 |
Právě je 153 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: gregorios777 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 108980644 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal oko Nevím, zda někdo z vás využil mé pozvání na třídenní duchovní setkání na poutním kopci Svatého Antonína s Vojtěchem Kodetem.
|
poslal Nepřihlášený https://www.youtube.com/watch?v=3ronhYKhfN0
Katolíci věří, že ve svátosti oltářní je tělo a krev Krista transsubstanciované do způsobu chleba a vína. I když lidské smysly vnímají chléb stále jako chléb a víno jako víno, přesto katolíci věří, že se jedná o skutečné tělo a skutečnou krev Krista. V Lancianu se prý stal eucharistický zázrak, při kterém se chléb proměnil na lidské maso a víno na lidskou krev. To povzbudilo víru mnohých katolíků.
Tento eucharistický zázrak však vyvolává biblickou i etickou kontroverzi a nastoluje otázky.
V okamžiku eucharistického zázraku bylo tělo živé a později se řídilo zákonem smrti. (citace z dokumentu)
Tělo Krista vítěze nad smrtí stále podléhá zákonům smrti?
Kdyby se tento zázrak znovu při mši opakoval a hostie se proměnily ve skutečné lidské maso a víno lidskou krev.
Požili byste lidské maso a lidskou krev při přijímání?
Kdyby se tento zázrak znovu opakoval.
Měl by kněz při přijímání podávat lidské maso a lidskou krev věřícím i přes jejich etické zábrany?
Podle katolické víry se stále jedná o eucharistické tělo a krev Krista.
Proč se v Lancianu tělo a krev Krista uchovávaná v relikviáři stejně jako relikvie ostatků mrtvých? Eucharistický Kristus je snad relikvie, ostatek??
Relikviář je schránka na relikvie ostatků mrtvých světců vystavená k uctívání.
Proč není tělo a krev Krista uložená ve svatostánku stejně jako konsekrované hostie?
-----
|
poslal Nepřihlášený https://www.youtube.com/watch?v=3ronhYKhfN0
Katolíci věří, že ve svátosti oltářní je tělo a krev Krista transsubstanciované do způsobu chleba a vína. I když lidské smysly vnímají chléb stále jako chléb a víno jako víno, přesto katolíci věří, že se jedná o skutečné tělo a skutečnou krev Krista. V Lancianu se prý stal eucharistický zázrak, při kterém se chléb proměnil na lidské maso a víno na lidskou krev. To povzbudilo víru mnohých katolíků.
Tento eucharistický zázrak však vyvolává biblickou i etickou kontroverzi a nastoluje otázky.
V okamžiku eucharistického zázraku bylo tělo živé a později se řídilo zákonem smrti. (citace z dokumentu)
Tělo Krista vítěze nad smrtí stále podléhá zákonům smrti?
Kdyby se tento zázrak znovu při mši opakoval a hostie se proměnily ve skutečné lidské maso a víno lidskou krev.
Požili byste lidské maso a lidskou krev při přijímání?
Kdyby se tento zázrak znovu opakoval.
Měl by kněz při přijímání podávat lidské maso a lidskou krev věřícím i přes jejich etické zábrany?
Podle katolické víry se stále jedná o eucharistické tělo a krev Krista.
Proč se v Lancianu tělo a krev Krista uchovávaná v relikviáři stejně jako relikvie ostatků mrtvých? Eucharistický Kristus je snad relikvie, ostatek??
Relikviář je schránka na relikvie ostatků mrtvých světců vystavená k uctívání.
Proč není tělo a krev Krista uložená ve svatostánku stejně jako konsekrované hostie?
|
poslal Frantisek100 Lukáš 22, 19Pak
vzal chléb, vzdal díky, lámal a dával jim se slovy: „Toto jest mé tělo, které
se za vás vydává. To čiňte na mou památku.“ 1.
Korintským 11, 25Stejně vzal po večeři i kalich a řekl: „Tento
kalich je nová smlouva, zpečetěná mou krví; to čiňte, kdykoli budete píti, na
mou památku.“
Pán Ježíš toto říká při poslední večeři s učedníky. Chléb,
který láme, není jeho fyzické tělo. Pán Ježíš jako často používá podobenství.
Co on sám prohlásil o chlebu?
Jan 6, 35Ježíš jim řekl: „Já jsem chléb života;
kdo přichází ke mně, nikdy nebude hladovět, a kdo věří ve mne, nebude nikdy
žíznit
Fyzický chléb byl vždy považován za nejdůležitější zdroj
živin pro náš biologický život. Ale Pán Ježíš je duchovný chléb neboli to
nejdůležitější pro náš duchovný život, který není ohraničený smrtí. A ten
duchovný chléb potřebujeme a abychom ho měli, proto si máme toto připomínat.
