Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. leden 2012 @ 10:48:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...Ale Hospodin Mojžíšovi odpověděl: "Vymažu ze své knihy toho, kdo proti mně zhřešil.“... A znovu: ..."Avšak můj spravedlivý – říká Bůh – bude žít, protože uvěřil. Kdo by však odpadl, v tom nenajdu zalíbení."...
Když se narodíš do královské rodiny, jako miminko získáváš dědičný nárok na trůn a jsi už boháčem, který v životě nemusí řešit materiální nouzi. Bez jakéhokoli vlastního přičinění, bez jakékoli zásluhy. Ještě to ani nechápeš, ještě nevíš, co jsou peníze a moc - a už je máš. Svůj královský původ jsi jednou dostal a už ho nemůžeš nikdy ztratit.
Když se ale v dalším životě zachováš nehodně, můžeš ztratit svůj nárok na trůn, můžeš ztratit svůj nárok na dědictví. Můžeš být i jako syn královského původu otcem vyděděn a skončit mezi žebráky. Pro své skutky, nedůstojné syna královského.
Podobně je to se křtem miminek. Člověk se obléknutím do Krista stává právoplatně adoptovaným synem Božím (byl přece ztotožněn s Kristem ponořením do jeho smrti a spolu s Kristem vzkříšen už jako Boží dítě). Tento svůj původ Božího dítěte s nárokem po smrti na nebe už křesťan nemůže nikdy ztratit.
Pokud se ovšem v dalším životě vůbec jako křesťan nechová a ani neučiní pokání ze svých hříchů, nebeský Otec ho stejně nakonec vydědí. Člověk kvůli svým špatným skutkům ztratí svůj nárok na nebe (protože do nebe nic nečistého nemůže vejít).
Nikoli ten, kdo i říká Pane, Pane, vejde do nebeského království, ale ten, kdo činí vůli (skutky!) mého nebeského Otce.
Bůh je zdrojem života. Křesťan ve společenství s Bohem žije v posvěcující milosti, která plyne z tohoto vztahu (jen Bůh je svatý a člověk může zářit svatostí jen když je jako železo vložen do výhně Boží lásky.). Pokud člověk upadne do hříchu ke smrti, ztrácí onu posvěcující milost, ztrácí společenství s Bohem. Mezi ním a Bohem stojí nyní překážka - hřích. Člověk už nezáří svatostí - je studený, jako železo, které vytáhneš z kovářské výhně a které nutně vychladne.
Zde je pro křesťana jediná pomoc - svátost pokání. Pokáním odstranit překážku (hřích), aby mohl člověk opět v přátelství s bohem zazářit svatostí - zjevovat Boha ve viditelném světě.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 18. leden 2012 @ 11:27:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, několik odstavců jakési teorie, kterou sis vymyslel a kterou jsme tu od tebe četli mnohokrát. Znám tu teorii.
Ptal jsem se na něco jiného, na praktický život, jak se ta tvoje teorie projevuje ve tvém praktickém životě. Položil jsem ti několik otázek. Jsou ty otázky srozumitelné, rozumíš, na co se ptám? Pokud ne, rád vysvětlím, na co se ptám.
Mohl bys prosím odpovědět na otázky, které jsem ti položil?
Nebo odpovídat nechceš?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 08:32:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když se narodíš do královské rodiny, jako miminko získáváš dědičný nárok
na trůn a jsi už boháčem, který v životě nemusí řešit materiální nouzi.
Bez jakéhokoli vlastního přičinění, bez jakékoli vlastní zásluhy."...
Tak tomuto říkáš jen "jakási teorie?"
Pokud máš problém uznat i tento argument, je zbytečné to dál rozvádět. Pak neuznáš stejně vůbec nic. Kde není vůle k porozumění a nezaujatost, je jakékoli úsilí zbytečné.
Na své otázky jsi už v mém komentáři dostal vyčerpávající odpovědi, jen je pořád nechceš vidět.
..."Ztratil jsi někdy ten život, který jsi jako miminko získal? Pokud ano, jak jsi poznal, že jsi ten život ztratil? Získal jsi ten život zase zpátky? Pokud ano, kolikrát si asi ten život doteď ztratil a zase získal? Máš ten život teď? Jak se ten život prakticky projevuje, čím?"...
Svůj královský původ, získaný ve křtu obléknutím do Krista ztratit nemohu.
Bůh je zdrojem života a těžkým hříchem člověk ztrácí napojení na Boha, ztrácí svůj duchovní život v Bohu. Pokáním tento život v Bohu získává zase zpátky. Jestli se to v životě stalo i mě a kolikrát, tě nemusí vůbec zajímat. Je to výhradně věc mého svědomí.
Nyní mám svůj život v Bohu. Je to živý vztah hledání a naplňování Boží vůle, setrvávání v Boží blízkosti. Prožívání této blízkosti ve společenství ostatních věřících. Takový vztah se projevuje skutky lásky, zájmem o každého, koho mi Bůh přivádí do cesty. Projevuje se také zájmem o setkávání s Kristem v modlitbě, v Jeho slovu, ve svátostech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 17:41:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak tomuto říkáš jen "jakási teorie?" Pokud máš problém uznat i tento argument, je zbytečné to dál rozvádět. Pak neuznáš stejně vůbec nic. Kde není vůle k porozumění a nezaujatost, je jakékoli úsilí zbytečné.
To jsi moc hezky napsal. Zkus mi tedy porozumět a nevynakládej zbytečné úsilí na zbytečné věci.
Na mé otázky jsi neodpověděl, psal jsi něco o mne, jakési povídačky ve stylu "Když se zachováš", "když se narodíš"..., co sis vymyslel a opakuješ je stále dokola. Budiž. Chápu, že je pro tebe těžké se z té roviny neustálých argumentací a dokazování si své "pravdy" a všelijakých virtuálních učení dostat někam na normální lidskou rovinu komunikace, na to, že bys napsal něco o sobě a svých osobních zkušenostech.
Jestli se to v životě stalo i mě a kolikrát, tě nemusí vůbec zajímat. Je to výhradně věc mého svědomí.
No, rovnou jsi mohl odpovědět, že nechceš na mé otázky odpovídat a bylo by to vyřešené, ne? Pochopil bych to.
Je to živý vztah hledání a naplňování Boží vůle,
setrvávání v Boží blízkosti. Prožívání této blízkosti ve společenství
ostatních věřících. Takový vztah se projevuje skutky lásky,
zájmem o každého, koho mi Bůh přivádí do cesty. Projevuje se také
zájmem o setkávání s Kristem v modlitbě, v Jeho slovu, ve svátostech.
No, vidíš, alespoň něco málo o sobě. Je to škoda, kdybys prakticky na svém životě ukázal, jak to tvoje virtuální učení funguje, třeba by ti pak lidé porozuměli i v té teorii. Já samozřejmě praktické fungování toho učení znám velmi osobně na sobě a svých blízkých, rozumím tedy, o čem píšeš. A u toho, co nevím, se ptám a očekávám odpověď. Většinou naivně, protože se nedočkám.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 17:55:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpověděl jsem ti na každou otázku.
Ale jen obracíš věci proti mě bez zjevného důvodu.
Pokud ty odpovědi nevnímáš, jsi asi raněn duchovní slepotou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. leden 2012 @ 20:46:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, jen jako zpětnou vazbu (snad ti bude k užitku když se tě zas někdo na něco zeptá):
- V prvním příspěvku jsi neodpověděl na ani jednu otázku, kterou jsem se o tobě ptal. Jen nějaké obecné vymyšlené povídačky o mně a o jakémsi křesťanu/člověku. Na to, co jsem se ptal o tobě jsi nenapsal nic.
- ve druhém příspěvku jsi na čtyři mé otázky odpověděl, že mě to nemusí zajímat (to respektuji, i když mne to zajímá).
- a odpověděl jsi na poslední otázku, že teď máš život v Bohu a jak se projevuje. Ze šesti otázek jsi zodpověděl jednu. Díky za odpověď.
Beru odpověď "nic ti do toho není", je to tvoje právo nepsat o sobě co nechceš. Moc ale nerozumím, proč tu píšeš něco, na co se tě nikdo neptal a neodpovíš na jednoduché otázky, které se tě někdo zeptá. Kdekoho to lživě obviňuješ z kdejaké ptákoviny, zjevně nepravdivé (že odpadl od církve, od Krista, že nemá moc Ducha svatého, ...) ale když máš vydat svědectví o realitě tvých virtuálních povídání, které píšeš, najednou je ticho.
Ale je to tvoje volba takto "diskutovat". Ten způsob dosvědčuje co je za tím, co píšeš. Tvoje vlastní mlčení či vykrucování se obrací proti tobě, nikdo to nemusí dělat za tebe.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. leden 2012 @ 08:33:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku
Každý se zdravým rozumem si sám může zhodnotit, nakolik je tento tvůj komentář pravdivý.
1.) otázka: Jestli dobře chápu tvé psaní, tak ty jsi tedy jako miminko získal život a
dědictví, je to tak? Psal jsi, že ten život můžeš kdykoliv ztratit.
Pochopil jsem tě dobře? Ztratil jsi někdy ten život, který jsi jako miminko získal?...
Nepochopil jsi mě dobře. Proto jsem ti to vysvětlil následovně: Svůj královský původ jsi jednou dostal a už ho nemůžeš nikdy ztratit. Když se ale v dalším životě zachováš nehodně, můžeš ztratit svůj nárok na trůn, můžeš ztratit svůj nárok na dědictví. Můžeš být i jako syn královského původu otcem vyděděn a skončit mezi žebráky. Pro své skutky, nedůstojné syna královského.
2.) otázka: Pokud ano, jak jsi poznal, že jsi ten život ztratil? Získal jsi ten život zase zpátky?...
Moje vysvětlení, jak lze získat život zpátky: Bůh je zdrojem života. Křesťan ve společenství s Bohem žije v
posvěcující milosti, která plyne z tohoto vztahu (jen Bůh je svatý a
člověk může zářit svatostí jen když je jako železo vložen do výhně Boží
lásky.). Pokud člověk upadne do hříchu ke smrti, ztrácí onu posvěcující milost, ztrácí společenství s Bohem. Mezi ním a Bohem stojí nyní překážka - hřích. Člověk už nezáří svatostí - je studený, jako železo, které vytáhneš z kovářské výhně a které nutně vychladne. Zde je pro křesťana jediná pomoc - svátost pokání. Pokáním
odstranit překážku (hřích), aby mohl člověk opět v přátelství s Bohem
zazářit svatostí - zjevovat Boha ve viditelném světě.
Na další dvě příliš osobní otázky jsem využil svého práva neodpovídat. Po tvém naléhání, zda tedy nyní mám život v Bohu, jsem v dalším komentáři pak ještě doplnil odpověď na otázku poslední: 4.) Máš ten život teď? Jak se ten život prakticky projevuje, čím?...
Nyní mám svůj život v Bohu. Je to živý vztah
hledání a naplňování Boží vůle, setrvávání v Boží blízkosti. Prožívání
této blízkosti ve společenství ostatních věřících. Takový vztah se projevuje skutky lásky,
zájmem o každého, koho mi Bůh přivádí do cesty. Projevuje se také
zájmem o setkávání s Kristem v modlitbě, v Jeho slovu, ve svátostech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 20. leden 2012 @ 23:08:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nepochopil jsi mě dobře. Proto jsem ti to vysvětlil následovně: Svůj královský původ jsi jednou dostal a už ho nemůžeš nikdy ztratit. Když se ale v dalším životě zachováš nehodně, můžeš ztratit svůj nárok na trůn, můžeš ztratit svůj nárok na dědictví. Můžeš být i jako syn královského původu otcem vyděděn a skončit mezi žebráky. Pro své skutky, nedůstojné syna královského.
Tys asi nepochopil otázku. Jak je to se mnou, to vím, to jsem sám zažil. Já jsem se ptal na tebe. Mohl bys mi prosím odpovědět na moji otázku ohledně tebe? Neptal jsem se na královský původ, ani na dědictví, ptal jsem se na život, který jsi získal jako miminko ve svátosti křtu.
Jestli dobře chápu tvé psaní, tak ty jsi tedy jako
miminko získal život a dědictví, je to tak? Psal jsi, že ten život můžeš
kdykoliv ztratit. Pochopil jsem tě dobře? Můžeš ten život kdykoliv ztratit?
Moje vysvětlení, jak lze získat život zpátky: Bůh je zdrojem života. ... Pokáním
odstranit překážku (hřích), aby mohl člověk opět v přátelství s Bohem
zazářit svatostí - zjevovat Boha ve viditelném světě.
