biskupem Plevou (i o rozdìlení v JB)
·Predestinace a Radek Kolaøík na XcamP v roce 2017 formuje luteránské smýšlení
·Záøijové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Vznikne denominace novokalvinistù?

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
100119791
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Zamyšlení

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Teologie: Zánik Západu jako Boží myšlenka
Zamyšlení

poslal JiriBrei

Kdybych byl věřící, jak bych na základě Bible viděl budoucnost křesťanských zemí a dnešního státu Izrael? 


Dejme tomu že, šelma se sedmi hlavami a deseti rohy jsou politické moci ovládající od počátku dějin náš svět a stojící proti Bohu Bible a jeho věrným, a to napříč prostorem a časem (inspirováno Dánijél/Danielem kapitoly 7 a 8), 


že deset rohů, neboli deset králů (Zjevení 17:12), kteří v době Jehóchanana (Jana) ještě neměli království, jsou politické moci ovládající tento svět v době, kdy bude veliký Babylon připomenut před Bohem, a přijde čas, aby pil z číše Božího hněvu (Zjevení 16:19), 


že nevěstka, prostitutka (podobný obraz je u Jechezkél/Ezechiele v kapitole 16), veliký Babylon, je Boží lid Izrael spolu s křesťany (z Izraele pocházel Jehóšua ha-Nocrí a jeho první talmidím/učedníci, kteří k Izraeli a Písmu přivedli věřící z gójím). Tito posléze ovládli Řím a z nich vzešla současná evropská civilizace, jejíž součástí je i dnešní stát Izrael. 


V knize Zjevení můžeme číst následující slova o deseti králích: „Ti budou mít stejný úmysl a svou sílu a moc dají šelmě ... Těch deset rohů, které jsi viděl, i ta šelma budou nenávidět smilnici a učiní ji zpustlou a nahou, budou jíst její maso a spálí ji v ohni. Neboť Bůh dal do jejich srdcí, aby uskutečnili jeho úmysl, jednali jednomyslně a dali šelmě svou královskou moc, dokud nebudou dokonána Boží slova.“ (Zjevení 17:13.16.17 Český studijní překlad) 


Proč je z pohledu tohoto textu nevyhnutelné, aby křesťanské země a židovský stát Izrael, byly zničeny? Jak ukazuje výše uvedený text, je to proto, že skoncovat s velikým Babylonem a jeho prostitucí, je Boží záměr. Uskutečnění tohoto záměru Bůh vloží do srdce mocných tohoto světa v době, kdy se naplní číše Božího hněvu. Cesta ke zničení těch, kteří o sobě tvrdí, že patří Bohu (nevěrní židé a nevěrní křesťané), ale přitom smilní s tímto světem, vede přes zničení evropské křesťanské civilizace, jejíž součástí je i Amerika a další západní země včetně dnešního Izraele. 


Je poučné sledovat, jak mocní dnešního světa (deset králů) tento Boží záměr ochotně a ze srdce uskutečňují – podporováním mravního, morálního a právního rozpadu křesťanských států a Izraele, dovozem lidí z nekompatibilních kultur a podporou islámu, který má dostatek odhodlání si křesťanské země i Izrael podmanit, snahou rozvrátit ekonomiku a zničit hospodářství křesťanských zemí počínaje hospodářským srdcem Evropy, kterým je Německo (k těmto snahám počítám i vypínání jaderných a uhelných elektráren bez toho, aby k nim existovala spolehlivá funkční náhrada, snahu zlikvidovat německý automobilový průmysl ...). Konec odpadlého židovství a křesťanství skrze zánik křesťanské civilizace a dnešního státu Izrael, nelze zvrátit, neboť Bůh o něm rozhodl. Ti, kteří nechtějí dostat rány, které na nevěrné židy i křesťany dopadnou (Zjevení 18:4), musí z jejich středu vyjít, musí se vrátit k věrnému dodržování Božích přikázání zapsaných v Bibli, jejíž součástí je i Tóra.
Vložil: Tomas v Pátek, 20. září 2019 @ 08:56:21 CEST (143 čtenářů)
Více... | 10 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: Ty věci předkládej a uč.
Zamyšlení

poslal leonet

Tato slova napsal apoštol Pavel svému synu ve víře Timoteovi.
1Tim.1,2-5: Timoteovi, vlastnímu synu ve víře: Milost, slitování a pokoj od Boha Otce a Krista Ježíše, našeho Pána. Když jsem odcházel do Makedonie, žádal jsem tě, abys dále zůstal v Efezu a nikomu nedovolil učit odchylným naukám a zabývat se bájemi a nekonečnými rodokmeny, které vedou spíše k jalovému hloubání než k účasti víry na Božím záměru. Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.

Vložil: Tomas v Úterý, 17. září 2019 @ 22:54:10 CEST (67 čtenářů)
Více... | 3906 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Musíš být spasen
Zamyšlení

poslal leonet

Dejme tomu, že vás nějaký přítel pozve na návštěvu. Popíše vám nějaký produkt. Možná je jím Ježíš, způsob, jak se přestat cítit osamělý nebo slib života po smrti. Dojde k transakci, podpisu na vytečkovaný řádek. Ve značné části křesťanství to znamená "pomodlit se modlitbu hříšníka". Tak se ocitnete v obchodní pyramidě a druhý dostane odměnu za uskutečnění vašeho spasení.

Vložil: Tomas v Neděle, 08. září 2019 @ 22:34:53 CEST (214 čtenářů)
Více... | 4279 bytů | 13 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Aby byly všechny bytosti štastné – záleží na svobodné volbě
Zamyšlení

poslal Dzehenuti

Aby byly všechny bytosti štastné – zaleží na svobodné volbě


Jednoho dne jsem přemýšlel nad tím co by mě skutečně učinilo štastným. Došel jsem k závěru, že k tomu abych byl skutečně štastným je nutné aby ani jediná bytost na zemi nebyla nešťastná.
 
Z toho úsudku jsem došel k tomu, že v tomto současném světě nemůžu být nikdy štastný. Už jen představa a skutečnost, že v tomto světe umírají  denně tisíce dětí hladem, je na nich činěno násilí  je děsivé a temné. Musel bych mít jedině pásku přes oči a být uzavřený ve své osobní bublince stěstí abych neviděl tento hanebný hříšný svět a jeho klamy.

Vložil: Tomas v Neděle, 08. září 2019 @ 20:56:54 CEST (112 čtenářů)
Více... | 1728 bytů | 5 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Život - v Kristu, skrze Krista, pro Krista a Kristu, našemu Pánu
Zamyšlení

poslal Willy

Toto je zamyšlení nad tím, jaký život nebo jakým způsobem života žijeme (či spíše měli bychom žít) ve smyslu, kdo vlastně žije.
Apoštol Pavel napsal Galatským, kteří začali správně, tj. Duchem, ale pokračovali tělem: „Nežiji už já, ale žije ve mně Kristus.“
Když psal Korintským o své usilovné práci ve srovnání s apoštoly, napsal: „Boží milostí jsem to, co jsem. A Jeho milost, kterou mi prokázal, nebyla marná, vždyť jsem usilovně pracoval více než všichni ostatní - nikoli já, nýbrž Boží milost, která byla se mnou.
Vložil: Tomas v Středa, 04. září 2019 @ 09:09:06 CEST (227 čtenářů)
Více... | 3139 bytů | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Kdo to je
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Kdo je to vlastně  "sluníčkář" ? V Tv při přenosu bohoslužeb 6. července se evangelický pan farář hrdě hlásil  k tomu, že je sluníčkář.  Také se uvádí v tisku, že je to totéž ,co "pravdoláskař" Stejně tak se k tomu hlásí ti, kteří organizují nepokoje v této zemi. Na wikipedii se píše: "Sluníčkář (sluníčkářka, sluníčkoví lidé) je specificky český výraz, neologismus, který se od roku 2013 začal používat v kontextu evropské uprchlické krize[zdroj?] zejména pro lidi se vstřícným multikulturalistickým přístupem k islámské kultuře a imigraci.

Vložil: Tomas v Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:52:12 CEST (140 čtenářů)
Více... | 2454 bytů | 1 komentář | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Bůh je kouzelník
Zamyšlení

poslal leonet

Myslím, že většina věřících lidí by s tímto výrokem nesouhlasila. Není to lež, které bychom věřili. Mluvit o magii a o Bohu nám nepřipadá vhodné. Jenže přiznejme si, že jsme se mnohokrát chovali vůči Bohu přesně tak, jako jiní užívají magii, a omlouvali jsme to posvátným žargonem.

Vložil: Tomas v Sobota, 24. srpen 2019 @ 10:49:11 CEST (245 čtenářů)
Více... | 4070 bytů | 18 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Identita věřícího v Krista
Zamyšlení

poslal Willy

Jako věřící v Krista máme jednu jedinečnou identitu - Krista.
Pán Ježíš Kristus, Jehož jsme Tělem a s Nímž jsme sjednoceni a ztotožněni ve smrti (kříže), v životě (vzkříšení) a přirozenosti (božské), je naší identitou. On je Bůh zjevený v těle a také skrze Tělo. Je to tajemství. Podle zjevení Písma Svatého je tajemstvím Boha Kristus a tajemstvím Krista Církev coby Tělo Kristovo. Kristus a Církev jsou tajemstvím, jsou jedno - jako Muž a Žena se stali ze dvou jeden. Jako Eva byla vytvořena z Adama, je Církev vytvořena z Krista.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 10:02:02 CEST (277 čtenářů)
Více... | 1595 bytů | 24 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Chce Bůh, aby byl na prvním místě?
Zamyšlení

poslal leonet

Slyšeli jste někdy kazatele, který by nepoužil slovo princip nebo priorita? Nestává se to často. Tato slova se stála součásti toho, jak chápeme náš vztah k životu a k Bohu a jak o něm přemýšlíme, ale v biblickém jazyce se nevyskytují. Mají ovšem velkou váhu ve světě byznysu a náboženský slovník je přijal tak rychle, že vzniká otázka, kdo je začal používat jako první.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 15. srpen 2019 @ 10:01:38 CEST (626 čtenářů)
Více... | 3059 bytů | 72 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Bůh je křesťan
Zamyšlení

poslal leonet

Myšlenka, že Bůh není křesťan, poměrně zneklidňuje ty z nás, kdo podvědomě až neskrývaně předpokládají, že naše víra, lidsky definovaná "křesťanská cesta", je cesta nejlepší, cesta, po níž se mají ostatní vydat. Uvědomujete si, že Bůh není ani muslim, ani buddhista, ateista, animista, zkrátka nepatří do žádné další kategorie, které jsme my lidé zavedli, abychom si v pomyslné účetní knize převedli Boha a jeho "požehnání" na svou stranu. Proč to děláme? Proč musíme umanutě vymýšlet způsob, jak se vymezit vůči druhým? Proč pak na základě tohoto rozdělení budujeme říše a ospravedlňujeme svojí nadřazenost a brutalitu? Chováme se, jako by Bůh naše říše schvaloval a podporoval. Bible říká, že všechny věci byly stvořeny v Ježíši, skrze něho a jím. Zdůrazňuje, že ani jedna jediná věc nezačala existovat odděleně od něj. Naše náboženské systémy však předpokládají oddělenost - oddělenou existenci. Když tedy uslyšíme slovo křesťan, představíme si někoho, kdo byl na začátku venku, mimo systém, ale pak se pomodlil určitou modlitbu nebo provedl nějaký zvláštní úkon a přesunul se z venku dovnitř. Ježíš jako Stvořitel, vykupitel a udržovatel všech věcí (tedy každé jednotlivé lidské bytosti) vzdoruje všem náboženským kategoriím. Bereme-li Ježíše vážně, pak nejednáme s outsidery a zasvěcenci, ale s těmi, kdo vidí a nevidí, důvěřují nebo nedůvěřují. Je tedy Bůh křesťan? Pokud se ptáte, zda Bůh separuje a jedná s lidmi různých denominací, věr a způsobů myšlení jako s outsidery až do chvíle, kdy vysloví zvláštní modlitbu a "dostanou se dovnitř", pak určitě není. Znamená-li vaše otázka, jestli nás Bůh všechny považuje za milované insidery nacházející se ve zcela nevědomém a zbědovaném stavu, miluje nás a stále hledá způsob, jak nám ukázat Ježíše jako svoji jedinou cestu, pravdu a život..., pak samozřejmě ano. Nový zákon byl původně napsán běžnou řečtinou - řečtinou koine (většina textu). Hádejte, jak se řecky řekne žalovat ve smyslu sdělení "satan je žalobce" (viz Zjevení 12,10)? Kategoro, což zaznívá v našem výrazu rozdělovat do kategorii. Znamená to slučovat věci nebo osoby do skupin a tak je třídit. Děláme to neustále, někdy právem. Když však takové kategorie obsahuje skrytý odsudek hodnoty a ceny, přidáváme se na stranu odpůrce našeho lidství, satana. Rozdělující obvinění snižují, ne-li přímo rozkládají jednotu našeho společného lidství, a z nás se stávají zabijáci těla Kristova.  Víte kdy mi bývá nejvíce smutno? Když se bratři ve víře odděluji od těch, kteří se k jejich víře nehlásí, nepřipojí nebo jsou někde na cestě mezi nevírou a vírou. Víra jakožto důvěra by se měla vždy projevovat aktivně, ne jako kategorie oddělující věřící od nevěřících. Pravda je taková, že každá lidská bytost se nachází někde na cestě mezi vírou a nevírou.  
Křesťanství není náboženství. Je to proklamace o konci náboženství, nikoli o náboženství novém, či dokonce nejlepším ze všech náboženství. Je-li kříž znamením něčeho, pak toho, že Bůh z náboženství odešel a vyřešil všechny světové problémy, aniž po jediném člověku žádal jedinou náboženskou věc. Kříž je ve skutečnosti znamením skutečnosti, že náboženství nemůže s problémy světa udělat vůbec nic - nikdy to nešlo a niky nepůjde. Citát z knihy The Mystery of Christ - and Why Don´t It, kterou napsal Robert F. Capon. Křesťanství není "tou cesto". Tou je Ježíš. Další úryvek z knihy Lži o Bohu, kterým věříme.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. srpen 2019 @ 11:37:52 CEST (526 čtenářů)
Více... | 51 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Kontrasty: Je toto ještě úcta nebo něco jiného?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

To je hádání se kvůli Panně Marii. Já ji beru jako velice  milou a důležitou postavu. Vzácná je tím, že zde Bůh způsobil, že v tak mladém věku, téměř dítě, otěhotněla. Neuvěřitelné a nemožné? U Boha není nic nemožného. Do vajíčka je možné dát informace i jinak než ze spermie. A proč si ji Bůh vybral? Byla ještě skoro dítě a děti jsou nevinné a důvěřivé. Marie důvěřuje Bohu, má tu dětskou víru a o dětech říká Pán Ježíš, že jejich je království nebeské. Jistě, že prožívala i strach. Josef jí nevěří a hrozí, že si ji nevezme. Co by dělala? Nakonec i Josef na základě anděla uvěří. My nevíme nic podrobnějšího o jejím životě. Josef asi umřel dříve, než Pán Ježíš začal svoji misii. A tak Marie je s ním a má jistě o něho i starost. Nerozumí všemu a čemu nerozumí, to přijímá vírou. I to utrpení, když vidí pod křížem umírat svého Syna. Mladý Jan jí syna nahradí svojí péčí o ni. Marie žije v družině apoštolů  a oni k ní mají úctu.  Je to ta nejdůležitější žena v dějinách, protože z jejího těla přišel na tento svět Spasitel a Boží Syn. Proto si zaslouží úctu. Bohužel, co se z té úcty vyvinulo??!!! Jako vše z Bible i ona byla zneužita a stala se modlou. Když vidím nějaký obrázek či sošku Panny Marie, dívám se do tváře. Co chtěl autor vyjádřit? Věřím, že úctu. Aby v nás oživla vzpomínka na její život  a úlohu, kterou ji Bůh pověřil. Víc v Bibli nestojí. Nikde není, že se k ní máme modlit, klečet před jejím zobrazením, nosit její sochy na procesích apod. Je toto ještě úcta anebo něco jiného???

Vložil: Tomas v Sobota, 03. srpen 2019 @ 09:32:40 CEST (1120 čtenářů)
Více... | 104 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Proč a jak se zabývat Božím Slovem?
Zamyšlení

poslal Willy

2Tm 3:16-17 Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je užitečné k učení, k usvědčování, k napravování, k výchově ve spravedlnosti, aby Boží člověk byl takový, jaký má být, důkladně vystrojený ke každému dobrému skutku. 


Žd 4:12-13 Neboť Boží slovo je živé, činné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až do rozdělení duše a ducha, kloubů a morku a je schopné rozsoudit myšlenky a postoje srdce. A žádné stvoření není před Ním skryté; před očima Toho, Jemuž se budeme zodpovídat, je vše nahé a odkryté. 

J 1:1, 6:63 Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh.  Duch je ten, který obživuje, tělo nic neznamená. Slova, která jsem vám pověděl Já, jsou duch a jsou život. 

Vložil: Tomas v Středa, 31. červenec 2019 @ 08:55:08 CEST (308 čtenářů)
Více... | 3093 bytů | 32 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Otázky se nekladou.
Zamyšlení

poslal leonet

To byl normální stav ve shromáždění, ve kterém jsem duchovně vyrůstal. V nejlepším případě svědčily o ignoranci a v nejhorším představovaly domnělý důkaz vzpoury. Každý, kdo nesouhlasil s vyučovanou teologii a názorem, byl nepřítelem nebo se minimálně stal cílem kritiky. Důležitá byla jistota. Jistota "našeho" vyučování.

Vložil: Tomas v Středa, 10. červenec 2019 @ 20:35:29 CEST (1007 čtenářů)
Více... | 3333 bytů | 111 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Základy učení apoštolů
Zamyšlení

poslal leonet

Většina křesťanů má hlubokou touhu držet se věrně Bible a stejně to cítí většina biblických odborníků. Co věrnost znamená a jak ji dosáhnout, je však už jiná otázka. Mohl bych uvést mnoho případu z praxe. Docela stačí sledovat místní diskutéry. Všichni bývají přesvědčeni, že předkládají pravé biblické učení. O poctivosti všech autorů vůbec nepochybuji. Rozdílné interpretace však upozorňují na skutečnost, že jde ještě o něco jiného než o "čtení Bible". Nejhlubší, a přitom nejpřehlíženější otázkou však často je, jak jí číst. Co znamená číst správně Bibli? Podle čeho se máme rozhodovat?

Vložil: Tomas v Neděle, 30. červen 2019 @ 16:21:35 CEST (957 čtenářů)
Více... | 10549 bytů | 133 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Bůh se ve mně zklamal a jak nás hřích odděluje od Boha
Zamyšlení

poslal leonet

Dítě můžete zahanbit mnoha způsoby a je smutné, že to mnozí z nás znají z vlastní zkušenosti. Krutá slova drsné soudy malou duši nesmírně otřesou. Jsi odporný. Jsi špindíra. Z tebe nikdy nic nebude. Jsi hlupák. Po všem, co jsme pro tebe udělali... Než jsi přišel ty, byla jsem šťastná. Chtěl jsem kluka. Bylo by lepší, kdyby ses vůbec nenarodil. Bylo by lepší, kdyby jsi mlčel... atd.

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:31:04 CEST (165 čtenářů)
Více... | 10894 bytů | 6 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Co vlastně řekl Pán Ježíš Martě?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet  nad příběhem, který se odehrál v Betanii. Betanie byla vesnička asi 3 km od Jeruzalema  na východním úpatí hory Olivetské   A tady bylo místo  a  prostředí, kde Pán Ježíš zažil úžasnou lásku lidí ke své osobě, tady se cítil jako  doma a to hlavně díky sourozenců Lazara, Marie a Marty.   A tak se zamysleme na tim, co vše se zde odehrálo a stalo. Pán Ježíš tu i občas přenocovával a rád se sem vracíval.     Zde se odehrává první příběh: 

   Cituji: Lukáš 10 kap.   ·  
38Když šel Ježíš s učedníky dál, vešel do jedné vesnice. Tam jej přijala do svého domu žena jménem Marta, ·  
39která měla sestru Marii; ta si sedla k nohám Ježíšovým a poslouchala jeho slovo. ·  
40Ale Marta měla plno práce, aby ho obsloužila. Přišla k němu a řekla: „Pane, nezáleží ti na tom, že mne má sestra nechala sloužit samotnou? Řekni jí přece, ať mi pomůže!“ ·  
41Pán jí odpověděl: „Marto, Marto, děláš si starosti a trápíš se pro mnoho věcí. ·  
42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“    

 Že to byla Betanie vyplývá z toho, že Marta a Marie nikde jinde nebydleli než zde v Batanii.   Možná to nebyla ani jeho první návštěva.  Ale vždycky se na jeho příchod těšili.,   Krátký příběh zdánlivě nic neříkající, ale proč tedy v evangeliích je zapsán?   Marta má rozhodně Pána Ježíše ráda stejně jako Marie, ale jejich přístup v té dané chvíli se liší. Marta vnímá sebe jako roli hostitelky. Možná ten dům byl právě její  a ona tam byla paní domu. Také by si ráda sedla k Ježíšovým nohám  a poslouchala  a poslouchala jeho vzácná slova, ale etiketa, tradice a společenský zvyk  ji nutí k něčemu jinému. Sloužit a projevit se jako správný hostitel. A Marie? Mohli by hostit obě. Aspoň by pak zbylo více času pro obě. Marie je  tak unesena přítomností Ježíše, že všechny společenské normy zůstávají stranou. Ona nechce nic ztratit z  té vzácné chvíle být s Ježíšem. Nevnímá Martu ani její hostitelské starosti. Marta by chtěla totéž, co nyní prožívá Marie, ale něco jí v tom brání. Povinnosti splnit, co učí tradice a zvyky.  A také vědomí, jak by vypadala před Ježíšem, kdyby se jako hostitelka neukázala? Při pohledu na  sedící Marii, která si žádné starosti nepřipustí, zatímco na má plné ruce práce, se naštve.  A nejen to. Ona dokonce požádá Pána Ježíše, aby Marii napomenul a vyzval k pomoci. A nakonec je možná i zklamaná. Místo, aby Pán Ježíš pochválil ustaranou Martu, on ocení Marii.¨   Jak asi muselo v té chvíli Martě být? To ji muselo zaskočit. To nečekala? Tak já tu lítám a nakonec je to k ničemu. Nakonec, já to dělám špatně. Pro dobrou na žebrotu.   A čím ten příběh končí?   ·

  42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“  

 Dál už nic. Ale proč to v Bibli je? Co chtěl Pán Ježíš naznačit?   Víte, dnes je plno lidí, spíše bývalo zvykem,  kteří se snaží. Aby bylo doma uklizeno, uvařeno. aby byl tatínek a děti spokojeny, aby bylo to i ono a dodrželo se to, co je společenský zvyk, tradice atd. prostě lidé se často za něčím ženou.  Dnes je to jinačí než dříve. Dnes, aby mohli jet na dovolenou . samozřejmě  k moři  a někam daleko, aby se mohli sousedům a v práci pochlubit a  chtějí mít hezký barák atd. Lidé se stál, za něčím se ženou, Ale je to, za čím se  ženou, , na co vynaloží velké úsilí,  je to trvalé a někdy i smysluplné? Nebraní nám někdy tato honba za něčím k přístupu k Bohu a duchovním věcem, které jsou trvalejší? To chtěl Pán Ježíš říct   Martě? Marto, já tě nehodnotím podle Tvého výkonu hostitelky, vůbec tě podle žádného tvého výkonu ničeho nehodnotím. Já nepotřebuji , aby bylo prostřeno, uklizeno, dobré pití a jídlo, s tím si nedělej starosti. Já potřebuji, abyste si sedli ke mně  a poslouchali můj hlas, má slova, mé rady… Já vám chci dát to, co vám celý vět dát nemůže.   Nevíme , jak na to Marta reagovala, ale dnes můžeme vše posoudit jinak, protože na to máme čas. 
Ale o co jde dnes lidem a i věřícím??    
Vložil: Tomas v Pondělí, 03. červen 2019 @ 08:46:30 CEST (304 čtenářů)
Více... | 8 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Pokusím se zde rekonstruovat původní text z r. 2006, který byl při změnách na serveru znehodnocen.


Se zájmem jsem si přečetl vzácnou knihu Aleše France. Ke kapitole 6 a 7 týkající se spiritismu a okultismu bych chtěl nabídnout k úvaze toto: 

Biblické texty užité v argumentaci: 

1) Ž 6:6 "Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu ?" 
2) Ž. 115:17 "Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha." 
3) Iz. 63:16 "Jsi přece náš Otec! Abraham nás nezná, Izrael ten o nás neví. Hospodine tys náš Otec, náš vykupitel odedávna, to je tvé jméno." 

4) Př. 30:4 "Kdo vystoupil do nebe i sestoupil ?" 
5) J. 3:13 "Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka." 
6) 5M. 10:14 "Hle, Hospodinu, tvému Bohu, patří nebesa i nebesa nebes, země a všechno, co je na ní."
 
7) 1Tm. 6:16 "On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle.."
8) 1Tm. 4:1 "Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří odpadnou od víry a přidrží se těch, kteří svádějí démonskými naukami," 
9) Kol. 2:4 "Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi." (Kraličtí příhodněji překládají: ...neoklamal podobnou k pravdě řečí). 

10) 5M. 18:10-12 "Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj (11) ani zaklínač, ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. (12) Každého, kdo činí tyto věci má Hospodin v ohavnosti." 
11) Mk. 12:27 "On přece není Bohem mrtvých, nýbrž Bohem živých. Velmi se mýlíte!"
12) Gal. 1:8 "Ale i kdybychom my, nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!" 

I.) K problému Saula a věštkyně z Endor.

Zesnulí skutečně nemohou do našeho života zasahovat, jak naznačují texty 1-3. Zesnulí v Hospodinu (v Kristu) přebývají v Boží blízkosti, neboť Hospodinu, kterému patří nebe i všechno, přebývá ve světle nepřístupném - viz text 7. 

Jediný, kdo vystoupil na nebesa je Ten, který sestoupil s nebes, Syn člověka, náš Spasitel - viz text 5. Zde bych se omezil pouze na výklad jediné pasáže z textu 1.Sam 28. 

1. Sam. 28:19 "Spolu s tebou vydá Hospodin do rukou Pelištejců též Izraele. Zítra budeš ty i tvoji synové u mne."

Bytost vyvolaná věštkyní mluvila pravdu i lež: 

Pravdu v tom, že bude Izrael poražen a Saul i se svými syny zabit. 
Lež v tom, že Saul bude i se svými syny zítra u "Samuele", tedy v ráji. 

Ale na hoře Gelboe padl i Saulův syn, Davidův přítel Jonata - a ten přece nemohl sdílet stejnou budoucnost jako jeho otec, od Boha odpadlý král Saul. 

Zesnulý prorok Samuel nemůže být vyvolán jakýmkoli čarodějem, neboť tento může komunikovat prostřednictvím magie pouze se silami temnoty. 

Vůdce nevěrných andělů a tvůrce magie Satan, (dříve Lucifer) měl původně přístup k Božími trůnu - kde žaloval na vyvolené Boží: Tedy působil negativně - nechtěl kohokoli napravovat a zachraňovat (naprostý protipól našeho Spasitele !) - ale přivolával na lidi Boží soud, např. na Joba (Jb. 1, 2)

Lze říci, že byl u Božího trůnu tolerován až do doby, než se totálně vzbouřil a způsobil smrt Božího Syna aby tím zmařil dílo spásy. Tím však v nebi definitivně prohrál - Satan byl i se svými anděly svržen s nebe, Boží svět mu byl navždy uzavřen a Satan již k Božímu trůnu již nemá přístup !!! Již na nás nemůže žalovat. (Iz. 14:12-15; J. 12:31; Lk. 10: 18; Zj. 12:7-9). 

Satan pak dostal jiná jména : "vládce tohoto světa" (J. 12:31); "bůh tohoto světa" (2.Kor. 4:4); "vládce nadzemských mocí" (Ef. 2:2); "pokušitel" (1.Tes. 3:5); "vše, co ovládá tento věk tmy" (Ef. 6:12), atd. 

Dále bych chtěl upozornit i na tuto skutečnost: Pokud se setkáme jen se lží, lze ji poměrně dobře identifikovat. Ale pokud se setkáme se směsí pravdy a lži (což je nejčastější taktika sil Zla ) - můžeme být snadno oklamáni a pravdy se dopracujeme mnohem hůře, zvláště tehdy, hlásají-li tyto bludy jinak velmi milí a otevření lidé, zvláště pak církevní hodnostáři. V této souvislosti upozorňuji na text 8, 9. 

Magické rituály zprostředkují komunikaci pouze v oblasti říše temnoty; v protikladu k tomu modlitba slouží výhradně ke komunikaci s říší světla - slouží ke komunikaci s Bohem. 

II) K problému tvrzení biskupa Theodoreta z Cýru (5. stol.). 

Pokud biskup učil, že se zesnulý prorok Samuel skutečně zjevil, nikoli proto, že byl vyvolán věštkyní, ale proto, že byl vyslán Bohem (za přítomnosti věštkyně), dostává se tím do velice vážného rozporu s Písmem sv. To, že patriarchové Abraham i Jákob (Izrael) nemohou zasáhnout do našeho života, nám říká text 3. A že nikdo nevstoupil na nebesa než Ten, kdo sestoupil s nebes - tedy náš Spasitel, nám říká text 5. 

Biskupovo tvrzení má navíc další protibiblické důsledky: Jeho tvrzení totiž znamená, že Panovník Hospodin s věštkyní participoval na manifestaci proroka Samuela, vzdor tomu, že tyto praktiky jednou provždy zakázal pod trestem smrti - viz text 10

Navíc by to byl naprosto výjimečný případ v Bibli, kdy by si Bůh k tlumočení svého poselství lidem použil zemřelé osoby. On přece není Bohem mrtvých, ale živých - viz text 11. 

Dalším důsledkem tvrzení biskupa Theodoreta je mj. to, že se Bůh přiznal k magické praxi věštkyně. Pokud ale Bůh Saulovi neodpovídal (1Sam. 28:6), byla to Jeho vůle; Saul chtěl Boží vůli obejít, musel tedy dostat informaci z jiného než Božího zdroje - Boha nelze k ničemu přinutit!

Závěrem, tvrzení biskupa Theodoreta se mi jeví jako rouhání bez ohledu na to, zda ho pronáší církevní osoba či ne. Primárně se podřizuji autoritě Písma sv. a nikoli duchovní osoby - neboť platí text 12. 

III) Můj pohled na magii obecně. 

Zde bych rád posloužil těm, kdo se v oblasti neorientují. Proto jsem upustil od odborných definic (které ostatně neodborníkům mnoho neříkají) a použil definice vlastní, vycházející z mé bývalé praxe. Problém nutně podávám zjednodušeně - jen pro základní informaci. 

Magie obecně je vědomostní systém založený na spolupráci člověka s duchovními silami Bohu nepřátelskými. Při této spolupráci, na které se člověk jako iniciátor podílí realizováním tzv. magického rituálu může člověk na dálku vstoupit do myšlení druhého člověka a zjistit např. jeho úmysly, nebo může jeho jednání ovlivnit ve svůj prospěch; v krajním případě i tohoto člověka zničit. To je ale možné jen u člověka, který nežije pod Hospodinovou, nebo Kristovou mocí. Člověk v Bohu je Božím andělem chráněn (Ž. 34:8). Dalšími projevy magie mohou být např. pohybování těžkými předměty, vznášení se v prostoru, dokonce i uzdravování, a pod. 

Každým realizovaným aktem magie se operatér dostává do stále větší a větší závislosti na duchovních silách které mu slouží - až nakonec ho tyto síly zotročí, zcela ovládnou a následně zničí. 

Základní rozdělení magie. 

A) Magii obecně dělíme na tzv. bílou a černou. 

Magie bílá - realizuje cíle eticky nezávadné. Naproti tomu magie černá cíle eticky závadné. Hranice mezi oběma druhy jsou dle odborné literatury nejasné. Celé čtvrt století jsem bádal nad tímto problémem, až jsem zjistil, že hranice mezi oběma druhy magie neexistuje - a to z důvodu jejich společného, tj. satanského původu. Je totiž velice dobře možné pomocí bílé magie pomoci někomu z nějaké závislosti, např. na cigaretě, na sklence, prášcích, a pod. Do této kategorie spadá i nyní tak populární hypnóza, nejrůznější praktiky tzv. léčitelů, jako tzv. magnetické tahy - a mnoho dalších. 

Ale vždy jde o vnější úspěch - ve skutečnosti však touto cestou mág způsobí pacientovi velmi vážný úraz na duši (u pacienta dochází později mj. k nevysvětlitelnému sklonu ke zlému). Následky takového úrazu jsou nepředvídatelné a většinou se projeví až po letech. K tomuto konstatování je však třeba hlubokého vhledu, k němuž nelze dojít studiem (i když určité znalosti jsou nutné), ale jen na základě poznání darovaného z Boží milosti. 

B) Další hlediska dělení magie. 

Magii dále dělíme na tzv. nižší (psychurgii) a tzv. vyšší (teurgii). Hranice mezi nimi jsou také nejasné. Proto se zdržím bližšího popisu. Dále se magie dělí na invokativní (prosebnou) a evokativní (imperativní). 

Z biblického textu první knihy Samuelovy se nedá jednoznačně usoudit na druh magické operace. Snad toto hrubé setřídění pro základní orientaci postačí.

Zajímavé je, že proti spiritismu vystoupil ostře i hermetik (mág) Eliphas Lévi (L. Constant). Ve své knize "Věda duchů" vydané v Praze v r. 1936 mj. praví: "....neboť mrtví nemohou a nesmějí se nikdy vrátit...To, co spiritisté evokují ve svých seancích, nejsou "duchovní já" zemřelých, nýbrž pouhé larvy. Proto je spiritismus jako pasívní forma značně zjednodušené nekromantie." 

Tvrzení tohoto hermetika pokládám za pravdivé - a přesto ho nemohu přijmout, protože neřekl pravdu celou. Je sice velmi pravděpodobné (jak tvrdí Lévi), že spiritisté obcují s pouhými larvami (omlouvám se za použití tohoto odborného termínu, na jehož vysvětlení zde není prostor), ale dle mého poznání je téměř jisté, že nevědomky obcují také s duchovními silami zla, stejně jako mágové. 

Tedy to, co spiritisté dělají nevědomě, teurgové dělají vědomě - a to je zřejmě důvodem toho, proč teurgové spiritisty pohrdají. 

C) Oblast působení magie 

Magie, jako skrytá zbraň Satanova působí v našem duálním světě, kde se odehrává permanentní antagonistický konflikt mezi silami Dobra a Zla, tedy mezi silami Světla a Tmy. A protože Bůh i Satan jsou primárně myšlenkové mocnosti (inteligence), pak i souboj mezi Dobrem a Zlem se odehrává v myslích lidí. Velkou překážkou v pochopení duchovních pravd a existence duchovních sil vůbec, je materialismus. Lidé prostě nevěří tomu, co nevidí. Takových se ptám: "Viděl jste někdy svou vlastní myšlenku?" - a po nutné odpovědi jim říkám: "A přesto nepochybujete o reálné existenci svých myšlenek". Někdo se nad tím zamyslí. 

Jedině ČIN mění realitu. 

Ale každému důležitému činu nutně předchází ROZHODNUTÍ - tedy opět myšlenková činnost, která může vycházet buď ze zdroje Dobra, nebo Zla. 

Ale setkávám se s tím, že i poznání, které se dá vyjádřit slovy, je prakticky nesdělitelné. Lidé se dávají stále obtížněji oslovit - v čemž vidím působení sil Zla, které logicky šíření Božího Slova brání.

Shrnutí

Proti magii jako učení a praxi stojí v kontrapozici učení a praxe evangelia. Zatímco evangelium vede ke svobodě a k životu, magie vede k otroctví a ke smrti. 

Tím můj původní text z r. 2006 končí. Doplnil bych ho tímto krátkým odstavcem:

V podstatě lze zjednodušeně říci, že zde na zemi žijeme v jakémsi Matrixu, tedy myšlenkovém poli, obepínajícím celý svět, jehož zdrojem je Satan, pod něhož spadají všechna království světa (Lk. 4:5-7). Obecně: Každé myšlenkové pole je energetické povahy a přenáší inteligenci a záměr vysílatele. Volání Boha k jednotlivému člověku a kladná odpověď člověka na něj, vytváří PRŮNIK tímto Satanovým polem. Tímto průnikem jsou člověku předávány informace, které do tohoto světa nespadají. Je tedy vytvořen spojovací kanál mezi člověkem a Bohem, který ale může člověk z vlastní vůle uzavřít. Záleží tedy na tom, komu nasloucháme a chceme naslouchat. 

O tom, že existují démoni, mající jisté území pod svou správou nám říká (Dn. 10:12-14). O tom, že archanděl Michael pomohl Bohu vybojovat tento průnik, zase hovoří (v. 13). A že je Satan rozdělen, nám zase říká (Mt. 12:26). Proto např. ve druhé sv. válce nebyl Bůh ani na jedné, či druhé straně. Tato válka z duchovního hlediska byla soubojem sil Zla stojících za hexagramem a pentagramem, proti silám, stojících za svastikou. Skutečným účelem a smyslem této války i válek dalších bylo vraždění lidí, které si přeje Satan (J. 8:44). V protikladu k němu stojí náš Spasitel, jako Vládce pokoje (Iz. 9:5,6). Drtivá většina lidí slouží silám Zla neuvědoměle; ale např. mágové jim slouží vědomě a dokonce znají i jejich jména!!! Míra zotročení je tedy různá, ale pravá svoboda je pouze v Kristu:

2Kor. 3:17 "Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda."

Největší útoky vede Satan proti věřícím, nikoli proti nevěřícím, ty ponechává v klidu; ty má jisté. Proto jsou křesťanské církve vystavovány permanentním Satanovým útokům, pod jejichž údery se rozpadají, což už je jistou dobu zjevné.  Proto teologické fakulty produkují absolventy odpadlé od víry, kteří pak nevěru šíří dál. Vytrvalá práce Satanova přináší výsledky: Co bylo ještě před třiceti lety nemyslitelné, je dnes běžné. Široká je cesta vedoucí do zahynutí (Mt. 7:13)

Kdo může pochopiti, pochop . . .
BA




Vložil: Tomas v Neděle, 02. červen 2019 @ 14:54:59 CEST (773 čtenářů)
Více... | 77 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Peklo si vytváříme my sami tady na Zemi.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Pokud něco může odloučit člověka od Boha, tak je to peklo tady na zemi. Války a jiná zla….. A to peklo vytváří sami lidé. A to i lidé, kteří mají plnou hubu Boha. Kolik zla způsobili právě takoví lidé. A právě takové peklo lidi odloučí od Boha. Mnoho lidí přestalo věřit v Boha, když viděli, jak se ti údajní zbožní chovají. Podívejme se na dějiny církví.  Zlo  a násilí. Bohužel tuhle pravdu nechtějí mnozí věřící slyšet.  Peklo někde po smrti je spíše strašení lidí. A církve rádi straší  a vyhrožují. Peklo mohou lidé prožívat i v náboženské sektě. Bavme se o pekle, které si způsobujeme sami, protože sami jsme daleko od Boha, když pácháme zlo. Peklo je často už tady na zemi. Nebaví mne ty fanatické náboženské fráze vytržené z kontextu.Podle čeho se poznají například křesťané? Nejsou někdy sami šiřitele pekla????



Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:05 CEST (425 čtenářů)
Více... | 2484 bytů | 33 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Život víry: Znamená peklo odloučení od Boha?
Zamyšlení

poslal leonet

"Vyrůstal jsem v náboženském prostředí plném děsu a strašení věčnými muky za plného vědomí. Mou nejsilnější motivaci ke správnému životu nebyla realita lásky nebo důvěra v Ježíšův život, ale strach z pekelného ohně a zatracení."
Nejsou to mé zkušenosti, opsal jsem to z jedné knížky. Bohužel mám někdy dojem, že když se bavím s některými věřícími, že to byla a je jejich reálná zkušenost.

Vložil: Tomas v Úterý, 28. květen 2019 @ 09:22:35 CEST (1157 čtenářů)
Více... | 6225 bytů | 147 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Je tzv.
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Davidova hvězda – Wikipedie

4M. 24:17 " . . . Vyjdeť hvězda z Jákoba, a povstane berla z Izraele . . ."

Zj. 22:16 "Já Ježíš poslal jsem anděla svého, aby vám svědčil o těchto věcech v církvích. JÁ JSEM KOŘEN A ROD DAVIDŮV, A HVĚZDA JASNÁ A JITŘNÍ."
BA
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:19:46 CEST (195 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Teologie | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.77 sekundy