Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 567 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116627620
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Obsah Nové smlouvy
Vloženo Čtvrtek, 27. červen 2013 @ 22:55:41 CEST Vložil: Olda

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Oko napsal:



Židům 8:8-13  Ale když Bůh kárá svůj lid, říká: `Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy s domem izraelským i s domem judským uzavřu smlouvu novou, ne jako byla ta smlouva, kterou jsem uzavřel s jejich otci v den, kdy jsem je vzal za ruku, abych je vyvedl ze země egyptské. Neboť oni nezůstali v mé smlouvě, a já jsem se jich zřekl, praví Hospodin.
A toto je smlouva, kterou uzavřu s domem izraelským po oněch dnech, praví Hospodin: Dám své zákony do jejich mysli a napíšu jim je na srdce. Budu jim Bohem a oni budou mým lidem.
Pak už nebude učit druh druha a bratr bratra a nebude vybízet: `Poznej Pána´, protože mě budou znát všichni, od nejmenšího až do největšího.
Slituji se nad jejich nepravostmi a na jejich hříchy už nevzpomenu.´
Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.


Židům 10:6-18  V zápalné oběti ani v oběti za hřích, Bože, jsi nenašel zalíbení.
Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně v tvé knize psáno.´
Předně říká: `Oběti ani dary, oběti zápalné ani oběti za hřích jsi nechtěl a nenašel jsi v nich zalíbení´ - totiž v takových, jaké se obětují podle zákona.
Potom však řekne: `Zde jsem, abych konal tvou vůli.´ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.
Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo.
Každý kněz stojí a koná denně bohoslužbu, znovu a znovu přináší tytéž oběti, ale ty nikdy nemohou navždy zahladit hříchy.
Kristus však přinesl za hříchy jedinou oběť, navěky usedl po pravici Boží
a hledí vstříc tomu, `až mu budou nepřátelé dáni za podnož jeho trůnu´.
Tak jedinou obětí navždy přivedl k dokonalosti ty, které posvěcuje.
Dosvědčuje nám to i Duch svatý, když říká:
`Toto je smlouva, kterou s nimi uzavřu po oněch dnech, praví Pán; dám své zákony do jejich srdce a vepíšu jim je do mysli;
na jejich hříchy a nepravosti už nikdy nevzpomenu.´
Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti.

Znamení první smlouvy se zemí:
Genesis 9:12-13  Dále Bůh řekl: "Toto je znamení smlouvy, jež kladu mezi sebe a vás i každého živého tvora, který je s vámi, pro pokolení všech věků:

Položil jsem na oblak svou duhu, aby byla znamením smlouvy mezi mnou a zemí.

Znamením Nové smlouvy je kalich a pečetí je Kristova krev:

Lukáš 22:20  A právě tak, když bylo po večeři, vzal kalich a řekl: "Tento kalich je nová smlouva zpečetěná mou krví, která se za vás prolévá."

MVII



"Obsah Nové smlouvy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. červen 2013 @ 10:48:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Doufám že bude Oko tak dobrý a laskavý a pokusí se Vám to vysvětlit znova. Věřím že to dokáže udělat lépe než já.



Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 28. červen 2013 @ 12:45:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to zbytečné, protože on nepatří k lidem, kteří hledají pochopení.

Patří k těm lidem, co je jim už všechno jasné.


Jak informovaně píše coby znalec Písma, je vidět už z toho, že v článku nerozlišuje Mojžíšovu první smlouvu s vyvoleným národem na hoře Sinaj se smlouvou, kterou uzavřel Hospodin s Noemem po potopě. Všechno v jednom hrnci. Němci tomu říkají "eintopf".


]


Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 28. červen 2013 @ 12:57:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím bych se netrápil. Třeba ho jednou hledat začne a do té doby to může posloužit někomu jinému.



]


Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Sobota, 29. červen 2013 @ 22:15:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naštěstí oko píše jen o římskěm bohu lidských skutků, tak to jsme v klidu.



]


Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. červen 2013 @ 22:51:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."oko píše jen o římskěm bohu lidských skutků"...



(Tit 2,11-15)
Boží zachraňující milost se zajisté zjevila všem lidem.
Ta nás vyučuje, abychom se zřekli bezbožnosti a světských žádostí a žili v tomto světě rozvážně, spravedlivě a zbožně,
v očekávání té požehnané naděje, totiž slavného příchodu našeho velikého Boha a Spasitele Ježíše Krista,
který dal sám sebe za nás, aby nás vykoupil z veškeré nepravosti a očistil si pro sebe svůj zvláštní lid, horlivě milující dobré skutky.
Toto mluv; napomínej a kárej s veškerým důrazem. Ať tebou nikdo nepohrdá.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 06:36:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať Bůh sám posoudí lstivost tvého jazyka, kterým jak dokládá autor  v článku doložením tvých slov dáváš za nic pečeť Kristovou krví a naznačuješ, že co se narodilo z Ducha, v têlo se může znovu proměnit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. červenec 2013 @ 09:19:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."dáváš za nic pečeť Kristovou krví a naznačuješ, že co se narodilo z Ducha, v têlo se může znovu proměnit."... ???


No jistěže může!
K čemu by jinak byly v Písmu všechna ta varování právě před tímto? 

Kolem koho asi obchází satan jako lev řvoucí, ne - li právě kolem těch, kdo se narodili z Ducha? (1 Pt 5,8)


(2 j 1,8)
Dávejte na sebe pozor, abychom neztratili to, na čem jsme pracovali, ale abychom přijali plnou odplatu.


Cožpak nevyčítá apoštol Pavel Galatským právě to, že co začali Duchem, dokončují tělem?
 Dává zde snad apoštol taky lstivým jazykem za nic pečeť Kristovou krví, kterou Galatští obdrželi?
Fero, není to spíš tak, že hereze ti zatemňuje zdravý úsudek?

(gAL 3,1-3)
Ó, nemoudří Galatští! Kdo vás zmámil, abyste nedůvěřovali pravdě? Vás, před jejichž očima byl Ježíš Kristus vylíčen jako ukřižovaný mezi vámi!
Chtěl bych se od vás dozvědět jen toto: Přijali jste Ducha na základě skutků Zákona, anebo na základě slyšení víry?
Jste vskutku tak nemoudří? Když jste začali Duchem, dokončujete nyní tělem?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 03. červenec 2013 @ 10:38:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pochybování o úspěšnosti práce Ducha svatého je tvé evangelium? 
Lidská svobodná vůle je tedy nejvyšším určujícím  hybatelem vesmíru?
Jsi věřící Bohu, nebo lidstvu? 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Středa, 03. červenec 2013 @ 10:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je působení Ducha svatého iniciované Bohem dle tebe jako údajného věřícího  podřízeno lidské zvrácené vůli? 
Pak nevěříš v Boha, ale v boha.


]


Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. červen 2013 @ 19:32:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko tu svojí svobodu hřešit vysvětloval několikrát, například v článku "Svoboda hřešit jako jedna strana mince."

  Je to poučné čtení, doporučuji.



Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Sobota, 29. červen 2013 @ 16:53:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A co se tobě (vám) na okově vysvětlení nelíbí? Přečetl jsem si to a je to opravdu poučné čtení v souladu s tím co mluví Písmo. Já chápu, že pro zastánce vyvolení je to sci-fi, ale co se dá dělat, to je o chápání "předzvědění" a "vyvolení". Nikdo mě tady nemůže podezřívat se sympatii ke katolickému učení, ale psal jsem už několikrát, posuzujme co se píše a ne kdo to píše.

rastan



]


Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 29. červen 2013 @ 20:59:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Rastane.

  Svůj názor na dané téma jsem vyjádřil v příspěvku pod tím článkem a v mnoha diskuzích zde, nebov článcích, které v tom příspěvku uvádím, Svoboda nebo otroctví a Svoboda nebo bezbožnost.

  Nevím, co jsou názory oka pro zastánce vyvolení, ale pro mne jsou hodně ujeté.

  Toník



]


Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 30. červen 2013 @ 21:56:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je až s podivem, jak snadno se člověk dostane do otroctví nějakých ujetých představ a pak ztrácí soudnost.


Svéprávnost člověka je zcela podmíněna možností člověka svobodně volit mezi dobrem a zlem.
Tedy člověk má jak svobodu si zvolit žít cnostným životem, tak má tu samou svobodu zhřešit, zvolit hřích.

Kdyby této svobody nebylo a člověk neměl svobodu hřešit, trest za hřích by se stal křivdou, protože člověk by nehřešil svobodně a dobrovolně.

Aby se vůbec nějaký skutek stal hříchem proti Bohu, je zcela podmíněn skutečností, že byl proveden ve svobodě rozhodnutí a že byl proveden dobrovolně.
Jinak by zlý skutek ani nebyl hříchem!
Chybí - li svoboda a dobrovolnost v jednání a člověk koná z nevědomosti nebo z donucení, tak nenese plnou odpovědnost za své činy - i v případě, že koná zlo.




Když jsme totiž byli v těle, vášně hříchů, probouzené skrze Zákon, působily v našich údech k plození ovoce smrti.
Nyní jsme však zproštěni Zákona, když jsme zemřeli tomu, čím jsme byli drženi, abychom sloužili Bohu v novosti Ducha a ne ve starobě litery.
Co tedy řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě! Avšak hřích jsem nepoznal jinak než skrze Zákon. Vždyť ani o žádosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: "Nebudeš žádostivý!"
Hřích se pak skrze to přikázání chopil příležitosti a způsobil ve mně veškerou žádost. Bez Zákona je tedy hřích mrtev.
Já jsem pak kdysi žil bez Zákona, ale když přišlo přikázání, hřích ožil
a já jsem zemřel. A ukázalo se, že přikázání, které mělo být k životu, je mi ke smrti.
Neboť hřích, který se skrze to přikázání chopil příležitosti, mne oklamal a skrze ně mne zabil.
Zákon je tedy jistě svatý a přikázání je svaté, spravedlivé a dobré.
Stalo se mi tedy to dobré smrtí? V žádném případě! Avšak hřích, aby se ukázal hříchem, mi skrze to dobré působí smrt, aby se hřích skrze přikázání stal nadmíru hříšným.




Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 07:17:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Je až s podivem, jak snadno se člověk dostane do otroctví nějakých ujetých představ a pak ztrácí soudnost.

  Dokážeš svoje příspěvky uvést neuvěřitelně přesně, Stando.


  Škoda, že jsi nedocitoval ten úryvek písma:

"Neboť víme, že Zákon je duchovní, já však jsem tělesný, prodaný do otroctví hříchu."


  Hezky vyučuje základy křesťanství apoštol na jiném místě:

  Toto tedy pravím a dosvědčuji v Pánu, abyste již nežili tak, jako žijí pohané,
v marnosti své mysli.

  Mají zatemněné myšlení a jsou odcizeni od Božího života pro nevědomost,
která je v nich kvůli zatvrzelosti jejich srdce. Otupěli a oddali se bezuzdnosti,
aby s nenasytností páchali každý druh nečistoty.

  Vy však jste se o Kristu takto neučili, pokud jste jej vskutku slyšeli
a byli v něm vyučeni tak, jak je pravda v Ježíši, že totiž máte odložit
toho starého člověka, který žije podle dřívějšího způsobu života
a hyne v klamných žádostech, obnovovat se duchem své mysli
a obléknout toho nového člověka, který byl stvořen podle Boha
ve spravedlnosti a svatosti pravdy.

  Proto odložte lež a ‚mluvte pravdu každý se svým bližním,‘
neboť jsme údy téhož těla. ‚Hněvejte se, a nehřešte;‘
slunce ať nezapadá nad vaším hněvem. Nedávejte místo Ďáblu.
Zloděj ať již nekrade, ale ať raději pracuje a dělá vlastníma rukama
něco dobrého, aby měl co dávat tomu, kdo má nedostatek. Z vašich úst
ať nevychází žádné špatné slovo, nýbrž jen takové, které je dobré
k potřebnému budování, aby dalo milost těm, kdo je slyší.

  A nezarmucujte Ducha Svatého Božího, jímž jste byli zapečetěni
ke dni vykoupení. Všechna hořkost, zuřivost, hněv, křik a rouhání
ať jsou od vás odňaty zároveň se vší špatností. Buďte k sobě navzájem
laskaví, milosrdní a odpouštějte si navzájem, jako i Bůh v Kristu odpustil vám.



  My jsme byli takto kdysi vyučeni. Proto jsme odložili toho starého člověka (jednou)
a nikdy bychom nechtěli, aby ho někdo vzkřísil.
 
  Pokud někdo žije v zajetí lidských filosofií, prázdných svodů podle lidské tradice,
podle živlů světa, a ne podle Krista, filosofie, která ho učí, že si může
"svobodně vybírat dobro a zlo", má ve své nevědomosti jistě stále ještě
čas na pokání
a přijetí Ježíše.

  Svobodné vybírání dobra a zla opravdu není "jediné pravé křesťanství".

  "všechno je mi dovoleno", které píše apoštol, opravdu neznamená,
že by si člověk v křesťanství mohl svobodně vybírat dobro a zlo.



]


Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 12:40:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Cizinče,říkám to nerad, ale podle mého, má v tomhle Oko pravdu. Já bych to nenazval přímo svobodou, ale spíše možností. Neříkej, že jsi po znovuzrození nikdy nezhřešil. A někdy jistě i dobrovolně. Jediné, co Tě k tomu nutilo, byla žádost, ale Tvá žádost. Skutečná svoboda je dobrovolně činit Boží vůli (milovat) a mít z toho radost. Kdežto hřešit, nemáme svobodu, ale možnost. Každopádně se sami rozhodujeme zda učiníme to, či ono a neseme také za to odpovědnost.


]


Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 01. červenec 2013 @ 14:44:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Říkáš nerad, že má oko pravdu, protože je to oko? ;-)

  Zvláštní je, že ty napíšeš, že oko má v tomhle pravdu, přitom ve svém příspěvku píšeš přesně to,
co celou dobu píšu já a čemu oko statečně a srdnatě oponuje.

  Víš, oko se mi celou dobu svými konstrukcemi snažil dokázat, že neexistuje možnost se rozhodnout
žít s Bohem věčně, vydat mu život a spolehnout se na něj, myslí si (paraxoxně), že
takové svobodné rozhodnutí by narušilo princip svobody člověka a díky tomu "dokazování"
se zamotal až do téhle své "svobody hřešit" a na ní teď zarputile trvá a dotahuje jí až do smutných konců.



