Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. listopad 2014 @ 09:16:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Pokud tedy ta paní trpěla konkrétní utrpení za konkrétní duši v očistci, bylo to podle tebe mylné, špatné a zavádějící."... ...
V tom se tedy určitě neshodneme. Ta paní za svoji osobu z tohoto neurčovala sama vůbec nic, jen ochotu pomoci.
Zatímco ty mylně tvrdíš, že sama aktivně určovala komu pomoci. Neurčovala ani toto, nevybírala si sama duši v očistci, ani výši pomoci. Takže přestaň blafovat.
..."Očistec je jako velká krize, způsobená nedostatkem Boží přítomnosti.
Je to tak správně, Stando?"...
Není to tak správně, ale na to jsem ti už přece odpověděl. Nemohu za to, že jsi nechtěl pochopit a raději konstatoval, že jsem neodpověděl.
Jinde jsem ti popisoval, že žádný z dosud žijících lidí nepoznal ještě plnou nebeskou blaženost (ani ty ne), zatímco duše zemřelých v očistci ji na prchavý okamžik zakusily a nyní po ní touží. Jenom duše svatých v nebi prožívají skutečnou nebeskou blaženost trvale. Duše v očistci tedy ve svojí touze po Bohu stojí někde mezi námi dosud žijícími a mezi svatými v nebi.
Pokud máš o toto téma hlubší zájem, odkazuji na Ratzingerovu knihu "Eschatologie" str. 138.
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. listopad 2014 @ 09:24:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | V tom se tedy určitě neshodneme. Ta paní za svoji osobu z tohoto neurčovala sama vůbec nic, jen ochotu pomoci.
Stando, chápu, že máš všemožnou snahu chytat za slovíčka a útočit na mojí osobu, nepochopit na co se ptám aby ses vyhnul tématu. Nechtěl bys toho jednou nechat a vrátit se k tématu článku?
Ještě jednou zopakuji, co ta paní říká:
Sestra Emmanuela: Márie, vy jste byla vícekrát vyzvána trpět za duše v očistci, aby byly vykoupeny(pozn. spíše bych použil slovo vysvobozeny). Co jste v těch chvílích prožívala a cítila?
Mária Simma: Poprvé, když se mě duše zeptala, jestli chci opravdu tělesně trpět za ni během tří hodin a pak znovu budu moci pracovat, jsem si řekla, že když bude po třech hodinách po všem, mohu to snad přijmout. Během těch tří hodin jsem měla pocit, jakoby to trvalo dříve tři dny, natolik to bylo bolestivé. Nicméně nakonec, když jsem se podívala na hodinky, viděla jsem, že to opravdu trvalo jen tři hodiny. Duše mi řekla, že tím, že jsem přijala toto utrpení s láskou během tří hodin, ušetřila jsem jí 20 let očistce.
Ta paní tedy trpěla konkrétní utrpení za konkrétní duši v očistci.
To je podle tebe v pořádku, je to tak správně, odpovídá to tvé představě o očistci a tomu, co píšeš?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. listopad 2014 @ 16:49:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opravdu nemám žádnou snahu tě chytat za slovíčka. Jedná se o věc zcela zásadní.
"V očistci je možné určit komu konkrétně se má pomoci." - tak toto je naprosto mylné.
Ta paní prožívala cosi naprosto mimořádného ve své osobní spiritualitě a to já nedokážu posoudit, nakolik to bylo reálné, či jen iluze. Ona však tu duši ani nevolala, jen ochotně reagovala na její výzvu. Ani sama neurčila, jakou cenu bude mít její zástupná oběť. Že to bylo právě oněch dvacet let, se dozvěděla až dodatečně.
..."Ta paní tedy trpěla konkrétní utrpení za konkrétní duši v očistci"... Princip zástupného utrpení je samou podstatou křesťanství. Tolik si snad ještě uvědomuješ, ne?
Zásadou zůstává v učení církve, že my sice získáváme odpustky pro duše v očistci, ale neurčujeme konkrétní adresáty, necháváme na vůli Boží, komu mají pomoci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 05:21:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Opravdu nemám žádnou snahu tě chytat za slovíčka. Jedná se o věc zcela zásadní.
Vím, že pro tebe je to zásadní, když se tak čertíš, kroutíš slovíčka jak jen to jde. Proto se tě na ta zjevení ptám.
Chápu.
Tedy všechna ta zjevení, kde lidé trpí za někoho konkrétně, jsou naprosto mylná?
Ona však tu duši ani nevolala, jen ochotně reagovala na její výzvu. Ani sama neurčila, jakou cenu bude mít její zástupná oběť. Že to bylo právě oněch dvacet let, se dozvěděla až dodatečně.
Rozumím.
A to, že trpěla za konkrétní duši, to bylo podle tebe v pořádku, nebo to bylo podle tebe "naprosto mylné"?
Princip zástupného utrpení je samou podstatou křesťanství. Tolik si snad ještě uvědomuješ, ne?
Určitě si uvědomuji, Stando, že ti démoni parazitují na křesťanství a snaží se zboštit lidi, dát jim pocit, že jsou bohové a spasitelé druhých a uvědomuji si, že ti lidé, co to žijí, si to rouhání proti Bohu neuvědomují. Vím, že ti lidé nevědí, že Ježíš trpěl za nás, nesl náš hřích a trest, že nám Bůh odpustil hříchy a není potřeba Boha smiřovat, že ten problém války a hříchu není na straně Boha, ale lidí.
Zásadou zůstává v učení církve, že my sice získáváme odpustky pro duše v očistci, ale neurčujeme konkrétní adresáty, necháváme na vůli Boží, komu mají pomoci.
Proč jsem stále pleteš odpustky, jak souvisí s článkem?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 08:06:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, zas mám pocity o marnění svého času.
Když by za mnou (hypoteticky) přišla duše z očistce, abych jí pomohl nést část jejího utrpení, mohu souhlasit - mohu i odmítnout. Nemohu si však sám bez její iniciativy vybírat konkrétní duši v očistci, které bych chtěl tímto mimořádným způsobem pomoci. A podobné je to s plnomocnými odpustky, které získáváme neadresně pro duše v očistci s důvěrou, že Bůh nejlépe ví, jak je použít.
Jediný způsob, jak lze adresně pomáhat konkrétnímu člověku v očistci je ten, že se za něho budu modlit a nechám sloužit mši.
Ale myslím, že jsem už řekl vše, co jsem považoval za nutné říci.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očiste (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 20:50:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | zas mám pocity o marnění svého času.
Stando, doufám, že ten pocit budeš mít vždycky, kdykoliv si o mne začneš vymýšlet nějaký nesmysl nebo když budeš ignorovat otázky a odvádět od tématu.
Uvedl jsi tady nějaký článek, napsal, že je zajímavý.
Zjevení, které různě komentují očistec je mnoho, zajímá mne, zda ta zjevení (a tady konkrétně to, co uvádíš v článku) souhlasí s tvou představou očistce.
Zpět k tomu, co píšeš.
Napsal jsi:
1. "V očistci je možné určit komu konkrétně se má pomoci." - tak toto je naprosto mylné. 2. Jediný způsob, jak lze adresně pomáhat konkrétnímu člověku v očistci je ten, že se za něho budu modlit a nechám sloužit mši.
Proč píšeš, že je naprosto mylné to, co pak napíšeš, že je možné?
Je to jen proto, že se zamotáváš do vlastních představ očistce, nebo ta tvoje negace tvého vlastního výroku má nějaký skrytý smysl?
Ta zjevení, pokud už propagují možnost pomoci někomu v očistci (o čemž jsi napsal že je to naprosto mylné) propagují obvykle právě dávání na mše (o čemž jsi napsal, že je to jediný způsob jak adresně pomáhat člověku v očistci)
Jestli jsem tě pochopil, tak zjevení, která propagují zástupné utrpení za někoho konkrétního v očistci jsou naprosto mylná. Porozuměl jsem ti dobře? Pokud by bylo nějaké zjevení, které by podporovalo adresné odpustky za konkrétní duši, bylo by také zřejmě mylné. je to tak?
Mají ta zjevení, co propagují adresné dávání na mše za duše v očistci podle tebe pravdu, nebo jsou také naprosto mylná?
Jinak opět: Vážím si, že máš odvahu komunikovat k tématu. Opět si všimni, že vás (věřících na očistec) není mnoho, kdo je ochoten sdílet se s vlastní představou toho čemu vlastně věří.
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je oč (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. listopad 2014 @ 07:08:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku.
Ten pocit marnění svého času mám vždycky, když si uvědomím tvoji neochotu mě pochopit. Když něco vysvětluji tak dopodrobna, že nepochopení už zcela jistě nemůže mít své kořeny v mentální neschopnosti pochopit (u tebe jistě ne), ani nemá své kořeny v prostém nepochopení - ale zjevně jen v neochotě uznat druhému právo na jeho podobu víry. Já ti svou podobu víry přece nevnucuji, jen ji dávám k porovnání s tou tvojí nynější vírou. A ty někdy účelově hraješ totálně nechápavého a svými závěry z mého svědectví vytváříš karikaturu mé víry, kterou mi následně pak podsouváš. A tehdy se bráním, že to tak není.
..."zajímá mne, zda ta zjevení (a tady konkrétně to, co uvádíš v článku) souhlasí s tvou představou očistce."...
Na to jsem už odpověděl všem tímto svým komentářem pod článkem: zde . Je to tak, že s něčím v článku sice souhlasit mohu (nebo alespoň připustit, že to není vysloveně proti učení církve) ale ve většině je prožívání mé osobní spirituality docela jiné.
..."1. "V očistci je možné určit komu konkrétně se má pomoci." - tak toto je naprosto mylné.2. Jediný způsob, jak lze adresně pomáhat konkrétnímu člověku v očistci je ten, že se za něho budu modlit a nechám sloužit mši. ...Proč píšeš, že je naprosto mylné to, co pak napíšeš, že je možné?"...
Jen proto to tak pro tebe vypadá, protože tvé představy o mojí víře jsou naprosto zvrhlé.
Ohledně očistce my nemůžeme určit naprosto nic. Na to jsme přece jen malí páni!
Spoléháme se pouze v důvěře na Boží milosrdenství, modlíme se za zemřelé a skrze zádušní mše je spojujeme s obětí a se zásluhami Ježíše Krista. Tím ovšem nelze nic konkrétního pro někoho určovat, ale jen pomáhat a doufat! My sami nic neurčujeme, jen spolupracujeme s Boží láskou a máme tak naději, že pokud nepatří naši blízcí už zrovna mezi zavržené, tato naše pomoc je možná a oni ji rádi uvítají.
..."Jestli jsem tě pochopil, tak zjevení, která propagují zástupné utrpení za někoho konkrétního v očistci jsou naprosto mylná. Porozuměl jsem ti dobře?"... V zásadě nikoliv. V rovině vzájemného osobního setkání v rovině osobní spirituality žijícího člověka s konkrétní duší z očistce (to by ale musel Bůh oné duši mimořádnou milostí nejdříve dovolit) to možné je. Jsou známy případy, kdy zemřelý nějakým způsobem (třeba ve snu) určitým způsobem v soukromé rovině komunikoval z nějakého vážného důvodu s pozůstalým, se kterým měl za života většinou silné citové pouto. Pozůstalý toto setkání sám ovšem nijak neinicioval! Také v tomto případě ovšem žijící člověk sám nic nerozhoduje o posmrtném životě jiného (nemá na to moc, nechává veškerý prostor pro Boží milost), vůbec nic sám neurčuje, jen se svou spoluprací připojuje ke společnému dílu. Výsledek mu pochopitelně může pak být jenom oznámen.
Chápeš už ten rozdíl mezi tím, že ty sám něco určíš, sám stanovíš výši pomoci - a mezi tím, kdy ze svého rozhodnutí a milosti koná Bůh a tobě je jen oznámen výsledek?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím j (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. listopad 2014 @ 21:18:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Když něco vysvětluji tak dopodrobna, že nepochopení už zcela jistě nemůže mít své kořeny v mentální neschopnosti pochopit (u tebe jistě ne), ani nemá své kořeny v prostém nepochopení - ale zjevně jen v neochotě uznat druhému právo na jeho podobu víry.
Ale Stando.
Jak tě zas taková hloupost napadla? Měj si takovou podobu víry, jakou chceš mít. Já ti samozřejmě nechávám právo na tvou podobu víry, věř si, čemu a komu uznáš za vhodné.
Asi tě nenapadlo, že tě těžko můžu chápat, když neodpovídáš na jednoduché otázky, protiřečíš si a v jednom příspěvku neguješ to, co si v následujícím potvrdíš a zamotáváš se do vlastních výmyslů, aniž bys jasně odpověděl?
Já ti svou podobu víry přece nevnucuji, jen ji dávám k porovnání s tou tvojí nynější vírou.
Tady ani není co porovnávat. Nevěřím na očistec.
Ptám se tebe na to, čemu věříš ty a jak se to vztahuje k článku a k tomu, co v ŘKC učili nás.
Ohledně očistce my nemůžeme určit naprosto nic. Na to jsme přece jen malí páni!
Aha.
Tak jestli ti rozumím, tak ti jde o hádky o slovíčka, protože ses spletl a nechceš uznat chybu.
To "adresně pomáhat" tedy neznamená "určit komu je pomoc určena", jestli dobře chápu tvoje kličky?
Můžeš tedy trochu podrobněji vysvětlit, co pro tebe znamená to "adresně pomáhat"?
My jsme normálně věřili, že když dáme na mši za dědečka, že se mu adresně v očistci uleví. Tedy že tím, že určíme za koho je ta mše sloužena, tím určíme komu je určena ta pomoc.
Vy to máte jinak, když "nemůžete určit ?
Chápeš už ten rozdíl mezi tím, že ty sám něco určíš, sám stanovíš výši pomoci - a mezi tím, kdy ze svého rozhodnutí a milosti koná Bůh a tobě je jen oznámen výsledek?
Na tom není nic složitého k nepochopení. Snad jen to, že nerozumím, proč si ždy něco vymyslíš a pak tomu sám statečně oponuješ místo toho, abys odpověděl na jednoduché otázky k tématu.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Č (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 09:08:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, To, že ty sám už nevěříš na očistec ještě neznamená, že nemůžeš pochopit, jak věří jiný člověk.
Zatím ti to nejdůležitější stále jaksi uniká:
..."My jsme normálně věřili, že když dáme na mšiza dědečka, že se mu adresně v očistci uleví. Tedy že tím, že určíme za koho je ta mše sloužena, tím určíme komu je určena ta pomoc."...
A jak jsme věděli, že je váš dědeček zrovna teď v očistci? Co když už byl třeba v nebi?
Je tak těžké rozlišit pokorné spoléhání na Boží milosrdenství od jakéhosi virtuálního práva ve tvojí hlavě v pýše určovat, komu adresně má tvoje pomoc do očistce přijít?
Zde nejde o žádné hádky o slovíčka, ale o samou podstatu!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:39:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je tak těžké rozlišit pokorné spoléhání na Boží milosrdenství od jakéhosi virtuálního práva ve tvojí hlavě v pýše určovat, komu adresně má tvoje pomoc do očistce přijít?
Stando, samozřejmě nemůžu tušit, jaké virtuální právo sis ve své pýše vymyslel, dokud to nenapíšeš do diskuze.
Jakou pýchu sis tedy domyslel ve tvé hlavě? Mohl bys to podrobněji popsat? Nebo se zase kličkou vyhneš odpovědi?
A jak jsme věděli, že je váš dědeček zrovna teď v očistci? Co když už byl třeba v nebi?
No, to jsme samozřejmě nevěděli.
Ani jsme nevěděli, jestli není v pekle.
Snad víš, že v v slzavém údolí není nikdyž v ničem žádná jistota.
Kdyby tě zajímalo, jak asi vypadal očistec za nás aby sis nemusel domýšlet podle stavu tvého srdce to, co jsme neměli a nežili.
To, že ty sám už nevěříš na očistec ještě neznamená, že nemůžeš pochopit, jak věří jiný člověk.
To si také myslím, proto se tě ptám na to, čemu věříš a na to, jakou máte praxi.
Byl bych rád, kdybys odpověděl na moje otázky. Pokud si zase budeš vymýšlet nějaké výmysly o pýše a mně ze stavy tvého srdce, vzpoměň si jak jsi psal o tvém pocitu marnění času.
Zpět k tvé víře.
Mohl bys prosím něco napsat o sobě místo vykrucování a uhýbání?
napsal jsi:
To platí, nebo je to naprosto mylné?
Dáváš někdy na mší za svoje příbuzné, třeba za prarodiče, rodiče?
Pokud ano, co tím děláš, když dáš na mši za konkrétní lidi a co se podle tvé víry stane, když kněz odslouží mši za dotyčného zemřelého?
Rozumíš tomu podobně, jako je to uvedeno například virtuální právo v tvojí hlavě?
Budu rád, když místo vymýšlení nesmyslů popíšeš bez vytáček podstatu tvojí víry ohledně očistce a spolupráce církve putující a trpící. Když jsem popisoval podstatu naší víry ohledně očistce když jsme byli v ŘKC nebo ti dával odkaz na to, čemu jsme věřili, jediné co jsi se zmohl bylo navážet se do mně.
To fakt nemáš, co bys napsal o sobě a své víře a musís še takto vykrucovat?
Toník
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. listopad 2014 @ 09:27:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To jsi asi odpověděl pod jiným článkem, nevšiml jsem si. Můžeš mi dát odkaz kde jsi odpovídal, že to tak není správně?
Jinde jsem ti popisoval, že žádný z dosud žijících lidí nepoznal ještě plnou nebeskou blaženost (ani ty ne), zatímco duše zemřelých v očistci ji na prchavý okamžik zakusily a nyní po ní touží.
Ano, tohoto tvého omylu jsem si všimnul mnohokrát. Vím, že podle vaší situace usuzuješ, že to, co žijete, musí žít všichni. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. listopad 2014 @ 16:54:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vysvětlení i s důkazy máš v komentáři dole, ale pod ním jsi už nereagoval. Třeba jsi to přehlédl.
zde
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 05:25:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, v daném odkazu nepíšeš nic o očistci, nedostatku Boží přítomnosti a očišťování odloučením od Boha.
Jen nějaké tvoje stálé dohady podle tvojí situace a manipulace.
Proč píšeš, žes mi odpověděl, když jsi jaksi odpověď na jednoduchou otázku nedal? Nechceš přiznat chybu?
Jinak jsem rád, že ses k tomu zjevení vyjádřil jasně a nakonec odpověděl. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očistec. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 08:21:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...A jako je lidem uloženo jednou ZEMŘÍT a POTOM bude soud ,...
Je ti už jasné, co musí být nejdřív a co až potom?
Tak toto nazýváš mými dohady a manipulací? Opravdu nemohu za to, že ani takto jasné Boží slovo ti jasným stále není.
Ještě jednou jinými slovy k téže tvojí otázce: Duše v očistci jistě nemá stejnou kvalitu společenství s Bohem, jako duše, která je už v nebi. Z pohledu prožívání věčné blaženosti v nebi - duše v očistci jistě strádá velikou touhou po Bohu, po této blaženosti, které už na okamžik okusila (při setkání s Kristem v hodině smrti). Tato nenaplněná touha po Bohu ji očišťuje, připravuje pro nebe.
Ani my v pozemském životě nemáme ještě kvalitu bytí ve věčné blaženosti - podobně jako duše v očistci nemáme ještě přímé patření na Boží tvář. Ještě jsme věčnou blaženost ani nezakusili a tedy ještě nevíme, jakou kvalitu bytí obnáší - a co jsme nepoznali, po tom přirozeně netoužíme způsobem, jako ti, kteří už vlastní zkušenosti poznali.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je očiste (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. listopad 2014 @ 21:03:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je ti už jasné, co musí být nejdřív a co až potom?
Samozřejmě, Stando. Mnoho let.
Opravdu nemohu za to, že ani takto jasné Boží slovo ti jasným stále není.
Jak jsi přišel na to, že mi to slovo není jasné? Co se na tom slově nezdá tobě být jasné?
Zkus si ho přečíst znovu:
Jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají.
Co přesně je ti na tom nejasné?
Je tobě jasné, že základem křesťanství je zástupná oběť Pána Ježíše Krista?
Že on byl odsouzen namísto nás, zemřel místo nás, on vynesl náš hřích a trest na kříž namísto nás, byl pohřben místo nás?
Že jsme zemřeli s ním a byli s ním pohřbeni?
A že právě proto se on ukáže, aby nás spasil?
Ne pro naši vytrvalost, dobrotu, snahu či cokoliv jiného.
Tato nenaplněná touha po Bohu ji očišťuje, připravuje pro nebe.
Očistec tedy není velká krize, způsobená nedostakem Boží přítomnosti, ale očišťuje v něm nenaplněná touha po Bohu? To mi moc nedává smysl. Je to tedy malá krize způsobená nedostatkem Boží přítomnosti?
Nebo co přesně je špatně na tom výroku "Očistec je jako velká krize, způsobená nedostatkem Boží přítomnosti"
To, co jsme se učili:
Duše při soukromém soudu poznaly, že jsou za trest na čas odloučeny od Boha, bytosti nejdokonalejší a nejkrásnější. Duše v očistci se očišťují velikým steskem po Pánu Bohu a rozličnými časnými tresty.
podle tebe platí, nebo je to "myšlení středověku"?
Ještě jsme věčnou blaženost ani nezakusili a tedy ještě nevíme, jakou kvalitu bytí obnáší - a co jsme nepoznali, po tom přirozeně netoužíme způsobem, jako ti, kteří už vlastní zkušenosti poznali.
To chápu.
A vyhovuje vám to takto?
(já vím, že se té otázce vyhýbáš jak čert kříži, že jí neřešíš a snad ani nesmíš řešit či co. Zkus se alespoň jednou nad tím zamyslet)
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím je oč (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 25. listopad 2014 @ 07:33:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ještě jsme věčnou blaženost ani
nezakusili a tedy ještě nevíme, jakou kvalitu bytí obnáší - a co jsme
nepoznali, po tom přirozeně netoužíme způsobem, jako ti, kteří už
vlastní zkušenosti poznali. To chápu. A vyhovuje vám to takto?"...
Já se takové otázce nevyhýbám a mám v tom docela jasno. Nevyhovuje mi to takto. Ale vím, že to tak mají naprosto všichni dosud žijící na této zemi. Vnímám to jen jako další ukázku tvé úmyslně hrané demence.
Toníku, ty jsi snad už zakusil věčnou blaženost, už jsi vlastní zkušeností zakusil, co všechno obnáší? Ty už jsi snad poznal tak do hloubky, jak jsi byl sám poznán? Pak jsi asi jedinou výjimkou mezi všemi lidmi, co kdy na světě žili. O nás všech ostatních totiž platí, co o nás napsal apoštol Pavel: (Neboť jen částečně poznáváme a částečně prorokujeme. Když však přijde to, co je dokonalé, pomine to, co je částečné. Když
jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, uvažoval
jsem jako dítě. Když jsem se stal mužem, zanechal jsem dětinských věcí. Neboť nyní vidíme jako v zrcadle, zastřeně, potom však uvidíme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, potom poznám důkladně, jak jsem byl také sám poznán (1 Kor 13,9-12).
Pokud by jsi ty osobně už poznal věčnou blaženost, zakusil jsi ji (měl přímé patření na Boha) - už by jsi měl plnost poznání a po ničem jiném způsobu bytí už netoužil. Viděl jsi snad už Boha tváří v tvář? O tom pochybuji. Pokud bys uviděl a pak by ti to bylo zas odepřeno - i ty bys prožíval hlubokou krizi z nedostatečné Boží přítomnosti.
..."Očistec je jako velká krize, způsobená nedostatkem Boží přítomnosti"... Přesně tak se dá vyjádřit, co očistec vlastně je. Na prchavý okamžik zakusit Boha naplno (jak to živému člověku není možno) a pak zůstává jen mučivá touha po tomto naplnění v bohu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čím j (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 25. listopad 2014 @ 21:36:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ale vím, že to tak mají naprosto všichni dosud žijící na této zemi.
A z čeho to prosímtě víš? Usuzuješ podle své situace, podle toho, co žiješ?
Dokážeš si připustit, že ne všichni lidi na světě žijí to, co vy?
Nevyhovuje mi to takto.
Pokud ti to nevyhovuje takto, chtěl bys to změnit, kdybys měl tu možnost okusit ten nebeský dar a okusit moc budoucího věku?
Mimochodem: Proč ti ty jednoduché a (pro mne) docela logické otázky k věci připadají dementní?
."Očistec je jako velká krize, způsobená nedostatkem Boží přítomnosti"... Přesně tak se dá vyjádřit, co očistec vlastně je. Na prchavý okamžik zakusit Boha naplno (jak to živému člověku není možno) a pak zůstává jen mučivá touha po tomto naplnění v bohu.
Těžko ti rozumět.
Když jsem se tě výše ptal, zda ten pohled "Není to tak správně, ale na to jsem ti už přece odpověděl. Nemohu za to, že jsi nechtěl pochopit a raději konstatoval, že jsem neodpověděl."
Takže jestli dobře rozumím tvé "logice", tak:
"očistec se dá přesně vyjádřit jako velká krize, způsobená nedostatkem Boží přítomnosti, ale není to tak správně"
A to celé vyjádření podle tebe asi není dementní.
Pochopil jsem to, co jsi psal k tématu, dobře?
Stando, já ti celkem rozumím. Připadá mi, že vás učili k tématu očistce totéž co nás, jen se teď ten očistec tak nějak mění a ty nemáš moc uspořádané co vlastně ten očistec vůbec je a jak to s ním bude do budoucna a stydíš se to přiznat. To ale nemusíš, já ti za to hlavu neukousnu. A jsem rád, že ses tím článkem přiznal k tomu, co se taky v ŘKC na téma očistce učí.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Č (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 09:00:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku, dementní vyjádření jsi z toho úmyslně udělal jenom ty sám.
Nemyslím si, že má cenu v tomto pokračovat, protože ty prostě jen porozumět nechceš..
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 27. listopad 2014 @ 15:42:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, chápu, že nemáš ujasněné čemu vlastně věříš a zamotal ses do toho, co sám píšeš a teď z toho chceš vybruslit.
Nevadí, respěktuji tvojí tvoje vyhnutí se otázkám a neochotu dál psát k tématu.
Myslím ale, že když uvedeš nějaký článek, napíšeš že je zajímavý, měl bys být pak schopen se vyjádřit k tomu, jestli je také ze tvého pohledu pravdivý a jestli odpovídá tomu, co věříš ty.
Ale chápu, že máš právo se nevyjadřovat a otázky odmítnout.
|
]
|
|