 |
Právě je 135 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: JirkaB Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125264523 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal Olda Stanovisko predsedníctva Ekumenickej rady cirkví v SR k dokumentu pápežskej Kongregácie pre náuku viery „Odpovede na otázky týkajúce sa niektorých aspektov učenia o cirkvi“.
Predsedníctvo Ekumenickej rady cirkví v SR je hlboko znepokojené obsahom najnovšieho dokumentu Vatikánu k učeniu o cirkvi. Toto znepokojenie nemôžu zmierniť ani tvrdenia predstaviteľov rímskokatolíckej cirkvi o tom, že dokument je objasnením pozícií a pozvaním k dialógu. Predstaviteľom cirkví združených v Ekumenickej rade cirkví v SR je známe rímskokatolícke učenie o cirkvi a rovnako známe sú aj ekumenické dialógy na rôznych úrovniach zaoberajúce sa otázkou učenia o cirkvi. Preto otázky, na ktoré najnovší dokument Vatikánu odpovedá, nie sú našimi otázkami, nekladieme ich a ani sa necítime byť adresátmi uvedených odpovedí.
Predsedníctvo Ekumenickej rady cirkví v SR totiž so znepokojením sleduje ako najnovší dokument Vatikánu vedie skôr k podnecovaniu neznášanlivosti, duchovnej pýchy a vášní ako medzi veriacimi rímskokatolíckej cirkvi tak aj medzi veriacimi ostatných cirkví. Svedčia o tom prvé reakcie na úrovni predstaviteľov cirkví ale aj medzi veriacimi ľuďmi. Tvrdenia o exkluzivite, nech už sú motivované akokoľvek, neprinášajú pokoj a porozumenie. Preto ovocím najnovšieho dokumentu Kongregácie pre náuku viery budú s najväčšou pravdepodobnosťou len ďalšie nedorozumenia a napätia. Takýto signál nás znepokojuje aj preto, lebo kresťania v Európe sa pripravujú na 3. Európske ekumenické zhromaždenie, ktoré bude v septembri 2007 v rumunskom Sibiu.
Zároveň je však zrejmé, že vzťahy medzi veriacimi rímskokatolíckej cirkvi a iných cirkví sú v mnohých častiach sveta úprimné a otvorené. Schádzajú sa k spoločným modlitbám, k spoločnému štúdiu Slova Božieho a na mnohých miestach aj napriek zákazu rímskokatolíckej cirkvi spoločne prijímajú sviatosti. Hoci to podľa rímskokatolíckeho cirkevného práva a učenia nie je možné, de fatco takto už dnes dochádza k uznaniu iných cirkví ako pravých a plnohodnotných cirkví zo strany mnohých rímskokatolíckych veriacich a kňazov. Predsedníctvo Ekumenickej rady cirkví v SR neupiera Vatikánu právo poučiť týchto svojich veriacich, že zachádzajú za hranicu oficiálneho učenia. Nazdávame sa však, že zodpovednejšie by bolo, keby sme spoločne v poslušnosti Božiemu Slovu hľadali jednotu a vzájomné uznanie našej príslušnosti k všeobecnej cirkvi, ktorú založil Pán Ježiš Kristus. Kontinuita medzi cirkvou, ktorú založil Kristus a cirkvou, v ktorej vyznávame vieru v neho dnes, je predovšetkým v zachovávaní apoštolskej viery a nie v poslušnosti ľuďom a ľudským poriadkom. Cirkev patrí Kristovi a nik z ľudí nie je jej vlastníkom ani jej výhradným správcom.
Jednota cirkvi je dielo Ducha Svätého, ktoré nemožno zastaviť. Preto ani žiaden dokument postavený na ľudskej autorite nemôže zastaviť ľudí, ktorí v poslušnosti Duchu Svätému chcú byť nástrojmi jednoty cirkvi.
Predsedníctvo Ekumenickej rady cirkví v SR
V Bratislave, 13. júla 2007
Zdroj: http://www.ekumena.sk/
|
Podobná témata
 |
|
Re: Cirkev patrí Kristovi (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 17. červenec 2007 @ 23:37:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Přátelé, ale vždyť ti katolíci mají pravdu, oni opravdu
netvrdí nic jiného než to, co tvrdili od doby Tridentského koncilu, ve
kterém prokleli protestanty a ve kterém má své kořeny i současný platný
katechismus. Protestanti se dnes dají utáhnout na vařené nudli,
nazývají Husovy vrahy lidmi, kteří ctili lidský život stejně jako on
(Husinecká výzva) nebo se zavazují k praxi římskokatolické eucharistie
(Charta Oecumenica). Katolíci sice dnes dovedou žonglovat se slovy a
tvrdí, že „anathema sit“ („proklet buď“– čímž neomylně častují ty,
kteří věří v dostatečnost Kristvovy oběti) znamená vlastně „buďte požehnáni
milovaní bratři“, případně jejich ambasadoři v řadách protestantů
všemožně tvrdí, že na učení vůbec nezáleží a že jejich dokmenty nelze
brát vážně, protože jsme přece všichni bratři...
Nicméně pepež je inteligentní a mnohem chytřejší než jeho předchůdce a
ctitel démonických kultů, který vzbuzoval roztomilou sympatii, když
tancoval s katolickou mládeží kolo kolo mlýnský na Svatém kopečku...
Současný papež dobře ví, že bude-li k protestantům dostatečně tvrdý,
tím více mu budou nadbíhat a tím více se budou snažit veřejnosti
dokázat, že oni jsou přece také církví! Někteří protestanti dnes
nesnesou nést posměch a kříž a udělají vše, aby si udrželi domnělou
společenskou důležitost. Milují být foceni v novinách, vyjadřovat se ke
kdečemu a účastnit se různých nesmyslných událostí. Pod tímto tlakem se
budou ještě více snažit blížit katolickému učení. Protože jeho podstata
je v eucharistii a hierarchii, protestanti budou říkat: „podívejte, my
přece také máme pyramidu a také věříme v reálnou přítomnost Krista v
chlebu a vínu.“
Co tedy bude následovat? Možná ještě dojde k nějakému prohlášení, možná
k nějakému bezzubému článku typu: „i vy naši jedni drazí a
milovaní bratři, to jsme si od vás ale nezasloužili...“ a pak nastane
snaha katolíkům nadbíhat, přijímat jejich učení a říkat: „Jen se
podívejte, vždyť i my jsme církví.“ Vývoj bude podobný, jako když velký
a sebevědomý kluk řekne menšímu: „ty jsi pěkná baba, ty nejsi správný
chlap“ a malý capart se naštve, zavzteká se, ale pak se bude snažit
dělat v očích toho kluka vše, aby si zasloužil jeho přízeň a aby mohl
být taky považován za chlapa. Možná si zapálí cigaretu, řekně pár
drsných slov a po očku bude pokukovat, jestli už je akceptován... Vždyť
papež jedním dechem říká, „nejste církev“, ale zároveň „můžete se jí
stát, naše náruč je široce oevřená a ochotná ústupků...“
A tak, drazí přátelé, nenechte se mýlit. Katolíci dobře vědí, že
podobnými prohlášeními docílí toho, co chtějí, a to, že se nekatolíci
začnou sami a dobrovolně katolíkům přibližovat a dělat přesně to, co
oni chtějí. Chtělo by se mi až říci: nepomine toto pokolení, než se
protestanti vrátí do lůna organizace, kterou jejich otcové
nazvali nevěstkou. Proto ignorujte podobná vyjádření, každý máme přece
právo na svůj názor, tato vyjádření nejsou ničím novým, zkuste si
přečíst katechismus, vážně... Já koneckonců také nepovažuji řkc za
Kristovu církev a co má být?
Pastýř
|
Re: Re: Cirkev patrí Kristovi (Skóre: 1) Vložil: prdiola v Středa, 18. červenec 2007 @ 00:56:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři, tak tomu, cos tady předvedl, se pravým slovem říká zoufalství. Už pravděpodobně nevíš, co bys, viď? Manipulace, překrucování, ironie a ... ubohost. Měl jsem o tobě vyšší mínění. |
]
Re: Re: Cirkev patrí Kristovi (Skóre: 1) Vložil: Libby v Středa, 18. červenec 2007 @ 17:23:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mas to sice dobre vystizene a napsane Pastyri, ale tva otazka na konec: ."a co ma byt?" je bez citu. Neni ti ani trosku lito, ze tolik lidi je mimo a tolik lidi ma rado svet, moc a tradici a nedaji slavu Panu Jezisi? Ze se jich tolik zachova jako Petr, kdyz sliboval ze Pana nezapre a pak nebyl schopen ani jedinkrat slovu dostat? Zadny clovek by toho nebyl schopen, kdyby nedostal od Boha tu schopnost. Takze ani jeden z nas nemuze slibovat Bohu neco, na co mu Buh napred neda schopnost. Uz jsme ale dostali schopnost videt, rozlisovat a kat se a prosit o to co je potreba. Co ja osobne vim, ze mam nedostatek, je laska k bliznimu a vubec, ze nedelam vseho dost dobreho. Kde je ale limit ? Nikdy neni dost. Dulezite je, zda to co delame,je v Bozi vuli. A Buh nas nechce chladne a neucastne k druhym. Kazdy nekatolik zde nejak prispiva k udrzovani Pravdy. Pastyr celkem chladne, znalecky zhodnoti vyvoj, ale neukazuje nam svoji dusi. Je to schvalne?
|
]
David Wilkerson: The vision 1974 (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 18. červenec 2007 @ 21:34:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | David Wilkerson: The vision 1974
Vidím, jak se vzmáhá světová nadcírkev, jak se rodí světová rada církví.
Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví, aby se stala nejsilnější politickou mocí na Zemi. A toto spojení vznikne jako společný charitativní program a skončí politickou unií. Tato viditelná společenská nadcírkev (Super Wels Kirche) ponese jméno Pána Ježíše jen zdánlivě. Ve skutečnosti bude antikristovská. Tato mocná světová církev bude stroze zakotvená v sociální aktivitě s duchovními programy a službami milosrdenství.
Její vůdčí osobnosti budou prohlašovat, že chtějí být pomocníky v lidské bídě. Rozhýbou sociální akce, zvýší politickou angažovanost a ve světových programech budou mít stále sílící ohlas.
Tu náhle dojde k podivuhodnému obratu událostí. Právě tehdy, když se bude zdát ekumenické hnutí mrtvým, vytvoří tento obrat v událostech rámec pro tuto unii. Řím bude trvat na svém a bude vyžadovat od ekumenických protestantských vůdců ústupky. Papež bude pokládán za významnějšího, než je politický vůdce. Bude chtít být uznáván za duchovní hlavu. Protestantští vůdci nebudou muset být prošeni, aby přijali papeže za hlavu církve – uznají jeho politickou roli.
V Bibli vidím cosi, co mocně otřásá mou duší: vidím armádu kariéristů, kteří v nadcírkvi zaujmou vlivná místa. Budou to bezbožníci, antikristovci, posedlí myšlenkou, že tato nadcírkev musí mít politickou moc, aby potřela každého, kdo se jí vzepře. A zatímco se v ústředí bude mluvit o zázracích, smíření a lásce, budou jejich zaměstnanci ztěžovat práci každé náboženské organizaci, která se nepodřídí.
3. Vidím, jak se v této „nadcírkvi“ rozšíří homosexualita a lesbická láska. Vidím, jak to bude ospravedlňováno vůdci této „nadcírkve“.
Homosexualita nebude jen přijímána, ale dokonce doporučována. Homosexuálové a lesbičtí duchovní nebudou vybavováni jen autoritou, ale budou navíc označováni za nové voje evangelizačních pionýrů, zavádějících nové formy a pojmy lásky a evangelizace. Vidím skoro v každém větším městě USA a v celém světě církve homosexuálů, které výhradně pečují o své vlastní duchovní touhy s plným chápáním organizovaného náboženství. Jejich nedělní školy a církevní literatura rozšiřovaná mezi dětmi bude předkládat, že homosexualita je normální potřebou. Taktéž budou v církvi zaváděny tance naháčů. Tyto tance v některých těchto sborech budou líčeny jako nová forma bohoslužby. Lidé budou stále více a více uctívat stvoření, než Stvořitele. Bůh přenechá tento druh ctitelů následkům jejich vlastních hříchů. Ačkoli tance naháčů se příliš nerozšíří, budou četnými církevními vůdci uznávány jako normální výraz bohoslužby.
4. Okultní praktiky v nadcírkvi.
Tato světová nadcírkev bude trpět jisté okultní praktiky. Vytvoří studijní komise, jen aby chránila Satana a jeho obraz – nic se neděje, není třeba se ho obávat. V jedné nejváženější a nejzajištěnější církvi v Americe budou spiritistické seance nazývány modlitebními shromážděními. A to se děje už dnes. Duchovní budou stále zvědavější na výroky spiritistů a satanských skupin. Přijde den, kdy jistí duchovní, kteří nebyli v blízkém spojení a obecenství s Ježíšem, budou velmi blízko Satanu. Ten se bude zjevovat jako posel světla,
Pokracovanie:
http://www.tscpulpitseries.org/czech/ts73visi.html
|
]
|
|
|
|