Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 07. červen 2018 @ 09:16:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže.
To by ho totiž postavilo do postavení nadřazeného nad Boha (podobně jako postavení Adama ve stvoření, když dal jména všem zvířatům, či když dal jméno své ženě - a tím si ji v rozporu s Božím záměrem podrobil).
Protože jméno vyjadřuje to, čím kdo je. A znalost jména uděluje vlastně nadřazenost nad nositelem toho jména.
Náš lidský rozum však není s to obsáhnout, co všechno Bůh je. Známe jenom útržky, zjevené pravdy o Bohu.
Bůh se stal člověkem a jeho jméno je Ježíš Kristus - Mesiáš - ale ani tato skutečnost ještě nevystihuje celou podstatu Boha - je to jen část pravdy o našem Bohu. Není to ani zdaleka celé jméno našeho Boha v biblickém slova smyslu.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 07. červen 2018 @ 14:38:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>To by ho totiž postavilo do postavení nadřazeného nad Boha (podobně jako postavení Adama ve stvoření, když dal jména všem zvířatům, či když dal jméno své ženě - a tím si ji v rozporu s Božím záměrem podrobil). Protože jméno vyjadřuje to, čím kdo je. A znalost jména uděluje vlastně nadřazenost nad nositelem toho jména.<< Takové úvahy a závěry jsou mi vzdálené a pro mne nepochopitelné. Adam dal své ženě, kterou poznal, jméno Chava, to je od chaja (žití, živoucí) a znamená Živa (život dávající, rodící). V Gn 3:20 se příběh o stvoření vrací ke Gn 2:18-25. Byl to Bůh, kdo stvořil veškerou živou duši (nefeš) včetně nakonec i Evy a přivedl je k Adamovi, aby je člověk poznal a aby Bůh viděl, jak každou živou duši nazve a jak ji nazve, takové bude i jméno každé živé duše (a nejen živé. Bůh chtěl vidět i to, jak co nazve - tedy všechno). Překlad Sefer Gn2:
18A Hospodin, Bůh, řekl: „Není dobře, aby byl člověk sám, udělám mu pomoc jakoby proti němu.“ 19Hospodin, Bůh, vytvořil z té půdy všechnu polní zvěř a všechno nebeské ptactvo a přivedl je k člověku, aby viděl, jak co nazve, a jak ten člověk každou živou duši nazve, tak se bude jmenovat. 20 Člověk pojmenoval všechen dobytek a všechno nebeské ptactvo a všechnu polní zvěř, ale pro člověka pomoc jako svůj protějšek nenalezl. 21Hospodin, Bůh, tedy uvrhl na člověka mrákotu, a když usnul, vzal jedno z jeho žeber a jeho místo uzavřel tělem. 22Ze žebra, jež z toho člověka vzal, zbudoval Hospodin, Bůh, člověku družku a přivedl ji k tomu člověku. 23Tu řekl člověk: „Tentokrát je to kost z mých kostí a tělo z mého těla, té, protože byla vzata z druha, budu říkat družka!“ 24Proto opouští muž svého otce a matku, přilne ke své družce a stanou se jedním tělem. 25Oba byli nazí, člověk a jeho žena, nestyděli se však. >>Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže. << Tak Bůh se Svým Jménem nedal poznat Abrahamovi, Izákovi a ani Jákobovi. Ale dal se poznat Svým Jménem Mojžíšovi a také všemu tehdejšímu národu Izraele. Ex 15: 3Hospodin je válečník, jeho jméno je Hospodin! Jen za ono Hospodin si doplňte, Jméno (Šema), které je tam skutečně psáno a které se z úcty a bázně kvůli možné profanaci a zneuctění lidským jednáním nevyslovuje a také v Tóře nepřepisuje, (dnes je navíc pravá výslovnost ztracena či utajována) a už od dob před životem Ježíše Nazaretského (zvaného Kristus) se nahrazovalo oslovením HaAbba (Ten otec, tedy Otec), Adonaj (Ten panovník, pán (pánů), HaŠem (To jméno, tedy Jméno). A to poslední je důležité pro pochopení, proč ono poslání: křtěte ve Jméno Otce (tevilah = ponořování, tedy do mikve - co všechno může být mikví, by bylo na dlouho, ale naprostým nepochopením je, že jde o nějakou nádrž, ač bez ní mikev prostě není).
>>Bůh se stal člověkem a jeho jméno je Ježíš Kristus - Mesiáš - ale ani tato skutečnost ještě nevystihuje celou podstatu Boha - je to jen část pravdy o našem Bohu. Není to ani zdaleka celé jméno našeho Boha v biblickém slova smyslu.<< Křesťanské fráze a dogmata sice znám, ale nesouhlasím s tím. Řekl bych ještě tak před 20 lety - co vím, nikdo by se jen tak neodvažoval říci, že Ježíš je Bůh sám a že Jméno Boha zní Ježíš. Bůh samozřejmě není člověk a nikdy se člověkem nestal. To je jen neučená či naučená? zkratkovitost. Bůh byl v Kristu (Ježíši), to ano, tak to napsal i evangelista. Bůh byl s Ježíšem Kristem. to ano, takto to hlásali apoštolové podle textů tzv. Nového zákona. Byl v Boží podobě (vzezření, způsobu), z níž se zcela a naprosto úplně vyprázdnil a přijal na sebe podobu lidskou (vzezření, způsob), to ano, tak to i mysticky vyjádřil apoštol Pavel. Ale nikdy, nikdy to nebyl Bůh Sám a nikdy, nikdy se tedy Bůh nestal člověkem, ale byl přítomný v Ježíši (a nejen v něm). Bůh se tedy dal lidem poznat v osobě Ježíše Krista. Ježíš je jméno, které mu Bůh dal. A skrze to jméno se dal či dává lidem poznat. Ale to neznamená, že Ježíš je Boží jméno, ale nese jej: Jeho-šua, je v něm přítomno. Proto ani Ježíš není Bohem, ač je v něm Bůh přítomen a dává se tak člověku poznat, že Bůh je záchrana, spása (Zachránce, Spasitel). Ale vrátím se k poslání: křtěte je ve Jméno Boha i Syna i Ducha svatého. Jak už jsem naznačil, ne všichni byli křtěni ve Jméno Boha Otce a není o tom zmínka, že by se tak muselo dít. Nebylo nutné křtít ani Židy, ani Samařany, ani Janovy učedníky (Jochanana HaMatvil = Jana Toho ponořujícího/křtitele; tvil od tevilah), a ani pohana Kornélia s jeho domem. Proto byli křtěni ve jméno Ježíše pro vyznání, že Ježíš je Kristus, ten Mesiáš = Syn Boha živého (živoucího, dávájícího plodícího život). Další křest je o Duchu svatém (ruach HaKodeš) a je z celého tzv. Nového zákona zřejmé, že nikdy se nezmiňuje v souvislosti nějaké jméno, než to že je to Ten duch svatý nebo Svatého. V judaismu a to i v době Ježíšově šlo o to, že Duch svatý je označením pro proroctví od Boha, lépe řečeno toho nejnižšího poznání, nesrovnatelného se zjevením nebo výjevy, jde spíše o intuici povědomí. Proto se také Duchem svatým křtí, tedy ponořuje. Ohledně tevily, tedy křtu (ve spojitosti s Jménem Otce i Syna i Ducha svatého; což rozhodně nemám za nařízenou formulaci nutnou při vykonávání křtu, ale jako poslání), nemá už ani smysl více psát, než jsem se už tady párkrát jinde zmínil. Doplním jen to, že toto poslání křtít ve Jménu Otce i Syna i Ducha svatého, bylo dáno jako poslání apoštolů pro národy a nikoliv pro Židy nebo pro ty, kdo již byli obeznámeni s tím, kdo Jediný je Bohem. Pohané, co neznali toho Boha, který se dal poznat Izraelcům (potažmo Židům), těm bylo skrze evangelium o Ježíši jako pomazaném Božím Synu (hodně známá představa ve všech náboženstvích) zvěstováno, kdo je tím jediným pravým Bohem, a takovým se dostalo i Ducha svatého. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. červen 2018 @ 09:11:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kvůli nedostatku času jen zkráceně:
Bůh dal jméno Adamovi. Adam dal jména všem zvířatům. Bůh dal Adamovi pomocnici jemu rovnou. To Bůh měl právo dát jí jméno - nikoli Adam.
"Dát někomu jméno" vyjadřuje hierarchii, nadřazenost mezi pánem a služebníkem.
Dát jméno v biblickém slova smyslu znamená také pověřit určitým úkolem, posláním. (Nebudeš se už jmenovat Abram, Vznešený otec, ale Abraham, Otec množství, neboť jsem tě učinil otcem mnohých národů.
; Bůh Abrahamovi řekl: "Své manželce Saraj už nebudeš říkat Saraj, Bojovnice, ale bude se jmenovat Sára, Kněžna.; Ježíš na něho pohlédl a řekl: „Ty jsi Šimon, syn Jonášův; budeš se jmenovat Kéfas“ (což se překládá Petr ). )...
Bůh je v Bibli označován více jmény - většinou opisnými. Vždy vyjadřujícími určitou vlastnost Boha.
I jméno JHVH je jménem Boha co do úrovně lidského chápání, které je pořád jenom částečné.
Ve významu to znamená, že Bůh vlastně není bytost, ale je samotné věčné bytí.
..."Řekl bych ještě tak před 20 lety - co vím, nikdo by se jen tak neodvažoval říci, že Ježíš je Bůh sám ...."...
To je omyl.
Víra, že Ježíš je Bůh i člověk zároveň je obsažena už v evangeliích a jasně už deklarována prvními koncily.
..."Bůh byl s Ježíšem Kristem"... Bůh byl i se starozákonními proroky.
Toto je o čemsi jiném: "To svaté, co se z tebe narodí, bude nazváno Božím Synem". Bůh je svatý, je zdrojem svatosti! Svatý člověk je jenom slabým odleskem svatosti Boží - pokud totiž žije podle Boha..
..." že toto poslání křtít ve Jménu Otce i Syna i
Ducha svatého, bylo dáno jako poslání apoštolů pro národy a nikoliv pro
Židy nebo pro ty, kdo již byli obeznámeni s tím, kdo Jediný je Bohem. "...
Mýlíš se. (Sk 18-19) Do Efezu pak přišel jeden Žid jménem Apollo, výmluvný muž
mocný v Písmech, rodem z Alexandrie.
25 Ten byl vyučen Pánově cestě, a jelikož byl vroucího ducha,
mluvil a přesně vyučoval o Pánu, ačkoliv znal jenom Janův
křest.
26 Ten začal směle mluvit v synagoze, a když ho uslyšeli
Priscilla s Akvilou, vzali ho k sobě a vysvětlili mu Boží cestu
ještě přesněji.
27 Když potom chtěl jít do Acháje, bratři ho povzbudili a
napsali učedníkům, aby ho přijali. A když tam přišel, velmi
pomohl těm, kteří skrze Boží milost uvěřili,
28 protože mocně překonával Židy, když veřejně dokazoval z
Písem, že Ježíš je Kristus.
A když byl Apollos v Korintu, stalo se, že Pavel prošel
horními kraji a přišel do Efezu. A když tam nalezl některé
učedníky,
2 řekl jim: "Přijali jste Ducha Svatého, když jste uvěřili?"
Ale oni mu řekli: "Nikdy jsme ani neslyšeli, že je Duch
Svatý."
3 Řekl jim: "Jak jste tedy pokřtěni?" A oni řekli: "Janovým
křtem."
4 Pavel tedy řekl: "Jistě, Jan křtil křtem pokání a říkal lidem,
aby uvěřili v Toho, který měl přijít po něm, to jest v Krista
Ježíše."
5 Když to tedy uslyšeli, byli pokřtěni ve jméno Pána Ježíše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Pátek, 08. červen 2018 @ 17:05:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko: Myslivec:
Pojmenovávání jako projev hierarchie a nadřazenosti? Hmmm. Tak to je hodně diskutabilní.
Dát někomu či něčemu jméno v prvé řadě znamená, že ten kdo jméno dává v pravdě jméno poznal, zná individualitu jedince a poznal a zná jeho poslání, charakter, či účel něčeho!
Dávat jméno je ve své podstatě proroctví. (myšleno správně pojmenovávat)
Pro legraci ale vážně. Někdo pojmenoval lžíci lžící. Pojmenoval to správně, neb se toto označení ujalo a když někdo řekne lžíce, ihned se každému vybaví účel a užití lžíce a tento účel většina chápe jako příjemný. Někdo jiný pojmenoval lžíci zdánlivě nelogicky jako- bagr. Další pojmenoval toto zdánlivě nelogické pojmenovávání jako slang, neb pochopil pointu proč někdo pojmenoval lžíci bagrem. A další zase pojmenoval tyto skryté mezi myšlenkové procesy jako pointu. Takže ke správnému pojmenování je třeba vždy v pravdě poznat to, co pojmenováváme. Není důležité jak potom jméno foneticky zní, jde o to, že ten kdo pojmenovaní první použije, má na pojmenování autorské právo, a smí do nějak foneticky znějícího pojmenování vložit duchovní obsah který poznal. Čímž se fonetické vyjádření ukotví. No, a pak se jeho poznání foneticky šíří. A proto má pojmenování stále stejnou fonetickou podobu, která se v národních jazycích proměňuje jenom pomalu. Pojmenování v sobě nese duchovní poznání. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2018 @ 10:33:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokřtít ve jméno Syna znamená pokřtít ve jménu všeho, co Syn učil.
Znamená to tedy pokřtít i do Boha Otce (Já a Otec jedno jsme), znamená pokřtít i do Ducha svatého, kterého Ježíš po svém nanebevstoupení poslal církvi místo sebe. Přítomnost Ducha svatého v církvi pak znamená přítomnost také Syna v církvi, znamená také přítomnost Otce v církvi..
(J 14,11-20) Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; alespoň kvůli
těm samotným skutkům mi věřte."
"Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, skutky, které dělám
já, bude dělat i on; a bude dělat větší skutky než tyto,
neboť já jdu ke svému Otci.
A o cokoli byste poprosili v mém jménu, to udělám, aby byl
Otec oslaven v Synu.
Budete-li o něco prosit v mém jménu, já to udělám."
"Milujete-li mě, zachovávejte má přikázání.
A já budu prosit Otce a dá vám jiného Utěšitele, aby s vámi
zůstal na věky,
toho Ducha pravdy, jehož svět nemůže přijmout, neboť ho
nevidí ani ho nezná. Vy ho však znáte, protože přebývá u vás a
bude ve vás.
Nenechám vás jako sirotky, přijdu k vám.
Ještě krátký čas a svět mě už neuvidí, ale vy mě uvidíte.
Protože já žiji, i vy budete žít."
"V ten den poznáte, že já jsem ve svém Otci a vy ve mně a
já ve vás.
JHVH je ve významu "Jsoucí," Já jsem, který jsem. Dneska bychom použili slovo "Jsem věčné bytí".
Gn 2,23 - Adam volal Evu pravdivě podle toho čím tehdy doopravdy byla - Z muže vzata - doslova "mužena". Tím jí nedal jméno v biblickém smyslu, jen v biblickém smyslu vyjádřil, čím skutečně byla - tedy dílem Boha (vzata z muže nejblíže k jeho srdci - z jeho "žebra".. (Kost z mých kostí, tělo z mého těla).
Ohledně Adama - jsem přesvědčen, že skutečnost, že padlý Adam dal jméno své ženě znamená ve významu, že tím porušil rovnost v důstojnosti muže a ženy před Bohem.
Znalost jména, udělení nového jména, má svůj důležitý smysl: Asi by to chtělo připomenout Jakubův zápas s andělem, jak se Jakub marně ptá na jeho jméno - jak naopak on sám obdrží od Boha nové jméno - Izrael.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 13. červen 2018 @ 19:40:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Pokřtít<<
Jen okrajem ke křtu: Křest je slovo v hebrejštině znějící tevila(h) a znamená ponoření nebo omočení (celého těla) v mikve(h), což znamená shromáždění nebo sebrání (vody). Tevila není myslitelné bez mikve. Ono shromáždění proudící živé (čerstvé, studené) vody v prohlubni, do které sestupuje člověk a v níž ztrácí pevnou půdu pod nohama, a nechává své tělo omýt prouděním živé vody, tedy pramenité, (mikví musí voda protékat mírným prouděním, tedy musí mít přívod a odvod). Do mikve sestupuje člověk zcela obnažený, naprosto nahý, s rozpuštěnými a načechranými vlasy či vousy, aby každá sebemenší část těla byla obmyta a člověk nesmí ve vodě stát, aby byly prouděním vody obmyta i chodidla. Takový křest znal určitě i Jochanan HaMatvil (Jan Křtitel) a všichni Židé, kteří k němu přicházeli. Tedy i Ježíš a jeho učedníci. Vůbec není nutné, aby křtící křtěnce ponořoval, potápěl a vynořoval.
>> ... ve jméno Syna znamená pokřtít ve jménu všeho, co Syn učil.<<
To by tak trochu odpovídalo významu hebrejského sousloví "li šmi" = v (mém) jménu, což ve významu podle rabínského učení znamená "jak jsem (vás) učil, tak čiňte (tak jednejte)". K tomu však musí být člověk připraven. Tedy křtít křtěnce nejen v učení rabbiho, ale křtít křtěnce, který si je vědom takového učení a je rozhodnut ho následovat. Takový křest však pro ty, kdo Boha (Otce) Židů neznali (pohané), znamená konverzi. A takovou konverzi k víře v Boha (Otce) Izraele Židé rozhodně nepotřebovali. Byli však křtěni ve jméno (li šmi!, tedy učení) Mesiáše, tedy Rabbiho Ježíše a byli křtěni (přijímali, sestupoval na ně) Duch svatý (ruach HaKodeš = (duch) proroctví). Stále Vám poukazuji na stejnou skutečnost, že Židé rozhodně nemuseli být křtěni ve Šema (Jméno), tedy učení (o) Bohu Izraele.
>>JHVH je ve významu "Jsoucí," Já jsem, který jsem. Dneska bychom použili slovo "Jsem věčné bytí".<<
Ono ašer ehje ašer jsem už tady na Grano Salis vysvětloval. Neznamená ani tak jsoucí (Jsem, který jsem), ale Jsem, který byl (je je už uvedeno ve Jsem) a bude, tedy Věčný. Ale to není podstata HaŠem (doslova To jméno či Jméno, což je výraz z úcty k osobnímu Jménu Boha, který nahrazuje Tetragrammaton). Už jsem Vám psal, že Bůh se nedal poznat svým (osobním) Jménem našim praotcům Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi, ale dal se Svým Jménem poznat Mojžíšovi a otcům (lidu Izraele). V jinojazyčných překladech se však vytrácí znalost toho, že už Abraham znal Boží HaŠem (Jméno) a znali ho Izák i Jákob. V kralickém překladu je HaŠem (Tetragrammaton Božího Jména) nahrazován typickým Hospodin. Nejde tedy o to, že by Boží (osobní) Jméno - HaŠem neznali, ale o to, že oni HaŠem nepoznali, ale až Mojžíš. Rabi Raši to vysvětluje takto (Ex 6:2,3):
[2] A promluvil Bůh k Mojžíšovi a řekl mu: 'Já jsem Pán!' 'A promluvil Bůh k Mojžíšovi'. [Svatý, budiž požehnán], k němu promluvil přísně kvůli [Mojžíšově] příkré řeči, když [Mojžíš] řekl: 'Proč činíš zle s lidem tímto?' [Přísnost Boží naznačuje zde použitý hebrejský výraz Elohim (Bůh), který je podle tradice symbolem Božího Soudu.] 'A řekl mu: Já jsem Pán!' [To znamená:] 'Lze mi věřit, že dobře odměním ty, kteří přede mnou budou chodit! A tebe jsem neposlal nadarmo, nýbrž kvůli tomu, abych dodržel svá slova, která jsem oznámil dřívějším praotcům!' A v tomto ohledu zjišťujeme, že [výraz] 'Já jsem Pán' je na mnoha místech vykládán ve smyslu důvěryhodnosti, pokud je uváděn ve spojení s trestem, jako například: 'A znesvětíš Jméno tvého Boha. Já jsem Pán!' [Le 19,12]. Nebo ve spojení s plněním [náboženských] povinností, jako například: 'Dbejte na má přikázání a čiňte je. Já jsem Pán!' [Le 22,31], [což znamená:] 'důvěryhodný ohledně odměny'.[3] 'A zjevil jsem se Abrahamovi, Izákovi a Jákobovi jako Bůh Všemohoucí a mé Jméno Pán nebylo poznáno jimi!' 'A zjevil jsem se'. [To znamená:] praotcům. 'Jako Bůh Všemohoucí'. [To znamená:] Ujistil jsem je svými sliby a pokaždé jsem dodal: 'Já jsem Bůh Všemohoucí!' [Gen 17,1; Gen 35,11] 'A mé Jméno Pán nebylo poznáno jimi'. Není zde psáno: 'a nedal jsem poznat', nýbrž: 'nebylo poznáno'. [To znamená:] 'Neměli příležitost poznat mne ohledně mé důvěryhodnosti, kvůli níž se nazývám Jménem 'Pán', tedy že jsem důvěryhodný při plnění svých slov! Učinil jsem [jim] totiž sliby, které jsem [doposud] nevyplnil!' [Ve verši Gen 15,7 je totiž psáno: 'Já jsem Pán, který přivedl tě z Ur Kasdim', takže Bůh toto své Jméno Abrahamovi oznámil.]
>>Ohledně Adama - jsem přesvědčen, že skutečnost, že padlý Adam dal jméno své ženě znamená ve významu, že tím porušil rovnost v důstojnosti muže a ženy před Bohem.<<
Stále nerozumíte. Poukazoval jsem Vám na to, že Gn 3:20 a Gn 2: 18-25 patří k sobě. Stejně tak k nim patří i Gn 4:1. Všude kde hebrejština používá na počátku věty spojku "A" navazuje na předchozí, které se sice odehrálo dříve, ale je zapsáno později. Poznat někoho, něco - to už asi z hebreštiny znáte, co znamená. Proto tedy neplatí, že Kain byl počat Adamem a Evou poté, co byli vyhnáni z Edenu, ale už v Edenu. Proto také mohl Adam nazvat svou družku (manželku) Chavou (tedy matkou - Živa). Jde o jednoduchý popis poznání lidského jedince ženského rodu (samice) samcem (lidského jedince mužského rodu) a to jako nejen své družky (manželky), ale také jako matky dětí. A Eva s Adamem si byli vědomi, že se podílí na Božím díle stvoření života lidského jedince a že bez Boha to nelze - proto Šét = vložený (do klína, (místo Ábela, tedy i Ábel byl vložen, taktéž Kain); to už zde zmínil pan Zeryk).
Adam žádnou důstojnost a rovnoprávnost své ženy nesnížil, ale spíše povýšil.
>>Znalost jména, udělení nového jména, má svůj důležitý smysl: Asi by to chtělo připomenout Jakubův zápas s andělem, jak se Jakub marně ptá na jeho jméno - jak naopak on sám obdrží od Boha nové jméno - Izrael.<<
Jistě. Jenže nešlo o rvačku s Bohem, ale s Božím andělem. Hebrejská tradice zná docela jednoduché a velice reálné vysvětlení (nebudu zde uvádět). Jen tak bokem, mimo diskuzi - a co Vy, jak si vysvětlujete tu rvačku s Božím poslem "duchem" a kdo to byl?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: martino v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 10:47:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vota
Vůbec není nutné, aby křtící křtěnce ponořoval, potápěl a vynořoval.
martino
Souhlas! Bohužel Cizinec se dívá na filmy a pak představu režiséra přenáší na ostatní jako historicky doložený fakt a Myslivec a wollek, kteří nic neznají mu tleskají. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Duch (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 11:47:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Souhlas! Bohužel Cizinec se dívá na filmy a pak představu režiséra přenáší na ostatní jako historicky doložený fakt a Myslivec a wollek, kteří nic neznají mu tleskají.<<
Při tevila(h) tj. ponořování člověka pod vodu v mikve(h) to nejen není nutné, ale je to naprosto nesmyslné. Do mikve totiž sestupuje člověk sám a sám se také ponořuje. A ten, kdo se ponořuje, říká tradiční požehnání: Baruch ata Adonaj Elohejnu melech ha-Olam ašer kidešanu be-micvotav ve-civanu al ha-tevila, tj.: Pochválen buď ha-Šem (nebo Panovníku, Hospodine), Bože náš, Králi světa, jenž jsi nás posvětil příkazy svými a nařídil jsi nám ponořovat se.
Vykouzlím na Vás úsměv, pane Martino: Stejně tak je nesmyslné, aby kdokoliv vodou poléval toho, kdo do mikve sestupuje, protože při sestupování do mikve tak případně činí ponořující se naprosto sám. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. červen 2018 @ 20:31:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, velmi si vážím toho, že jsi začal diskutovat k tématu.
Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže.
Jsi si tím jistý?
Píšeš to boldem a podtrženě, je to tedy pro tebe důležité. Nepíšeš to navíc poprvé, ale pomnohé.
Měl bych k tomu dotazy.
1. Když píšeš "nikdo", myslíš tím i tebe a ty lidi, co udělují svátost křtu v ŘKC?
2. Pokud ano, když ty nemůžeš v biblickém smyslu znát Boží jméno, tak to Boží jméno ani neznáš (logicky). Je to tak?
3. Když ti, co udělují svátost křtu v ŘKC nemohou znát Boží jméno v biblickém smyslu, tak to Boží jméno ani neznají (logicky). Je to tak?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 08. červen 2018 @ 09:17:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když píšu "nikdo z lidí" - myslím tím právě to samé - nikdo z lidí.
Cožpak ani tolik neznáš, co biblicky znamená "znát něčí jméno?"
Nejsme rovni Bohu, abychom mohli znát jeho jméno v úplnosti. Proto ho oslovujeme jen lidsky, ve výrazech, které jsme my sami schopni rozumem obsáhnout: Pán, Hospodin, Věčné jsoucno,Otec, Syn a Duch svatý .....
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 08. červen 2018 @ 11:49:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když píšu "nikdo z lidí" - myslím tím právě to samé - nikdo z lidí.
Chápu, že si vaši situaci promítáš do všech lidí - běžná praxe života ŘK a vašich příspěvků.
Cožpak ani tolik neznáš, co biblicky znamená "znát něčí jméno?"
Ano, znám co to biblicky znamená "znát něčí jméno".
Taky znám, co to biblicky znamená "pokřtít někoho v něčí jméno"
Taky znám, co to biblicky znamená "pokřtít".
A když píšu "znám", píšu to ve smyslu toho slova a nepíšu o rozumu a vašich spekulacích.
Nejsme rovni Bohu, abychom mohli znát jeho jméno v úplnosti. Proto ho oslovujeme jen lidsky, ve výrazech, které jsme my sami schopni rozumem obsáhnout: Pán, Hospodin, Věčné jsoucno,Otec, Syn a Duch svatý .....
Vaši situaci chápu. Popisoval jsi ji tu mnohokrát. Určitě ti jí neberu a souhlasím s tebou.
Proto ti dávám jednoduchou otázku k zamyšlení:
Když neznáte Boží jméno v biblickém smyslu, dokonce ani nevíte, jak někoho ponořit do jména (a myslíte si, že to nejde), jak byste někoho mohli ponořit v biblickém smyslu ve jméno Otce i Syna i Ducha a naplnit tak smysl Mat 28,19? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 09. červen 2018 @ 08:04:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Proč si tu o mne pořád dokola vyrábíš tyto lži?
My ponořujeme ve křtu duchovně - nikoli však do jména Boha (které nikdo z lidí - včetně tebe - znát nemůže), ale ponořujeme ve jménu Boha Otce, Syna a Ducha svatého.
Tento Duch svatý nás ve křtu "oblékl do Krista", spolu s Kristem jsme byli ve křtu mocí Ducha svatého vzkříšeni do života Božích dětí.
Tedy ponořujeme ve jménu toho, který pak koná, koho jsme schopni svým lidsky omezeným rozumem i srdcem poznat i vnímat právě jen do míry této své lidskosti.
Protože zatím poznáváme Boha jen částečně - zůstává pro nás tajemstvím v nepřístupném světle..
Je ti to málo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 09. červen 2018 @ 08:33:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Proč si tu o mne pořád dokola vyrábíš tyto lži?
Co z toho, co jsem napsal, je lež o tobě?
1. Znáš Boží jméno v biblickém smyslu?
(pokud ano, jak se ti stalo, že znáš to jméno v biblickém smyslu, když ty píšeš tučně a podtrženě: " Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže."?)
2. Víš, jak někoho ponořit do jména?
(pokud ano, tak už se změnila tvoje situace od doby. kdy jsi tu ty psal: " Co to je za nesmysl, ponořovat do jména? Co si pod tím má normální člověk vůbec představit? Jak to chceš prakticky provést, ponořit někoho do jména? Jenom člověk dokonale zblbnutý herezí v takovém slovním spojení snad může uvidět nějaký smysl. Jenom ve jménu tendenčního násilně překrouceného výkladu smyslu. Do jména ponořit nejde! Není představitelné lidsky provádět takovou činnost, která by v sobě nesla oprávněný popis činnosti - "ponořovat do jména".")
3. Myslíš si, že jde někoho ponořit do jména?
(pokud ano, proč jsi tu tedy ty psal: " Člověka opravdu nejde ponořit do jména (přímo do osoby)"? To už jsi změnil názor?)
Nebo je lží o tobě něco jiného, co jsem napsal v tom, co jsi citoval?
Jakou lež jsem konkrétně o tobě vyrobil? Zajímalo by mne to. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 09. červen 2018 @ 21:19:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Jakou lež jsem konkrétně o tobě vyrobil? Zajímalo by mne to.
Oko, mne osobně by to zajímalo taky. Odpověz i kvůli mne, prosím. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2018 @ 12:35:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Překrucuješ. My to totiž víme, že to nejde, že žádný člověk to nedokáže! A já ti vysvětlil, proč žádný člověk nemůže v plnosti znát jméno Boha. Jako do elektronické paměti třeba 100 kilo nevměstnáš 100 Giga!
My tedy křtěnce opravdu neponořujeme do jména, ale ponořujeme ve jménu toho, kdo to tak činit přikázal.
Člověk tedy ponořuje křtěnce VE jménu Pána Ježíše do vody (Voda křtu - viditelné znamení neviditelné duchovní skutečnosti - podle Ježíšova příkazu v Mt 28,19),
Duch svatý pak přitom zároveň PONOŘUJE křtěnce DO společného života s Kristem - křtěnec je tak už navždycky obléknut do Krista.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Duch (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 16:34:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | My to totiž víme, že to nejde, že žádný člověk to nedokáže!
A v čem jako byla ta moje lež?
Že když to víte, tak si to nemyslíte? Nemyslíte si tedy to, co víte a myslíte si něco jiného, než víte?
Nebo v čem byla moje lež o tobě?
A já ti vysvětlil, proč žádný člověk nemůže v plnosti znát jméno Boha. Jako do elektronické paměti třeba 100 kilo nevměstnáš 100 Giga!
Stando, to jsem porozuměl, že se snažíte poznat Boha rozumem a množstvím různých informací a nejde vám to. To mi nemusíš znovu a znovu vysvětlovat, to vím, navíc to jasně říká i písmo svaté a bavili jsme se o tom mockrát.
Teď mne jde opravdu o to zjistit, jakou lež jsem o tobě vyrobil (a to dokonce pořád dokola).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2018 @ 09:20:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Plantáš dohromady dvě různé věci:
Nikdo z lidí nemůže znát jméno Boha v tom biblickém smyslu.
Toto tvoje tvrzení je zjevnou lží o nás.
My naopak velice dobře víme, že to jde - udělal to přece s každým z nás křesťanů Duch svatý ve křtu.
Snad si ještě matně vzpomínáš na dobu svého mládí, že my katolíci nazýváme křest "INICIAČNÍ SVÁTOSTÍ".
Iniciační taky proto, že to člověk, který křtí (to místní církev, která přijímá do svého těla nový úd), iniciuje toto Boží konání nového narození, iniciuje nové narození z vody a z Ducha svatého. Kristus si totiž přeje, aby se místní církev také zapojovala, aby také měla svůj podíl a součinnost na rození nových křesťanů.
Boha tedy poznáváme nejenom rozumem, ale i také (a to hlavně!) srdcem - stále ovšem pro nás i tak Bůh zůstává zahalen v "nepřístupném světle (1 Tim 6,16).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syn (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. červen 2018 @ 18:42:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Aha, takže se změnila vaše situace od doby, co jsi tu ty psal: " Člověka opravdu nejde ponořit do jména (přímo do osoby)"? nebo když jsi tu ty psal s vykřičníkem: " Do jména ponořit nejde! Není představitelné lidsky provádět takovou činnost, která by v sobě nesla oprávněný popis činnosti - "ponořovat do jména""
Co přesně se od té doby změnilo, že jsi psal "Do jména ponořit nejde!"? Od kdy víte, že to jde?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 13. červen 2018 @ 09:23:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nezměnila se naše situace - a nezměnila se zjevně ani tvoje nechápavost.
Ty jsi tvrdil, že VY ponořujete DO jména.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jmén (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 13:25:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | KKC §1239 Pak následuje podstatný obřad svátosti: křest ve vlastním slova smyslu,
který vyjadřuje a uskutečňuje odumření hříchu a vstup do života
Nejsvětější Trojice skrze připodobnění Kristovu velikonočnímu tajemství.
Křest se udílí mnohem výrazněji trojnásobným ponořením do křestní vody.
Ale již od prvních dob se může udělovat tím, že se třikrát lije voda na
hlavu kandidáta.
Podstatným obřadem této svátosti je ponoření křtěnce do vody, nebo lití vody na hlavu, zatímco se pronáší vzývání jména Otce, Syna a Ducha svatého.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Ot (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 13. červen 2018 @ 23:09:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Kde zase prosím tě? Určitě jsem tu nic netvrdil ani neměkčil, to sis mne popletl s tvými podivnými představami.
Já se zatím ptám. Nezajímá mne tvůj nový kolovrátek, ale odpověď na otázky, co pokládám.
Stále na tebe moc složité?
Stando, tvoje kličkování na křivolakých cestičkách není tak složité, aby nešlo pochopit.
Mne ale nezajímají tvoje serpentýny, zajímá mne, v čem jsem o tobě lhal.
Psal jsi tu: " Člověka opravdu nejde ponořit do jména (přímo do osoby)"? a psal jsi tu s vykřičníkem: " Do jména ponořit nejde! Není představitelné lidsky provádět takovou činnost, která by v sobě nesla oprávněný popis činnosti - "ponořovat do jména"" V čem tedy o tobě lžu, když napíšu "dokonce ani nevíte, jak někoho ponořit do jména (a myslíte si, že to nejde)"?
Změnila se nějak vaše situace od toho, co jsi psal "Co to je za nesmysl, ponořovat do jména? Co si pod tím má normální člověk vůbec představit? Jak to chceš prakticky provést, ponořit někoho do jména? Jenom člověk dokonale zblbnutý herezí v takovém slovním spojení snad může uvidět nějaký smysl. Jenom ve jménu tendenčního násilně překrouceného výkladu smyslu. Do jména ponořit nejde! Není představitelné lidsky provádět takovou činnost, která by v sobě nesla oprávněný popis činnosti - "ponořovat do jména".")?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jmén (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 10:25:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Kde zase prosím tě? Určitě jsem tu nic netvrdil ani neměkčil, to sis mne popletl s tvými podivnými představami. "...
Opět "Chytrá horákyně" - oblečená neoblečená.
Tvůj předcházející výrok:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 16:24:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ???
Teď už se motáš tak moc, že nechápu tvé kličky. Psal jsi tu:
Ty jsi tvrdil, že VY ponořujete DO jména.
Tak se ptám:
Kde zase prosím tě?
Určitě jsem tu nic takového netvrdil ani neměkčil, to sis mne popletl s tvými podivnými představami.
To už nemáš jinou zábavu, než si vymýšlet nesmysly a uhýbat? co takhle napsat něco k tématu?
Co se vrátit k tématu?
Co se tedy změnilo na tvých postojích nebo co bylo lživého na mém výroku?
Tvá situace se nezměnila, přesto najednou víte, že ponořit do jména jde. Jak se vám to stalo, když ještě nedávno tu oko psal: "Člověka opravdu nejde ponořit do jména"? Tos to věděl, ale nemyslel sis to?
Opravdu by mne zajímalo, co konkrétně jsem napsal špatně. Vystupuješ tu k tématu poměrně konzistentně, dáváš najevo, že Boží jméno neznáš a ani poznat nemůžeš, dával jsi tu najevo, že podle tebe nejde ponořit do jména. V čem je tedy chyba mého výroku o tobě?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. červen 2018 @ 19:04:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Znovu opakuji, že my ponořujeme do vody při současném vyznání víry.
Podstatným obřadem této svátosti je
ponoření křtěnce do vody, nebo lití vody na hlavu, zatímco se pronáší
vzývání jména Otce, Syna a Ducha svatého.
Znovuzrození z vody a z Ducha svatého činí ve křtu Duch svatý.
..." Teď už se motáš tak moc, že nechápu tvé kličky. Psal jsi tu:
Ty jsi tvrdil, že VY ponořujete DO jména.
Tak se ptám:
Kde zase prosím tě?
Určitě jsem tu nic takového netvrdil ani neměkčil, to sis mne popletl s tvými podivnými představami.
"...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 08:57:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Stando. Psal jsi tu:
Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže.
Jsi si tím jistý?
Píšeš to boldem a podtrženě, je to tedy pro tebe důležité. Nepíšeš to navíc poprvé, ale pomnohé.
Měl bych k tomu dotazy - stále by mne zajímaly konkrétní odpovědi, budu rád, když odpovíš.
1. Když píšeš "nikdo", myslíš tím i tebe a ty lidi, co udělují svátost křtu v ŘKC?
2. Pokud ano, když ty nemůžeš v biblickém smyslu znát Boží jméno, tak to Boží jméno ani neznáš (logicky). Je to tak?
3. Když ti, co udělují svátost křtu v ŘKC nemohou znát Boží jméno v biblickém smyslu, tak to Boží jméno ani neznají (logicky). Je to tak?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 10. červen 2018 @ 13:33:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud hovoříme o Božím jménu v plnosti, je tomu skutečně tak.
Ale to neznamená, že nemůžeme Boha znát do míry našich lidských schopností - jako Otce, Syna a Ducha svatého - jak nám o našem Bohu Syn pověděl.
(J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jediný Syn, nakloněný k Otcově náruči, ten nám jej dal poznat.
Když tedy píši, že NIKDO Z LIDÍ nemůže znát jméno Boží (v biblické plnosti), myslím tím pochopitelně, že NIKDO Z LIDÍ. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 10. červen 2018 @ 16:07:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A to tedy píšeš o "znání" a "poznání" Boha v nebiblickém smyslu, tedy nějak rozumem, vašimi spekulacemi, co tu předvádíte, tedy že si Boha různě pitváte a rozebíráte na kousky, vymýšlíte si vztahy mezi těmi kousky a vymýšlíte a hádáte se, co by mezi těmi částmi Boha šlo a nešlo?
No a to mne právě zajímá. Jestli bys tedy přímo odpověděl na otázky k tématu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. červen 2018 @ 08:14:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Píšu o poznání Boha v lidském smyslu, do míry lidských schopností. Je to tedy poznání Boha především vlastní zkušeností a pak také rozumem a skrze předávanou tradici víry.
Nejedná se o žádné "nebiblické" poznání Boha - právě takto lidsky omezeně znali totiž Boha i Abrahám, či Mojžíš a další....
Jméno Boha znali lidé vždycky jen v opisech: (Adonaj, Jahve, Hospodin, JHVH, Panovník, Svatý .... atd. atd.). Tím vším totiž Bůh je.
Jméno v Biblickém smyslu však vyjadřuje o jeho nositeli úplně všechno v úplnosti. Lidská řeč, lidský jazyk, nedokáže pak v plnosti popsat, čím vším Bůh je. Je to nad jeho možnosti coby tvora.
Aby člověk poznal Boha - na to nemusí znát jeho jméno - Bůh se člověku sám dává poznat zkušeností života. Neznám tedy jméno Boha v biblickém smyslu, ale přitom znám Boha, žiji v Bohu.
"V něm se pohybujeme a jsme..."
Je to tak. Přesto mohou křtít u vědomí si své poslušnosti k příkazu Krista, který takto křtít přikázal. To podstatné - nové narození z vody a z Ducha - je totiž stejně dílem Ducha svatého, nikoli člověka, který křtí. Jeho duchovní kvality nemají na dílo Ducha svatého pražádný vliv.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 10. červen 2018 @ 15:19:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec
Ahoj Stando. Psal jsi tu:
Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže.
martino
A Cizinec znalec Písma a teologie měl odpovědět takto, ale neodpověděl:
Mojžíš Bohu řekl: „Hle, půjdu za Izraelity a řeknu jim: »Bůh vašich otců mě poslal za vámi.« Ale co když mi řeknou: »Jak se jmenuje? Co jim řeknu?” Bůh řekl Mojžíšovi, “Já jsem ten, který jsem (I Am That I Am).“ Bůh Mojžíšovi dále řekl: „K Izraelitům promluvíš takto: ‘Poslal mě k vám Bůh vašich otců, Bůh Abrahámův, Bůh Izákův a Bůh Jakubův. To je mé jméno na věky, tak mě budou z pokolení na pokolení vzývat.“ |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. červen 2018 @ 07:38:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A Cizinec znalec Písma a teologie měl odpovědět takto, ale neodpověděl:
Dobrý den, Martino.
Díky za příspěvek k tématu. Pokud máte problém s nepravdivou větou vašeho kolegy z ŘKC, určitě bude lepší, když mu odpovíte přímo a nebudete používat prostředníka, okova věta je v tomto příspěvku.
Já odpovídám na dotazy, to jsou věty, na jejichž konci je znak "?". Pokud někdo píše nějaké zvláštní myšlenky ve stylu "Jméno Boha v biblickém smyslu nikdo z lidí logicky znát přece nemůže.", tak se ho zeptám, jak se mu stane, aby naplnil biblický smysl příkazu "ponořte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého", když to jméno nemohou znát.
„Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji a mně jsi je dal; a tvoje slovo zachovali. Nyní poznali, že vše, co jsi mi dal, je od tebe; neboť slova, která jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali. Skutečně poznali, že jsem od tebe vyšel, a uvěřili, že jsi mě poslal ty.
Za ně prosím; neprosím za svět, ale za ty, které jsi mi dal, protože jsou tvoji -- a všechno mé je tvé, a co je tvé, je mé -- a v nich jsem oslaven. A již nejsem ve světě, ale oni jsou ve světě, a já přicházím k tobě.
Otče svatý, zachovej je ve svém jménu, které jsi mi dal, aby byli jedno, jako jsme jedno my. Dokud jsem byl s nimi ve světě, zachovával jsem je a střežil ve tvém jménu, které jsi mi dal, a nikdo z nich nezahynul, kromě syna záhuby, aby se naplnilo Písmo. Nyní přicházím k tobě a toto mluvím ve světě, aby v sobě měli plnost mé radosti. Já jsem jim dal tvé slovo, a svět proti nim pojal nenávist, protože nejsou ze světa, jako já nejsem ze světa.
Neprosím, abys je vzal ze světa, ale abys je zachoval od zlého. Nejsou ze světa, tak jako já nejsem ze světa. Posvěť je v pravdě; tvé slovo je pravda. Jako jsi mne poslal na svět, i já jsem je poslal na svět. A sám sebe za ně posvěcuji, aby i oni byli v pravdě posvěceni.
Neprosím jenom za ně, ale i za ty, kteří budou skrze jejich slovo věřit ve mne; aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni v nás byli jedno, aby svět věřil, že jsi mne poslal ty.
Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno -- já v nich a ty ve mně, aby byli přivedeni k dokonalé jednotě a aby svět poznával, že jsi mne poslal ty a že je miluješ tak, jako miluješ mne. Otče, chci, aby i ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, aby viděli mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mne miloval před založením světa. Spravedlivý Otče, svět tě nepoznal, ale já jsem tě poznal. I tito poznali, že ty jsi mne poslal.
Dal jsem jim poznat tvé jméno a dám poznat, aby láska, kterou jsi mne miloval, byla v nich, i já abych byl v nich.“
A to "dal jsem jim poznat tvé jméno" myslel pán Ježíš zcela jistě v biblickém smyslu a také Ježíš mluví o tom, co jsem citoval z učení jednoho význačného člověka co znamená "ponořit někoho ve jméno", o jednotě a vzájemném propojení.
Ale odpověděl bych jen tehdy, pokud by někdo nějakou odpověď k tématu potřeboval a položil otázku.
To tu zatím nebylo.
Hezký den, Martino.
Cizinec. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 11. červen 2018 @ 08:52:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den pane Cizinče.Děkuji za reakci. Je to asi tak jako, když jste obhajoval lži o tom, že jsem se "nevhodně" choval ke starému panu faráři, což jste nedoložil. Já nemohu za to, že jste si zde v diskusi vybudoval postavení nevěrohodného a nepravdivého. Přesto vám přeji prima den. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2018 @ 09:36:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Zjevit jméno" není totéž, jako "poznat jméno".
Bůh se zjevuje lidem pravdivě, nechává se člověkem poznat, dává mu zakoušet své dary a svou lásku. Jedná se zde o zkušenost srdce, nikoli o znalost rozumu.
V tomto smyslu člověk "poznává Boha" - podobně jako Adam poznal svou ženu Evu a ta otěhotněla.
Podobně jako jsi i ty "poznal" svou manželku.
Domníváš se však, že svoji manželku už znáš dokonale do posledního nejtajnějšího koutku srdce, že tě už nemůže ničím překvapit? Že natolik znáš její jméno - tedy že už znáš všechno to, čím vším ona doopravdy je?
To mě Bůh, přestože jsem ho poznal už velice dávno, překvapuje neustále znovu a znovu. A myslím si, že to k lásce patří, nechat se milovaným překvapovat, obdarovávat.
Ale toto je asi "jazyk", kterému ty nerozumíš, nechápeš.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i Duch (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 12. červen 2018 @ 18:42:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | "Zjevit jméno" není totéž, jako "poznat jméno".
To je dobře, že to víš, Stando.
Bůh se zjevuje lidem pravdivě, nechává se člověkem poznat, dává mu zakoušet své dary a svou lásku. Jedná se zde o zkušenost srdce, nikoli o znalost rozumu.V tomto smyslu člověk "poznává Boha" - podobně jako Adam poznal svou ženu Evu a ta otěhotněla. Podobně jako jsi i ty "poznal" svou manželku.
Přesně tak! Konečně rozumné slovo. Vidíš, že umíš psát i pravdivě.
V tom je rozdíl od lidí, kteří se snaží Boží jméno poznávat rozumem a proto to jméno žádný z nich poznat nemůže.
Domníváš se však, že svoji manželku už znáš dokonale do posledního nejtajnějšího koutku srdce, že tě už nemůže ničím překvapit? Že natolik znáš její jméno - tedy že už znáš všechno to, čím vším ona doopravdy je?
Ne.
Ale toto je asi "jazyk", kterému ty nerozumíš, nechápeš.
No, tvoje drzé a sprosté lži chápu. Není na tvých lžích nic složitého: Jednoduše své příspěvky uvedeš nebo zakončíš nějakou podobnou lží. To je dané tím, co píšeš z tvého světa: Popletením tvými herezemi, zatemněním tvého rozumu lží, virtuálním světem, který sis vytvořil ve tvé hlavě.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syna i (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 10:36:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...""Ale toto je asi "jazyk", kterému ty nerozumíš, nechápeš....,
Slovo "asi" nechává prostor pro malou jiskřičku naděje, že třeba pochopíš. Není to tedy zcela nekompromisní tvrzení o tobě, jen můj prozatímní dojem.
S nějakou "lží" o tobě (navíc drzou a sprostou) to opravdu nemá nic společného.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Křtěte je ve jméno Otce i Syn (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 14. červen 2018 @ 16:35:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Rozumím, Stando. Použil jsi tentokrát výjimečně změkčovací slovíčko "asi".
Tak tedy: Pokud píšeš věci pravdivě, rozumím jim a snadno.
Rozumím tomu, i když lžeš.
Nerozumím tomu, když se motáš a jednou píšeš tak a podruhé jinak. To se pak zeptám, jako například tady nebo tady.
|
]
|
|