 |
Právě je 152 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Syntezator rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 126248100 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
| Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor. |
|
|
Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 02. červen 2013 @ 13:48:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Takže lidský duch je postojem lidské duše?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 02. červen 2013 @ 14:52:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidská duše je duchem, je duchové podstaty. Co se narodilo z ducha (z Boha) je zase duch.
Naproti tomu tělo člověka pochází z tohoto světa a je povahy materiální. Žádné jiné světy mimo svět duchovní a svět hmotný už neznáme.
Tento lidský duch je obdařen schopností vytvářet a udržovat vztahy. Je obdařen samostatným rozumem, vůlí, city. Tato lidská duše je schopna bojovat s touhami těla, podřizovat touhy těla své vlastní touze po Bohu. Je schopna zaujímat postoje.
Lidský duch (duše) tedy není postojem, ale je vlastním bytím člověka (existencí nikoli z hmotného světa), které je schopno zaujímat vlastní postoje.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 02. červen 2013 @ 16:15:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cožpak ti to není jasné ? Je to kruh a říkáme tomu čtverec neboli přímka !!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. červen 2013 @ 00:18:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A když lidský duch (což ja vlastně duchová duše) umře, je potřeba ho ještě zabít, aby mohl být pohřben. Lidský duch, co je vlastně duchová duše, je nesmrtelný, ale je možné ho zahubit v pekle. A když je nesmrtelná duchová duše zahubena v pekle, je pořád dál nesmrtelná.
Nechápu, že to nechápete, sektáři.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 06:43:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, to se ozval skutečně "ten pravý"! Povrchnost přímo šokující a neznalost křesťanské víry až k pláči.
Ani ve světě hmotném neznamená totiž smrt těla absolutní konec existence těla, protože jednou stejně přijde vzkříšení.
Konec existence těla ve smrti je tedy jen zdánlivý, pro povrchní pozorovatele, kterým schází vědomí podstaty věcí, v něž doufáme, kterým schází víra - jako důkaz skutečností, jež
nevidíme.
Podobně záhuba nesmrtelné duše neznamená konec její existence,
ale záhubou pro duši (nesmrtelného lidského ducha) je samotný stav odloučenosti od Boha, který je pro takovou duši stavem věčného utrpení.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 03. červen 2013 @ 10:09:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, vaši "logiku" chápu celkem dobře a znalost vaší tzv. "křesťanské" víry mám stále velmi solidní.
U nás to máme tak:
To, co může umřít, je smrtelné. Když něco smrtelného umře, (napřiklad tak, že to někdo zahubí) tak je to mrtvé. Když je něco mrtvé, tak se to nehýbe, nevnímá to, neslyší, nemluví, nerozumí, nechápe, protože je to mrtvé. Když je to mrtvé, tak se to vezme a pohřbí.
A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky. To, co žije, nepohřbíváme, byla by to pro nás hloupost.
Já vím, že v rámci tvých zajetých frází a pomatení mozku sektou ti tyto docela jednoduché a základní věci z reality, věci, co obvykle znají už malé děti, připadají jako "zajetá gramodeska".
Budiž. je mi docela jedno, jak ti to připadá, vzhledem k tomu jak zmateně tu píšeš a nejsi schopen si srovnat ani tak základní věci,
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 03. červen 2013 @ 11:37:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."" A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky....
Toníku,
Jak je to tedy podle tvé bryskní "logiky" se satanem a padlými anděly?
Zde mi ta tvoje "logika" pořád nějak skřípe!
Je satan nesmrtelný (má tedy podle tebe věčný život) - nebo je snad satan naopak už ve stavu věčné smrti?
I přes to všechno, že je ve světě činný až moc?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pondělí, 03. červen 2013 @ 13:12:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, na bráně v Berouně je napsáno:
"Všeho do času, Pán Bůh navěky."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 04. červen 2013 @ 09:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to je zjevné, že ti logika skřípe.
Ale už trochu chápeš to, co jsme si psali před lety, že ten kdo byl odsouzen a zemřel, nemůže být souzen a zabit znovu? Že "soukromý soud", je také soudem věčným, že není potřeba za hřích umírat dvakrát, ani by to nebylo spravedlivé? Že ten, když někdo zemřel a je pohřben, není potřeba ho ještě soudit? Rozumíš o čem mluvíme, když říkáme, že Kristova láska nás váže, protože jeden zemřel za všechny, tedy všichni zemřeli. A on zemřel za všechny, aby ti, kteří žijí, nežili už sami sobě, nýbrž tomu, kdo za ně zemřel a vstal z mrtvých?
Nebo je pro tvou logiku tenhle křesťanský základ stále moc složitý?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 10:06:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."..."" A když je něco nesmrtelné (má to věčný život), nemůže to umřít, žije to stále, navěky...."...
Toníku, Má logika je zatím docela v pořádku, děkuji za optání. Ale nemohl bys alespoň občas odpovědět i na naprosto konkrétní otázku?
Satan je ve svém bytí nesmrtelný (nemůže umřít) - je nesmrtelný jako ostatní andělé - duchové. Má snad jen proto satan opravdu věčný život, jak nahoře tvrdíš?
Je pro tebe tak těžké si přiznat, že jsi v tomto svém tvrzení "střelil capa"?
|
]
|
|
Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 20:10:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Kostí a morek nejsou totéž, duše a duch také nejsou totéž."...
Morek je nedílnou součástí kosti, nemůže existovat samostatně.
Ale dají se oddělit. Morek se dá oddělit od kosti. Rozhraní mezí kostí a morkem je jasně dané. Stejně tak duch a duše. Duch není duše.
To slovo Židům Žid 4,12 Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než
jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a
morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
neříká
Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než
jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a duše, kostí a
morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
i kdyby ses rozkrájel oko.
Ani to slovo 1. Tes
5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i
tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
neříká
1. Tes
5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vaši duši, duši i
tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
I kdyby se ti to asi oko z neznámých pro mě důvodů líbilo
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 04. červen 2013 @ 21:46:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozhraní duše a ducha je přece rozdílem mezi samotnou osobou a mezi jejími postoji - výsledky to vnitřních bojů.
Osobu a postoje nemůžeš od sebe oddělit, jsou znakem života, patří k sobě, vyjadřují osobu i její stav vůči Bohu a lidem.
Ani živou kost nemůžeš oddělit od morku - patří k sobě a jsou znakem života (v morku se vytváří krev, nositelka života těla).
K tomu ostatnímu jsem se už vyjadřoval jinde.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 04. červen 2013 @ 23:09:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou ničím nepodložené spekulace. V jasném rozporu s Písmem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 05. červen 2013 @ 08:17:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic z toho není spekulací, jsou to jasné pravdivé a dokazatelné argumenty.
Na žádný konkrétní rozpor s Písmem jsi nepoukázal.
Laciné, snadné, ale bez jakékoli váhy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 05. červen 2013 @ 09:51:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale poukázal . Stačí jen otevřít oči, mysl a číst.
Tvými takzvanými "jasnými pravdivými a dokazatelnými argumenty" jsi Boží slovo, které říká:
1. Tes 5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
Žid 4,12 Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvousečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku, a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce.
nevyvrátil. Ani nevyvrátíš. I kdyby se ti to z neznámých pro mě důvodů líbilo.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 09:40:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tento komentář je určen výhradně pro ty, kteří umějí napočítat alespoň do tří!
Člověk je obrazem trojjediného Boha ve světě viditelném. Člověk je ovšem stvořen k naprosté závislosti na Bohu, je stvořen ke společenství s Bohem. Jen v tomto stavu společenství s Bohem je úplný a jen tehdy je pravdivým obrazem společenství Otce, Syna a Ducha svatého. Jednou "entitou"- osobou - celé osobnosti takového člověka je tedy sám Duch svatý! Takový člověk už nechodí podle těla, ale podle Ducha (Ř 8,1).
Jen ten člověk je pravdivým obrazem trojjediného Boha, který má srdce obřezané Duchem svatým (Ř 2,29).
...neboť v našich srdcích je rozlita Boží
láska skrze Ducha Svatého, který nám byl dán. (Ř 5,5).
... Vy však nejste v těle, ale v Duchu, pokud ve vás přebývá Duch
Boží. Jestliže pak někdo nemá Kristova Ducha, ten není jeho. (Ř 8,9).
Duch svatý je trvale přítomen v člověku, který má být pravdivým obrazem Boha ve viditelném světě. On sám je tedy už jednou nezbytnou osobou (entitou) v člověku, který pak už může být jen duší v těle (Gen 2,7).
...Cožpak nevíte, že jste Boží chrám a že Boží Duch přebývá
ve vás?
(1 Kor 3,16)
Člověk logicky nemůže sám mít ještě další tři entity, poněvadž pak by musel být obrazem Boha čtyřosobového!
Naopak, tento člověk je pravdivým obrazem trojosobového Boha:
Lidská duše (která sama je svojí podstatou duchem) je vedena Duchem svatým, ve vnitřních bojích vítězí nad touhami těla a tělem pak svými skutky zjevuje Boha ve světě viditelném.
... Sám Duch dosvědčuje našemu duchu, že jsme Boží děti. (Ř 8,16).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 06. červen 2013 @ 15:55:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mám tomu rozumět tak, že apoštol Pavel v tom vyjádření: 1. Tes 5:23 Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.
myslel tím duchem Ducha svatého? Prosí, aby Bůh pokoje zachoval našeho Ducha svatého bez úrazy a poskvrny? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 07. červen 2013 @ 22:53:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel hovoří o něčem zcela jiném. A už jsem to tu vysvětloval stokrát!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Člověk obraz Boží VI. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 07. červen 2013 @ 23:12:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A o čem jiném apoštol Pavel mluví? Ty jsi jeho tiskový mluvčí?
|
]
|
|
|
|