  1. "Možnost" a "svoboda" jsou přeci jen hodně rozdílné kategorie. Za komunistů byla jistě možnost
vydávat nezávislé noviny a literaturu (a sám jsem tu možnost zažil) ale téhle možnosti
jsme rozhodně neříkali svoboda a když jsme vezli plný kufr samizdatu, dělali to za tmy aby to nebylo vidět.
Dneska má člověk možnost jít a znásilnit třeba sousedovo dítě (a jistě jsou takoví, kteří se každým okamžikem
svého života rozhodují, zda to udělají či ne) ale pokud někdo takovou možnost a takové chování
nazve "svobodou" a omylem si myslí, že je křesťan, platí pro něj velmi ta věta, kterou oko uvedl
výstižně svůj příspěvek výše a ještě mnohem horší.

  2. Skutečná svoboda je opravdu  "dobrovolně činit Boží vůli (milovat) a mít z toho radost.",
jak jsi hezky napsal, a skutečná svoboda není "vybírat si dobro a zlo v každém okamžiku svého života".
Ke skutečné svobodě nejsou zlo a hřích vůbec potřeba. To se snažím oku, celou dobu vysvětlit.

  3. Hřích není svoboda, ale otroctví a hřích Bůh nedovolil. Zkus někde v písmu najít vyučování o tom,
že člověk má "svobodu hřešit", svobodu si "vybírat mezi dobrem a zlem" a já ti najdu padesát jiných míst,
která o hříchu říkají přesný opak. Fakt si myslíš, že pravdu má v této věci člověk,
který si pod "všechno je mi dovoleno" představí doslova všechno?

  4. "Dobrovolně" a "Nutit". Buď člověk něco dělá dobrovolně, nebo ho něco nutí. Těžko můžeš říci,
že člověk něco dělá sám rád dobrovolně z donucení.
Takhle samy, rády a dobrovolně dělají věci moje děti v pubertě ;-)

  5. moc rozhodnutí.

  Pokud se člověk pro něco rozhodne a to rozhodutí se nestane, tak to znamená jednoduchou věc:

  Ta věc není v moci dotyčného člověka.


  Člověk nemá svobodu tu věc udělat. A pokud se dál domnívá, že má, žije v omylu a ve lži.

  Můžu se například naivně domnívat, že mám svobodu létat až na měsíc a rozhodnout se,
že tam poletím. Když se pak po svém rozhodnutí a těžkém úsilí za pár let ohlédnu zpět, zjistím,
zda jsem tu svobodu se rozhodnout opravdu měl nebo neměl.
  Mohu se například rozhodnout jet na výlet do Španělska. Když si pak prohlížím fotky z výletu,
vím, že jsem měl danou věc ve své moci a měl jsem svobodu se rozhodnout.

  A já rozhodně nemám svobodu si vybírat či nevybírat hřích. Ale to už jsem vysvětloval
v článcích, na které jsem dával odkaz výše.

  Odkazy a citace písma, která hovoří o hříchu a svobodě jsem v nich uváděl.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 07:18:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Tebou. Měl jsem za to, že Oko se jen špatně vyjádřil - že pod možností si představil svobodu. Chápal jsem to tak, že to jeho každodení rozhodování mezi dobrem a zlem, je pro něj rozhodování se, zda při pokušení odolám a zůstanu svobodným a nebo podlehnu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 07:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď mi to cele docvaklo: člověk nikdy neměl a nebude mít svobodu hřešit, protože to Bůh Adamovi zakázal. Čili možnost hřešit není svobodou, ale porušení Otcova zákazu. Máme možnost se svobodně rozhodovat, ale ve chvíli, kdy se rozhodneme neposlechnout zákaz, přestáváme být svobodní. Protože satan zotročuje, ale Bůh dává svobodu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. červenec 2013 @ 07:43:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Přesně tak.

  Hřích je porušení svobody. Defekt svobody. Stává se opakem svobody.

  Tak hříchu rozumím.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. červenec 2013 @ 07:41:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Také jsem si původně myslel, že se špatně vyjádřil, že použil nevhodné slovo "svoboda" a tím zmátnul diskuzi.

  Ale asi dvacekrát jsem se ho ptal o upřesnění, zda jen použil nevhodné slovo, nebo má opravdu "svobodu hřešit", a on mne stále dokola ujišťoval, že má opravdu svobodu hřešit a že svoboda rozhodovat se denně (či v každém okamžiku) mezi dobrem a zlem je základem jeho svobody a kdyby tuto svobodu neměl, neměl by svobodu vůbec.

  I já jsem toho po znovuzrození zkazil až moc. Když jsem se znovuzrodil, Bůh dal okamžitě některé hříchy pryč, ve vteřině zmizely (nevěra, strach, bezbožnost, vzpoura) některé ještě před znovuzrozením, když se za mě modlili křesťané (věštění z "duchovního" daru) a některé dal pryč až výchovou a jsou věci, které mi zůstaly podnes a dál mne Bůh vychovává. Svojí osobní situaci jsem se snažil Standovi popsat ve straaaašně dlouhém příspěvku pod tím mým jedním článkem a vysvětlit, že je jiná než jeho a že vnímám svět vzhedem ke svobodě a hříchu hodně jinak, ale nevím, jestli se mi to podařilo.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 08:07:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem příspěvek a moc se mi líbil. V tom starém člověku jsme si asi hodně podobní. Taky bych skončil jako bezdomovec a utíkal před povinostmi a zodpovědností.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 02. červenec 2013 @ 09:52:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."  Víš, oko se mi celou dobu svými konstrukcemi snažil dokázat, že neexistuje možnost se rozhodnout
žít s Bohem věčně
, vydat mu život a spolehnout se na něj, myslí si (paraxoxně), že
takové svobodné rozhodnutí by narušilo princip svobody člověka a díky tomu "dokazování"
se zamotal až do téhle své "svobody hřešit" a na ní teď zarputile trvá a dotahuje jí až do smutných konců
.
"...



Toníku,
smutné je na tom tak akorát to, jak se z toho snažíš vybruslit a nasadit mně psí hlavu. Parafrázovat překrouceně moje názory opravdu není hezké.


Kde jsem tvrdil, že neexistuje možnost se rozhodnout s Bohem žít věčně? Kde, ukaž mi to místo!
Vždyť já sám se právě pro toto rozhodl už dávno!

Tvrdil jsem cosi docela jiného: že nestačí se dneska rozhodnout žít s Bohem věčně (a máš to v suchu, jsi spasený, máš věčnou spásu jistou), ale že zítra i pozítří svým životem musím toto své rozhodnutí svobodně znovu potvrzovat. Každým dalším okamžikem svého života! A protože my lidé býváme slabí a nevěrní, nikdy nemáš úplnou jistotu, že v budoucnu své rozhodnutí pro Boha znovu nezradíš.
Proto jsem tě už tolikrát odkazoval na podmínku vytrvání v dobrém (Mt 24,13).
Proto taky tvrdím, že skutečný křesťan žije v radostné naději na věčnou spásu, zatímco heretik si žije v "jistotě" svého spasení.

Ale ty, co nechceš vidět, to dokážeš skvěle ignorovat.


Jistěže Bůh člověku zakázal hřích. Ale nikdy mu nevzal svobodu zhřešit.
Ani tobě ji nevzal, i ty si svobodně volíš otroctví hříchu, kdykoli zhřešíš. 
A obráceně: i ten největší hříšník, svázaný okovy hříchu, má neustále otevřené dveře k pokání a k odpuštění. Až do posledního okamžiku svého pozemského života. Tak velká je Boží láska k nám.

Každý lidský skutek musí být vykonán ve svobodném rozhodnutí - jenom tak za něj člověk může nést odpovědnost, být za něj odměněn nebo potrestán.
Život opravdového křesťana je životem stále znovu svobodně se rozhodujícího člověka s Bohem, kdy svými rozhodnutími potvrzuje směr, který si v životě stanovil a Duch svatý jej v tom povzbuzuje, pomáhá mu. Když ve slabosti člověk zhřeší, Bůh mu skrze službu církve hříchy odpouštět (J 20,21-23) nabízí nápravu selhání - skrze pokání nabízí odpuštění hříchů. Ale i pro toto pokání se člověk (jako pro všechno ostatní) rozhoduje svobodně a dobrovolně.

Jestliže by Bůh nějakým zázrakem v tobě způsobil, že bys už nemohl konat zlo, ale jenom dobro, za co bys chtěl být v nebi odměněn?  Vždyť všechny tvé dobré skutky by nebyly výsledkem tvé svobodné volby, ale výsledkem Boží manipulace s tebou! To je hrůza, do jakých obludností vás vaše hereze zavádějí.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 13:27:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, jednou snad pochopíš, že spasení je stav, do kterého se člověk znovuzrozuje. Stav ducha člověka. Ze stavu mrtvosti do stavu života. Tvůj postoj ke spáse je, jako by si dítě říkalo, dnes jsem dítě svých rodičů, ale zítra kdo ví. Aby člověk ztratil svou spásu, musí se dobrovolně rozhodnout pro duchovní smrt - vědomě odmítnout Boha, kterého měl před tím možnost poznat, neboli rouhat se Duchu svatému. A to udělá málo kdo. Ostatní si mohou být jisti, že jsou Otcovi děti a že za jejich hříchy bylo zaplaceno. Tvůj problém je, že se snažíš si zasloužit odměnu v nebi. Naší odměnou je věčný život s Bohem. A ten můžem žít i tady, i když ne v plnosti. O nějakých zvláštních odměnách v nebi za práci na zemi je lepší nepřemýšlet, protože to vede k zištnosti.


]


Bylina náboženský alibista (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 02. červenec 2013 @ 16:32:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 13:27:52 CEST

Oko, jednou snad pochopíš, že spasení je stav, do kterého se člověk znovuzrozuje. Stav ducha člověka. Ze stavu mrtvosti do stavu života. Tvůj postoj ke spáse je, jako by si dítě říkalo, dnes jsem dítě svých rodičů, ale zítra kdo ví. Aby člověk ztratil svou spásu, musí se dobrovolně rozhodnout pro duchovní smrt - vědomě odmítnout Boha, kterého měl před tím možnost poznat, neboli rouhat se Duchu svatému. A to udělá málo kdo. Ostatní si mohou být jisti, že jsou Otcovi děti a že za jejich hříchy bylo zaplaceno. Tvůj problém je, že se snažíš si zasloužit odměnu v nebi. Naší odměnou je věčný život s Bohem. A ten můžem žít i tady, i když ne v plnosti. O nějakých zvláštních odměnách v nebi za práci na zemi je lepší nepřemýšlet, protože to vede k zištnosti.

Martino

Oko, Bylina je buď ožralý nebo bere drogy, pokud tě napadá, že se snažíš žít podle Evangelia, když tě obviňuje: „Tvůj problém je, že se snažíš si zasloužit odměnu v nebi.“

Nekonstatuje snad Písmo sv. tuto podmínku, když čteme v Písmu sv., že Království Boží, jako odměnu obdrží jen ten, který ve zkouškách obstojí? Nemluví Písmo sv. jasně, srozumitelně a razantně když nám oznamuje, že Království Boží není pro toho kdo uvěřil, ale kdo uvěřil a  vytrvá až do konce? Fanatik Bylina žije v iluzi, že když Spasitel se za nás nechal umučit, že má již věčný život v kapse. Chudák alibista nikdy nečetl o pannách v Evangeliu. Panny čekaly, ale dveře se zavřely a panny uslyšely, neznám vás.



]


Re: Bylina náboženský alibista (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Úterý, 02. červenec 2013 @ 19:56:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
S lidmi, kteří nesnesou názor druhého a chrlí jen nadávky a urážky odmítám diskutovat. Sami svým jednáním zjevují stav svého srdce.


]


Re: Re: Bylina náboženský alibista (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 02. červenec 2013 @ 21:55:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

S lidmi, kteří nesnesou názor druhého a chrlí jen nadávky a urážky odmítám diskutovat. Sami svým jednáním zjevují stav svého srdce.

 

Martino

Ty přecitlivělý bambulo. Dolož na faktech svá obvinění, že někoho urážím nebo, že někomu nadávám. Jsi diskusně přecitlivělý Satanista, který soustavně popírá Písmo sv., které nezná a nerozumíš mu a ještě máš drzost, že si hraješ si na oběť, ale pravdy v tobě není, jen jsi zde v pozici klauna.



]


Re: Re: Re: Bylina náboženský alibista (Skóre: 1)
Vložil: Bylina v Středa, 03. červenec 2013 @ 07:07:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V tom zapálení pro Řím asi ani nevíš, co píšeš.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 02. červenec 2013 @ 23:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Smutné je na tom tak akorát to, jak se z toho snažíš vybruslit a nasadit mně psí hlavu.

  Stando, podle své situace nesuď druhé. To, že ty máš nějaké uvažování a nějak tu vystupuješ ještě neznamená, že druzí musí mít nutně stejné postoje jako ty.


  Pokud jsem tvůj postoj interpretoval nepřesně, omlouvám se.

Kde jsem tvrdil, že neexistuje možnost se rozhodnout s Bohem žít věčně? Kde, ukaž mi to místo!

  Dobře, tvrdil jsi, že " nestačí se dneska rozhodnout žít s Bohem věčně", že o tom, jestli člověk bude žít s Bohem věčně rozhoduje Ježíš po smrti člověka. Tvrdil jsi to jako opozici k tomu, když my jsme říkali, že Bůh o našem životě už rozhodnul a by jsme jeho rozhodnutí přijali a souhlasili s ním.



Vždyť já sám se právě pro toto rozhodl už dávno!

  Pokud jsi takové rozhodnutí od minulých rozhovorů už udělal, je škoda, žes o něm něco nenapsal.

  Tvoje jednání navenek ale na takové rozhodnutí rozhodně nevypadá, není znát žádná změna.

  Snad to byl tedy jen "pocit" a ne skutečné rozhodnutí?



Ale ty, co nechceš vidět, to dokážeš skvěle ignorovat.

  Tvoje výmysly neignoruju, snažím se pochopit tvůj způsob uvažování, ptám se, zajímá mne, jak uvažuješ. I tvojí "svobodu hřešit" jsem velmi podrobně zkoumal a snažil se zjistit, co tím myslíša neignoroval to.


Ani tobě ji nevzal, i ty si svobodně volíš otroctví hříchu, kdykoli zhřešíš. 

  Ano, ani mne Bůh svobodu hřešit nevzal, v tom máš pravdu.

  Nebylo to totiž potřeba, nikdy jsem nic tak hloupého a zvráceného jako "svobodu hřešit" neměl, a to dokonce ani jako poctivý římský katolík. V tomhle byl tedy můj život jiný.

  Zato mi Bůh vzal otroctví hříchu a z hříchu mě vysvobodil.

  Díky Bohu za to.




  V oblasti hříchu, otroctví a svobody věříme tomu, co psali lidé ve svatém písmu pod vlivem Ducha svatého, věříme slovům Ježíše.

  Určitě tedy věříme, že kdo hřeší, je otrok hříchu a nevybírá si hřích svobodně, jak to říkal Ježíš těm z otce ďábla, když si omylem mysleli, že jsou svobodní a nikdy nikomu neotročili.

  Hřích si tedy nevybíráme, vyhýbáme se mu co můžeme a utíkáme před pokušením.

  A je nám celkem jedno, že Ježíšovo učení je hrůza a obludnost pro nějakého sektáře, který má "svobodu hřešit" a hájí si jí seč může a pro kterého "všechno je mi dovoleno" znamená docela všechno.
 
  Takový postoj vypovídá jen a jen o jeho nitru.

  Ne o tom, jestli je Ježíšovo učení správné, nebo ne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. červenec 2013 @ 12:53:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."který má "svobodu hřešit" a hájí si jí seč může a pro kterého "všechno je mi dovoleno" znamená docela všechno."...


Toníku,
ono to má ale i své pokračování: Všechno smím, ale ne všechno je prospěšné. Všechno smím, ale já se ničím z toho nedám ovládnout..

Takto mluví právě jen svobodný svéprávný člověk, který si je vědom své odpovědnosti za svá rozhodnutí.





Znovuzrození není žádné Ježíšovo kouzlo, které tě předělá na jiného člověka, co už snad má odpor ke hříchu.
Tak nějak to zde totiž prezentuješ  (Zato mi Bůh vzal otroctví hříchu a z hříchu mě vysvobodil).
Tak to ani náhodou. Obelháváš tím předně sám sebe.

Takhle obecně to neplatí.
Stále i jako znovuzrození jsme citliví na svody těla , světa i ďábla.
Bůh nám skrze pokání sice zahlazuje naše dnešní hříchy, ale riziko zítřejších našich hříchů stále trvá! Nepleť si Boha s kouzelníkem.




Bůh s člověkem nemanipuluje, ale vyžaduje pro všechno lidskou aktivní spolupráci.
Chceš se člověče změnit?
Dobře, žij řádně svůj život, spoj ho se mnou a já budu s tebou, budu ti pomáhat a tvému úsilí žehnat
.

Máš možnost se změnit a nad hříchem zvítězit. Otevřel jsem ti cestu, nabízím ti k ní skrze svou církev své milosti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. červenec 2013 @ 18:43:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Takto mluví právě jen svobodný svéprávný člověk, který si je vědom své odpovědnosti za svá rozhodnutí.

  Přesně tak, Stando. To jsem rád, že tomu rozumíme stejně.

  A ten samý člověk například říká:

Co tedy řekneme? Máme zůstávat v hříchu, aby se rozhojnila milost? Naprosto ne! Jak bychom my, kteří jsme hříchu zemřeli, v něm ještě mohli žít?
Co tedy? Budeme hřešit, protože nejsme pod Zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!

  Víš, co znamená takové Naprosto ne?



  Schválně by mne zajímal tvůj praktický přístup k dané věci, praktický život.

  Když si svobodně vybíráš dobro a zlo, jsi svéprávný člověk, chápeš důsledky svého jednání a všechno je ti dovoleno:

1. Co všechno ze zla si tak prakticky "svobodně" vybíráš, aby ses tím nenechal ovládnout? Můžeš třeba svobodně krást, a cizoložit? Občas si svobodně zanadáváš na Boha a závidíš politikům platy? Co vše je ve tvé "svobodě" dovoleno, aby tě to nezotročilo?

2. Proč si "svobodně" vybíráš zlo? Jsi schopen rozpoznat důvody pro výběr zla ve tvém životě? Pokud si můžeš "svobodně" vybírat, proč si nevybereš dobro? Skoro bych řekl, že dobro je lepší, než zlo. Máš nějaký důvod pro to vybírat si "svobodně" zlo?



Znovuzrození není žádné Ježíšovo kouzlo, které tě předělá na jiného člověka, co už snad má odpor ke hříchu.
Tak nějak to zde totiž prezentuješ  (Zato mi Bůh vzal otroctví hříchu a z hříchu mě vysvobodil).
Tak to ani náhodou. Obelháváš tím předně sám sebe.

Takhle obecně to neplatí.
Stále i jako znovuzrození jsme citliví na svody těla , světa i ďábla.


  Jsem ale rád, že už jsi snad trochu pochopil rozdíl mezi skutečným znovuzrozením a svátostí křtu miminka, byť jsi stále v opozici a kopeš kolem sebe seč máš síly a snažíš se věci zlehčit a vmanipulovat mne do tvé situace. Klidně si znovuzrození nazývej "kouzlo", jestli ti to vyhovuje. My tomu říkáme spíše "tajemství".

