Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Petr a Pavel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16173, komentáře < 7 dní: 306, komentářů celkem: 395890, adminů: 60, uživatelů: 5073  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 228 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108459779
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Svoboda hřešit jako jedna strana mince.
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:53:26 CEST Vložil: Stepan

Kritika bludů poslal oko

Význam pravé svobody spočívá v možnosti se rozhodovat samostatně a bez nátlaku.


A druhá druhá strana téže mince?  V té samé svobodě hřích odmítnout!




Mnohým z vás stále uniká to nejdůležitější povědomí, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu - tedy jako člověka v rozhodování svobodného.

Tato svoboda je Božím darem a lidskou důstojností nade vším, co bylo stvořeno ve viditelném světě.

(Gn 2,19)
(Hospodin Bůh totiž zformoval ze země všechnu polní zvěř i všechno nebeské ptactvo a přivedl je k Adamovi, aby viděl, jak je pojmenuje. A jakkoli Adam nazval kterého živočicha, tak se pak jmenoval.



Neustále tedy máme od Boha dar se samostatně rozhodovat v každém dalším okamžiku našeho života.
 
Výroky typu:
"osobně se každý den nerozhoduji, zda budu své ženě manželem, manželem jí prostě jsem! A to na základě uzavřené manželské smlouvy. Tak podobně jsem i Božím dítkem. Tohle tajemství o vztahu ,mezi mužem a ženou, se dá vztáhnout na Krista. A tak se již nepotřebuji  rozhodovat, zda dnes budu manželem, nebo Božím dítětem, naopak jsem od takových myšlenek osvobozen."???

se na první pohled sice zdají náramě zbožné a povznášející, ale jsou jen lacinou lží.







I já jsem manželem - a jsem jím tak svobodně, stále, z vlastního rozhodnutí.
U vědomí toho, že své někdejší rozhodnutí v den svatby je třeba každým okamžikem dalšího života stále znovu potvrzovat (věrností, odmítnutím nevěry v jakékoli formě, projevy lásky své ženě, prací pro rodinu a pod.) 
Manželství nestačí jen v jednom okamžiku slíbit (a Bůh se snad o zbytek postará, ochrání?) - jako dobrý manžel je potřeba prožít i každý další okamžik svého života a svůj někdejší slib znovu a znovu v reálu potvrzovat.
Tedy psát svůj manželský slib potem a krví už po zbytek života. V nebezpečích zrady, v ohrožení hříchem. I přes vlastní pády a prohry se v Kristu znovu očištěn vracet ke svému původnímu slibu. Říká se tomu také věrnost danému slovu.



Život ve svobodě klade nároky na věrnost Bohu i daným slibům právě pro tu stálou možnost a nebezpečí je i porušit.
Pro naši svobodu hřešit i hřích odmítnut.






Nikdo z nás není osvobozen od pokušení, od myšlenek svádějících ke hříchu. To je hrubý a nebezpečný sebeklam. Nikdo z nás není také jakýmkoli předchozím slibem uchráněn následnému riziku v budoucnu tento slib porušit.

Vědomí této naší křehkosti, slabosti a lidské nevěrnosti danému slovu nás udržuje bdělými a závislými na Boží milosti, motivuje nás vědomě se vyhýbat příležitostem ke hříchu - vyhýbat se rizikovým situacím (prostředí) o kterých jsme si vědomi, že bychom je nemuseli zvládnout.




Svoboda hřešit ovšem vůbec není synonymem mít snad od Boha
dovolení hřešit!
(jak to zde někteří mylně pochopili).
Svoboda člověka cokoli udělat je od Boha danou možností to udělat - ovšem ve nikoli bez následků, které takovou volbu vždy nutně doprovázejí!  Bůh totiž člověku zjevil i svou vůli, ukázal směr, jak má člověk žít. Člověk ví co je chování správné a co je chování špatné.






Svoboda je  dovolení se sám rozhodnout
- správně (ke svému užitku), či špatně (k vlastní záhubě)
.
Svoboda zhřešit je prostě nutným souputníkem té samé svobody hřích odmítnout.
Jedno bez druhého nemůže existovat - podobně jako nemůže existovat severní magnetický pól bez magnetického pólu jižního.



