|
Právě je 573 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano cizinec oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116752348 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. červen 2017 @ 07:43:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Nedělám si v tomto patent na rozum, protože toto je opravdu těžká otázka. O křtu Ježíšových učedníků není v Písmu žádná zmínka - dá se tedy právem usuzovat, že žádný nebyl. Protože tak zásadní věc by byla zaznamenána.
Stando, chápu tvoje uvažování a vážím si tvé přímé a jasné odpovědi.
Stejně tak já si mohu myslet, že ta zásadní, podstatná, důležitá věc - okamžik, kdy a jak se učedníci znovuzrodili - je v písmu podrobně, výstižně a jasně popsaná, protože to je důležitá událost. Kdy a jak byli učedníci pokřtěni zaznamenané není, protože to tak důležité nebylo.
Jen jsem měl na tebe dotaz: To, že učedníci nebyli pokřtěni, jsi si ty vymyslel, nebo to pochází z nějakého učení ŘKC?
Většina apoštolů a učedníků s Kristem jeho utrpení a smrt vůbec neprožila: Pokud vím, to utrpení a smrt prožila Marie, Marta, Jan. Ostatní se báli a byli schovaní. Proč tedy nebyli pokřtěni po okamžiku znovuzrození ani tito apoštolové a učedníci, kteří s Kristem jeho utrpení a smrt neprožili?
Voda křtu (Kristem ustanovená) je důležitá až pro nás, kteří už nemáme tuto výsadu apoštolů prožívat s Kristem jeho pozemský život, utrpení, smrt a vzkříšení...Voda křtu je pro nás viditelným znamením - jaksi ekvivalentem pozemského života apoštolů s Kristem.
Stando, s Kristem nežili jen apoštolové, ale velké množství lidí.
Pokud máš tento podivný zvláštní názor na křest, jak se tedy díváš na letnice a příkaz apoštola Petra? " Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého." Někteří z těch lidí byli židé z různých národů, ale mnozí byli také lidé z Jeruzaléma, současníci Ježíše, kteří prožili život v jeho dbě, zažili Ježíše v těle.
Pro mne je to jasné: Křest je důležitá součást křesťanství. Méně důležitá, než prožít s Kristem jeho utrpení, smrt a vzkříšení, ale důležitá. Je tedy jasné, že i lidé, kteří s Kristem prožili jeho utrpení a smrt, kteří ho zažili v těle, dostali příkaz ke křtu, aby se dali pokřtít.
Jak si toto jasné místo vysvětluješ ty?
|
| Nadřazený
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 13. červen 2017 @ 15:10:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jaká alternativa? Co je to za blbost? Jaké ustanovení? Kristul ustanovil křest v paskvilæckém provedení jaké tady obhajuješ?
Dobře si přečti Jana Křtitele, který říka: Já vás křtím vodou, Kristus vás bude křtít ohněm Ducha svatého. To je podstata křtu! Křest vodou k pokání od ldī, a Duchem svatým od Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 14. červen 2017 @ 00:32:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Podstatné je, že ti na Letnicích neprožili s Ježíšem jeho umučení, smrt a vzkříšení.
A to sis vymyslel z čeho? Že se ti to nutně hodí do tvé pracně vybudované konstrukce?
Stando, něco takového je extrémně málo pravděpodobné. Jen těch, kteří přijali to Slovo o letnicích bylo tři tisíce lidí. Nevím, kolik měl Jeruzalém tehdy obyvatel, ale spíše srovnatelně. I když mezi těmi pokřtěnými lidmi byli židé z mnoha národů, co přišli na svátky, tak je velmi vysoká pravděpodobnost, že tam bylo tak dost učedníků i dalších lidí, kteří s Ježíšem prožili život, smrt i vzkříšení.
Učedníci prožívali spolu s Ježíšem jeho smrt - byli "pohřbeni" spolu s Kristem za "zavřenými dveřmi". To sis vymyslel z čeho?
Jakože tím, že ho Petr zradil a utekl a schoval se, prožíval jeho smrt?
Nebo tím, jak spali v Getsemane?
Spolu s Ježíšem prožívali smrt Marta, Marie, Jan. A ještě ten římský voják, co se znovuzrodil. O dalších učednících není zmíňka.
Vzkříšení neprožíval s Ježíšem kromě těch vojáků na stráži zřejmě nikdo, a pokud ano, tak se o tom nezmínil, nebo to nezaznamanali (což by bylo podivné, kdyby se taková věc stala a někdo byl svědkem vzkříšení a prožíval ho s Ježíšem).
Tahle tvoje konstrukce na vynechání křtu u učedníků je dost chatrná. Ale uznávám, že vymýšlet si můžeš cokoliv.
Křest ustanovil Ježíš jako alternativu k tomu, čím prošli jeho učedníci spolu s ženami, které Krista doprovázely. Křest je tedy milost od Boha - z Kristových zásluh.
Křest samozřejmě Ježíš neustanovil jako žádnou "alternativu", což je vidět i na jasných příkazech pro všechny o letnicích i dále.
Jako alternativu jste si vy sami ustanovili svátost křtu, protože vy z nějakého důvodu nemůžete projít tím, co si prošli učedníci s Ježíšem, když se narodili znovu pro věčný život. A nemůžete to přes to, že vám nikdo nic nezakazuje. Ale je to chabá alternativa, jelikož účinky a projevy té alternativy "svátosti" zjevně neodpovídají účinkům nového narození, kterým prošli učedníci. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. červen 2017 @ 07:32:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě i spánek v Getsemanech i následná Petrovo zapření Krista - dokonce i Jidášova zrada - to všechno patří do scénáře Kristovy smrti a vzkříšení. Vždyť ani my nejsme o nic lepší, než byli oni učedníci a ani na nás Kristus nezanevřel!
..."Vzkříšení neprožíval s Ježíšem kromě těch vojáků na stráži zřejmě nikdo ..."...
Radost ze vzkříšení prožívali všichni Ježíšovi učedníci v okamžiku, až kdy se o něm dozvěděli. Bůh nedává takový důraz na plynutí běhu času, jako my lidé! Protože je shovívavý, má s námi trpělivost.
I já byl pokřtěn jako miminko. Mocí Ducha svatého jsem prožil Kristovu smrt a vzkříšení, aniž bych si toho tehdy byl vědom. Téměř jako ve spánku - podobně jako ti učedníci. Ale přišla doba (mnohem později), kdy jsem si realitu vzkříšení sám teprve plně uvědomil - a až pak jsem se z Kristova vzkříšení teprve radoval! Jako ti učedníci.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. červen 2017 @ 07:43:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Zde vůbec nejde o PROŽITEK, jak znovu svojí vírou dokazuješ! Prožitek není indikace křesťanství! Může se dostavit, protože jsme lidé s pocity, ale vůbec není podstatný.
Znovu je zde onen mylný rozměr tvé víry - důraz na ZÁŽITEK. Zážitek není ukazatelem ničeho. Může se dostavit i nemusí.
Já vím, Stando. O tom už jsem psal. Ty vaše "prožitky", "zážitky", "pocity", které nacpete všude. O ty opravdu nejde a je dobře, že si to uvědomuješ. Já chápu, že ŘKC náboženství, ve vaší "víře", je o pocitech, o zážitcích, hlasité přeřvané hudbě, davových shromážděních, všelijaké výpravné pouti, stále dokola opakování všelijakých modliteb, tajemné prostředí se svíčkami a různých vůních z cizokrajných voňavek, výpravné obleky, ... Všechno se soustřeďfuje na vyvolání pocitů, zážitků a z těch pocitů a zážitků pak lidi žijí. Však myslivec o tom výstižně píše a z ŘKC to známe, snad všichni ŘKC tady skoro každé praktické téma přehodí na pocity a zážitky.
Pocity a zážítky jsou ale prchavé. Jsou jako droga. Nevydrží dlouho, obvykle hodiny, hodně silné pocity a zážitky tak nějaký ten den. Pak se člověk musí znova "dobít" dalšími pocity a zážitky.
V tom se Boží věci liší, protože Boží věci nejsou pomíjitelné jako ty vaše pocity a zážitky, co vy nacpete všude.
Stando, psal jsi:
Pravý smysl tohoto výrazu "Narodit se znovu z vody a z Ducha svatého" (J 3,5) znamená následovat Krista, prožít s Kristem jeho utrpení a smrt a být spolu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte.
Byla to tvoje věta?
Myslel jsi jí vážně?
Byla pravdivá?
Určitě byla pravdivá, protože o tom je opravdu nové narození z vody a ducha, z nepomíjitelných Božích věcí. A pokud má člověk něco prožít, je hodně důležité, aby to prožil. Jestlli u toho bude mít ty vaše "prožitky", "zážitky" a "pocity", co vy všude nacpete, to důležité není.
Pokud někdo potřebuje ten váš "zážitek", může si dojít třeba na matějskou pouť, bude mít "zážitek". Nebo si dojet do Medjugorje, to bude taky zážitek.
Ale k novému životu mu to nepomůže.
Kdežto prožít s Kristem jeho utrpení a smrt a být s polu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte nemusí být takový "zážitek", jako když se Medjugorje točí sluníčko dokolečka a všichni jsou z toho paf, ale zase když se člověk narodí znovu, změní se jeho život.
Prožít spolu s Kristem jeho smrt a vzkříšení totiž zásadně mění život.
A je škoda, že vy toto už dnes nemůžete. A nemůžete to i když vám v ŘKC docela určitě nikdo nic nezakazuje (snad)....
A mohl bys prosím napsat, v čem je moje věta nepravdivá?
V článku jsi psal o tom, že se učedníci narodili znovu. V diskuzi píšeš, že se narodili znovu z vody a ducha, nerozdělitelně. Oboje informace je pravdivá a shodneme se na ní.
V čem je tedy moje věta nepravdivá? Mohl bys uvést tvou "logiku"?
Ono "nepomíjitelné semeno", o kterém píše apoštol Petr, není Boží slovo, ale sám Kristus, osoba Krista.
Pokud bys porozuměl, z čeho jsme se opravdu narodili znovu, co bylo to nepomíjitelné, byl by to obrovský
Rozumíš tedy tomu, že to "nepomíjitelné semeno" není materie, která jednou pomine, ale osoba? Pokud ano, tak by to byl velký pokrok v diskuzi. Když ti toto slovo připomenu, nebudeš se zase vykrucovat?
A my jsme se tak narodili znovu z Krista, pokristěním ve křtu.
Jako miminka při svátosti křtu?
Děláš si legraci?
A že to na vás vůbec není vidět, tak jako to nebylo vidět na nás, kdy6 jsme byli duchovně mrtví?
Že se chováte přesně naopak, než se chovali učedníci, kteří prožili s Kristem jeho utrpení a smrt a být spolu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte?
Živé a na věčnost zůstávající Boží slovo je jenom příčinou víry, která člověka ke křtu přivádí (víra je ze slyšení slova).
To určitě. V tom se od svátosti křtu miminek podstatně liší, protože svátost křtu miminek není příčinou žádné takové víry.
Naopak, svátost křtu miminek často člověka od křtu odvádí, když v dospělosti člověk přijme evangelium a měl by se nechat pokřtít. Svátost křtu miminek do jasných Božích věcí přivádí nesmyslný zmatek.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 13. červen 2017 @ 14:43:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to ale vím, že to "nepomíjitelné semeno" ze kterého jsme se narodili znovu je osoba Kristus.
To ty jsi tvrdil, že jsi se narodil nikoli z Krista, ale z jakési "živé nepomíjející vody" a z Ducha svatého.
Ale v Písmu není nikdo jiný označen jako "živá voda", než právě jenom Duch svatý.
Stále v tom svém tvrzení nespatřuješ tu do očí bijící nelogičnost?
..."A my jsme se tak narodili znovu z Krista, pokristěním ve křtu."...
Podle téhož Písma je toto nové narození výhradně dílem Boha, bez lidských zásluh. Chceš Bohu kecat do jeho práce? Vyžaduješ dokonce, aby tatozměna způsobená Bohem byla vidět znamením, zážitkem?
A podle téhož Písma se křesťan stává duchovně mrtvým pouze v případě, že spáchá hřích ke smrti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 13. červen 2017 @ 14:58:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Otřesné jaky ty jsi moták Oko. Znamení, zásluhy, zážitek. Je děs co dokážeš vyprodukovat za hlouposti.
Zážitek od slova zažít, žít, žít v pravdě. Žít v pravdě s Bohem a nevědět o tom? Oko, nalhali ti, že nic ve vztahu s Bohem nezažiješ. A speciálně pro tebe opakuji, že zážitek není pocit, je to reálná zkušenost. Pochop jakého z Tebe katolicismus udělal vola, když si myslíš, že s Bohem můžeš mít vztah bez toho abys tento vztah žil, zažil zcela reálně a to v osvobozujīcí pravdě Ducha svatého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. červen 2017 @ 23:01:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já to ale vím, že to "nepomíjitelné semeno" ze kterého jsme se narodili znovu je osoba Kristus.
To je zvláštní, že jsi to vžycky věděl? A když jsem tu o tom celou dobu psal, tak jsi statečně oponoval. Dokonce, když jsem o tom psal, byly to pro tebe naučené fráze, které pro tebe postrádaly smysl.
Teď už pro tebe nepostrádá smysl, že to Slovo, ze kterého jsme se narodili, je Ježíš?
Pokud jsi pochopit tuhle základní věc, bude se snáz diskutovat nad tématem z čeho jsme se skutečně narodili k věčnému životu.
To ty jsi tvrdil, že jsi se narodil nikoli z Krista, ale z jakési "živé nepomíjející vody" a z Ducha svatého.
To sis mne asi s někým spletl? S nějakou tvou pomluvou, tvým výmyslem?
Od začátku tu píšu totéž, protože vím, z čeho jsem se narodil k věčnému životu, zažil jsem to. Těžko bych mohl psát nesmysly, které si ty vymýšlíš.
Ale v Písmu není nikdo jiný označen jako "živá voda", než právě jenom Duch svatý.
Stále v tom svém tvrzení nespatřuješ tu do očí bijící nelogičnost?
Ve kterém mém tvrzení vidíš nelogičnost, Stando?
Myslíš ve tvém tvrzení, že "jsem se narodil nikoliv z Krista"? V tom neologičnost vidím. Ale je jistě tvoje věc, že si vymýšlíš nelogičnosti a připisuješ je druhým
Je nějaké mé tvrzení, které je pro tebe nelogické, či je to pro tebe jen "fráze, která postrádá smysl"? Pokud ano a zajímalo tě to, rád ti cokoliv vysvětlím.
Píšeme stále o tomtéž. Je to i popsané v našem učení:
Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je.
V něm byl život a ten život byl světlo lidí. A to světlo ve tmě svítí a tma je nepohltila.
Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka, to přicházelo na svět. Na světě byl, svět skrze něj vznikl, a svět ho nepoznal. Přišel do svého vlastního, a jeho vlastní ho nepřijali. Těm však, kteří ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v jeho jméno.
Je to pro tebe srozumitelné? To Slovo, o kterém se tam píše, které jsme přijali a vyznali, ze kterého jsme se narodili, je Ježíš.
Co přesně je pro tebe na našem svědectví a na našem učení nelogické?
Podle téhož Písma je toto nové narození výhradně dílem Boha, bez lidských zásluh.
To jistě.
"Všechno, co Bůh udělá, to bude pro věčnost, není možné k tomu nic přidat a není možné od toho nic ubrat. Bůh to udělal, abychom měli před ním bázeň.
Bůh nám dal do srdce věčnost - pro nás pak není nic lepšího, než abychom se z toho radovali a konali ve svých životech dobro. Beze strachu, vysvobozeni z rukou nepřátel, po všechny dny svého života, jak nám to Bůh dal."
Chceš Bohu kecat do jeho práce?
Ne, to by mne ani nenapadlo.
Nejsem římský katolík, abych za Boha rozhodoval, kdy se má jaký člověk "znovuzrodit" a kdy ne.
Vyžaduješ dokonce, aby tatozměna způsobená Bohem byla vidět znamením, zážitkem?
Já vím, ty vaše pocity, zážitky, dojmy, prožitky, o kterých neustále dokola píšete, znovu a znovu.
Ne, určitě nevyžaduju věci, které si vy vymýšlíte, stále dokola je vy opakujete.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. červen 2017 @ 13:58:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O kousek nahoře v komentáři jsi napsal:
..."A z jaké vody se znovuzrodili první učedníci?
Z jaké vody se tedy znovuzrodili první učedníci a lotr na kříži, když se neznovuzrodili z té živé a nepomíjející vody, o které píše apoštol Petr v našem učení?".... "
A nyní mně zase píšeš, že tě pomlouvám:
"To ty jsi tvrdil, že jsi se narodil nikoli z Krista, ale z jakési "živé nepomíjející vody" a z Ducha svatého.
To sis mne asi s někým spletl? S nějakou tvou pomluvou, tvým výmyslem?
Od začátku tu píšu totéž, protože vím, z čeho jsem se narodil k věčnému
životu, zažil jsem to. Těžko bych mohl psát nesmysly, které si ty
vymýšlíš. "....
Takže znovu: Vymýšlím si nesmysly? V čem? Netvrdil jsi snad, že se učedníci znovuzrodili z Ducha a z vody ( z jakési "živé nepomíjející vody") - která tedy evidentně nebyla vodou křtu?
A já ti říkal, že vodou života je v Písmu označen jedině Duch svatý, jiný význam na žádném místě nenajdeš.
Voda života je tedy prosté synonymum k Duchu svatému.
Kristus ovšem pro nás, kteří jsme s ním nechodili pa světě, ustanovil nové narození ze dvou věcí: Z vody a z Ducha svatého. Tato voda tedy logicky nemůže být ona "živá nepomíjející" - protože tato voda je sám Duch svatý.
Apoštol Petr nepíše nic o "živé nepomíjející vodě" - to je tvé nesprávné pochopení Písma. Apoštol píše o Kristu, ze kterého jsme se znovu narodili ve křtu ( z nepomíjivého semene) - a narodili jsme se takto skrze slyšení Božího slova (živé a na věky zůstávající Boží slovo) - ze slyšení slova pochází víra - víra pak vede ke křtu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 15. červen 2017 @ 07:53:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takže znovu: Vymýšlím si nesmysly? V čem?
No samozřejmě. Vymýšlíš si nesmysly. A nečteš příspěvky, protože v příspěvku, na který odpovídáš, jsem ti psal co je nesmysl! Vždyť je to téma tvého i mého příspěvku!
Od začátku ti píšu, že jsme se narodili k věčnému životu ze Slova. "Slovo" je v křesťanském označení pojem pro Ježíše. Ty jsi tu léta tyto křesťanké základy označoval tu za "gramofon naučených frází, která postrádají vnitřní smysl", tu za něco jiného. A teď najednou, po mnoha letech útoků a opozice ' víš, že to "nepomíjitelné semeno" ze kterého jsme se narodili znovu je osoba Kristus.' A to je dobře, že to víš, protože to je pravda, kterou ti tu celá láta píšu.
Proč si tedy pak vymýšlíš nesmysly v tomto stylu?
To ty jsi tvrdil, že jsi se narodil nikoli z Krista, ale z jakési "živé nepomíjející vody" a z Ducha svatého.
(pokud tvůj nesmysl nevidíš, je pro tebe neviditelný, zdůraznil jsem ti ho boldem) To ti nedochází, že takovou hloupost, kterou mi omylem připisuješ, je snadné prokouknout?
Už rozumíš, v čem byl tvůj nesmysl?
Já tu od začátku píšu a svědčím, že jsme se narodili k věčnému životu ze Slova. Z něčeho, co je nepomíjitelné. Nenarodili jsme se k věčnému životu z něčeho, co je pomíjitelné, co skončí (H2O). Proto také ten věčný život nekončí.
A ty teď máš tu drzost psát, že jsem někde tvrdil, že jsem se narodil "nikoliv z Krista"! Pokud jsem někde něco takového tvrdil, tak to dokaž! Máš rád to dokazování (si), tak koukej dokázat, že jsem tvrdil nesmysl, který jsi tu napsal jedině ty!
A já ti říkal, že vodou života je v Písmu označen jedině Duch svatý, jiný význam na žádném místě nenajdeš.
Já vím, Stando. Ta tvoje "svoboda" lhát. Proč bych měl něco takového hledat? Stačí číst.
Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “ To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili; dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
Přečetl sis, co to plynulo z nitra lidí, kteří přijali skutečného Ducha svatého o letnicích, v Korneliově domě a kdekoliv jinde, kde lidé přijali Ducha svatého?
Lži a pomluvy (jaké plynou z lidí co přijímají přijímají ducha "svatého" svojí dlouhodobou námahou) to určitě nebyly.
Tato voda tedy logicky nemůže být ona "živá nepomíjející" - protože tato voda je sám Duch svatý.
Ta tvoje "logika", Stando. Když vycházíš ze špatných předpokladů a píšeš o nčeem, co neznáš a co jsi osobně nezažil, docházíš ke špatným závěrům. Celé ty vaše spekulace jsou teoretické spekulace o něčem, co osobně neznáte.
Když nám tedy apoštol píše:
Vždyť jste se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného, skrze živé a na věčnost zůstávající slovo Boží.
Tak se to tebe netýká? Vy jste se znovunarodili z něčeho pomíjivého, z H2O?
Apoštol Petr nepíše nic o "živé nepomíjející vodě" - to je tvé nesprávné pochopení Písma.
No, to je jen tvůj omyl, že to Slovo není živá, nepomíjející voda. Jen ukazuje na to, že osobně neznáš to, o čem Petr píše. Že jsi to nezažil.
narodili jsme se takto skrze slyšení Božího slova (živé a na věky zůstávající Boží slovo) - ze slyšení slova pochází víra - víra pak vede ke křtu.
A už tě tvoje víra dovedla ke křtu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. červen 2017 @ 14:20:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, všiml jsem si, že kdykoli začneš o mé virtuální "lži a drzosti", zatmí se ti úplně rozum.
Viz: "A já ti říkal, že vodou života je v Písmu označen jedině Duch svatý, jiný význam na žádném místě nenajdeš.
Já vím, Stando. Ta tvoje "svoboda" lhát. Proč bych měl něco takového hledat? Stačí číst.
Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra!
“ To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili;
dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven. ".
Cožpak i Ježíš zde právě nepotvrdil tu moji údajnou "lež"?
Vodou života je v Písmu označován opravdu jenom Duch svatý.
Abys pochopil podstatu rozdílnosti našich tvrzení, vrátím se znovu k apoštolu Petrovi:
"Vždyť jste se znovu narodili ne z pomíjitelného semene, nýbrž z nepomíjitelného (semene - z Krista - Slova), skrze živé a na věčnost zůstávající slovo Boží (rozuměj - Písmo, evangelium, hovořící o Kristu)."
Přeloženo do češtiny: Narodili jsme se znovu z Krista, skrze evangelium ... Jestliže se narodíš ze Slova, nemůžeš se už narodit skrze Slovo, nýbrž jen skrze slovo. Není totiž Slovo, jako slovo. Písmu třeba rozumět v tom smyslu, v jakém bylo napsáno. Nepřisuzovat z nepozornosti textům jiný význam.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. červen 2017 @ 07:27:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Cožpak i Ježíš zde právě nepotvrdil tu moji údajnou "lež"?
Jako že by Ježíš říkal něco o tom, co já najdu nebo nenajdu v písmu?
Proč by to dělal?
To, že ty něco nenajdeš v písmu, jsi líný si to nastudovat (jak jsi psal v minulosti) a jen omíláš dokola něco, co zjevně vychází z tvojí neznalosti, neznamená, že by Ježíš mluvil o tom, co najdu nebo nenajdu v písmu.
Vodou života je v Písmu označován opravdu jenom Duch svatý.
Stando, ještě jednou.
Snad to na tebe nebude složité.
Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “ To řekl o Duchu, kterého měli přijmout ti, kteří v něho uvěřili; dosud totiž Duch svatý nebyl dán, protože Ježíš ještě nebyl oslaven.
To řekl o Duchu svatém.
Přečetl sis tedy ta místa, která jsou v našem učení o tom, když pak učedníci přijali toho Ducha svatého? Co to proudilo z je jich nitra, o co Ježíš nazval "řeky živé vody"? Je to podrobně popsané, protože když učedníci přijali Ducha svatého, neměli problém popsat, co proudilo z jejich nitra.
To, co proudí z lidí, kteří přijmou skutečného Ducha svatého, z jejich nitra, je dodnes stejné, jako tehdy v prvním století: A lži a pomluvy to opravdu nejsou.
Ty "řeky živé vody", které proudí z lidí, co přijali Ducha svatého, pak mají moc probudit víru Slovu a obživit ducha člověka. Stejně v prvním století, jako dnes.
Přeloženo do češtiny: Narodili jsme se znovu z Krista, skrze evangelium ... Jestliže se narodíš ze Slova, nemůžeš se už narodit skrze Slovo, nýbrž jen skrze slovo. Není totiž Slovo, jako slovo. Písmu třeba rozumět v tom smyslu, v jakém bylo napsáno. Nepřisuzovat z nepozornosti textům jiný význam.
Po letech diskuzí něco rozumného. Jsem rád, že jsi pochopil tuhle základní věc.
Budeme se k tomu moci vrátit, až zase budeme diskutovat? Nebo to, co jsi teď napsal, opět zapřeš a bude to pro tebe "gramofon naučených frází, co postrádá vnitřní smysl", jako před lety?
Ano, není totiž Slovo jako slovo. Pro někoho je Boží slovo jen "gramofon naučených frází". A někdo Boží slovo sám zažil, má s ním osobní zkušenost, ví, o čem to slovo je aje to pro něj vzácný zdroj života. Rozumíš tedy, že když křesťané vyznávají vyznání víry, nevyznávají nějaké "slovo" nebo "fráze", ale že vyznáváme Slovo, Pána Ježíše Krista? Že když je napsáno "blízko tebe je to slovo" a "ústy vyznání se děje ke spasení", tak nejde o jen nějaké "vyznávám vyznávám", ale jde o vyznání Pána Ježíše Krista?
Že jsme se nenarodili k věčnému životu z pomíjejících, materiálních věcí? Proto je taky ten věčný život křesťanů opravdu věčný a ne přerušovaný, jako ten váš "věčný" život z H2O.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. červen 2017 @ 08:02:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, dále jen blábolíš nesmysly!
Slovo = ve významu jenom osoba samotného Krista.
slovo - ve významu evangelium, radostná zpráva o Kristu.
Výraz "skrze slovo" (skrze evangelium) neznamená změnu znovuzrození ze slova (z evangelia), ale že slovo bylo této změně nápomocno - asistovalo.
Dokážeš tyhle dvě věci pochopit, pořád je nezaměňovat? Jsi toho vůbec schopen?
..."Přeloženo do češtiny: Narodili jsme se znovu z Krista, skrze evangelium ...
Jestliže se narodíš ze Slova, nemůžeš se už narodit skrze Slovo, nýbrž
jen skrze slovo. Není totiž Slovo, jako slovo. Písmu třeba rozumět v tom
smyslu, v jakém bylo napsáno. Nepřisuzovat z nepozornosti textům jiný
význam."...
Žádné slovo (evangelium, vyznání víry) člověka neznovuzrodí. Znovuzrozuje Bůh - Slovo. Znovuzrozuje Kristus mocí Ducha svatého.
Vyznání ústy se neděje žádné spasení - ale vyznání ústy směřuje ke spasení!
Vždyť ty nerozeznáváš správný smysl českého textu! To slovo "ke" tam není pro ozdobu!
Samotné evangelium (slovo), ani vyznání víry v Ježíše Krista ústy, člověka ještě neznovuzrozuje - ale skrze ně člověk přijímá dar víry a to jenom Kristus pak znovuzrozuje! Znovuzrozuje ve křtu.
..." Co to proudilo z je jich nitra, o co Ježíš nazval "řeky živé vody"?"...
Člověk přijímá Ducha svatého a pak ho přináší do světa ostatním lidem. Cožpak i v tomto hledáš nějakou nejasnost?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. červen 2017 @ 18:15:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toníku, dále jen blábolíš nesmysly!
Co přesně z toho, co píšu já, je pro tebe nesmysl?
Dokážeš tyhle dvě věci pochopit, pořád je nezaměňovat? Jsi toho vůbec schopen?
Určitě nebudu dělat to, co ty a ani by mne to nenapadlo.
Nebudu tedy zaměňovat věci, které ty omylem zaměňuješ a ještě máš tu drzost tvé jednání připisovat druhým.
Žádné slovo (evangelium, vyznání víry) člověka neznovuzrodí. Znovuzrozuje Bůh - Slovo. Znovuzrozuje Kristus mocí Ducha svatého.
Konečně jsi to snad pochopil? To ti tu celou dobu píšu, mohl bys mi věřit, když jsme to zažili a svědčíme o tom z našeho života.
Takže už o znovuzrození nebudeš psát všechny ty nesmysly, co jsi psal doteď? Všechny ty domyšlenky o tom, že člověk znovuzrozuje sám sebe či co sis vše vymyslel jak píšeš o něčem, co neznáš, co jsi nezažil?
Vždyť ty nerozeznáváš správný smysl českého textu! To slovo "ke" tam není pro ozdobu!
Já vím, Stando. Ta tvoje svoboda lhát, když už nevíš, jak bys uhnul od tématu, tak se navážíš do diskutujících. K takovýmto pomluvám tě vede ten duch, co jsi ho přijal a co o něm nemůžeš nic napsat, ani odpovědět na otázky co je ten duch zač a jak se prakticky projevuje? Projevuje se ten duch, co jsi přijal, ještě jinak, než takovýmito útoky, pomluvami a lží, které tu předvádíš v diskuzi?
Samotné evangelium (slovo), ani vyznání víry v Ježíše Krista ústy, člověka ještě neznovuzrozuje - ale skrze ně člověk přijímá dar víry a to jenom Kristus pak znovuzrozuje!
To je dobře, že to víš! Základní, důležitá, pravdivá informace.
Ale Ježíš člověka neznovuzrodí násilím, bez tvého souhlasu, nemanipuluje lidi.
Znovuzrozuje ve křtu.
Boží pravdy nestačí předkládat jako teorii fyzikálních zákonů. Je třeba je prožít vlastní zkušeností, jinak jdou mimo tebe.
A to zjevně jdou mimo tebe. Když jsi nezažil narození k věčnému životu, omylem si ho promítáš do události, ve které naprosto zjevně není. Stačí si vzít skutečnou realitu života miminek, která prošla svátostí křtu.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. červen 2017 @ 08:00:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Stačí si vzít skutečnou realitu života miminek, která prošla svátostí křtu."...
Ano, zkus si vzít třeba realitu života Metoděje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. červen 2017 @ 08:47:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nebo Josifa Visarionoviče Stalina, Adolfa Hitlera a Klementa Gottwalda. A porovnat s křesťanským učením, normou.
Realita života miminek politých bez souhlasu panem farářem s normou křesťanského učení nesouvisí. Některá politá miminka se stanou křesťany, a žijí život s Bohem podle křesťanského učení a některá ne. Úplně stejně, jako miminka nepolitá. Faktická korelace mezi poléváním miminek faráři a křesťanstvím je nula.
Snad jsi tedy pochopil, o čem píšu? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červen 2017 @ 10:34:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Faktická korelace mezi poléváním miminek faráři a křesťanstvím je nula."...
Já vím, o čem píšeš - a to po celou tu dobu. Ovšem pleteš se v úplně zásadních věcech a stále nejsi schopen to pochopit.
Nové narození je milost od Boha, která dává člověku šanci ke kvalitnímu životu. Otevírá mu nové cesty, nové obzory. Není to žádné jen "polévání", je to uskutečňování Božího slova na osobě (Mt 28,19). Když Bůh mluví, věci se také podle toho dějí. Nové narození neznamená automaticky i svatý život křesťana. Stále je zde otevřenost svobody lidské volby k dobru či ke zlu.
Obvolávat se v tomto na úryvky Písma, v nepochopení vytržené z kontextu, je jenom rezignací na vlastní zdravý rozum.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Úterý, 20. červen 2017 @ 11:06:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko, promiň, že zde vstupuji, do diskuze, nicméně Tvá zmínka o zdravém rozumu.... upřímně, Ty si opravdu myslíš, že jsi intelektuálně na úrovni Cizince a jsi schopen mu rovnocenně argumentovat?
Nezajímá mne nic jiného, než odpověď 'ano', nebo 'ne'. V případě 'ano', snad ještě důvod, co Tě k takovému přesvědčení vede... nic dalšího rozvíjet nechci a nehodlám, aby se to nezvrhlo někam jinam. Budu rád, když můj záměr budeš respektovat a zároveň mi jasně odpovíš. Nehodlám Ti následně oponovat, čímž bych Tě předem chtěl 'uklidnit'.
Nekladu obvykle takové otázky, ovšem z hlediska toho, kolik diskuzního prostoru tady vy dva v průměru zaberete poměrně úzkým spektrem témat, mám za to, že se takto zeptat mohu, aniž bych nezůstával korektní. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. červen 2017 @ 11:13:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, opravdu si to myslím.
Ovšem přiznávám, že za ta léta, co spolu diskutujeme se mi nepodařilo Toníkovi vysvětlit prakticky vůbec nic. Ne snad kvůli jeho či mém intelektu, ale proto, že Toník je zaseknutý, zablokovaný ve svých herezích a nic mimo ně nevnímá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 21. červen 2017 @ 17:32:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji Ti za upřímnost. Ode mne k tomuto vše. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 21. červen 2017 @ 22:04:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A je to venku, pro blba každý blbem..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 25. červen 2017 @ 06:19:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ovšem přiznávám, že za ta léta, co spolu diskutujeme se mi nepodařilo Toníkovi vysvětlit prakticky vůbec nic. Ne snad kvůli jeho či mém intelektu, ale proto, že Toník je zaseknutý, zablokovaný ve svých herezích a nic mimo ně nevnímá.
Stando, a není to škoda?
Nebylo by lepší, kdybys tvůj vzácný čas, co ho máš tak málo, věnoval místo uhýbání od tématu, kličkování a psaní takovýchto tvých projekcí vašeho života v ŘKC pomluv, útoků na diskutující a lží ( podobně jako jsi vedle zcela pominul téma, a zaútočil na osobu diskutujícího) tomu, že bys vysvětlil téma a odpověděl na otázky k tématu? Zvláště když téma nahodíš ty sám, jako v tomto případě? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. červen 2017 @ 16:05:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nové narození je milost od Boha, která dává člověku šanci ke kvalitnímu životu. Otevírá mu nové cesty, nové obzory. Není to žádné jen "polévání", je to uskutečňování Božího slova na osobě (Mt 28,19). Když Bůh mluví, věci se také podle toho dějí.
No, samozřejmě! To jsem rád, že to chápeš a samozřejmě jsem to schopen pochopit a bez problémů i já! Vždyť mám osobní zkušenost jak s novým narozením, tak s "účinky" polévání miminek faráři!
Takže je mi jasné, že přesně to, jak to popisuješje právě rozdíl, ve které se milost od Boha a nové narození podstatně odlišuje od svátostí. Když Bůh mluví, věci se skutečně dějí. Není to jako svátost, kdy se mluví a věci se podle toho vůbec nedějí, je to jen prázdné mluvení.
Nové narození neznamená automaticky i svatý život křesťana.
Polévání miminek neznamená žádný život křesťana, natožpak svatý. Polévání miminek faráři se životem křesťana vůbec nesouvisí. V ČR žije naprostá většina miminek politých panem farářem jako ateisti, agnostici, komunisti, budhisti, moonisti, a jiní isti.
Co znamená nové narození z Boha si můžeš přečíst v našem učení, pokud tě to zajímá, je to velmi podrobně popsané v 1 Janově listu ve 3 kapitole. (A nejen tam, samozřejmě...)
Obvolávat se v tomto na úryvky Písma, v nepochopení vytržené z kontextu, je jenom rezignací na vlastní zdravý rozum.
Pokud to chápeš, tak ovšem nedává smysl, proč to děláš? To je asi ta tvoje "logika" a "virtuální svět", o kterém tak často píšeš, že rezignuješ na zdravý rozum a skutečnou realitu života? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 21. červen 2017 @ 11:17:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pokud to chápeš, tak ovšem nedává smysl, proč to děláš? "...
Toto jednání ale já vytýkám tobě. Moc dobře jsi si toho vědom. Je ve tvém případě docela neracionální dělat nechápavého, pominout kontext celého vlákna a obracet to proti mě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 21. červen 2017 @ 22:20:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lež má krátké nohy, Oko. Ty sám se zde chytáš do vlastních lží, ty sám se zamotæváš do vlastních žvástů. Tvoje inteligence není na tak vysoké úrovní abys popravdě dokázal odpovėdět, proč naprostá většina "pokřtěných" mimin životem v Kristu nežije, ba naopak jsou přīslušníky s Kristem neslučitelných ..ismů. Aneb pocákaný, oblečený v "krista" soudruh Cvoko komunista. Tak co Oko, přijal si při svém biřmování Ducha svatého? Taková tobě nepřįjemná otázka, na kterou ve své ubohosti nejsi schopný nikomu zde odpovědět!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 22. červen 2017 @ 06:41:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Toto jednání ale já vytýkám tobě. Moc dobře jsi si toho vědom.
Samozřejmě jsem si vědom tvé projekce, toho, že tvé jednáníí přičítáš druhým abys tak využil jakoukoliv příležitost utéci od tématu diskuze k útokům na diskutující, k pomluvám a lžím.
Je ve tvém případě docela neracionální dělat nechápavého, pominout kontext celého vlákna a obracet to proti mě.
Proč si myslíš, zrovna já dělám "neracionálního" a "nechápavého"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 14. červen 2017 @ 00:53:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Vyžaduješ dokonce, aby tatozměna způsobená Bohem byla vidět znamením, zážitkem?
Stando, abys mi rozuměl. Reaguji na tvoje slovo "zažít", "prožít". Zažít písmo, to, co psal mojžíš, říkali či psali proroci, co říkal Ježíš a psali apoštolové, považuji za extrémně důležité.
Je podstatný rozdíl mezi charakterem odpovědí na otázky v oblasti vědy a v oblasti víry. Zatímco v oblasti vědy je výslednicí jakási definice alespoň částečné pravdy (Archimédův zákon platil stejně před sto lety jako platí i dneska), v oblasti víry je třeba odpovědi na naše hledání přímo osobně prožít v určitém historickém okamžiku našeho života. Znalost teorie by bylo málo.
Boží pravdy nestačí předkládat jako teorii fyzikálních zákonů. Je třeba je prožít vlastní zkušeností, jinak jdou mimo tebe.
Platí to ještě? Nebo už tomu rozumíš jinak?
Psal jsi tehdy o těch tvých "náboženských zážitcích", co nabízí vaše dnešní sekty, o "prožitcích" a "pocitech" a podobných věcech, co tu stále dokola propagujete vy římští katolíci, nebo jsi psal o skutečném životě, o tom, co člověk osobně prožije, ať už to je či není zážitek, ať už u toho má jaké chce pocity, nebo nemá žádné extra pocity?
Pokud to, co jsi psal, ještě platí, tak totéž platí pro mne.
Když říkal Ježíš: "Pokoj svůj vám dávám, komu hříchy odpustíte, budou odpuštěny", tak to pro mne byla prázdná teorie, dokud jsem to slovo osobně neprožil. Znalost té teorie byla extrémně málo: Když jsem znal teorii, tak to byla nulová znalost, k ničemu. Se znalostí teorie jsem vůbec nechápal, o čem to Ježíš mluví. Šlo to mimo mne. Neznal jsem ten pokoj. Jenom jsem tak matně tušil, jak by to asi mohlo vypadat a zcela jistě jsem věděl, že ten pokoj, co dal Ježíš učedníkům, zrovna já nemám.
Stejně tak, jako je to se znovuzrozením, tak je to s Duchem svatým a letnicemi, s ponořením ve vodě, s uzdravením duše, těla, Boží mocí, s tělem Krista a mnoha dalšími věcmi. A velmi snadno se pozná, zda je člověk skutečně, osobně prožil vlastní zkušeností a ví, o čem to je, nebo zda má jen znalost teorie a ty věci jdou ve skutečnosti zcela mimo něj. Naprříklad proto, že je ani zažít nesmí (i když mu to nikdo nezakazuje, protože to by budilo špatný dojem na čtenáře, kdyby mu někdo něco zakazoval )
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 16. červen 2017 @ 07:18:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A velmi snadno se pozná, zda je člověk skutečně,
osobně prožil vlastní zkušeností a ví, o čem to je, nebo zda má jen
znalost teorie a ty věci jdou ve skutečnosti zcela mimo něj. "...
Když hovoří Bůh, věci se také skutečně dějí. Když s vírou křtíme miminko, Bůh ho skutečně znovuzrodí. Bez ohledu na pocity toho miminka, bez ohledu na to, že zatím nemá mentální schopnost o Kristu cokoli znát. Vlastní zkušenost člověka s Bohem přijde později - až na to bude člověk připraven. Přečetl sis něco o tom "principu graduality"?
Ve vztahu s člověkem je Bůh vždycky tím, kdo jedná jako první.
"v oblasti víry je třeba odpovědi na naše hledání přímo osobně prožít v určitém historickém okamžiku našeho života" ..
Tohle ale není o prožitku ve smyslu že by to muselo být vidět, jako v případě seslání Ducha u apoštolů. Může se stát, že je to i vidět, ale to není vůbec důležité. Důležitá je zkušenost setkání s Bohem - zkušenost, která je u každého člověka individuální a na kterou se nezapomíná, nikoli sám prožitek. Je samozřejmé, že zpravidla tuto zkušenost doprovází i prožitek (jako po sauně cítíš lehkost a obnovenou energii těla), ale prožitek není ukazatelem toho, že zkušenost s Bohem byla opravdová - protože může být mnoho podobných prožitků, i když je člověk ve skutečnosti od Boha vzdálen.
Vlastní zkušenost setkání s Bohem není o zážitku (i když ten bývá zpravidla taky přítomen), ale je často o přímo radikální změně života. Tato změna vnitřního smýšlení bývá potvrzením pravosti setkání s Bohem. To je to, co má být na člověku už natrvalo vidět v jeho dalším životě.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 16. červen 2017 @ 20:53:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když hovoří Bůh, věci se také skutečně dějí.
Přesně tak.
V tom se Boží slovo liší od praxe svátostí.
Když s vírou křtíme miminko, Bůh ho skutečně znovuzrodí.
Leda tak virtuálně, jak o tom tak často píšeš, v hlavách lidí okolo. V realitě, ve skutečnosti, ne.
Přečetl sis něco o tom "principu graduality"?
Ano. Ty kličky znám už přes dvacet let.
Vlastní zkušenost člověka s Bohem je nezávislá na svátostech, nesouvisí s nimi. Když lidé přijmou Ježíše, zažívají vlastní zkušenost s Bohem bez ohledu na to, zda prošli či neprošli svátostmi.
Ve vztahu s člověkem je Bůh vždycky tím, kdo jedná jako první.
To je dobře, že to víš.
Důležitá je zkušenost setkání s Bohem - zkušenost, která je u každého člověka individuální a na kterou se nezapomíná, nikoli sám prožitek. ... Vlastní zkušenost setkání s Bohem není o zážitku (i když ten bývá zpravidla taky přítomen), ale je často o přímo radikální změně života. Tato změna vnitřního smýšlení bývá potvrzením pravosti setkání s Bohem. To je to, co má být na člověku už natrvalo vidět v jeho dalším životě.
Ano, přesně tak. O tom ti tu píšeme a svědčíme celá léta!
Pochopil jsi to?
V tom se účinek setkání s Bohem velmi radikálně liší od účinků svátostí a jiných výmyslů.
Setkání s Bohem, narození k věčnému životu, křest Duchem svatým a další věci jsou trvalá radikální změna v životě člověka, která je vidět. Není to o těch vašich "náboženských zážitcích", jako je točící slunce v Medjugorje, prchavý pocit před či po zpovědi a podobné nesmysly, kterým právě to potvrzení pravosti setkání s Bohem chybí.
Snad jsme si tedy porozuměli a už do svědectví křesťanů nebudeš pořád motat ty vaše "pocity", "zážitky" a "prožitky" jiné náboženské nesmysly, které tu neustále propagujete vy. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 17. červen 2017 @ 08:06:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když s vírou křtíme miminko, Bůh ho skutečně znovuzrodí.
Leda tak virtuálně, jak o tom tak často píšeš, v hlavách lidí okolo. V realitě, ve skutečnosti, ne. "...
Dokaž tato svá slova! Významově odporují Božímu slovu.
(Mt 28,18-20) Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána
veškerá moc na nebi i na zemi.
Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve
jméno Otce i Syna i Ducha Svatého
a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal....
Když Bůh mluví, věci se skutečně dějí právě podle tohoto slova ....
Bez ohledu na to, jaké přitom má, či nemá člověk pocity.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 18. červen 2017 @ 23:57:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Umíš číst Oko?? Dělejte učedníky......křtěte je....
Vidíš vůbec význam věty? Křtěte JE! Koho? Učedníkyl
Podle tebe je mimino učedník? A když se tak začteš do Písma, dočteš se v něm za jakých podmínek se učedník pokřtí! Musí napřed Někoho vyznat. Mimina vyznávají Krista za svého spasitele? No, jo, ono to vlastně za ně udělá někdo jiný. A miminu zůstane na jeho "křest" akorát tak obrázek na zdi posraný od much. Myslíš, že mu tento dokument v nebi uznají? A co když jsou kmotři zaručující se za víru dítěte ateisti? I to se stalo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 20. červen 2017 @ 07:35:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dokaž tato svá slova!
Klidně, Stando. To není nic těkého.
Významově odporují Božímu slovu.
Jakému Božímu slovu odporují moje slova?
(Mt 28,18-20) Ježíš přistoupil, promluvil k nim a řekl: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.Proto jděte, dělejte učedníky ze všech národů; křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal....
Vidíš, uvádíš i naše učení, jak to dělali a dělají křesťané. Porovnej si křesťanský postup s tím výmyslem svátosti křtu miminek.
Přesně takto to funguje v křesťanství, když křesťané dělají učedníky a ponoří je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého (to jméno musí samozřejmě znát, jinak by člověka nemohli logicky v to jméno ponořit, o tom už jsme se bavili).
Když Bůh mluví, věci se skutečně dějí právě podle tohoto slova ....
No, přesně! Alespoň toto by tě mělo uhodit do očí!
Proto jsem ti to psal. V tom se Boží jednání liší od svátostí, ve kterých se dějí věci jen virtuálně, v hlavách lidí a skutečně, v realitě se neděje nic, nebo maximálně nějaké pocity, jak o nich pořád píšete, nebo představy v hlavách lidí.
Bez ohledu na to, jaké přitom má, či nemá člověk pocity.
Já vím, zase ty vaše pocity, na které se vám všechno převrací.
Vaše pocity, které všude nacpete, určitě nejsou indikátorem věcí.
Indikátorem je realita života: Stačí porovnat život miminek, která přijala svátost křtu či život učedníků, kteří se dali podle Božího slova pokřtít, s etalonem písma. Možná to není tak vznosné, jako ty vaše vznosné pocity při různých náboženských obřadech, ale zase je to realističtější a pravdivější.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Sobota, 10. červen 2017 @ 01:30:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Děkuji Oko za tento tvůj komentář ve kterém jsi skvěle popsal jakým způsobem je s řk manipulovánou. jedná se o ty tvoje "zážitky". Zažitky mají řk dva. Buď jsou to silné emocionální pocity, a to většinou ze svátostí, nebo necítíš vůbec nic tam kde bys očekával, že bys něco vnímat přece jenom měl. Což se týká tvého řk křtu a biřmování. Ano Oko, i mě lhali že v těchto okamžicích nemusíme nic vnímat, že zážitek není důležitý. Oko, zážitek je dost široký a obsažný pojem, a znamená něco zažít, něco prožít, mít s tím zkušenost a osobně to POZNAT!. A pokud ti v řkc tvrdí, že zážitek při něčem tak důležitém jako je seslání Ducha nebo křtu není důležity, tak ti jednoduše lžou! V okamžiku sestoupení Ducha svatého, se vždy o velký okamžik jedná. Ale ne tak jak si ho zatím pouze představuješ ty, jako nějaký obluzující svatouškovský pocit ze svátosti a modloslužby. Nejedná se ani o žádnou duchovní prázdnotu bez prožitku. Oko, jedná se o POZNÁNÍ pravdy, a to poznání má takovou sílu,že tě vysvobodí z otrockých pout zla. Nehledej v tom tobě známé emoce. Je to nadechnutí života, je to nová lidská důstojnost, je v tom vnímání Boha, ale nikdy v tom Oko není duchovní prázdnota. To ti nalhali. Apoštolové svědčí v pravdě Ducha svatého o tom co zažily, tedy o svých zá6itcích. Apoštolové nesvědčí o tom co je učlili lidé, oni učí o tom co jim v zážitku dal Duch svatý POZNAT. Apoštolové nás neučí svému učení, apoštolové nám svědčí o tom, jakým způsobem Krista přijmout a nechat se Duchem svatým vést. Dobrý lidský učitel tě zakrátko předá Učiteli Krisrtu. Špatný lidský učitel, tě ke Kristu Učiteli nikdy nepřivede, a někdy má tu drzost se za Krista vydávat. Takže ti Oko znovu děkuji, že jsi potvrdil má slova o tom, že řk nepotřebují žádný zažitek při setkání s Bohem (křest,Duch svatý), a že jim tento zážitek nahrazuje vědění, že obřadně přijali svátost ve které setkání s Bohem nezažili. Svým komentářem ses přiznal, že se při udělování svætostí Boha nezażil, jediné co mæš je papírové potvrzení o tom, žes svátost absolvoval. To si však do hrobu nevezmeš, co si však můžeš vzít je jistota spásy přijatá v ZÁŽITKU poznánī od Ducha svatého, a nebo si sebou mužeš vzít duchovní prázdnotu a nejistotu spásy, kterou máš nyní v sobě.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 10. červen 2017 @ 09:13:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vždyť to říkám po celou tu dobu, že co mi vyčítáš, je tvojí největší slabinou! Tvoje "víra" je celá postavena na vsugerovaných zážitcích, na sebeohlupování. Bůh však zpravidla raději ke člověku nepřichází v bouři či vichřici, ale v tichém vánku.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pondělí, 12. červen 2017 @ 18:30:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, ty už meleš nelogicky z posledního. Položím ti nyní zcela logické otázky. Náleží proměna osobních vztahů ve vzájemném odpuštění do vsugerovaných zážitků? Užití poznané pravdy v Duchu svatèm ve službě jiným je sebeohlupování? Poznání a přijetí boží vůle je taky vsugerovaný pocit? Pokud ano, kde se bere to boží požehnání, které provází každého kdo v boží vůli žije? A jak je možné, že mám v poznané a nepomíjitelné pravdě Ducha svatého absolutní jistotu spásy, a ty ji nemáš! Taky sebeohlupování, taky? Jak je možné, že pochybuješ o své spáse pro nedüvėru v sebe, a nemáš jistotu spásy v důvěře v Krista? Kdo se tady sebeohlupuje Oko, u koho? U toho co je spasený v Kristu, nebo u toho co si přeje aby snad jednou byl spasený v Kristu? A komu byla vsugerováná pitomost o spáse až v okamžiku smrti?
Tvoje nedůvěra v sebe, je větší než důvěra v Krista! Svoji slabost si Kristu nikdy neodevzdal. Snažįš se před Krista předstupovat jako silný a očištěný, a přitom dodnes od Něho nemáš ani jistotu spásy. Spásu jsi vsadil na poslední životní kartu, a do banku chceš vysypat svoje spásozásluhy. Mno, hodně zdaru..
|
]
|
|
|
|