Když beru chléb při této památce, tak si uvědomuji, že mám v Ježíši život
věčný, nebe. On mi dává silu žít tak, jak Pán Ježíš učil. Tady vůbec není
důležité, z čeho je ten chléb vyroben, jakou má chuť, protože přijímáme
to, co jde do našeho srdce, a ne břicha. Proto je důležitá i příprava před obřadem
a připomenutí si všeho, co Pán Ježíš dal nám věřícím a co pro nás vykonal a co učil.
Nápoj, jehož barva je spojena s barvou krve, nám zase
má připomenout, že to, co jsme od Boha dostali, je dar, za který zaplatil Pán
Ježíš svůj život a velice trpěl.
A tu památku Páně si lidé mohou připomínat kdykoliv, ale
zase ne tak, aby to zevšednělo. Důstojně ve společenství s ostatními věřícími.
Není to tedy žádná magie, žádné převtělování Ježíše do
oplatky.
Je to duchovný obřad, duchovný stav. A žádná církev nemá patent, aby
jen ona ho konala. S pane Okem se tedy neshodnu.
|
poslal Myslivec Při eucharistii cituje mimo jiné farář tato Kristova slova.
Pijte z něho všichni..
Obvykle však kalich vypije sám a nikomu nic nedá. Je to rozšířená katolická praktika ve které se ovečkám podávají pouze hostie a jedí a pijí pouze hodnostáři. Tato praktika se zdůvodňuje technicky, že není možné všem dávat pít, a že když někdo chce a požádá, tak je možné přijímat podobojí.
Zajímavý výraz- podobojí. Tento výraz by neexistoval kdyby ŘKC byla poslušná slovům Krista, a poslední večeří praktikovala tak jak ji praktikoval Kristus a držela se toho co Kristus přikázal. Farář za obětním stolem cituje přímá slova Krista- pijte z něho všichni. A posléze nikomu napít nedá a pije sám. Je to tradice, zvyk, ale když se nad tím zamyslíme, je to velká neposlušnost! Farář cituje slova Krista, vyhlašuje, že to činíme na Jeho památku, a pak se slovy Krista neřídí. Tento vzdor a neposlušnost slovům Krista je v eucharistii implementován již po staletí.
|
poslal oko Protože tu v diskusích neustále narážím na základní nepochopení toho, co jsou to vlastně svátosti, pokusím se tu vysvětlit alespoň ty věci nejzákladnější.
|
poslal Jan21
Odbočím od aktuálně nejčastěji zde probíraného globálního tématu války na Ukrajině se kterým nemůže jednotlivec nic podniknout neboť ty jsou v boží režii a na nich se plní starozákonní (Daniele cituje i zdejší Judaista Vota) a novozákonní biblické předpovědi "posledních dnů".
Před nedávnem zde přispěvatel Oko ve svém článku zdůrazňoval důležitost a užitečnost svátosti biřmování. Tahle „svátost“, stejně jako další svátosti (křest nemluvňat, sváté přijímání, svátost zpovědi) jsou v naprosté většině čistě formální záležitosti, jenom zavedené rituály pro udržování členské základny (především křest nemluvňat) a pěstování falešné naděje pro případ, že to může znamenat nějaký benefit při konečném účtování po smrti. Stejný problém je to i v ostatních lidových církvích. Na příklad evangelíci, kteří rovněž křtí nemluvňata, mají místo biřmování t.zv. konfirmaci v pubertě, která však není spojována s účinkováním Ducha svatého, ale má rovněž posunout jeho absolventa na nějakou vyšší duchovní úroveň. Katolíci však mají další svoje pojistky – očistec, zádušní mše, odpustky a modlitby za mrtvé pro případ že rituály nezafungují. Že to nemá v drtivé většině téměř žádný vliv na jejich víru, duchovní stav, potažmo morální kvalitu absolventa takovýchto rituálů mohu doložit několika příklady. Už na příklad náš pokřtěný a biřmovaný (Duchem naplněný) prezident Miloš Zeman o sobě (o své víře) opakovaně prohlašuje, že je „tolerantní ateista“, což jsem od něj vícekrát slyšel, naposledy asi před rokem. U většiny národa to není žádný morální vzor, jako třeba Masaryk a předvádí názorové veletoče, jak se mu to právě hodí. Dalším příkladem, že mé tvrzení je oprávněné jsou případy z mého pracovního okolí. První byl biřmovaný katolík, který si mohl i za totality dovolit dráždit svého komunistického šéfa jelikož byl v práci nepostradatelný. Proto si na svůj pracovní stůl umístil „svatý obrázek“ Ježíše Krista, ale své kolegy bavil (chlubil se tím), že barvitě líčil své mimomanželské sexuální praktiky, po kterých by sáhl každý porno časopis. Ostatně vždy, když služebně vyjel na Západ, vždy nějaký takový časopis propašoval, i když to bylo u nás zakázáno. Nevím, zda chodil ke zpovědi a tento „smrtelný“ hřích cizoložství vyznával, asi ne. Jeho druhý kolega byl naopak konfirmovaný evangelík, kouřil čibuk a někdy si popiskoval známé písně z kancionálu. Ten se nemohl nechat zahanbit katolickým kolegou a též přispíval svou troškou do mlýna. Byl sice ještě svobodný a dodělával si dálkově o víkendech vysokou školu a vždy když se z ní vrátil, navštívil jednu asi o 15 let starší (ale nehezkou) vdanou paní se dvěma dcerkami (manžel asi nebýval v tu dobu doma), aby tam „vykonal svou potřebu“ a ta mu za tuto službu vždy připravila bohaté pohoštění. Z jeho strany smilstvo, z její cizoložství.
