Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. březen 2019 @ 08:03:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Nikdo nemohl uzavřít žádné manželství, než před státem. Pokud uzavřel tkz. civilní sňatek, směl až následně uzavřít manželství církevní. Každý duchovní, který by toto nařízení státu porušil, by přišel o státní souhlas. To co popisuje Cizinec je tedy nesmysl, tedy lež, pokud své manželství církevní neuzavřel jako můj kamarád v cizině, a následně pak doma formálně na NV.
Tedy, Martino, teď jste mě docela dostal. To bych nečekal.
Opravdu, usvědčil jste mne ze lži.
Máte pravdu.
Na moji obranu bych uvedl, že ta lež byla neúmyslná. Což je o to horší, jelikož jsem zjistil, že si nepamatuji vlastní svatbu.
Snad alespoň nezapomenu datum, už brzo budeme slavit sedmé výročí...
Tedy ano, bylo to naopak, než jsem psal já a tak, jak jste dobře uvedl vy: Nejdřív byl obřad státu, poté byl obřad církevní.
Řešili jsme tehdy, že obřad státu je jen prázdné gesto z donucení, že skutečná svatba je slib a smlouva před Bohem. Stát jsme nepotřebovali a ani nechtěli.
Wollku, tato informace byla tedy nepravdivá:
99% zákonů ČR na mém chování nic nezmění, jelikož se mne netýkají. Mimochodem: Lidský zákon a "papír" jsem nepotřeboval ani na manželství. Když jsem šel ten "papír" podepsat, už jsme byli manželé, jen jsme na úřadě museli sehrát divadlo, které stát tehdy vyžadoval...
Tedy pravdivé je, že stát jsme k manželství nepotřebovali.
Nepravdivé je to, že když jsme šli na úřad sehrát státní divadlo, už jsme byli manželé - to jsme nebyli. Manželi jsme se stali až později.
Toník |
| NadřazenýRe: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 15. březen 2019 @ 09:21:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Wollku, tato informace byla tedy nepravdivá:
OK. Pokusím se v tom trochu zorientovat.
//když jsme šli na úřad sehrát státní divadlo, už jsme byli manželé - to jsme nebyli. Manželi jsme se stali až později.
Myslím, že abych se v tom zorientoval, je potřeba, abys to trochu vysvětlil.
//už brzo budeme slavit sedmé výročí...
Myslel jsi to vážně, že jste se manželi stali až o tolik později, nebo šlo o přepis té číslovky sedm?
Pokud jde o nás, tak my měli to štěstí, že v roce 1996 byly sňatky státem uznaných církví uznávané, tedy jsme nemuseli, jako třeba naši katoličtí kamarádi o několik let před tím, svatební obřad rozdělit do dvou dní - jednou před uředníkem a po druhé před knězem. V tom případě bych patrně volil jenom jeden obřad, a před církví pak spíše požehnání.
Ale spíše mne zajímá, jak jsi to myslel Ty, že jste se manželi stali před necelými sedmi lety a před tím jste manželi nebyli a stali jste se jimi až později. Jak moc později? Nějak mi to nehraje.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. březen 2019 @ 10:55:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Myslím, že abych se v tom zorientoval, je potřeba, abys to trochu vysvětlil.
Ahoj Wollku.
Brali jsme se v sobotu 29.2.1992 po obědě. Před tím byl dopoledne na radnici podpis dokumentů, které stát vyžadoval - pro nás to nebyla svatba, svatební slib, jen simulace, zbytečné divadlo pro stát, naplnění tehdejší litery zákona. Svatba a svatební slib pro nás byl v kostele, před svědky. Rozdíl byl tuším asi tři hodiny (10.00 a 13.00)
Ten nesmyslný požadavek "druhé svatby" pak stát zrušil.
Tobě jsem to nepsal kvůli nějakým dohadům o termínech, ale kvůli tvým spekulacím ohledně zákonů - chtěl jsem ti tím dát najevo, že můj život/morálka/uvažování se neodvíjí zákony či chováním tohoto světa. I kdyby žádný zákon o manželství neexistoval, i kdyby nebyl státní úředník, i tak by existovalo manželství a lidé by manželství uzavírali.
Protože manželství je smlouva mezi manžely.
Lidské zákony respektuji (například tak, že jsme na tu radnici šli, byť to byl nesmysl), ale neurčují moje postoje co je "správně" a "není správně" a jak se budu chovat nadále.
Tedy ani v mnohoženství.
Stačí takto?
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 16. březen 2019 @ 11:34:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
jj, stačí. Jenom v tom nevidím problém, že jste papíry podepsali někde, a pak si udělali obřad v kostele.
Pro mne i obřad před úřadem = manželský slib před Bohem. Takových ex-křesťanů, co si taky dali slib se svou holkou před Bohem jsem poznal, aniž by řešili oficiální svatbu - a nevím ani o jednom, který by v takovém svazku vydržel. Např. můj bratr.
Z mého pohledu manželství ajeho uzavření je jasně definované tou kterou společností, může se dost výrazně lišit - třeba v křesťanské zemi, v muslimské zemi, v době předkřesťanské, ve středověku, anebo tčeba v době, kdy žili Adam a Eva.
To, že stát dopustil dvojí sezdávání počátkem 90. let je absurdní, přesto se nemyslím, že někdo, kdo by měl pouze kostelní svatbu, stal by se skutečným manželem, manželkou.
Souhlasím s tím, že lidské zákony nejsou měřítkem toho, co je správné a špatné, resp. toto neurčují. Uzavření manželství, jak jsem myslím psal dříve, považuji asi za nejzákladnější roli státu i pro život křesťana, zatímco všechna ostatní nařízení a obřady státu mohou být pro křesťana irelevantní, nebo naopak jiné obřady mohou být nutné, ovšem bez potřeby státu (např. křest). Asi každý nějak vnímá ten rozdíl. Pokřtít se můžeme nechat v podstatě od libovolného křesťana (v mém případě to byl můj tehdejší pastor, ale znám opravdu křest od řadových členů církve). Manželství před Bohem by však asi nikdo jen tak před nějakým bratrem neuzavřel. Prostě nějaká forma se zde nějak očekává a v podstatě to tak lidé berou.
Momentálně nevím, jak by se řešila situace ve společnosti, státě, kde by manželství nebylo uzákoněné v žádné formě. Patrně by vznikla jiná konvence, jak by se lidé nepopíratelně párovali, ale nevím ani, zda je taková společnost známá. Taky jsem psal, že kdyby se dva trosečníci, muž a žena potkali na pustém ostrově, a žili tam tak třeba celé roky, tak si zajisté mohou dát manželský slib i jen sami mezi sebou, případně jej potvrdit formálně později, kdyby je někdo z pustého ostrova zachránil a převezl do konkrétního státu. Tak nějak jsem zatím na tom ve svých úvahách ohledně možnosti uzavírat manželství, přičemž si nemyslím, že by samotné Písmo nějak jednoznačně definovalo, jakým způsobem manželství musí vzniknout.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 16. březen 2019 @ 21:25:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, přeci jenom se Tě s ohledem na to, co jsi psal, zeptám něco pro mne ne příliš příjemného, leč velmi logického. Doufám, že budeš tentokrát přímý a jednoznačný.
Psal jsi:
" Nepravdivé je to, že když jsme šli na úřad sehrát státní divadlo, už jsme byli manželé - to jsme nebyli. Manželi jsme se stali až později."
Vzpomněl jsem si totiž na svatbu mých rodičů. Vzali se na úřadu roku 1968. Žádné církevní svatby tehdy nebyly, navíc nebyli věřící - taťka pokřtěný katolík, který se při sčítání lidu sice hlásil jakožto pokropený k ŘKC, mamka sice chodila na náboženství, ale pokud vím, k organizovanému křesťanství se nehlásila. Oba byli ryzí ateisté, a v tomto duchu mne i vychovávali. Řekl bych, že dost dobře.
Jenže, vermu-li Tvá slova vážně a doslova => implikuje z toho podle Tebe, že mí rodiče se manžely po sňatku před úředníkem nestali?
Pokud ne, považuješ za nesprávnou dedukci, že se domnívám, že bys je měl považovat za cizoložníky?
Pokud ano, proč jsi tedy Ty psal, že vy sami jste se na základě kvalitativně stejného obřadu manželi nestali?
Pokud jde zde další vysvětlení, prosím o něj. Nechci Ti vůbec nic podsouvat, zároveň můžeš očekávat, že v případě nejasností se jako obvykle budu řídit přísnou striktní logikou, kterou použiji kdykoliv, když se mi něco na vyjádření druhých lidí nezdá.
Věřím, že mi toto uspokojivě dokážeš vysvětlit.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Sobota, 16. březen 2019 @ 21:47:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Wollku, život není matematika, ani stavy 0 / 1. Toník psal své svědectví, které jsem pochopil takto... ženil se v době, kdy byl povinný sňatek mna radnici a povolený sňatek v církvi (po radnici). Já Toníka pochopil tak, že svatba v církvi byla pro něj důležitější, kdyby nebyl nucen mít státní svatbu, tak si udělá jen církevní. Ta byla pro něj tou hlavní, radnici bral jako nutné zlo - soulad se zákonem. Tak jsem jeho svědectví četl, svědectví o jeho životě. Já nikde nečetl definici svatby, definici státní, církevní, jediné pravé... já četl jeho svědectví a jeho prožívání.
