|
Právě je 422 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116921060 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 10:41:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ...nezjevilo ti to tělo a krev (tělo a duše), ale můj Otec v nebesích (Duch).... ...tělo a krev nemůže být dědicem Božího království ani porušitelné nebude dědicem neporušitelného....
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. červen 2013 @ 11:10:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Tesalonickým
5:23
Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i
tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 11:50:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ;-) ....má duše velebí Pána a můj DUCH se rozveselil v Bohu.... ....I navrátil se její DUCH a ona vstala.... .....co se narodilo z Ducha je DUCH....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 11:53:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....sám ten Duch svědčí s naším DUCHEM, že jsme d......
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. červen 2013 @ 11:58:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neboť když se modlím jazykem, můj duch se modlí, avšak má mysl je bez užitku. Co tedy? Budu se modlit duchem, ale budu se modlit i myslí; budu zpívat chvály duchem, ale budu zpívat chvály i myslí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:18:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nikdo zde netvrdí, že lidská duše je to samé, co lidská mysl.
Lidská duše je samotným bytím člověka, lidská mysl je jenom vlastností člověka obdařeného rozumem, city a vůlí. Člověk v kómatu má mysl zcela bez užitku, přesto ve svém bytí lidské duše je stále plnohodnotným člověkem
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:31:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Modlit se duchem znamená modlit se duší?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 07:07:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A k čemu by to bylo dobré modlit se jenom tělem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. červen 2013 @ 14:27:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Neboť když se modlím jazykem, můj duch se modlí, avšak má mysl je bez užitku. Co tedy? Budu se modlit duchem, ale budu se modlit i myslí; budu zpívat chvály duchem, ale budu zpívat chvály i myslí.
Takže podle tebe to znamená něco jako:
Neboť když se modlím jazykem, moje duše se modlí, avšak mé tělo, má mysl je bez užitku. Co tedy? Budu se modlit duší, ale budu se modlit i tělem - myslí; budu zpívat chvály duší, ale budu zpívat chvály i tělem - myslí.
Když zapojuješ do modlení nejen tělo, ale i duši - jak taková modlitba vypadá? Čím se liší od modlitby pouze tělem?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 19:18:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vůbec nerozumím sledu tvých myšlenek.
V Božím slově Bůh promlouvá ke mě - v modlitbě mu odpovídám, děkuji za milosti a chválím ho. Předkládám mu všechny své starosti i trápení a svěřuji všechny blízké pod jeho vládu. Žehnám svým blízkým. To všechno dělám tělem i duší jako úplný člověk.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 03. červen 2013 @ 19:40:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Božím slově Bůh promlouvá ke mě - v modlitbě mu odpovídám,
děkuji za milosti a chválím ho. Předkládám mu všechny své starosti i
trápení a svěřuji všechny blízké pod jeho vládu. Žehnám svým blízkým. To
všechno dělám tělem i duší jako úplný člověk.
A při takovéto tvé modlitbě, kdy se modlíš duší, je tvá mysl bez užitku, jak říká Pavel? Ty té modlitbě duší nerozumíš?: 1 Kor 14,14: "Neboť když se modlím jazykem, můj duch (podle tebe duše) se modlí, avšak má mysl je bez
užitku. Co tedy? Budu se modlit duchem, (podle tebe duší) ale budu se modlit i myslí; budu
zpívat chvály duchem (podle tebe duší), ale budu zpívat chvály i myslí." |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 05:18:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moje mysl není osoba, nýbrž vlastnost mé osoby (jeden ze smyslů zasahující i do duchovního světa), prostředek, kterým má osoba komunikuje. Můj duch (nesmrtelná duše) má také svou mysl a má schopnost ji používat.
Vytvářet společenství (a komunikovat) spolu ovšem mohou jen osoby navzájem. Naše mysl pak v tom může hrát úlohu drátu telefonního vedení, zprostředkovat "spojení"..
Existuje i mimosmyslová komunikace, ale to je o čemsi jiném.
Apoštol Pavel doporučuje ve společenství církve používat mysl, zapojovat ji do dialogu s Bohem, do proseb i chval, poněvadž tak může být společenství snáze v jednotě ducha i mysli - a vysvětluje zde proč tomu je logicky právě tak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 08:04:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Asi jsi mě nepochopil. Nikde jsem neříkal, že mysl je osoba.
Jinak to s tou myslí dost zašmodrcháváš.
Písmo (apoštol Pavel) zde hovoří o 2 věcech, které staví do protikladu (ty se je snažíš slít do jednoho - nevím proč).
O modlitbě myslí, a o modlitbě jazykem, kdy se duch modlí a mysl je bez užitku.
"Neboť když se modlím jazykem, můj duch se modlí, avšak má mysl je bez užitku. Co tedy? Budu se modlit duchem, ale budu se modlit i myslí; budu zpívat chvály duchem, ale budu zpívat chvály i myslí."
Když ty teda tvrdíš, že duch = duše, tak se tě ptám, jak vypadá ta modlitba duše, kdy mysl je bez užitku, co to je za modlitba?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 08:58:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."jak vypadá ta modlitba duše, kdy mysl je bez užitku, co to je za modlitba?"...
Duší se můžeš modlit i mimosmyslově - Bůh a já.
Třeba v jazycích nebo jen prostě kontemplovat Boha, být "na klíně" nebeskému Otci.
To je vhodný způsob pro osobní modlitbu v soukromí, ale naprosto nevhodný pro vytvoření živého společenství, kde máme vnímat předně potřeby ostatních.
To chtěl apoštol tímto vyjádřit.
Máme - li být s Bohem my, je třeba zapojit i mysl a hlas.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 18:57:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak se modlí duší.
Není to ale modlitba duchem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 20:37:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to modlitba duchem, modlí se přece i nesmrtelný lidský duch i smrtelné tělo.
Z ničeho víc se člověk už jaksi neskládá.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk ob (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 22:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Z ničeho víc se člověk už jaksi neskládá.
No podle tvého omezeného nebiblického vidění. Podle Písma je člověk duch, duše a tělo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člově (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. červen 2013 @ 07:13:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O tomto to je.
Hodiny všeho vysvětlování o rozdílnosti mezi myšlením řeckým a judaistickým byly naprosto zbytečné.
Nic nepomohlo ani se odvolávat na zdravý rozum, a to, že známe jen dva světy, do kterých člověk zasahuje - svět hmotný a svět duchovní. Že tedy jakási "třetí" složka člověka nemá žádný důvod své existence, že by byla nadbytečná a nelogická.
Jedno jediné místo Písma vytrhneš z kontextu a pak už jen stačí příslušná dávka omezenosti a zatvrzelosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Č (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 05. červen 2013 @ 08:56:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Oko, nezlob se, ale nejsi v pozici toho, kdo by měl opravovat apoštola Pavla.
Takže tvé hodiny "vysvětlování" si klidně odpusť. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. červen 2013 @ 11:06:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neopravuje apoštola Pavla, ale tvoje nepochopení jeho slov v 1 Tes 5,23.
..."Takže tvé hodiny "vysvětlování" si klidně odpusť"...
Pak opravdu nevím, proč jsi na mé komentáře vlastně vůbec reagoval.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 03. červen 2013 @ 20:32:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | T+lem a duší melze kontaktovat Boha, který je Duch. S Bohem ve spojení a společenství může být jen a jedině lidský duch. Když apoštol Pavel píše, že se modlí myslí, je tato jeho mysl upnutá nebo obrácená k jeho duchu a je duchem obnovovaná.
Ř 12:2 A nepřipodobňujte se tomuto věku, nýbrž proměňujte se obnovou své mysli, abyste mohli zkoumat, co je Boží vůle, co je dobré, přijatelné a dokonalé.
Ef 4:23 Vy však jste se o Kristu takto neučili, pokud jste jej vskutku slyšeli a byli v Něm vyučeni tak, jak je pravda v Ježíši, že totiž máte odložit toho starého člověka, který žije podle dřívějšího způsobu života a hyne v klamných žádostech, obnovovat se duchem své mysli a obléknout toho nového člověka, který byl stvořen podle Boha ve spravedlnosti a svatosti pravdy.
Má-li se člověk věřící v Krista proměnit, děje se tak obnovou jeho mysli. Mysl přirozeného člověka je upnutá na tělo a slouží tělu, což podle Ř 8:6 znamená smrt, ale mysl věřícího duchovního člověka upnutá na Ducha v jeho duchu přináší podle téhož verše život a pokoj. Mysl věřícího a duchovního člověka se tedy upíná k jeho duchu, v němž přebývá Duch Svatý, aby mohla být a byla obnovena. Podle Ř 12:2 jenom obnovená mysl je schopná, jak je výše zmíněno, zkoumat Boží vůli, tedy to, co je dobré, přijatelné a dokonalé podle Boha a tak jedině člověk s myslí obnovenou duchem podle Ef 4:23 může poznat a porozumět Boží vůli tak, aby se podle ní mohl modlit, aby se Boží vůle děla, byla činěna a tak se naplnila neboli, aby se stalo to, co Bůh chce.
Proto apoštol Pavel napsal do Korintu (1K 14:15): Budu se modlit duchem, ale budu se modlit i myslí; budu zpívat chvály duchem, ale budu zpívat chvály i myslí. Kdyby byla duše věřícího duchem, nedávaly by výše uvedené verše smysl.
Skutečná modlitba totiž není (jen) o tom, co chce nebo potřebuje člověk, ale je zaměřena především na Boha a na to, co chce Bůh, aby se naplnil Boží plán a uskutečnil věčný Boží záměr - a to ví nejlépe sám Bůh, který je Duch a přebývá v duchu věřícího v Krista. Bůh zjevuje věřícímu duchovnímu člověku, který se obnovuje duchem své mysli, svou vůli, dává mu Boží vůli porozumět v jeho obnovované mysli a on se pak může Boží vůli/podle Boží vůle modlit. Bez zjevení/poznání Boží vůle a porozumění Boží vůli se člověk podle Boží vůle prostě nemůže modlit! Proto je také v Ř 8:26 napsáno: A stejně tak i Duch se spolu s námi ujímá naší slabosti. Vždyť my nevíme, jak a za co se máme modlit, ale sám ten Duch se za nás přimlouvá vzdechy, které nelze vyjádřit slovy.
Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 06:15:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Smutný obraz zmatené víry.
..."Tělem a duší nelze kontaktovat Boha, který je Duch."...
Kdyby existovalo trichotomické dělení bytosti člověka, tak by to snad mohla být pravda.
Ale sám člověk je dichotomický, třetí do plnosti Božího obrazu v člověku je sám Bůh:
(Žl 31,10) Hospodine, smiluj se, vždyť se tak soužím, zrak mi slábne hořem, moje duše i mé tělo chřadnou. (toto je obraz dichotomického člověka v úplnosti - nesmrtelná duše ve smrtelném těle).
(Jk 2,26) Jako je tělo bez ducha mrtvé, tak je mrtvá i víra bez skutků.
Takže samotná nesmrtelná duše člověka je oním duchem, který může bez potíží komunikovat s Bohem - a také to dělá. Lidská duše je duch, je osoba, je naše vnitřní Já, je identitou každého z nás.
Mysl není osoba, nýbrž jen jedna z vlastností osoby člověka. V modlitbě může mít roli telefonního propojení, nikoli roli osoby telefonujícího.
A protože nesmrtelná lidská duše má svůj příbytek v lidském těle, v okamžiku, kdy má vytvořeno společenství s Duchem svatým (tedy společenství ducha s Duchem) - tehdy i lidské tělo hostí Boha (J 14,23), má společenství s Bohem, zažívá Boha, má s ním kontakt, společenství.
Vždyť tělo křesťana má být neustálým chrámem Ducha svatého! Je smutné, když toto "křesťan" ani neví a říká, že tělem nelze kontaktovat Boha - naopak jde to, má - li duše (tento lidský duch) společenství s Bohem, má toto společenství samozřejmě i lidské tělo.
(Žl 84,3) Má duše zmírá steskem po Hospodinových nádvořích, mé srdce i mé tělo plesají vstříc živému Bohu!
(Jl 3,1) I stane se potom: Vyleji svého ducha na každé tělo. Vaši synové i vaše dcery budou prorokovat, vaši starci budou mít sny, vaši jinoši budou mít prorocká vidění.
(Ř 6,13) ani nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti.
(Sír 48,12-14) Když
Elijáš zmizel ve větrném víru, Elíša byl naplněn jeho duchem. Za svého
života se netřásl před žádným vládcem a nikdo si ho nepodrobil.
Žádná věc nebyla nad jeho síly, a i když zesnul, jeho tělo mělo schopnost prorokovat.
Dokud žil, dělal zázraky, i po skonání byly jeho skutky podivuhodné....
..."Skutečná modlitba totiž není (jen) o tom, co chce
nebo potřebuje člověk, ale je zaměřena především na Boha a na to, co
chce Bůh, aby se naplnil Boží plán a uskutečnil věčný Boží záměr - a to
ví nejlépe sám Bůh"...
Takto je to řečeno opravdu velmi dobře.
..."Bez zjevení/poznání Boží vůle a porozumění Boží vůli se člověk podle Boží vůle prostě nemůže modlit!"...
Tak toto je zase obrovský omyl: Každý člověk se může modlit k Bohu kdykoliv. I ve své neznalosti a neporozumění věcem duchovním.
(Žl 34,7) Hle, ubožák zavolal a Hospodin slyšel a ze všech jeho úzkostí ho zachraňuje ....
(Žl 40,2) Všechnu naději jsem složil v Hospodina. On se ke mně sklonil, slyšel mě, když o pomoc jsem volal.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. červen 2013 @ 23:22:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je-li tělo duševní, je také tělo duchovní. Toto vám říkám, bratři, že tělo a krev nemůže být dědicem Božího království ani porušitelné nebude dědicem neporušitelného. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 05:30:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Význam 1 Kor 15,45 je třeba vždycky vnímat v souvislosti s okolním textem.
Ó nemoudrý! To, co ty rozsíváš, nebude obživeno, pokud to
nezemře.
A co rozsíváš? Ne to tělo, které povstane, ale holé zrno -
možná zrno pšenice nebo nějaké jiné.
Bůh mu však dává tělo, jak sám chtěl, totiž každému z těch
semen jeho vlastní tělo.
Každé tělo není stejné, ale jiné je tělo lidské, jiné tělo
zvířecí, jiné zase rybí a jiné ptačí.
Jsou také těla nebeská a těla pozemská; ale jiná je
sláva nebeských a jiná pozemských.
Jiná je sláva slunce, jiná sláva měsíce a jiná sláva hvězd,
neboť hvězda od hvězdy se liší ve slávě.
A tak je to také se zmrtvýchvstáním. Rozsívá se v
pomíjivosti, křísí se v nepomíjivosti.
Rozsívá se v hanbě, křísí se ve slávě; rozsívá se ve
slabosti, křísí se v moci.
Rozsívá se tělo přirozené, křísí se tělo duchovní. Je
přirozené tělo, je i tělo duchovní.
(Tak je to i napsáno: "První člověk, Adam, se stal živou
duší." Poslední Adam se stal obživujícím duchem.)
Nejdříve však není to duchovní, ale to přirozené, a potom to
duchovní.
První člověk byl ze země, z prachu, druhý člověk je sám
Pán z nebe.
Jaký byl ten z prachu, takoví jsou i ti, kdo jsou z
prachu; a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.
A jako jsme nesli obraz toho, který byl z prachu, tak
poneseme i obraz toho nebeského.
Říkám vám, bratři, toto: tělo a krev nemohou být dědici
Božího království a pomíjivost nezdědí nepomíjivost.
Hle, říkám vám tajemství: ne všichni zemřeme, ale všichni
budeme proměněni -
Duchovní tělo je tělo proměněné po vzkříšení z mrtvých, nesmrtelné, tělo oslavené, podobné tělu Krista. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:00:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .....co se narodilo z Ducha je DUCH....
Bůh je duch. Co se narodilo z Boha - lidská duše (Gn 2,7) je také duch. A protože je to duch člověka, nazýváme ho lidským duchem, nebo lidskou duší.
|
]
|
|
Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:14:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že je to jasné: bojuji proti nevědomosti a hlouposti, proti vytrhávání z původního smyslu Písma, proti povrchnímu a lacinému chápání Božího slova.
..."Kostí a morek nejsou totéž, duše a duch také nejsou totéž."...
Morek je nedílnou součástí kosti, nemůže existovat samostatně.
Podobně postoj lidské duše = výsledek boje lidského ducha s tělem (např.: "Ať se mi stane podle tvého slova") - nemůže nikdy existovat samostatně bez této lidské duše (bez duchovního Já naší osoby).
Postoj ovšem také nelze nikdy zaměňovat za samostatnou existenci osoby, nýbrž zůstává pořád jen jejím vyjádřením, jejím postojem k určité věci.
Podobně lidská víra, i když je také reálná, je vždycky jen postojem osoby, nikdy ne samotnou osobou.
Když existuje osoba, může existovat i víra - obráceně ovšem samotná víra bez osoby existovat nemůže.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. červen 2013 @ 12:48:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže lidský duch je postojem lidské duše?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 13:52:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidská duše je duchem, je duchové podstaty. Co se narodilo z ducha (z Boha) je zase duch.
Naproti tomu tělo člověka pochází z tohoto světa a je povahy materiální. Žádné jiné světy mimo svět duchovní a svět hmotný už neznáme.
Tento lidský duch je obdařen schopností vytvářet a udržovat vztahy. Je obdařen samostatným rozumem, vůlí, city. Tato lidská duše je schopna bojovat s touhami těla, podřizovat touhy těla své vlastní touze po Bohu. Je schopna zaujímat postoje.
Lidský duch (duše) tedy není postojem, ale je vlastním bytím člověka (existencí nikoli z hmotného světa), které je schopno zaujímat vlastní postoje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 15:15:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cožpak ti to není jasné ? Je to kruh a říkáme tomu čtverec neboli přímka !!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 02. červen 2013 @ 23:18:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A když lidský duch (což ja vlastně duchová duše) umře, je potřeba ho ještě zabít, aby mohl být pohřben. Lidský duch, co je vlastně duchová duše, je nesmrtelný, ale je možné ho zahubit v pekle. A když je nesmrtelná duchová duše zahubena v pekle, je pořád dál nesmrtelná.
Nechápu, že to nechápete, sektáři.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 05:43:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, to se ozval skutečně "ten pravý"! Povrchnost přímo šokující a neznalost křesťanské víry až k pláči.
Ani ve světě hmotném neznamená totiž smrt těla absolutní konec existence těla, protože jednou stejně přijde vzkříšení.
Konec existence těla ve smrti je tedy jen zdánlivý, pro povrchní pozorovatele, kterým schází vědomí podstaty věcí, v něž doufáme, kterým schází víra - jako důkaz skutečností, jež
nevidíme.
Podobně záhuba nesmrtelné duše neznamená konec její existence,
ale záhubou pro duši (nesmrtelného lidského ducha) je samotný stav odloučenosti od Boha, který je pro takovou duši stavem věčného utrpení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. červen 2013 @ 09:09:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, vaši "logiku" chápu celkem dobře a znalost vaší tzv. "křesťanské" víry mám stále velmi solidní.
U nás to máme tak:
To, co může umřít, je smrtelné. Když něco smrtelného umře, (napřiklad tak, že to někdo zahubí) tak je to mrtvé. Když je něco mrtvé, tak se to nehýbe, nevnímá to, neslyší, nemluví, nerozumí, nechápe, protože je to mrtvé. Když je to mrtvé, tak se to vezme a pohřbí.
A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky. To, co žije, nepohřbíváme, byla by to pro nás hloupost.
Já vím, že v rámci tvých zajetých frází a pomatení mozku sektou ti tyto docela jednoduché a základní věci z reality, věci, co obvykle znají už malé děti, připadají jako "zajetá gramodeska".
Budiž. je mi docela jedno, jak ti to připadá, vzhledem k tomu jak zmateně tu píšeš a nejsi schopen si srovnat ani tak základní věci,
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 10:37:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."" A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky....
Toníku,
Jak je to tedy podle tvé bryskní "logiky" se satanem a padlými anděly?
Zde mi ta tvoje "logika" pořád nějak skřípe!
Je satan nesmrtelný (má tedy podle tebe věčný život) - nebo je snad satan naopak už ve stavu věčné smrti?
I přes to všechno, že je ve světě činný až moc?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 03. červen 2013 @ 12:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, na bráně v Berouně je napsáno:
"Všeho do času, Pán Bůh navěky."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 08:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to je zjevné, že ti logika skřípe.
Ale už trochu chápeš to, co jsme si psali před lety, že ten kdo byl odsouzen a zemřel, nemůže být souzen a zabit znovu? Že "soukromý soud", je také soudem věčným, že není potřeba za hřích umírat dvakrát, ani by to nebylo spravedlivé? Že ten, když někdo zemřel a je pohřben, není potřeba ho ještě soudit? Rozumíš o čem mluvíme, když říkáme, že Kristova láska nás váže, protože jeden zemřel za všechny, tedy všichni zemřeli. A on zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, nežili už sami sobě, nýbrž tomu, kdo za ně zemřel a vstal z mrtvých?
Nebo je pro tvou logiku tenhle křesťanský základ stále moc složitý?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 09:06:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."..."" A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky...."...
Toníku, Má logika je zatím docela v pořádku, děkuji za optání. Ale nemohl bys alespoň občas odpovědět i na naprosto konkrétní otázku?
Satan je ve svém bytí nesmrtelný (nemůže umřít) - je nesmrtelný jako ostatní andělé - duchové. Má snad jen proto satan opravdu věčný život, jak nahoře tvrdíš?
Je pro tebe tak těžké si přiznat, že jsi v tomto svém tvrzení "střelil capa"?
|
]
Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 19:10:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kostí a morek nejsou totéž, duše a duch také nejsou totéž."...
Morek je nedílnou součástí kosti, nemůže existovat samostatně.
Ale dají se oddělit. Morek se dá oddělit od kosti. Rozhraní mezí kostí a morkem je jasně dané. Stejně tak duch a duše. Duch není duše.
To slovo Židům Žid 4,12 Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než
jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a
morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
neříká
Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než
jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a duše, kostí a
morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
i kdyby ses rozkrájel oko.
Ani to slovo 1. Tes
5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i
tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
neříká
1. Tes
5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vaši duši, duši i
tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
I kdyby se ti to asi oko z neznámých pro mě důvodů líbilo
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 20:46:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozhraní duše a ducha je přece rozdílem mezi samotnou osobou a mezi jejími postoji - výsledky to vnitřních bojů.
Osobu a postoje nemůžeš od sebe oddělit, jsou znakem života, patří k sobě, vyjadřují osobu i její stav vůči Bohu a lidem.
Ani živou kost nemůžeš oddělit od morku - patří k sobě a jsou znakem života (v morku se vytváří krev, nositelka života těla).
K tomu ostatnímu jsem se už vyjadřoval jinde.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 22:09:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou ničím nepodložené spekulace. V jasném rozporu s Písmem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. červen 2013 @ 07:17:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic z toho není spekulací, jsou to jasné pravdivé a dokazatelné argumenty.
Na žádný konkrétní rozpor s Písmem jsi nepoukázal.
Laciné, snadné, ale bez jakékoli váhy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 05. červen 2013 @ 08:51:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale poukázal . Stačí jen otevřít oči, mysl a číst.
Tvými takzvanými "jasnými pravdivými a dokazatelnými argumenty" jsi Boží slovo, které říká:
1. Tes 5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
Žid 4,12 Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
nevyvrátil. Ani nevyvrátíš. I kdyby se ti to z neznámých pro mě důvodů líbilo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 08:40:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tento komentář je určen výhradně pro ty, kteří umějí napočítat alespoň do tří!
Člověk je obrazem trojjediného Boha ve světě viditelném. Člověk je ovšem stvořen k naprosté závislosti na Bohu, je stvořen ke společenství s Bohem. Jen v tomto stavu společenství s Bohem je úplný a jen tehdy je pravdivým obrazem společenství Otce, Syna a Ducha svatého. Jednou "entitou"- osobou - celé osobnosti takového člověka je tedy sám Duch svatý! Takový člověk už nechodí podle těla, ale podle Ducha (Ř 8,1).
Jen ten člověk je pravdivým obrazem trojjediného Boha, který má srdce obřezané Duchem svatým (Ř 2,29).
...neboť v našich srdcích je rozlita Boží
láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán. (Ř 5,5).
... Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás přebývá Duch
Boží. Jestliže pak někdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. (Ř 8,9).
Duch svatý je trvale přítomen v člověku, který má být pravdivým obrazem Boha ve viditelném světě. On sám je tedy už jednou nezbytnou osobou (entitou) v člověku, který pak už může být jen duší v těle (Gen 2,7).
...Cožpak nevíte, že jste Boží chrám a že Boží Duch přebývá
ve vás?
(1 Kor 3,16)
Člověk logicky nemůže sám mít ještě další tři entity, poněvadž pak by musel být obrazem Boha čtyřosobového!
Naopak, tento člověk je pravdivým obrazem trojosobového Boha:
Lidská duše (která sama je svojí podstatou duchem) je vedena Duchem svatým, ve vnitřních bojích vítězí nad touhami těla a tělem pak svými skutky zjevuje Boha ve světě viditelném.
... Sám Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti. (Ř 8,16).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 14:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám tomu rozumět tak, že apoštol Pavel v tom vyjádření: 1. Tes 5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
myslel tím duchem Ducha svatého? Prosí, aby Bůh pokoje zachoval našeho Ducha svatého bez úrazy a poskvrny? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 07. červen 2013 @ 21:53:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel hovoří o něčem zcela jiném. A už jsem to tu vysvětloval stokrát!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 07. červen 2013 @ 22:12:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A o čem jiném apoštol Pavel mluví? Ty jsi jeho tiskový mluvčí?
|
]
|
|
|
|