Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 315, komentářů celkem: 430065, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 586 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116818670
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Pravdivost, poctivost, upřímnost - Re: Dekonverze od k (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 08. únor 2019 @ 10:01:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Hřích ale není jen přestoupení Božích přikázání.

Já to beru takto:

Řím 14:23  Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích.

To ovšem neznamená, že můžeme věřit, čemu se nám umane. Ale, že věříme v souladu s Písmem.

//Ano, přesně to praví. Nic víc. Cokoliv nad to je domyšlenka (tedy například to, že člověk v druhém manželství pořád cizoloží).

Tak znovu: pokud pojala rozvedeného za manžela, tak cizoloží. Vidíš tam něco ve smyslu, že by to ciložství skončilo v konkrétním čase? Já ne. Pokud takové 'manželství' trvá 10 let, tak cizoloží vůči skutečnému manželovi/lce 10 let. Co je na tom nejasného? V čem spočívá ta domyšlenka? Opravdu bych moc rád, abys mi to vysvětlil, je-li to jinak, než to čtu.

Lk 16:18  Každý, kdo propouští svou manželku a vezme si jinou, cizoloží; kdo se ožení s tou, kterou muž pustil, cizoloží.

Jednozárově si vzal jinou - cizoloží - není psáno zcizoložil. Je tam setrvalý stav. A to ještě některé překlady bývají trochu přihnuty, hlavně v případě Matouše, aby to lépe vyhovovalo dnešnímu rozvodového trendu ve světě i v církvi, která svět celkem 'úspěšně' následuje. 

//Neexistuje nic takového jako "druhé spořádané manželství".

Promiň, napsal jsi doslova "člověk žije spořádaně v druhém manželství". Neviděl jsem v tom však rozdíl, neboť podle mne není možné žít spořádaně ve stavu cizoložství.

//Ale i druhého manželství se řeší totéž, co u prvního: Jestli ti lidé dodržují smlouvu, kterou se zavázali

No, zavázali se, že zůstanou do smrti nevěrni svému partnerovi - a někým, kdo je uvedl do cizoložství. Ale díváš se na to jinak, evidentně. Mohl bys tedy prosím citovat verš, na jehož základě představu o druhém manželství zakládáš? A zejména mne to zajímá v případě lidí, co se vzali jako křesťané, jako křesťané se vědomě rozvedli s tím, že plánovali (aspoň jeden z partnerů), že si vezmou někoho dalšího. Promiň, já takové sice taky znám, ale v Písmu NZ tuto možnost nevidím. Pokud tam je, tak by přece mělo být snadné mi to ukázat, a nepsat prapodivně o domyšlenkách, dokonavých časech apod.

//Pokud je Bůh otcem a je otcem bez hříchu, tak tím spíše by neudělal to, co neudělá normální otec, který má hříchy.

To je přece snadné - protože hřích člověka od Boha nekonečně odděluje. Proto přišel Pán Ježíš na zem, proto za nás zemřel, proto se děly zvířecí oběti za hřích. A proto taky postoj Boha Otce ke každému člověku není apriori srovnatelný s postoje hříšného otce k hříšnému synovi, když je nic takového principiálně neodděluje. Někdy se samozřejmě dá pro představu porovnávat vztah lidí ke vztahu k Bohu, pro naši lepší představu, taky to dělávám a i sám Pán Ježíš nám to takto pro pochopení přibližoval (viz Lk 11:13). Ale to neznamená, že to jde pojmou jako paralelu v absolutním smyslu slova a použivat ji jako argument. To určitě ne. To je klasická domyšlenka. Navíc Písmo jasně praví, že kdo nenese ovoce, toho Bůh Otec odřezává:

Jan 15:2  Každou mou ratolest, která nenese ovoce, odřezává, a každou, která nese ovoce, čistí, aby nesla hojnější ovoce.

Rozumíš snad tomuto Ježíšovu sdělení zásadně jinak, než jak jsem to popsal sám? Ježíšovi bys taky reagoval jako mne? Nebo myslíš, že lidští otcové odřezávají své ratolesti, co nenesou ovoce?

Podotýkám, že Ježíš dále pokračuje:

...bude vyvržen ven jako ratolest a uschne; pak ji seberou, hodí do ohně a spálí.

Nějak Ti poslední dobou nerozumím. Vždy jsem měl za to, že se držíš Písma a relativní pravdy, ale nyní to v tom nějak nenacházím, i když bych rád. (ber to prosím jenom tak, že Tě chci vyhecovat k tomu, abys mi odpovídal skutečně biblicky a s přesností či precizností, na kterou jsem u Tebe jinak zvyklý - nemám žádnou ideologickou potřebu na svém poznání a názorech trvat - jenom to prostě v Písmu jinak nevidím)

Škoda, že už nemáš čas. Snad se k tomu budeš moci někdy vrátit.

wollek


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 2.61 sekundy