  Ale máš paradoxně pravdu. Jsem velmi citlivý na svody těla, světa i ďábla. Po znovuzrození ještě mnohem více, protože je dokážu rozeznat a jsou mi ze srdce protivné.

  I když tys to asi myslel jinak ;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. červenec 2013 @ 00:30:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jestliže by Bůh nějakým zázrakem v tobě způsobil, že bys už nemohl konat zlo, ale jenom dobro, za co bys chtěl být v nebi odměněn?  Vždyť všechny tvé dobré skutky by nebyly výsledkem tvé svobodné volby, ale výsledkem Boží manipulace s tebou!


  Máš zajímavou převrácenou logiku. Zřejmě danou tím, že tvoje "svoboda" je ve vybírání si dobra nebo zla.


  Ptáš se, abys to zjistil, abys zjistil jak to je?

  A přečteš si odpověď?


  Co myslíš Stando:

  Když Bůh milostí způsobil, že Marie neudělala žádné zlo, bylo její dílo výsledkem manipulace Boha s ní a nebylo potom v nebi za co jí odměnit?

  To je hrůza, do jakých obludností vás vaše hereze zavádějí!

  (Píšu ti to boldem, aby tě to trklo. I když to jinak nerad dělám, ten příspěvek výše se oboldil sám ze tvé citace)



  V Božím království je s odměnou to podobné, jako ve světě.

  Když je někde nějaký zaměstnavatel (něbo Pán), dává odměnu za práci. Odměna se nebere za to, co člověk nedělá a co si člověk nevybírá, čeho se člověk straní, čemu se vyhýbá a co člověk nezpůsobí, ale bere se za práci a výsledky té práce.

  Stejné je to s odměnou v Božím království. V Božím království nedostanou lidé odměnu za to, co si nezvolili a neudělali, ale dostanou odměnu za to, co si zvolili a udělali. A v Božím království dostanou odměnu za práci dokonce i ti, kteří Ježíše vůbec nepoznali.


  P.S. Hřích, byť je to otrokář, má také svojí odměnu, mzdu.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 03. červenec 2013 @ 13:00:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Když Bůh milostí způsobil, že Marie neudělala žádné zlo, bylo její dílo výsledkem manipulace Boha s ní a nebylo potom v nebi za co jí odměnit?"...

Tak tomuto já říkám převrácenost mysli!

Je snad někde psáno, že nejenom Marie, ale dokonce i sám Kristus nemuseli sáhnout až na dno svých lidských sil, aby si uchránili svou čistotu od hříchu?
Cožpak následovat Krista neznamená nést také kříž a utrpení? Snášet meč bolesti?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obsah Nové smlouvy (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 03. červenec 2013 @ 18:21:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jsem rád, Stando, že jsi na tom mém názorném příkladu s Marií pochopil převrácenost tvé mysli a tvých "argumentů". Zdá se, že příklad Marie se při vyučování ŘK základům křesťanství celkem hodí ;-)


  Už tedy rozumíš, "za co bych chtěl být v nebi odměněn"? Rozumíš, že odměna se nebere za "svobodné" vybírání si dobra nebo zla, ale že odměna je za práci, za odvedené dílo?


  V nebi jsou tedy křesťané (i nekřesťané) odměněni za své dobré dílo.  A mohou tu odměnu očekávat, platí Boží slib odměny. A ne jeden.

  Zlo k tomu není vůbec potřeba.

  Naopak: Zlo brání v konání dobrého díla.

  Když je třeba v práci zaměstnanec, který se místo konání dobrého díla a své náplni práce věnuje vybírání si hříchu (například se "svobodně" rozhoduje, zda bude se svou manželkou nebo se svou milenkou a jednou se rozhodne tak a jindy zas jinak) klesá jeho výkonnost až o desítky procent. Tím klesá i jeho odměna. Až může o svou odměnu docela přijít.

  Když jsem byl v tom bláznivém oklamání náboženství soch, obrazů a pověr a omylem se domníval, že JÁ si vybírám hřích, strávil jsem na vybírání a nevybírání si hříchu desítky procent svého času a energie. O to méně pak zbývalo na školu, rodiče, přátele.... a na každé dobré dílo.

  Jsou pak i lidé, kteří se ani neobtěžují vybírat si dobro nebo zlo, ale ideu takové "svobody" ještě vylepšili: Rovnou si "svobodně" vybírají zlo a s dobrem se neobtěžují. Výběrem zla pak stráví i 100% svého času, prostředků, energie.


  Proto také kážeme evangelium a neseme lidem moc ke spasení od smrti a otroctví ve hříchu k věčnému životu v Ježíši.

  Spasení, které je zadarmo. Z milosti.

  Tedy pro nás je zadarmo. Pro nás je to dar, který jsme přijali. Není to odměna za naši práci.

  Jinak spasení zadarmo samozřejmě nebylo. Byla za něj zaplacená nejvyšší cena, co kdy za co byla zaplacena.

  Náš život je pak odměnou Ježíši za jeho práci a za cenu, kterou on zaplatil.


]


Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy