Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 488 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492500
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2013 @ 07:40:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."U hříchu pouhého smilstva není této třetí strany. Ale ano, je. V praxi ano..."...

Toníku
Každé zlo hříchu dokáže okrajově zasáhnout i všechny ostatní, co jen stojí poblíž. Jako když udeří blesk.
Tak jsem to s tou třetí stranou nemyslel.
Ovšem je zcela nesrovnatelný rozdíl, když zlo hříchu zasáhne manželskou jednotu. Ti dva přece už nejsou dva, ale jeden. V tom spatřuji rozdíl. Tam jde zásah zla naplno a je zcela zničující.


Ta neochota naslouchat bude ovšem vzájemná.
Já hovořil o tom, že 2. přikázání: "Neuděláš si tesanou modlu jakékoliv podoby toho, co je nahoře na nebi nebo dole na zemi či ve vodě pod zemí. Nebudeš se jim klanět a nebudeš jim sloužit" souvisí se smyslem přikázání prvního o víře v jednoho Boha, Stvořitele všeho. Je rozvinutím přikázání prvního. Zrovna tak svým smyslem další přikázání (o svěcení dni odpočinku) jen dále rozvíjí a konkretizuje přikázání první.


..."Ani jako ŘK jsem neměl postoj "svobody hřešit" a chtěl jsem dodržovat Boží přikázání a nikdy ne naopak."...
Vůle byla sice dobrá, ale tělo slabé ... I toto lze v Písmu při troše snahy najít.
Svoboda hřešit neznamená, že si mohu dělat, cokoli chci a bez následků, ale že každé naše rozhodnutí nás přivádí buď blíže k Bohu, nebo nás od Boha vzdaluje, staví mezi nás překážku.

Naše svoboda spočívá v tom, že my sami něco chceme, že se sami pro to rozhodujeme a že můžeme v toku času svá rozhodnutí z vlastní vůle taky měnit.
A také to tak často děláme.
Vždycky však neseme důsledky svých rozhodnutí.
O tom je svéprávnost plynoucí z této naší svobody - o tom je však také nesmírná důstojnost každého člověka.
V tomto smyslu Bůh i tobě svobodu hřešit ponechal. Důkazem toho je, že my všichni i přes veškerou naši snahu, chtění i milosti, občas hřešíme i nadále.
V takto chápané svobodě skutečně nejde Boha milovat na příkaz, ale jen z vlastního rozhodnutí a chtění. Tato láska je pak stále vystavena všem úskalím naší náchylnosti ke hříchu, vnitřním bojům, vítězstvím i prohrám. Je křehká, stále zranitelná, stále ohrozitelná. Proto je Bohu tak vzácná, tak milá.


Já se taky rozhodl žít pro Boha a taky vím, že Bůh své slovo dodrží.
Ale to jeho slovo zní: "Kdo v dobrém vytrvá, bude spasen". Tak zní ten Boží slib. A ve světle výše řečeného, že občas zhřešíme všichni, je jasný i můj postoj k životu: zůstat ve víře bdělý je životní nutností vedoucí ke spasení.



..."Člověk, který miluje Boha, dodržuje Boží přikázání. "...
To jsou jen  svalnaté řeči. Snad si uvědomuješ, že v reálu to takto stoprocentně vůbec neplatí, že hříšníci jsme všichni. Nedokážeme zcela nehřešit. Je jistě rozdíl v závažnosti způsobovaného zla, ale určitě hřeší i ten, kdo miluje Boha. Naše chtění, naše rozhodnutí, naše touhy po svatosti nejsou dokonalé a nezvratitelné. Jsou poznamenány lidskou slabostí. Řešením zde není stát se dokonalým a vůbec nehřešit, ale dokázat, ihned když zhřeším, svůj hřích v pokání naložit na Krista a Boží milostí jej v sobě přetavit a očistit se od něj, jako se čistí zlato v tavicím kelímku od všech nečistot. Jen tato bytostná závislost na Kristu je schopna nás dovést až ke spasení.


| Nadřazený

Strašící přikázání desatera - Re: Bible ANO. Ale který překlad? (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 18. prosinec 2013 @ 18:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi se to dá charakterizovat Pavlovsky: "Milostí Boží jsem to, co jsem, a milost, kterou mi prokázal, nebyla nadarmo; více než oni všichni jsem se napracoval – nikoli já, nýbrž milost Boží, která byla se mnou. " A Janovsky: "My víme, že jsme přešli ze smrti do života, protože milujeme své bratry. Kdo nemiluje, zůstává ve smrti." My víme, že jsme přešli ze smrti do života, protože milujeme své bratry. Kdo nemiluje, zůstává ve smrti.
Dítky, nemilujme pouhým slovem, ale opravdovým činem. V tomto poznáme, že jsme z pravdy, a tak před ním upokojíme své srdce", "Moji milí, jestliže nás srdce neobviňuje, máme svobodný přístup k Bohu; oč bychom ho žádali, dostáváme od něho, protože zachováváme jeho přikázání a činíme, co se mu líbí.", "Kdo zachovává jeho přikázání, zůstává v Bohu a Bůh v něm; že v nás zůstává, poznáváme podle toho, že nám dal svého Ducha." atd.- rozšířeněji celý 1.list Janův.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy