|
Právě je 604 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Mikim
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116823540 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání.
Vloženo Sobota, 10. červen 2023 @ 13:33:55 CEST Vložil: Tomas |
poslal JirkaB Římanům 14:14-1714 Vímť a ujištěn jsem v Pánu Ježíši, žeť nic
nečistého není samo z sebe; než tomu, kdož tak soudí, že by nečisté bylo, jemuť
nečisté jest. 15 Ale
bývá-liť rmoucen bratr tvůj pro pokrm, již nechodíš podlé lásky. Nepřivozujž k
zahynutí pokrmem svým toho, za kteréhož Kristus umřel. 16 Nebudiž tedy v porouhání dáno dobré vaše. 17 Království zajisté Boží není pokrm a nápoj,
ale spravedlnost a pokoj a radost v Duchu svatém.
Korintským 10:1-23
Nechciť pak,
abyste nevěděli, bratří, že otcové naši všickni pod oním oblakem byli, a
všickni moře přešli,2 A všickni v Mojžíše pokřtěni jsou v oblace
a v moři, A všickni týž pokrm duchovní jedli,4 A
všickni týž nápoj duchovní pili. Pili zajisté z duchovní skály, kteráž za nimi
šla. Ta pak skála byl Kristus.5 Ale ne ve mnohých z nich zalíbilo se Bohu;
nebo zhynuli na poušti.6 Ty pak věci ku příkladu nám se staly,
abychom nebyli žádostivi zlého, jako oni žádali.7 Protož
nebuďte modláři, jako někteří z nich, jakož psáno jest: Posadil se lid, aby
jedl a pil, a vstali, aby hrali.8 Aniž smilněme, jako někteří z nich
smilnili, a padlo jich jeden den třímecítma tisíců.9 Ani
pokoušejme Krista, jako někteří z nich pokoušeli, a od hadů zhynuli.10 Ani
repcete, jako i někteří z nich reptali, a zhynuli od záhubce.11 Toto pak
všecko u figůře dálo se jim, a napsáno jest k napomenutí našemu, kteříž jsme na
konci světa.12 A protož kdo se domnívá, že stojí, hlediž,
aby nepadl. 13 Pokušení vás nezachvátilo, než lidské. Ale
věrnýť jest Bůh, kterýž nedopustí vás pokoušeti nad vaši možnost, ale způsobíť
s pokušením také i vysvobození, abyste mohli snésti.14 Protož,
moji milí, utíkejtež modlářství.15 Jakožto opatrným mluvím. Vy suďte, co
pravím.16 Kalich dobrořečení, kterémuž dobrořečíme,
zdaliž není společnost krve Kristovy? [A] chléb, kterýž lámeme, zdaliž není
společnost těla Kristova? 17 Poněvadž jeden chléb, jedno tělo mnozí
jsme; všickni zajisté jednoho chleba účastni jsme.18 Pohleďte
na Izraele podlé těla. Zdaliž ti, kteříž jedí oběti, nejsou účastníci oltáře?19 Což tedy
dím? Že modla jest něco? Aneb že modlám obětované něco jest?20 Anobrž
což obětují pohané, ďáblům obětují, a ne Bohu. Nechtělť bych pak, abyste vy
byli účastníci ďáblů.21 Nemůžete kalicha Páně píti i kalicha ďáblů;
nemůžete účastníci býti stolu Páně i stolu ďáblů.22 Či k
hněvu popouzíme Pána? Zdaž silnější jsme jeho?23 Všecko
mi sluší, ale ne všecko jest užitečné; všecko mi sluší, ale ne všecko vzdělává.
Dva texty, dva texty, které
hovoří o podobných věcech, jakoby jinou řečí. Texty, které pro některé slouží
pro obhajobu svých skutků, které v kontextu Písem jsou proti Bohu.
Pokud chci vládnout jako
Diotrefes, pokud chci ovládat druhé, pokud mi vadí jejich svoboda, tak se
odvolám na text v Římanům, a pro svoji slabost, pro svoji “slabou víru“
vyžaduji po druhých, aby se chovali podle mých představ. Jsem přeci slabý a ti
silní jsou povinni brát na mně ohled (Ř 14:15). „Slabí“ tak začnou ovládat
společenství a vládnout nad druhými. Opravdu Pavel píše, že máme
povinnost se vždy přizpůsobit víře/představám druhého bratra? Nikoliv, Pavel
píše něco jiného, silní se nemají povyšovat nad slabé a slabí nemají
zahříšňovat silné. O jaké situaci tedy Pavel píše? Kdo je ten slabý, na kterého
mám brát ohled? Je to jednoduché. Mám brát ohled na toho, jehož víra umírá, když
vidí, jak jím maso, ten kdo umírá, když vidí můj masitý pokrm, Pavel má za
slabého ve víře. Slabý ve víře není ovšem ten, kde se pohoršuje nad tím, že jím
maso. Potkal jsem za život dost bratří, kteří vyžadovali ohled na svoji „slabost“,
ale byla to touha vládnout. Jejich víra nekolísala, byla pevná jako skála, když
učili, že správný křesťan třeba nebude jezdit busíkem, nebo že správný křesťan
nemůže mít podíl na komunitním životě, že komunitní společenství je hříšné..
jejich víra, přesvědčení bylo jako skála. Odvolávali se na jednotu, že pro
společnou řeč, společenství, Boha se člověk musí vzdát věcí či skutků, které ve
skutečnosti Bůh za zlé nepovažoval. Ale oni byli silní, stáli si na svém
poznání a jejich víra se nechvěla, chvěla se moje víra, protože jsem je miloval
jako bratry, bratry co měli skutky, moudrost, poznání od Boha a moje víra
umírala, jelikož s Bohem co říkal, že je neslušné a nesprávné jezdit třeba
busíkem z roku 1972, jsem nechtěl nic mít. … nechtěl jsem se busíka vzdát, byl jsem tedy ve
vzpouře? vzdát se víry a mít busíka, nebo naopak? Byla to moje víra, co umírala.
A pak tu máme jinou situaci,
čteme, že nemáme být kamenem úrazu, nemáme řešit druhého bratra, že máme
svobodu v Kristu..že nás přeci spojuje Kristus a modly tohoto světa nic
nejsou, Bůh je láska… přečteme k tomu třeba tu 14 z Římanům, nebo ty
Korintské. Neposuzuje cizího služebníka, hleď si svého, jednota, láska, … a už vůbec ne někoho napomenout. Napomínání, je přece proti lásce a Boží jednotě. Máme hledat co nás spojuje, čteme přeci o třísce a trámu. Opravdu
to tak Pavel psal?
Opravdu psal, že obětovat
modlám není problém? Že uctívat zjevení, amulety, neschopnost odpustit,... jsou věci, které nás nesmí
rozdělovat? Že na tom nezáleží? Že je důležité mluvit o Kristu a že pokud
mluvím o Kristu mohu být služebníkem v bálově chrámu? Ne, to nepsal, jasně
psal, že není možné mít účast na kalichu Páně i kalichu démonů, že není možné
nazývat bratrem toho kdo je zloděj, podvodník, lhář, modloslužebník, … s těmi
nemáme ani jíst ani je pozdravovat. A Pán Ježíš učil ještě větší drsárnu, že není možno získat Boží odpuštění, pokud sami neodpustíme.
Takže kde máme mít tu jednotu?
Co máme u silného či slabého přehlížet a neřešit? No přeci ty věci, co se časným
používáním ničí, nebo pokrmy co jdou do břicha a skončí na hnoji. Ale věci, kde jde
druhému o život, ty musíme nazývat pravým jménem. A být modloslužebník, falešný
prorok, vládcem druhých, …. tam přeci jde o život.
|
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 10. červen 2023 @ 15:37:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Uctívat zjevení, amulety ...
Všichni křesťané jsme se křtem stali součástí živé veliké Boží rodiny.
Někteří naši bratři a sestry nás už ve víře předešli a jsou nyní spolu s Kristem v nebi (Žd 2,12).
Jsme tedy rodinou, kde smrt její členy rozděluje, takže se potom spolu už zásadně nebaví - nebo jsme rodinou, ve které byla smrt poražena? Když naši bratři a sestry žili, mohli nám pomáhat - a také pomáhali, projevovali nám svoji lásku.
Když zemřeli, jejich možnost projevovat nám lásku snad někam zmizela? Někdo to snad zakázal?
Potom život v nebi by neměl ani takovou kvalitu, jako život na zemi, kdy nám svoji lásku projevovat mohli!
A to je samozřejmě nesmysl.
Zjevení Krista , nebo zjevení jednotlivých svatých v nebi, je v křesťanství naprosto běžná věc. Jsme obklopeni oblakem svatých!
Proto tedy i my, když jsme obklopeni tak velikým mračnem svědků, musíme odhodit veškerou přítěž i hřích, jenž nás obléhá, a s vytrvalostí běžet o závod, který je nám ukládán, ... (Žd 12,1).
Podobně jako amulety - svátostiny - viditelná znamení neviditelného Božího požehnání. Jako byly Pavlovy šátky a zástěry, které uzdravovaly, či Petrův stín. Nejedná se o žádnou modloslužbu. Svátostiny jsou znamení neviditelného Božího požehnání.
|
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 10. červen 2023 @ 16:11:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádní svatí v nebi a jejich zjeveni neexistuje, žádným oblakem svatých kromě andělů nejsme obklopeni, žádní svatí z nebe nepřijdou jako duchové pro svá těla při druhém příchodu JK. Takovým nebiblickým hloupostem věří jen katolíci a jejich vlezdoprdélkové :). |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Sobota, 10. červen 2023 @ 18:10:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime, ty jsi echt ignorant. Nejvíce zázraků, včetně mluvení s anděly, Ježíši, pobývání v bájných destinacích jako je nebe, peklo, ráj a tisíce dalších úkazů mají nikoli katolíci, ale protestanti, konkrétně letniční. A hlavně ti v Americe. Nebo Jihoafrické republice a dalších afrických zemích. Katolický svět nadpřirozena bledne ve srovnání s tím, co vymysleli letniční Amíci. Dovzdělěj se, bobku. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 10. červen 2023 @ 18:42:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musím letničáky navštívit a nechat sebou šlehnout s polovinou sálu zadama o zem, když na mně fukne "svatého" ducha a pak se ještě půl hodiny třepat :). Hlupáků se najde dost co jim na to skočí a ještě ti k tomuni zahrajou a pak vyinkasují tučné ozdravné od hlupáků...
https://m.youtube.com/watch?v=ytDekiNzUdI&feature=youtu.be #mce_temp_url#
https://m.youtube.com/watch?v=hI6Rwwvcu4A&feature=youtu.be #mce_temp_url#
https://m.youtube.com/watch?v=8kkgccLG1Gg&feature=youtu.be #mce_temp_url# |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 11. červen 2023 @ 22:00:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikim Šleháš sebou u soborářů i ve stretku Milost víry?
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 10. červen 2023 @ 20:00:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | mikim
Žádní svatí v nebi a jejich zjeveni neexistuje, žádným oblakem svatých kromě andělů nejsme obklopeni, žádní svatí z nebe nepřijdou j...
martino
Takovému názaru se říká neznalost. Jinak každý katolík zná Kristova slova: Ještě dnes se mnou budeš v ráji.
Ty máš asi kamarády v Satanově doupěti, tak je také společnost ješitných a ještě hloupých. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 10. červen 2023 @ 20:59:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Napsal jsi to s tím dnes špatně... Pravím ti dnes, budeš se mnou v ráji. V řečtině není žádná čárka v textu.
Ti (většina) co hlásají nebiblické učení, že hned po smrti jde tvá duše nebe si tam dali svévolně čárku za ti namísto za dnes. Šel lotr v to dnes do nebe? Nevěřím, protože by byl v nebi dříve než Ježíš, který byl vzkříšen až třetího dne a Ježíš je popsán jako první kdo vstal z mrtvých. Stejně se nikde nepíše, že byl lotr vzkřìšen s ostatními svatými, kteří se po vzkříšení ukázali v Jeruzalémě a na 100% byli vzati do nebe se svými 3,5m těly po nichž se našly prázdné hroby na Palestinském území pro 3-4m vysoké lidi žijící ještě před potopou. Bůh by je nevzkřísil jen dalších pár desítek let nového pozemského života kdyby měli umřít podruhé jak tomu dokonce někteří věří.
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 15:22-23: "jako v Adamovi všichni umírají, tak v Kristu všichni dojdou života. Každý v daném pořadí: první vstal Kristus, potom při Kristově příchodu vstanou ti, kdo jsou jeho." |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 11. červen 2023 @ 05:46:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ohledně čárek v textu - kdo nechce přijmout nějakou myšlenku, začne čarovat s čárkami. Např.:
Původní text: "Zde se pracuje, zbytečně nerušte."
Text upravený: "Zde se pracuje zbytečně, nerušte."
..." Šel lotr v to dnes do nebe? Nevěřím, protože by byl v nebi dříve než Ježíš, který byl vzkříšen až třetího dne ..."...
Klidně si nevěř, to je přece tvoje věc. Chce to se dovzdělat.
Ježíšova nesmrtelná lidská duše hned po své smrti na kříži odešla na "místo mrtvých" - kde byly shromážděny všechny duše zemřelých lidí už od Adama - po prvním hříchu bylo nebe pro lidi zavřeno, byli ve "vězení". Ježíš už před svým zmrtvýchvstáním svojí obětí na kříži těmto duším nebe "odemknul" - týkalo se to třeba duše Adama, Abraháma, nebo také duší těch, kteří nevěřili Noemovi, že přijde potopa - když však uviděli vody potopy, tak litovali, že už dříve neučinili pokání (sice ve vodách utonuli, ale duši si touto lítostí zachránili - týkalo se to také duše lotra na kříži. Všem lidem Kristus už svojí smrtí otevřel přístup do nebe.
(1 Pt 3,18) Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu. Naplnění tohoto předobrazu — křest — i vás nyní zachraňuje, ...
Mikime, tobě jsem adresoval článek: "Tajemství víry."
Nějak se nechytáš.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 11. červen 2023 @ 12:06:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...Mikime, tobě jsem adresoval článek: "Tajemství víry."
Nějak není na co reagovat nebo se mi spíš nechtělo nesedím na Granu immerwäre.
...Původní text: "Zde se pracuje, zbytečně nerušte."
Původní texty jsou všechny bez čárek ve větách. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 11. červen 2023 @ 15:09:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Petrova 3,18-20: Ježíš káže „duchům ve vězení“ Především musíme vycházet z toho, že Kristus po celou dobu dějin tohoto světa usiloval o spasení lidí. V Duchu tedy působil pro záchranu lidí „polapených“ v hříchu už v době Noemově, avšak jen osm lidí se nechalo zachránit. O působení Kristova Ducha skrze proroky starozákonní doby hovoří zcela jasně Petr již v 1. Petrově 1,10.11 (viz také Židům 4,2). Ježíš = Stvořitel (Kol 1,16) vedl tedy svůj lid v době Noemově, v době Mojžíšově (1 Kor 10,4) i během celých starozákonních dějin. „Duchové ve vězení“ v době Noemově tedy byli právě tak lidé jako osm zachráněných osob (duchů). Vůbec zde není řeč o nějakých nehmotných bytostech. Vždyť i dnes mluvíme o „velkém duchu“, „nepokojném duchu“ nebo o „divokém duchu“ a tím prostě označujeme různorodé lidi a nikoli snad „duše“, které opustily tělo. Předpotopním lidem bylo kázáno, ale jejich duch se nechtěl nechat vést Božím Duchem k dobru. Byli to duchovně spoutaní lidé, proto jsou nazýváni „duchy ve vězení“. Jedná se tu o žalář hříchu a nevěry. Jako Kristus, když žil na zemi, zvěstoval „zajatým“, že jsou „osvobozeni“, tak usiloval i skrze Noemovo kázání osvobodit předpotopní lidi z vězení hříchu (Srovnej Izajáš 61,1-2 a Luk 4,18-19). Verše 1. Petrova 3,18-20 nevypovídají nic o stavu zemřelých lidí mezi smrtí a vzkříšením; nelze z nich ani odvodit naději, že by mohli po smrti ještě najít příležitost k obrácení. Lidé, kteří žili v Noemově době, jsou dosud stále ještě mrtvi. Ještě nepřišla hodina, v níž budou spolu se všemi bezbožnými vzkříšeni k soudu. Ale přijde a oni budou souzeni na základě rozhodnutí, které učinili po Noemově kázání. Noe zkrátka nekázal sám ze sebe, ale mluvil z vnuknutí Ducha. Byl to tentýž Duch, skrze něhož později vzkřísil Bůh Otec ze smrti Krista. Tento Duch je nazýván Duch Boží, ale i Duch Kristův a Duch Svatý. V 1. knize Mojžíšově 6 a 7 stejně jako v 1. Petrově 3,18-20 je smutně konstatováno, že v době potopy uposlechlo hlas Ducha svatého jen osm lidí. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 12. červen 2023 @ 06:28:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Hned několik omylů v tak krátkém textu:
1.) Pokud byl Kristus jenom výjimečným člověkem (a podle tebe Kristus není žádný Bůh), jak by mohl před svým početím v Marii už nějak působit a zachraňovat kohokoli?
2.) Jediný Noe byl člověkem spravedlivým Ostatní členové jeho rodiny nebyli spravedliví, ale byli zachránění kvůli Noemově spravedlnosti - všichni totiž byli údy stejného "těla rodiny".
3.) Apoštol Petr hovoří o dalších lidech, kteří zahynuli při potopě. Ti z nich, kteří - když už viděli vody potopy, tak litovali, že neuposlechli Noeho varování - svůj pozemský život sice ztratili, ale tímto pokáním o věčný život v nebi také nepřišli. Byli zachránění Kristem jako ostatní spravedliví Starého zákona. "Duše" se jim říká proto, že jejich rozpadlá těla čekají na vzkříšení - tělo není podstatou člověka, ale jeho nesmrtelný Bohem stvořený duch.
Nikdy jsi neslyšel výraz: "Bolí mě celé tělo!" Kdo to tedy je - to "Mě" - co ho bolí tělo?
Jestliže Kristus přišel do "vězení" dávno zemřelých a kázal jim - z toho je evidentní, že nebyli ve stavu nevědomí, ale ve stavu bdělosti. Očekávali Spasitele.
Nikdy jsi neslyšel výrazy: "Šeol", "Hádes", "peklo", "lůno Abrahámovo"? Všechny stejně označují "místo mrtvých" - kam byly shromážděny duše všech lidí, kteří zemřeli před Kristem - do nebe nemohli (nebyli dědici věčného života, byli potomky vyhnanců z ráje).
Neznáš podobenství o boháčovi a žebráku Lazarovi?
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 12. červen 2023 @ 21:07:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No bod 1 to je fakt blbost, protože Ježíš do svého početí neexistoval.
2. Nikde není napsáno, že byl Noe jediný spravedlivý z jeho rodiny.
3. Vůbec to nemusel být Ježíš, ale Enoch kdo hlásal duchům ve vězení tedy padlým andělům...
https://hermeneutics.stackexchange.com/questions/8320/who-did-jesus-preach-to-in-1-peter-319 #mce_temp_url#
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 13. červen 2023 @ 06:34:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."No bod 1 to je fakt blbost, protože Ježíš do svého početí neexistoval."...
..."Nikde není napsáno, že byl Noe jediný spravedlivý z jeho rodiny."...
Je psáno, že Noe byl ve své době jediný spravedlivý ze všech lidí. Neznáš dobře Písmo.
(Gn 7,1) Pak Hospodin řekl Noemu: Vejdi ty a celá tvá rodina do archy, neboť jsem viděl, že v této generaci jsi přede mnou spravedlivý jen ty.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 13. červen 2023 @ 22:00:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | KB 1613: 1 Korintským 10:4 A všickni týž nápoj duchovní pili. Pili zajisté z duchovní skály, kteráž za nimi šla; a ta skála byl Kristus.
1. Tento verš je problémem pouze v případě, že je nepochopen nebo nesprávně přeložen. Někteří trinitáři to používají k tomu, aby učili, že Kristus byl ve skutečnosti s Izraelity a sledoval je kolem. Starý zákon však nezmiňuje, že by Kristus byl s Izraelity na poušti. A kdyby byl, určitě by je „nesledoval“.
2. Slovo „následovat“ znamená „jít za“ a to může znamenat buď v čase, nebo v prostoru. Izraelité „pili“, tj. Živili se tím, že věděli o Kristu, který měl přijít za nimi. Samotná trojice NIV překládá slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Řecké slovo, které se obvykle překládá jako „follow“, je akoloutheo. V řeckém Novém zákoně Nestlé-Aland se objevuje 90krát. I v NIV je to přeloženo jako nějaká forma „následovat“ (jako „následovat“, „následovat“ atd.) 83krát. NIV překládá akoloutheo jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a u Marka 6: 1, a my tvrdíme, že NIV tak činí zde kvůli trojiční zaujatosti překladatelů, a ne proto, že to kontext vyžaduje. I když je pravda, že akolutheo lze přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to zde překládat, ale mělo by se lépe přeložit jako „následováno“. Převážná většina překladů souhlasí. Jak jsme řekli, ve Starém zákoně není žádný verš, který by zaznamenával cestování Ježíše Krista s Izraelity, takže překlad „doprovázen“ neodpovídá zbytku Písma. Kristus byl nadějí Izraele a lidé, kteří se na něj těšili, byli posíleni očekáváním jejich příchodu Mesiáše.
3. Protože tento verš zmiňuje Izraelity v poušti, pouštní putování se stávají „vzdáleným kontextem“, proti kterému je třeba ověřit jakoukoli interpretaci. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by bylo možné předložit, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějakým způsobem následoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Pesach Beránek předznamenal Mesiáše. Manna očekávala, že Kristus bude „pravým chlebem z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami předznamenával Krista v mnoha ohledech, včetně toho, že byl místem, kde by se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl typem velekněze, Ježíše Krista. Bylo to na poušti, kde bylo dáno toto velké proroctví o nadcházejícím Mesiáši: „Z Jacoba vyjde hvězda; žezlo povstane z Izraele “a„ jejich království bude vyvýšeno “(4. Mojž. 24: 7,17). Není pochyb o tom, že z těchto veršů plyne ponaučení, že se lidé těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. Dostali sílu a výživu, protože věděli, že přichází. https://www.biblicalunitarian.com/verse ... ians-10-4b
Nebo
"Duchovní skála, která je následovala." Skálou, která přišla po Izraelitech, jak se ukázalo v historii, dlouho po nich, byl Kristus. Řecký text nemá článek „the“, ale není nutné používat určitý člen, když podstatné jméno přichází za předložkou (v tomto případě ek; viz komentář k Matoušovi 1:18). Řecké slovo přeložené jako „následovat“ je akaloutheō (# 190 ἀκολουθέω vyslovováno ah-koe-loo-thayˈ-ō) a jeho základním významem je „přijít po“, což může být časová nebo prostorová posloupnost. Znamená to tedy následovat po něčem postupně. Může to také znamenat doprovázet někoho, kdo se ujal vedení, a tak „jít spolu. „Bylo to metaforicky použito k tomu, abychom někoho doktrinálně sledovali jako učedníka, tedy„ buď učedníkem “. Toto použití vycházelo ze skutečnosti, že žák skutečně „sledoval“ učitele tam, kam šel fyzicky i psychicky. Také se používalo následování ve smyslu poslušnosti nebo dodržování, jako v „řiďte se mými pokyny“. Společná definice akaloutheo v kombinaci s rozsahem Písma ukazuje, že v tomto případě „následovat“ znamená následovat: Ježíš přišel staletí po Izraelitech. Izraelité „pili“, tj. Živili se tím, že věděli o Kristu, který za nimi měl přijít, stejně jako Abraham, kteří se radovali, že vidí Kristův den (Jan 8:56). Existuje několik velmi trojičních verzí, například NIV, které překládají slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Ale akaloutheō se v řeckém Novém zákoně Nestlé-Aland objevuje 90krát, a dokonce i v NIV se překládá jako nějaká forma „následování“ (jako „následování“, „následování“ atd.) 83 z těchto časů. NIV překládá akoloutheō jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a v Markovi 6: 1, a my tvrdíme, že NIV to zde dělá z důvodu trojí zaujatosti překladatelů, a ne proto, že to vyžaduje kontext. I když je pravda, že lexikálne akolutheō lze přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to zde překládat z několika důvodů. Nejprve si musíme pamatovat, že když se akolutheō používá jako „doprovázet“, stále se používá ve smyslu následování nebo jednání s vůdcem. Nepoužívá se ve smyslu „doprovázet“ skupinu a zároveň být vůdcem skupiny. Pokud by však byl Mesiáš s Izraelem, jasně by skupinu nějakým způsobem vedl, nejen že by je sledoval. Rozsah Písma také ukazuje, že správný výklad je „následovat“ ve smyslu „následovat“. Protože tento verš zmiňuje Izraelity v poušti, pouštní putování se stávají „vzdáleným kontextem“, proti kterému je třeba ověřit jakoukoli interpretaci. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by bylo možné předložit, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějakým způsobem následoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Za prvé, na poušti bylo dáno toto velké proroctví o nadcházejícím Mesiáši: „Z Jákoba vyjde hvězda; žezlo povstane z Izraele “a„ jejich království bude povýšeno “(4. Mojž. 24: 7, 17). Toto proroctví o Mesiášovi o něm hovořilo jako o budoucí realitě, nikoli o současné. Velikonoce předznamenával Mesiáše. Manna očekávala, že Kristus bude „pravým chlebem z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami předznamenával Krista v mnoha ohledech, včetně toho, že byl místem, kde by se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl typem velekněze, Ježíše Krista. Nejen verše spojené s putováním divočinou, ale celý Starý zákon hovořil o Mesiáši jako o budoucí naději. Například Micheáš 5: 2 předpovídá své narození v Betlémě a Izajáš 53 ukazuje jeho budoucí život a smrt. Také verše jako Jeremiah 33: 14- 15 ukazují, že Kristus byl „zaslíbený Mesiáš“. Není však třeba slibovat Mesiášovi, pokud už byl s lidmi. Žádné jasné verše neříkají, že Mesiáš byl s Izraelem, a Židé tomu nikdy nerozuměli. Poučení z tohoto verše je, že se lidé těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. dostali sílu a výživu z toho, že jsme věděli, že přichází, stejně jako my dnes dostáváme sílu a výživu z toho, že jsme věděli, že přichází znovu. https://www.revisedenglishversion.com/1 ... hapter10/4 |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. červen 2023 @ 08:14:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemá tu cenu se tu brodit v cizím jazyce a účelově si modelovat situace a významy slovíček.
Nemůžeš popřít, že Hospodin v Mamre navštívil Abraháma. Nemůžeš popřít, že ho navštívil v podobě tří mužů.
(Gn 18,1-4) I ukázal se mu Hospodin u Mamreho dubů, když seděl u vchodu do stanu za denního žáru.
Když pozvedl oči a rozhlédl se, hle, tři muži stáli proti němu.
Když je uviděl, běžel jim od vchodu do stanu vstříc, poklonil se až k zemi a řekl: Panovníku, jestliže jsem nyní nalezl ve tvých očích milost, nepomíjej prosím svého otroka. Nechám přinést trochu vody, abyste si mohli umýt nohy, a odpočiňte si pod stromem.
Představ si, že k tobě přijdou tři muži a ty je přesto oslovíš v jednotném čísle: Panovníku ...
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 13. červen 2023 @ 22:10:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tyto překlady neuvádějí jediný spravedlivý
BKR Bible kralická, 1579 Gen 7:1: "Potom řekl Hospodin k Noé: Vejdiž ty i všecka čeled tvá do korábu; nebo jsem tě viděl spravedlivého před sebou v národu tomto."
HEJCL Dr. Jan Hejčl (1930) Gn 7:1: "Řekl mu tedy Hospodin: Vstup ty i všecka tvá rodina do archy; neboť vidím, že jsi v tomto pokolení přede mnou spravedlivý."
PMP-cz Český studijní překlad Miloše Pavlíka Gn 7:1: "A Hospodin Nóemu řekl: Vejdi ty a všechen tvůj dům do schrány, neboť tebe jsem shledal v tomto pokolení před svou tváří spravedlivým."
Hebrejsky neumím... |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 14. červen 2023 @ 08:06:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hebrejsky je tomu právě tak: (ויאמר יהוה לנח בא-אתה וכל-ביתך אל-התבה כי-אתך ראיתי צדיק לפני בדור הזה:)
"I řekl Hospodin Noemovi: Pojď ty i celý tvůj dům do archy, neboť jsem tě viděl spravedlivého před sebou v tomto pokolení."
Jenže přeložit významově správně nejde bez kontextu okolnich veršů jakož i celého příběhu Bible.
Noe byl muž spravedlivý, bezúhonný ve své generaci; Noe chodil s Bohem.(Gn 6,9)
Země však byla před Bohem zkažená; země byla plná násilí. Bůh hleděl na zemi, a hle, byla zkažená, protože všechno tvorstvo na zemi pokazilo svou cestu. (11-12)
Víme přece, že Noemovi se později jeho dva synové posmívali, když se totiž Noe opil a ležel na zemi nahý. Takto se spravedlivý syn nechová.
Zástupnost pro záchranu člověka je přece naprosto základním znakem křesťanské víry. Spravedlivý Kristus nás zastoupil na kříži - jsme ospravedlňováni (zachráněni) z jeho zásluh, z jeho svatosti, z jeho spravedlnosti.
Podobně celá Noemova rodina byla zachráněna pro Noemovu spravedlnost. My, lidé, nejsme totiž ostrovy, ale jsme součástí lidského společenství (společenství rodiny, církve ...)
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 19. červen 2023 @ 22:09:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To Oko: I ty tam ale máš omyl. Místo trápení a Ráj jsou dvě oddělení hádu. Obě jsou v podzemí. Proto je psáno, že Ježíš strávil 3 dny v srdci země. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červen 2023 @ 08:44:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Podsvětí" není podzemí.
V podzemí je po několika kilometrech jen žhavá láva a pak už jen tuhé zemské magnetické jádro.
"Podsvětí" je výrazem. kterým národy označovaly "místo mrtvých" - protože jinak si nedokázaly představit, kam odcházejí lidské duše po smrti těla.
Podle náboženství a kultur názvy: šeol, hádes, peklo, vězení - odkazovaly na to samé - na "místo mrtvých", kam odcházely lidské duše po smrti těla.
"Vězení" tomu židé říkali proto, že si byli vědomi, že žádný z potomků vyhnanců z ráje nemá nárok se po smrti dostat do Boží blízkosti v nebi. I když by prožil svůj život v celku spravedlivě (např. Abrahám).
Proto židé očekávali Vykupitele, který jim otevře přístup do ráje - ráj je místo, kde přebývá Bůh.
A to na základě Božího příslibu v Gn 3,15.
Proto také Pán Ježíš v podobenství o boháči a Lazarovi popisuje právě takové "místo mrtvých", kde ti spravedlivější nemají žádné trápení (Abrahám, Lazar .. - ale také ještě nejsou plně s Bohem), zatímco ti nespravedliví (boháč) se už tam očišťují v ohni.
Kristus po své smrti na kříži přišel jako zemřelý člověk právě do tohoto "místa mrtvých", aby zbořil zdi jejich vězení a aby je vyvedl do nebe k Bohu. To byl jeho úkol Mesiáše - uskutečnit spasení lidstva. A to spasení nejenom nás - dosud živých pozemským životem, ale i těch generací lidí už dávno zemřelých.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červen 2023 @ 17:03:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tři dny v srdci země - to je obraz pohřbení Ježíšova těla v hrobě až do doby jeho vzkříšení.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:19:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Oko:
píšeš:
Tři dny v srdci země - to je obraz pohřbení Ježíšova těla v hrobě až do doby jeho vzkříšení.
No to samozřejmě vůbec není pravda. Už jen z logiky věci. Ty věříš, že srdce země leží 1,5 metů pod povrchem země? To snad uznáš, že je blbost, ne?
Jsi-li ochoten a máš-li trpělivost posílám ti alternativní výklad. Je delší, takže na několik částí.
MÍSTO, KAM VĚŘÍCÍ ODCHÁZEJÍ
Než se začneme zabývat Biblí, rád bych řekl pár slov o obecné představě v křesťanství. Věřím, že všichni bratři a sestry vědí, že mezi pravověrnými křesťany se všeobecně věří, že když člověk, který věří v Pána a je spasen, zemře, jeho tělo sice zůstane na zemi, ale jeho duch odchází do nebeského sídla, na místo, kde je Bůh a Pán Ježíš. Proto na pohřbu křesťana pastor nebo kazatel obvykle říká něco takového: "Netrapte se a nebuďte smutní. Tohoto člověka si vzal Pán. Odešel do nebeského sídla a je v Božím domě a těší se z věčného požehnání u Boha. To místo má brány z perleti, stěny z jaspisu a ulice ze zlata. Je mnohem lepší než kdekoli jinde. Proto bychom měli být šťastní a radovat se za něj. Jednoho dne se i my vydáme touto cestou a půjdeme na ono krásné místo.”
Přirozeně, že každý, kdo uslyší takové poselství se sladkými slovy, bude mít sladký pocit. Víme však, že klamavá slova jsou téměř vždy velmi příjemná pro naše uši. V minulém [454] roce, kdy jsem byl v zámoří, jsem si přečetl několik poznámek z poselství, které pronesl jeden pastor na pohřbu jedné staré ženy. Stále dokola opakoval, že tato stará žena nyní odešla do nebeského sídla. Když jsem to četl, řekl jsem si v duchu: "To je nesmysl. Je to naprostý podvod na lidech. Tato stará žena se naštěstí nemůže vrátit. Kdyby mohla, řekla by vám: 'To je úplně falešné. Nejsem v nebeském sídle. Kde jsem, to nevíte." Zdá se, že mluvím sarkasticky. Ale chci, aby bratři a sestry měli hluboký poznatek, že v dnešním křesťanství je učení o odchodu do nebeského sídla nepřesn
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:24:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | JEVENÍ SVATÝCH PÍSEM Nyní se chceme podívat, kam odchází duch a duše spaseného člověka, pokud zemře před příchodem Pána. Tuto záležitost musíme jasně studovat a ne pouze naslouchat tradičnímu křesťanskému učení. Již mnohokrát jsem řekl, že křesťanství přineslo mnoho věcí, které jsou špatné, a proto se musíme cvičit v rozlišování. Chceme evangelium, chceme Bibli a chceme samotného Pána, ale nechceme křesťanství s jeho organizací a naukami. Opouštíme tradiční teologii křesťanství se všemi jejími omyly. Nyní přicházíme k tomu, abychom se podívali, co o této věci říká Bible. Lukáš 16,22 říká: "Žebrák zemřel a andělé ho odnesli do Abrahamova lůna." Všichni musíme uznat, že tento žebrák Lazar byl spasený. Kdyby nebyl spasený, andělé by ho neodnesli do Abrahamova lůna. Musíme se ptát: Co je to za místo v Abrahamově náručí? Jakmile je zmíněno lůno, víme, že to znamená útěchu. Všichni víme, že matčino lůno je místo, kde se dítě nejvíce potěší. Ve 25. verši se píše: "Abraham řekl... nyní je zde potěšen". Abrahamovo lůno je tedy místem útěchy, a ne místem úzkosti.
Vraťme se zpět a přečtěme si druhou polovinu 22. verše až do 23. verše: "I ten bohatý člověk zemřel a byl pohřben. V Hádu pak pozvedl oči, když byl v mukách, a zdálky uviděl Abrahama a Lazara v jeho lůně." Zde se jasně říká, že boháč zemřel, jeho tělo bylo pohřbeno a jeho duch sestoupil do Hádu. Kromě toho pozvedl oči a z dálky spatřil Abraháma a také Lazara v Abrahamově lůně. Ve verších 24 až 26 se píše: "I zavolal a řekl: Otče [455]Abraháme, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, aby namočil špičku svého prstu do vody a zchladil mi jazyk, protože se trápím v tomto plameni. Abraham však řekl: "Dítě, pamatuj, že za svého života jsi plně obdržel své dobré věci a Lazar rovněž špatné, ale nyní je zde potěšen a ty se trápíš. A kromě toho všeho je mezi námi a vámi veliká propast, takže ti, kdo chtějí přejít odtud k vám, nemohou, ani odtamtud k nám nemůže nikdo přejít." Zde se říká, že Lazar byl utěšován v Abrahamově náručí, ale boháč trpěl úzkostí v Hádu. Boháč v Hádu viděl z dálky Lazara v Abrahamově náručí. To ukazuje, že je od sebe dělila značná vzdálenost, a nejen to, byla mezi nimi upevněna velká propast, takže nemohli projít jeden k druhému. Víme, že boháč byl v Hádu. Nyní se musíme ptát, kde byli Lazar a Abraham. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:25:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro odpověď bychom měli přijít ke Slovu. V 1. Mojžíšově 25,8 se píše: "Abraham zemřel a zemřel v dobrém stáří, muž starý a plný dnů, a byl shromážděn ke svému lidu." Abraham tedy zemřel v dobrém stáří. Ve verších 34 a 35 37. kapitoly se píše: "Jákob roztrhl své roucho, na bedra si oblékl žíněnou suknici a mnoho dní truchlil pro svého syna. Všichni jeho synové a všechny jeho dcery povstali, aby ho utěšili, ale on se nedal utěšit a řekl: "Jistě sestoupím do Šeolu ke svému synovi a budu truchlit."" Pak se ve 42,38 píše: "Řekl: "Můj syn s tebou dolů nepůjde, neboť jeho bratr zemřel a on sám zůstal. A kdyby se mu na cestě, po níž jdete, něco stalo, pak mé šediny v zármutku přivedete do Šeolu." A konečně 47,29-30 říká: "Přiblížil se čas, kdy měl Izrael zemřít. Zavolal si svého syna Josefa a řekl mu: ... až ulehnu ke svým otcům." A tak se stalo. Jákobův dědeček byl Abraham a Jákobův otec byl Izák. Zde "ulehnout s" znamená zemřít. Jákob řekl, že jeho smrt znamená sestup do Šeolu. Řekl také, že čas jeho smrti je čas, kdy ulehne ke svým otcům. Z toho jasně vyplývá, že duchové Abraháma, Izáka, Jákoba a starozákonních svatých po své smrti také odešli do Hádu.
Možná se při zmínce o Hádu vyděsíte a zvoláte: "Běda, jak strašné je pro člověka zemřít a sestoupit do Hádu! Není to snad totéž jako cesta do pekla?" Prosím, neděste se; není to tak jednoduché. Pokud máme čas, můžeme si přečíst všechny verše Starého zákona týkající se Hádu; pak nám to bude jasnější. Mnoho míst ve Starém zákoně jasně ukazuje, že Abraham, Izák, Jákob a všichni [456] svatí, kteří obdrželi zaslíbení, sestoupili po své smrti do Hádu (Šeolu). V 16. kapitole Lukášova evangelia Pán řekl, že po Lazarově smrti byl jeho duch v Abrahamově náručí, aby se potěšil. Byl tedy na místě, kde byl utěšován. Ačkoli sestoupil do Hádu, Hádes, kde byl, se lišil od "Hádu", který lidé běžně znají. Podle Lukáše 16 je Hádes jasně rozdělen na dvě části. Mezi těmito dvěma částmi je pevně stanovena velká propast, takže ti, kdo jsou v jedné části, nemohou přejít do druhé a naopak. Jeden oddíl je oddíl muk, zatímco druhý je oddíl útěchy. Oddíl muk je určen pro hynoucí lidi tohoto světa, zatímco oddíl útěchy je určen pro spasené svaté. To je zcela jasné. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:26:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K Hádu chci dodat ještě jedno slovo. Co je Hádes? Hádes je místo, kde jsou uchováváni beztělesní duchové, duchové bez těla. Musíme vědět, že když člověk opustí své tělo a stane se pouhým duchem, je to nenormální. Bible říká, že je to jako člověk, který je nahý, neoblečený. Všichni dnes sedíme v tomto shromažďovacím sále. Kdyby sem přišel nahý bratr, nechali byste ho tu stát? Věřím, že bychom ho poslali do malé místnosti, požádali bychom ho, aby tam chvíli počkal, dali bychom mu nějaké oblečení a řekli bychom mu, aby vyšel, až se obleče. To je malá ilustrace. Když člověk zemře, jeho duch odloží tělo. Tělo člověka je jeho oděv, duch bez těla je nahý. Proto když člověk zemře a odloží své tělo, stane se duchem bez těla. Tento stav je velmi nenormální. Proto Bůh zařídil pro mrtvé místo, kde budou uchováváni až do doby svého vzkříšení, kdy si obléknou své tělo. Tímto místem čekání je Hádes. Všichni mrtví, jejichž těla zůstala na zemi a jejich duchové se oddělili od těla a stali se nahými, jdou čekat do Hádu.
Avšak duchové, kteří jsou v Hádu, se dělí na dvě skupiny. Jedna skupina se skládá ze spasených a druhá ze zahynulých. Hádes je tedy rozdělen na dvě části, jednu pro zahynulé duchy a druhou pro spasené duchy. Přestože je rozdělen na dvě části, jako celek se v Bibli nazývá Hádes. Je to proto, že ať už se jedná o spasené, nebo nespasené duchy, všichni jsou duchové bez těla; jsou nazí a neměli by být viděni. Proto musí být umístěni na místo, kde budou čekat na čas vzkříšení, aby byli oděni [457] svým tělem; v té době se vše vyřeší. Proto je Hádes rozdělen na dvě části, přičemž jedna část je místem utrpení a druhá část je místem útěchy. Obě části se nazývají Hádes. Neměli bychom se děsit, když slyšíme zmínku o Hádu, neboť je v tom více, než si myslíme. Pojďme si dále přečíst Lukáše 23,42, což jsou slova, která pronesl spasený lotr, jenž byl ukřižován spolu s Pánem: "Ježíši, vzpomeň si na mě, až přijdeš do svého království." Tento lotr neznal pravdu, ale protože slyšel, že Pán Ježíš bude králem a dostane království, doufal, že si na něj Pán vzpomene, až přijde do svého království. Přestože jeho modlitba byla velmi zmatená, Pánova odpověď byla velmi jasná. Ve 43. verši se píše: "Řekl mu: "Amen, pravím ti: Dnes budeš se mnou v ráji." A on mu řekl: ." Všimněte si prosím, že Pán neřekl: "Po třech dnech budeš se mnou v ráji." Naopak, řekl: "Dnes budeš se mnou v ráji.". Tímto "dnes" byl samozřejmě myšlen právě den Pánova ukřižování. Je tedy zřejmé, že ráj je místo, kam Pán odešel po svém ukřižování a před svým vzkříšením. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:26:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Matouš 12:40 říká: "Jako byl Jonáš v břiše velké ryby tři dny a tři noci, tak bude Syn člověka v nitru země tři dny a tři noci." Nyní se vás chci zeptat, zda je ráj v nebeském příbytku? Když si tyto dvě části Slova spojíte dohromady, budete vědět, kde je ráj. Než byl Pán ukřižován, řekl zachráněnému lotrovi: "Dnes budeš se mnou v ráji." Od prvního dne do třetího dne po své smrti pak Pán pobýval v srdci země. Z toho tedy jasně vyplývá, že ráj je v srdci země. Možná někdo řekne, že Pán, který byl tři dny a tři noci v srdci země, odkazuje na to, že Jeho tělo bylo pohřbeno v zemi. Ale ne, řecký text zde říká "srdce země" a neodkazuje na místo těsně pod povrchem země. Neodkazuje tedy na pohřbení Jeho těla.
Přečteme si další pasáž a pak nám bude jasnější, že Pán byl po své smrti tři dny v Hádu. Skutky 2,24-32 říkají, Kterého Bůh vzkřísil, když zbavil bolesti smrti, protože nebylo možné, aby ho držela. Vždyť David o něm říká: "Viděl jsem Pána stále před sebou, [458] protože je po mé pravici, abych nebyl otřesen. Proto se mé srdce zaradovalo a můj jazyk zajásal; ostatně i mé tělo spočine v naději [míněno pohřbení v hrobě plném naděje, očekávání vzkříšení], protože Ty neopustíš mou duši v Hádu a nedopustíš, aby Tvůj Svatý viděl zkázu. Zjevil jsi mi cesty života; svou přítomností mě naplníš radostí." Muži, bratři, o patriarchovi Davidovi vám mohu jasně říci, že zemřel i byl pohřben a jeho hrob je mezi námi dodnes. Protože byl prorokem a věděl, že Bůh mu přísahou slíbil, že na jeho trůn posadí Toho z plodu jeho beder, vida to předem, mluvil o Kristově vzkříšení, že nebyl opuštěn v Hádu a jeho tělo nevidělo zkázu. Toho Ježíše Bůh vzkřísil.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:27:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto slovo jasně ukazuje, že po smrti Pána a před jeho vzkříšením bylo jeho tělo pohřbeno do země, ale jeho duch a duše odešly do Hádu. "Dnes budeš se mnou v ráji." "Tak bude Syn člověka v srdci země tři dny a tři noci." (Mt 24,7) "Mou duši v Hádu neopustíš." Když tyto tři části Slova spojíte dohromady, okamžitě jasně vidíte, že ráj, kam Pán po své smrti odešel, je srdce země v Hádu. Tento ráj je místem, kde je Abraham, místem v Hádu, kde jsou spasení potěšováni. Ačkoli je to Hádes, je to místo útěchy. Proto je to ráj. Nyní je nám jasné, že Abrahamovo lůno je v Ráji a že Ráj je příjemná část Hádu, místo, kde jsou lidé po smrti utěšováni. To uznávají ortodoxní vykladači Bible v křesťanství a uznávají to i někteří, kteří tvrdí, že věřící po smrti odcházejí do nebeského sídla. Někteří z nich říkají, že starozákonní svatí, svatí, kteří zemřeli před vzkříšením Pána Ježíše, odešli do ráje v Hádu, že tam odešel i Pán Ježíš, aby tam pobyl tři dny a tři noci, a že tam odešel i spasený lotr. Říkají však, že v den vzkříšení Pána Ježíše byla tato příjemná část - ráj - Pánem Ježíšem přenesena do nebe. Scofield Reference Bible říká něco v tomto smyslu. Poznámka pod čarou k Lukášovi 16,23 rozděluje Hádes na dva stavy - Hádes před Kristovým nanebevstoupením a Hádes po Kristově nanebevstoupení. [459] Před Kristovým nanebevstoupením měl Hádes dvě části, které obývali spasení a zahynulí, jak jsme již řekli dříve. Nespasení mrtví až do současnosti stále trpí v Hádu úzkostí a čekají na příchod posledního soudu. Po Kristově nanebevstoupení se však duchové a duše spasených přesunuli s Pánem Ježíšem z ráje do nebe. Ráj je tedy nyní v nebi, kde je Bůh. Spasení, kteří dnes ve věku církve umírají, odcházejí ze svého těla, aby byli s Pánem. Proto jsou v ráji v nebi. Je takový výklad přesný? Byl ráj přenesen? Byl přenesen z Hádu do třetího nebe? Tuto otázku musíme prostudovat. Hlavním základem těch, kteří tvrdí, že ráj byl přenesen, je list Efezským 4. V 8. verši se píše: "Vystoupiv na výšinu, vedl zajaté a dával lidem dary". Kdo jsou "ti, kteří byli zajati"? Nejsou to (jak se někteří ptají) duše spasených ve starozákonním věku? Ty byly zajaty a přivedeny satanem do Hádu. Byli vykoupeni a nemuseli zemřít, přesto je satan zajal smrtí. Nyní Pán Ježíš zrušil smrt a zničil ďábla, který má moc smrti, takže když byl Pán vzkříšen ze smrti, smrt už nad těmito svatými nemá moc. Tyto duše, které byly zajaty smrtí, Pán získal zpět. Ti, kdo zastávají tento druh výkladu, se ptají: "Když byly tyto duše zajaty a vrátily se zpět, kam by měly být umístěny?". Bezpochyby říkají, že je Pán přivedl s sebou do nebe. Takový výklad je velmi přehnaný. Pokud jde o část Slova v listu Efezským 4, o překladu se vedou velké diskuse. Vykladači, kteří byli odborníky na řecký jazyk, nám řekli, že význam zde je, že Pán se zmocnil uchvacující moci nepřítele. Satan jako ten, kdo vždy uchvacuje lidi, má uchvacující moc. Víme, že jeho uchvacující mocí je moc smrti; smrt je Satanovou mocí, pomocí níž uchvacuje lidi. Podle těchto vykladačů byl satan v okamžiku Pánova vzkříšení a nanebevstoupení odzbrojen od své moci smrti; jeho uchvacující moc byla Pánem zbavena a zajata. To je v souladu s myšlenkou Písma. Nicméně bez ohledu na to, který překlad použijeme, používat pouze Ef 4 jako základ pro tvrzení, že ráj byl přenesen, je skutečně přehnané. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:28:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ti, kdo tvrdí, že ráj byl přenesen, používají jako druhý základ 2 Korintským 12. Říkají: "Není tam snad jasně řečeno, že ráj je ve třetím nebi?" Druhý list Korintským 12, začínající prvním veršem, říká: "Chlubit se je potřebné, ačkoli to vskutku není užitečné; já však přijdu k viděním a zjevením Páně.". Nezapomeňte prosím, že předmětem této kapitoly není ráj ani nebeské sídlo, ale vidění a zjevení Páně. "Znám jednoho člověka v Kristu, před čtrnácti lety (zda v těle, to nevím, nebo mimo tělo, to nevím; Bůh ví) byl takový člověk uchvácen do třetího nebe. A znám takového člověka (zda v těle, nebo mimo tělo, nevím; Bůh ví), že byl uchvácen do ráje" (v. 2-4). Ti, kdo zastávají názor, že ráj byl přenesen, se důrazně opírají o tuto část. Říkají: "Jestliže ráj nebyl přenesen, jak může být ve třetím nebi? V době smrti Pána byl ráj zjevně v Hádu, ale zde je ráj ve třetím nebi. Nesvědčí to o tom, že Ráj byl přenesen?". Verše 4 až 7 pokračují: "Že byl uchvácen do ráje a uslyšel nevyslovitelná slova, která není dovoleno člověku vyslovit. Za takového se budu chlubit, ale za sebe se chlubit nebudu, leda ve svých slabostech. Kdybych se totiž chtěl chlubit, nebudu pošetilý, neboť budu mluvit pravdu; zdržím se však toho, aby si o mně někdo nepřipisoval něco nad to, co mě vidí být nebo co ode mě slyší. A pro přemíru zjevení, abych se příliš nepovyšoval, byl mi dán osten v těle.”
Než budu pokračovat ve výkladu, rád bych položil otázku: Proč apoštol dvakrát řekl, že takového člověka zná, ať už v těle, nebo mimo tělo, on to neví, ale Bůh to ví? Na základě čínského překladu je těžké odpovědět, ale když si prostudujete původní text, hned máte jasno. V čínském sjednoceném překladu bylo vynecháno velmi důležité slovo - spojka a na začátku 3. verše: "Takový člověk byl uchvácen do třetího nebe. A já znám takového člověka... že byl uchvácen do ráje." Zde byl uchvácen je také velký problém. Výraz lze přeložit jako "byl uchvácen", nebo jako " byl uchvácen pryč", jak to mají některé anglické verze. Podle kontextu je jasné, že překlad, který zní "byl uchvácen do ráje", je sotva [461]přijatelný, protože být uchvácen znamená jít nahoru zdola. Kromě toho řada verzí dává do závorky "zda v těle, nebo mimo tělo, nevím; Bůh ví", což usnadňuje čtení, protože tato slova jsou pouze pro zdůraznění. Nyní si tuto část přečtěme znovu takto: "Znám jednoho člověka v Kristu, před čtrnácti lety... takový byl uchvácen do třetího nebe. A znám takového člověka,... že byl uchvácen do ráje." ]Když to čtete tímto způsobem, nemůžete už trvat na tom, že ráj je ve třetím nebi. Vím například, že bratr Čang seděl před dvěma hodinami v místnosti starších, a vím, že nyní sedí v této shromažďovací síni. Můžete říci, že tato zasedací síň je místnost starších? Věřím, že třetí nebe je třetí nebe a ráj je ráj. Pokud je Ráj a třetí nebe totéž místo, není třeba používat a. Protože je použito a, musí jít o dvě různá místa. To je logické vysvětlení založené na původním textu.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:28:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Musíme vědět, že zde apoštol nemluví o ráji ve třetím nebi. Mluví zde o zjeveních, která obdržel. Zjevení, která mu Bůh dal, byla nesmírně velká v tom smyslu, že mu ukázala situaci celého vesmíru. Bůh apoštolu Pavlovi ukázal všechny "příběhy" ve vesmíru týkající se Boha a člověka. Příběhy o Bohu a člověku se ve vesmíru vyskytují na třech místech: na nebi, na zemi a pod zemí. V nebi odkazuje na třetí nebe, na zemi - to všichni víme - a pod zemí odkazuje na Hádes, místo, kde jsou duchové zemřelých osob. Všechny příběhy Boha a člověka ve vesmíru se odehrávají na těchto třech místech. V listu Filipenským 2,9-11 se píše, že až Bůh vyvýší Pána na nejvyšší vrchol, ti, kdo jsou na nebi, na zemi i pod zemí, pokleknou a všichni otevřeně vyznají, že Ježíš Kristus je Pán. Ve vesmíru tedy existují tři různá místa.
Bůh dal apoštolu Pavlovi velké zjevení, aby mohl pochopit všechny záležitosti týkající se Boha a člověka. Měli bychom věřit, že Pavel měl o věcech na zemi jasno, a proto mu Bůh potřeboval ukázat věci ve třetím nebi a věci v ráji pod zemí. Bůh mu dal úplné zjevení tím, že ho přivedl do třetího nebe, aby se tam podíval, a pak ho přivedl do ráje pod zemí, aby se tam podíval. [462] Proto Pavel říká, že byl uchvácen do třetího nebe a byl také uchvácen do ráje a slyšel nevyslovitelná slova. Byl člověkem na zemi, ale byl v nebi a byl také v ráji pod zemí. Proto byla zjevení, která obdržel, skutečně nesmírně veliká. Apoštol zde tedy míní: "Jsem člověk narozený na zemi, a přece jsem byl uchvácen do nebe a také jsem byl uchvácen do ráje, který je pod zemí. Znám věci na zemi, znám věci v nebi a znám také věci v ráji, který je pod zemí. Proto jsou zjevení, která jsem obdržel, nesmírně veliká." To ukazuje, že ráj není ve třetím nebi. Naopak, pokud si tuto část přečtete pozorně, uvidíte, že třetí nebe je v nebi a ráj je pod zemí. Po Pánově nanebevstoupení tedy nebyl Ráj přenesen; stále je pod zemí. (Tento ráj není totožný s rájem, o němž se píše ve Zjevení 2,7. V tomto případě se jedná o ráj pod zemí. To je ráj v Hádu, kdežto ten je budoucí Nový Jeruzalém, neboť v jeho středu je strom života). |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:29:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve Zjevení 6,9-11 se píše: "Když otevřel pátou pečeť, uviděl jsem pod oltářem duše těch, kteří byli zabiti pro Boží slovo a pro svědectví, které měli. A oni volali mocným hlasem: "Jak dlouho, Pane, svatý a pravdivý, nebudeš soudit a mstít naši krev na těch, kdo přebývají na zemi? A každému z nich bylo dáno bílé roucho a bylo jim řečeno, že mají ještě chvíli odpočívat, dokud se nedoplní i počet jejich spoluslužebníků a jejich bratrů, kteří měli být zabiti, stejně jako oni." A tak se stalo. Tato část Slova říká, že duše těch, kteří byli zabiti kvůli svému svědectví ve prospěch Pána, duše Pánových mučedníků, byly pod oltářem. Oltář se nachází na vnějším nádvoří svatostánku. Všichni biblisté uznávají, že svatostánek znamená zemi a oltář znamená kříž. Kříž není něco umístěného v nebi, je to něco na zemi. Duše pod oltářem jsou tedy duše pod zemí. To ukazuje, že v době Zjevení 6 jsou duše Pánových mučedníků stále ještě pod oltářem a nejsou ještě v nebi. To tedy také dokazuje, že i po Pánově nanebevstoupení je ráj stále pod zemí a nebyl přenesen do nebe.
Ve Skutcích 2,34 se píše: "David nevystoupil do nebe." Ti, kdo zastávají názor, že ráj byl přenesen, říkají, že v době [463] vzkříšení a nanebevstoupení Pána Ježíše přenesl ráj z Hádu do nebes. Není pochyb o tom, že David by měl být v Hádu. Pokud byl Ráj přenesen do nebes, David jistě také odešel do nebes. Avšak i po nanebevstoupení Páně, až do dne Letnic, se Petr postavil a stále tvrdil, že David nevystoupil do nebe.
Proto chci bratřím a sestrám směle říci, že do dnešního dne vystoupil na nebesa pouze jeden člověk, a tím je Ježíš Nazaretský. Možná někdo řekne: "Cožpak Eliáš a Henoch také nevystoupili do nebes?". Pán Ježíš však Nikodémovi řekl: "Nikdo nevystoupil do nebe, jen ten, který sestoupil z nebe, Syn člověka, který je v nebi" (Jan 3,13). V nebi nikdy žádný člověk nebyl. Nyní je v nebi jen jeden člověk, Pán Ježíš, který zemřel a byl vzkříšen. Tento člověk není beztělesný duch; je to dokonalý člověk, který byl oděn vzkříšeným tělem. Bible říká, že David ještě nevystoupil na nebesa. Jeho tělo zůstalo na zemi a jeho duše se utěšuje v ráji, příjemné části Hádu. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:29:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Druhý list Korintským 5,1-3 říká: "Víme, že kdyby byl náš pozemský příbytek zbořen, máme od Boha stavbu, příbytek neudělaný rukama, věčný, v nebesích. Vždyť i v tom sténáme a toužíme, abychom byli oblečeni do svého příbytku z nebe, pokud skutečně, oblečeni, nebudeme nalezeni nazí." Pozemský příbytek zde odkazuje na naše fyzické tělo, zatímco věčný příbytek v nebesích odkazuje na naše vzkříšené tělo, naše proměněné tělo, které bude vytrženo. Zeptám se vás: Je Pavel oděn takovým vzkříšeným tělem? A co Petr? A co všichni spasení, kteří zemřeli v průběhu staletí? Je jasné, že všichni nebyli oděni takovým vzkříšeným tělem. Co kdyby se ukázalo, že nejsou oděni? Již dříve jsme řekli, že beztělesní duchové jsou nenormální. Proto ti, kteří zemřeli a nebyli vzkříšeni, nemohou být přivedeni na nebesa. Beztělesní duchové, tedy ti, kteří mají přetrvávající pach smrti, nemohou být v nebesích. Bůh je musí umístit na jiné místo, kde budou utěšeni a budou čekat, až budou oděni vzkříšeným tělem.
Proto Pavel říká: "V tomto [příbytku] sténáme a toužíme, abychom byli oblečeni do svého příbytku z nebe, pokud skutečně, když budeme oblečeni, nebudeme nalezeni nazí. Vždyť i my, kteří jsme v tomto příbytku, sténáme, obtěžkáni tím, že nechceme být [464] neoblečeni, ale oblečeni" (v. 2-4a). Být neoblečen znamená zemřít a být oblečen znamená být proměněn. Pavlovou touhou nebylo být neoblečen, ale být oblečen, to znamená, aby to, co je smrtelné, bylo pohlceno životem (v. 4b). Věřím, že bratři a sestry mají nyní jasněji. V Písmu jsou však ještě dva další verše, které snadno vyvolávají spory, a proto si také vyžadují naši pozornost. Jedním z nich je list Filipenským 1,23. Pavel tam říká, že měl "touhu odejít a být s Kristem, neboť to je mnohem lepší". Na základě tohoto verše někteří říkají: "Pokud to není odchod do nebeského sídla, co to tedy je? Říkáte, že věřící jsou po smrti v Hádu, ale Pavel říká, že když věřící zemřou, jsou s Kristem a že je to mnohem lepší. Jak si to vysvětlujete? Může být někdo s Kristem, a přesto nebýt v nebeském sídle?”
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:30:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je naše odpověď: Člověk může být s Pánem, aniž by šel do nebeského sídla. Být s Pánem je relativní, nikoli absolutní záležitost. I dnes jsme s Pánem. Jedná se tedy o záležitost stupně. Z toho, že je člověk s Pánem, nesmíme vyvozovat, že je v nebeském sídle. Abychom mohli v této věci učinit závěr, musíme se odvolat na slova celé Bible. Všichni víme, že naše tělo je fyzické a náš duch je duchovní. Když je náš duch stále v našem těle, nacházíme se ve fyzickém světě. V této době sice máme v duchu přítomnost Pána, ale tato přítomnost je kvůli omezení fyzického světa velmi omezená. Avšak poté, co zemřeme a jsme osvobozeni od fyzického světa, se na jedné straně stáváme netělesnými duchy, ale na druhé straně jsme také osvobozeni od omezení fyzického světa a vstupujeme do duchovního světa. V takové chvíli bude naše bytí s Pánem samozřejmě mnohem bližší než ve fyzickém světě. Být s Pánem tedy neznamená, že budeme s Pánem v nebeském sídle. Znamená to pouze to, že odejdeme z fyzického světa a vstoupíme do duchovního světa, abychom si více užívali bytí s Pánem. Dovolte mi použít malou ilustraci. Dnes jsme všichni v Číně, ale možná příští měsíc pojedete do Ameriky. V Americe je mnoho měst, například New York nebo San Francisco. I když jste v Americe, možná nejste v New Yorku, ale v San Franciscu. Obecně řečeno, jste v Americe; konkrétně řečeno, jste na jednom z mnoha míst [465] v Americe. Stejně tak když odcházíme z fyzického světa a vstupujeme do duchovního světa, nemusí to nutně znamenat, že se nacházíme na jednom konkrétním místě.
Dalším veršem v Písmu je 1. Tesalonickým 4,14, kde se píše: "Věříme-li, že Ježíš zemřel a vstal z mrtvých, pak i ty, kdo zesnuli, Bůh skrze Ježíše přivede s ním." Někdo může odpovědět: "Říkáte, že spasení, kteří zemřeli, neodešli do nebe, ale zde se jasně říká, že Pán Ježíš je přivede s sebou při svém příchodu. Až se Pán Ježíš vrátí, nevrátí se snad z nebe? Podle tohoto verše jsou tedy dnes již s Pánem v nebi.” |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:30:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K vyřešení tohoto problému bych vás rád požádal, abyste si přečetli text následující po tomto verši: "Neboť to vám říkáme slovem Páně, že my, kteří jsme živí a zůstaneme do příchodu Páně, v žádném případě nepředejdeme ty, kteří zesnuli, protože sám Pán s velkým křikem, s hlasem archanděla a s Boží polnicí sestoupí z nebe" (v. 15-16a). Když se Pán vrátí, skutečně se vrátí z nebe. Verš 16 končí slovy: "A mrtví v Kristu vstanou jako první". Řecký text zde říká "vstanou", nikoli "vstanou z mrtvých". Všimněte si prosím, že ve 14. verši se píše, že budou přivedeni s Pánem Ježíšem, zatímco v tomto verši se říká, že "vstanou" jako první. V 17. verši se píše: "Potom my živí, kteří jsme zůstali, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích, abychom se setkali s Pánem v povětří, a tak budeme stále s Pánem." Věřím, že při čtení těchto veršů je vám jasné, že až se Pán vrátí, nejprve vstanou ti, kteří usnuli v Pánu (ti, kteří jsou mrtví), a pak budou uchváceni spolu s živými věřícími. Pokud jsou mrtví věřící již v nebi a čekají, až je Pán při svém příchodu přivede s sebou, musí ještě vstát? To by nebylo vzkříšení, ale sestoupení. Skutečný význam této části Slova je, že až do Pánova příchodu jsou těla všech zemřelých svatých stále na zemi a jejich duchové jsou v ráji, v srdci země. Proto až Pán Ježíš při svém návratu sestoupí z nebe, jejich těla povstanou ze země a jejich duchové také vyjdou z ráje v Hádu, aby se oblékli do vzkříšeného těla. Pak budou spolu s proměněnými živými uchváceni do oblak, aby se setkali s Pánem. Vidíte, že se zde stále [466] píše, že se mají setkat s Pánem. To také dokazuje, že se s Pánem nesetkali před jeho příchodem.
Zde se píše, že je Bůh přivede s Ježíšem. Ani to není těžké pochopit. Až Pán Ježíš znovu přijde, bude to také čas vzkříšení mrtvých věřících, takže přijdou s Pánem Ježíšem. V jakémkoli čase se Pán Ježíš vrátí, v takovém čase se vrátí i oni. V době příchodu Pána Ježíše, stejně jako Bůh přivede Pána Ježíše, přivede s Pánem i mrtvé věřící. Tyto věci poskytují ještě menší důkaz, že mrtví věřící jsou s Pánem Ježíšem v nebi. Předpokládejme, že váš otec je v Americe a vaše matka v Japonsku. V den, kdy se váš otec vrátí, se s ním vrátí i vaše matka. Může skutečnost jejich společného návratu dokázat, že vaše matka byla na stejném místě jako váš otec? Odpověď je zřejmá. Dále je zde jasně řečeno, že Pán Ježíš a mrtví věřící jsou na dvou místech. Na jedné straně se říká, že Pán Ježíš sestoupí z nebe, a na druhé straně se říká, že přijde s mrtvými věřícími. Nesestoupí na zem najednou. Nejprve sestoupí do vzduchu a pak mrtví věřící vstanou ze země, aby byli vzkříšeni a proměněni, a budou spolu s živými věřícími uchváceni do oblaků, aby se setkali s Pánem. Proto zde vidíte příchody ze dvou směrů. Pán Ježíš sestoupí z nebes a mrtví věřící vstanou a vyjdou ze země. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:32:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Teď se mi přerušil přenos. Zkusím následně. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:22:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko píše:
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. červen 2023 @ 00:23:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, možná vejde... |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 11. červen 2023 @ 12:50:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | mikime snad si nemyslíš, že ti to budu vymlouvat, když nevěříš Písmu sv., máš právo věřit sektářům než Církvi... |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 11. červen 2023 @ 14:04:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemusíš Itale, v řečtině čarky ve větách nejsou a je na každém překladateli kde si ram tu čárku dá a ohne si text ve svůj prospěch :). |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 11. červen 2023 @ 19:17:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | mikime Kristova slova nejsou o národních pravopisech, ale o obsahu sdělené pravdy Kristem. Pokud jednou pořed Božím soudem chceš operovat českým pravopisem o čárkách, pak je s tebou něco velmi v nepořádku. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 12. červen 2023 @ 21:09:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty čárky si tam ve větách dávali svévolně překladatelé zcřeckých aj. textů a evidentně občas chybně. |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 15. červen 2023 @ 08:18:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uvědom si, že církev odjakživa všechny překlady schvalovala, korigovala podle dosavadního svého učení.
To církevní schválení pro každý překlad není nijak samoúčelné, ale má své důležité opodstatnění.
Takový Jeroným - když ve čtvrtém století překládal z hebrejštiny a řečtiny svoji Vulgátu do latiny - vždyť v Jeruzalémě měl tehdy všechno z první ruky!
To není překlad z dvacátého století určený pro svědky jehovovy, to není žádná Bible 21 se svojí vskutku "lidovou" úpravou.!
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 16. červen 2023 @ 20:54:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo Šašek Flek a jeho B21 nebo úplně podělaná Parabible:https://magazin.aktualne.cz/kultura/literatura/alexandr-flek-parabible-kniha-biblion-recenze/r~1f02a7da06c511e982ca0cc47ab5f122 #mce_temp_url#/ |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červen 2023 @ 08:54:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Parabible už pochopitelně není žádná Bible.
Ta recenze se mi líbí svojí vyvážeností:
"K nejlepším momentům knihy patří, když se Alexandr Flek od předlohy
vzdaluje, nehledá přímou paralelu, ale jde k věci po svém. Například
Ježíšův výklad o smilstvu parafrázuje:
"Každý, kdo vidí ženu nebo muže
jako kořist pro své vlastní uspokojení, zrazuje Boží obraz v nich."
A
Ježíšovu řeč o cizoložství tvrdě překládá:
"Každý, kdo opustí manželku,
aby ji vyměnil za lepší, dělá ze svých dětí sirotky, i kdyby na ně
platil sebevíc." ..."
Takže Flek jako překladatel Bible nic moc, ale na jeho osobních výrocích nacházím cosi pěkného.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pátek, 16. červen 2023 @ 21:11:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oko
Takový Jeroným - když ve čtvrtém století překládal z hebrejštiny a řečtiny svoji Vulgátu do latiny - vždyť v Jeruzalémě měl tehdy všechno z první ruky!
martino
oko Jeroným žil 30 let v Betlémě, kde také umřel. Překládal Písmo sv. pár metrů od místa narození Krista a byl zde také pohřbený a až později přenesen do Říma.
Každý, kdo byl v Betlémě, si uvědomil, že jeskyně svatého Jeronýma sousedí s Konstantinskou bazilikou a kryptou jeskyně Narození Páně, kde se Slovo stalo tělem a přebývalo mezi námi.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 20. červen 2023 @ 08:55:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu.
|
]
|
|
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 11. červen 2023 @ 12:23:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To JirkaB: Aši ti unikl kontext. Celá ta pasáž pojednává pouze o jídle a o slabosti bratrů kvůli JÍDLU. |
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 11. červen 2023 @ 12:38:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To JirkaB: Aaaaa, neunikl ti kontext. Omlouvám se. Ale mnohým uniká... |
]
|
|
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 11. červen 2023 @ 18:18:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Autobusek ... To byl takový ten barevný autobusek s muří nohou na kapotě, starší příbuzný Harryho Pottera? ;-) No, to teda muselo být. ;-)
Měl sis jako správný chudý křesťan pořídit Fiat Scudo. Nemá tak hříšně rozpustilé tvary. ;-)
Když jsem přišel na návštěvu do první církve a trochu jí sledoval, zjistil jsem, že je tam přísníé tabu alkohol. Vůbec. Ani pivo. Přišlo mi to tehdy trošku násilné, trochu moc - pochopil jsem to později. Třetina lidí v té církvi bylo zachráněných z alkoholismu, další pořádný díl lidí z jiných závislostí, často drogových. A ostatní s nimi "drželi basu", brali ohled na "slabší ve víře". I když by jim nic neudělalo dát si pivo, nedali si ho - aby nebyli pohoršením, natož pokušením pro "slabší". I ti, co mají svobodu, si alkohol nedali.
Dnes to občas vidím - byli jsme v církvi v Německu, na oslavě narozenin. A oslava byla bez alkoholu - i na oslavě nebyl alkohol. A chápu to stále. Jako dobrý postup, správný.
Na druhou stranu - pokud se někdo stane křesťanem, těžko může být zloděj, podvodník, lhář, modlář, ... Není možné mít za Otce Boha a být lhářem nebo modlářem.
Toník |
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Neděle, 11. červen 2023 @ 20:03:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to jak píšeš, pro slabost a umírající víru bratra se máme vzdát své svobody. Tak o tom píše bratr Pavel. Jednou jsme se potkávali z bratrem vysvobozeným s PC her, jelikož si nebyl jistý, tak jsme vždy přikrývali počítač, aby nebyl pokušením. Ti bratři, kterým busík vadil, neměli žádný problém s vírou, pouze kázali, že správný křesťan takové auto nemá, jiní hlásali, že správný křesťan zase nedělá toto a tamto... ale přitom to nebylo slovo od Boha, ale jejich představy. Jak to vypadá, co by si mohli lidi myslet. Normální lidi se většinou usmívají a radují, a pomlouvači asi budou pomlouvat. To je normální. Vždy mně mrzí, že tito bratři by mravnili i Pána Ježíše. Kdyby se totiž choval slušněji, tak by nevznikly pomluvy, že je žráč, pijan, přítel nevěstek a nikdo by neměl důvod natáčet Šifru mistra Leonarda. Jenže, Pán měl smůlu, tyto hodné bratry kolem sebe neměl a tak mu to nikdo nevysvětlil. I kdy Petr se snažil, ale Pán to nepochopil, řekl mu jdi ode mne pryč satane.
Jinak není to T1 s muřínohou a děleným předním oknem, Už to byla T2, mladší sourozenec.
|
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 12. červen 2023 @ 06:21:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To s tím busem by mne zajímalo - jak přišli na to, že se nesmí jezdit buskem?
Já jsem snad patnáct let jezdil buskem, nejdřív tím Scudem pak T5. Vozil jsem s ním rodinu a pak lidi do církve [granosalis.cz]. Vedoucí v církvi u nás kdysi jezdil buskem - nejdřív fiátkem ducato, pak t4. Byli jsme přáteli cikánů, kus času na ulici, busky plné malých cikánů... Teď jsme byli dvěma busky jako komunita v Krkonoších.
To bychom neuspěli? ;-)
Všiml jsem si, že někteří lidé mají zvláštně schématické myšlení.
Přečtou si příběh Adama a Evy a přestanou jíst jablka. Přečtou si příběh Abrahama a přemýšlí, kde by vzali nůž na svého syna. Přečtou si příběh Noeho a začnou na zahradě schraňovat dřevo na loď a pozorují oblohu, co mraky. Přečtou Marek 16,18 a vyrazí do Zverimexu a po přečtení Zjevení se bojí jet na dovolenou do Egypta, radši pojedou do Bulharska.
To je ještě v pohodě, je to jejich věc. Ale jsou takoví experti, co začnou zakazovat jíst jabka lidem kolem sebe, nutit ostatní, aby sbírali dřevo na loď, protože bude potopa...
Nechápou sdílené příběhy jako příběhy, jako tisícinásobnou tvořivost života, který lidé s Bohem zažili, ale chápou příběhy jako normu pro sebe (v "lepším" případě) nebo jako normu, kterou je potřeba vnutit druhým, snaží se ostatní okolo sebe znormovat do své normy. A kromě sebe je nic nezajímá. Pak vznikají dost divné absurdity.
Toník |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pondělí, 12. červen 2023 @ 19:51:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku, na začátku to bylo v pohodě, ale časem najednou šlo o hippie bus a to se pro křesťany nehodí. Myslím, že bratři potkali nějakého jiného bratra a ten jim to vysvětlil a ti to přenesli dál. Byl 9 místný a dlouho nebyl problém s ním jezdit, třeba na společné pobyty. Jak mi to bylo řečeno, tak jsem začal zjišťovat proč a co šlo krom míru hipíkům. S některými věcmi se shodnu, nejsou v rozporu s Písmem, ale s jinými určitě ne, ani jsem k nikomu takovému nikdy nepatřil. Busík je 9/1972, Woodstok byl 1969, to jsem pak bratřím říkal, ale neslyšeli... Správný křesťan totiž se takovými věcmi ani neobírá, ani se jich nedotýká... Pravda, Pavel to myslím psal v opačném smyslu. Nemám problém, když někdo to chápe jako normu pro sebe, proč ne, svět je přeci barevný, ale oddělit se od druhého bratra, protože jezdí takovým autem, .... jiní zase z jiných důvodů, to určitě z Boha není. jirka |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. červen 2023 @ 08:40:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Viděl jsem to kdysi také tak, v jiné věci, Jirko.
V jedné církvi tady ve městě (ve které teď shodou okolností jsem ;-) byli před třiceti lety největší proklatci podnikatelé. Protože ti se jen honí za penězi, upřednostňují mamon před Božím královstvím, jdou třeba opravovat auta, místo toho, aby byli na evangelizaci na ulici a myli lidem okna. ;-)
A bylo hodně kázání proti podnikatelům a bohatým. A všichni ve sboru museli jezdit ve starých škodovkách a kdo měl Favorita, už byl podezřelý. Se západním kapitalistickým busíkem bys to tam měl fakt těžký.
No, abych to zkrátil ...
Ten tehdejší kazatel anti-prosperity a chudoby má dnes firmu s několika sty lidmi. S lidmi, co jsou na spodu společnosti, bez vzdělání, často s nesprávnou barvou pleti ... Poznal všechna trápení podnikání, co jich je od začátku až do konce.
Protože byl křesťan, Pán Bůh ho vyučil. Docela prakticky.
No a ti ostatní? Nějak to přežili. ;-) Jeden první podnikatel si pak koupil felicii, jezdil s ní do církve, ostatní to museli rozdýchat. Bylo dobře, že jí nenechal doma a nejel tím starým favoritem. Postupně si i soudci a programátoři pořídili Felicie, ... A šrámy zahojil čas. Jen když se řekne "evangelizace", naskakují ještě dnes některým lidem pupínky.
A ten podnikatel, co opravoval auta a nechodil ani na evangelizace, ani do církve?
Jedu se tak podívat někde do církve na návštěvu, daleko, daleko, třeba až za hranice a když řeknu, odkud jsem, tak oni řeknou: Ty seš z NY? Fakt? A je tam pořád Michal? No, ten automechanik? Tak od něj máme auto na naší práci. Dal nám ho tehdy zadarmo. Pozdravuj ho, jsme mu pořád vděčný. Bez toho auta by to tehdy nešlo.
A kdyby dělal v neděli kompars ve sboru, bylo by takových aut o kus míň ;-)
Toník |
]
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: JirkaB v Pondělí, 12. červen 2023 @ 19:55:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jinak, T5 byla v pohodě. Ta už je Woodstocku dostatečně vzdálená. Tam šlo o ideovou blízkost hnutí hippe. Nevím, kdo jim to nakukal. Jednou jsme jeli společně na setkání mnoha bratří, bylo to v pohodě. Dokonce se tam parafrázovalo biblické rčení, ukaž čím jsi přijel a my ti řekneme jakou máš víru. Tehdy byl busík čerstvě vytažen z kopřiv, a bylo to 300km jedna cesta, takže naše víra byla maximální. Bratři se dobře bavili a uběhlo několik let 2-3 a bylo to nedůstojné auto křesťana. |
]
|
|
Re: Silný a slabý ve víře, souzení a přijímání. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 11. červen 2023 @ 21:43:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Člověk byl stvořen, aby byl obrazem Boha Máme to žít Jednotu hledejme v lidskosti |
|
|
|
|