Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výrok Boží, který spochyb (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 24. únor 2011 @ 21:35:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | A co když ty onemocníš a ztratíš rozum?
Oko, moc nerozumím, proč do otázky křtu a víry taháš rozum. To je nějaký váš privátní náboženský spor, který s křesťanskou vírou nesouvisí.
Křesťanská víra není otázka rozumu (i když s rozumem koresponduje) ale je to otázka srdce, jádra člověka, vnitřního člověka. netýká se takových povrchností jako je duše či tělo, proto také může duševně nemocný člověk normálně věřit, stejně jako tělesně nemocný.
Křesťanská víra je o srdci člověka. To slovo víry říká, že když člověk v srdci uvěří v Ježíše Krista, je ospravedlněn a když vyzná Ježíše Pánem svého života, je zachráněn. Srdcem se totiž věří ke spravedlnosti (vírou se přijímá spravedlnost v Ježíši) kdežto ústy vyznání se děje ke spasení.
Rozum, inteligence, chytrost, moudrost, pocity, myšlenky atd. jsou mimo věci víry, ospravedlnění od hříchu a spasení, to je jiná rovina. Snad mne zas nebudeš chytat za slovo nějakou připitomělou hláškou ve stylu "víra musí být v souladu s rozumem". Nemusí.
Já to prožil a stále prožívám.
Psal jsem o tvé jistotě znovuzrození ve křtu jako miminko. Prosím, mohl bys tedy popsat, jak jsi prožil své znovuzrození, ve kterém máš takovou stoprocentní jistotu?
Jenže ty nevíš, že křest je znovuzrození křesťana.
Tvé dítě žilo 11 let jako neznovuzrozený pohan, snad časem postupně s
darem víry v Krista, ale pořád ještě nikoli jako uznané dítě Boží. Bez
milostí, které sebou křest přináší, bez moci Božího dítěte vítězit nad
hříchem.
No, kdyby ses někdy nechoval jako úplný hlupák, tak by ses ani takhle nerouhal proti Bohu a jeho slovu.
V tom, co píšeš, se právě křesťanská víra liší od prázdného náboženství: Nejsou to jen prázdná slova, vzdušné zámky, nejasné představy a obřady, ale reálný život, reálná moc. Já jsem reálně viděl žít ty "znovuzrozené panem farářem z rozhodnutí rodičů či babičky", vždyť jsem s nimi vyrůstal celé mládí a znám velmi dobře jejich životy dodnes. A viděl jsem proti nim žít svoje děti a jiné děti křesťanských rodičů.
A z toho bych řekl, že život, víra a věrnost Ježíši u pohana který nebyl polit jako miminko, ale věří Ježíši je na první pohled tak o dvě třídy lepší a kvalitnější, než těch, co je pan farář polil svěcenou vodou.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výrok Boží, který spo (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. únor 2011 @ 16:20:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, já si netroufnu posuzovat, čí víra je lepší. Takové soudy svědčí jen o povrchnosti posuzujícího. Dokonce si myslím, že jsou v životě i věci důležitější jak víra. Hlavní je přece naplnit v životě to, co ode mně Bůh očekává, proč mě poslal na svět. Naplňovat skutky, které pro mě Otec připravil a ty už se postarají o moje další formování. Cesty k Bohu bývají různé, nikoli podle šablony.
Tím vůbec nechci říct, že by víra byla něco nepodstatného. Víra je rozhodující pro to, aby člověk prožil život v plnosti a svým způsobem je s ní každý někdy konfrontován.
Do otázky křtu taháte rozum vy, odpůrci křtu miminek. Říkáte, že nejdřív je potřeba osobní víra, osobní vztah a teprve pak je možno křtít.
Už jsi někdy viděl, aby k vytvoření osobního vztahu nebylo zapotřebí určité minimální rozumové zralosti?
Myslíš si, že mé včely jsou snad schopny se mnou navázat osobní vztah? Že mě rozeznají od cizího a nebodnou?
Jistota mého znovuzrození už ve věku miminkovském pramení z mé víry v Krista.
On mě tehdy vzal do svých rukou a požehnal (srv.Mt 19,14-15). Nepotřeboval můj rozum, mé osobní poznání - věděl, že to přijde později. A jak možná tušíš, i miminko je už schopno vztahu, pozná matku od cizího.
Znovuzrozené srdce miminka poznává Krista neomylně. Vždyť právě miminkům patří nebeské království.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výrok Boží, který (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. únor 2011 @ 22:09:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Výrok 1: No, já si netroufnu posuzovat, čí víra je lepší. Takové soudy svědčí jen o povrchnosti posuzujícího.
Výrok 2: Tvé dítě žilo 11 let jako neznovuzrozený pohan, snad časem postupně s
darem víry v Krista, ale pořád ještě nikoli jako uznané dítě Boží. Bez
milostí, které sebou křest přináší, bez moci Božího dítěte vítězit nad
hříchem.
Oba od téhož člověka dva příspěvky od sebe.
Do otázky křtu taháte rozum vy, odpůrci křtu miminek. Říkáte, že nejdřív je potřeba osobní víra, osobní vztah a teprve pak je možno křtít.
Oko, prosím přečti si můj příspěvek ještě jednou, ať o mne nepíšeš zbytečně nepravdy. Nikdy bych do víry netahal rozum. Křesťanská víra, naše víra, je věc srdce, ne rozumu. Jak jsi přišel na to, že taháme do křtu rozum? Kde jsem něco takového napsal? Ke křtu je třeba, aby člověk uvěřil Ježíši a přijal Krista, o rozumu nikdy nebyla řeč. Alespoň z mé strany ne.
Pokud jde o znovuzrození, ve kterém máš naprostou jistotu, tak jsi tvrdil, že jsi ho prožil. Můžeš ho tedy nějak popsat?
|
]
|
|