Tos asi nepochopil otázku. Neptal jsem se na jakéhosi anonymního křesťana, ptal jsem se na tebe a tvoji situaci. Nechtěl jsem po tobě vysvětlení jak lze získat život zpátky. Na nic takového jsem se neptal.
Mohl bys prosím odpovědět na mou otázku?
Ztratil jsi někdy ten život, který jsi jako miminko získal?
Na další dvě příliš osobní otázky jsem využil svého práva neodpovídat. Po tvém naléhání, zda tedy nyní mám život v Bohu, jsem v dalším komentáři pak ještě doplnil odpověď na otázku poslední:
Zdá se, že poslední otázku jsi pochopil a odpověděl na ní. Díky za odpověď. Respektuji tvoje právo neodpovídat i na ty otázky, na které jsi zatím nijak neodpověděl, stačí napsat: Nechci odpovídat.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. leden 2012 @ 07:40:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Neptal jsem se na jakéhosi anonymního křesťana, ptal jsem se na tebe a tvoji situaci."...
Taky ti neodpovídá jakýsi anonymní křesťan, odpovídám přece sám za sebe! I když popisuji obecnou pravdu, mluvím přece také i o sobě. Je - li obecnou pravdou, že když mrzne, voda v nádobě zamrzne, není třeba zdůrazňovat jako objev, že když dneska ráno mrzlo, že zrovna mně na dvoře voda zamrzla také!
..." ptal jsem se na život, který jsi získal jako miminko ve svátosti křtu. Jestli dobře chápu tvé psaní, tak ty jsi tedy jako
miminko získal život a dědictví, je to tak? Psal jsi, že ten život můžeš
kdykoliv ztratit. Pochopil jsem tě dobře? Můžeš ten život kdykoliv ztratit?"...
Znovu to zopakuji a platí to stejně pro mě, jako pro tebe, nebo kohokoli dalšího. Ve křtu oblékáme Krista a získáváme dědictví Božích dětí - právo na to být se svým Otcem už v tomto životě a po smrti získat život věčný v nebi. Toto společenství s Bohem už v tomto životě (být se svým Otcem) je možné jenom tehdy, když "žijeme v Otcově domě" - tzn. když svůj život žijeme v souladu s Božím řádem bez hříchu ke smrti.
Hřích ke smrti znamená odchod z Otcova domu do ciziny = ztrátu života s Otcem. Pokáním lze tento stav ještě napravit. (Lk 15,21-24) Ale syn mu řekl: 'Otče, zhřešil jsem proti nebi a před tebou
a nejsem už hoden být nazýván tvým synem.'
Otec však řekl svým služebníkům: 'Přineste to nejlepší
roucho a oblečte ho a dejte mu prsten na ruku a obuv na
nohy.
A přiveďte to tučné tele a zabijte ho. Jezme a veselme se,
neboť tento můj syn byl mrtev, a ožil; byl ztracen, a je
nalezen.' A začali se veselit. Může tedy nastat i stav, kdy Boží dítě, dědic nebeského království, ztratí svůj nový život, který nabyl ve křtu obléknutím Krista a nyní žije mrtvý ve svých hříších. Zůstává sice i nadále synem nebeského Otce a dědicem, ale pokud se nevrátí domů k Otci a zemře v tomto stavu, nebude mít podíl na svém dědictví, nebude mít věčný život v nebi. Toto ale není zrovna můj aktuální stav. Když to tak nutně o mě potřebuješ vědět - ano, i já jsem kdysi ztratil tento svůj život a odešel do ciziny. Ale dávno jsem už znovu našel dům svého Otce a po cizině už nijak netoužím. Vím, že je třeba naplno prožít svůj pozemský život až do úplného konce, poznat a vykonat všechno, v čem na mě Otec spoléhá, že vykonám a že vytrvání v dobrém vyžaduje od člověka neustálé úsilí a bdělost. Stále ještě běžíme závod, stále ještě nejsme v cíli. Bylo by chybou usnout na vavřínech a sám sebe přesvědčovat, že mám už věčnou spásu jistou, že jsem už jednou nohou v nebi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 21. leden 2012 @ 08:38:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je - li obecnou pravdou, že když mrzne, voda v
nádobě zamrzne, není třeba zdůrazňovat jako objev, že když dneska ráno
mrzlo, že zrovna mně na dvoře voda zamrzla také!
No, to jsou obecné pravdy. Z těch nevyplývá, jestli u vás mrzlo.
Já se zeptám: Zamrzla ti někdy voda?
A ty odpovíš: Když mrzne, tak voda zamrzá.
To je fakt teda informace.
Díky, že jsi tedy odpověděl na mojí otázku. Nechci se nějak navážet do tebe, zajímá mne, jak to máš s teorií a praxí, jak takový ŘK žije a žil. S několika ŘK jsem si povídal o víře, ale to byli lidé, kteří se znovuzrodili jako dospělí a předtím byli mrtví ve svých hříších, odmala, takže už na svůj starý život pohlíželi jinak.
Zajímá mne tedy život člověka, který se znovuzrodil jako miminko a ten život měl odmala.
Znovu to zopakuji a platí to stejně pro mě, jako pro tebe, nebo kohokoli dalšího.
Tady pořád nechápu, proč znovu a znovu o mne opakuješ lež, nedává to žádný smysl. K čemu ti to je? Proč píšeš o druhých, o kterých jen málo nevíš a ne o sobě, o kterém víš mnohé?
Já jsem ve křtu samozřejmě žádný život ani dědictví nezískal a psal jsem to tu mockrát. Naopak ve křtu byl můj starý život pohřben a jeho dědictví po mé smrti získá ten, kdo se o něj nejvíce zasloužil. Při pohřbu se přece život nezískává, při pohřbu se pohřbívá nebožtík. Život se přece získává při početí a ven pak jde při narození a vlastně se divím, proč tahle natolik jasná věc je pro tebe i po tolika letech tak zatemněná. Ani jako miminko při svátosti jsem žádný život nezískal, takže jsem potom žádný život neměl. Těžko říci proč, jestli to bylo tím, že ani pan farář ani rodiče ten život neměli a neměli tedy co předat či jestli se ta svátost nějak nepovedla, opravdu nevím. Samotného by mne zajímalo, jestli teda někdo při té svátosti opravdu život získá nebo jestli je to jen vymyšlená virtuální teorie.
Věčný život jsem získal od Ježíše Krista při znovuzrození a ten život jsem dodnes přes svojí mnohou snahu neztratil a Bůh je ještě pořád se mnou, vede mne, vyučuje, vychovává, mluví ke mně a můj život stále ještě patří jemu a já žiji pro něj. Není to moje zásluha, že bych byl nějak extra dobrý, silný a vytrvalý, ale je to navzdory mně, proto, že Ježíš je extra dobrý, silný a vytrvalý, silnější než já.
A jestli Ježíš o té věčné smlouvě v krvi, kterou jsem uzavřel ze svého vlastního svobodného rozhodnutí, nelhal, vydrží to ještě dlouho.
Proto jsem se ptal na tebe, jestli je to s tou ztrátou života o které píšeš, pro tebe teorie nebo praxe. A díky za odpovědi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. leden 2012 @ 10:32:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."proč znovu a znovu o mne opakuješ lež"...
Pokud tvrdím tak obecnou pravdu, jako že když mrzne, tak voda zamrzá, těžko mně může někdo obviňovat ze lži.
..."Já jsem ve křtu samozřejmě žádný život ani dědictví nezískal"...
Celá šestá kapitola Římanům pojednává o tom, co s námi udělá křest. Končí to takto: Nyní však, když jste osvobozeni od hříchu a podrobeni do
služby Bohu, máte svůj užitek vedoucí k posvěcení a výsledkem
je věčný život.
Neboť odplatou za hřích je smrt, ale Božím darem je
věčný život v našem Pánu, Ježíši Kristu. (Gal 3,27-29) Všichni, kteří jste pokřtěni do Krista, jste přece oblékli
Krista.
Není už Žid ani Řek, není otrok ani svobodný, není muž ani
žena, neboť vy všichni jste jedno v Kristu Ježíši.
A jestliže jste Kristovi, pak jste símě Abrahamovo a
dědicové podle zaslíbení. Pokud to u tebe takhle nebylo, znamenalo by to, že Boží slovo lže. A to si přece jen myslím, že je pravděpodobnější jiná varianta, totiž, že ty žiješ v některých omylech a natolik jsi se snimi ztotožnil, že je ani přes zjevně správnou argumentaci nedokážeš opustit. Nedokážeš se posunout dál, překročit vlastní stín, uznat omyl. Jistě, i tak můžeš žít s Kristem, můžeš žít správně jako křesťan. Můžeš dokonce vytvářet i společenství s jinými tobě podobnými křesťany v Kristu. Ale pořád vám bude chybět jedno - nemáte plnost života církve ve svátostech.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Sobota, 21. leden 2012 @ 13:16:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, víš proč ti Toník nerozumí? Ty jsi mu neřekl, že už ve svém týdnu života(nebo kdy tě křtili), jsi pochopil, jak jseš zlý a jak potřebuješ pomoc a to od Krista a jak jsi Mu vyznal, že už nikdy nebudeš kadit do plenek a přidávat tak mamínce práci. Že On ti dal Ducha Svatého, jako tvého Rádce, kdy je potřeba na nočník, aby ta tragedie, což se u tebe hřích určitě stal, již nikdy nenastala. Oko, my s Toníkem jsme byli taková obyčejná mimina a ještě nám dlouho bylo putna, jestli plenky špiníme, nebo ne. A proto celý obřad křtu nám byl v očích Boha leda k oklamání sebe sama a to je náboženství, vzít za své všechno, co člověku v církvi nabulíkují a pak šup po smrti do zahynutí. Nad náma se ale Bůh smiloval, jako dar jsme dostali zvídavou mysl a ta nám ukázala rozpory mezi učením řkc a v autoritě DS psaným Slovem Božím. Oko, nejdříve potřebuješ pochopit a uvěřit 3.a 4.kapitole listu Římanům a pak ti to pokračování listu bude dávat smysl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. leden 2012 @ 08:13:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."už ve svém týdnu života(nebo kdy tě křtili), jsi pochopil, jak jseš zlý a jak potřebuješ pomoc a to od Krista"...
Nevím, proč vůbec reaguješ, když nejsi schopen pochopit ani tak banální a jednoduchou věc, že právě narozené královské dítě nepotřebuje vůbec nic chápat - a přesto už jen svým narozením získává právo na dědictví království, je dědic - i když si toho ještě samo není ani vědomo.
Dědicem nebeského království se člověk nestává vlastním "pochopením", vlastními silami, vlastní zásluhou.
Dědicem nebeského království se člověk stává znovuzrozením (ve křtu) z vody a z Ducha (J 3,5) z Boží milosti, za zásluhy Kristovy. Prostě už jen tím, že se narodí jako dítě Boží, získává také nárok na dědictví.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spa (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. leden 2012 @ 11:10:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, mám pro tebe špatnou zprávu. Křtem v 7. dni života jsi znovuzrozen nebyl. To nebývá znovuzrozen nikdo.
Dědicem nebeského království se člověk stává novým narozením, které se děje přijetím vírou Božího slova, zrozením z tohoto slova.
1 Petr 1,23: Nejste přece znovuzrozeni z pomíjivého semene, ale z nepomíjivého, skrze živé a trvalé Boží slovo.
Proto Pavel nebyl poslán, aby křtil, ale aby zvěstoval Boží slovo - evangelium, které je Boží mocí ke spasení - ke znovuzrození.
1 Kor 1,17: Kristus mě totiž neposlal křtít, ale kázat evangelium, a to bez moudrých řečí, aby snad nebyl zmařen Kristův kříž. 18Ano, pro ty, kdo spějí k záhubě, je poselství kříže bláznovstvím, ale pro nás, kdo docházíme spásy, je to Boží moc.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spa (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 22. leden 2012 @ 12:09:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, rozumím, že královské dítě má svůj původ bez svých zásluh, protože dar víry je z milosti a tento dar se neodmítá a jestli tvrdíš opak, hlásáš učení antikrista. Skutkem křtu bez víry děláš jenom náboženský obřad, omytí hlavy, které prospěje leda tak faráři, když dostane nějaké peníze od kmotra. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. leden 2012 @ 12:33:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bez víry ovšem není vůbec možno křtít a nikdo to ani nedělá. Nejdřív víra, potom křest.
U miminka se jedná o zástupnou víru - zpravidla víru jeho rodičů, jakožto jeho zákonných zástupců před Bohem i před lidmi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přij (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. leden 2012 @ 12:48:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žádná zástupná víra neexistuje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. leden 2012 @ 16:02:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když žádná zástupná víra neexistuje,
tedy na základě jaké víry byli osmý den po narození obřezáváni (zasvěcováni Hospodinu) izraelští chlapci??
Bylo to na základě zástupné víry izraelského národa, se kterým Hospodin vstoupil do smlouvy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. leden 2012 @ 16:35:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přijmout Ježíše a spasení za nikoho zástupně přijmout nemůžeš. Ani žádný jiný člověk na světě. Je to navýsost osobní věc každého, týká se srdce člověka. Stejně jako nebude v nebi nikdo zástupně za někoho jiného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mo (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Neděle, 22. leden 2012 @ 17:12:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, izraelští nebyli obřezáni na znamení víry, ale na znamení příslušnosti k Bohem vyvolenému národu. Příslušník vyvoleného národa není automaticky spasen a spasení je skrze víru. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. leden 2012 @ 12:10:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ani pokřtěný není automaticky spasen spásou věčnou.
To ještě ne! Zatím získal pouze nárok na život s Bohem i po své smrti v nebi, stal se dědicem. Ale zda dědictví také jednou obdrží, bude ještě záležet na tom, jak prožije svůj život.
..."spasení je skrze víru"...
Spasení vůbec není skrze víru, ale skrze Krista. Kristus je jedinými dveřmi do nebe.
Víra je darem Božím, který nedostává každý.
Víra není podmínkou věčné spásy - i člověk bez víry, který Krista vůbec nepoznal, může být spasen! (Mt 25,34)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 22. leden 2012 @ 12:48:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko,
Pokud na otázku "zmrzla ti někdy voda?" odpovíš: "když mrzne, tak voda zamrzá." tak se nejedná o lež, jen si se vyhnul odpovědi.
Pokud tvrdíš takový nesmysl, že "Člověk přece dostává život při obřadu pohřbu, na pohřbu se rodí miminka" tak si o tobě pár lidí může myslet, že to nemáš v hlavě v pořádku, ale není to lež. Když pak tvrdíš: "I ty jsi dostal život na pohřbu" tak ti v klidu můžu napsat: "to je samozřejmě lež a nechápu, proč tuhle lež pořád opakuješ."
Mimochodem, i obecná věta "když mrzne, tak voda zamrzá" není "pravda" či realita, ale jen nedostatek informací, protože voda je poněkud složitější vynález, než to v minulém století vypadalo či než se to na základní škole tváří. Stejně tak z tvých příspěvků číší nedostatek informací a ta věta je jen její ukázkou.
Pokud to u tebe takhle nebylo, znamenalo by to, že Boží slovo lže.
No, já jsem křest zažil podle písma. Kromě těch míst se ještě můžeš podívat na Sk 19,5, Římanům 6,4, Koloským 2, 12, 1. Petr 3,21, 1 Korintským 12,13, podle kterých byl můj křest ve vodě. Snad jen Skutky 22,16 jsem zpočátku nového života přehlížel, ke své škodě. Svůj křest i jeho účinky jsem tu také několikrát popisoval.
Zbytek jsou jen tvoje povídačky a výmysly. Kdyby ses na křest zeptal a nedomýšlel si co nevíš, nemusel bys o mne psát nesmysly či lži.
Plnost církve ve svátostech nemáme, ani nějaké lidské vynálezy tohoto typu nepotřebujeme. V tom máš pravdu. Zase máme plnost v Ježíši Kristu a moc Ducha svatého k záchraně. Na rozdíl od tebe mám možnost tyhle dvě věci porovnat a z mého pohledu člověka, který zažil oboje na vlastní kůži, je skutečná církev učedníků Ježíše se skutečnou mocí k záchraně o pořádný kus lepší, než bezmocné nevangelium, které si musí dokazovat skutky sami sobě lidé, kteří té bezmoci chtějí věřit.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spasení (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 23. leden 2012 @ 12:40:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Člověk přece dostává život při obřadu pohřbu, - "I ty jsi dostal život na pohřbu" "...
Toto je přesně ten příklad o nedostatku informací, jak jej zmiňuješ.
Křest není ani zdaleka jen pohřeb starého člověka (spolu s Kristem), ale po pohřbu následuje hned zase vzkříšení člověka nového (spolu s Kristem), obživení do novosti života (nyní už do života Božího dítěte - dědice věčného života). Křest je Kristovou obřízkou lidského srdce bez našich zásluh.
(Kol 2,10-14) V něm jste také obřezáni obřízkou, jež nebyla učiněna rukama,
ale svlečením těla hříchů skrze obřezání Kristovo.
Spolu s ním jste pohřbeni křtem, jímž jste také spolu s ním
vzkříšeni skrze víru v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, mrtvé v hříších a neobřízce vašeho těla, spolu s ním
obživil, když vám odpustil všechny hříchy
a smazal ten soupis ustanovení, jenž byl proti nám a byl nám
nepřátelský. Odstranil ho z cesty tím, že ho přibil ke kříži.
Snad i toto nepovažuješ jen za povídačku a výmysl. Pokud ano, tak nikoli můj, ale Pavlův.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o spa (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 23. leden 2012 @ 19:31:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, dobře víš, co považuju za povídačky a výmysly: To jsou všelijaké ty lidské filozofie, které brání lidem přijmout Ježíše (například ty o znovuzrozování miminek či o znovuzrozování ve křtu). Pokud mám nedostatek informací, tak ty ještě o kus větší: pořád máš ještě zmatek v tom, jak se uzavírají smlouvy, jak se člověk znovuzrodí, jestli je věčná smlouva jen dočasná či opravdu věčná.
Moje "obřízka srdce" i křest byly přesně podle písma, kromě jediné podstatné věci: že jsem díky těm povídačkám, které tu kvalitně prezentuješ, se křtem ve vodě dlouho otálel, k mé lítosti.
Můžeš si pozorně přečíst, jak to se mnou bylo, od apoštola Pavla.
Když jste tedy přijali Krista Ježíše, Pána, pak v něm žijte, zakořeněni a budováni v něm, upevňujte se ve víře, jak jste byli vyučeni, rozhojňujíce se v ní s děkováním. Dávejte
si pozor, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofii prázdný
svod podle lidské tradice, podle živlů světa, a ne podle Krista. (na to jsem taky nějakou dobu nedával pozor)
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství. I vy jste v něm naplněni. On je hlavou každé vlády a moci. V něm jste byli také obřezáni obřízkou, která nebyla udělána lidskou rukou, nýbrž spočívala ve svlečení těla hříchů, v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni skrze víru v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých.
I vás, když jste byli mrtvi v proviněních a neobřízce svého těla, spolu s ním obživil, když nám všechna provinění odpustil a vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; odstranil jej z našeho středu tím, že jej přibil na kříž.
Tak odzbrojil vlády a autority a veřejně je vystavil na odiv, když je vedl triumfálním průvodem v něm.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přijít o (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. leden 2012 @ 08:45:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Když jste tedy přijali Krista Ježíše, Pána, pak v něm žijte, zakořeněni a budováni v něm, upevňujte se ve víře, jak jste byli vyučeni"...
Člověk doopravdy přijímá Pána Ježíše až "pokristěním" ve křtu, obléknutím Krista (Gal 3,27). Do té doby si můžeš jako pohan věřit či nevěřit čemukoli a nemáš povinnosti. Nelze přijat Pána Ježíše jen jaksi "virtuálně" city, nebo nějakým slovním prohlášením. Tím Krista ještě neoblékneš, nejsi křesťanem. Pohan, který uvěřil v Krista, je stále uvěřivším pohanem - až do svého křtu. Pak je z něho křesťan.
Jakmile se ve křtu jednou staneš křesťanem, jsi už Kristův a máš taky odpovědnost podle toho i žít. Dostáváš dary, milosti, ale je od tebe také očekáváno, že budeš svým životem naplňovat Boží plán.
v obřízce Kristově, když jste byli spolu s ním ve křtu pohřbeni a v něm jste byli spolu i vzkříšeni ...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přij (Skóre: 1) Vložil: Studentbible v Úterý, 24. leden 2012 @ 14:11:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, z lidského pohledu by to bylo pochopitelné, ale to je jen náboženství. V Božích očích se nevěrec stává Božím dítětem v okamžiku přijetí Krista do svého srdce, z čeho pramení vyznání ústy, k čemu vede Duch Svatý, který prěvzal vládu a začíná se v novém křesťanovi zabydlovat. Křest je pak vnějším potvrzením této skutečnosti, na znamení, Kdo je Pánem křesťana. Křest nemá jinak se spásou nic společného. Kdo hlásá víru plus křest, ten je podle apoštola Pavla anathema, ne z pohledu církve, ale z Božího pohledu. Odmítnout víru samotnou, znamená odmítnout Krista. Pamatuješ, jak se v době revoluce řvalo:"máme holé ruce''? Tak to je postoj člověka před znovuzrozením. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. leden 2012 @ 18:12:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvé tvrzení, že spasení je skrze víru, je jeden velký nesmysl:
Ani pokřtěný není automaticky spasen spásou věčnou.
To ještě ne! Zatím získal pouze nárok na život s Bohem i po své smrti v nebi, stal se dědicem. Ale zda dědictví také jednou obdrží, bude ještě záležet na tom, jak prožije svůj život.
..."spasení je skrze víru"...
Spasení vůbec není skrze víru, ale skrze Krista. Kristus je jedinými dveřmi do nebe.
Víra je darem Božím, který nedostává každý.
Víra není podmínkou věčné spásy - i člověk bez víry, který Krista vůbec nepoznal, může být spasen! (Mt 25,34).
..."Kdo hlásá víru plus křest, ten je podle apoštola Pavla anathema"...
Tak toto je další perlička - určitě bude od tebe následovat důkaz Písmem, že? Občas nevíš, co z huby vypustíš.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. leden 2012 @ 14:41:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Spasení vůbec není skrze víru, ale skrze Krista. Kristus je jedinými dveřmi do nebe."...
Za tímto si stojím.
Toníku. Hereze tě postupně zbavuje zdravého úsudku. Stáváš se povrchním, oháníš se frázemi, které ti zastiňují původní význam slov. Logika ti postupně přestává cokoli říkat, jsi zaujatý a emotivní.
Jedna z možností, jak být spasen je jistě i skrze uvěření Kristu, cestou víry. Ale stejně to musí být víra zrealizovaná skutky života, naplněním Božího plánu. Nikoli jakási víra teoretiků, jak zde mnozí předvádíte (se "zárukou" věčného spasení už jaksi dopředu). Tedy křesťan bývá po smrti spasen sice vírou v Ježíše Krista - ovšem vírou živou ( skrze skutky života), neustálou spoluprací s Bohem na jeho díle přetváření světa podle Božího úradku.
Na druhé straně jsou i lidé, kteří víru nedostali. Je tedy logické, že nemohou být spaseni skrze víru. Víra je darem - a kdo ji nedostal, nemůže ji mít. Bůh ovšem i s takovými ve svém plánu spásy počítá a i oni mohou být spaseni.
Opravdu není jiná záchrana, než skrze Krista. Člověk bývá spasen jedině Kristem a to v podstatě třemi způsoby:
1.) křesťan přijímá spasení, když vírou obléká Krista ve křtu. Vírou v Krista, která řídí jeho další život. Tento život je charakterizován neustálým postojem pokání a obrácení, protože nedokáže žít zcela bez hříchu, ale ve společenství s Kristem dokáže žít bez hříchu těžkého. Okamžik smrti je pak jeho přechodem do věčnosti spaseného - do věčnosti spolu s Kristem.
2.) Věřící hříšník v těžkém hříchu je spasen Kristem skrze učiněné pokání v okamžiku smrti.
3.) Pohan je spasen také Kristem. Nikoli ovšem vírou, ale skrze spravedlivě prožitý život. V okamžiku smrti se setkává s Kristem a dostává plné poznání, že Kristus je Spasitel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 25. leden 2012 @ 18:05:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Oko, zase sis něco vymyslel a srdnatě proti tomu bojuješ.
- To, že je spasení darem Boží milosti, z víry ve jméno Ježíše Krista je víra církve od počátku, víra apoštolů.
- "Spasení jaksi dopředu" sis také vymyslel, já píšu o "spasení jaksi dozadu", které se stalo v minulosti na kříži, v Ježíši Kristu. Ježíš je to spasení.
- "Víru teoretiků" sis také vymyslel, o ničem takovém jsem nepsal. Já naopak píšu o velmi praktické víře, jejímž výsledkem je záchrana člověka od smrti.
- Člověk může být zachráněn jen skrze víru ve jméno Ježíš. Žádná jiná záchrana není. To je opět apoštolská víra od počátku.
Samozřejmě lidé, kteří o Ježíši nevědí, nemohou být spaseni skrze
víru. O nich ale písmo jasně mluví také: Na konci časů Bůh všechny
shromáždí a mnozí, kteří Ježíše vůbec neznali, půjdou pro své nezištné skutky také k Bohu. Opět z milosti.
U všech věcí, které píšu, ti mohu snadno ukázat, že je to víra apoštolů, křes´tanů, církve od počátku dodnes. Mnohé z toho, co píšu, je ještě starší vírou Božího lidu.
To, co sis ty vymyslel, klidně zastávej nebo proti tomu bojuj, jak se ti to zrovna hodí, to je tvoje věc. Poslední dobou něco vymyslíš a sám proti tomu bojuješ. Asi ti to nějak dělá dobře.
Pokud je pro tebe spasení z víry ve jméno Ježíš jenom hereze a povrchní fráze, tak laskavě podle sebe a svého postoje nesuď druhé. Pro mne to není povrchní fráze, pro mne je to přes dvacet let realita života.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:08:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, spasení přece vůbec nemusí být jen skrze víru! Sám přiznáváš, že i nevěřící pohan může být po smrti spasen Kristem. A nebude to skrze víru, ale skrze samotné poznání Krista tváří v tvář, skrze vytvoření vztahu lásky při tomto poznání.
Víra je jednou z cest spásy (tou nejlepší, protože člověk je s Bohem už v tomto pozemském životě), ale víra není podmínkou spasení!
Podmínkou spasení je samotná osoba Ježíše Krista. Tvé tvrzení: " Člověk může být zachráněn jen skrze víru ve jméno Ježíš. Žádná jiná záchrana není." tedy vůbec není pravdivé!
Člověk sice může být zachráněn skrze víru v Krista, ale může být zachráněn i bez daru této víry.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:30:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ---- Tvé tvrzení: " Člověk může být zachráněn jen skrze víru ve jméno Ježíš. Žádná jiná záchrana není." tedy vůbec není pravdivé!---
oko,řekni nám tedy , tohle tvrzení je pravdivé ? :
J 14,6 Ježíš mu odpověděl: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
Mt 7,13 Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:37:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skrze Krista budou spaseni i ti, kdo ho nepoznali - spravedliví pohané bez daru víry. (Mt 25) Je to opravdu tak těžké pochopit?
Tito pohané budou spaseni Kristem až po smrti, v okamžiku svého setkání s Kristem, kdy dostanou plné poznání skutečnosti a Krista si zamilují. Nebude to tedy víra, co je spasí, ale samotné poznání Krista tváří v tvář.
|
]
Dobrý člověk a zlý člověk. (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 14:11:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ach tak , bavíte se s Cizincem o lidech, kteří Krista přímo nepoznali ,a kteří se buď řídí , nebo se řídí svědomím ,které mají od Boha. Jistě, člověk je buď dobrý ,nebo zlý. Tak to chápu - Dobrý člověk z dobrého srdce(rozuměj od Boha) rozdává dobré,a zlý (ze zlého) vydává zlé. Budou po smrti Kristem odděleni - ovce/kozly.. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: vlastik v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:38:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ---Člověk může být zachráněn jen skrze víru ve jméno Ježíš. Žádná jiná záchrana není." tedy vůbec není pravdivé----
oko,každý, kdo žije a věří v Krista, neumře navěky. Věříš Ty vůbec tomu?“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 12:59:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vlastiku já přece mluvím úplně o čemsi jiném.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:33:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | spasení přece vůbec nemusí být jen skrze víru! Sám přiznáváš, že i nevěřící pohan může být po smrti spasen Kristem.
Oko, na tohle nevím, jak jsi přišel.
Pokud vím, tak jsem na dané téma psal, že věřím písmu. Na konci světa shromáždí Bůh národy k soudu.
My kážeme lidem Ježíše k záchraně od hříchu, soudu a věčné smrti. Jméno Ježíš je jediné jméno, které bylo dané lidem ke spasení. Víme, že v tomhle jménu spasení je. Ostatní jsou spekulace, které mi nepřísluší.
Radši ti napíšu doslova, čemu věřím, abys zase nechytal za slovíčka a nepřekrucoval.
Ježíš nazaretský je ten kámen, který byl zavržen od vás stavitelů, a který se stal hlavou úhlu. A v nikom jiném není záchrana; neboť není pod nebem jiného jména daného lidem, v němž bychom měli být zachráněni.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:21:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tvému "spasení jaksi dozadu" se říká prostě VYKOUPENÍ.
To je Kristovo dílo.
Abys na něm mohl mít svou účast, musíš splnit určité podmínky. Pokud je nesplníš, spasen nebudeš. Tedy žádné spasení člověka "jaksi dopředu," ani "jaksi dozadu" vůbec není!
Spasení je vždycky darem Boží milosti. Spasen může být člověk až v určitém okamžiku své existence, nikdy nemůže být spasen, když ještě není, jak zde naznačuješ (jaksi dozadu)..
Spasen je člověk buď ve křtu, kdy se stáváme Kristovými bratry a spolu s Kristem v dobrém vytrváme až do smrti, nebo je spasen hříšník vlastním pokáním z hříchů a obrácením k dobrému, nebo je člověk spasen až po smrti, když pozná Krista, za spravedlivě v lásce prožitý život.
Jakýkoli způsob spasení je ale vždycky z milosti!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné přij (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 24. leden 2012 @ 18:24:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nelze přijat Pána Ježíše jen jaksi "virtuálně"
city, nebo nějakým slovním prohlášením. Tím Krista ještě neoblékneš,
nejsi křesťanem. Pohan, který uvěřil v Krista, je stále uvěřivším
pohanem - až do svého křtu. Pak je z něho křesťan.
Co sis to zase vymyslel? Zjevně musíš být neustále v opozici, vymýšlet něco, co nelze, jak Ježíše nepřimout. A jde ti to dobře.
Jistě nejde přijmout Ježíše "virtuálně" city, nevím jak jsi na to zase přišel.
U mne to bylo tak, že křtem jsem byl pohřben a Ježíšem vzkříšen, přesně jak to popisuje apoštol. Spasení jsem přijal ze svého svobodného rozhodnutí, nikdo mne k tomu nenutil, mohl jsem ho odmítnout tak jako mnozí.
Ježíše je možné přijmout z vlastního rozhodnutí do svého srdce a vydat mu život. Někteří lidé to udělají, někteří ne. Já osobně jsem přesvědčen, že v tom má každý svobodu a Ježíš nikoho nenutí. Ti, kteří spasení odmítnou, budou mít to, co si sami vybrali na základě svých vlastních slov.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je možné (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 11:32:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud vím, tak prohlašovals, že jsi se nejdřív znovuzrodil a až potom, po čase, jsi se nechal pokřtít (jako symbol).
Že křest pro tebe nebylo vzkříšení spolu s Kristem do života nového, znovuzrození - protože jsi znovuzrozen jaksi tajemně už byl před vlastním křtem.
A takhle to tedy žádný apoštol nepopisuje, to se šeredně pleteš!
Znovuzrozený získává znovuzrozením (ve křtu) dar života věčného!
Znovuzrozeného logicky už přece není třeba křísit ze smrti!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je mo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 26. leden 2012 @ 20:37:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Pokud vím, nikdy jsem tu nepsal, že jsem se nechal pokřtít jako symbol nebo že jsem byl znovuzrozen jaksi tajemně už před vlastním křtem. Nedivím se, že to takhle žádný apoštol nepopisuje a šeredně se pleteš ty, když si o druhých vymýšlíš všelijaké lži.
O svém znovuzrození i o křtu jsem tu psal dost, kdyby tě to zajímalo a zeptal ses, rád ti dám odkazy nebo vysvětlím, čemu nerozumíš. Nic tajemného ani symbolického na tom nebylo, naopak to bylo docela dost reálné.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: J (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 28. leden 2012 @ 08:53:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Popisoval jsi, že jsi se v určitém okamžiku života znovuzrodil. Nebylo to ale ve křtu.
Prostě jednou jsi poznal, že jsi znovuzrozen.
Znovuzrozený člověk z vody a z Ducha má nový život. Byl znovuzrozením spolu s Kristem vzkříšen do života Božího dítěte, dostal dar věčného života. I tělo znovuzrozeného křesťana získává novou důstojnost: stává se chrámem Ducha svatého a údem Kristovy církve.
Načež, po nějakém čase, jsi se rozhodl pokřtít. Křest vnímáš jen jako pohřeb toho starého člověka - tak jsem ti alespoń rozuměl.
A zde je logický nesmysl. Znovuzrozený křesťan už přece má nový život v Kristu. Je už novým člověkem a už není co pohřbívat.
Takže buď nejsi znovuzrozený a tento starý člověk potřebuje být spolu s Kristem nejdřív pohřben do Kristovy smrti - ve křtu (Tím je zbaven zátěže hříchů) načež je v té samé chvíli spolu s Kristem už vzkříšen do života nového, do života Božího dítěte.
Bez křtu se znovuzrodit nejde!
Ale to už jsem tu vysvětloval snad tisíckrát.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 28. leden 2012 @ 13:08:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ano, jak to bylo s mým znovuzrozením jsem tu popisoval. Kdybys měl někdy zájem a chtěl zjistit, jak to bylo, ozvi se.
Jistě jsem poznal, že jsem znovuzrozen, ale to bylo až po tom okamžiku, co jsem se znovuzrodil. Nikdy jsem tu nepsal, že křest je jen jako pohřeb, tos mi zase domyslel nějakou tvojí představu. Vzkříšen nebo proměněn budu až přijde den Páně, podle Božího zaslíbení, vzříšen jsem ještě nebyl, žiju zatím v těle.
Ano, po nějakém čase jsem se rozhodl nechat se pokřtít. Křest ve vodě je totiž v křesťanství dost důležitý, je součást smlouvy s Bohem.
Co se pohřbívá při pohřbu jsem ti také vysvětloval. Ten živý to jistě není. Živé není důvod pohřbívat. Pohřbívají se mrtví.
Jak nás zachraňuje křest jsem ti také vysvětloval. Jako vody potopy a archa Noeho. Na tom příběhu bys mohl pochopit, co se zachránilo před vodou a před čím se to zachránilo a co bylo pohřbeno.
Nevím, jestli ti potopa také připadá jako logický nesmysl? Měl Noe umřít a pak být vzkříšen a byla by podle tebe potopa logicky správně?
Bez křtu se znovuzrodit nejde! Ale to už jsem tu vysvětloval snad tisíckrát.
No, pomatuju si, že jsi mi několikrát vysvětloval, že křest ke znovuzrození vůbec není potřeba, třeba tady či tady. Možná než začneš psát něco o logických nesmyslech, měl by ses nejdřív trošku zamyslet co vlastně a ne psát něco a pak psát úplný opak.
Jak vlastně můžeš vědět jak se jde či nejde znovuzrodit, když jsi to nezažil a tu zkušenost nemáš? Jenom opakuješ nějakou virtuální doměnku, mimo realitu. Kdyby ti řekli, že se člověk znovuzrodí zabalením do bílého plátna a svíčkou, budeš věřit tomu. A bude to jedno: Protože by to byla stejně virtuální víra mimo realitu, jakou předvádíš teď.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 28. leden 2012 @ 13:34:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, vidíš, alespoň něco si pomatuješ.
Křest není "jen" pohřeb, nevnímám ho tak a nikdy jsem to nepsal, že je to "jen jako pohřeb", to sis zase něco zjednodušil. Dokonce ho nevnímám "jako pohřeb" ale že to je "doopravdy pohřeb". Ani ho nevnímám jen jako symbol, i když je to symbol.
Křest je ztotožnění s Ježíšem. Ale tohle už jsem ti také vysvětloval.
Ono to ve skutečnosti není tak, že my jsme se ve křtu ztotožnili s Bohem, ale je to tak, že na kříži a vůbec celým životem se Ježíš ztotožnil s námi. To je jeho dílo. Křtem ho jen přijímáme.
Je to stejné jako s odpuštěním hříchů. Ještě když jsme byli mrtví, Ježíš za nás zemřel. Odpustil nám dávno všechny hříchy. Kdyby se to bralo doslova, tak nemáme odpuštěné hříchy vírou, vírou jen přijímáme to, co už se dávno stalo na kříži a v hrobě.
My se především neshodneme v tom, že ty píšeš nějakou teorii a ignoruješ realitu. Navíc jednou píšeš tak (Bez křtu se znovuzrodit ovšem nejde) a jindy zas přesvědčuješ o opaku (apoštolové byli znovuzrozeni bez křtu).
|
]
|
|