Další dva mně z práce známí konfirmovaní evangelíci zpochybňovali víru v Boha a nebyl na nich patrný v jejich chování žádný rozdíl mezi nevěřícími, stejně jako u dalších mnohých mně blíže neznámých církevníků. Rozdíl v morálce mezi katolíky a evangelíky či ateisty v podstatě žádný.
Formální praktikování nějakých rituálů u židů odsuzovali jak starozákonní proroci, tak samotný Ježíš Kristus. Katolíci i další církve tento způsob praktikování zbožnosti po vzoru židů opět zavedli. Tím že se to jen dělá, tak to platí (ex opere operato), i když to dělá i nevěřící nebo morálně závadný kněz nebo farář. Zcela se ignoruje Ježíšův požadavek narození z Ducha zkrze osobní rozhodnutí a víru v něj jako prostředníka smíření s Bohem Otcem. Ducha svatého nelze získat nějaký rituálem bez osobní víry a pokání nebo za peníze jak Šimon kouzelník.
Formálně dostávají katoličtí biřmovanci při tomto rituálu další křestní jméno. Mně, ačkoliv nejsem katolík a proto ani biřmovaný se přihodilo téměř před 40 lety to, že jsem ve spojitosti s mým silným duchovním zážitkem dostal též nové křestní jméno, nikoliv od nějakého frátra, ale od komunisty obsazeného kádrového útvaru mého zaměstnavatele. Ačkoliv ten o mém zážitku nic netušil, zaslal mi právě v tu dobu povinný doplněk k životopisu k vyplnění, omylem s jiným křestním jménem, kde jsem měl vyplnit, co důležitého se v mém životě přihodilo. Toho jsem ihned využil, abych posuv své víry na vyšší hladinu mohl veřejně proklamovat a souhlasil i s jejich „překřtěním“. Duch kam chce věje a působí vždy tam, kde je nitro člověka připravené upřímným pokáním a modlitbou.
|
poslal oko Dary Ducha svatého rozeznáváme jako dary přirozené (charismata prostá) a jako dary Ducha mimořádné - nadpřirozené (charismata mimořádná).
Všechny slouží užitku církve a jsou zaměřeny k jejímu budování, aby prospívaly lidem a potřebám světa.
Dary přirozené užíváme a míváme je všichni zpravidla po celý život přibližně pořád stejné. Když se člověk narodí, dostává do vínku jistou sumu různých
schopností - talentů, jistou míru inteligence a schopnosti objevovat a
učit se novým věcem.
Takže někdo se třeba dobře učí ve škole, jiný hůře - jeden hezky maluje, jiný dokáže jenom škrábanice - jeden má schopnost hudbu vytvářet - jiný ji zase ocenit. Další je třeba manuálně zručný a kutil, jiný má obě ruce levé.
Takto podávaná realita o darech přirozených by snad mohla být zatím pro každého zde snadno pochopitelná.
Narodíš se, zdědíš, jsi obdařen. Tečka.
Co s tím dál uděláš - už záleží na tobě....
|
poslal rosmano
V Praze dne 10. února 2022
Vážený pane kardinále,
již jsme se řadu týdnů neviděli, naposledy při Vaší velmi milé návštěvě našeho institutu v polovině prosince loňského roku, ale nyní cítím potřebu vyjádřit Vám svůj dík a ocenit Vaše mimořádně přesvědčivé vystoupení na obranu papeže Benedikta XVI., který je už po několikáté předmětem útoku progresivistických sil a seskupení. Vaše včerejší rezolutní a jasné vystoupení v německém týdeníku Die Tagespost si zaslouží stejně nevyhýbavou pochvalu, a to nejen zevnitř katolické církve, ale i ode všech z nás, kterým jde o pravdu a její obhajobu. Papeže Benedikta XVI. jsem si vždy nesmírně vážil a vážím dosud. Po nedávném neopodstatněném útoku progresivistů všeho druhu na australského kardinála Pella je útok na papeže Benedikta XVI. pokusem znevážit – pod záminkou boje proti selháním některých jedinců v katolické církvi – další významnou instituci světa, která soudobému vzepětí progresivismu dosud vzdoruje. Jsem přesvědčen, že nelze mlčet, neboť mlčení bylo už mnohokráte cestou k prosazení do té doby zdánlivě nemožného. Vážený pane kardinále, ještě jednou Vám děkuji za Vaše vystoupení.
S úctou Václav Klaus
Jeho Eminence ThLic. Dominik kardinál Duka, O.P. Arcibiskupství pražské
|
poslal oko
Zᴇᴍᴇ̌ ᴀᴛᴇɪsᴛᴜ̊, ᴠᴇ̌ʀ̌ɪ́ᴄɪ́ᴄʜ ᴄ̌ɪ sɴᴀᴅ ʟɪᴅᴏᴠᴇ́ʜᴏ ᴋᴀᴛᴏʟɪᴄɪsᴍᴜ?
(Jelikož nedávno zde právě proběhla diskuse i na toto téma, vkládám pohled odborníka.)
|
poslal Nepřihlášený Působí tady jeden rozčílený katolík, kterého se osobně dotýká, když agnostik nebo ateista napíše, že odmítá věřit na pohádky z Bible. Zbytečně si to vztahuje na sebe a svoji víru. Obecně křesťané a katolíci zvlášť jsou vztahovační a mají pocit, že neustále se děje něco proti nim. Je to jen jejich mylná představa. Protože když mi bude nabízet svoje příběhy z Koránu nějaký muslim, řeknu mu to samé. Tedy že pro mě to jsou pohádky. A když mi nabízí svoje schopnosti kartářka nebo vědma, nebo astrolog nebo homeopat nebo jakýkoli další esoterik, tak mu řeknu, že nemám zájem o jeho pohádky. Už tomu rozumíte, katolíci? To není nic proti vám. Nebo jsou tu lidi, kteří rádi kouzlí se slovy jako kvantové jevy, čakry, aury atd. A zase je jasné, že se snaží přesvědčit o nějaké magii, prolínání různých světů, apod. Když to jsou pro mě pohádky, tak to nerozlišuji, zda to jsou katolické pohádky, nebo evangelikální pohádky, nebo jehovistické pohádky nebo astrologické pohádky nebo homeopatické pohádky, nebo pohádky Jaroslava Duška nebo pohádky Igora Chauna. Nebuďte tak vztahovační, katolíci. Nejste tu jen vy a vaše pohádky. Svět esoteriky je mnohem širší a bohatší a vy jste jen malá podmnožina.
|
poslal oko „Boha nikdy nikdo neviděl, jednorozený Bůh/Syn, jsoucí do/v náruče(-i) Otce, sám ho vypověděl/vyložil.“
|
poslal oko Výtah z katolického tisku (Austrálie, Nový Zéland).
Vládci
dnešního světa nám říkají, že budeme mít „nový“ normál. Zcela jistě to
bude něco umělého a nepřirozeného.
|
poslal oko Výtah z katolického tisku (Austrálie, Nový Zéland).
Vládci
dnešního světa nám říkají, že budeme mít „nový“ normál. Zcela jistě to
bude něco umělého a nepřirozeného.
|
poslal Nepřihlášený ° ° ° Jdi se léčit!!! (Martino) ° ° ° ..obávám se, že uvedeným veršům vyhovuje tak Kristus, Enoch a Panna Maria .. možná ještě pisatel veršů .. (Milan H) ° ° ° Jinak hříšné návyky máme všichni i svatí měli a mají, jde jen o ten "balvan" kterým je hřích. (Martino) ° ° ° Nějaký pacient tu snad utekl z psychiatrie a předvádí nám tu svůj myšlenkový svět?
(Oko) °°°
Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
|
poslal Nepřihlášený
° ° ° Jdi se léčit!!! ° ° ° ..obávám se, že uvedeným veršům vyhovuje tak Kristus, Enoch a Panna Maria .. možná ještě pisatel veršů .. ° ° ° Jinak hříšné návyky máme všichni i svatí měli a mají, jde jen o ten "balvan" kterým je hřích. °°°
Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
|
poslal Nepřihlášený
° ° ° Jdi se léčit!!! ° ° ° ..obávám se, že uvedeným veršům vyhovuje tak Kristus, Enoch a Panna Maria .. možná ještě pisatel veršů .. °°°
Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.
|
|
|