Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Květoslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 317, komentářů celkem: 430067, adminů: 60, uživatelů: 5253  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Mikim
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116825926
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Re: Symbol, nebo skutečné tělo a krev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 06. prosinec 2014 @ 13:19:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tam, kam přišel Bůh, nastala ve hříchu a jeho následcích změna."...

V tomto má Toník naprostou pravdu a já mám s tím stejnou zkušenost.
Kam Bůh přišel a kde působí a setrvává, tam je to skutečně až nápadně vidět. Toto je naprosto jasné rozpoznávací znamení Boží přítomnosti.


..."A porovnej to s tím, co znáš prakticky
ze života se svátostmi. Mají lidé, které znáš, 
v sobě věčný život, život, který trvá? Mění tvůj život, 
tak jako proměnil Ježíš životy těch, se kterými se setkal? "...

Podle mého názoru je zde třeba rozlišovat dvě naprosto rozdílné skutečnosti.

1.)  Pravost přítomnosti Krista v eucharistii, která je v církevní teologii vyjádřena výrazem: "ex opere operato" - tedy že svátost je pravá a skutečná svým udělením, bez ohledu na duchovní stav toho, kdo skrze službu církve tuto svátost uděluje (vysluhuje) a bez ohledu na to, kdo tuto svátost přijímá.

Takový je význam tvrzení církve, že svátosti působí ex opere operato (prostým udělením), tedy z moci Kristova spásného díla, které bylo dokonáno jednou provždy. Z toho vyplývá, že „svátost se neuskutečňuje spravedlností člověka, který ji uděluje nebo přijímá, ale mocí Boží“. Kdykoliv se slaví svátost tak, jak ji zamýšlí církev, působí v ní a skrze ni Kristova moc i moc jeho Ducha nezávisle na osobní svatosti toho, kdo ji uděluje.

Moc dobře víme, že svátost lze přijmout i nehodně - to znamená z logiky věcí, že svátost sice i tehdy byla opravdová, ale člověk nebyl vnitřně disponován ji přijmout a mít z ní náležitý užitek. Kristus sice přišel ke dveřím lidského srdce, ale ty zůstaly zamčeny.



2.)  Plody svátostí však závisí také na duchovní připravenosti toho, kdo je přijímá - "ex opere operantis".

Svátosti nejsou magie, aby působily jaksi automaticky a vždy. Jen svátost přijmout jaksi ani zdaleka nestačí.
Člověk musí být k jejich přijetí vnitřně připraven, disponován je přijmout jako dar. Přijmout Krista s otevřeným srdcem a dovolit mu ve svém srdci působit.
Kristova moc může v člověku působit opravdu jenom tehdy, když to sám člověk takto chce!

Je - li lidské srdce plné harampádí z tohoto světa, je třeba se od těchto závislostí oprostit a uvolnit prostor pro Boha. K tomu je potřeba z lidské strany ochota a člověk to musí také sám chtít. Jinak k žádné změně dojít nemůže, ani kdyby dotyčný přijímal svátosti třeba denně. Neznám však osobně nikoho takového, kdo by přijímal denně a zároveň netoužil být Kristem proměňován.
Opak je pravdou: čím častější setkávání s Kristem ve svátostech, tím větší ochota nechat se proměnit.



Účinek svátostí je tedy opravdu zjevný i pro ostatní lidi - ale pouze v tom případě, že :
1.)  svátost je skutečně platně vysluhována.
2.)  svátost je křesťanem přijímána s otevřeným hořícím srdcem pro Boží věc.

Nejsou - li u křesťana splněny obě tyto podmínky, jedná se pak v přijetí svátosti jen o výraz lidské povrchnosti a mrtvého náboženství, které s opravdovou živou vírou nemá nic společného.
Takový člověk pak není ani světlem na hoře ani solí země, není svědectvím života křesťana.

(Jk 2,14-18)
Co je platné, bratři moji, říká-li někdo, že má víru, ale nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit?
Kdyby bratr nebo sestra byli nazí a postrádali by denní pokrm
a někdo z vás by jim řekl: "Jděte v pokoji, zahřejte se a nasyťte!" ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co je to platné?
Tak také víra, nemá-li skutky, je sama o sobě mrtvá.
Někdo ale řekne: "Ty máš víru a já mám skutky." Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na svých skutcích.




| Nadřazený

Re: Re: Symbol, nebo skutečné tělo a krev? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 08. prosinec 2014 @ 07:42:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnozí lidé byli zklamaní z toho co viděli i v biblických dobách. Svatého Jana Křtitele jako poustevníka ve velbloudí srsti, našeho Pána Ježíše Krista jako syna tesařova a okolo něho celníky a nevěstky a rozzuřené farizeje a zákoníky. V Alexandrii říkala pohanská nobilita křesťanům sekta špinavých galilejských rybářů.
Často se lidem zdálo že nejsme dost nóbl, svatí ani pokojní.


| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 1.44 sekundy