Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Leoš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 15466, komentáře < 7 dní: 413, komentářů celkem: 345390, adminů: 60, uživatelů: 4866  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 37 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

LD
Vota

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Reakce libereckého sboru na rozhodnutí Sjezdu delegátù 2019
·Usnesení Sjezdu delegátù BJB 2019
·Ad komentáøe ke èlánku Biblické køesťanství, teologie a baptisté
·Americká ´´liberální´´ teologie
·Pásmo køesťanských básní
·Bojujme proti názoru, že každý má ve všem nárok na svou pravdu
·Odpovìï rakata docentu Mackovi
·Èervnové èíslo èasopisu Dobrá zpráva
·Informace z jednání VV dne 14. kvìtna 2019
·Prohlášení Výkonného výboru ke Sjezdu delegátù Bratrské jednoty baptistù 2019

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99366464
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Zamyšlení

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Život víry: Co vlastně řekl Pán Ježíš Martě?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet  nad příběhem, který se odehrál v Betanii. Betanie byla vesnička asi 3 km od Jeruzalema  na východním úpatí hory Olivetské   A tady bylo místo  a  prostředí, kde Pán Ježíš zažil úžasnou lásku lidí ke své osobě, tady se cítil jako  doma a to hlavně díky sourozenců Lazara, Marie a Marty.   A tak se zamysleme na tim, co vše se zde odehrálo a stalo. Pán Ježíš tu i občas přenocovával a rád se sem vracíval.     Zde se odehrává první příběh: 

   Cituji: Lukáš 10 kap.   ·  
38Když šel Ježíš s učedníky dál, vešel do jedné vesnice. Tam jej přijala do svého domu žena jménem Marta, ·  
39která měla sestru Marii; ta si sedla k nohám Ježíšovým a poslouchala jeho slovo. ·  
40Ale Marta měla plno práce, aby ho obsloužila. Přišla k němu a řekla: „Pane, nezáleží ti na tom, že mne má sestra nechala sloužit samotnou? Řekni jí přece, ať mi pomůže!“ ·  
41Pán jí odpověděl: „Marto, Marto, děláš si starosti a trápíš se pro mnoho věcí. ·  
42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“    

 Že to byla Betanie vyplývá z toho, že Marta a Marie nikde jinde nebydleli než zde v Batanii.   Možná to nebyla ani jeho první návštěva.  Ale vždycky se na jeho příchod těšili.,   Krátký příběh zdánlivě nic neříkající, ale proč tedy v evangeliích je zapsán?   Marta má rozhodně Pána Ježíše ráda stejně jako Marie, ale jejich přístup v té dané chvíli se liší. Marta vnímá sebe jako roli hostitelky. Možná ten dům byl právě její  a ona tam byla paní domu. Také by si ráda sedla k Ježíšovým nohám  a poslouchala  a poslouchala jeho vzácná slova, ale etiketa, tradice a společenský zvyk  ji nutí k něčemu jinému. Sloužit a projevit se jako správný hostitel. A Marie? Mohli by hostit obě. Aspoň by pak zbylo více času pro obě. Marie je  tak unesena přítomností Ježíše, že všechny společenské normy zůstávají stranou. Ona nechce nic ztratit z  té vzácné chvíle být s Ježíšem. Nevnímá Martu ani její hostitelské starosti. Marta by chtěla totéž, co nyní prožívá Marie, ale něco jí v tom brání. Povinnosti splnit, co učí tradice a zvyky.  A také vědomí, jak by vypadala před Ježíšem, kdyby se jako hostitelka neukázala? Při pohledu na  sedící Marii, která si žádné starosti nepřipustí, zatímco na má plné ruce práce, se naštve.  A nejen to. Ona dokonce požádá Pána Ježíše, aby Marii napomenul a vyzval k pomoci. A nakonec je možná i zklamaná. Místo, aby Pán Ježíš pochválil ustaranou Martu, on ocení Marii.¨   Jak asi muselo v té chvíli Martě být? To ji muselo zaskočit. To nečekala? Tak já tu lítám a nakonec je to k ničemu. Nakonec, já to dělám špatně. Pro dobrou na žebrotu.   A čím ten příběh končí?   ·

  42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“  

 Dál už nic. Ale proč to v Bibli je? Co chtěl Pán Ježíš naznačit?   Víte, dnes je plno lidí, spíše bývalo zvykem,  kteří se snaží. Aby bylo doma uklizeno, uvařeno. aby byl tatínek a děti spokojeny, aby bylo to i ono a dodrželo se to, co je společenský zvyk, tradice atd. prostě lidé se často za něčím ženou.  Dnes je to jinačí než dříve. Dnes, aby mohli jet na dovolenou . samozřejmě  k moři  a někam daleko, aby se mohli sousedům a v práci pochlubit a  chtějí mít hezký barák atd. Lidé se stál, za něčím se ženou, Ale je to, za čím se  ženou, , na co vynaloží velké úsilí,  je to trvalé a někdy i smysluplné? Nebraní nám někdy tato honba za něčím k přístupu k Bohu a duchovním věcem, které jsou trvalejší? To chtěl Pán Ježíš říct   Martě? Marto, já tě nehodnotím podle Tvého výkonu hostitelky, vůbec tě podle žádného tvého výkonu ničeho nehodnotím. Já nepotřebuji , aby bylo prostřeno, uklizeno, dobré pití a jídlo, s tím si nedělej starosti. Já potřebuji, abyste si sedli ke mně  a poslouchali můj hlas, má slova, mé rady… Já vám chci dát to, co vám celý vět dát nemůže.   Nevíme , jak na to Marta reagovala, ale dnes můžeme vše posoudit jinak, protože na to máme čas. 
Ale o co jde dnes lidem a i věřícím??    
Vložil: Tomas v Pondělí, 03. červen 2019 @ 08:46:30 CEST (194 čtenářů)
Více... | 8 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Pokusím se zde rekonstruovat původní text z r. 2006, který byl při změnách na serveru znehodnocen.


Se zájmem jsem si přečetl vzácnou knihu Aleše France. Ke kapitole 6 a 7 týkající se spiritismu a okultismu bych chtěl nabídnout k úvaze toto: 

Biblické texty užité v argumentaci: 

1) Ž 6:6 "Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu ?" 
2) Ž. 115:17 "Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha." 
3) Iz. 63:16 "Jsi přece náš Otec! Abraham nás nezná, Izrael ten o nás neví. Hospodine tys náš Otec, náš vykupitel odedávna, to je tvé jméno." 

4) Př. 30:4 "Kdo vystoupil do nebe i sestoupil ?" 
5) J. 3:13 "Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka." 
6) 5M. 10:14 "Hle, Hospodinu, tvému Bohu, patří nebesa i nebesa nebes, země a všechno, co je na ní."
 