Kdybych si já v době duálních svateb bral Karolinku, tak bych za pravou svatbu považoval tu církevní, tu úřední bych bral jako úlitbu zákonům ČR. Mně už však stačila jedna. Dnes už bych měl ovšem svatby dvě. Nejsem ve společenství, které má státní registraci, tak bych měl svatbu před Bohem ve společenství a pak druhou (pro svět a soulad se zákony ČR) někde na úřadě. Považoval bych ji jen za formální, ale nutnou.
Tví rodiče měli svatbu na radnici a byla to normální svatba, žádné neplatná, žádné cizoložství, protože jejich ano bylo pravé a svatba také. Proč by to mělo být cokoliv jiného než normální svatba?
pokoj tobě
Jirka
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 16. březen 2019 @ 22:33:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirko,
no, podle mne byla svatba mých rodičů normální svatba. My také s manželkou měli svatbu jinde než ve vlastním sboru (její církev nebyla registrována, nemohla udělovat svatby, moje mohla, a můj pastor spolu s několika dalšími bratry přijeli na náš církevní obřad) - druhý den jsme měli požehnání, shromáždění na počest naší svatby, našeho manželství, ve sboru, který nebyl součástí denominace uznané státem... toto však nepovažuji do diskuze za podstatné, jen zmiňuji, jak to bylo.
Jenže proč by nějaký křesťan měl tvrdit, že jeho svatba před úřadem je neučinila manželi? Tvé odhady, co bylo důležitější, resp. co si Ty myslíš, že si myslí Toník, s tímto moc nesouvisí - pokud to nemáš od čeho odvodit. Přece si z toho každý normálně uvažující člověk odvodí (je-li to napsané takto), že vlastně žádná svatba před úřadem z lidí neudělá manžele. Nebo, co by si z toho měl odvodit? Co by si z takového neupřesněného vyjádření měl někdo další odnést? (pokud si nechce domýšlet jako Ty, ale chce se držet toho, co druhá strana skutečně napsala?)
Proč ten úředník podle Tebe Toníka neoddal, zatímco mé rodiče podobný úředník ve stejné roli, za manžele oddat měl?
Nerozumím takovým hrám a nepovažuji je za užitečné. Nepovažuji je v souladu se slovy Pána, že naše slovo má být ano, ano - ne, ne, a vše nad to je ze zlého.
Nikdy nikomu bych netvrdil, že se někdo na základě svatebního obřadu na úřadu nestal manželem. A do důsledku, pokud tomu někdo skutečně věří, neměl by se pak před státem dokumenty a papíru na základě takového obřadu vykazovat jako manžel/ka, aniž by si do jisté míry protiřečil a hrál divadlo.
Nechtěl jsem jít až tak daleko, ale Tvůj příspěvek mne přinutil rozvést své původní myšlenky a dotazy dále... možná by bylo bývalo lépe, kdybychom počkali na Toníka a jeho vyjádření. Nechť on si raději mého komentáře vůči Tobě moc nevšímá a reaguje na to, co jsem psal jemu. Nevím, zda sdílí Tvůj postoj, že obřad před úřadem byl pro manželství neplatný pouze pro něj a jeho budoucí ženu, nebo zda to považuje za obecnou pravdu. Opravdu se slušelo počkat na jeho vyjádření, než se něco domýšlet.
Pokoj i Tobě,
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 17. březen 2019 @ 08:17:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Wollku, já věřím, že se Toník ozve a odpoví ti. Možná jen na původní otázky, možná o na "jejich doplnění" zde.
Nikdy by jsi nikomu netvrdil, že se někdo na základě obřadu na úřadě nestal manželem. A to je naprosto v pořádku. Nelze to tvrdit, ani u obřadu v církvi. Nelze následně hledat skulinu a tvrdit, že manželství nenastalo (zneplatňovat na základě třeba i formální chyby, jako dnes se zneplatňují například důkazy, když v kolonce XY chybí čárka a je v kolonce YX). Já dokonce bych stejné netvrdil, ani když manželství bylo uzavřeno mezi mužem a ženou bez úřadu. Je to manželství (pro mne) jak každé jiné. Forma uzavírky (sňatek) je jen formou, je to jen zobrazením (zhmotněním, zviditelněním) slibu (jak jsi citoval ANO, ANO, NE, NE), který dává muž ženě a naopak. Ten obřad je jen viditelná forma slibu dvou lidí. Já nevykonání obřadu nepovažuji za nemanželství, ale křesťané mají být v poslušnosti vládní moci (pokud není proti Bohu), tak považuji za ZLO, když by křesťan skončil jen u slibu mezi partnery a nešel na radnici. Uzavření sňatku to je, ale správné to z jiného úhlu pohledu není. Jako kdyby křesťan řekl, že se nenechá pokřtít.
Wollku, nejsem si jist, zda by z Toníkova tvrzení někdo odvodil/četl co se tam dá číst. Toník se čte (někdy) velmi špatně (mně), má osobitý styl vyjadřování a čte se mi někdy docela těžce. Ale svůj styl má každý z nás a asi nikdo z nás není srozumitelný lehce všem. Myslím si, že není moudré pokaždé z psaného textu vyextrahovat "absolutní tvrzení" pomocí přesné logiky. Je to jen psaný text, je to součást rozhovoru, je to rozhovor na téma, je to odpověď, která odpovídala na určitou otázku. Odpovídala na otázku, nic víc, Odpověď nebyla definicí teologie, nebo definicí manželství. Byla odpovědí na otázku, jak se Toník oženil a jak on prožíval dualitu svatby. Nic víc. Pomocí logiky, správnými postupy odvodíš přesně co píšeš. Ale o tom nikdo nepsal. Na to nikdo neodpovídal a Toník nic nedefinoval.
Tento přístup abstrahování teologie (zákonů) někteří používají i při definici svojí teologie při rozboru veršů z Bible. Například verš Nebude zahanben, kdo by vzýval jméno Páně někteří i velcí borci pomocí absolutní logiky vykládají jako definici spasení. Vzýváš jméno Páně jsi spasen, sice projdeš ohněm, neobdržíš odměnu (protože nežiješ jako křesťan) , ale jelikož každou neděli vzýváš jméno Páně budeš spasen pro věčnost. Jenže ten verš o tom rozhodně nehovoří, odpovídá na jiné otázka, než na otázky co stačí ke spasení.
Pokoj tobě
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 13:03:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jirko,
jistě se ozve, a taky už se ozval. Myslím, že mu rozumím, přesto s takovými postoji zásadně nesouhlasím. A jsem docela nemile překvapen, že se mezi křesťany vyskytují. Myslím, že i u Tebe. Mám na mysli toto:
//Já dokonce bych stejné netvrdil, ani když manželství bylo uzavřeno mezi mužem a ženou bez úřadu. Je to manželství (pro mne) jak každé jiné.
Já bych to za manželství považoval v případě, že by pro daný pár v daném kontextu (společnosti) neexistovala jiná možnost, jak manželství viditelně před ostatními lidmi uzavřít, a pokud by si pak byli věrni až do smrti jednoho z nich. Tuto podmínku věřím splňují Adam a Eva, jejich děti, případně děti Noeho, a možná i řada dalších kmenů lidí žijící mimo vyspělou společnost i v dnešní době.
Přesto, pokud by se někdo přestěhoval do společnosti neuznávající oficiálně jejich manželství, považoval bych za správné i tak, v té společnosti to manželství formálně uzavřít.
Manželství totiž musí být jasně rozpoznatelné i pro další lidi okolo. Pokud bych byl svobodný, a chtěl si za ženu vzít dívku, která by manželství uzavřela nějak pochybně, údajným slibem, který není nikde zaznamenán.... jak bych měl vědět, zda s ní budu cizoložit,. nebo se stanu jejím skutečným manželem před Bohem?
Dále píšeš, že to upřesňuješ a v podstatě s Tebou souhlasím - možná máme stejný názor. Neber to tedy jako nesouhlas s Tebou, ale spíše jako vyjádření postoje, který považuji za správný - a to mými slovy.
//Wollku, nejsem si jist, zda by z Toníkova tvrzení někdo odvodil/četl co se tam dá číst. Toník se čte (někdy) velmi špatně (mně), má osobitý styl vyjadřování a čte se mi někdy docela těžce.
No, já ten styl vyjadřování znám - a je plný pastí. Není pro mne složitý, ale pokud mi na nějakém tématu záleží, pak mi záleží i na tom, jak si jej pravděpodobně může vyložit prúměrný, řadový člověk. Ale to je jedno. Jde mi spíš, co si z toho odvodit jde. Pokud křesťan někomu řekne, že byl na úřadu pro papír na manželství, ale manželství tam neuzavřel - pak proč si myslíš, že v dnešní společnosti, kde je rozvod+nový vztah standardem řešení manželské krize, nemohly být podobné výroky být inspirací k tomu pohřbít svůj vlastní vztah, a ještě se na takovém základě cítit ospravedlněně? Znám lidi, co si odvozují mnohem horší a mnohem méně odvoditelné nápady, které vyhovují jejich choutkám. Proto jsem pro jasné a srozumitelné vyjadřování i vyjádření, a to tak, aby si je kde kdo nemohl vykládat jinak. Proto píšu narovinu, a proto vznáším otazníky nad nejasnými nejednoznačnými vyjádřeními, jíchž je např. Toníkův sloh plný. Pak neuvěřitelné množství lidí označuje za lháře, třebaže se domnívám, že z nich úmyslně (možná vyjma dva případy) nelhal opravdu nikdo. V mém případě jsem si absolutně jistý. A ruku do ohně bych dal asi i za několik dalších (raději jen obrazně řečeno s tím ohněm - snad chápeš, co chci vyjádřit).
//Myslím si, že není moudré pokaždé z psaného textu vyextrahovat "absolutní tvrzení" pomocí přesné logiky.
To určitě ne. Nejdůležitější je empatie. Ale umět ji použít nejen vůči diskutérovi, ale také se umět vcítit do toho, jak která (hlavně sporná) vyjádření budou působit na jiné lidi. V úvahu je třeba brát obojí. Já třeba Toníkovi rozumím, že verše z Izajáše 53 nepovažuje za proroctví, protože vnímá, že je psáno v minulém čase (a striktní logikou má pravdu), ale podstatnější pro mne je, že se to evidentně týká věcí budoucích, a že cca 99% křesťanů to za proroctví považuje, a dospěli k tomu na základě ne možná úplně striktní logiky. To jen na vysvětlenou, když občas zmíníš logiku. Já sám jsem už v minulosti psal, že takovou logikou by se snadno dalo rozstřílet i samotné Písmo, jakožto nepravdivé, a tedy to určitě nejsem zastánce jejího extrémního užití až zneužití. Tady se ovšem bavíme o jednoduchých věcech. Mimochodem, zabýval jsem se dost komunikačními technikami i osobním rozvojem. A jedno ze základních poznání, které považuji za užitečné, je naučit se vyjadřovat jednoduše, srozumitelně a čitelně pro ostatní. Člověk by si měl být vědom, co svými slovy ve druhých lidech vyvolá za domněnky, a měl by se postupně ve svém vyjadřování proměňovat, zdokonalovat a učit se ze svých chyb. Pokud je někdo nesrozumitelný takřka trvale (dělají to někdy méně vzdělaní lidé, kteří chtějí působit učeně - a tak např. používají hodně cizí, málo běžná, slova), pak se dá předpokládat, že je to spíše záměr.
//Byla odpovědí na otázku, jak se Toník oženil a jak on prožíval dualitu svatby.
Rozumím. Sám bych asi při podobném prožívání a popisování situace zdůraznil, že se jedná o čisté mou zkušenost, platnou pro mou svatbu (třeba po domluvě s mou budoucí ženou), a že to v žádném případě nechci dávat jako příklad někomu jinému. Prostě napsal bych to jasně bez možnosti si to vykládat po svém. Toník místo toho psal tak, že to vyvolávalo dojem, že se obřadu zúčastnil někdy před 25-30 lety (to vyplývá z toho, jak jej cca známe z GS a jeho věku), ale nebyli manželi celá desetiletí neboť se před Bohem vzali před sedmi lety....
Jirko, Ty v tom opravdu nevidíš podstatný rozdíl, jak by se vyjádřil wollek, a jak se vyjadřuje třeba Cizinec? Nemáš pocit, že to pak opravdu dává prostor k nejrůznějším, oprávněným spekulacím? A teď se nevžívej jenom sám do sebe, ale do nejzůznějších typů lidí... jestli to dokážeš, pak mne snad pochopíš.
Měj se,
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 17. březen 2019 @ 19:10:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
//Já dokonce bych stejné netvrdil, ani když manželství bylo uzavřeno mezi mužem a ženou bez úřadu. Je to manželství (pro mne) jak každé jiné.
Já bych to za manželství považoval v případě, že by pro daný pár v daném kontextu (společnosti) neexistovala jiná možnost, jak manželství viditelně před ostatními lidmi uzavřít, a pokud by si pak byli věrni až do smrti jednoho z nich.
Doplním Wollku, já se na to dívám z jiného pohledu. Z jiné strany, ne jinak. Takže ještě doplním. Kdyby dnes přišel bratr a řekl, že se před Bohem oženil se sestrou,ale na matriku nepůjdou, protože.... tak je během minuty napomenut, během další minuty před shromážděním a za deset minut vyloučen (časové údaje jsou nadsázka, mají zesílit naléhavost). Ta moje jiná strana, je konstatování, že pokud někdo žil s někým na psí knížku, tak má manželství a napravení pochybení je obřad před lidmi. Ne rozchod. Rozchod manželů žijících na psí knížku považuji na rozvod se všemi důsledky. Někteří křesťané jej nepovažují za rozvod, ale za ukončení smilstva. Ale pokud naplňuješ ve vztahu s druhým všechny aspekty manželství /krom papíru/, tak jde o manželství, ne o smilstvo. Hřích je v neposlušnosti státní moci a pokání je získání papíru, ne rozvod. Takže PRO MNE je manželství na psí knížku stejně závazné jako s papírem, ale pro správný život je v dnešní době tady potřeba dotáhnout i papír. Manželství na psí knížku není nezávazné jak se někteří domnívají, je to manželství.
//Byla odpovědí na otázku, jak se Toník oženil a jak on prožíval dualitu svatby. Jirko, Ty v tom opravdu nevidíš podstatný rozdíl, jak by se vyjádřil wollek, a jak se vyjadřuje třeba Cizinec? Nemáš pocit, že to pak opravdu dává prostor k nejrůznějším, oprávněným spekulacím? A teď se nevžívej jenom sám do sebe, ale do nejzůznějších typů lidí... jestli to dokážeš, pak mne snad pochopíš.
Ale to víš, že rozdíly vidím. Někdy nerozumím Toníkovi, někdy tobě, někdy oběma... ... mám jednu životní zkušenost, moje, jen zkušenost, nemusí to být vždy, nemusí to platit pro každou situaci, jen zkušenost... ..v lidském rčení je ještě schována - kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. Já mám zkušenost, že když se lidé chtějí pochopit, tak dojdou ke společné řeči, pokud se nechtějí pochopit, tak sebedokonalejší slova tomu nepomohou. A musí chtít oba, oba a to velmi aktivně. Pokud jeden nechce, tak se klidně rozkrájej na nudličky a stejně se to neposune... a každé tvé pozitivní slovo bude bráno jako podraz, útok, ... Toť moje zkušenost. Musí chtít obě strany druhou pochopit.
Pán s tebou
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 20:25:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Ta moje jiná strana, je konstatování, že pokud někdo žil s někým na psí knížku, tak má manželství a napravení pochybení je obřad před lidmi. Ne rozchod. Rozchod manželů žijících na psí knížku považuji na rozvod se všemi důsledky.
Tak v tomto se opravdu lišíme. Nevím, z čeho konkrétně vycházíš, ale nechci to řešit. Ze svého pohledu jen doplním, že za rozhodně lepší variantu považuji, aby se dotyční skutečně vzali a stali se tak manželi se vším všudy, co je v dané společnosti manželi dělá.
Na druhou stranu, pokud by se taková dívka žijící s někým na hromádce, rozešla, považoval bych ji za svobodnou ke skutečnému sňatku, aniž by se její nastávající manžel měl dopouštět cizoložství vůči předchozímu druhovi. To je prostě jejich problém, že svůj údajný slib nestvrdili pro ostatní lidi přijatelným způsobem,
Jinak asi souhlas.
//a každé tvé pozitivní slovo bude bráno jako podraz, útok, ... Toť moje zkušenost. Musí chtít obě strany druhou pochopit.
Ano, zřejmě to tak je. Ale pokud obě strany zároveň nechtějí, tak každá rada marná...
Ještě mne napadá, že může být situace, kdy se opravdu pochopit nechtějí, ani nepotřebují. Třeba lupič či vrah patrně nebudou patřit k lidem, kteří by vyhledávali pochopení u křesťanů. Nemusí to být vždy jen o snaze se pochopit. Na to bych to nezúžoval. Přesto, i tak spolu mohou jednat korektně, korektními prostředky. Nebo taky nemusí - a i to může být oboustranné, nebo jenom jednostranné. To jen na doplnění, aniž bych sám měl zájem se v tom více pitvat.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 20. březen 2019 @ 17:42:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Jirko.
Odpovím ti tady. Přemýšlím podobně, jako ty.
Pro mne je manželství stejně závazné, ať už bylo uzavřené jakkoliv - v soukromí, před úředníkem, před knězem.
Pokud se ukáže nějaká chyba v tom, jak lidé manželství uzavřeli (že neuzavřeli manželství veřejně, že měli špatné úmysly, že byla chyba na straně úřadu či cokoliv jiného) tak je na místě pokání: Náprava té smlouvy, oprava slibu. Tedy její zveřejnění, nový slib se správným úmyslem, oprava dokumentů, co je třeba pro nápravu.
Správným řešením pro mne nejsou například rozchod, hledání rozchodu, hledání nového partnera nebo nějaké kličky na vysmeknutí ze stávajícího manželství ani to, když někdo tlačí do rozchodu druhé.
Problém vidím v tom, že lidi, co žijí "na psí knížku" neuzavírají manželství - obvyklá dohoda je ve stylu "zkusíme spolu žít a uvidíme, jak to půjde. Já si tě otestuji a když nebudeš vyhovovat, půjdu dále". Což tedy takto třeba neřeknou navenek, ale ten úmysl tam je. A to je velký a důležitý rozdíl proto tomu, když má někdo úmysl "vytrvám s tebou v dobrém i zlém až do smrti" a slíbí to, dá své slovo.
I tak jako řešení "psí knížky", kdy lidi spolu žijí a spí, nemusí být nutně rozchod, ale právě náprava postojů a svatba. Ale radit bych nikomu v takové situaci nechtěl.
Pokud budou vládnout muslimové a ustanoví si jako dohodu, že manželství je jeden muž a čtyři ženy, na mém manželství to nic nezmění. Pokud budou vládnout úchylové a ustanoví si, že manželství jsou dva chlapi, nic se na mém manželství nezmění a nezačnu si hledat chlapa.
A ano, dal jsem jako příklad svou svatbu, příklad ke konkrétní věci (že manželství není určené zákony státu). Tady v diskuzi jsem popisoval svoje postoje a zkušenosti před skoro 30 lety, postoje, které jsem měl tehdy po 20 letech pobytu v sektě. Neočekával jsem, co vše jsou schopni lidé domýšlet. Tedy neočekával jsem to u Wollka, u Myslivce nebo Martina bych to čekal a nezklamali. Ale alespoň jsem lépe porozuměl, proč se hlásí k sobě navzájem, uvažují podobně.
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Středa, 20. březen 2019 @ 23:15:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Neočekával jsem, co vše jsou schopni lidé domýšlet. Tedy neočekával jsem to u Wollka, u Myslivce nebo Martina bych to čekal a nezklamali.
Když napíšeš, že budete brzy slavit sedmé výročí svatby, a když napíšeš, že jste se manželi nestali při obřadu, ale až později, tak opravdu není žádné domýšlení, když normální člověk předpokládá, že jste se vzali před sedmí lety.
Přesto jsem to nikdy přímo netvrdil, a jen se Tě zeptal. A když jsi uvedl rok 1992, v první chvíli jsem si myslel, že ses spletl a mělo být 27... jen mi nesedělo, že to datum už letos proběhlo... ale rozhodně jsem si nic nedomýšlel. Myslím nic nadstandardního.
Nesnaž se pořád to, že se do svých intrik sám zamotáváš, a neumíš se s tím vyrovnat poctivě, házet na jiné. To, že se Tě většina patrně bojí, a raději Ti nenapíše nic, neznamená, že se Tě bojí všichni. A snad nejsi tak blbý, aby sis opravdu myslel, že když napíšeš, že brzy slavíte sedmé výročí, tak bude většina lidí, co si podle Tvých podivných standardů nedomýšlí, bude myslet, že jste se brali počátkem 90. let. Toto Cizinče opravdu nejsou domyšlenky, to je naprosto běžné uvažování lidi, na které by naletělo možná 999 999 z miliónu. Vzpamatuj se konečně.
Nepřeji si, aby sis to, že ses na úřadě před 30 lety zachoval jako pokrytec, nyní léčil na nevinných uživatelích, kteří za to, co jsi zač, nemohou.
Jinými slovy, nepřeji si, aby sis pro své podlé manipulace nadále bral do klávesnice mé jméno a pokračoval ve vytváření svých falešných představ. Používej si argumenty své vlastní, a buď neosobní, když jsi to tak proklamoval, třebaže to vlastně každým druhým příspěvkem popíráš. Klidně si tu piš ty své lži, výmysly a manipulace, ale prosím neber si mne k tomu laskavě na pomoc. Snad se Ti to podaří i bez toho, když už tu potřebu projevuješ. Nepřeji si neustále být zatahován do Tvého intrikaření, Ani přímo, ani nepřímo. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. březen 2019 @ 07:30:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Přesto jsem to nikdy přímo netvrdil, a jen se Tě zeptal. A když jsi uvedl rok 1992, v první chvíli jsem si myslel, že ses spletl a mělo být 27... jen mi nesedělo, že to datum už letos proběhlo... ale rozhodně jsem si nic nedomýšlel. Myslím nic nadstandardního.
Rozumím, souhlasím.
Svým příspěvkem jsem odpovídal trollovi, který se čirou náhodou trefil a napsal pravdu, na rozdíl od mnoha a mnoha příspěvků před tím. Odpovídal jsem mu v jeho stylu psaní.
Tobě jsem psal věci jasně a přímo. a jasně jsem ti psal, co jsem napsal nepravdivě. Tedy že jsem otočil pořadí "na radnici" a "v kostele".
Mohl si někdo myslet, že mezi "radnicí" a "kostelem" bylo mnoho let a vozit se na tom, což se nikde nedělalo a navíc to nijak nesouviselo ani s tématem - byl to klasický osobní útok, kterého se samozřejmě hned další troll chytil, spustil ho a pak rozvíjel.
Tak opět jen jednu myšlenku, když jsi zase odpověděl na můj příspěvek: Pokud budeš diskutovat k tématu, hledat porozumění, jsou příspěvky plné podnětů k tématu. Pokud dále budeš trollit a útočit, dělat falešného mluvčího druhým lidem a psát za ně nepravdivé věci, jsou příspěvky každého člověka na takové jednání plné pastí na vaše lži.
A jestliže si nepřeješ být zatahován do intrikování, mám pro tebe jednoduchou radu:
Nezatahuj se tam.
Já tvé příspěvky budu nadále ignorovat včetně tvé osoby, pokud nebudeš psát alespoň trochu k tématu a odpovídat na můj příspěvek, podobně, jako martina, myslivce nebo nepřihlášeného.
Cizinec. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 21. březen 2019 @ 07:56:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Porozumění hledám s lidmi, kteří o to buď stojí, nebo u kterých mám naději, že o to stát mohou.
Pokud získám přesvědčení, že je to marné, pak v duchu své upřímnosti nebudu zastírat, že jsem zájem ztratil.
To však neznamená, že pokud bych na základě chování druhé strany nezačal mít jiné poznání, že bych svůj zájem nezískal zpět.
:-) |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Čtvrtek, 21. březen 2019 @ 20:36:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky za doplnění.
Chápu jak myslíš smlouvu na zkoušku (na psí knížku). Chápu v tom smyslu jak píšeš a nebudu odporovat. V lidském světě to tak asi je a možná ta psí knížka, je vyjádření té "zkušební" smlouvy. Já k tomu asi přistupoval z " hlediska litery". Věřím, že například Pavel říká, že manželství na zkoušku je protimluv. Že Bůh nezná manželství na zkoušku, ale jen manželství ve své podstatě pravého manželství. Že i manželství na zkoušku je před Bohem ve skutečnosti manželství a že nejde si předem do takového manželství zakomponovat rozvod. Že není správné uzavřít manželství a rozvod najednou. A dál to neumím vysvětit. Smazal jsem zde pár myšlenek, protože jsem nebyl schopen je napsat jednoznačně, tak abych nepopsal sto stránek.
Ale to je pro ty, kteří mají Boha za Boha. Přál bych si, aby to tak měli všichni, ale pokud někdo věří a žije manželství na zkoušku, tak stejně bude žít manželství na zkoušku... ..kdo jsi svatý posvěť se ještě...
Pokoj tobě
Jirka
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. březen 2019 @ 08:35:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Wollku.
Manželství uzavírají manželé, muž a žena, svým slovem. Manželství neuzavírá ani zákon, ani stát, ani církve, ani je neuzavírají státní úředníci ani faráři.
Jsou lidé, kteří na úřadě nebo v kostele uzavřou manželství: Ze svého rozhodnutí dají sobě -manželský slib. A jsou lidé, kteří na úřadě nebo v kostele manželství neuzavřou a dají si jiný slib, třeba snoubenecký (ve stylu "chceme být spolu a když nám to spolu půjde, tak spolu budeme a když nám to nepůjde, tak se rozejdeme"). A jsou lidé, kteří slib dají formálně a smlouvu neuzavřou: Třeba je někdo donutí k manželství, tak jdou z donucení na úřad a tam provedou nějaký formální úkon, který je jim zcela cizí.
Je to srozumitelné?
My jsme na úřadě neuzavřeli manželství - pro nás to byla formalita, nějaký nepříjemný státní vrtoch, kterému bylo ze zákona třeba dostát. Manželství jsme uzavřeli až v kostele.
Teď k otázkám:
Jenže, vermu-li Tvá slova vážně a doslova => implikuje z toho podle Tebe, že mí rodiče se manžely po sňatku před úředníkem nestali?
Ne. Neimplikuje.
Pokud ne, považuješ za nesprávnou dedukci, že se domnívám, že bys je měl považovat za cizoložníky?
Wollku, moc záporů v tvých otázkách. Dokázal bych odpovědět Ano nebo Ne, aby má odpověď byla jednoznačná, ale byla by vysoká pravděpodobnost, že by si to diskutující mohli vyložit jinak.
Pokud bys ses domníval, že bych je měl nebo že je považuji za cizoložníky, domníval by ses špatně. Kromě základní logiky věci také už jen proto, že nemám potřebu jen-tak nazývat lidi jmény hříchů a řešit kdo je či není cizoložník.
Pokud jde o moje smýšlení, tak jsem navíc extrémně věřící a důvěřivý člověk. První, co dělám je to, že lidem věřím. Mám s tím sice problémy (a zvlášť při jednání s mediálními agenturami), ale nedokážu to moc změnit.
Tedy věřil bych jim i v tom, že uzavřeli manželství. Dokud by mi sami neřekli něco jiného.
Pokud ano, proč jsi tedy Ty psal, že vy sami jste se na základě kvalitativně stejného obřadu manželi nestali?
