Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 321, komentářů celkem: 430024, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 573 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116752348
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. červen 2017 @ 07:43:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Nedělám si v tomto patent na rozum, protože toto je opravdu těžká otázka. O křtu Ježíšových učedníků není v Písmu žádná zmínka - dá se tedy právem usuzovat, že žádný nebyl. Protože tak zásadní věc by byla zaznamenána. 

  Stando, chápu tvoje uvažování a vážím si tvé přímé a jasné odpovědi. 

  Stejně tak já si mohu myslet, že ta zásadní, podstatná, důležitá věc - okamžik, kdy a jak se učedníci znovuzrodili - je v písmu podrobně, výstižně a jasně popsaná, protože to je důležitá událost. Kdy a jak byli učedníci pokřtěni zaznamenané není, protože to tak důležité nebylo.

  Jen jsem měl na tebe dotaz: To, že učedníci nebyli pokřtěni, jsi si ty vymyslel, nebo to pochází z nějakého učení ŘKC?


  Většina apoštolů a učedníků s Kristem jeho utrpení a smrt vůbec neprožila: Pokud vím, to utrpení a smrt prožila Marie, Marta, Jan. Ostatní se báli a byli schovaní. Proč tedy nebyli pokřtěni po okamžiku znovuzrození ani tito apoštolové a učedníci, kteří s Kristem jeho utrpení a smrt neprožili?


Voda křtu (Kristem ustanovená) je důležitá až pro nás, kteří už nemáme tuto výsadu apoštolů prožívat s Kristem jeho pozemský život, utrpení, smrt a vzkříšení...Voda křtu je pro nás viditelným znamením - jaksi ekvivalentem pozemského života apoštolů s Kristem. 

  Stando, s Kristem nežili jen apoštolové, ale velké množství lidí. 

  Pokud máš tento podivný zvláštní názor na křest, jak se tedy díváš na letnice a příkaz apoštola Petra? "Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého." Někteří z těch lidí byli židé z různých národů, ale mnozí byli také lidé z Jeruzaléma, současníci Ježíše, kteří prožili život v jeho dbě, zažili Ježíše v těle. 

  Pro mne je to jasné: Křest je důležitá součást křesťanství. Méně důležitá, než prožít s Kristem jeho utrpení, smrt a vzkříšení, ale důležitá. Je tedy jasné, že i lidé, kteří s Kristem prožili jeho utrpení a smrt, kteří ho zažili v těle, dostali příkaz ke křtu, aby se dali pokřtít.

  Jak si toto jasné místo vysvětluješ ty?



| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. červen 2017 @ 07:43:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zde vůbec nejde o PROŽITEK, jak znovu svojí vírou dokazuješ! Prožitek není indikace křesťanství! Může se dostavit, protože jsme lidé s pocity, ale vůbec není podstatný. 
Znovu je zde onen mylný rozměr tvé víry - důraz na ZÁŽITEK. Zážitek není ukazatelem ničeho. Může se dostavit i nemusí. 

  Já vím, Stando. O tom už jsem psal. Ty vaše "prožitky", "zážitky", "pocity", které nacpete všude. O ty opravdu nejde a je dobře, že si to uvědomuješ. Já chápu, že ŘKC náboženství, ve vaší "víře", je o pocitech, o zážitcích, hlasité přeřvané hudbě, davových shromážděních, všelijaké výpravné pouti, stále dokola opakování všelijakých modliteb, tajemné prostředí se svíčkami a různých vůních z cizokrajných voňavek, výpravné obleky, ... Všechno se soustřeďfuje na vyvolání pocitů, zážitků a z těch pocitů a zážitků pak lidi žijí. Však myslivec o tom výstižně píše a z ŘKC to známe, snad všichni ŘKC tady skoro každé praktické téma přehodí na pocity a zážitky. 

  Pocity a zážítky jsou ale prchavé. Jsou jako droga. Nevydrží dlouho, obvykle hodiny, hodně silné pocity a zážitky tak nějaký ten den. Pak se člověk musí znova "dobít" dalšími pocity a zážitky. 


  V tom se Boží věci liší, protože Boží věci nejsou pomíjitelné jako ty vaše pocity a zážitky, co vy nacpete všude.


  Stando, psal jsi:

Pravý smysl tohoto výrazu "Narodit se znovu z vody a z Ducha svatého" (J 3,5) znamená následovat Krista, prožít s Kristem jeho utrpení a smrt a být spolu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte.

  Byla to tvoje věta?

  Myslel jsi jí vážně?

  Byla pravdivá?

  Určitě byla pravdivá, protože o tom je opravdu nové narození z vody a ducha, z nepomíjitelných Božích věcí. A pokud má člověk něco prožít, je hodně důležité, aby to prožil. Jestlli u toho bude mít ty vaše "prožitky", "zážitky" a "pocity", co vy všude nacpete, to důležité není. 


  Pokud někdo potřebuje ten váš "zážitek", může si dojít třeba na matějskou pouť, bude mít "zážitek". Nebo si dojet do Medjugorje, to bude taky zážitek.

  Ale k novému životu mu to nepomůže.


  Kdežto prožít s Kristem jeho utrpení a smrt a být s polu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte nemusí být takový "zážitek", jako když se Medjugorje točí sluníčko dokolečka a všichni jsou z toho paf, ale zase když se člověk narodí znovu, změní se jeho život. 

  Prožít spolu s Kristem jeho smrt a vzkříšení totiž zásadně mění život.

  A je škoda, že vy toto už dnes nemůžete. A nemůžete to i když vám v ŘKC docela určitě nikdo nic nezakazuje (snad)....


Vrátím se ještě jednou ke tvému výroku, který je podle mého mínění nepravdivý, zavádějící do nepravd: "...Když jsem ti tehdy jasně uváděl místo písma jak se učedníci znovuzrodili tou živou nepomíjející vodou ..."

  A mohl bys prosím napsat, v čem je moje věta nepravdivá?

  V článku jsi psal o tom, že se učedníci narodili znovu. V diskuzi píšeš, že se narodili znovu z vody a ducha, nerozdělitelně. Oboje informace je pravdivá a shodneme se na ní.

  V čem je tedy moje věta nepravdivá? Mohl bys uvést tvou "logiku"?


Ono "nepomíjitelné semeno", o kterém píše apoštol Petr, není Boží slovo, ale sám Kristus, osoba Krista.

  To je od tebe po letech velmi důležitá znalost, Stando. To ti tu píšu od začátku našich diskuzí na téma znovuzrození. 

  Pokud bys porozuměl, z čeho jsme se opravdu narodili znovu, co bylo to nepomíjitelné, byl by to obrovský

  Rozumíš tedy tomu, že to "nepomíjitelné semeno" není materie, která jednou pomine, ale osoba? Pokud ano, tak by to byl velký pokrok v diskuzi. Když ti toto slovo připomenu, nebudeš se zase vykrucovat?


A my jsme se tak narodili znovu z Krista, pokristěním ve křtu.

  Jako miminka při svátosti křtu?  

  Děláš si legraci? 

  A že to na vás vůbec není vidět, tak jako to nebylo vidět na nás, kdy6 jsme byli duchovně mrtví? 

  Že se chováte přesně naopak, než se chovali učedníci, kteří prožili s Kristem jeho utrpení a smrt a být spolu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte?


 Živé a na věčnost zůstávající Boží slovo je jenom příčinou víry, která člověka ke křtu přivádí (víra je ze slyšení slova).

  To určitě. V tom se od svátosti křtu miminek podstatně liší, protože svátost křtu miminek není příčinou žádné takové víry

  Naopak, svátost křtu miminek často člověka od křtu odvádí, když v dospělosti člověk přijme evangelium a měl by se nechat pokřtít. Svátost křtu miminek do jasných Božích věcí přivádí nesmyslný zmatek.





| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Sobota, 10. červen 2017 @ 01:30:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Oko za tento tvůj komentář ve kterém jsi skvěle popsal jakým způsobem je s řk manipulovánou. jedná se o ty tvoje "zážitky". Zažitky mají řk dva. Buď jsou to silné emocionální pocity, a to většinou ze svátostí, nebo necítíš vůbec nic tam kde bys očekával, že bys něco vnímat přece jenom měl. Což se týká tvého řk křtu a biřmování. Ano Oko, i mě lhali že v těchto okamžicích nemusíme nic vnímat, že zážitek není důležitý. Oko, zážitek je dost široký a obsažný pojem, a znamená něco zažít, něco prožít, mít s tím zkušenost a  osobně to POZNAT!. A pokud ti v řkc tvrdí, že zážitek při něčem tak důležitém jako je seslání Ducha nebo křtu není důležity, tak ti jednoduše lžou!
V okamžiku sestoupení Ducha svatého, se vždy o velký okamžik jedná. Ale ne tak jak si ho zatím pouze představuješ ty, jako nějaký obluzující svatouškovský pocit ze svátosti a modloslužby. Nejedná se ani o žádnou duchovní prázdnotu bez prožitku. Oko, jedná se o POZNÁNÍ pravdy, a to poznání má takovou sílu,že tě vysvobodí z otrockých pout zla. Nehledej v tom tobě známé emoce. Je to nadechnutí života, je to nová lidská důstojnost, je v tom vnímání Boha, ale nikdy v tom Oko není duchovní prázdnota. To ti nalhali. Apoštolové svědčí v pravdě Ducha svatého o tom co zažily, tedy o svých zá6itcích. Apoštolové nesvědčí o tom co je učlili lidé, oni učí o tom co jim v zážitku dal Duch svatý POZNAT. Apoštolové nás neučí svému učení, apoštolové nám svědčí o tom, jakým způsobem Krista přijmout a nechat se Duchem svatým vést.
Dobrý lidský učitel tě zakrátko předá Učiteli Krisrtu. Špatný lidský učitel, tě ke Kristu Učiteli nikdy nepřivede, a někdy má tu drzost se za Krista vydávat.
Takže ti Oko znovu děkuji, že jsi potvrdil má slova o tom, že řk nepotřebují žádný zažitek při setkání s Bohem (křest,Duch svatý), a že jim tento zážitek nahrazuje vědění, že obřadně přijali svátost ve které setkání s Bohem nezažili.
Svým komentářem ses přiznal, že se při udělování svætostí Boha nezażil, jediné co mæš je papírové potvrzení o tom, žes svátost absolvoval. To si však do hrobu nevezmeš, co si však můžeš vzít je jistota spásy přijatá v ZÁŽITKU poznánī od Ducha svatého, a nebo si sebou mužeš vzít duchovní prázdnotu a nejistotu spásy, kterou máš nyní v sobě.



| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy