Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alexej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 341, komentářů celkem: 430044, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
gregorios777
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116778777
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Sobota, 16. březen 2019 @ 20:47:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Wollku,
život není matematika, ani stavy 0 / 1. 
Toník psal své svědectví, které jsem pochopil takto...  ženil se v době, kdy byl povinný sňatek mna radnici a povolený sňatek v církvi (po radnici).
Já Toníka pochopil tak, že svatba v církvi byla pro něj důležitější, kdyby nebyl nucen mít státní svatbu, tak si udělá jen církevní. Ta byla pro něj tou hlavní, radnici bral jako nutné zlo - soulad se zákonem.
Tak jsem jeho svědectví četl, svědectví o jeho životě. Já nikde nečetl definici svatby, definici státní, církevní, jediné pravé... já četl jeho svědectví a jeho prožívání. 

Kdybych si já v době duálních svateb bral Karolinku, tak bych za pravou svatbu považoval tu církevní, tu úřední bych bral jako úlitbu zákonům ČR. Mně už však stačila jedna. 
Dnes už bych měl ovšem svatby dvě. Nejsem ve společenství, které má státní registraci, tak bych měl svatbu před Bohem ve společenství a pak druhou (pro svět a soulad se zákony ČR) někde na úřadě. Považoval bych ji jen za formální, ale nutnou.  

Tví rodiče měli svatbu na radnici a byla to normální svatba, žádné neplatná, žádné cizoložství, protože jejich ano bylo pravé a svatba také. Proč by to mělo být cokoliv jiného než normální svatba? 

pokoj tobě

Jirka







| Nadřazený

Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. březen 2019 @ 07:35:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Wollku.

  Toto už jsem podrobně vysvětloval v minulé diskuzi, kdy jsme se na dané téma bavili a i v mém příspěvku, na který odpovídáš.

  Manželství uzavírají manželé, muž a žena, svým slovem. Manželství neuzavírá ani zákon, ani stát, ani církve, ani je neuzavírají státní úředníci ani faráři.

  Jsou lidé, kteří na úřadě nebo v kostele uzavřou manželství: Ze svého rozhodnutí dají sobě -manželský slib. A jsou lidé, kteří na úřadě nebo v kostele manželství neuzavřou a dají si jiný slib, třeba snoubenecký (ve stylu "chceme být spolu a když nám to spolu půjde, tak spolu budeme a když nám to nepůjde, tak se rozejdeme"). A jsou lidé, kteří slib dají formálně a smlouvu neuzavřou: Třeba je někdo donutí k manželství, tak jdou z donucení na úřad a tam provedou nějaký formální úkon, který je jim zcela cizí. 

  Je to srozumitelné?

  My jsme na úřadě neuzavřeli manželství - pro nás to byla formalita, nějaký nepříjemný státní vrtoch, kterému bylo ze zákona třeba dostát. Manželství jsme uzavřeli až v kostele.

 
  Teď k otázkám:

Jenže, vermu-li Tvá slova vážně a doslova => implikuje z toho podle Tebe, že mí rodiče se manžely po sňatku před úředníkem nestali?

  Ne. Neimplikuje.

Pokud ne, považuješ za nesprávnou dedukci, že se domnívám, že bys je měl považovat za cizoložníky?

  Wollku, moc záporů v tvých otázkách. Dokázal bych odpovědět Ano nebo Ne, aby má odpověď byla jednoznačná, ale byla by vysoká pravděpodobnost, že by si to diskutující mohli vyložit jinak.

  Pokud bys ses domníval, že bych je měl nebo že je považuji za cizoložníky, domníval by ses špatně. Kromě základní logiky věci také už jen proto, že nemám potřebu jen-tak nazývat lidi jmény hříchů a řešit kdo je či není cizoložník.

  Pokud jde o moje smýšlení, tak jsem navíc extrémně věřící a důvěřivý člověk. První, co dělám je to, že lidem věřím. Mám s tím sice problémy (a zvlášť při jednání s mediálními agenturami), ale nedokážu to moc změnit.

  Tedy věřil bych jim i v tom, že uzavřeli manželství. Dokud by mi sami neřekli něco jiného.


Pokud ano, proč jsi tedy Ty psal, že vy sami jste se na základě kvalitativně stejného obřadu manželi nestali?

  Protože jsme na úřadě manželství neuzavřeli.

  Protože nerozlišuji manželství a ne-manželství podle kvality obřadu. Dokonce manželství nerozlišuji vůbec podle obřadu.

  I kdyby nebyl vůbec žádný obřad, žádná církev, žádný stát, žádný úředník, žádný papír, manželé složili manželský slib, je to pro mne manželství. (třeba Adam s Evou byli manželé).

  I kdyby byl mega kvalitní obřad za miliardu trvající týden, na kterém by bylo šedesát státních úředníků a stodvacet kněží, k tomu tři tisíce svědků, ale nevěsta by řekla "ano" z donucení, není to pro mne manželství.

  Je to srozumitelné?

  Toník


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.48 sekundy