7) 1Tm. 6:16 "On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle.."
8) 1Tm. 4:1 "Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří odpadnou od víry a přidrží se těch, kteří svádějí démonskými naukami," 
9) Kol. 2:4 "Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi." (Kraličtí příhodněji překládají: ...neoklamal podobnou k pravdě řečí). 

10) 5M. 18:10-12 "Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj (11) ani zaklínač, ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. (12) Každého, kdo činí tyto věci má Hospodin v ohavnosti." 
11) Mk. 12:27 "On přece není Bohem mrtvých, nýbrž Bohem živých. Velmi se mýlíte!"
12) Gal. 1:8 "Ale i kdybychom my, nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!" 

I.) K problému Saula a věštkyně z Endor.

Zesnulí skutečně nemohou do našeho života zasahovat, jak naznačují texty 1-3. Zesnulí v Hospodinu (v Kristu) přebývají v Boží blízkosti, neboť Hospodinu, kterému patří nebe i všechno, přebývá ve světle nepřístupném - viz text 7. 

Jediný, kdo vystoupil na nebesa je Ten, který sestoupil s nebes, Syn člověka, náš Spasitel - viz text 5. Zde bych se omezil pouze na výklad jediné pasáže z textu 1.Sam 28. 

1. Sam. 28:19 "Spolu s tebou vydá Hospodin do rukou Pelištejců též Izraele. Zítra budeš ty i tvoji synové u mne."

Bytost vyvolaná věštkyní mluvila pravdu i lež: 

Pravdu v tom, že bude Izrael poražen a Saul i se svými syny zabit. 
Lež v tom, že Saul bude i se svými syny zítra u "Samuele", tedy v ráji. 

Ale na hoře Gelboe padl i Saulův syn, Davidův přítel Jonata - a ten přece nemohl sdílet stejnou budoucnost jako jeho otec, od Boha odpadlý král Saul. 

Zesnulý prorok Samuel nemůže být vyvolán jakýmkoli čarodějem, neboť tento může komunikovat prostřednictvím magie pouze se silami temnoty. 

Vůdce nevěrných andělů a tvůrce magie Satan, (dříve Lucifer) měl původně přístup k Božími trůnu - kde žaloval na vyvolené Boží: Tedy působil negativně - nechtěl kohokoli napravovat a zachraňovat (naprostý protipól našeho Spasitele !) - ale přivolával na lidi Boží soud, např. na Joba (Jb. 1, 2)

Lze říci, že byl u Božího trůnu tolerován až do doby, než se totálně vzbouřil a způsobil smrt Božího Syna aby tím zmařil dílo spásy. Tím však v nebi definitivně prohrál - Satan byl i se svými anděly svržen s nebe, Boží svět mu byl navždy uzavřen a Satan již k Božímu trůnu již nemá přístup !!! Již na nás nemůže žalovat. (Iz. 14:12-15; J. 12:31; Lk. 10: 18; Zj. 12:7-9). 

Satan pak dostal jiná jména : "vládce tohoto světa" (J. 12:31); "bůh tohoto světa" (2.Kor. 4:4); "vládce nadzemských mocí" (Ef. 2:2); "pokušitel" (1.Tes. 3:5); "vše, co ovládá tento věk tmy" (Ef. 6:12), atd. 

Dále bych chtěl upozornit i na tuto skutečnost: Pokud se setkáme jen se lží, lze ji poměrně dobře identifikovat. Ale pokud se setkáme se směsí pravdy a lži (což je nejčastější taktika sil Zla ) - můžeme být snadno oklamáni a pravdy se dopracujeme mnohem hůře, zvláště tehdy, hlásají-li tyto bludy jinak velmi milí a otevření lidé, zvláště pak církevní hodnostáři. V této souvislosti upozorňuji na text 8, 9. 

Magické rituály zprostředkují komunikaci pouze v oblasti říše temnoty; v protikladu k tomu modlitba slouží výhradně ke komunikaci s říší světla - slouží ke komunikaci s Bohem. 

II) K problému tvrzení biskupa Theodoreta z Cýru (5. stol.). 

Pokud biskup učil, že se zesnulý prorok Samuel skutečně zjevil, nikoli proto, že byl vyvolán věštkyní, ale proto, že byl vyslán Bohem (za přítomnosti věštkyně), dostává se tím do velice vážného rozporu s Písmem sv. To, že patriarchové Abraham i Jákob (Izrael) nemohou zasáhnout do našeho života, nám říká text 3. A že nikdo nevstoupil na nebesa než Ten, kdo sestoupil s nebes - tedy náš Spasitel, nám říká text 5. 

Biskupovo tvrzení má navíc další protibiblické důsledky: Jeho tvrzení totiž znamená, že Panovník Hospodin s věštkyní participoval na manifestaci proroka Samuela, vzdor tomu, že tyto praktiky jednou provždy zakázal pod trestem smrti - viz text 10

Navíc by to byl naprosto výjimečný případ v Bibli, kdy by si Bůh k tlumočení svého poselství lidem použil zemřelé osoby. On přece není Bohem mrtvých, ale živých - viz text 11. 

Dalším důsledkem tvrzení biskupa Theodoreta je mj. to, že se Bůh přiznal k magické praxi věštkyně. Pokud ale Bůh Saulovi neodpovídal (1Sam. 28:6), byla to Jeho vůle; Saul chtěl Boží vůli obejít, musel tedy dostat informaci z jiného než Božího zdroje - Boha nelze k ničemu přinutit!

Závěrem, tvrzení biskupa Theodoreta se mi jeví jako rouhání bez ohledu na to, zda ho pronáší církevní osoba či ne. Primárně se podřizuji autoritě Písma sv. a nikoli duchovní osoby - neboť platí text 12. 

III) Můj pohled na magii obecně. 

Zde bych rád posloužil těm, kdo se v oblasti neorientují. Proto jsem upustil od odborných definic (které ostatně neodborníkům mnoho neříkají) a použil definice vlastní, vycházející z mé bývalé praxe. Problém nutně podávám zjednodušeně - jen pro základní informaci. 

Magie obecně je vědomostní systém založený na spolupráci člověka s duchovními silami Bohu nepřátelskými. Při této spolupráci, na které se člověk jako iniciátor podílí realizováním tzv. magického rituálu může člověk na dálku vstoupit do myšlení druhého člověka a zjistit např. jeho úmysly, nebo může jeho jednání ovlivnit ve svůj prospěch; v krajním případě i tohoto člověka zničit. To je ale možné jen u člověka, který nežije pod Hospodinovou, nebo Kristovou mocí. Člověk v Bohu je Božím andělem chráněn (Ž. 34:8). Dalšími projevy magie mohou být např. pohybování těžkými předměty, vznášení se v prostoru, dokonce i uzdravování, a pod. 

Každým realizovaným aktem magie se operatér dostává do stále větší a větší závislosti na duchovních silách které mu slouží - až nakonec ho tyto síly zotročí, zcela ovládnou a následně zničí. 

Základní rozdělení magie. 

A) Magii obecně dělíme na tzv. bílou a černou. 

Magie bílá - realizuje cíle eticky nezávadné. Naproti tomu magie černá cíle eticky závadné. Hranice mezi oběma druhy jsou dle odborné literatury nejasné. Celé čtvrt století jsem bádal nad tímto problémem, až jsem zjistil, že hranice mezi oběma druhy magie neexistuje - a to z důvodu jejich společného, tj. satanského původu. Je totiž velice dobře možné pomocí bílé magie pomoci někomu z nějaké závislosti, např. na cigaretě, na sklence, prášcích, a pod. Do této kategorie spadá i nyní tak populární hypnóza, nejrůznější praktiky tzv. léčitelů, jako tzv. magnetické tahy - a mnoho dalších. 

Ale vždy jde o vnější úspěch - ve skutečnosti však touto cestou mág způsobí pacientovi velmi vážný úraz na duši (u pacienta dochází později mj. k nevysvětlitelnému sklonu ke zlému). Následky takového úrazu jsou nepředvídatelné a většinou se projeví až po letech. K tomuto konstatování je však třeba hlubokého vhledu, k němuž nelze dojít studiem (i když určité znalosti jsou nutné), ale jen na základě poznání darovaného z Boží milosti. 

B) Další hlediska dělení magie. 

Magii dále dělíme na tzv. nižší (psychurgii) a tzv. vyšší (teurgii). Hranice mezi nimi jsou také nejasné. Proto se zdržím bližšího popisu. Dále se magie dělí na invokativní (prosebnou) a evokativní (imperativní). 

Z biblického textu první knihy Samuelovy se nedá jednoznačně usoudit na druh magické operace. Snad toto hrubé setřídění pro základní orientaci postačí.

Zajímavé je, že proti spiritismu vystoupil ostře i hermetik (mág) Eliphas Lévi (L. Constant). Ve své knize "Věda duchů" vydané v Praze v r. 1936 mj. praví: "....neboť mrtví nemohou a nesmějí se nikdy vrátit...To, co spiritisté evokují ve svých seancích, nejsou "duchovní já" zemřelých, nýbrž pouhé larvy. Proto je spiritismus jako pasívní forma značně zjednodušené nekromantie." 

Tvrzení tohoto hermetika pokládám za pravdivé - a přesto ho nemohu přijmout, protože neřekl pravdu celou. Je sice velmi pravděpodobné (jak tvrdí Lévi), že spiritisté obcují s pouhými larvami (omlouvám se za použití tohoto odborného termínu, na jehož vysvětlení zde není prostor), ale dle mého poznání je téměř jisté, že nevědomky obcují také s duchovními silami zla, stejně jako mágové. 

Tedy to, co spiritisté dělají nevědomě, teurgové dělají vědomě - a to je zřejmě důvodem toho, proč teurgové spiritisty pohrdají. 

C) Oblast působení magie 

Magie, jako skrytá zbraň Satanova působí v našem duálním světě, kde se odehrává permanentní antagonistický konflikt mezi silami Dobra a Zla, tedy mezi silami Světla a Tmy. A protože Bůh i Satan jsou primárně myšlenkové mocnosti (inteligence), pak i souboj mezi Dobrem a Zlem se odehrává v myslích lidí. Velkou překážkou v pochopení duchovních pravd a existence duchovních sil vůbec, je materialismus. Lidé prostě nevěří tomu, co nevidí. Takových se ptám: "Viděl jste někdy svou vlastní myšlenku?" - a po nutné odpovědi jim říkám: "A přesto nepochybujete o reálné existenci svých myšlenek". Někdo se nad tím zamyslí. 

Jedině ČIN mění realitu. 

Ale každému důležitému činu nutně předchází ROZHODNUTÍ - tedy opět myšlenková činnost, která může vycházet buď ze zdroje Dobra, nebo Zla. 

Ale setkávám se s tím, že i poznání, které se dá vyjádřit slovy, je prakticky nesdělitelné. Lidé se dávají stále obtížněji oslovit - v čemž vidím působení sil Zla, které logicky šíření Božího Slova brání.

Shrnutí

Proti magii jako učení a praxi stojí v kontrapozici učení a praxe evangelia. Zatímco evangelium vede ke svobodě a k životu, magie vede k otroctví a ke smrti. 

Tím můj původní text z r. 2006 končí. Doplnil bych ho tímto krátkým odstavcem:

V podstatě lze zjednodušeně říci, že zde na zemi žijeme v jakémsi Matrixu, tedy myšlenkovém poli, obepínajícím celý svět, jehož zdrojem je Satan, pod něhož spadají všechna království světa (Lk. 4:5-7). Obecně: Každé myšlenkové pole je energetické povahy a přenáší inteligenci a záměr vysílatele. Volání Boha k jednotlivému člověku a kladná odpověď člověka na něj, vytváří PRŮNIK tímto Satanovým polem. Tímto průnikem jsou člověku předávány informace, které do tohoto světa nespadají. Je tedy vytvořen spojovací kanál mezi člověkem a Bohem, který ale může člověk z vlastní vůle uzavřít. Záleží tedy na tom, komu nasloucháme a chceme naslouchat. 

O tom, že existují démoni, mající jisté území pod svou správou nám říká (Dn. 10:12-14). O tom, že archanděl Michael pomohl Bohu vybojovat tento průnik, zase hovoří (v. 13). A že je Satan rozdělen, nám zase říká (Mt. 12:26). Proto např. ve druhé sv. válce nebyl Bůh ani na jedné, či druhé straně. Tato válka z duchovního hlediska byla soubojem sil Zla stojících za hexagramem a pentagramem, proti silám, stojících za svastikou. Skutečným účelem a smyslem této války i válek dalších bylo vraždění lidí, které si přeje Satan (J. 8:44). V protikladu k němu stojí náš Spasitel, jako Vládce pokoje (Iz. 9:5,6). Drtivá většina lidí slouží silám Zla neuvědoměle; ale např. mágové jim slouží vědomě a dokonce znají i jejich jména!!! Míra zotročení je tedy různá, ale pravá svoboda je pouze v Kristu:

2Kor. 3:17 "Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda."

Největší útoky vede Satan proti věřícím, nikoli proti nevěřícím, ty ponechává v klidu; ty má jisté. Proto jsou křesťanské církve vystavovány permanentním Satanovým útokům, pod jejichž údery se rozpadají, což už je jistou dobu zjevné.  Proto teologické fakulty produkují absolventy odpadlé od víry, kteří pak nevěru šíří dál. Vytrvalá práce Satanova přináší výsledky: Co bylo ještě před třiceti lety nemyslitelné, je dnes běžné. Široká je cesta vedoucí do zahynutí (Mt. 7:13)

Kdo může pochopiti, pochop . . .
BA




Vložil: Tomas v Neděle, 02. červen 2019 @ 14:54:59 CEST (670 čtenářů)
Více... | 76 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Peklo si vytváříme my sami tady na Zemi.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Pokud něco může odloučit člověka od Boha, tak je to peklo tady na zemi. Války a jiná zla….. A to peklo vytváří sami lidé. A to i lidé, kteří mají plnou hubu Boha. Kolik zla způsobili právě takoví lidé. A právě takové peklo lidi odloučí od Boha. Mnoho lidí přestalo věřit v Boha, když viděli, jak se ti údajní zbožní chovají. Podívejme se na dějiny církví.  Zlo  a násilí. Bohužel tuhle pravdu nechtějí mnozí věřící slyšet.  Peklo někde po smrti je spíše strašení lidí. A církve rádi straší  a vyhrožují. Peklo mohou lidé prožívat i v náboženské sektě. Bavme se o pekle, které si způsobujeme sami, protože sami jsme daleko od Boha, když pácháme zlo. Peklo je často už tady na zemi. Nebaví mne ty fanatické náboženské fráze vytržené z kontextu.Podle čeho se poznají například křesťané? Nejsou někdy sami šiřitele pekla????



Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:05 CEST (371 čtenářů)
Více... | 2484 bytů | 33 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Život víry: Znamená peklo odloučení od Boha?
Zamyšlení

poslal leonet

"Vyrůstal jsem v náboženském prostředí plném děsu a strašení věčnými muky za plného vědomí. Mou nejsilnější motivaci ke správnému životu nebyla realita lásky nebo důvěra v Ježíšův život, ale strach z pekelného ohně a zatracení."
Nejsou to mé zkušenosti, opsal jsem to z jedné knížky. Bohužel mám někdy dojem, že když se bavím s některými věřícími, že to byla a je jejich reálná zkušenost.

Vložil: Tomas v Úterý, 28. květen 2019 @ 09:22:35 CEST (1060 čtenářů)
Více... | 6225 bytů | 147 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Je tzv.
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Davidova hvězda – Wikipedie

4M. 24:17 " . . . Vyjdeť hvězda z Jákoba, a povstane berla z Izraele . . ."

Zj. 22:16 "Já Ježíš poslal jsem anděla svého, aby vám svědčil o těchto věcech v církvích. JÁ JSEM KOŘEN A ROD DAVIDŮV, A HVĚZDA JASNÁ A JITŘNÍ."
BA
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:19:46 CEST (173 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: Co je tedy dobrá zpráva, co je evangelium?
Zamyšlení

poslal leonet

Dobrá zpráva neznamená, že Ježíš otevřel možnost spasení a vy jste zváni, abyste ho přijali do svého života.
Evangelium znamená, že Ježíš už vás zahrnul do svého života, do svého vztahu s Bohem Otcem a do svého pomazání v Duchu svatém.
Dobrá zpráva říká, že to Ježíš udělal, i když jste o tom nehlasovali, a nebude to o nic méně pravda, ať tomu budete věřit, nebo ne.

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:18:44 CEST (1831 čtenářů)
Více... | 3757 bytů | 218 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Osten pravdy o náboženství
Zamyšlení

poslal leonet

Muž přichází k příslovečné nebeské bráně a neví, co má udělat. "Mám prostě vejít?" ptá se v duchu. Svatý Petr, který má v takových příbězích zřejmě vždycky službu, si všimne zmatku na mužově tváři, přijde k němu a zeptá se, jestli nepotřebuje pomoci.   "Nejsem si jist, co mám udělat," řekne muž. "Mám jít prostě dovnitř?"   "To záleží," odpoví s úsměvem Petr.   "To záleží?" Muže to překvapí. "A na čem?"   "Záleží na tom, kolik jsi nasbíral bodů," vysvětluje Petr.   "Bodů? Já potřebuji nějaké body? A kolik jich musím mít?"   "Sto."   "Sto? To nemůže být tak těžké," pomyslí si muž. Určitě dám dohromady sto bodů. Znovu se obrátí k Petrovi. "Takže... Posledních patnáct let jsem každou sobotu večer sloužil ve vyvařovně a pomáhal rozdávat polévku chudým..." Uvádí to s nadějí a slova znějí spíše jako otázka než konstatování.   "To je skvělé!" zvolá Petr. "Dám ti bod."   "Jeden bod?" Muž šokovaně hledí na Petra, který nadšeně přikyvuje. V tu chvíli si muž uvědomí, že to nebude tak snadné.   "Tak tedy, " váhá "pětatřicet let jsem byl pastorem. dělal jsem všechno, co to ode mě vyžadovalo. Kázal jsem, oddával, poskytoval poradenství, sloužil na pohřbech..."   Petr se zachmuří. "Tak to nevím..."   "Prosím tě, Petře, pětatřicet let..."   Petr chvíli tiše přemýšlí a pak se usměje. "Dobře, dám ti za to bod!"   Teď je muži jasné, že má problém. Celý jeho život je v podstatě shrnut do dvou bodů, přičemž ještě devadesát osm ještě zbývá.   Zahlédne nějaký pohyb. Pohlédne přes cestu a spatří muže, který žil ve stejném městě, v němž on sám sloužil jako pastor. Moc dobře ho neznal. Byl to typ člověka, který chodil na bohoslužbu jen na Vánoce a Velikonoce. Pamatoval si však, že muž měl ve městě kavárnu nebo v ní pracoval. Vždycky byl milý, ale nikdy se do křesťanské komunity moc nezapojoval. Muž se k jeho překvapení usmál, zamával a bez zaváhání rovnou prošel nebeskou bránou.   "Cože?" vykřikl pastor a obrátil se na Petra. "Chceš mi říct, že ten člověk dosáhl sto bodů?   Petr se rozesmál. "To ne, ale on tu hru prostě nehraje."

Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 21:04:40 CEST (1180 čtenářů)
Více... | 6172 bytů | 187 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: V čem spočívá celý zákon a proroci.
Zamyšlení

poslal leonet

Lidé, kteří čtou Písma a do určité míry jím věří, jistě odpověď znají. V evangeliích se můžou seznámit se slovy Ježíše, například v evangeliu Matouše si můžeme číst, 7,12: Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi; v tom je celý Zákon i proroci. Podobně to napsal i Lukáš ve svém evangeliu, 6,31: Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi. Ještě Tobit 4,15: Co sám nenávidíš, nikomu nečiň!

Vložil: Tomas v Středa, 15. květen 2019 @ 00:03:56 CEST (713 čtenářů)
Více... | 7693 bytů | 115 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Nemluvím o vás všech, já znám ty, jež jsem si vyvolil...
Zamyšlení

poslal Dzehenuti

Tak trochu si lámu hlavu s tou patou... Objasnil by mi to někdo ? 

1 Před svátkem Minutí pak Ježíš, věda, že přišla jeho hodina, aby z tohoto světa přešel k Otci, zamilovav si své vlastní, kteří byli ve světě, miloval je až do konce.
2 A když nadešla večeře a ďábel již byl vpustil do srdce Júdy Šimonova, Iskarióty, to, aby ho vydal,
3 [Ježíš,] věda, že mu Otec dal do rukou všechny věci a že od Boha vyšel a k Bohu odchází,
4 se zvedá od večeře a odkládá šatstvo, a vzav lněnou roušku, opásal se;
5 potom nalévá do umyvadla vody a počal mýt nohy učedníků a vytírat je tou lněnou rouškou, jíž byl opásán.
6 Přichází tedy k Šimonu-Petrovi a ten mu praví: Pane, ty míníš mýt mé nohy?
7 Ježíš odpověděl a řekl mu: Ty teď nevíš, co já konám, poznáš to však později.
8 Petr mu praví: Nikdy mé nohy nikterak mýt nebudeš. Ježíš mu odpověděl: Neumyji-li tě, nemáš se mnou podílu.
9 Šimon-Petr mu praví: Pane, nejen mé nohy, nýbrž i ruce i hlavu.
10 Ježíš mu praví: Kdo je vykoupán, nemá zapotřebí leč nohy si umýt, jinak je celý čist; a vy čisti jste, ale ne všichni.
11 Znal totiž toho, jenž ho vydával; pro tuto příčinu řekl: Ne všichni jste čisti.
12 Když tedy umyl jejich nohy a vzal své šatstvo, řekl jim, usadiv se zase: Víte, co jsem vám učinil?
13 Vy mě oslovujete Učitel a Pán, a říkáte tak dobře, neboť tím jsem.
14 Umyl-li jsem tedy vaše nohy já, Pán a Učitel, jste i vy povinni navzájem si nohy mýt -
15 ano, dal jsem vám příklad, abyste i vy jednali podle toho, jak jsem učinil já vám.
16 Věru, věru, pravím vám: Nevolník není větší než jeho pán, ani vyslanec větší než ten, jenž ho poslal.
17 Víte-li tyto věci, jste blaženi, činíte-li je. 
18 Nemluvím o vás všech, já znám ty, jež jsem si vyvolil, ale aby bylo splněno Písmo: Ten, jenž se mnou požívá chléb, pozvedl svou patu proti mně.
Je mi jasné naplnění proroctví viz Žalm 41:9 ale proč zrovna pata ?
Vložil: Tomas v Pátek, 10. květen 2019 @ 08:53:41 CEST (342 čtenářů)
Více... | 24 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: Jediný strom uprostřed zahrady
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Boží zahrada je Boží srdce, jeho myšlenky, jeho city, jeho rozhodování, a z toho plynoucí Boží mocné skutky. Na počátku v Edenu byly dva stromy, Bůh a člověk. Bůh byl oblečený svým myšlením, svými rozhodnutími, svým slovem, což se projevilo v Božích skutcích-STVOŘENÍ. První člověk Adam byl NAHÝ. Měl na výběr, mohl se nechat obléci Bohem skrze Boží skutky vírou Božímu slovu, nebo se mohl obléci sám, skrze své rozhodnutí poznat dobré i zlé, a tak být jako Bůh, což také udělal, a Bůh to potvrdil, viz. Genesis 3,22. Většina lidí dneska funguje v tomto "režimu poznání dobrého a zlého", včetně lidí církve. Jak jinak by mohl člověk konat dobro, kdyby nepoznal, co je dobré? A jak by mohl vědět, co je dobré konat, kdyby nevěděl, co znamená konat zlé? Pokud je konání dobra na každém jednotlivci a dokonce to je jeho zodpovědností, potom to je možné pouze po poznání dobrého a zlého, což je pro každého člověka SMRT. 1M 2:17 Ale z stromu vědění dobrého a zlého nikoli nejez; nebo v který bys koli den z něho jedl, smrtí umřeš. Jan 15,1-8 „Já jsem ušlechtilá réva a můj Otec je vinař. Každou ratolest, která ve mně nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla více ovoce. Vy jste již čistí díky slovu, které jsem k vám mluvil. Zůstaňte ve mně a já ve vás. Jako ratolest nemůže nést ovoce sama od sebe, pokud nezůstane ve kmeni, tak ani vy, pokud nezůstanete ve mně. Já jsem vinná réva a vy ratolesti. Kdo zůstává ve mně a já v něm, ten nese mnoho ovoce; beze mě nedokážete nic. Jestliže někdo nezůstane ve mně, bude odhozen pryč jako ratolest a uschne. Pak budou posbírány, hozeny na oheň a shoří. Jestliže zůstanete ve mně a má slova zůstanou ve vás, proste, o cokoli chcete, a stane se vám to. Když ponesete hojné ovoce, bude tím oslaven můj Otec a budete moji učedníci." Jan 14,13-14 "O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“ Věřit Ježíši, že on vykoná všechno dobro požadované Božím zákonem (Římanům 7,12), znamená být touto vírou v Ježíšovy skutky, bez lidské zodpovědnosti za lidské skutky, naroubován jako ratolest na JEDINÝ STROM UPROSTŘED BOŽÍHO SRDCE. Jan 17,20-23 "Neprosím ale jen za ně. Prosím i za ty, kteří ve mě uvěří skrze jejich slovo. Ať jsou všichni jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě; ať jsou i oni jedno v nás, aby svět věřil, že jsi mě poslal. Dal jsem jim slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno. Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonale jedno a aby svět poznal, že jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě. " Jan 14,9-10 „Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě? Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která vám říkám, neříkám sám od sebe. To Otec, který ve mně přebývá, on působí ty skutky." JEDINÝ STROM-BŮH OTEC A ČLOVĚK SKRZE VÍRU V MOCNÉ BOŽÍ SLOVO NAROUBOVÁN V NĚM. To naroubování znamená, VĚŘIT BOŽÍMU SLOVU, ŽE SE SAMO VYKONÁ TAM, KDE PŘEBÝVÁ. A ta VÍRA je ŽIVOT VĚČNÝ pro člověka, který takto věří. Bůh nedaroval svoji moc člověku, aby člověk skrze ní konal dobré skutky podle svých rozhodnutí. To je dnes učení mnohých a je to stále smrtí pro každého člověka. Dravá šelma vystupující z moře má totiž své jméno, to jméno je: "ZODPOVĚDNOST" Největší problém dnešních učitelů církve je to, že dali Boží slova, to jsou slova Ježíše, na roveň se slovem lidským, to jsou slova apoštolů. PŘÍKLAD: 2.Petr 2,20-22 "Když lidé skrze poznání našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista uniknou špíně světa, ale potom se do ní znovu zapletou a podlehnou jí, budou na tom nakonec hůře než na začátku. Bylo by pro ně lepší nepoznat cestu spravedlnosti, než se po jejím poznání odvrátit od svatého přikázání, které dostali. Stalo se jim, co se říká v tom pravdivém přísloví: „Pes se vrátil ke svým zvratkům“ a „Umytá svině se znovu válí v bahně.“ Jan 8,31-37 "Židům, kteří mu uvěřili, Ježíš řekl: „Když zůstanete v mém slově, budete opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“ 33„Jsme Abrahamovo símě!“ ohradili se. „Nikdy jsme nikomu neotročili. Jak můžeš říkat: ‚Budete svobodní‘?“ Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen, říkám vám, že každý, kdo hřeší, je otrokem hříchu. A otrok nezůstává v domě navždy, navždy zůstává syn. Když vás Syn vysvobodí, budete opravdu svobodní." Já, Jiří Vašut, zůstávám ve slovu Ježíše Nazaretského, a to slovo mně vysvobodilo z moci hříchu, a denně mně drží v úctyhodné vzdálenosti od mých hříchů, to proto, že věřím, že Ježíš všechny Otcovy požadavky koná ve mně skrze to své slovo. Kdybych byl ještě ve své zodpovědnosti za své skutky, potom bych na tom byl stejně tak, jak to popisuje Pavel v listu Římanům 7,18-21. Nechci proto konat dobro popsané Božím zákonem, ani žádné jiné slovo napsané v Bibli, ale VĚŘÍM, ŽE TO SLOVO MÁ MOC VYKONAT SAMO SEBE TAM, KDE PŘEBÝVÁ. Proto denně ZŮSTÁVÁM V JEŽÍŠOVĚ SLOVU, protože Jeho slova jsou Duch a jsou život, a tak MÁM ŽIVOT, TO ŽIVOT VĚČNÝ. Matoš 12,31-34 "Proto vám říkám: Každý hřích i rouhání bude lidem odpuštěno, ale rouhání proti Duchu jim odpuštěno nebude. Kdokoli by řekl slovo proti Synu člověka, bude mu odpuštěno, ale kdokoli by mluvil proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno ani v tomto věku, ani v budoucím. Šlechtěte strom, a jeho ovoce bude dobré. Nechte strom zplanět, a jeho ovoce bude zlé. Strom se přece pozná po ovoci. Plemeno zmijí! Jak byste mohli mluvit dobré věci, když jste zlí? Co na srdci, to na jazyku!" Toto platí o každém, kdo není naroubován na ten JEDINÝ STROM UPROSTŘED ZAHRADY, JÍMŽ JE JEŽÍŠ. AMEN! AMEN!

Vložil: Tomas v Sobota, 04. květen 2019 @ 08:33:10 CEST (911 čtenářů)
Více... | 90 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Pán Ježíš cituje proroka Izaiáše
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

    Chtěl bych zapřemýšlet nad příběhem z evangelia. Děj se odehrává v městečku, kde Pán Ježíš prožil své dětství a mládí, kde ho všichni znali jako syna tesaře Josefa a matky Marie. Vrátili se sem asi po třech letech emigrace z Egypta. Vychovávali společně další děti  z prvního Josefova manželství. Ježíš jistě si hrával i o ostatními dětmi, vzdělával se v místní židovské škole, kter bývaly součástí synagog. Jako mladý muž pomáhal určitě otci v řemeslu. Byl to hezký muž a zcela určitě se musel líbit i mnohým dívkám.  Je zde až do 30. roku svého věku, než se setká s Janem Křtitelem a nechá se pokřtít.  O jeho živote nevíme vůbec nic a můžeme se jen domnívat. Pak ale začíná působit jako muž, který má nadpřirozené vlastnosti. A není sám. Má kolem se 12 přátel, učedníků  a mnoho dalších. Nikdy se nepochybuje sám, ale se svými přáteli.  Brzy o něm v celé zemi kolují zvěsti jako záhadném muži, který umí uzdravovat, koná zázraky a asi je to prorok. A on se rozhodne, že se podívá čili navštíví město svého mládí, své domovské místo. A jako host je v synagoze, kam v sobotu zasel, vyzván, aby přečetl to, co mu předloží kněz. Tak to vždy bývalo, že kněz někomu podal svitek  ze svatých Písem a ten jej přečetl a pak se o textu diskutovalo. Pán Ježíš dostal zrovna svitek , kde je proroctví Izaiáše.  

Vložil: Tomas v Úterý, 30. duben 2019 @ 01:06:39 CEST (2488 čtenářů)
Více... | 15078 bytů | 337 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Rigidita věřících
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pátek, 29. březen 2019 @ 08:13:08 CET (397 čtenářů)
Více... | 132 bytů | 12 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Bázeň
Zamyšlení

poslal andulka

Jistě jste někteří z vás četli kapitolu z 2.Mojžíšovy, kdy lidé opouští Egypt. Mojžíš jednoho dne s Bohem rozmlouvá na hoře. Krátce se s vámi chci podělit s 19. a 20. kapitolou, kdy jednou ten odstavec v Písmu úplně přede mnou ožil a šla z toho bázeň- jak se lidé tam tehdy třásli.

Vložil: Tomas v Sobota, 23. březen 2019 @ 08:46:35 CET (2290 čtenářů)
Více... | 3636 bytů | 209 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Žádného člověka bez hříchu jsem nepoznal, ale jen bojovníky.
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

 Jak už jsem psal.Jan je starý člověk se všemi zdravotními problémy stáří, které působí  psychicky na starého člověka.Svým způsobem  je až nešťastný. Vidí, co se stalo  a děje se sbory, a Pán Ježíš stále nepřichází. Vidí, jak se páchá zlo kolem. Dá se to zlo v lidech nějak zastavit?  On ví, co to vyjádřil již Pavel. Chci činit dobro  a nejde to. Prostě hřích je ta síla a pnutí, které nás ve volbě nutí se nějak rozhodnout a  vede vždy k tomu zlému. To je problém hříchu, to je to otroctví a okovy. Nějak jsme svázáni s tím konat to, co je špatné. A Pavel byl tak z toho nešťastný a tak volá po pomoci. Kdo mi pomůže dostat se z otroctví hříchu?  A našel to, co pomáhá, co rozbije okovy. Objevil, že upřímná víra v Ježíše jako Syna Božího mu dá sílu z toho otroctví se vyvléci. Jan to také tak vnímá. Pokud ti lidé neuvěří v moc Pána Ježíše, těžko se nějak změní. My dnes prožíváme jinou dobu. Dobu, kdy moc Ježíše je zaměněna  s jinou silou, která nepochází od Boha, ale od nepřítele Boha. Boj s hříchem je boj každý den a každý den v něm můžeme vítězit a někdy zklameme. Proto ani ti věřící nejsou svatí a stále bez hříchu. Je to běh na dlouhé trati a tak to viděl i Pavel. Odměna a vavřín je až na úplném konci. Dobojoval jsem. Proto, když někdo hlásá, že je bez hříchu, klame i sám sebe. Žádného člověka bez hříchu jsem nepoznal, ale jen bojovníky.
 

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. březen 2019 @ 08:42:19 CET (509 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Úvaha o vině a trestu
Zamyšlení

poslal leonet

Bůh je světlo, kdo s ním má obecenství, nemůže být ve tmě. Kde se musel Adam odvrátit, aby nebyl ve světle? Kde se kolem sebe podíval, tam byl Bůh, světlo a žádná tma.

Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:29:01 CET (437 čtenářů)
Více... | 7801 bytů | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Z internetu: Soumrak katolictví ?
Zamyšlení

poslal rosmano


V posledním měsíci jsem objevil na youtubu spousty materiálů z prostředí katolické církve v Polsku, ze kterých je zřejmé, že ortodoxní katolictví docela rychle končí  - a to v celosvětovém měřítku, přitom také v Polsku.

Děje se tak ve dvou rovinách:
1) Spousty katolíků odchází z katolické církve do charizmatických, letničních církví, společenství.

1 příklad z mnoha - 100 let tomu celá latinská Amerika byla kompletně ze 100% katolická. K dnešnímu dni 50% katolíků přešlo do charizmatických, letničních církví, resp. vytvořilo charizmatická společenství či sbory, mimo katolickou církev

2) V samotné katolické církvi dochází k "pentekostalizaci" - konkrétně v Polsku k mému velkému překvapení (i radosti a vděčnosti) poměrně rychle - v masovém měřítku se tak děje zhruba od roku 2007. V menší míře už dříve. Jsou zde mnohá společenství obnovy v Duchu svatém, resp. společenství charizmatické obnovy, která se velmi dynamicky rozvíjejí. 
Ortodoxní, rigidní katolictví se pomalu ale jistě vytrácí.

Jsem tomu velmi rád, že spousty katolíků poznává živého Krista v Duchu svatém a opouští mrtvé náboženství.



Nevím, jestli porozumíte polštině, snad jo.
Poslechněte katolického kněze, který se těmito jevy dlouhodobě zabývá:

https://www.youtube.com/watch?v=l-l59X17zMk

https://www.youtube.com/watch?v=j-A0GrZWq0Y





Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:28:17 CET (1385 čtenářů)
Více... | 141 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Ospravedlnění hříšníci
Zamyšlení

poslal rosmano



Rád bych přátelé se společně s vámi zamýšlel nad pojmem "ospravedlnění hříšníci" nebo "ospravedlněný hříšník".  

Je pravdou, že všichni zhřešili a nedostává se jim Boží slávy. A ti, kteří uvěří v Ježíše a přijmou Ho za svého Pána, jsou ospravedlnění zadarmo Boží milosti skrze vykoupení, které je v Kristu Ježíši.

Křesťané jsou tedy ospravedlnění hříšníci.

Zajímal by mě v této souvislosti váš pohled na to, zda ospravedlněný hříšník znamená

1) že člověk před poznáním a přijetím Ježíše byl hříšníkem, a po přijetí Pána zůstává nadále hříšníkem, avšak ospravedlněným. 
A tudíž pojem hříšník a ospravedlněný hříšník vystihuje současný stav (trvající až do smrti).

2) anebo že člověk před poznáním a přijetím Pána Ježíše byl hříšníkem, byl ospravedlněn, obmytý v Ježíšově krvi, má nový život a už hříšníkem není. Jeho stav by se dal vyjádřit třeba pojmy "povolaný svatý" nebo "posvěcený v Kristu Ježíši" nebo "Boží vyvolený" apod. 
A tudíž pojem hříšník vystihuje a popisuje stav minulý a ospravedlněný hříšník odkazuje na to, čím člověk v minulosti byl. Ale teď je všechno nové.
Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:27:10 CET (1273 čtenářů)
Více... | 2101 bytů | 178 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Z internetu: Kto je človek z Rimanom 7
Zamyšlení

poslal skalaa

Výklad Rimanom 7 kapitoly.
Činím to, čo nechcem... Kto ma vytrhne z tela tejto smrti?
Sme pod zákonom alebo pod milosťou? Úloha zákona v našom živote. Kto nad nami panuje? Chceme slúžiť Bohu v novote Ducha alebo v starobe litery? Prinášame ovocie svätosti alebo ovocie smrti?
Ako môžeme získať skutočnú slobodu? 


Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:26:41 CET (243 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Co prozradil Štěpán?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Štěpán je asi skutečně vyjímečný člověk, obdařen milostí  a mocí.  Umí předávat evangelium a vše, co je s tím spojeno. Ovšem nesmíme zapomenout, že žije v nepřátelském  prostředí židovského světa, v němž židé považuji křesťany za sektu a nenávidí ji. A navíc je štve, že se k ní přidává stále víc židů, že má stále více příznivců.  


 Dále cituji:   ·  9Tu proti němu vystoupili někteří židé, patřící k synagóze, zvané synagóga propuštěnců, a k synagóze Kyrénských a Alexandrijských, a společně se židy z Kilikie a z Asie se začali se Štěpánem přít. ·  10Nebyli však schopni čelit Duchu moudrosti, v jehož moci Štěpán mluvil.      

Štěpán hodně diskutuje  s mnoha židy. Ti ze synagogy propuštěnců by přece mohli být obzvlášť vnímaví k evangeliu. Jde přece  bývalé otroky. Ježíšova zvěst je přece o pozvání do svobody, svobody od hříchu. Pochopí to? Bohužel to není tak snadné. Štěpán získává cennou zkušenost.   Nesetkali jsme se i my někdy  s takovým přístupem, kdy se nám lidí  a někdy i nejbližší, vysmáli. Prosím vás, čemu to věříte. Žádný Bůh není. A vůbec dejte mi pokoj. Mně stačí, že mne nedávno otravovali jehovisti apod.   A lidé se někdy postaví i proti vám. Štěpán, jak čteme, má ducha moudrosti  a umí věcně argumentovat. Ale musí tu být také ten, kdo na to slyší  a  jsou lidé, kteří nejen nepřijímají, ale  dokonce se i bouří. A taková situace nastala i tady. Jaká?  
Vložil: Tomas v Úterý, 05. březen 2019 @ 10:34:53 CET (195 čtenářů)
Více... | 16368 bytů | 1 komentář | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Svatá církev dle Svatého písma versus realita
Zamyšlení

poslal dzehenuti

Svatá církev dle Svatého písma versus realita Jen v ČR je registrováno 40 náboženských církví. Z toho většina deklaruje, že právě ta jejich církev je tou pravou Svatou církví. Co říká Svaté písmo o Svaté církvi : Efezským (český studijní překlad) 5 kapitola - 1Napodobujte tedy Boha jako milované děti 2a žijte v lásce, jako i Kristus miloval nás a vydal sám sebe za nás jako dar a oběť Bohu v příjemnou vůni. 3Smilstvo ani žádná nečistota nebo chamtivost ať nejsou mezi vámi ani zmiňovány, jak se sluší na svaté. 4Ani hanebnost, hloupé řeči nebo laškování, což se nesluší; nýbrž raději vzdávejte díky. 5Neboť toto vězte a znejte, že žádný smilník ani nečistý ani lakomec — to jest modloslužebník — nemá dědictví v království Kristově a Božím. 6Ať vás nikdo nesvádí prázdnými slovy, neboť pro tyto věci přichází Boží hněv na syny neposlušnosti. 7Nemějte s nimi tedy nic společného. 8Kdysi jste byli tmou, ale nyní jste světlem v Pánu. Žijte jako děti světla — 9ovoce světla je ve veškeré dobrotě, spravedlnosti a pravdě — 10zkoumejte, co se líbí Pánu, 11a nemějte žádnou účast na neplodných skutcích tmy, spíše je usvědčujte. 12Neboť o tom, co se u nich vskrytu děje, je hanba i mluvit. 13Ale všechno, co je světlem usvědčováno, je zjevováno, 14neboť všechno, co je zjevováno, je světlo. Proto praví: ‚Probuď se ty, kdo spíš, a vstaň z mrtvých, a zazáří ti Kristus.‘ 15Dbejte tedy pečlivě na to, jak žijete; nežijte jako nemoudří, ale jako moudří; 16vykupujte čas, protože dny jsou zlé. 17Proto nebuďte nerozumní, ale rozumějte, co je Pánova vůle. 18A neopíjejte se vínem, v němž je prostopášnost, ale naplňujte se Duchem, 19mluvíce k sobě v chvalozpěvech, v oslavných zpěvech a v duchovních písních, svým srdcem zpívajíce Pánu a velebíce ho 20a vždycky za všechno děkujíce ve jménu našeho Pána Ježíše Krista Bohu a Otci. 21Podřizujte se jeden druhému v bázni před Kristem: 22Ženy, podřizujte se svým mužům jako Pánu, 23neboť muž je hlavou ženy, jako je Kristus hlavou církve; on je zachráncem těla. 24Ale jako církev je podřízena Kristu, tak i ženy ve všem svým mužům. 25Muži, milujte své ženy, jako i Kristus miloval církev a sám sebe za ni vydal, 26aby ji posvětil, když ji očistil vodní koupelí v slovu, 27aby sám sobě postavil slavnou církev, která by neměla poskvrny ani vrásky ani čehokoliv takového, ale byla svatá a bezúhonná. 28Takto jsou povinni i muži milovat své ženy jako svá těla. Kdo miluje svou ženu, miluje sebe. 29Neboť nikdo nemá své tělo v nenávisti, ale živí je a pečuje o ně, jako i Kristus o církev. 30Vždyť jsme údy jeho těla, z jeho masa a z jeho kostí. 31‚Proto opustí člověk otce i matku a přilne ke své ženě, a budou ti dva jedno tělo.‘ 32Toto tajemství je veliké; vztahuji je však na Krista a na církev. 33Ale také jeden každý z vás ať miluje svou ženu jako sám sebe a žena ať se bojí svého muže.    Pavlíkův překlad : 25Vy muži své ženy milujte podle toho, jak i KRISTUS shromáždění miloval a za ně vydal sám sebe,26aby je posvětil, očistě je koupelí vody skrze slovo,27aby on sám sobě shromáždění představil slavné, nemající skvrny nebo vrásky nebo něčeho z takovýchto věcí, nýbrž aby bylo svaté a bezúhonné.28Tak jsou i muži povinni své ženy milovat jako svá těla; kdo miluje svou ženu, miluje sám sebe,29vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS shromáždění.30Jsme totiž údy jeho těla [, z jeho masa a z jeho kostí];31pro tuto příčinu opustí člověk svého otce i matku a přilne k své ženě, i stanou se ti dva jedním masem.32Toto tajemství je veliké, já však mluvím o Kristu a o shromáždění;33nicméně i vy, každý jednotlivě, nechť svou ženu tak miluje jako sám sebe, žena pak aby se muže bála.   Svaté písmo jasně říká : Svatou církev staví Ježíš (sám sobě staví), Svatá církev je Svatá bez poskvrny. Důlěžitá je i zmínka o masu/těle vždyť své maso nikdo nikdy nepojal v nenávist, nýbrž je vyživuje a něžně chová tak, jako i KRISTUS. Všimněte si, že je to v pravém opaku toho co činí Šelma s falešnou církví :Zjevení Janovo 17 kapitola - 15I praví mi: Ty vody, jež jsi uviděl, kde ta nevěstka sedí, jsou národnosti a davy a národy a jazyky; 16a těch deset rohů, jež jsi uviděl, a to zvíře, ti tu nevěstku pojmou v nenávist a učiní ji opuštěnou a nahou, a budou jíst její maso a budou ji spalovat v ohni, 17neboť Bůh dal do jejich srdcí, by vykonali jeho mínění a zachovali se jednomyslně a dali své království tomu zvířeti, než budou Boží slova uskutečněna.18A ta žena, již jsi uviděl, je to veliké město, jež má království nad králi země. No a na závěr se zamysleme v duchu a pravdě, která z těchto registrovaných církví v ČR je bez poskvrny a tedy je tou Svatou ze Svatého písma ???Sám za sebe v duchu a pravdě říkám Vám ani jedna.

Vložil: Tomas v Úterý, 26. únor 2019 @ 09:58:40 CET (521 čtenářů)
Více... | 31 komentáře | Život církví | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 1.26 sekundy