Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jeroným.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16516, komentáře < 7 dní: 374, komentářů celkem: 420802, adminů: 60, uživatelů: 5217  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 335 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
114873505
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku
Vloženo Sobota, 13. květen 2023 @ 20:16:28 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

3I začal procházet celé okolí Jordánu a kázal: „Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů,“ 4jak je psáno v knize slov proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky! ·  

5Každá propast bude zasypána, hory i pahorky budou srovnány; co je křivé, bude přímé, hrbolaté cesty budou rovné; ·  
6a každý tvor uzří spasení Boží.‘      

Jan začal svoje působení v okolí Jordánu. Jordán je v této oblasti největší řeka, která pramení na rozhraní Libanonu a Sýrie na úpatí hory Hebronu. Vzniká spojením tří menších řek a teče do galilejského jezera, které je 210 metrů pod úrovní moře a teče dál na jih, kde končí v Mrtvém moři. Jan Křtitel tudy prochází a káže o tom, že je třeba činit pokání a nechat se pokřtít na odpuštění hříchů. Možná si položíme otázku, z čeho se kát a o jaké hříchy se jedná. Ale ono je to v tom nejširším smyslu uvědomění si, že mezi mnou a Bohem je nějaká překážka. A to je právě ten hřích čili stav, že se chovám tak, že je moje chování nedobré v Boží v očích. Jan Křtitel upozorňuje na to, že tohle si lidé mají uvědomit. Když si to uvědomí, tak toho litují, tíží je to, což znamená, že se kají. Vnějším projevem tohoto uvědomění je křest, kdy toužím se toho stavu hříchu zbavit ponořením ve vodě od člověka, který má k tomuto výkonu od Boha pověření. A to byl tehdy jedině Jan Křtitel.      

   Proč zrovna na tohle Jan Křtitel  upozorňuje?  Je to totiž příprava na uvěření a přijetí Ježíše. Cituje proroka Izaiáše, který prorokoval o Janovi, že je to hlas na poušti. Nemyslí tím poušť jako zeměpisnou oblast, ale poušť duchovní, v níž v té době se nacházel Izrael. A připravit cestu Zachránci, králi je možné tak, že mu přicházíme vstříc, obrazně řečeno na cestu dáváme koberce, zarovnáváme hrboly, aby se mu dobře kráčelo, aby ta cesta byla rovná  a ne křivolaká. To vše jsou symboly přístupu k Pánu Ježíši. Chovejme se k němu tak, jak se lidé chovají ke králi. ·  7Zástupům, které vycházely, aby se od něho daly pokřtít, Jan říkal: „Plemeno zmijí, kdo vám ukázal, že můžete utéci před nastávajícím hněvem? ·    

8Neste tedy ovoce, které ukazuje, že činíte pokání, a nezačínejte si říkat: ‚Náš otec jest Abraham!‘ Pravím vám, že Bůh může Abrahamovi stvořit děti z tohoto kamení. ·  
9Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.“ ·  
10Zástupy se Jana ptaly: „Co jen máme dělat?“ 

 Proč se Jan Křtitel  chová tak tvrdě. Co ho asi rozčílilo?     Dovedu představit, že to byla přetvářka mnoha lidi, kteří sem přišli se pokřtít  v domnění, že tím něco získají. Plemeno zmijí ukazuje na vlastnost, kterou je vychytralost. Nechám se pokřtít a nehrozí mi pak Boží hněv. Jak jednoduché? Pokání lze sice přetvařovat, ale do duše vidí jen Bůh. A Jan tuší, že mnozí nejsou schopni opravdového pokání. Spoléhají na židovský původ a mají židovskou hrdost. Ale tady Jan Křtitel varuje, že Bůh má svoje děti i z jiných národů, z pohanů. Židé si mysleli , že jen oni jsou vyvolení  Ale oni nenesou ovoce jako vyvolený národ. Přirovnává je ke stromu, který je k ničemu a je třeba ho porazit a spálit. To je upozornění na to, že bude i Boží soud, kdy se oddělí Boží lid od ostatních. Někteří lidé, kteří slyšeli slova Jana Křtitele si uvědomovali svůj stav a že k pokání ještě něco patří. Ptají se, co máme dělat? ·  

11On jim odpověděl: „Kdo má dvoje oblečení, dej tomu, kdo nemá žádné, a kdo má co k jídlu, udělej také tak.“ ·  
12Přišli i celníci, aby se dali pokřtít, a ptali se: „Mistře, co máme dělat?“ ·  
13On jim řekl: „Nevymáhejte víc, než máte nařízeno.“ ·  
14Tázali se ho i vojáci: „A co máme dělat my?“ Řekl jim: „Nikomu nečiňte násilí, nikoho nevydírejte, spokojte se se svým žoldem.“ ·  
15Lidé byli plni očekávání a všichni ve svých myslích uvažovali o Janovi, není-li on snad Mesiáš.        

Jan Křtitel apeluje na sociální city, tedy rozdělit se s chudými, jednat poctivě, nečinit násilí. Pokání musí být vidět na člověku v jeho jednání. To bude důkazem, že jsme pochopili pokání upřímně.   Lidé byli plni očekávání. Na co čekali? Očekávali Mesiáše, Zachránce, i když představu o něm měli zkreslenou. Kam zařadit na Jana Křtitele? Že by tohle byl Mesiáš?   ·  

16Na to Jan všem řekl: „Já vás křtím vodou. Přichází však někdo silnější než já; nejsem ani hoden, abych rozvázal řemínek jeho obuvi; on vás bude křtít Duchem svatým a ohněm. ·  
17Lopata je v jeho ruce, aby pročistil svůj mlat a pšenici shromáždil do své sýpky; ale plevy spálí ohněm neuhasitelným.“ ·  
18A ještě mnohým jiným způsobem napomínal lid a kázal radostnou zvěst.  

 Jan vnímal poznámky lidí a upozornil, že on rozhodně Mesiášem není. Ten teprve přijde a bude je křtít Duchem Svatám a ohněm.      Tento křest Duchem Svatým nastal o letnicích, kdy apoštolové začali křtít, protož obdrželi Božího Ducha. Jejich křest působil na pokřtěné tak, že získali sílu k činění Boží vůle. Vždyť tito lidé byli z různých koutů země, kteří přišli do Jeruzaléma na slavnost letnic a odešli zpět do svých krajin, aby tam šířili evangelium. Proto později Pavel, když cestoval, nacházel všude už křesťany. Nebyl to formální obřad, protože lidé se změnili, získali sílu, moudrost i odvahu. Jen si vzpomeňme jakou odvahu měl Štěpán a jiní! Zatímco křest Duchem dává sílu k Božímu činění, tak oheň poukazuje na budoucí Boží soud. S těmi, kteří nepřijmou Krista, neuvěří, to dopadne jako s tím mlatem, kde se odděluje pšenice, čili věřící od plév čili od nevěřících. Pšenici si bere Bůh k sobě do sýpky, obrazně řečeno a plévy spálí. Proto se často hovoří o konci světa a soudu ohněm, kdy věřící už tu nebudou.      

Lukáš tak čtenářů přiblížil to, co sděloval Jan  Křtitel lidem a co bylo přípravou, aby později pochopili Krista. Člověk, který věří sobě a svým schopnostem a tomu, že on není hříšný, nikomu nic špatného přece neudělal, nikdy nemůže bohužel pochopit, co učinil Kristus. Že svoji smrtí a obětí usmířil člověka s Bohem a Bůh za to lidem daroval věčný život.   

 Jan 3   ·  
16Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.       ·   
 
19Ale když káral vládce Heroda kvůli Herodiadě, manželce jeho bratra, a za všechno zlé, co činil, ·  20Herodes všechno dovršil ještě tím, že dal Jana zavřít do vězení.         ·   
21Když se všechen lid dával křtít a když byl pokřtěn i Ježíš a modlil se, otevřelo se nebe ·  
22a Duch svatý sestoupil na něj v tělesné podobě jako holubice a z nebe se ozval hlas: „Ty jsi můj milovaný Syn, tebe jsem si vyvolil.“     

  Ježíš se přichází pokřtít, ale proč? On do této doby žije jako ostatní, nepíše se nic o jeho výjimečnosti či zázracích.  On ale je Boží Syn a má  polovinu genů od Boha a polovinu lidskou z Marie. On se nepotřebuje kát a není v něm hřích, protože má jiný původ a není jako ostatní lidé. Přesto se nechá pokřtít. Zdá se, že to nedává logiku?  Naopak.  Tím dává najevo, že je stejný jak ostatní lidé, že se od nich neliší. Jan Křtitel si  uvědomuje něco jiného a odmítá ho pokřtít. Přece nemá smysl křtít na odpuštění hříchu toho, v němž hřích není. Nakonec na přání Ježíše Jan křest provede. Ježíš chce být jako ostatní lidé, ale sám Bůh dá najevo, že je to Boží Syn a on slyší ujištění, kým vlastně je.   Lukáš se na závěr třetí kapitoly píše, že ve třiceti letech začíná Ježíš plnit to, čím ho Bůh pověřil. Lidí ho považují za syna Josefa a asi neví nic o jeho početí a pravém otci.  
 
23Když Ježíš začínal své dílo, bylo mu asi třicet let. Jak se mělo za to, byl syn Josefa, jehož předkové byli: Heli, ·  
24Mathat, Levi, Melchi, Janai, Josef, ·  
25Matathias, Amos, Nahum, Esli, Nagai, ·  
26Mahat, Matathias, Semei, Josech, Joda, ·  
27Johanan, Resa, Zorobabel, Salatiel, Neri, ·  
28Melchi, Addi, Kosan, Elamadam, Er, ·  
29Jesus, Eliezer, Jorim, Mathat, Levi, ·  
30Simeon, Juda, Josef, Jonam, Eliakim, ·  
31Melea, Menna, Mattath, Natham, David, ·  
32Isaj, Obéd, Bóaz, Sala, Naason, ·  
33Amínadab, Admin, Arni, Chesróm, Fares, Juda, ·  
34Jákob, Izák, Abraham, Tare, Náchor, ·  
35Seruch, Ragau, Falek, Heber, Sala, ·  
36Kainan, Arfaxad, Sem, Noe, Lámech, ·  
37Matusalem, Henoch, Jared, Maleleel, Kainan, ·  
38Enóš, Šét a Adam, který byl od Boha.  

 Kde získal Řek Lukáš takové informace o Ježíšově rodokmenu z matčiny strany.? Jsou tak podrobné, že vedou až k samotnému prvnímu člověku. Cenné je to, že jde o biologickou stopu na rozdíl od rodokmenu Josefa uvedeného u Matouše, který postupuje od Abrahama k Josefovi a není to biologická stopa. Ježíš je záchrance celého lidstva a nejen Židů.    

 Kdo to dnes pochopí ? Kolik lidí toto zneužije? Co zůstalo? Chápou dnes lidé pokání? A pokud nechápou, pak nedokážou pochopit ani Pána Ježíše. Proto je tak obrovské množství falešných křestanů a falešných církví.    

"Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 216 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 14. květen 2023 @ 08:47:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marie a Josef byli bratranec a sestřenice obaczvtodu Davidova 



Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 14. květen 2023 @ 09:04:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak píšeš, byl i stejný jako ostatní lidé, nechal se pokřtít a byl poddán stejným pokušením jako člověk. Pokud tedy prošel stejným jako my, byl poddán stejnému jako my a zvítězil, tak člověk může zvítězit stejně. A jak doplnil v epištole Jan, nelžete si do kapsy křesťané, pokud nebude žít spravedlivě jako On, ale budete hřešit, tak váš otec he ďábel.
Tehdy bylo ještě kázáno evangelium moci, evangelium co mění člověka. Již tehdy byli mezi bratřími tělesní lidé, ale ti byli napomínáni, aby se vrátili zpět, nejsilněji asi dopisy ve Zjevení. Máš jméno (říkáš si křesťan), ale jsi mrtvý. Ale i tam je naději, i mezi mrtvolami byli živí bratři.



Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 14. květen 2023 @ 09:15:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš nemá jiný původ je z rodu Davidova jak bylo předpovězeno proroky, i když byl počat zázračně Svatým duchem byl počat jen jako 100% člověk jinak by nemohl být ve všem jako my a nemohl by nám být příkladem a apoštolové by po nás nechtěli, abychom žili jako On.



Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. květen 2023 @ 09:42:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Kdo to dnes pochopí ? 

  Ahoj Františku.

  Pohan, jako my, ke kterému se dostalo evangelium a Pán Ježíš ho zachránil, to pochopí. A myslím, že i Žid to pochopí - když to pochopil svatý Petr ;-)

  Evangelium není složité, aby ho lidi nepochopili. Izaijáš k tomu píše:  Tou cestou jdoucí i nejhloupější nezbloudí [www.cizinec.com]. Evangelium pochopí snadno i lidi s podprůměrným IQ. Není složité. Je jednoduché.


Kolik lidí toto zneužije?

  Myslím, že nikdo. 

  Nedokážu si představit, jak by někdo mohl zneužít to, že Pán Ježíš je spasitel celého lidstva, nejen Židů.


Co zůstalo? 

  Cituješ Písmo, to zůstalo od prvního století dodnes. Stejně tak nám zůstala moc evangelia ke spasení. Stejně moc Ducha svatého k uzdravení, vysvobození.


Chápou dnes lidé pokání? 

  No, samozřejmě. Pokání není nic tak složitého. 

  Slovo "pokání" znamená "změnu smýšlení" nebo taky "změna postojů v životě". Když jsme byli modláři, nosili po kapsách plíšky a na prstě prstýnky a na krku křížek, za dveřmi nám visela dřívka na ochranu a v autě zase trojúhelníček a neodolatelně nás to táhlo k různým posvátným návrším, tak pokání znamenalo jednoduchou věc: Odvrácení od model k Bohu. Stejně tak když jsme žili v depresi a beznaději, pokání znamenalo, že jsme to už nežili.

  Lítost pak u pokání nebyla potřeba - evangelium se k nám dostalo na prahu dospělosti, hodně brzo. Takže pokání pro mne znamenalo spíše radost, pokoj, naději, dobrou změnu. Toho není potřeba litovat

  Ale kdyby se k nám dostalo evangelium v padesáti, sedmdesáti a člověk by prožil úplně celý život v beznaději, temnotě, depresi a na modlách, tak to už by byla na místě lítost - hodně, hodně lítosti, za všechno, co člověk ztratil. A kdyby vůbec, přišla by lítost dokonalá.


Pokání musí být vidět na člověku v jeho jednání.

  Tak. To je pokání.

  Pavel například píše: "Zloděj ať již nekrade, ale ať raději pracuje a dělá vlastníma rukama něco dobrého, aby měl co dávat tomu, kdo má nedostatek". 

  To je pokání.

  A není to tak složité, aby to nešlo pochopit.

  Toník



Re: Jan Křtitel a jeho odkaz dnešku (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Pondělí, 15. květen 2023 @ 21:02:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku,  najdi  si  Napoleona a pokračuj dál  Třeba jednou budeš jeho životopiscem







Stránka vygenerována za: 1.56 sekundy