Protože jsme na úřadě manželství neuzavřeli.
Protože nerozlišuji manželství a ne-manželství podle kvality obřadu. Dokonce manželství nerozlišuji vůbec podle obřadu.
I kdyby nebyl vůbec žádný obřad, žádná církev, žádný stát, žádný úředník, žádný papír, manželé složili manželský slib, je to pro mne manželství. (třeba Adam s Evou byli manželé).
I kdyby byl mega kvalitní obřad za miliardu trvající týden, na kterém by bylo šedesát státních úředníků a stodvacet kněží, k tomu tři tisíce svědků, ale nevěsta by řekla "ano" z donucení, není to pro mne manželství.
Je to srozumitelné?
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Neděle, 17. březen 2019 @ 09:44:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslivec: Přiznal jste se Cizinče, že jste o svém manželství lhal. |
]
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 16:45:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tenhle pomluvný komentář o Cizincovi, jen proto, že nedáváš pozor na to, co píše, snad nemyslíš vážně, wolleku. :( |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 16:59:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co na tom je pomluva? Četl jsi to vůbec dobře Ty sám?
Mám ty inkiminované komentáře dát přečíst "iks" běžným lidem, a pak se jich zeptat, co si myslí (např. o roce svatby, a tom, že mají dospělé děti, že se obrátil k Bohu před cca 30 lety)?
Nevěřím ani Tobě, že by Tě okamžitě napadlo, že se brali na 29. února, když psal o tom, že budou mít teprve 'sedmé' výročí. A jestli chceš říci, že Ti to bylo jasné hned, tak jsi borec, ale jsem si jistý, že toto by předpokládal málokdo.
A i kdyby Tě to napadlo, tak bylo fér tu situaci popsat, protože to rozhodně není standardní... to, že se takového jednání zastáváš, pak jen ztracíš u mne body věrohodnosti.... i když se o to ji vůči Tobě získat aspoň částečně zpět snažím, protože sám lidi a jejich věrohodnost či pravdivost opravdu nehodnotím podle víry, ale třeba právě podle takovýchto detailů. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 17:31:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Četl, wolleku. A pochopil. Přišlo mi to i docela vtipné, že si alespoň Cizinec zapamatuje to datum svatby. Ale abych ze sebe nedělal borce, vzpomenul jsem si na svou návštěvu u Tondy.
Klidně to nech přečíst x lidem. Ukáže se, kdo se zeptá na to, co mu není jasné a kdo čte spíše své myšlenky o slovech Cizince a hned útočí. Už jste tím vážně nemocní, měli byste se nad tím zamyslet a ne zase útočit a pomlouvat a podezřívat z nějakých pastiček.
Přidávali jste si sami, co jste chtěli k Cizineckým slovům. A on vám psal několikrát, ať se raději ptáte na to, co vám není jasné.
O něčí body, :), vážně nestojím. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 18:49:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak sis to asi četl blbě.
//Ukáže se, kdo se zeptá na to, co mu není jasné a kdo čte spíše své myšlenky o slovech Cizince a hned útočí.
Dobře, tak neútoč na mně a přečti si pořádně, že ve skutečnosti jsem se Toníka ptal. Ptal jsem se ho i na těch sedm let. A neodpověděl mi do teďka. To jsme si odvodili pouze my dva s Myslivcem, jak to ve skutečnosti s tím sedmým výročím je.
Já jej pouze až po té, co jsem se zeptal a nijak neútočil, a po té, co otázku na těch sedm let přešel mlčením, upozornil, že to není korektní vyjadřování vůči diskutujícím.
Voto, pokud ten tok diskuzí, co s ním máme, nejsi schopen z jakýchkoliv důvodů sledovat, nepleť se do něj. To, co jsi tu psal, je úplně mimo, zcela přehlížející řadu podstatného. Zamysli se raději nad tím, proč Cizinec psal o sedmiletém výročí, jaký smysl to v odpovědi Martinovi mělo.. proč mi následně na přímý dotaz na toto číslo neodpověděl - a nevymýšlej si, že jsem se ho neptal, a že útočím. Cizinec si tu na mne vymýšlí neskutečně, a mlčíš. Totéž dělal třeba zeryk, když se leonet choval velmi nekorektně k různými jiným - vy se prostě ozvete až tehdy, když můžete podpořit 'křesťana' proti křesťanovi. Ano, můžeš to zpochybnit a použít proti mne - ale vyjadřuji to, jak vaše šalomácké vstupy velmi dlouhodobně vnímám. Když si šalomujete mezi sebou, pak je to vaše věc. Ale občasné, účelové vstupy do sporů mezi těmi, co se ke křesťanství obecně hlásí, jsou zjevné. Nevšiml jsem si, že by mělo vliv, kdo korektně nebo nekorektně argumentuje - všiml jsem si závislosti na tom, kdo je vám názorově blíže. A to pochopitelně i v případech, na nichž jsem nebyl nijak osobně zainteresován - to zdůrazňuji, aby sis nemyslel, že to apriori souvisí se mnou osobně. Věřím Ti, že nestojíš o žádné body, ale taky si o tom, co jsem vypozorovat, něco myslím, a jedno to není.
Mimochodem, dneska na shromáždění jsem se v kázání docela soustředil na to, co je skutečně z Bible a co jsou domyšlenky nad Písmo. A bylo toho straně moc. Přesto to kázání bylo velmi hezké... to jen jeden z detailů, co tu zanesl taky Cizinec, a když jsem ho prosil, ať si analyzuje běžné nedělní kázání a aplikuje na ně podobná kritéria jako na své diskuzní oponenty, tak to neudělal. Ale reálně málokteré kázání má méně domyšlenek, než to, že cizoložník cizoloží na každý den, pakliže je 'manželský' vztah s druhým partnerem definován Písmem jakožto cizoložství vůči prvotnímu manželovi. Nevím, zda jsi sledoval i toto, ale vše je pro celkový kontext podstatné.
Opravdu to vaše vyhledávání třísek a přehlížení trámů je už hodně napováženou. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 19:40:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Wolleku, tohle už zavání vážně paranoiou. Měli byste se na to vykašlat. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 20:28:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chápu, že pro Tebe je to nepodstatné a spíše hájíš své postoje budoucího judaisty.
Ano, vykašlat se asi ano, ale jednak to nepiš jenom mně..., když na mé jasné argumenty stejně nijak konkrétně nereraguješ... a pak, vykašlání se na to mnoho neřeší. Ale asi to bude nutné. V tom souhlas. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 20:47:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Měli byste se vykašlat na to neustálé podezírání ze zlých pohnutek druhého. Brání vám to v diskuzi. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 19. březen 2019 @ 18:40:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A pochopil. Přišlo mi to i docela vtipné, že si alespoň Cizinec zapamatuje to datum svatby. Ale abych ze sebe nedělal borce, vzpomenul jsem si na svou návštěvu u Tondy.
Ahoj Voto.
Bylo to tak myšleno, jak jsi porozuměl. Byl jsem opravdu překvapený, že jsem si nepamatoval tak jednoduchou věc, co bylo dřív a co potom. A je zajímavé, co z tak jednoduché věci dokáže někdo vydedukovat.
A tak jsem rád alespoň za to datum, že ho snad nezapomenu.
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 20. březen 2019 @ 06:45:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to smutné, ale lidské. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 12:12:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom Tondo.
>>My jsme na úřadě neuzavřeli manželství - pro nás to byla formalita, nějaký nepříjemný státní vrtoch, kterému bylo ze zákona třeba dostát. Manželství jsme uzavřeli až v kostele.<<
Proč nepříjemný a proč vrtoch? Každý stát má své zákony, pravidla. Podle těch zákonů přiznává nějaký statut lidem, kdy je pak také možné, aby v oblasti právní byli manželé posuzováni jako jedna osoba a vzájemně se mohli před státem také zastupovat. K tomu je potřeba doklad o uzavření manželství, stvrzený podpisy manželů, svědků a státem pověřené osoby. Snubní list je písemný doklad o uzavření manželství. A i dnes musí být stejně pronesena ta formule, která potvrzuje, že úředník (i kněz, farář atd.), má k tomu oprávnění, zmocnění podle zákonů státu prohlásit manželství za uzavřené nebo tu písemnou formulaci prohlášení o uzavření manželství potvrdit. A bez vydaného osvědčení státu to nejde. Takže rozumím, že jste asi byli nejprve na matrice a pak jste s tím osvědčením šli manželství spolu slavnostně uzavřít v církvi (do kostela apod.)
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 13:15:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ještě jednou Tondo, oprava k tomuto mému: >>Takže rozumím, že jste asi byli nejprve na matrice a pak jste s tím osvědčením šli manželství spolu slavnostně uzavřít v církvi (do kostela apod.)<<
U Tebe tomu tak být ještě nemohlo. To jsi (jste) nestihl o několik měsíců. Ale v té době už nikomu (státu) nevadilo, když se obřad konal ještě pak v kostele.
Když se já ženil o rok později, bylo tomu už jinak. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. březen 2019 @ 17:18:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč nepříjemný a proč vrtoch?
To se těžko vysvětluje. Nevím, zda trochu znáš prostředí, ze kterého jsme vycházeli.
Celá staletí stát neřešil, co je či není manželství. Manželství u nás řešila církev, většinou ŘKC, ta stanovovala normy co je a co není manželství, celá staletí se manželství uzavírala před knězem. Až někdy v roce 48 nebo kdy se do toho nacpal stát a kněžím tuto roli sebral. Stát jsme v této věci brali jako cizorodý prvek.
Proč je to vrtoch? No jednoduše: Teď takový vrtoch není a nikomu to neschází.
Pokud je někde nějaký nesmysl, který není potřeba a nikomu pak neschází, a před tím do něj byli lidé nuceni, je to pro mne "vrtoch".
Jinak to byla snaha totalitního státu ovládat cokoliv, nacpat se kamkoliv, tedy i do soukromí lidí a do jejich náboženství, přirozené jednání totalitního způsobu vlády.
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 20:23:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Asi by sis měl, Tondo, přečíst toto (doporučuji):
http://spcp.prf.cuni.cz/lex/320-19.htm
Také i dnes, ač je dost jiná forma, manželství vlastně bez předchozího osvědčení (souhlasu) státu a podle zákonů státu, který určuje zákonem zmocnění atd., nelze uzavřít (nepovažuje se za právoplatně uzavřené a uznávané státem). |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 19. březen 2019 @ 06:55:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Voto.
Díky za příspěvek - rozumím tomu, že stát stanovuje nějaká pravidla pro manželství. V tomto případě ta pravidla převzal většinou od ŘKC. Některá pravidla státu jsou dobrá, některá zlá a některá jen nesmyslná: To byl požadavek dvojí svatby.
V zákoně, který uvádíš, je možnost mít sňatek církevní, tak, jak je to dnes, není tam ta "dvojakost" svateb.
Spíš asi porozumět naší tehdejší situaci: Stát byl pro nás léta nepřítel, který nás utlačoval, buzeroval různými drobnými či většími nesmysly, "dvě svatby" byl jen jeden z nich. Když si vezmeš situaci dnešních "echt" katolíků, tak pro ně je stát nepřítel dodnes a je pro ně problém i první republika, která ŘKC přípravila o velkou část politické moci.
Dnes nezastávám postoje, které jsem měl jako bigotní katolík před skoro třiceti lety. Kdybych měl svatbu dnes, klidně tam bude státní úředník - nepotřeboval bych ke svatbě ani kněze, ani kostel. Nevěřím už na magické úkony.
Toník
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 19. březen 2019 @ 11:15:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom Cizinče, Tondo.
>> V zákoně, který uvádíš, je možnost mít sňatek církevní, tak, jak je to dnes, není tam ta "dvojakost" svateb.<< Ano, neprošlo původní znění, viz. v závěru. Záměr byl "občanský sňatek, státem uznaný sňatek pro všechny ", oddělení státu od církví, tak jak to už bylo běžné v řadě evropských států.
>>tak pro ně je stát nepřítel dodnes a je pro ně problém i první republika, která ŘKC přípravila o velkou část politické moci<< Asi ano. Zvláště, když v tom zákoně o manželství a rozvodu a rodině z první republiky jsou Masarykovy úvahy dost podobné těm židovským :) Ale spíše mě zaráží, kam se od té doby posunul pohled "echt" protestantský.
>>Dnes nezastávám postoje, které jsem měl jako bigotní katolík před skoro třiceti lety. Kdybych měl svatbu dnes, klidně tam bude státní úředník - nepotřeboval bych ke svatbě ani kněze, ani kostel. Nevěřím už na magické úkony.<< Ok. Snad ani nejde o ty "magické úkony" :) jako spíše o to, podle jakých sociálních norem by chtěl člověk sňatek uzavřít a v manželství žít. Jde přeci o smlouvu uzavíranou před těmi svědky a před autoritou. Být římským katolíkem, pak bych rozhodně chtěl, aby má svatba byla v kostele a před knězem :)
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 19. březen 2019 @ 18:34:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale spíše mě zaráží, kam se od té doby posunul pohled "echt" protestantský.
To nevím. Kam se posunul?
Snad ani nejde o ty "magické úkony" :)
To je jen faktické označení. Jde o různý pohled na "kvalitu" manželství podle druhu, svátostné a nesvátostné. Teoreticky by mělo být jedno "lepší" nebo "vyšší". Prakticky se to v dostatečně velikém vzorku lidí nijak statisticky neprojevuje, není souvislost mezi kvalitou manželství a druhem manželství.
Manželství jednoduše není v ničem "lepší" proto, že ho někdo uzavřel zrovna před knězem.
jako spíše o to, podle jakých sociálních norem by chtěl člověk sňatek uzavřít a v manželství žít.
Určitě.
To jakou lidé uzavírají smlouvu, jaký mají úmysl, jaké činí rozhodnutí, co vyslovují, to je důležité - není tak důležité, zda to dělají před farářem, knězem či úředníkem.
Být římským katolíkem, pak bych rozhodně chtěl, aby má svatba byla v kostele a před knězem :)
Jasně, logicky. Jak jinak?
O to nám taky tehdy před lety šlo. Byť jsme to měli trochu komplikované, jelikož jsme kromě úřadu měli ještě navíc v kostele dva faráře, jednoho černého, jednoho bílého. Radši nebudu psát který byl katolík a který evangelík, protože si to nepamatuji, tak abych zas nelhal, nebo se někoho nedotkl, že zrovna ten jeho byl černý. ;-)
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 20. březen 2019 @ 07:14:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >> To nevím. Kam se posunul?<< K benevoletnosti rozvodů?
>> To jakou lidé uzavírají smlouvu, jaký mají úmysl, jaké činí rozhodnutí, co vyslovují, to je důležité << Ještě, aby se vzájemně milovali, občerstvovali, a byli k sobě soucitní a tolerantní a odpouštěli si a ... a a a ... :)
>>tak abych zas nelhal, nebo se někoho nedotkl, .... << Aby se spíše někoho nedotklo toto. ;)
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 20. březen 2019 @ 08:07:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | K benevoletnosti rozvodů?
Rozumím. S tím mám jen malou zkušenost, evangelíky vidím jen zvenku a netroufnu si hodnotit. Byl jsem v KS, kde bylo rozvedených také poměrně dost, ale tam se rozvod nebral s benevolencí.
Ještě, aby se vzájemně milovali, občerstvovali, a byli k sobě soucitní a tolerantní a odpouštěli si a ... a a a ... :)
Tak. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 12:13:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
// Je to srozumitelné? My jsme na úřadě neuzavřeli manželství - pro nás to byla formalita, nějaký nepříjemný státní vrtoch, kterému bylo ze zákona třeba dostát. Manželství jsme uzavřeli až v kostele.
Srozumitelné mi to je. Nicméně obecně mi takový postoj přijde velmi nebezpečný. Jestli tomu tedy rozumím dobře, je možné libovolné manželství označit na základě podobných postojů za neplatné, a ospravedlnit tak případný vstup do dalšího manželství.
//Tedy věřil bych jim i v tom, že uzavřeli manželství. Dokud by mi sami neřekli něco jiného.
Tomu já věřím vždycky, a to dokonce i tehdy, když by začali tvrdit něco jiného.
Se situaci, že by někdo do manželství (manželského obřadu) někdo vstupoval s tím, že manželství neuzavře, jsem se zatím nesetkal.
//Protože jsme na úřadě manželství neuzavřeli.
Tomu opravdu nerozumím. Jak jste to technicky provedli?
Navíc, nepovažoval bych za správné se před státem, úřady a lidmi nazývat manžely a zejména prokazovat se oddacím listem, který by vznikl (byl vydán a měl dokladovat něčí manželství) na základě úkonu, který k manželství nevedl.
Ale to je můj postoj. Nějak si nedokáži představit takto vůbec uvažovat. Dokáží si však představit, že někdo uslyší takový příběh, není ve svém manželství už spokojený, zamiluje se jinde, najednou může zpětně nabít přesvědčení, že předchozí slib opravdový nebyl, že skutečnou lásku poznal až nyní... - vezme si na pomoc 'milujícího Ježíše', dávajícího lidem druhé šance, případně i nárok na spokojenější život s někým jiným, a pak už stačí jen ten původní slib zpochybnit a vrátka jsou otevřená.
//I kdyby nebyl vůbec žádný obřad, žádná církev, žádný stát, žádný úředník, žádný papír, manželé složili manželský slib, je to pro mne manželství.
Ano, ale to je poněkud jiný kontext, jiná situace. Sám jsem tu psal o Adamovi a Evě, případně i o dvou trosečnících, co by se stali manželi na pustém ostrově bez přítomnosti svědků. Ale opakuji, toto je akceptovatelné v kontextu společnosti, kde neexistuje žádná právní forma ani obecný konsensus.
Pokud jsem Tě pochopil dobře, nemělo by nic bránit tomu, aby mnozí, co žijí na hromádce, řešili svou situaci tím, že si dají manželský slib mezi sebou a dále žít na hromádce...
//Je to srozumitelné?
Srozumitelné to je. Za mne mohu říci, že jsem rád, že se s takovými názory nesetkávám, protože takové postoje nepovažuji za užitečné, ale spíše za škodlivé. Nevidím žádný důvod, proč by lidé neměli svůj slib dát najevo veřejně, oficiálně, podle zvyklostí a zákonů dané společnosti. Důvod pro něco takového vidím v případech, které jsem uváděl, a z nichž jsi jeden uvedl sám.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 14:01:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Ale opakuji, toto je akceptovatelné v kontextu společnosti, kde neexistuje žádná právní forma ani obecný konsensus.<<
Spíše ve společnosti, ve které by existovala morální odpovědnost všech jednotlivců vůči sobě navzájem a nebylo by nutno řešit porušování tohoto práva jednoho vůči druhému. |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 14:48:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Petře,
jednak si nejsem vědom, že by taková společnost někde existovala - a potom, pokud by tam existoval právně platný obřadní způsob uzavírání manželství, a ti lidé dejme tomu měli morální zodpovědnost vůči sobě navzájem, jak píšeš, nepovažoval bys za správné, či žádoucí, takový vztah i tak potvrdit oficiálně podle standardů dané společnosti?
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 17. březen 2019 @ 16:20:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom Wolleku. Napsal jsem ''ve které by existovala'... To by mělo hovořit za vše ;) Klidně bys mohl napsat, že jde o Utopii, utopickou společnost. Ošetřit práva a povinnosti a výhody a pokuty zákonem v takové společnosti všech morálně dokonalých a zodpovědných jedinců by bylo asi docela zbytečné. Ale pokud by taková společnost měla zákony, pak by se jimi jistě ti lidé v ní řídili, dodržovali jím stanovené povinnosti, právo. Nikdo by je nepovažoval za nutné, ale za naprosto prospěšné a vítané. A nikoho by asi nenapadlo ani to, že by jednal jinak. A nikdo by ty zákony neporušoval, protože by byly vyjádřením morálního standardu a charakteru každého jednotlivce, který naplňuje a žije tak.
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 17:06:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, jelikož se jednalo o utopii, ve které by stejně nějaké zákony patrně existovaly, pak mi to přišlo jako zbytečné odvádění pozornosti od postatného, od hlavního toku diskuze.
Sám třeba říkám, že kdyby všichni řidiči uměli skutečně řídit auto zodpovědně a dobře, tak by se 90% dopravních předpisů (vyjádřeno i s ohledem na četnost jejich vyžadování či uplatňování) mohlo zrušit, a to třeba včetně veškerého omezení max rychlosti a stačilo by jen několik nejzákladnějších, jako třeba hlavní a vedlejší silnice, nebo spíše informativní tabule, což za předpisy ani není třeba považovat. Vše nepotřebné by řidiči automaticky respektovali tak, aby k nehodám vůbec nedocházelo. To jen příklad na okraj. Ale k čemu je to dobré? |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 17. březen 2019 @ 17:18:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nicméně obecně mi takový postoj přijde velmi nebezpečný. Jestli tomu tedy rozumím dobře, je možné libovolné manželství označit na základě podobných postojů za neplatné, a ospravedlnit tak případný vstup do dalšího manželství.
Takové postoje mi také přijdou velmi nebezpečné, zvlášť pro lidi, kteří takto převráceně uvažují.
Pokud někdo uvažuje tak zlovolně, jako jsi předvedl ty v této větě, tak jsou jistě takové postoje skutečně nebezpečné.
Uvažovali jsme tehdy přesně opačně, než ty: Pokud by byla nějaká pochybnost o platnosti manželství, tak místo podivných nápadů o ospravedlňování vstupu do dalších manželství se spíše řešilo jak manželství zplatnit. V článku to máš popsané podrobně, nebudu přepisovat.
Tomu opravdu nerozumím. Jak jste to technicky provedli?
Wollku, pro tvé pochopení ti dám jeden příklad. Zkusím jak moc se snažíš pochopit.
Řekněme, že bude velká svatba, muž a žena, svědci, okolo spousta hostů. Na svatbu si najmou primátora města, jelikož svatebčané jsou známí a primátor se rád blýskne. Všude okolo spousta kamer. Zahraje muzika, úředník mluví, potenciální manžel a manželka vysloví svatební slib, podepíší papíry, hosté gratulují. Vše přesně podle předpisu.
A přesto se manželi nestali. Protože neměli žádný úmysl stát se manželi.
Bylo to totiž natáčení filmu.
Ani my jsme neměli úmysl uzavřít naše manželství na úřadě.
Jen pro pořádek, abyste si zase nedomýšleli, co není: Už nemám v této věci postoje, které jsem měl v době, kdy jsme uzavírali manželství. Nerozlišuji tedy "kvalitu" manželství podle typu úředníka.
Pokud jsem Tě pochopil dobře, nemělo by nic bránit tomu, aby mnozí, co žijí na hromádce, řešili svou situaci tím, že si dají manželský slib mezi sebou a dále žít na hromádce...
Pokud by uvažovali jako ty, tak asi ano, nevím. Neuvažuji jako ty, ani jsem v praxi nepotkal styl uvažování, který předvádíš těmito příspěvky. Ani jsem prakticky nepotkal lidi, kteří by něco takového chtěli.
Všichni lidé, které jsem prakticky potkal, chtěli normální, veřejnou svatbu, před svědky, víc holky, ale i kluci. Postoje, které uvádíš ty o lidech žijících na hromádce z praxe neznám, maximálně tak z médií.
Nevidím žádný důvod, proč by lidé neměli svůj slib dát najevo veřejně, oficiálně, podle zvyklostí a zákonů dané společnosti.
Ani já ne, Wollku.
I my jsme to tak udělali: Dali jsme svůj slib veřejně podle zvyklostí naší společnosti, tak, jak se to od věků dělalo.
Jen zvyklostí naší společnosti nebyla nějaký ateistický bezbožný obřad na úřadě, ale svatební slib dvou manželů před Bohem a před knězem v kostele.
Staletí to tak lidé dělali a nebyl v tom žádný problém - až někdy v minulém století se do toho nacpali ateisti s nutkavou potřebou ovládat každou oblast života lidí a vymysleli tu komedii s úřady a "druhou svatbou". Pro manželství nepotřebnou komedií.
Toník
|
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Neděle, 17. březen 2019 @ 18:21:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Pokud někdo uvažuje tak zlovolně, jako jsi předvedl ty v této větě, tak jsou jistě takové postoje skutečně nebezpečné.
Toníku, nesnaž se to převracet proti mně. Rozumím tomu, že jste se tak domluvili a věděli, že se o pár hodin sezdáte tak, abyste se v rámci téhož dne stali manžely před Bohem - proti tomu jsem přece nic nenamítal.
Za nebezpečné označuji možnost, že lidé mohou na základě takových precedensů prohlásit své právoplatně uzavřené manželství za neplatné... a vyvozovat z toho patřičné důsledky.
Nepodsouvej mi, že uvažuji zlovolně. Píšu jen na základě zkušeností, které pochází od chování a způsobů jiných lidí - vím, čeho jsou někteří schopni. To, že Ty všem věříš a důvěřuješ, jak jsi nedávno napsal, ještě neznamená, že jsou takoví všichni.
//Pokud by tě zajímaly naše tehdejší postoje...
Myslím, že těm postojům i tak rozumím. Ten článek možná bylo lépe uvést hned, a ne až ex-posto.
//V článku to máš popsané podrobně, nebudu přepisovat.
Nikdy mne ani nenapadlo toto zpochybňovat. Jde mi o to, jak různá nešťastná a neúplná vyjádření mohou působit na ostatní, kteří pro své choutky změnit partnera mohou hledat všelijaké důvody.
// A přesto se manželi nestali. Protože neměli žádný úmysl stát se manželi. Bylo to totiž natáčení filmu. Ani my jsme neměli úmysl uzavřít naše manželství na úřadě.
Jako film dobré :-). Jako váš příběh? - tak jste tam neměli chodit vůbec. Co na to říci? Hráli jste na úředníka boudu? Nebylo by poctivější pojmout to jako svatební den, který má několik fází, a ne se k tomuto stavět tak odmítavě, s despektem? Jak jsem psal, znám sám manželé, co se brali takto na úřadě, a pak v kostele. Ale nikdy jsem z jejich vyjadřování neměl ani trochu divný pocit. Ani jsem neměl dojem, že by jejich vyjádření mohla býti kýmkoliv zneužita. V těch Tvých vyjádřeních jsem tu možnost jednoznačně zaznamenal.
//Už nemám v této věci postoje, které jsem měl v době, kdy jsme uzavírali manželství.
Neberu Ti žádné Tvé postoje. Co mám na mušce, to je způsob, jakým to dnes popisuješ. Umožňuje až příliš mnoho podivných závěrů. A vyprošuji si, aby mi automaticky nevkládal do mysli zlovolnost, ale raději se zkoušel zamyslet, zda na mých slovech můžeš najít něco, co by i Tobě bylo prospěšné. Nebo předpokládáš, že jsi dokonalost sama? To, že se podstatně více vciťují do myšlení jiných lidí (a to nemyslím zde na GS) než jsem zachytil u Tebe, ještě neznamená, že mám zlovolné myšlení. Já Tě naopak chápal, ale chtěl Tě upozornit na potenciální nebezpečí pro jiné, kteří budou hledat 'důvody' (nikoliv 'způsoby'), jak jim takto můžeš snadno nahrávat.
//Pokud by uvažovali jako ty, tak asi ano, nevím.
Jenže já tak vůbec neuvažuji. Proč si vymýšlíš? Protože sám nemáš špetku empatie a všem automaticky všechno věříš (i když jsem sám poznal, že toto není pravda)?
Nauč se mnohem více myslet na místě druhých, předvídat jejich akce, a pochopíš, jaké hlouposti tady píšeš.
//Neuvažuji jako ty, ani jsem v praxi nepotkal styl uvažování, který předvádíš těmito příspěvky. Ani jsem prakticky nepotkal lidi, kteří by něco takového chtěli.
Tak se o lidi trochu více zajímej a uvidíš. A nauč se číst mezi řádky.
Jinak jestli Tě zajímá, jak skutečně uvažuji já, sám za sebe - tak jsem uvažoval tak, že chci chodit pouze s jednou dívkou, nechtěl jsem ani chodit s jinou, se kterou bych se rozešel. Tu jsem si chtěl vzít za manželku a zůstat jí věrný až do chvíle než nás smrt nerozdělí...
Dokážeš to pochopit, než mi zase budeš podsouvat nějaké své nesmyslné přestavy o tom, jak já myslím? Mé uvažování je jasné přímočaré, řídím se tím, a dosud se mi jej s Boží pomocí daří naplňovat. A pokud by takto uvažovali i jednali všichni ostatní lidé kolem mne, nikdy bych neměl důvod teoretizovat na myšlením ostatních, blíže nespecifikovaných, jakkoliv jinak. Tak si prosím už o mně nevymýšlej nesmysly. Buď se dokážeš v teoretické rovině bavit o výrocích a jejich možném působení na blíže nedefinované lidi. Nebo této abstrakce schopný nejsi, máš neustálou potřebu ji převádět do osobní roviny, a pak se tedy o tom nebavme. Tyto úskoky mi předvádíš neustále dokola a ještě jsi schopen je podsouvat mně.
//Postoje, které uvádíš ty o lidech žijících na hromádce z praxe neznám, maximálně tak z médií.
Toníku, ale to není můj problém, že myšlení mnohých lidí neznáš a neumíš se tak dostatečně vcítit do důvodů, které k mým úvahám a otázkám vedly. Já Tě jenom chtěl upozornit, že taková vyjádření typu, že obřad na úřadě z lidí nemusí udělat manžely (bez dalšího řádného vysvětlení), může být pro některé inspirací ke zlému jednání. Stále tomu nerozumíš?
//Jen zvyklostí naší společnosti nebyla nějaký ateistický bezbožný obřad na úřadě, ale svatební slib dvou manželů před Bohem a před knězem v kostele.
Pak jste ale k tomu prvnímu obřadu neměli vůbec chodit. A pokud jste z nějakého důvodu tu potřebu tam chodit měli (já jí moc nerozumím), pak by bylo dobré o tom pomlčet. Protože u stejného ateistického bezbožného úřadu byli třeba i mí rodiče, a plno dalších známých, a kdybych byl přecitlivělý, tak by se mne taková vyjádření mohla hluboce dotknout (tím Ti zase jen ukazuji na možné typy lidí, které neznáš, ale které s mým přirozeným myšlením také nemají mnoho společného).
Jak jsem psal, ve sboru, ze kterého pocházela moje manželka, se mimo nás v té době sezdaly další tři páry. Dva před "ateistickým bezbožným obřadem na úřadě", a mají dodnes krásná požehnaná křesťanská manželství. A ten třetí pár, co měl svatbu (jako první ze všech tří) v kostele, a s patřičnou křesťanskou přípravou, dopadl katastrofálně.
//až někdy v minulém století se do toho nacpali ateisti s nutkavou potřebou ovládat každou oblast života lidí a vymysleli tu komedii s úřady a "druhou svatbou".
Já to tehdy až tak nesledoval, neboť v době, kdy to uzákonili, jsem ještě nebyl věřící. Ale docela bych předpokládal, že sňatky na úřadech tu byly desítky let, a ty druhé sňatky si spíše vymohli věřící, kteří chtěli zároveň mít svatbu v kostele. Takže na ateisty bych to tím způsobem, jak to děláš, rozhodně nesváděl.
Mimochodem, je někde v Bibli psáno, že by křesťanská ekklesia měla uzavírat manželství mezi křesťany? Nějak si ani nic takového nevybavuji. Tvá slova jsou vyloženě Tvá. Ale větší hloubku v nich nevidím.
wollek |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. březen 2019 @ 06:38:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Za nebezpečné označuji možnost, že lidé mohou na základě takových precedensů prohlásit své právoplatně uzavřené manželství za neplatné... a vyvozovat z toho patřičné důsledky.
Ano, ten styl uvažování je určitě nebezpečný. Ale ten styl uvažování sem nepřináším já: V těchto věcech mám uvažování opačné proti tomu, co přinášíš ty ve svých příspěvcích. A vždy jsem měl.
Nebudu ti nic podsouvat, na druhou stranu ti jasně napíšu, že zlovolné uvažování je zlovolné uvažování.
Jako váš příběh?
Když napíšu "dám pro pochopení příklad", tak je to příklad pro pochopení. V tomto případě zcela vymyšlený příklad.
tak jste tam neměli chodit vůbec.
Dobrá rada nad zlato. Kdybychom tehdy měli tak chytrého rádce!
Co na to říci? Hráli jste na úředníka boudu?
Chápu tvé uvažování, předvádíš ho tu znovu a znovu dokola. Tedy znovu: Toto nazývám zlovolné uvažování. Uvažuješ stále v rovině zla, znovu a znovu. Nepředpokládám, že jsem dokonalost sama, na druhou stranu rozhodně nevymýšlím stále dokola samé a samé zlé, jako se to objevuje ve tvých příspěvcích.
Ne, nehráli jsme boudu. Boudu bychom hráli například kdyby si manželka chtěli vzít Cizince proto, aby získal občanství za peníze. Boudu bychom hráli tehdy, kdybychom chtěli novomanželskou půjčku a brali se kvůli tomu.
Jenže já tak vůbec neuvažuji. Proč si vymýšlíš?
A kdo to teda uvažuje ty zlé úvahy, které jsou zde zapsané pod "Vložil: Wollek"?
Wollku, dokážu se bavit v teoretické rovině o někom cizím, kdo zde vůbec není. To mi ale nebrání vtom, že je mi jasné, že to zlovolné uvažování vůbec není teoretické, ale je praktické a zde. Nejsem slepý, vidím, jak reaguješ na diskuze. A to nereaguje nějaký virtuální teoretik, ale zcela zlý praktik. Reaguji na reálného Wollka, který píše do diskuze, na na virtuální teorie, za které se schováváš.
Já Tě jenom chtěl upozornit, že taková vyjádření typu, že obřad na úřadě z lidí nemusí udělat manžely (bez dalšího řádného vysvětlení), může být pro některé inspirací ke zlému jednání. Stále tomu nerozumíš?
To samozřejmě chápu a píšu ti to od začátku. Pokud má člověk zlovolné uvažování, jedná zle a inspirací mu jsou různé věci.
Jak jsem psal, ve sboru, ze kterého pocházela moje manželka, se mimo nás v té době sezdaly další tři páry. Dva před "ateistickým bezbožným obřadem na úřadě", a mají dodnes krásná požehnaná křesťanská manželství. A ten třetí pár, co měl svatbu (jako první ze všech tří) v kostele, a s patřičnou křesťanskou přípravou, dopadl katastrofálně.
Konečně rozumná myšlenka k tématu, po všech těch útocích.
Ano, to je pravda. Proto taky už dnes nemám postoje, jaké jsem měl jako katolík před skoro třiceti lety.
Já to tehdy až tak nesledoval, neboť v době, kdy to uzákonili, jsem ještě nebyl věřící. Ale docela bych předpokládal, že sňatky na úřadech tu byly desítky let, a ty druhé sňatky si spíše vymohli věřící, kteří chtěli zároveň mít svatbu v kostele.
To já chápu, co bys. No, tak si k tématu něco zjisti.
Mimochodem, je někde v Bibli psáno, že by křesťanská ekklesia měla uzavírat manželství mezi křesťany? Nějak si ani nic takového nevybavuji. Tvá slova jsou vyloženě Tvá.
No, ty jsi ten velký odkazovač na bibli, ale hlavně převraceč. Od začátku ti tu něco píši a je to podstata mých příspěvků, znovu a znovu to zdůrazňuji (že manželství uzavírají manželé) a ty opět uděláš takový přemet. To by mne zajímalo: Kde jsi našel moje slova, "že by křesťanská ekklesia měla uzavírat manželství mezi křesťany"?
Wollku, když už jsme u té bible: Je někde v bibli psáno, že manželství se má uzavírat veřejně před dvěma svědky? Je někde v bibli vůbec napsané, jaké je "správná" forma uzavření manželství?
Toník |
]
Re: Bezbřehý liberalismus (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pondělí, 18. březen 2019 @ 08:15:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Nebudu ti nic podsouvat, na druhou stranu ti jasně napíšu, že zlovolné uvažování je zlovolné uvažování.
Podouváš mi něco neustále, tak nelži. Jsi osobní téměř v každému příspěvku, ale tvrdíš, že jsem takový já...
Argumentačně jsi narazil, selhal, ale najednou se z Tebe vybarvil úplně jiný člověk - ještě jsem to pár dní s Tebou zkoušel, ale opravdu nemám zájem zkoušet, jak daleko jsi ochoten v boji proti pravdě ještě zajít.
Promiň, ale na rozdíl od Františka či oka, co se s Tebou přeli roky, já na to nemám ani čas, ani chuť, ani přesvědčení, že by to s Tebou mělo smysl. |
]
|
|