Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 307, komentářů celkem: 429990, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116695995
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. leden 2019 @ 08:01:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Řada těch Tvých Židů praktikovala např. mnohoženství a přesto byli ve své době za hrdiny a vzory... mám tomu rozumět, že toto jsou Tvé ideály? Třeba tolik opěvovaný David těch žen, které poznal, měl hned několik. Toto je v pořádku?


  Ahoj Wollku.

  Ti Židé jsou i mí Židé. Mnohoženství je za určitých podmínek určitě v pořádku a chlap, který se dokáže postarat o několik žen je hrdina a vzor. Už jen když se dokáže postarat o jednu ;-)

  (Určitě nebylo v pořádku Davidovo cizoložství a úkladná vražda, ale to je snad pochopitelné)

  Byla a jsou místa na zemi, kde se chlapi mezi sebou navzájem vyvraždili - poměr muži:ženy byl pak velmi nevyvážený (nedávno například Německo a Rusko v krvelačné smrtelné válce socialismu a komunismu). Bývala a jsou místa na zemi, kde se ženy z principielních důvodů nemohou o sebe postarat. A křesťanský misionář se svou ideologií monogamie může v takovém místě způsobit mnoho zla - byť bezděky.

  Jasně, je to stav hříchu, problematická situace. Mnohem lepší je společnost, kde žena může žít sama, postarat se sama, kde jí ochranu zajišťuje právní řád. V tom Německu žily ženy samy, celé dvě generace. A bylo to možné. Nejspíš i v Rusku - nevím. Ve společnosti, která nemá pravidla na ochranu žen a ochranu zajišťuje muž to ale funguje principielně jinak a často může být rozhodnutí "mnohoženství nebo život". Což jsou rozhodnutí nezáviděníhodná, ale ne odsouzeníhodná.

  Toník


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pátek, 11. leden 2019 @ 12:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ne. Určitě to berete za špatný počátek - předpoklad (co vede ke špatnému konci).
Mohl bych kontrovat, zda je pro Tebe ok mít jako ideál bezženství a nemít nezplodit potomky jako třeba se traduje o křesťanském Ježíšovi nebo jeho apoštolovi Pavlovi.
Ale ponechám to stranou. A odpověď ani číst nechci :) Myslím, že ji znám. Ačkoliv jsme každý na jiné loďce, mám za to, že v tomto bychom se mohli shodnout.

K otázce polygamie vkládám odpověď z Chabadu:

Why Does Torah Law Allow Polygamy?
By Tzvi Freeman
Just to magnify your question somewhat, you’ll note that Torah presents the original paradigm of marriage—that of Adam and Eve—as monogamous. Furthermore, virtually every instance of polygamy recounted in the Torah is related directly by the narrative to some sort of calamity—whether strife between competing wives, as was the case with Hannah and Peninah (1.Samuel ch.1), or between rivaling half-siblings, e.g. Jacob’s (Genesis ch.37) and King David’s sons (1.King ch.1). Even the very verse (Deuteronomy 21:15) in which the Torah provides a green light for polygamy frames it within an undesirable circumstance: “If a man will have two wives, one beloved and the other hated . . .”
Why, then, make room for trouble? If the ideal union of man and woman is an exclusive one, why should “a nation of priests and a holy people” compromise?
The simple answer is that Torah deals with life on earth, and the gamut of social life and human experience over all of history and world geography is too diverse to be restricted to one narrow ideal. Take, for example, an agrarian society whose male population has been decimated by war. How are women to survive, and how is the population to replenish itself, without the mechanism of polygamy? Similarly, a man married to a barren woman who could not produce sons to help in the field and defend the fort would find himself ill-put to survive in those times. In an exclusively monogamous society, his wife would find her position insecure. Although in normative circumstances being “only one of many” compromises a woman’s value as a person, in these situations a permit for polygamy is a form of compassion.
The only case of a polygamous rabbi recorded in the Talmud (Jerusalem Talmud, Yevamot 4:12) provides an excellent illustration: Rabbi Tarfon married 300 women. Why? Because there was a famine in the land. But Rabbi Tarfon had plenty of food, since he was a kohen and received the priestly tithes. The wife of a kohen is also permitted to eat those tithes. Those 300 women were very happy that the Torah permitted polygamy.
Torah discourages abuse of this permit—not just by recounting the calamitous narratives mentioned above, but also by placing requirements on the husband. For every extra wife, no matter how lowly her status, a man must provide “food, clothing and conjugal rights” commensurate to her needs and his capacity, and equal to any other oves (Exodus 21:10); Maimoindes, Laws of Marriage 14:3). Additionally, the husband must provide separate housing for each wife. Divorce requires involvement of a scribe, and the sages later instituted the ketubah  as a further impediment of divorce. We see that these means were in fact effective—polygamy in Jewish circles was historically a rare exception.
Rare, but necessary nevertheless. Even when Rabbi Gershom and his rabbinical court assembled to declare a ban on polygamy due to the conditions of their time (see previous link for more on this injunction), they nevertheless left the door open for extenuating circumstances. That loophole has proven vital in many an instance—for example, the case of a wife who has become (G‑d forbid) mentally incapacitated and is not halachically qualified to receive a divorce.

You may wish to think of Torah as the DNA of a highly resilient organism called the Jewish people. Whenever circumstances change, this organism looks back into its DNA and finds some code that allows for an adaptive modality. There’s plenty off limits, but there is enough leeway to provide for every situation human life on planet Earth can throw at you. Proof is, we’ve been through it all—nomadic, agrarian, civilized, industrial, technological—and in every part of the world, and we’re still here, strong as ever.


Dále to snad není nutné rozebírat.


| Nadřazený

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dekonverze od křesťanství (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Pátek, 11. leden 2019 @ 14:05:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
David měl 7 žen, jeho syn Šalomoun jich měl 700 a k tom ještě 300 konkubín. Stačil je všechny obsloužit?
Jákob mě dvě ženy a dvě konkubíny.
Muslimové mají dovoleno mít 4 ženy.


 


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 4.82 sekundy