Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 341, komentářů celkem: 430044, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 573 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116775060
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 17. prosinec 2013 @ 18:09:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
U hříchu pouhého smilstva není této třetí strany.

  Ale ano, je. V praxi ano.V 99% případů tam figuruje třetí, čtvrtá, pátá a třeba i dvacátá strana. Jejich bolest bývá hodně podobná, jako té strany první. To, že někdo rozlišuje "před tím" a "potom" nijak neruší to, co je "na věčnosti". 

 Ale to je detail, o tom nemá smysl se dohadovat. 


První přikázání věřit v jednoho Boha (Stvořitele nebe i země, Stvořitele všeho viditelného i neviditelného) v principu naprosto vylučuje dát si cokoli jiného na první místo důležitosti v životě místo tohoto Boha.

  To sis nějak popletl, nepsal jsem o prvním přikázání, ale o druhém. 

  Kdybys něvěděl o kterém přikázání píšu, tak je to: 

"Neuděláš si tesanou modlu jakékoliv podoby toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí. Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim sloužit"

  Určitě máš tedy pravdu s tou neochotou naslouchat.



  Pokud jde o svobodu, tam se stále nechápeme, v tom souhlasím. 


  S tím, co ty nazýváš "svoboda hřešit" nechci mít nikdy nic společného a psal jsem ti to mockrát. Ale určitě ti tvou "svobodu" neberu a snažil jsem se ti porozumět, byť jsi neodpověděl na realitu té tvé svobody a zaobalil ses do frází. 

  Ani jako ŘK jsem neměl postoj "svobody hřešit" a chtěl jsem dodržovat Boží přikázání a nikdy ne naopak. Jen jsem toho nebyl schopen a měl jsem dostatek intelektu na to, abych si uvědomil, že daná věc není v mé moci, že nemám "svobodu hřešit", ale že jsem "otrok hříchu".


  Nemám nic společného ani s tím, jak si převracíš křesťanství a to, co ti píšeme: To, že jsme se svobodně rozhodli žít pro Boha a že máme jistotu, že Bůh své slovo dodrží, jsem ti vysvětloval mnohokrát. To, že nám Bůh nedal "svobodu hřešit" a že milost nechápu jako bezuzdnost, ale nás Bůh vysvobodil z otroctví hříchu jsem ti vysvětloval také.  Boží milost nechápu ani jako ztrátu svobody, ale jako potvrzení svobody člověka. Bůh stojí za lidským rozhodnutím, potvrzuje ho, pomáhá nám.


  Všechno to tvoje povídání o "vlamování do srdce" nemá s realitou, co žijeme nic společného a je to jen virtuální myšlenka ve tvé hlavě. Mnohokrát jsem ti psal, že pokud nebudeš chtít, Bůh se do tvého srdce jistě nevláme a tvou svobodu hřešit ti ponechá. 


  A když budeš chtít a svolíš, tak Bůh třeba i přijde na návštěvu. A to je dobře, protože Boží přítomnost osvobozuje a proměňuje člověka. Třeba až tak, že člověk Bohu vydá své srdce a Bůh už v tom srdci není jen na návštěvě, ale je tam doma. A to je velká změna, protože když něco patří člověku, dělá si na to zálusk kde kdo, ale na to, co patří Bohu si hned tak někdo netroufne.
  


  Jinak souhlasím s tím, že mezi láskou a Zákonem je rozdíl. Nepsal jsem, že láska a Zákon je totéž. Píšu jen to, co říkal Ježíš: Láska je prvním a také největším přikázáním Zákona a v lásce spočívá celý Zákon i proroci. Člověk, který miluje Boha, dodržuje Boží přikázání. Proto, že má ta přikázání napsaná v srdci - včetně přikázání druhého, třetího či desátého.

  Proto je také často snadné poznat lidi, kteří se ještě křesťany nestali, proto také Ježíš i Jan tohle jasné rozpoznání říkají či píší.



  Jsem moc rád, že jsi pochopil, že dodržování Božích přikázání je pro život uboze málo - to jsem se ti tu snažil asi čtyři roky vysvětlit. Život a spasení nemáme proto, že jsme se snažili dodržovat přikázání. O tom jsem ti psal i článek. Pokud už tedy rozumíš, že život s Bohem není soustavou nějakých podmínek, které Bůh klade, a přikázání, které je třeba dodržovat, či snahy zachránit svou snahou sama sebe, ale je věcí lásky a Boží milosti, starosti o druhé a zapření sama sebe, je to pro mne velký pokrok v naší diskuzi. 



Proto milovat Boha nelze dát rozkazem.

  Snad jednou pochopíš, že "miluj" je rozkaz jak Zákona i Ježíše a jeho smlouvy. Bůh totiž často dělá to, co si ty myslíš, že nelze a dal rozkazem ho milovat. Stejně jako dal rozkazem šest dní pracovat a sedmý odpočívat, neslužit zpodobněním věcí na nebi a na zemi, nezávidět a další věci.

  Co totiž Bůh přikazuje, to činí možné svou milostí. 




| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.56 sekundy