 |
Právě je 329 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 112101701 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Nebezpečná učení: Katolické modlářství v duši
Vloženo Středa, 01. srpen 2007 @ 09:23:04 CEST Vložil: Bolek |
poslal Cizinec Opravdu se dá něčemu takovému smát?
Napsal jsem tu před nedávnem krátký článek "jak zacházet s katolíky". Když už tu jsou ty sošky, tak jsem si říkal, že by bylo dobré, kdyby těch pár lidí, co tu je, trochu vědělo něco o podstatě, ne jen o vnějších věcech.
Za Ježíše, Marii i některé mrtvé se vydává statisíce "andělů světla". Statisíce katolíků s nimi komunikuje - někteří to přiznají, někteří ne. Někteří nečistí duchové získají díky těmhle zjevením věhlas a moc, jiní to musí zkusit znova jinde pod jiným jménem. Pro tyhle katolíky jsou to ale skutečné "Panny Marie" a skuteční "Ježíšové". Ať už se představí jakkoliv. Katolíci ty svoje "Královny míru", "Paní Všech národů", "Neposkvrněná početí", "Spoluvykupitelky" a další vidí opravdu a reálně. Sošky a obrazy, uctívání okolo, to už je jen vnější omáčka, o tu přece nejde.
O co že jde? O něco, čemu katolíci říkají "Mariánská úcta", přičemž věřící křesťané tyhle věci nazývají spíše biblickými pojmy. Ale jejich podstatu tu zjevně nekteří křesťané neznají, vidí jen ty sošky.
Jaký je asi tak vztah katolíka ke Královně, Matce, ... atd.? Je hodně podobný tomu, co zná křesťan ze svého vztahu s Bohem. Ale kdo se nesetkal s modlami a doufání v ně, stejně nemůže vědět, o co opravdu jde. Tak jen malý nástřel toho obsahu katolického pojmu "Mariánská úcta":
Zdrávas Královno, Matko milosrdenství, živote, sladkosti a naděje naše, buď zdráva! K tobě voláme, vyhnaní synové Evy, k tobě vzdycháme, lkajíce a plačíce v tomto slzavém údolí. A proto, orodovnice naše, obrať k nám své milosrdné oči a Ježíše, požehnaný plod života svého, nám po tomto putování ukaž, ó milostivá, ó přivětivá, ó přesladká Panno, Maria!
Pamatuj, dobrotivá Panno Maria: nikdy nebylo slyšeno, že bys opustila toho, kdo u tebe hledal ochranu, volal o pomoc a úpěnlivě prosil o tvoji přímluvu. V této důvěře se utíkám k tobě, Matko a Panno panen! Přicházím k tobě a jako hříšník před tebou vzdychám. Matko věčného Slova, neodmítej slova mých proseb, ale milostivě mne slyš a vyslyš. Amen.
Pod ochranu tvou se utíkáme, svatá Boží Rodičko. Neodmítej naše prosby v našich potřebách, ale ode všeho nebezpečí vysvoboď nás vždycky, Panno slavná a požehnaná, Paní naše, prostřednice naše, orodovnice naše, u Syna nám smilování vypros, Synu svému nás doporuč, k Synu svému nás doprovoď.
Panno Maria, Matko Boží, zasvěcuji se Tvému Neposkvrněnému Srdci se vším, co jsem a co mám. Přijmi mě pod svou mateřskou ochranu! Uchraň mě ode všech nebezpečí. Pomáhej mi přemáhat pokušení, která mě svádějí ke zlému, abych si zachoval čistotu duše i těla. Tvé Neposkvrněné Srdce ať je mým útočištěm a cestou, která mne vede k Bohu. Vypros mi milost, abych se z lásky k Ježíši často modlil a obětoval za obrácení hříšníku a na smír hříchů proti Tvému Neposkvrněnému Srdci. Ve spojení s tebou chci žít v dokonalé oddanosti Nejsvětější Trojici. V ni věřím, jí se klaním a ji miluji. Amen.
Neposkvrněná, Královno nebe a země, Útočiště hříšníků a naše nejlaskavější Matko, Tobě svěřil Bůh celý řád milosrdenství. Já,...nehodný hříšník, padám k Tvým nohám a pokorně prosím, abys mě celého a úplně přijala za svou věc a vlastnictví a udělala se mnou, se všemi schopnostmi mé duše a mého těla i s celým mým životem, smrtí a věčností cokoliv se Ti zalíbí.
Chceš-li, použij také mne celého bez jakékoliv výhrady k uskutečnění toho, co bylo o Tobě řečeno: „Ona potře tvou hlavu“ a též: „Ty sama jsi na celém světě vyhladila všechny bludy“, abych se stal v Tvých neposkvrněných a nejlaskavějších rukou užitečným nástrojem k probuzení a největšímu vzrůstu Tvé slávy v tolika zbloudilých a lhostejných duších a tímto způsobem přispěl k co největšímu rozšíření blaženého království Nejsvětějšího Srdce Ježíšova. Neboť kam Ty vejdeš, tam vyprosíš milost obrácení a posvěcení, vždyť Tvýma rukama stékají na nás všechny milosti z nejsladšího Srdce Ježíšova. - Dovol mi, abych Tě chválil, přesvatá Panno. - Dej mi moc zvítězit nad Tvými nepřáteli. Ó, Maria, bez hříchu počatá, oroduj za nás, kteří se k Tobě utíkáme, i za všechny, kdo se k Tobě neutíkají, a zvláště za nepřátele Církve svaté a za ty, kdo jsou Ti svěřeni.
Ó Maria, Matko života, celý náš život svěřujeme Tobě, život každé matky v požehnaném stavu a dítěte v jejím lůně; život každého člověka, život každé lidské duše; život každého nově zrozeného dítěte i život všech dospělých. Ty uchováváš Boha ve svém vlastním srdci byla jsi mu tak blízko; prosíme tě, buď blízko i nám ve všech našich potřebách, ó Matko Života. Amen.
Modlitba ke Královně andělů, Přemožitelce Satana Slavná Královno nebes, nejvyšší Paní andělů, Ty jsi od počátku od Boha obdržela moc a poslání rozdrtit hlavu pekelného hada. Prosíme Tě pokorně, sešli své nebeské šiky, aby na Tvůj příkaz a z Tvé moci pronásledovaly zlé duchy, všude proti nim bojovaly, zmařily jejich úklady a svrhly je do propasti.
Slavná Matko Boží, pošli své neporazitelné vojsko také do boje proti vyslancům pekla mezi lidmi. Znič plány bezbožníků, pokoř všechny, kteří chtějí zlo. Vypros jim milost poznání a obrácení, aby vzdávali zde na zemi chválu trojjedinému Bohu i Tobě. Dopomáhej všude k vítězství pravdě a právu.
Mocná ochránkyně, svými planoucími duchy ochraňuj na celé zemi Boží svatyně a stánky milosti!
Střež skrze ně všechny svaté chrámy a posvátná místa, osoby a předměty, zvláště pak Nejsvětější Svátost oltářní před každým znesvěcením a zničením. Ty, která jsi naše útočiště a naše milá Paní! Prosíme Tě v důvěře, že tak můžeš snadno učinit. Andělé, Tvoji služebníci, čekají na každý Tvůj pokyn, aby ho s horoucí touhou vyplnili.
Nebeská Matko, chraň i náš majetek a naše obydlí před úklady viditelných i neviditelných nepřátel. Dej, ať v nich vládnou svatí andělé a panuje odevzdanost, pokoj a radost Ducha Svatého. Kdo je jako Bůh? Kdo je jako Ty, Maria, Královno andělů a Přemožitelko Satana?
Dobrá a něžná Matko Maria, neposkvrněná Nevěsto Krále čistých duchů, na jeho tvář ustavičně patři, Ty budeš vždy naše naděje, naše ochrana a naše sláva! Svatý Michaeli, archanděli, braň a ochraňuj nás! Amen.
Modlitba, kterou doporučil Pán Ježíš Barbaře Weigandové ke každodenní modlitbě.
|
Podobná témata
 |
|
Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Středa, 01. srpen 2007 @ 14:10:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jako katolík musím souhlasit, že podobné litanie a modlitby nemají s biblických křesťanstvím a biblickou Marií, matkou Pána Ježíše nic společného. Nutno ovšem říci, že se jedná o modlitby minulých staletí a že lidová "mariánská" úcta je a stále více bude jistě postupně zatlačována opravdu biblickým křesťanstvím. Jinak katolická církev nebude mít lidem co nabídnout. Církev ovšem nemůže zakázat masám lidí tak jednoduše přehnanou lidovou úctu, to prostě prakticky nejde. Ovšem papež, biskupové a kněží by něco takového rozhodně neměli podporovat. To bohužel dělal hodně populární papež Jan Pavel II. Chápu, že modlitby ke "Královnám hor" a všelijakým lokálním "Panenkám Mariím" musí bratrům a sestrám protestantům znít jako strašlivé rouhání. Ale prosím, mějte s námi katolíky trochu trpělivost, babičkám tuhle úctu už asi ani násilím z hlav nevytlučeme :) |
]
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Rony v Středa, 01. srpen 2007 @ 23:14:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | na fotce žádný babičky nevidím, manciny lže a Aviaf mu za to radostně poklepává na rameno, jenom nevím, co z toho jako liberál může mít, ale možná že je už dál a rochní si spolu s mancinym v postmoderním synkretistickým marastu :-)) |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Rony v Středa, 01. srpen 2007 @ 23:29:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to je všechno? uhejbat z tématu umíš, to je pravda, vod hlavy študovaný bych čekal aspoň náznak vysvětlení. holt kde nic není, tam ani čert nebere, žejo? :-)) |
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši ale lži o jeptiškách (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 00:44:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To co se tady píše jako svědectví Charlotty je nesmysl. Nikde se nic takového nemůže dít. Protože ale do kláštera běžný čtenář nepřijde, věří tomu, co se tady napíše. Spisovatel napsal takové lži, že je to k smíchu. Vídám na soustředěních dost normálních jeptišek s radostí v očích, že vím ,že pouze boj proti katolické církvi může vést pero takového autora. Je to pokleslá religio-fiction. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši ale lži o jeptiškách (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 08:01:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak preco ste ju potom zabili ??? |
]
Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 09:57:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K příběhu týrané jeptišky: pokud se odehrál tak v 19. století v USA, kde ještě sto let před tím protestanté upalovali čarodějnice (Salemský proces). Nevím také, jakou radost měli tenkrát tradiční protestantští pastoři, když jim ovečky přecházely k letničním. Konkubinát katolických kněží je asi stejný problém jako manželská nevěra protestantských pastorů (i letničních). Je opravdu těžké vést rozumnou diskuzi, když se tu jako argumenty předkládají věci staré stovky let. Na takové výkřiky do tmy sebrané kdo ví kde je dosti těžké smysluplně reagovat. Komix o Semiramis je sice zdařilý, ale zcela určitě to tak nebylo, protože zcela jistě neexistoval ani žádný Nimrod ani žádná čarodějnice Semiramis, stejně jako neexistovala baba Jaga a sedmihlavý drak. Náboženství založená na uctívání bohyní matek a bohů plodnosti je fakt, ale příčiny budou zcela jiné než pakt - satanáš + Semiramis :)
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 20:49:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Manciny, je strasne ako si pri obhajobe Vasej organizacie ochotny klamat. Vlastne inu moznost ani nemas, ale spytaj sa sameho seba - naco to je dobre? Salemsky proces povstal medzi uprchlikmi z europy, ktori boli hadaj akeho vierovyznania? A co myslis, preco pri nom bol nevinne odsudeny nekatolicky pastor ??? Vsak neviestka zaviedla v stredoveku zabijanie a mucenie aku normu a uplne normalnu vec ...
Pozri, charlotta si vymysla, preto ste ju radsej zabili, Rivera si vymyslal, preto ste ho radsej zabili tiez, viem o Keithovi Greenovi, toho ste zabili tiez pretoze pisal protikatolicke knihy, Edmont Paris si vymyslal tiez a tiez ste ho zabili a to su len nejake vseobecne zname pripady ...
Ja sa nehadam s tebou o existencii Semiramis, aj ked je to historicky dokazatelny a dolozeny fakt, ale povedz mi preco prevadzas Marianske modlarstvo, ked je proti tomu v prvom rade Bozie Slovo samotne?
Tebe nevadi ten obrovsky rozpor medzi vasim ucenim a Pismom?
Učení katolické církve ve světle Božího slova
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 21:45:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Salemsky proces povstal medzi uprchlikmi z europy, ktori boli hadaj akeho vierovyznania?
Snad puritani, ne? To snad nejsou katolici...
Mimochodem, nedavno jsem v Salemu, MA, byl a je to moc pekny mestecko s kouzelnym historickym centrem. Na tech carodejnicich tam rejzujou krz turistickej ruch, az se prasi, vsude sama Wicca a pentagram, a nejaky poradny, ne-esotericky knihkupectvi clovek aby pohledal. (Ale nejuzasnejsi atrakce, ktera tam podle me je, neni ani tak ty muzea kolem tech cardejnickejch procesu, ale Yin Yu Tang, historickej dum z Ciny, kompletne rozebranej, prepravenej pres Atlantik a zase slozenej do puvodni podoby.)
Tolik moje troska do mlyna.
Aviaf |
]
|
|
Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Irena v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 00:11:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nějak se v té záplavě modliteb k Marii vytratil Ježíš - katolíkům nechybí? Spíš je zbytečný - ono než člověk odříká všechny ty invokace, už nemá ani sílu se ještě modlit k samotnému Bohu....Maria stačí:((( |
Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 23:08:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Ireno, Věřím, že Bůh je stvořitelem celého světa a tak
když chválím Jeho dílo, chválím i jeho. To se týká i úcty k P. Marii, ke
svatým apod. Ve všem je Bůh na prvním místě a pokud to tak bereš máš o starost
méně. Nicméně tohle je složité a citlivé téma a jednou větou se vyřešit nedá a je otázka zda je to v našich silách - tak buďme k sobě shovívavý, třeba jednou bude Bůh i k nám . . .
Nechci se dohadovat kdo se chová modlářsky a kdo má patent
na pravou víru. Tohle k ničemu nevede a pokládám to jednak za ostudu
křesťanství a také za ztrátu času. Jednou snad dospějeme k náhledu, jak
zbytečné jsou tyhle dohady a jak jimi marníme náš čas. Našim úkolem je hlásat
Jeho království a ne pomlouvat ty, kteří věří jinak než odpovídá našemu poznání.
Jistá rozháranost byla už za dob apoštolů a bude asi až do konce času. Raduji
se z každého kdo věří v Boha a otázka církve, sboru a pod. je nepodstatná.
Všichni -jak věříme- k Bohu jednou dospějeme. To, že někteří tuto možnost pro jinak
věřící vylučují snad ani nemá cenu komentovat.
Zda se Bůh katolíkům vytrácí z modliteb, to je otázka jak se modlíš, protože
vytratit se může komukoliv,to že někdo říká Pane, Pane neznamená, že jej má i
ve svém srdci a podobně nemusí Jeho jméno vyslovit a přeci se k němu modlí.
Honza
|
]
Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Irena v Sobota, 04. srpen 2007 @ 10:46:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Honzo,
je dobře, že dáváš prioritu Bohu, ale v modlitbách k Marii a svatým se shodnout nemůžeme. Já jsem si to zažila a nehodlám se k tomu vracet. Jsem ráda, že můj jediný Přímluvce je Ježíš Kristus a že se nemusím obracet k zástupu svatých ( ostatně podle -Bible jsme svatí všichni, protože náš duch je svatý ), aby za mě orodovali, Ježíš mi opravdu "stačí":).
Jinak nemůžu souhlasit s větou, že jinak věřící dojdou spásy - např. nevěřím, že muslimové, pokud za JEDINÉHO PÁNA nevyznají Ježíše, budou spaseni - to by Bible lhala, a já věřím, že nelže. Když JEDINÁ CESTA , PRAVDA A ŽIVOT je Ježíš, nemůže to být Mohamed ani Alláh. Četla jsem tuším ve Světle před časem, že JP II prohlásil, že máme s muslimy společného Boha. Možná tedy katolíci, ale můj Bůh nemá s Alláhem NIC společného.
Stejně tak Jehovisti nebo mormoni - navíc Jehovisti tvrdí, že jdou křesťané, přitom nekřtí ve Jméno Otce, Syna a DS, protože v Ducha Sv. prostě nevěří. No a o jiných sektách ani nemluvím.
Měj se hezky.
Irena |
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 04. srpen 2007 @ 13:26:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Ireno. Modlitba k P.Marii i ke svatým není pro nikoho závazná dokonce ani v kat. církvi, tohle je věc cítění každého tak proč z toho dělat problém. Se spásou nevěřících (i když já měl na mysli v příspěvku něco jiného) to vidím tak. Všichni bez rozdílu jsme Jeho dílem, to že jdeme po různých cestách, to je věc jiná ale všichni se před Bohem zase sejdeme. On nás bude soudit podle našich skutků. Bůh jedná vždy suveréně bez ohledu na naše přání tak proč by k nim nemohl být milosrdný. Asi mi namítneš - je přeci psáno v Písmu - souhlasím s tebou i když jsou tam místa která lze vykládat různě. Říkáš kouzelnou větu: "možná katolíci ale můj Bůh" To by pak znamenalo, že každý máme svého boha a ten chová tak jak si jej představujeme. Bůh je jeden a stejný pro všechny lidi bez rozdílu - problém je v těch představách :-)) (jednoduše řečeno) Jako vzorový příklad postačí společenství křesťanů jak je rozdílný pohled na Boha a dílo spásy, jak se kvůli tomu dokážeme hádat a občas i nenávidět a také děkovat Boku, že nejsme jako tamti. Jak potom chceme pochopit ty ostatní. Úvahy o tom kdo bude spasen nebo zatracen jsou pro nás lákavé a odpovídají lidské nátuře rozhodovat o druhým, leč domnívám se v tomto případě jsou naprosto zbytečné, tak ponechávám tyto starosti Bohu a předem nikoho nezatracuji třeba jen proto abych mu tím nezavřel cestu. Protože on by si mohl říct, když je to tak, nebudu se ani snažit, jenže pak bych měl na jeho zatracení podíl i já a pokud se nemýlím je tak i psáno.
Asi se budeme dál názorově rozcházet ale to nevadí. Myslím si, že hledáš upřímně Boha stejně tak jako lidé jiného vyznání -tak ať se Ti na této cestě poznání daří.
Přeji a vyprošuji Ti vše dobré
Honza
|
]
|
|
Zdrávas Maria (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 09:31:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Zdrávas Maria, milostiplná, Pán s Tebou! Požehnaná jsi mezi ženami, a požehnaný plod života Tvého - Ježíš.
Svatá Maria, matko Boží, pros za nás hříšné, nyní i v hodinu smrti naší.
Amen
-----------------
Na tuto modlitbu jsi už Cizinče z katolických společenství zapomněl??? |
Re: Zdrávas Maria (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 11:27:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kde jsi v Bibli našel, Jardo, že se máme modlit k Marii? Její poslední slova zaznamenaná v Novém Zákoně jsou: "Udělejte cokoli vám nařídí (Ježíš)." Jestli Marii tedy miluješ a ctíš, pak ji poslechni a učiň všechno, co ti Pán Ježíš řekne¨. Jestli s Ním teda mluvíš. Amen.
Na to bys neměl nikdy zapomínat. Uděláš tím Bohu a Marii radost.
SV
|
]
|
|
Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 23:34:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Opravdovou starostí katolických kněží i laiků jest přinést lidem Krista, aby byli zachráněni od svých hříchů. Vzhledem k tomu, že to přinejmenším někteří, ba mnozí katolíci skutečně dělají, je evidentní, že tomu nějaká mariánská zbožnost nemůže zabránit.
Opravdovou starostí katolíků tedy je sloužit Bohu a přinášet lidem Krista a jeho spasení, a já nevím o tom, že by starostí evangelíků bylo něco jiného. mají přesně totéž břímě, což samo už o něčem vypovídá. A mnozí evangelíci to taky dělají. Zbytek věty vypovídá skutečnost, že těm evangelíkům, kteří ve svém povolání nestojí a zrazují Krista, absolutní absence mariánské zbožnosti nijak nepomohla.
Jsem pevně přesvědčen, že starostí katolíků nemůže být, proč je v evangelických kostelích tak málo Marie, stejně jako naší starostí není, zda jí není v katolickém kostele příliš mnoho.
Ačkoli si tedy cizinec na svou starost vzpoměl o pár let později, než měl, v době, kdy už katolíkem není, nechtěl bych, aby v tomto mém příspěvku zaniklo, že má pravdu. Má pravdu v tom, co chce sdělit. Jsou věci, které mnoha lidem zabraňují poznat Boha, který je blízku, Ježíše, který je tu proto, aby nás zachránil. On porazil satana svou smrtí na kříži a tím, že vstal z mrtvých.
Ačkoli v katolickém prostředí jsou těmi překážkami jednak mariánské teologické spekulace, jednak všelijaká soukromá zjevení těmito spekulacemi podmíněná - přenechme laskavě tyto starosti katolíkům a jejich šéfičkům! My máme dost překážek evangelizace světa mezi sebou.
Našemu cizinci přeji, aby měl dlouhá léta před očima nehynoucí ovoce své služby Bohu. A speciálně mu přeji, aby hned vedle přinesl ještě nápadnější a nespornější ovoce Bohu nějaký katolický kněz, aby byl vyléčen z představy, že kvůli službě Bohu se musí opouštět katolická církev.
Olin
|
Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Rony v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 23:39:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je otázkou, co dělá vedení církve Křesťanské společenství, když trpí ostentativní veřejnou prokatolickou činnost, vulgární veřejné vystupování a manipulaci veřejného mínění svého regionálního vedoucího. Je s podivem, že nezakročí a nevyužije svých pravomocí k ukáznění svého regionálního vedoucího, aby nebylo jméno Křesťanského společenství takto hrubě zlehčováno a pověst KS bezpříkladně snižována. Je na pováženou, že nechává těmto výlevům Olina Kadlece volný průběh, což může být chápáno jako oficiální souhlas vedení Křesťanského společenství s takovýmto jednáním, potažmo že je takové jednání zcela v souladu s oficiální linií Křesťanského společenství.
|
]
Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Olin v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 23:50:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic. Je s podivem. Je na pováženou.
Tak považ a jednej, ty kluku estebácká! Pochlap se! Bonzuj! Kopíruj! Piš dopisy!
|
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Rony v Čtvrtek, 02. srpen 2007 @ 23:59:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | slintáš zbytečně, hošánku :-) tvoji šéfíčkové z káeska to tady čtou pravidelnějš než by ses nadál. proč myslíš že tě vyšoupli z Vedoucího týmu v Plzni? ;-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 20:18:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Rony, precti si prosim 13 kapitolu prvni epitoly Korintskym, zvlast tu cast, z ceho ze se raduje Laska. |
]
Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Pátek, 03. srpen 2007 @ 01:27:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Oline.
Hezký příspěvek. Je to velmi, velmi zvláštní, ale jestli je Opravdovou starostí katolických kněží i laiků jest přinést lidem Krista, pak se jim to v mém případě a případě mých nejbližších moc nepovedlo. O zachránění od mých hříchů ani nemluvě! A to jsem to zachránění i toho Krista hledal dost a dost intenzivně.
Nepovedlo se to ani velmi věhlasným jménům, které jsem v tehdejší době navštívil ve zpovědnici u Salvátora. Jako záchrana mi byly nabídnuty 3 otčenáše a 3 matkonáše. Tenkrát mě nezachránily. Nepovedlo se to ani p. Zvěřinovi, věhlasnému to člověku, na jehož teologické semináře jsem tekrát, kousek pod Vlašimskou roletou, s velkou radostí a horlivostí chodil. O něm jako jednom z mála z té doby předpokládám, že Krista znal - jen tak nějak přehlédl, že ty ostatní okolo ne.
Je zvláštní, že když jsem pak přišel do první církve živého Boha, přinesli mi Krista hned. I ve druhé. A ve třetí taky.
Jak jsem napsal v příspěvku - Mariánské
teologické spekulace, sošky či obrazy, ty nejsou překážkou. Jakmile se
katolík obrátí z cesty do pekla na cestu do nebe, vyhází je a
spálí. To jde jednoduše. Ale mnohem, mnohem horší je odevzdání života démonům s
libými či úchylnými názvy názvy "královna míru", "neposkvrněné početí"
či "jezulátko". Já vím, tys to třeba nezažil - ale já ano. V tom jsem
asi opravdovější katolík než kdekterý katolík tady v diskuzi - zažil jsem opravdovou "mariánskou úctu", ne jen pár obrazů, sošek či teologie. A jestli's to zažil, tak ti opravdově přeju, abys nemátl hlavy druhým lidem dlouho.
"V době, kdy už katolíkem není." Jejej, jak ty to víš, že katolíkem nejsem? Já jsem opravdový katolík, v opravdové všeobecné církvi! A jestli katolická církev tvrdí, že je to ona, měla by moje názory brát dost vážně - jako názory každého jiného katolíka. Kromě toho, všichni moji nejbližší a předci jsou a byli opravdoví katolíci, tak opravdoví, že se ti o tom ani nezdá! I kdybys byl opravdový agent Vatikánu vyslaný mezi protestanty. Byli opravdoví před Bílou Horou, mnoho století po ní a jsou ještě dodnes.
Mojí starostí je, aby křesťané tady na tom fóru znali bídu a zoufalost života katolíků. Aby nekoukali na vnější věci, které nejsou podstatné. Aby si uvědomili, že katolíci jsou především lidi - jako komunisti, jehovisti, materialisti a další -isti a -íci. Myslí to dobře, dělají věci ze všech sil, ale démonický systém, ve kterém žijou, je šrotuje, seč má síly. A je silnější než oni. Smát se jich pak kvůli jejich soškám, obrazům, podivným oblekům nebo posvátným návrším, které jsou jejich jedinou nadějí v jejich slzavém údolí, není zrovna fér. |
]
Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 03. srpen 2007 @ 01:52:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče, kdybych tě neznal, považoval bych tě podle tohoto příspěvku za hlupáka. Protože tě znám, vím, že jím nejsi, jen se někdy neznáš.
V životě jsem sloužil ke spasení nebo jsem zvěstoval Krista mnoha lidem. "Mnoha" znamená stovkám jedinců. To tedy znamená, vzhledem k tomu, kolik nevěřících mě zná, že mě každý den může navštívit jiný člověk a vmést mi, že jemu jsem Krista nepřinesl. Ó - ty jsi v katolické církvi Krista nepoznal - stupidní argument. Já jsem ho tam poznal, a ANO má větší moc, než NE.
Z toho, co jsi o sobě a svém prostředí, v němž jsi vyrůstal, dříve řekl, se mi zdá, že jsi patřil k tzv. Ultras. To není normální katolictví. V době dospívání ses dostal jinam a tam jsi poznal Krista. Chvála Bohu! Tohle přece prožívá právě dnes tisíc dalších mladých lidí: zavrhnou církevní prostředí svých rodičů - třeba Církev bratrskou - a nadšeně se obrátí v prostředí jiném, třeba ve Vodě života. Jeden z lidí, jehož ekklesiologická práce mě letos oslovila, se jmenuje kardinál Avery Dulles. Zvláštní - syn protestantského laického kazatele a presbytera, jednoho z nejznámějších protestantů 20.stol. - a obrátí se ke kristu a vstoupí k jezuitům. Otec z toho měl před šedesáti lety málem smrt, ale syn dnes patří k nejrespektovanějším teologům v Americe, a navzdory tomu slouží Pánu Ježíši Kristu.
Ty už nejsi žádný katolík, patrně vycházíž z rozšířeného, ale mylného výkladu, že katolická = všeobecná. S katolickou církví, kterou jsi opustil, si děláš starosti úplně zbytečné. S jednotlivými katolíky, třeba ze své vlastní rodiny, si ovšem starosti dělej dál, ale tak, abys jim pomohl.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Pátek, 03. srpen 2007 @ 02:30:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oline, s Katolickou církví si starosti nedělám, natož pak zbytečné.
Jinak jsem za svůj život katolíka prošel více místy v ŘKC.
- Ty Ultras asi myslíš těch pár set tisíc katolíků tady u nás, co hledají život a pomoc v Czenstochové, Mariazell, na Svaté hoře, Turzovce či Litmanové a mnoha dalších místech. Jojo, tak tam všude jsem byl. A na Svaté Hoře víckrát, než kdekterý pravý katolík tady.
- Když mi bylo 16 přišel jsem do docela zajímavého křesťanského společenství. To už by se dalo nazvat živé společenství. 50 mladých lidí a jeden nepohodlný mladý kněz stále sledovaný STB. Víkendové opravy kostelů, dvakrát za týden společenství, výlety, společné sdílení, vyučování, tajné akce.
- Když mi pak bylo o trochu více, dostal jsem se mezi Saleziány na chaloupky, jako pomocník. Prima odvaz. Jednou jsme šli s Libečkem z Vysokého nad Jizerou na Sněžku pěšky s bandou dvanáctiletých kluků. Podívat se na východ slunce. Na to v životě nezapomenu.
- Někdy kousek potom jsme studovali jen tak řídce, jednou za týden celý den, teologii s p. Zvěřinou
- O nějaký rok později do samizdatu a církevního undergroundu. Tam jsem byl jen krátce asi rok, pak už byla revoluce. Jestě mám doma ten cyklostyl schovaný i se sadou krásně natištených blán, té poslední, co už po revoluci nemělo smysl tisknout.
- Párkrát jsem pomáhal na arcibiskupství rovnat a odnášet knihy a poznal tem jednoho kamaráda, který byl velmi svérazný "obrácený katolík". Dověděl jsem se od něj dost zajímavé věci z centra českého katolického dění. Velmi aktivně pomáhal - ale Krista neznal. Dneska ho občas vídám v televizi.
- A okolo téhle doby jsem byl pečený vařený u Salvatora.
To už bych docela řekl, že jsem měl pěkný kus doby dospívání za sebou. Určitě už jsem byl ve věku, kdy bych mohl řídit i autobus.
A které z těch "katolictví" není "normální katolictví"? Všechny z nich? Které z nich je "Ultras"? Mimochodem, myslel jsem, že katolictví je "jedno"? ;-)
Víš, bral bych tvoje slova celkem vážně, kdybych nezažil to zděšení některých lidí, když jsem se pak dověděl o Boží moci k záchraně každého, kdo věří. Když jsem pak pár lidem přinesl Krista do společenství, staly se divné věci. Někteří Ho přijali, byli pokřtěni Duchem svatým, obrátili se lidi ze světa... A pak přišel jeden horlivý služebník církve svaté, a společenství během pár měsíců rozložil. Za odměnu byl přeložen, aby škodil jinde, aféra se ututlala. Když pak někteří z mých přátel katolíků šli zvěstovat Krista na Pražské arcibiskupství viděl jsem, a jakou je přijali.
Ale přiznám se, že jsi mě svým příspěvkem potěšil, že jsi uznal, že výklad "katolická = všeobecná", je mylný. Taky si to myslím.
A s katolíky, ani ze své vlastní rodiny, si starosti nedělám, neboj. Víš, je jedno místo v bibli, které miluju nade vše. Když jsem obcházel desítky zpovědnic, zdeprimovaný hříchem, netušil jsem tenkrát, že existuje pokoj. Boží pokoj. Pokoj, který hledal kdysi jeden člověk na kolenou na zázračných schodech v Římě. Pokoj, který kázali na rozbouřeném moři naši předkové jednomu fanatickému kazateli, který chtěl Indiánům přinést Krista (jaká to shoda!). O tom pokoji se píše ve Filipským, ve 4 kapitole:
"Vaše vlídnost ať je známa všem lidem. Pán je blízko. O nic nemějte starost, ale za všech okolností své žádosti
skrze modlitbu a prosbu s díkůčiněním oznamujte Bohu. A Boží pokoj, který převyšuje všechen rozum, bude střežit
vaše srdce i vaše mysli v Kristu Ježíši."
|
]
...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Pátek, 03. srpen 2007 @ 09:17:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Párkrát jsem pomáhal na arcibiskupství rovnat a odnášet knihy a poznal tem jednoho kamaráda, který byl velmi svérazný "obrácený katolík". Dověděl jsem se od něj dost zajímavé věci z centra českého katolického dění. Velmi aktivně pomáhal - ale Krista neznal. Dneska ho občas vídám v televizi.
Cizinče,
to je obvyklý protestantský argument - „ale Krista neznal“. Nic lepšího nemáte? Vy jste asi ti jediní, co Krista poznali. (Osobně si myslím, že i MCP Krista poznal, nejméně tak jako Vy). Ať se Vám tedy Cizinče dobře daří tam, kde jste, mezi těmi co znají. jarda
(Pozn.1: argumentovat Salvátorem .... - našel byste tam extrémy od ultras po liberály, je (byl) to studentský kostel, takový kostel do terého přijde a mísí se všechno, ale většinou tam nikdo nezůstane tj. odejde nezformován v nějakého „Salvátorníka“ - to samé se stalo i Vám, je to servisní kostel pro katolické studenty v Praze, nejedná se o „normální“ farnost nebo společenství. )
(Pozn.2: I mě překvapují Vaše názory na katolickou církev, aspoň je ale vyjadřujete slušně. Pokud se ještě na katolické bohoslužby nebo udělované svátosti, pak si možná vzpomenete, že Vaše výše uvedené modlitby se při nich nikdy neříkají, pouze někdy jako doprovodné písně. Pokud Vám nějaký kněz uděloval jako skutek pokání modlitbu Otčenáše nebo Zdrávas, měl jste jít raději za jiným, který by Vám dal jiný. To je osobní rada. Nikde také v katolickém učení není povinnost účastnit se poutí nebo "mariánských" bohoslužeb, nebo zasvěcování se někomu, uctívání soch nebo obrazů jako nějakých "bohů".)
|
]
Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Pátek, 03. srpen 2007 @ 17:45:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | „ale Krista neznal“. Nic lepšího nemáte?
Ahoj Járo.
No, jasně že mám. I když nejsem protestant. Poznat Krista, přijmout Krista a s ním i jeho spasení. Proto jsem taky píšu. Když člověk Krista nezná, není mu jasné, kam vede jeho cesta, do nebe, nebo do pekla, trpí v duši těžkými bolestmi, bez vítězství zápasí z hříchem, snaží se vykoupit ze všech svých sil a stejně mu to nejde, máme něco lepšího.
Jenže když za kterýmkoliv člověkem přijdeš s "něčím lepším", je dobré vědět, co je to, v čem dosud žil, jaké je jeho doufání, proč dělá některé věci tak, jak je dělá, proč věří některým podivným věcem. Člověk, který tím prošel, to ví. Člověk, který tím neprošel, se může něco dovědět.
A taky vím, že nejsme jediní, kdo poznali
Krista. Třeba protestanti ho taky poznali. A mnozí letniční taky. I pár
charismatiků zná Krista. Znám i mnoho adventistů, kteří Krista znají.
Dokonce znám i pár katolíků, kteří poznali Krista. A znám jich hodně,
kteří věří v jeho jméno, přijali ho a vzali od něj moc stát se Božími
dětmi .
|
]
Re: Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 09:51:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .. díky za odpověď .. |
]
Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Neděle, 05. srpen 2007 @ 02:42:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čau Jardo!
Nehleď na ty cizincovy krajně zkreslené představy o katolické církvi. On jistě nekecá, má je opravdu podložené vlastními bohatými zkušenostmi, takže není boha, který by mu je vymluvil.
On má pravdu v podstatě věci: je tolik nevěry a nevzdělanosti, a tolik bloudění, tolikero zavádějícího vedení v prostředí této církve! Má pravdu i v tom, že poukázal ne jeden z hlavních kořenů toho všeho. Co s tím budeš dělat, to je podstatné, ne cizincova denominační nadřazenost. Jestliže si cizinec nebo irena myslí, že jediná možnost osvobození jest v odchodu do jiné církve, budiž jim to přáno. Můžeme předpokládat, že je opravdu vyvedl jejich Pán. Mě tedy určitě vyvedl. Jiné však vyvede z našich církví ke katolíkům a nemůžeme s tím nic dělat.
Co s tím budeš dělat ty, to je podstatné. Jenom úplné ťululum, jak by zajisté řekla Šebestová, by mohlo přijít na nápad, že se musí "reformovat" celé to půlmiliardové těleso katolické církve. A pokud by to někoho přece napadlo, ať se jde podívat do Ameriky, jak dopadla reformace. Zdalipak nemají američtí, nebo i evropští protestanti stejné problémy, jsou-li jich pohromadě stovky milionů?
Skutečnou starostí vás katolíků, a to zvláště vašich vedoucích, je to, abyste nosili lidem Krista. Správně upozorňuješ neznalé, že katolíci nikde nejsou povinni zůčastnit se toho morbidního cirkusu okolo Lurd anebo Čenstochové. A že to, co uvádí cizinec, jsou sice na mnoha místech obvyklé kudrlinky, není to však to, čím jsou vaši kněží povinni sloužit: totiž svátosti. Není to Písmo svaté, které jsou, narozdíl od mariánských zjevení, kněží povinni denně na každém místě, kde slouží, veřejně číst a vyučovat lidi.
Proto tobě a všem ve vaší církvi přeji, aby se dnes dělo to, co se v církvích dělo vždy, když Pán položil lidem na srdce, aby napravili své cesty. Ať se najdou vedoucí, kteří budou kázat slovo Boží. Ať povstanou vedoucí, kteří shromáždí stádečko okolo služby Kristovy. Ať se rodí nová společenství, v nichž se lidé milují a v nichž jsou vedeni k pokání a nápravě života. Ať se za sebe katolíci modlí ve jménu Ježíše, který vstal z mrtvých.
Je to tak těžké? Nehleďte na případné neúspěchy, hleďte na lidi, kteří následují Krista. Mě nikdo nebude lakovat, že záleží na církevní příslušnosti. Následování Krista napsal katolík. Labyrint světa a ráj srdce zase evangelík. Tak se chopte dědictví, které vám bylo zpřístupněno skrze křest a přineste Krista do své církve.
Olin |
]
Re: Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. srpen 2007 @ 09:27:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Olin: Co s tím budeš dělat ty, to je podstatné. Jenom úplné ťululum, jak by zajisté řekla Šebestová, by mohlo přijít na nápad, že se musí "reformovat" celé to půlmiliardové těleso katolické církve.
Keby som nezainteresovanemu citatelovi tvrdil ze Olin udajne nieje katolik, uveril by mi ????? A keby som tvrdil ze autor tohto prehlasenia je dokonca evanjelikalny kazatel s veducou funkciu asi by ma prehlasil za blazna. Ale my "skalni" zial vieme, ze to tak je ...
Takze Jardo, ziadna reformacia !!!! Lebo ten veliky obor je proste neporazitelny !!!! Inac Golias tiez fungoval tak, ze mal zo sebou zbrojnosa, ktori zvaraznoval "neporazitelnost" a "neznicitelnost" svojho Pana. Metoda ktorou pracovali bolo vytvaranie obrazu, na sposob vyvolavania beznadeje a strachu. A stacil jediny kamen na spravne miesto a obor bol na zemi ... David posluchol Boha a co mi ????
Je Římskokatolické učení založeno na Biblické pravdě? (1,08 MB)
Katolizace přede dveřmi - spěme dál
Infiltrující agenti
|
]
Re: Re: Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Neděle, 05. srpen 2007 @ 13:11:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuitijezuiti
...tak nějak si představuji stav tvé ubohé hlavy, gojim.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 05. srpen 2007 @ 15:26:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lukáš 17:1 Potom hovoril svojim učeníkom: Nie je možné, aby zvody na hriech neprišli, ale beda tomu, skrze koho prichádzajú. 2 Lepšie mu mlynský kameň zavesiť na šiju a hodiť ho do mora, než aby zviedol na hriech jedného z týchto maličkých
|
]
Re: Re: ...ale Krista neznal ... (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 09:58:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oline,
díky za komentář. Mám podobný názor. Rád získávám informace od různých lidí - ať katolíků nebo jiných vyznání. Ve spoustě věcí se shodneme,a často se neshodneme v tom v čem sami nemáme ještě ve svém žiovtě jasno.
Jako ne-vedoucí to mám jednodušší v odpovědnosti za jiné i slova, která sděluji ... i když to je taky pochybné - často takoví "řadoví" klevetníci nebo kritikové dokáží rozvrátit společenství více nežli "špatný" farář.
jarda |
]
|
|
Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Pátek, 03. srpen 2007 @ 14:21:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Nejsem si jistý, zda ti, kdo tvrdí, že mariánská úcta je dílem samotného pekla mají nějakou osobní zkušenost s mariánskými ctiteli. Já jich pár znám (z mariánského hnutí Fokoláre) a rozhodně nemám pocit, že se jedná o satanovy agenty. Jsou to lidé ctnostní,naplno žijící své křesťanství. Jejich motivace založenou na lásce a oddanosti k Marii mi sice není blízká, ale ovoce života těchto lidí je více než příkladné. Nebo chce někdo tvrdit, že Satan umí vést lidi ke konání dobra? Asi namítnete, že démon se umí vydávat za anděla světla, ale přesto tvrdím, že ďábel nemůže vést lidi ke konání dobra a k lásce. Protiargumentem asi bude, že je úplně jedno, jak se lidé chovají, hlavní je, čemu věří. A v tomto se opravdu neshodneme. Navíc Marie ve svém chvalozpěvu v písmu hovoří o tom, že všechna pokolení jí budou blahoslavit. Nemyslím, že by byla egoista, to by si jí asi Bůh nevybral. Mariánská úcta je založena právě na začátku Lukášova evangelia.
|
Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 03. srpen 2007 @ 14:59:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Manciny,
M Nebo chce někdo tvrdit, že Satan umí vést lidi ke konání dobra?
R Tento Tvůj argument vypadá na první pohled logicky, ale chyba lávky. Jsem přesvědčen že Satan klidně nechá v určité oblasti jednat lidi "docela dobře," má-li je v hrsti v oblasti jiné. Vezmi si, že třeba farizeové, kterým Ježíš hrozil, byli známí sociální prací. Nebyli to žádní "ďáblové" té doby. Dobře se člověk může chovat i ze špatných motivů - protože se to od něj v určitých kruzích očekává, chce si zasloužit spásu, chce získat přízeň jiných lidí atd. Ke svým rodinám a spolustraníkům se chovali laskavě i někteří nacisté.
M Navíc Marie ve svém chvalozpěvu v písmu hovoří o tom, že všechna pokolení jí budou blahoslavit.
R Já Marii blahoslavím - tedy vyznávám, že byla Bohem požehnána a vyvolená. Blahoslavit není nic jiného než nazývat požehnanou - a to ona bezpochyby byla. Viz překlad v KJV ....call me blessed...., tedy nazývat požehnanou.
zdraví reformovaný
|
]
Re: Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Pátek, 03. srpen 2007 @ 15:51:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K překladu bychom si museli vzít orginál ne angličtinu, mám ho doma, tak se podívám :) Nezapomeňme také, že Maria je "milosti plná". Kdo jiný z biblických postav je nazván jako plný Boží milosti? Zkuste se podívat do vaší reformované Bible, třeba i do KJV :)
Co se týče farizeů, tak Pán Ježíš na ně útočil ne proto, že by je neměl rád, ale právě naopak. Oni mu byli nejblíže. Někde jsem slyšel, že Ježíšovy bouřlivé disputace s farizei byly v podstatě "rodinné hádky". Jinak nevím jak má satan "v hrsti" katolické věřící. Asi tím, že nezdílí stejné názory jako vy....? |
]
Re: Re: Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Pátek, 03. srpen 2007 @ 17:18:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj
Tady by asi bylo dost zajímavé vědět, jak jsi příšel na to, že Maria je "milosti plná"? Nějaký reálný podklad. A tím "reálným podkladem" nemyslím nějakou říkanku.
Bible reformovaná mi říká, že "Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi (a viděli
jsme jeho slávu, slávu, jakou má Jednorozený od Otce), plné
milosti a pravdy." "Dítě pak rostlo a sílilo v duchu, naplňováno moudrostí a
Boží milost byla na něm." "Ježíš prospíval moudrostí, věkem a milostí u Boha i u
lidí" "A my všichni jsme vzali z jeho plnosti, a to milost za
milost", protože "milost a pravda se
stala skrze Ježíše Krista".
Milost v tomhle smyslu je celkem výhradní Boží vlastnost. Maria, o které hovoří bible, "nalezla milost
u Boha", byla "milostí obdařená" nebo také "došla milosti". To dává určitou logiku ve vztahu k Bohu. Milost může u Boha nalézt každý - léto milosti ještě trvá. Ty, stejně jako já. O Mariině milosti není v bibli ani slovo - zato je tam hodně a hodně slov o milosti Boží. Doporučuju přečíst.
Když někdo tu milost nenašel (a často o ní ani neví), má tendenci dívat se na ty, co milost našli. A "Maria milosti plná" a "Maria rozdávající milosti" je pak už klasické parazitování nečistého ducha na dobrém jménu, snaha vzít Bohu kus jeho charakteru a přihřát si na tom vlastní polívčičku, ulovit lidi na nedostatku milosti, kterou lidi od Boha nevzali.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 03. srpen 2007 @ 23:56:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ja sice nejsem katolik, ani nijak zvlast na Marenku nedrzim, ale to, ze je "milosti plna" podle me stojiv L 1:28. Alespon se tak vetsinou preklada recke "kecharitomene". Nevim, jaks prisel na to, ze by Marie mohla bejt plna vlastni milosti...? Kdyz tam stoji "milosti plna, Buh s tebou" tak je asi nasnade, ze je plna Bozi milosti. Tady do zdravasu podsouvas vlastni nedorozumeni.
Jinak bych rekl, ze snad vetsina versu Zdravasu ma nejakej odraz v Bibli, ne?
Zdravas, Maria, milosti plna, Pan s tebou - L 1:28 pozehnana jsi mezi zenami a pozehnany je plod zivota tveho, Jezis - L 1:42 Svata Maria oroduj za nas hrisne nyni i v hodinu smrti nasi - to uz je samozrejme katolicka suplika, ktera jiz stavi na nejakem predpokladu marianske ucty.
Omlouvam se katolikum, jestli jsem ten zdravas nejak zkomolil, doslovne znam jen tu latinskou verzi, protoze jsem se ji kdysi ucil zpivat, a prekladam plus minus po pameti.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Sobota, 04. srpen 2007 @ 19:25:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Aviafe,
A Jinak bych rekl, ze snad vetsina versu Zdravasu ma nejakej odraz v Bibli, ne?
R Ne vše co má odraz v Bibli je vhodné k modlitbě. Například bych se nedoporučoval modlit "Jsi-li Syn Boží, řekni tomuto kamení, ať je z něho chléb.", i když tuto větu najdeš v Bibli jako citaci toho co řekl ďábel:
Lukáš 4,3 Ďábel mu řekl: "Jsi-li Syn Boží, řekni tomuto kamení, ať je z něho chléb."
V případě L 1:28. Je to citace toho, co bylo řečeno Marii ve zcela určité situaci. Pokud se to ovšem budeš modlit dnes, tak se vlastně obracíš k zemřelé.
zdraví
reformovaný |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blahoslavit znamená nazývat požehnanou. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Sobota, 04. srpen 2007 @ 19:38:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | jasně
měj se hezky
r |
]
Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Cizinec v Pátek, 03. srpen 2007 @ 17:31:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Mariánská úcta je založena právě na začátku Lukášova evangelia.
Nenene, tak to není. Kdyby to tak bylo, tak by mariánská úcta popadla každého, kdo bibli věří, jen jak by si začátek Lukáše přečetl. Jenže zajímavé je, že když si začátek Lukáše přečtou lidé, kteří nemají jedno speciální duchovní pozadí, popadne je Boží úcta. Úcta nad tím, že Bůh svého Syna poslal do takového b..delu a dobrovolně ho svěřil do rukou lidem. Kteří na začátku zcela zjevně "nevěděli, která bije" a nevěděli to ještě dlouho potom.
Mariánská úcta je založená na zjeveních duchů, kteří se zjevují jako andělé světla, vypadají jako "žena oděná v jasných šatech" a prohlašují o sobě, že jsou Marie. Stačí se trochu pídit třeba po původu dogmat "nanebevzetí", "neposkvrněného početí" a nejnověji "spoluvykupitelky" a dalších základních kamenech mariánské úcty. Tady je to opravdu jen o tom zjistit si informace, odkud co pochází.
|
]
Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: Manciny v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 10:29:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zásadní protiklad je v tom, že pro katolíka nejsou ti, kdo odešli k Pánu "mrtví" nebo "zemřelí". Náš Bůh je Bohem živých. Nevěříme v Boha, který nikoho nechce a nepotřebuje a vše dělá sám. Věříme, že ti, kteří zemřeli ve víře se jaksi nějak podílejí na spáse světa. Jinak nevím, co by v nebi dělali, asi chválili Boha jistě, ale ještě není dobojováno. Věřím, že osud lidí na zemi je to, co Boha hlavně zajímá (přijde mi to logické, ale třeba je to jinak). Katolíci věří, že Kristus protrhl hranici smrti tak radikálně, že dokonce tvrdí, že Církev je jedna - ať v nebi nebo putující zde na Zemi. Proto se katolík nediví, když někomu po modlitbě nedonese Boží poselství Duch svatý nebo anděl (jako je tomu často v Písmu), ale některý ze zemřelých svatých (lidí velké víry a zbožnosti). Biblicky to lze těžko dokázat, přiznávám, snad jen narážka na zjevení Mojžíše a Eliáše Pánu Ježíši a apoštolům a nejasná zmínka o oblaku svědků, o němž se zmiňuje autor listu Židům. Ve Zjevení také vidíme zástup mučedníků naléhající na Hospodina. Přesto platí, že "svatí" jsou pro nás především inspirací a vzorem "že to jde" žít úplně pro Boha. Polopohanské excesy (tuhnutí krve "svatého Januária" tuším někde v Itálii) a všelijaká dubiózní mariánská zjevení mě sice zlobí, ale nemohu prohlásit, že mariánský věřící všeobecně je zplozenec pekel, který nedojde nebe. Za co ho bude Hospodin soudit? Za to, že u Marie, matky Páně hledal posilu pro ctnostný život? V takového Boha bych věřit nemohl a nechtěl. |
]
Re: Re: Re: Re: Katolické modlářství v duši (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 10:38:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky Manciny,
debatovat na protestantských stránkách o katolických věcech je docela zajímavé ...
Zaujala mě Tvá zmínka:
Katolíci věří, že Kristus protrhl hranici smrti tak radikálně, že dokonce tvrdí, že Církev je jedna - ať v nebi nebo putující zde na Zemi.
Ano tak věříme, ale asi i protestanté tak věří, protože často posuzují naše chování a slova a z něj vyvozují, že nejsme ta pravá církev, ti praví svatí ... trochu to zavání realismem Jana Husa, Viklefa nebo Lutherem později ... ale koneckonců - i oni byli původně dobří katolíci a chtěli Kristovu církev očistít.
Následné války a řešení sporů dokázalo, že jsme i v pohledu na lidi a svobodu jejich víry, zcela stejní - násilné nucení ke změně víry, likvidace literatury, kněžích, elit (viz 17.století - Irsko vs. Čechy - nemlich to samé).
Ano - u Marie, tak jako u jiných svatých máme hledat posilu pro svůj ctnostný život - my jí k větší slávě moc nepomůžeme, než tím, že budeme také dobří křesťané.
jarda
|
]
osobní názor (Skóre: 1) Vložil: jarda2007 v Pondělí, 06. srpen 2007 @ 10:30:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Cizinče,
napíši Ti osobně své názory, nechci Tě nějak "obracet" - určitě hodně znáš sám, tak jen zkusím doplnit svůj názor. Můžeš-li mě opravit, doplnit nebo pochválit, bud samozřejmě také rád.
Ano při čtení evangelií má člověka popadnout Boží úcta, ale tato úcta není jen nad tím jak je Bůh mocný, ale i k tomu, co udělal pro lidi a jak je změnil.
Maria, plná milostí - ano, Bůh Marii zahrnul milostí tj. vybral si nezaslouženě (neudělala nějaký skutek aby byla vyvolena) ji - a toto "zahrnutí milostí" máme ctít, stejně tak jako povolání učedníků, apoštolů, obrácení svatého Pavla a jiné milosti v Písmu popsané. tak to vidím já.
Souhlasím i s Mancinym - taková "mariánská" úcta má počátek v Lk, stejně tak jako úcta k Janu Křtiteli v Mk, k Josefovi v Mt, k Pavlovi v jeho listech, k Mojžíšovi v Ex, k Jeremiášovi, Eliášovi atd. vybírat lze dle dobré vůle.
Pak možná je ale i to co píšeš Ty a na co upozorňuješ - sebe i nás - "úcta" založená na zjevení duchů. Pokud je mi známo, tak žádné dogma, které uvádíš není na základě zjevení Panny Marie: 1) Nanebevzetí zesnulého těla Marie do nebe - podle tradice, kterou si církev předávala + možná podložení nějakým zázrakem na přímluvu P.M. Zjevují se i jiní svatí aniž by museli mít své tělo v nebi, takže samotné zjevení P.M. nedokazuje nanebevzetí.
2) Neposkvrnění početí - to je přeci dogma k tématu dědičného hříchu? O to se přely řády dominikánů s františkány ve 14.století - v jejich disputaci, také zjevení nehrálo roli. To zjevení, které máš asi na mysli, "já jsem neposkvrněné početí" je z 19.století po vyhlášení dogmatu (r.1854) tedy zjevení "ad post", jedná se o Lurdy.
3) Dogma "spoluvykupitelky" zatím žádné není, je to lidová tvořivost některých katolíků. Maria není spoluvykupitelka než ve významu, jako každý křesťan, součást těla církve, pomáhá Bohu aby lidé k němu došli ve spasení. Maria je samozřejmě svou účastí v Božím plánu milosti, součástí vykupitelského díla Ježíše - vždyť jej porodila! Přidáš-li hodně "omáčky" je to hned v očích protestantů "bohyně".
Osobně je mi mariánské téma, tak jako asi mnoha katolíkům, nedůležité. Pro normálního katolíka je Maria naším vzorem - člověkem, kterému se dostalo největší Boží milosti - jako taková je hodna následování i úcty i "reklamy".
Zjevení P.M. - jsou jich tisíce - souhlasím s Tebou, že některá jsou podvody a některá mohou být i zjevení zlých důchů (je v tom ale nějaký rozdíl, když někdo lže nebo někdo uctívá zjevení místo Boha?). Rozumná katolická míra je v ověření tj.: a) zjevení musí sdělovat pravdy, které jsou v souladu s evangeliem (asi nejmenší potíž - obvykle jsou zjevení kvůli větší chvále Boží a šíření křesťanství - např. P.M. v Guadalupe v Mexiku a pod.) b) zjevení by mělo skončit, aby bylo možné ověřit vše co tvrdí (často pak "přepisuje" co se nehodí) - případ Medjugorje c) zjevení by mělo být podloženo nějakým Božím milosrdenstvím tj. zázrakem (zázrak ale není to, že se zjeví nějaký duch, nebo má někdo nějaký sen, to je už skoro běžné) např. uzdravení.
Říkadle a básně, která uvádíš v článku, jsou podle mě stejně jako jiné písně, obrazy a sochy - pouze se snažíme svými slovy vyjádřit co k Panně Marii cítíme nebo co o ní (si myslíme, že) víme. jarda
|
]
|
|
|
|