Pokud by pro nás už zde nebylo nebezpečí zhřešit (zvolit si hřích), jakou cenu by vůbec pak mělo takové naše "svobodné" rozhodnutí hřích odmítnout?
Vždyť bez možnosti zvolit si také opak by už nebylo ani vlastního svobodného rozhodnutí! Nebylo by už co vyznávat, pro co se rozhodovat.


Milovat lze jedině ve stálé svobodě našich rozhodnutí.
Pokud by u nás netrvalo nebezpečí nevěry, jakou cenu by pak vůbec mělo takové naše vyznání věrnosti?


Netrvá - li zde stálá možnost lásku zradit, není zde už ani možnost  lásku svobodně projevovat a vyznávat. Bez svobody se rozhodovat v každém okamžiku znovu a znovu, by všechno úplně ztratilo svou cenu.





Bez svobody si zvolit mezi dobrem a zlem by člověk ztratil jakoukoli možnost projevit Bohu svou lásku.
Lásku lze vyznávat jen v této svobodě, kde existuje i opačná alternativa - kde existuje stálé nebezpečí i lásku zradit. Bez takové alternativy není co přemáhat, není se pro co rozhodnout a vyznání pak ztrácí jakýkoli smysl.


Podobná témata

Kritika bludů

"Svoboda hřešit jako jedna strana mince." | Přihlásit/Vytvořit účet | 111 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svoboda hřešit jako jedna strana mince. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 14. říjen 2012 @ 21:46:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko zdá sa to moc chytré čo píšeš, ale skús porozmýšľať nad tým do akej miery mal možnosť sa slobodne rozhodnúť pre Krista človek z tohoto príbehu:

Lukáš 8:27  Keď vystúpil na zem, postavil sa Mu do cesty akýsi muž z mesta, posadnutý démonmi, ktorý sa oddávna ani neobliekal, ani nebýval v dome, ale v hroboch.
28  Keď uvidel Ježiša, vykríkol a padnúc pred Ním, zvolal silným hlasom: Čo Ťa do mňa, Ježiš, Syn Boha Najvyššieho? Prosím Ťa, nemuč ma!
29  (Ježiš) totiž prikazoval nečistému duchovi, aby vyšiel z toho človeka, lebo už dlhý čas lomcoval ním; reťazami a putami ho poviazali a strážili, ale on zlámal okovy, hnaný démonom na púšť.

a ešte porozmýšľaj nad tým čo znamenajú slová z J 5,21:

SEVP  Lebo ako Otec kriesi mŕtvych a oživuje, tak aj Syn oživuje, koho chce.

CEP  Jako Otec mrtvé křísí a probouzí k životu, tak i Syn probouzí k životu, které chce.

KR  Nebo jakož Otec křísí mrtvé a obživuje, tak i Syn, kteréž chce, obživuje.

NBK  Neboť jako Otec křísí mrtvé a obživuje, tak i Syn obživuje ty, které chce.

KMS  Jako totiž Otec křísí mrtvé a obživuje, tak také Syn obživuje ty, které chce.

ROH  Lebo jako Otec kriesi mŕtvych a oživuje, tak aj Syn, ktorých chce, oživuje.

ivanp



Re: Svoboda hřešit jako jedna strana mince. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. říjen 2012 @ 22:39:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  K tématu už jsem ti dříve psal články "Svoboda nebo otroctví" a "Svoboda nebo bezbožnost".

1.  K tvému zmatku v pojmech

  Za komunistů tu byla pro některé lidi možnost cestovat po světě. Mohli si postavit vrtulník
a přeletět hranice, přejet je na vozíku po vysokém napětí, přeplavat Dunaj, unést letadlo,
postavit si tank a prorazit závoru, sešít balón a počkat na správný vítr.... Lidé měli nepřeberně
možností, jak vycestovat do NSR či Rakouska.

  Ale ani jedné z těchto možností jsme neříkali "svoboda". Z nějakého důvodu nám slovo "svoboda"
cestovat neštimovalo k možnostem, které člověk za železnou oponou k cestování měl.

  Podobné to bylo s podnikáním, vyznáním víry, projevování názorů, ...

  Slovo "svoboda" se používá právě pro situace, kdy má člověk dovolení nějakou věc dělat,
kdy mu nebrání vnější věci (zákony, násilí, ...) dělat danou věc.


2. Ke tvé "svobodě" hřešit.

  Zajímá mne, jak si představuješ situaci v nebi. Myslíš, že v nebi bude svoboda a možnost projevit lásku?
Bude v nebi nebezpečí zhřešit? Bude v nebi ještě co vyznávat, potvrzovat? Bude trvat nebezpečí nevěry?
Má svatý Petr a svatá Marie svobodu hřešit, nebo mají jen placatou minci o jedné straně, druhou vygumovanou
a "svobodu" docela ztratili, protože nemají možnost hřešit, takže vůbec nejsou schopni Bohu projevit lásku?


  Svatý Jan píše:

I ukázal mi řeku vody života, čirou jako křišťál, která vycházela z trůnu Božího a Beránkova. Uprostřed náměstí
toho města, z obou stran řeky je strom života, nesoucí dvanáctero ovoce; každý měsíc vydává své ovoce a listí
toho stromu slouží k léčení národů.

Nic prokletého již nebude.

V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit a budou vidět jeho tvář a na jejich čelech
bude jeho jméno. Noci již nebude ani nebude třeba světla lampy nebo světla slunce: Pán Bůh je bude osvěcovat
a budou kralovat na věky věků.


„Blahoslavení ti, kdo si perou roucha, aby měli právo ke stromu života a aby branami vstoupili do města.
Venku zůstanou psi, kouzelníci, smilníci, vrahové a modloslužebníci i každý, kdo miluje a činí lež.“


  Lidem, kteří se svobodně rozhodují, jestli budou krást nebo tentokrát ne se u nás říká zloději. Na tom označení
se nemění nic ani když si 99x svobodně vyberou, že zrovna krást nebudou, protože 1x před tím vykradli kačenu
v nějakém podniku a mají tak z čeho zaplatit.

  Lidem, kteří si svobodně vybírají, jestli se vyspí s nějakou ženskou se u nás říká smilníci nebo cizoložníci. Je celkem
jedno, že 340 dní v roce nesmilní a svoji zpropadenou svobodu použijí jen 15x do roka.

  A tak je to s jakýmkoliv dalším hříchem.


  Jestli má někdo opravdovou "svobodu" hřešit, je v těžkém průšvihu, a to zvláště tehdy, pokud si to neuvědomuje
a svou "svobodu" si omlouvá, ať už světem a jeho během, nebo pokroucenými nábožnými řečičkami.



  K tématu je hříchu poučný rozhovor Ježíše, jeho slova.

Ježíš říkal Židům, kteří mu uvěřili: „Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky.
Poznáte pravdu a pravda vás vysvobodí.“

Odpověděli mu: „Jsme potomci Abrahamovi a nikdy jsme nebyli ničími otroky. Jak můžeš říkat,
že se staneme svobodnými?“

Ježíš jim odpověděl: „Pravím vám, že každý, kdo činí hřích, je otrokem hříchu.
A otrok nezůstává v domě navždy; navždy zůstává syn. Jestliže vás tedy Syn vysvobodí,
budete vskutku svobodní. Vím, že jste potomci Abrahamovi, ale usilujete mne zabít, protože
mé slovo nemá ve vás místo. Já mluvím o tom, co jsem viděl u svého Otce, a vy činíte to,
co jste slyšeli u vašeho otce.“

Odpověděli mu: „Náš otec je Abraham.“ Ježíš jim řekl: „Kdybyste byli Abrahamovy děti,
činili byste Abrahamovy skutky. Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu,
kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil. Vy činíte skutky svého otce.“

Řekli mu: „My nejsme zrozeni ze smilstva! Máme jednoho Otce, Boha.“

Ježíš jim řekl: „Kdyby byl Bůh váš Otec, milovali byste mě, neboť z Boha jsem vyšel
a od něho přicházím. Nepřišel jsem sám od sebe, ale on mne poslal. Proč nerozumíte mé řeči?
Proto, že nemůžete slyšet mé slovo. Vy jste z otce Ďábla a chcete činit žádosti svého otce.

On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, protože v něm pravda není. Když mluví lež, mluví
ze svého vlastního, protože je lhář a otec lži. Poněvadž já říkám pravdu, nevěříte mi.
Kdo z vás mne usvědčí z hříchu? Říkám-li pravdu, proč mi nevěříte? Kdo je z Boha,
slyší Boží slova. Vy neslyšíte, protože nejste z Boha.“

Židé mu odpověděli: „Neříkáme správně, že jsi Samařan a máš démona?“ Ježíš odpověděl:
„Já nemám démona, ale ctím svého Otce, vy však mne znevažujete. Já nehledám svou slávu;
je však někdo, kdo hledá a soudí. Pravím vám, kdo by zachoval mé slovo,
nespatří smrt na věčnost
.“




   Aby sis to zas nějak nepřevrátil: Ta slova mi připadají poučná proto, že jsou o mne.
Také jsem žil v tom oklamání, kdy jsem se domníval, že "hřešit" znamená "svobodu"
a že já se rozhoduji o hříchu. Ale naštěstí mi zůstalo kousek rozumu a taky schopnosti
porovnat věci s realitou. To mi bylo málo platné, ale když jsem vzal vážně svědectví
Ježíše k tomuto tématu, mohla v mém životě nastat nějaká změna.

   Dodnes věřím slovu Ježíše, jeho slova mohu na 100% potvrdit svým životem
a ze svědectví života několika desítek dalších lidí, které osobně znám.





Re: Svoboda hřešit jako jedna strana mince. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:57:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svoboda. Kolik bylo kvůli ní bojů a mrtvých. Co to vlastně je?  Rozumíme  tomuto pojmu?

Je to velmi záludný pojem!!! Připadá mi jak Satanův naviják.


Byl v ráji svobodný Adama s Evou ? Nemohli si dělat, co by chtěli. Dostali zákaz. A jakmile je někde něco zakázáno, nepovoleno, nebezpečného…, tak to přitahuje. Stačí, aby tu byl pokušitel. V ráji to byl Satan v podobě hada ? On vyvolal tu touhu porušit zákaz a navíc sliboval něco nového.. budete jako bohové…apod.


Náš pokušitel je hřích v nás. Tím jsme všichni nakaženi od nepřítele Božího. To on v nás vyvolává neustály pocit nesvobody a tím nespojenosti a snahu to změnit.


Nikdy nemůžeme být plně a absolutně svobodni. V tomto těle přece podléháme přírodním zákonům. Hlediska duchovního nás ovládá hřích. Apoštol Pavel to pěkně vyjádřil k Římanům. Jediná naděje je přijmout vírou Ježíše, aby hřích v nás byl pohřben. Klid a pokoj v srdci potřebujeme a to dává víra v Ježíše. Pro nevěřícího to zní dost abstraktně. Musí si to zkusit a pak uvidí.
Potřebujeme často rozhodovat se s Ježíšem. I Pán Ježíš na Zemi se často radil s Otcem.








Re: Svoboda hřešit jako jedna strana mince. (Skóre: 1)
Vložil: twig v Středa, 17. říjen 2012 @ 16:13:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svoboda je dovolení se sám rozhodnout - správně, či špatně.. Lásku lze vyznávat jen v této svobodě, kde existuje i opačná alternativa - kde existuje stálé nebezpečí i lásku zradit..

Pán Ježiš prirovnal manželský vzťah muža a ženy k Jeho vzťahu k cirkvi: On je manžel, a cirkev nevesta (manželka). Podľa tvojej definície je aj On (keďže sme stvorení na Boží obraz) slobodný sa rozhodnúť zle a aj z Jeho strany existuje hypotetická možnosť, že zradí svoju nevestu..

Je to tak skutočne? Nie. Lebo Boh je verný a On sám posväcuje svoju cirkev. Takže niekde v tých úvahách si stratil základnú črtu Božieho charakteru: Jeho vernosť a večnú lásku.

Ak sa môžeme podľa teba slobodne rozhodnúť zradiť, potom to môže aj Boh - lebo nás stvoril na svoj obraz.. Nie?



Re: Svoboda hřešit jako jedna strana mince. (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 21. říjen 2012 @ 21:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko, chtěl bych se zeptat vidíš nějakou změnu v smyšlení u těch, kterým jsi hlavně chtěl napsat tento článek? Obavám se, že hodně čtenářů zůstává ve svých pozicích a nepohnou ani nechtějí se ani krok. Je jim tam dobře. Myslím tím především libovolné věřící zde na GS.



Stránka vygenerována za: 0.94 sekundy