Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430003, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 589 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116710423
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Manželství "bez papíru" - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 29. leden 2019 @ 07:51:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je to možná spíše nedostatek češtiny. Třeba láska agapé celkem jednoznačná je.

  To je - jen ne všichni lidé chápou "agapé" jako tu lásku pro manželství. Jsou lidé, pro které je  "láska" = "zamilovanost".

Normální lidé hledají partnery nadosmrti. A obvykle to stvrzují manželstvím.

  Ano, jistě. Jen třeba hledají "toho jediného pravého" a v manželství pak "zjistí", že ten, koho si vzali, ten pravý není. Tak jdou hledat dalšího, s kým vydrží až nadosmrti.

  Ne každý to vnímá tak, že ten pravý je ten, koho si vzali.


  Podobně v křesťanství: Spousta lidí žije křesťanství tak, že to zkouší, jestli to s Bohem vydrží. Když vytrvají, budou s Bohem, když ne, tak nebudou. Neberou život s Bohem jako závazek, mají přeci "svobodu".



A druhé rozhodnutí je už být navždy s ní, dokud nás smrt nerozdělí.

  A třetí je pak smlouva.

  Jen ne všichni to druhé rozhodnutí udělají, a to i když uzavírají manželství. A ne všichni vědí, co to je manželství.


Jsou řízeni strachem, nikoliv láskou, který strach zahání...

  Ano, tak. Nebo nějakou ideologií - Gender, Holywood, ateismus, ... Nebo něčím jiným - třeba vzpourou proti rodičům, snahou se osamostatnit.


Osobně mám zkušenost, že to spíše bylo tak že, kdo se nechoval pravdivě a upřímně, kdo byl strojený, byl pro něj podstatný postoj a chvála jiných lidí, kdo nemiloval Boží Slovo, ale dbal na příkazy lidí...

  Tak tuto zkušenost nemám - spíše výjimečně. 

  Naopak mám tu zkušenost, že lidé, kteří nevstoupili do té smlouvy s Bohem, si opravdu a upřímně myslí, že křesťanství je v naplňování nějakých norem. Je nějaká starší norma (desatero) a pak nějaká novější norma k naplňování, to jsou slova Ježíše. 

  A opravdu žijí tak, že se snaží ty normy naplňovat - snaží se věřit, že Bůh existuje a různě si sami sobě dokazovat, že Bůh je, snaží se nekrást, nelhat, snaží se pomáhat druhým, spekulují nad tím, jestli mají prodat majetek a rozdat ho chudým, jestli si mají něco ufiknout, jestli mají brát do ruky jedovaté hady, jestli mají být chudí duchem nebo jako děti.... A dělají to upřímně. A když něco vymyslí jak to udělat, definují nové učení a učí zase pak další lidi, jak mají to křesťanství žít, jak být "opravdovým křesťanem".

  Že by byl někdo pokrytec a navenek se tvářil jinak, než co chce, to v církvích moc nepotkávám. Možná tak někde v nějakém prostředí, kde nějaká sekta zabírá veřejnou moc a lidé jsou donuceni se nějak chovat. To ale není případ církví - tam lidi chodí dobrovolně, nikdo je nenutí. Z pobytu v církvi taky nejsou žádné extra výhody. Není tedy důvod k nějakému přetvařování navenek.

  I tady je několik lidí, kteří prošli křesťanstvím a svědčí o tom, co žili - věřím, že svědčí pravdivě a že opravdu dělali a žili to, co píší.


Nějaké závislosti na smlouvě jsem si nikdy nevšiml. To, na co se odkazuješ, vnímám ne jako smlouvy individuální, jako by to bylo miliardy smluv, ale jako jednu jedinou smlouvu mezi Bohem a lidmi jakožto skupinou obecně.

  Samozřejmě, že je to smlouva s celým Božím lidem.

  Někdo do té smlouvy vstoupil a je jako individuum její součástí. A někdo do ní nevstoupil a není její součástí, není součástí Božího lidu.

  A ten rozdíl je poznat. I "z venku", nejen ze života toho člověka. Ze spousty věcí, už jen jeden základní rozdíl, rozdíl vztahu, co jsem kdysi řešil s okem, jsem popsal v článku "parchant" [www.cizinec.com].


Ale zpětně vidím, že nebyli pravdiví, jejich víra nebyla autentická, ale odkoukaná od ostatních, záleželo jim až příliš na tom, jak vypadají před ostatními lidmi, možná si někteří i zakládali na tom, že jsou dobří...

  To tedy nevím. Na kom to vidíš? Na Františkovi? Na Pozorovatelnikovi? Na Votovi?

  Nechci nic říkat, ale není to projekce? :-) 

  Já zase naopak vidím, že Pozorovatelnik upřímně chtěl žít křesťanství, ale nefungovalo mu. A píše to jasně. A popisuje jasně a přímo konkrétní věci. Popisuje svou víru. Stejně tak František. A ten to taky píše otevřeně, že křesťanství nefunguje a že nezažil. 

  Ani zmíňka o tom, že by nějak chtěli vypadat před ostatními lidmi. Proč by to dělali? Kdyby něco takového dělali, zmínili by to alespoň mimochodem, nebo jako projekci.


Nepoznám z jejich psaní, jak moc řešili individuální smlouvu s Bohem. 

  Individuální smlouvu s Bohem? To nevím.

  Pokud by řešili neindividuální smlouvu s Bohem, dalo by se poznat snadno: Pokud by ji řešili, určitě by to v té tuně mnoha různě poskládaných písmenek alespoň jednou zmínili. Alespoň náznakem. Nebo jako projekci. Nebo jako útok. Nebo nějak jinak.

  Pokud něco člověk řeší, obvykle to zmíní.


Navíc, jsi jeden z mála křestanů, o kterém vím, že by zrovna na individuální smlouvu s Bohem kladl zásadní důraz.

  Na individuální smlouvu? Někde jsem kladl důraz na individuální smlouvu? Nevím o tom.

  To Slovo té smlouvy je přitom to první, na co jsem v křesťanství narazil a první, co jsme řešil. Stejně jako mnoho dalších. A když jsem v 90 letech uvěřil, mluvilo se hodně o té Nové smlouvě v krvi Pána Ježíše a často se četlo Boží slovo, Izaijáš, Jeremijáš, Ezechiel.... A samozřejmě související z NZ [obohu.cz]... A probíralo se hodně, co to je smlouva v krvi (a například také to, jak souvisí s manželstvím...)

  Na jaké křesťany jsi to narazil, když nekladli důraz na smlouvu s Bohem a co na nich bylo pravdivého? To všichni ti "mnozí" nemilovali Boží slovo? ;-)

  Toník




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 3.49 sekundy