Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 205, komentářů celkem: 429746, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116638479
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové
Vloženo Sobota, 26. září 2009 @ 13:38:59 CEST Vložil: Stepan

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Poznámka na úvod. Pokud mluvím o Panně Marii, nemluvím o matce Pána Ježíše, ale o bystosti, která je uctívána coby prostřednice a Královna nebes.

Porovnáme-li tedy úlohy P. M. a E.G.W. uvidíme, že obě ženy hrají nezastupitelnou úlohu ve formování učení svých následovníků. P. M. dnes posílá proroctví, že skrze ni je možné přistupovat ke Kristu. Následníci E.G.W. považují rovněž proroctví této ženy za nezbytné k porozumění ducha doby ve vztahu k Bohu. Obě osoby hrají důležitou úlohu v apokalyptice, mluví o konci času, soudech, pronásledování věrných. Jak adventisti tak římští katolíci citují výroky svých prorokyň a řídí se jejich radami. Následovníci obou osob jsou přesvědčeni o výlučnosti své pravdy a vyvolenosti své instituce. Obě postavy se dostaly do věrouky  svých institucí. Panna Marie hraje nezastupitelnou úlohu v katechismu a adventisti jsou vedeni, aby se závázali k víře v „ducha proroctví“ (což jsou spisy EGW).

Je zvláštní, jak prvek ženství působí na religiozitu svých stoupenců a s jakou vehemencí až urputností je tento fenomén hájen.

Jednoduše, ačkoliv to přímo stoupenci obou institucí neřeknou, bez prostřednictví P. M. nebo svědectví E. G. W. asi není možné žít plnohodnotný „křesťanský život“. Ve skrytu je však hluboká touha lidského srdce po ženském principu v náboženství. Slovo spásy, učení, či orodace je svěřeno slabému, laskavému, ženskému prostředníku, skrze kterého, v těchto „posledních dobách“ Bůh promlouvá ke svému pravému a vytrvalému ostatku resp. ke své jediné pravé instituci.


Podobná témata

Žhavá témata

"Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové" | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 26. září 2009 @ 20:19:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono je to těžké. Když si mužský neumí najít vztah k reálné ženské (mámě, sestře, kamarádce, kolegyni...), a že takových je v Církvi Boží v i církvi římskokatolické víc než dost, tak si musí najít "ženskou" dřevěnou/kamennou či dějinnou, protože chlap bez "báby" prostě chcípne na svrab a neštovice.



Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 27. září 2009 @ 04:50:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Neprihlásený, asi sám cítiš, ak vystupuješ anonymne, že nemáš odvahu priznať sa ako osoba k tomu, čo si napísal.  Lebo naozaj mal by si sa za čo hanbiť.

Mňa dojala hned na začiatku tá tvoja poznámka "Pokud mluvím o Panně Marii, nemluvím o matce Pána Ježíše, ale o bystosti, která je uctívána coby prostřednice a Královna nebes.". To je naozaj za všetky drobné... Ubezpečujem ťa, že je to len tvoja ilúzia. KC ked hovorí o Panne Márii, naozaj myslí na Máriu, Ježišovu Matku, ktorá preto, že je Matkou ľudskej prirodzenosti Krista spojenej s jeho božskou prirodzenosťou v jednote osoby Syna Božieho - teda podľa tejto osoby - starí cirkevní otcovia /presne tí, ktorí skladali aj kánon Biblie, aj Vierovyznanie aj "odstreľovali" bludy v Cirkvi/ spokojne súhlasili s tým, aby sa Panna Mária nazývala Matkou Božou, prípadne Bohorodičkou. Ak poznáme význam jednotlivých ľudských slov, a čo znamenajú, rozumný človek to vie pochopiť, o čo ide. Kto má však zastreného ducha, zatvára si oči a je fanaticky proti niekomu zaujatý, bude neustále štvať a hádať sa...

Táto Panna Mária, pretože je Matkou Krista,  a Cirkev  - ako vieš - je "telom Kristovým" môže byť smelo nazývaná analogickým výrazom "Matka Cirkvi". Okrem iného aj preto, lebo  sám Spasiteľ ju dal za matku svojmu obľúbenému apoštolovi Jánovi, a kedže Ján je jeden zo stĺpov prvej Cirkvi, Cirkev to tak aj pochopila, čo našlo ozvenu už v pomerne skorých spisoch cirkevných otcov...

Že sa teda táto Maria, Ježišova, Matka Cirkvi, zjavuje občas počas histórie, osobitne v tejto dobe, v ktorej mnohí veria, že je naozaj posledná, to by malo byť pre normálneho človeka, ktorý vie, čo znamená byť matkou, pochopiteľné. Vari nie je matka často v rodine  tou, ktorá citlivo reaguje na nebezpečenstvo svojich detí a upozorňuje ich? A nie je táto doba naozaj dosť prevrátená, a zmútená, pokiaľ ide o pravdu a vieru a moráálku ľudí, aj kresťanov?...Preto sa mi zdá, že by malo byť skôrr zvláštne to, ak by to táto naša a Kristova Matka nerobila, to , čo robí, že volá svoje deti k pokániu, k vernosti, k modlitbe...

Bud si istý, že KC na základe nijakých jej zjavení nikdy neurobila najmenšiu zmenu vo svojom učení, pretože v tých zjaveniach nejde o nejaké nové učenie, nejakaý doplnok k Božiemu zjaveniu... Preto porovnávať P. Máriu s Ellen White /na základe ktorej zjavení a proroctiev a vízií vznikla nová cirekv so zmenenou vierou oproti tradičnej viere, dokonca v mnohých veciach rozdielna aj od protestatnskej.../,  je naozaj neadekvátne, ba urážlivé... Pokiaľ ide o posolstvá P. Márie, rozhodujúce to, čo schválila Cirekv, a nie čo sa píše v nejakých časopisoch. A iste vieš, že KC je v tejto veci veľmi prísna, že napr. lurdské zjavenia schválila až po vyše 30-tich rokoch, ke´d už bolo nad slnko jasnejšie, že celé to prináša naozaj pozitívne ovocie pokánia, a niet najmenšej pochybnosti. Pretože nám je  jasné, že pre ľudskú nedokonalosť, zlyhanie pamäti, môže niekto aj čosi popliesť, aj nepochopiť a pod. Teda nie každý zjav, ktorý súvisí s Máriou, naozaj musí byť ten pravý, pretože poznáme aj falošné zjavenia. KC nemá 20 alebo 160 rokov /ako A.S.D./,  a vieme, "koľko bije"...

Pokiaľ, vážený pán Neprihlásený, hovoríš o tom "plnohodnostnom živote", vec sa má analogicky ako keby si postavil otázku, čoi možno viesť plnohodnotný život bez uvedomenia si otca, matky, bratov, sestier, cirkevného spoločenstva, apoštolov a istých postáv v cirkevnej božej histórii... Ak chápeš, že všetky tieto osoby by aj podľa vôle Pána nejakým spôsobom - primeraným každému - mali patriť k plnohodnotnému životu viery, tak vtom primeranom význame to určite by malo platiť aj o Panne Márii, ktorá je Matkou Spasiteľa, a kto si myslí, že to nejako nesúvisí s vierou a s Kristom, zrejme sa proklate mýli... Naša úcta a láska k Panne Márii je nič iné, iba súčasťou lásky a úcty ku Kristovi. všetko, čo je u Márii veľké, krásne, cenné, požehnané, má ona od Boha, tak ako každý z nás... Ke´d ju teda osobitne vyzdvihujeme, tak len preto, lebo ju vlastne v yzdvihol sám Boh, tým že ju vyvolil za Matku svojho Syna, že cez ňu vstúpil do našej histórie v podobe človeka, že ona mu bola - ako Matka - zrejme najbližšia z ľudských osôb, a ona zrejme ako matka najcitlivejšie prežívala to, čo iní určite tak neprežívali, atď.

To, že sa všetko tak podrobne nezaznamelalo v Bibli, je argument iba pre človeka veľmi obmedzeného, pretože každý reálne rozmýšľajúci človek s určitou dávkou psychologickou a teologickou vie pochopiť, že v prvej dobe apoštolskej najhlavnejším problémom Cirkvi bola postava Krista, jeho totožnosť... A iba o tom sa písalo aj v apoštolských spisoch...Všetko ostatné prišlo na rad až neskôr...

Preto celkove považujem tento príspevok za ďalší primitívny útok pod vplyvom tu dobre známej choroby - "proti-KC"-vírusu...





Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: sola-scriptura v Neděle, 27. září 2009 @ 09:58:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Jako adventista Ti můžu říct, že Ellen G. Whiteová narozdíl od panny Marie není uctívaná, je jen prorokem jako každý jiný prorok, který přinesl něco nového do našeho učení. Ona, stejně jako Luther, nebo Hus, hodně zformovala naší církev a to na základě osvětlení Biblických textů. Už Pavel píše v listě do Korintu, že je naše poznání jen částečné, a tak se držíme proroků, jenž nesou dobré ovoce a jenž se drží svědectví Ježíšova a přikázání Božích. Život každého křesťana je cesta, jdeme tunelem na jehož konci vidíme světlo. To je Bůh. Zastavíme-li se, za nějaký čas zůstaneme ve tmě. Panna Marie hraje v katolicismu roli přímluvkyně. Náš jediný přímluvce je Kristus. A je jedno, jestli by nám tato proroctví přinesla žena, nebo muž, nebo sám anděl z nebe.



Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 27. září 2009 @ 17:54:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Panna Mária je u nás nie jediný prímluvca. Tých je veľmi veľa, pretože veríme, že tak ako sa môžeme obracať o prímluvu u Boha podľa doporučenia Písma k živým ľudom na zemi, tak sa môžeme obracať aj k živým ľu´dom v nebi. A v Bohu všetci naozaj živjú aj podľa Písma. Že to vy neveríte, vaša vec. U nás je to nielen viera, ale aj skúsenosť. Miliéony katolíkov, ktorí sa modlia k Bohu spolu s Pannau Máriou, Ježišovou Matkou, ti to môžu dosvedčiť. A takisto aj modlitby k Bohu spolu so svätými /zvykove sa hovorí " k svätým".../. Vlastne nachápem, prečo sa od nás dožadujete viery v proroctvá k vašej Ellen. ked vy totálne vie ste schopní prijať ani štipku našej nielen viery, ale ani našej skúsenosti z modlitby s Máriou k Bohu... Prímluvca u Boha - to nie je nejaká konkurencia... My to chápeme tak, že Boh ako Otec rodiny  Božích detí si predsa želá, aby sa Jeho deti  navzájom podporovali. Ve´d je to presne ten istý dôvod, prečo Pavol alebo aj sám kristus podporoval nmodlitbu viacerých spolu /Kde sa dvaja - traja modlia.../  No zrejme je to ťažká matematika pre niekoho...

Sola Scriptura, katolíci a adventisti majú určitý spoločný zmysel napríklad pre potrebu konania skutokov, čo niektorý jednostraanne zľahčujú, taktiež pre to, aby jeden deň bol naozaj zasvútený Pánovi, hoci u nás je to iný deń. A dokonca - na príklade vášho uznania EGW - aj zmysel pre to, že je možné dostávať od Boha cez omilostených ľudí určité povzbudzujúce posolstvá. Preto sa mi zdá málo logické z vašej strany to urputné popieranie tejto možnosti u nás, kým u vás to môže fungovať... U nás je to proti Biblii, no u vás to je v súlade... Ved naozaj pri nijakom cirkevne schválenom zjavení Mária nikdy neučila proti Biblii alebo proti tradičnému učeniu Cirkvi. /To môže byť len nejaké nnovinárska kačica.../


]


Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Neděle, 27. září 2009 @ 18:12:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
elo v biblii nie je nikde napisane ze sa mame modlit k ludom v nebi, to je len katolicky vymysel. Mojzisove zakony (aj ked viem ze pre vas nic neznamenaju) su plne striktnych zakazov komunikacie so zomrelymi. 


]


Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Neděle, 27. září 2009 @ 18:44:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kde je v Biblii napísané, že sa nemôžeme modliť k ľudom v nebi?... To, čo vy nazývate komunikácia so zomrelými, to je totálne nepochopenie  zmyslu  spomenutých textov, a popletenie si modlitby s vyvolávaním mŕtvych, resp. so špiritizmom. Že to po 100- násobnom vysvetlení na GS nechcete mnohí pochopiť - vaša vec. Ostávajte v blude a v odpore... Komu niet rady, tomu niet pomoci. Ked vás nepresvedčí ani naša  skúsenosť 20 storočí všetkých katolíckych a pravoslávnych cirkví sveta, ale vám je lepšie zadrapiť sa nejasného citátu, ktorý si zle vysvetľujete, tak čo už... 

- Ten človek nemôže byť od Boha, nemôže uzdravovať v Božom mene! - kričí farizej.
- Prečo? - pýta sa Kristov učeník
- Nezachováva sobotu... Preto sú to skutky od diabla a nie od Boha...
- No, ale ako vidíte, ľudia sú uzdravení, a milujú Boha a idú k Nemu. Môže to robiť diabol?

A teraz analógia:

- Tie uzdravenia na základe modlitieb o príhovor k svätým v nebi nemôžu byť pravdivé... - tvrdí Valdes
- Prečo? - pýta sa katolík.
- Lebo je to proti Mojžišovým predpisom o zákaze vyvolávnia mrtvych. Peto je to od diabla, a nie od Boha
- No ako vidíš, ľudia sú naozaj uzdravení, a nielen oni, ale aj všetci ostastní, ktorí to vidia, sú povzbudení k viere k Boha a obracajú sa k Nemu a vinú vúčšou láskou. Môže to robiť diabol?...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Neděle, 27. září 2009 @ 18:49:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
akoze kde? to co je za otazka? ja neviem, ako ty si necital Pismo? ked nie a ked state ktore hovoria o zakaze komunikacie nevidis, pros Boha nech ta oslobodi od demonskej slepoty sposobenej nebeskou kralovnou. Viac ti neviem pomoct. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 28. září 2009 @ 05:15:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Valdesko, nehnevaj sa, ale slepota je to, čo prejavuješ ty, ked všetko miešaš dohromady a šermuješ citátmi Biblie, ako sa ti hodia k tvojmu cieľu... Ozaj vidiaci vie rozlišovať, a ty nevieš...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 27. září 2009 @ 21:00:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozlišúj duchů !  Nevíš, že ten zlý bude dělat zázraky, aby svedl, bylo li by možné, třeba i vyvolené ?!


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 28. září 2009 @ 05:23:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, Monsek, ale diabol nikdy v histórii nespôsobil niečo tak pozitívne a v prospech Pána Boha, že by to prinášalo trvalé ovocie pokánia, obrátení, duchovného obrodenia. A môžeš sa presvedčiť na tisícoch, ak nie miliónoch našich Cirkvou vyhlásených svätcov, že ich úcta a všetky tie duchovné hnutia a prúdenie v histórii, ktoré je s tým spojené, prináša v KC /aj v PC/ len dobré a sväté plody. Vezmi si napr. sv. Augustín, sv. Benedikt, Františka z Assissi, sv. Jána Boska, sv. Vincenta de Paule, pátra Pia, sv. Terźiu atd... Chceš povedať, že to nevedeie už stáročia stále k Bohu u ľudí, ktorí za nich ´dakujú Bohu, ktorí ich nasledujú a učia sa od nich, ktorí sa k nim modlia o príhovor...

Nezatváraj oči pred skutočnosťou...

 Veď vy to presne robíte tiež okrem modlitieb s ich pomocou, pretože jednoducho vy neveríte /na základe vašeho  - podľa nás - chybného učenia o existencii duši.../. Ďakujete Bohu za nich, či nie?... Prijímate ich názorý, či nie a nasledujete ich /napr. EGW.../?...


]


Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Neděle, 27. září 2009 @ 19:01:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Elo,
Maria vychovala Ježíše, byla vyvolena k tomu, stát se matkou tělesné schránky, do které se vtělil Bůh. Ani já, ani tisíce vašich teologů nerozumíme tomu tajkemství trojjedinosti, užíváme ji jako se novináři ohání teorií relativity a paradoxem dvojřat a neumí setavit trojčlenku. Mnohdy velká slova zakrývají nedostatek pokory před tím, že nic nevím.¨
Není to hanba, že mnohému lidským rozumem nemůžeme porozumět, protože máme jen lidské příklady, zkušenosti ze světa, který nás obklopuje.
nedovedeme si představit posmrtný život, vzkříšení z nicoty, stvoření v šsti dnech mocným Bophem, který to mophl udělat v šsti vteřinách anebo mimo čas. Bereme některé Biblické výroky tak, jako by nám měly vysvětlit "jak a co", místo "proč", jestli mi rozumíš.
Lidská filosofioe to jen zamotá - udělá člověku "jasno" - ale nic vlastně nevysbětlí.
Bereme Písmo doslova, protože ho považujeme za Slovo od Boha, ale máme různé lidské náhledy.

Ellen White je pro mně ženou, která mnoho opsala, mnoho napsala ze svého a věřím, že i pod inspirací Ducha Svatého - proč nš - odvolávají se na něj i tady, na serveru.
NIkterak ale není a nesmí být uctívána ona , sma se nazývala hliněnou nádobou a jako každý člověk, není hodna uctívání, klanění ani přijímat mopdlitby / nakonec nevěříme, že může - nic neví /
Pokud to je naopak a někdo tak činí, jedná protio přikázání, kterému jako adventista věří.
EGW je jen člověk, mnohdy omylný a se svými chybami . Možná kult, ale není to správné !
Jinak musíme hodnotit její dílo -vede ke Kristu, nebo nevede ke Kristu...? Je v něm podstatnější nauka o sobotě, smrtelnosti duše, svatyni - které ať ji vezmeme doslova, vzbudí v nás pouze představy - nikoliv objasnění skutečnosti.
Tyto představy nás mohou nasměrovat k uvažování, jakým způsobem se můženme odevzdat Kristu, jakým způsobenm můžeme posvětit život. Pak jednou uvidíme, co oko nevidělo....

Maria není učitelkou ani prorokyní /EGW je považována /, Maria je zbožnění a předmětem uctívání  / EGW ne /, Maria je přímluvkyní  /EGW ne /,
Maria je v ŘKC považována za matku Boží / adventisté věří, že skrze Ježíše / tedy Boha Syna bylo stvořeno vše na počátku - nerozumí pojmu Bůh Otec a Bůh Syn.. zavedením pojmu Matka Boží chápou jako neoprávněné přiznání božství Marii, která byla jen  člověkem, i kddyž mimořádných kvalit.
Marie je v ŘKC považována za královnu nebes - adventisté toto považují za nebiblické. Královna nebes je titul pocházející z pohanství - někde jsem již psal.
Maria v ŘKC je přímluvkyní - adventisté mají jen jednoho přímluvceč, kněze a velekněze z řádu Melchisedechova - "Ježíše" - vlastně Boha Syna. / Jestli je ve svatyni, svatyni svytých, jestli tam přešel a jakou službu tam vykonává,nevykonává - to vědět, vřit tomu nebo nevěřit či nevědět - nic nemění na tom, že tím jediným přímlůuvcem je "Ježíš" tedy Bůh Syn /a ať mi někdo vysvětlí, jak může mít Bůh syna Boha - i to nám zůstává tajemstvím a věříme v to "lidským chápáním" a je dobře, že věříme i když nevíme.
Maria je v ŘKC matkou Jeíše - lidské podoby někoho, jehož podstatu nemůžeme pochopit - plně člověk a přitom Boží syn, od počátku Bůh Syn. Adventisté si Marie jako takové váží a zřejmě nebylo na světě "větší" ženy.

Zásadní rozdíl mezi ŘKC a adventisty  je ve zbožštění Marie, které adventisé odmítají. Pokud by brali EGW jako osobu hodnou zbozčtění, odporovalo by to jejich učení.
Přesto se stává, že lidé citují EGW častěji než písmo nebo kladou na ni velký důraz, větší , než na Bibli - ale to je spíše úchylka hodná odsouzení jak ze strany adventistů, tak ze strany ostatních křesťanů.

EGW pouze podává výklad - někdy insopirující, jindy se ukázalo, že mylný. Jako každý jiný theolog či reformátor. Ale jádro jejího snažení je představit Ježíše a cestu k němu.

Já sámjsem za to, aby se v církvi adventistů s.d. problému EGW věnovala pozornost do té míry, aby se i uvnitř vyčistily některé mýty kolem její osoby ajednoznačně se občas zopakovalo, že je jen "člověkem", což jejímu významu nikterak neubere - naopak.

Doufám, že k odmytologizování EGW nebude potřeba 2000 let a že totéž udělá ŘKC  / vlastně ani v jedno nedoufám /


]


Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 28. září 2009 @ 05:41:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Monsek, opätovne nám, žiaľ, stále treba vysvetľovať tebe, a iným, že my sme Máriu nikdy nezbožňovali, je len obyčajný človek, hoci verím,e že ju Pán uchránil pre svoje jedinečné poslanie byť Matkou Božieho Syna, Spasiteľa, hriechu. Uctievanaie je celkom iné "kafe". Vari tvoj vzťah k tvoje matke, k priateľom, k bratom v Cirkvi a pod. saa nemôže nazvať úctou? A prejavenie úcty - to my nazývame slovom uctievannie. Tak polopatisticky vám treba žiaľ, vysvetľovať, a napriek tomu neusále ako "pingôpong" nám predhadzujete stále to isté...

Ostatní, prečo je Mária pre nás hodná toho, aby sme sa od nej učili, aj to, že môže byť našou pomocnicou, prímluvkyňou som veľakrát vysvetľoval. Nechceš pochopiť, necháp... Len to už neomieľaj dokola. Ty teoretizuješ, naša konkrétna prax nás presviedča o opaku tvojej rteórie. Ty však nie si zvedavý na ovocie tejto našej praxe, hoci by si mal vedieť, že "žiadne zlý strom nerodí dobré ovocie", apoň nietrvale... Ale tebe je to "ukradnuté", ako židovským veľkňazom a farizejom: "My máme zákon /je raz kdesi napísané.../, a preto musí byť odsúdený"... - Presne tak mi to pripadá s tvojím postojom voči našej mariánskej úcte /aj iného.../ u katolíkov. Takže len napodobňujte farizejovdalej...

To, že vo všelijakých možných a nemožných náboženstvách sú rozšírené také postavy ako "kráľovná nebies" predsa samo osbe neznamená, že to automaticky platí o kristovej matke. To je len náhodná fomálna zhoda. Ved tak ako sú falošní proroci a učitelia, falošné vyznania, náboženstvá, tak môže byť aj falošné kráľovné nebies... A pritom používate aj slovo prorokyňa o EGW /hoci podľa nás je práve ona falošná v mnohých veciach, ako som to na GS aj prakticky dokázal z jej histórie.../. Taktiež to, že ktosi kdesi použil o nejakom vládcovi slovo "spasiteľ" ešte neznamená, že to slovo nemôžem použiť v prípade Krista Spasiteľa...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Arrabito v Pondělí, 28. září 2009 @ 07:47:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ja som svojej mame nikdy nepostavil sochu a neklacal som pred nou. tak isto som sa ku nej nemodlil ani jej nepalil pohanske sviecky. to je u vas bezna prax, ktoru biblia nazyva modlosluzba. Jezis sam sa staval proti marianskej ucte a zavrhol ju. Pred mariou povedal ze jeho matka su ludia ktory pocuvaju jeho slova a mariu vyhlasil za NEBLAHOSLAVENU (na sposob kralovnej nebies) tym, ze povedal ze omnoho blahoslavenejsi ako ona su ludia ktory pocuvaju jeho slova. kde je tam priestor pre kralovnu nebies?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Pondělí, 28. září 2009 @ 09:07:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě Elo,
připouštím, že chápeš slovo "královna nebes"  jinak, než já.. ale nepřispívá našemu "nepororumění"  zbožsštování lidí, věcí..?!
Poctivě se mi tu snažíš vysvěrlit, jak chápeš věci odlišně a já špatně, pokud je vůbec pochopit chci.
Já jsem se díval na papežovu návštěvu a hnd první den jsem byl šokován jeho modlitbou před Pražským Jezulátkem, ve které odevzdal týrane a opuštěné děti do ochrany pražskému Jezulátku .

Možná je básník  a pdobně jako jsi to napsal o mně, že mluvím...už nevím jak a dělám z bahna zlato, dělá on z kusu vosku modlu a nikdo z tisíců theologů, co ŘKC má, se nad tím nepozastaví.
Nasvíc, soška oděná do šatů a zlata, prý je původcem mnoha zázraků -  nikdy by za nimi nestál Bůh, protože vědom si plácání papežů a kněží, nepomáhal by vyrábět předmět úcty, která patří jemu.
Myslím, že opravdu falešné učení není to, které jde za Kristem jinou cestou - třeba přes sobotu, cheš li, nebo úctu k neodvolanému/odvolanému desateru - ale které jde vlastní cestou. 

Ten zásadní rozdíl mezi protestanty , adventisty, nekatolickými charismatiky  a katolíky je v tom, že ŘKC učí spasení skrze církev, která je prostředníkem a navíc udělovatelem odpuštění, odpustků, svátostí.., zatímco výše  zmíněné staví spasení na milosti a osobním vztahu s Bohem bez prostředníků kromě Ježíše.

To co je jednou napsáno v písmech, je naspáno Bophem inspirovanými lidmi - někdy doslovně tak, jak napsáno být mělo, jindy jako osbní zkušenost nesoucí vlastní pohled...
Kvalitativně se to liší od pozdějších úvah mnohdy více politických, než duchovních, v pozdějších stoletích, kdy se křesťanství které smilonilo s císaři, snažilo o vliv ve světě a přebíralo účelové a pohanské nauky.

Ukaž mi jedinou duchovní - křesťanskou - instituci, o které je možno říci, že se postavila na místě Božím, smilnila s králi země, pronásledovala svaté atd atd... až ji najdeš, napovídat nebudu ani verši - tak se rozhodni, jestli je Ti lépe tam kde jsi, jestli jsi rádm že nejseš jako ostatní křesťané / třeba adventisté - máš li je za bludaře /. Ujasni si pojmy a priority.

Jasko laik můžeš poslouchat papeže a jeho řžeči o svatém Jezulátku te mohou svést k modloslužbě, jako více vědoucí by ses měl zamyslet. Ale nemůžeš, protože nad Tebou je autorita větší, která se mýlit nemůže a proti které protestovat nelze a celý zástup svatých, kteří by nepochybovali také. Dáš jim do rukou, aby se u Boha přimluvili za objasnění mnohých věcí, o kterých diskutujem a onio se přimluví - na rozdíl od Ducha Svatého - jinak.
Padneš li do rukou mafie a stěžuješ li si na mafiánky šéfovi mafie, nebo byl li jsi na vojně a musel ses stěžovat na svého nadřízeného svému nadřízenému, víš co mám na mysli.
Protoje tato diskuse nemístná - vede jen k vzájemnému osočování a urážení - neberu to od Tebe ve zlém, ale jako poctivý názor sdělený ščlověku, o kterého máš starost, v tom Tě ujišťuji, bratře - bez toho, abychom to chtěli. V životě bychom se asi řídili jinou zásadou, než internetovým siláctvím :)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pondělí, 28. září 2009 @ 15:17:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"královna nebes"  jinak, než já.. ale nepřispívá našemu "nepororumění"  zbožsštování lidí, věcí..?!"
- Už by si naozaj mohol prestať podsúvať nám niečo, čo je len v tvojej fantázii...

 "...modlitbou před Pražským Jezulátkem, ve které odevzdal týrane a opuštěné děti do ochrany pražskému Jezulátku ."
- Ty to vnímaš srdcom proti-KC zaujatého človeka. Normálni veriaci katolíci a deti to vnímajú ako odovzdanie Ježišovi. Ale tebe to zrejme nevyslvetlím, ako ani Pána Ježiš a apoštoli nemohli vysvetliť nič farizejom a zákoníkom. Ak ty chceš vidieť v Jezulátko naše modlárstvo, tak ho budeš vidieť. Ale to jetvoj problém...

"...soška oděná do šatů a zlata, prý je původcem mnoha zázraků ..."
- Určite nie. Neviem o tom, ale je to jedine Pán a viera ľudí v Neho. A to, čo tejto  viere napomáha, či pohľšad na nebeskú klenbu, krásu hory, zadpadajúceho slnka, či umelecké stvárnenie cez Jezulátko, to je vedľajšie. Pán na úprimnú vieru môže odpovedať podľa svojej vôle a nie podľa tvojich klišé...

"opravdu falešné učení není to, které jde za Kristem jinou cestou - třeba přes sobotu, cheš li, nebo úctu k neodvolanému/odvolanému desateru - ale které jde vlastní cestou. "
- Presne tak. A vy idete vlastnou cestou: nezávisle od presvedčenia celého kresťanstva, lebnn na základe proroctva ľudí, ktorým sa  to proroctvo dokonca nesplnilo /EGW a i./. "Obhájili" ste sui to a idete vlastnou cestou ďalej...

"...ŘKC učí spasení skrze církev, která je prostředníkem a navíc udělovatelem odpuštění, odpustků, svátostí.., zatímco výše  zmíněné staví spasení na milosti a osobním vztahu s Bohem bez prostředníků kromě Ježíše."
- Aj ty si prostredníkom, ak sa pomodlíš, ohlásiš človeku cestu spásy v mene Pána, a ten človek prijme milosť Božiu a osobne prijme Pána. presne tak to robí aj KC: modlí sa /možno viac než vy, má na to dokonca celé modlitbové tímy.../ a ohlasuje Evanjelium po celom svete ako nikto druhý. A aak nie si splepý, vidíš, že mnohí menia životy. Keby to nerobial KC 1800 rokov pred vaami, neviem, ako by sa k vám boladostala viera, Biblia a i. Zamysli sa...

POkiaľ ide o to prenasledovanie, nemá sa nikto čím chváliť. História dokazuje, že ak sa v niektorej dobe robili nejaké  hlúposti, tak to spravdila robili všetci, nezávisle na cirkvi. Vezmi si napr. adventistov za fašizmu, holandských protestatnov a i. za apartheidu v Afrike, USA... Inkvizzícia fungovala aj po pretestantsky at´d. Radšej pomlč, ak nevieš..

"...jeho řžeči o svatém Jezulátku te mohou svést k modloslužbě...by ses měl zamyslet. Ale nemůžeš, protože nad Tebou je autorita větší..."
- Len snívaj a fantazíruj dalej...

"Proto je tato diskuse nemístná..."
- Ja som ti to už dávno povedal, že prestaň... Ja viem, čo ste zač, vy viete o nás... Let it be...



]


Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové a titul Bohorodička (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 27. září 2009 @ 10:34:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V jazyku jsou zvyky, které se přenášejí po generace.
Slovo Bohorodička, nebo také Matka Boží bylo posuzováno kterýmsi koncilem církve ještě v době, kdy nebylo žádné rozdělení na katolíky a protestanty. Potom se stalo, že byli vyzvaní Valdenští, aby se podrobili výslechu před církevní komisí. Jeden teolog se škodolibě zeptal Valdese, jestli uznává Marii jako Matku Boří. On s vážností odpověděl, že ano. Církevní komise se ráčila zasmát.
Všichni věděli, že předchozí sněm uznal, že Marie je matkou pro tělo Ježíše a tudíž není správné ji nazývat Matkou Boží. Leda tak Matkou Syna Božího.
Ale neučení lidé to nevěděli, ani Valdéz. Přetrvával zvyk nazývat ji Matkou Boží. Asi to nikdo z teologů ´neuvedl do praxe´a nezakázal lidem ten název.
Nechutný žert teologa v komisi znamenal jeho jízlivost. Donutil Valdeze, aby vyslovil přesvědčení, které se neshodovalo se závěry koncilu. Ale tak mysleli v lidu všichni.
V pravoslavné církvi je ten titul živý dodnes, ostatně v Čechách také.



Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové a titul Bohorodička (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. září 2009 @ 21:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
mk
Tady jsi zase střelil capa.

Titul Bohorodička.
Jedná se o titul, který církev již ve starověku připisovala Ježíšově matce Marii a který byl schválen Efeským koncilem už roku 431 jako dogma.


Tvoje vývody o valdenských jsou tedy z říše pohádek, naprostá fantazie bez historického základu.


]


Re: Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové, titul Bohorodička s Valdézem (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 02. říjen 2009 @ 10:07:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Citát o výslechu Valdeze i skupiny mám z knihy :
Amedeo Molnár : Valdenští a evropský rozměr jejich vzdoru.


]


Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 29. září 2009 @ 12:13:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co říká paní Whiteová to nevím. Panna Maria nám ale nic moc nového neříká. Z budoucnosti ani z přítomnosti. Vede nás k tomu abychom konali pokání, žili podle Bible a modlili se za celý svět. Pokud Vám někdo řekne že se máte modlit Otče náš nebo Apoštolské vyznání, postit se a pomáhat chudým tak nebude zlý a i kdyby byl tak to můžete stejně dělat bez obav. Jestli si přečtete ostatní modlitby které Panna Maria doporučuje tak nenajdete žádnou která by jí neoslavovala jako Matku Krista a nevedla k Němu a k Hospodinu. Krom toho není jen Královnou v Nebi ale v celém stvoření. Blahoslaví jí národy země právě tak jak nám sama říká ústy evangelisty Lukáše. Také nás i přímo chrání a pomáhá nám, podobně jako svatí a světice Boží v Nebi. Nejsou jen přímluvci ale také ochránci a patroni. Modlí se za nás i duše v Očistci. Aby nám pomohly a dostaly se dřív k Bohu. Přečtěte si jistou část Janova Evangelia. Tu jak přiběhli učedníci za Ježíšem a chtěli aby si došlápnul na člověka který koná divy v Jeho Jménu a nechodí s nimi. Všechna místa kde je řeč o Ženě která potře a rozdrtí a stojí na hlavě přemoženého nepřítele. To nevypadá na pasivní úlohu.



Re: Re: Srovnání úlohy Panny Marie a E. G. Whiteové (Skóre: 1)
Vložil: Okanik v Sobota, 16. leden 2010 @ 13:32:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.projekty-canky.webs.com
Som krestan zo spolocenstva CASD. Prirovnanie Whiteovej k P.Marii mi nepripada priliehave a je nestastne. Skor by som ju prirovnaval k Chiare Lubichovej ked uz! P.Maria v zivote veriacich KC ma proste iny statut a ine poslanie. Pre nas je kanon Bozie Slovo i ked Whitovej spisy maju autoritu, nie su normou nasho zivota. A ani sama seba sa nehodnotila ako prorok. Neviem ani o tom, ze by bol v nasom spolocenstve nejaky feministicky prud ktory by nutne potreboval zensky princip. 

Neviem preco nasi bratia z KC spajaju obrazy so Zjavenia Jana s P. Mariou. Zena o ktorej je tu rec je Kristova cirkev a nie jeho matka. Mozno by bolo dobre prelozit slovo blahoslavit do nasho jazyka. Urcite nebude mat vyznam ako vzdavat bozsku cest a uctu, ta nalezi jedine Stvoritelovi. Ak by mala Maria v procese spasy zasadny vyznam urcite by to Jezis zjavil svojim ucenikom este za jeho zvota. To sa tyka aj zmeny Bozieho dna odpocinku.

Vieme dobre ake zbrane pouziva antikrist. Najprv sa snazil znicit Boziu cirkev fyzicky, teraz ju nici moralne. Pouziva vsetky triky a manevre lebo je rozhevany ako lev. Prichadza v rusku svetla a zboznosti. V arzenaly ma falosnych prorokov, selmu ako baranok, falosneho Krista, dobre skutky, zazraky, aj ohen zneba zosle ked to bude treba. Ke bude chciet pouzije aj mimozemstanov)))



]


Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy