Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jaroslav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 187, komentářů celkem: 429750, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 539 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116649923
přístupů od 17. 10. 2001

Mladým: Předpeklí.
Vloženo Pátek, 21. srpen 2009 @ 16:49:22 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Radujte se, když vás budou tupit a pronásledovat...




Opět se zde vyrojilo antikatolických článků, jako hub po dešti. Proč vlastně, čím vadíme? Kolikrát zírám s úžasem, jak si pěkně notujete na antikatolickou notečku. Ale jste vedle, totálně vedle.

U některých se to dá pochopit, mluví z nich jen neznalost katolické víry. Ale co ti, kteří v ní vyrostli?

Toníku, fakt si myslíš, že znáš učení katolické církve? Po tolika kursech, přednáškách a studování? A takovou si trhneš ostudu! Očistci říkáš "předpeklí" a vláčíš katolíky "pokřesťansky" blátem posměchu. Viz tvůj komentář:

..."Očistec je podobný jako peklo, taky se mu někdy říká předpeklí, to sice není logické, když se z očistce jde do nebe, ale říká se mu tak proto, že utrpení očistce je stejné, jako v pekle, ne proto, že by se z očistce chodilo do pekla. To není možné dostat se z očistce do pekla. Ani zástupce Petra na zemi tě nemůže poslat z očistce do pekla - ale do nebe ti pomoci může."...

Kompendium katechismu katolické církve stručně vysvětluje, co je to, co označujeme výrazem PŘEDPEKLÍ:
125. Co to je „předpeklí“, do něhož Ježíš sestoupil?   „Předpeklí“ – odlišné od pekla zavržení – to byl stav těch, spravedlivých i špatných, kteří zemřeli před Kristem. Ježíš, když se jeho duše spojila s božskou Osobou, dospěl do „pekel“ spravedlivých, kteří čekali na svého Vykupitele, aby konečně mohli dosáhnout patření na Boha. Když svou smrtí přemohl smrt a ďábla, který „má vládu nad smrtí“ (Žid 2,14), osvobodil spravedlivé, kteří čekali na Vykupitele a otevřel jim brány nebe.Kdo chce opravdu pochopit, co katolíci míní výrazem "předpeklí", podrobněji zde:

http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=9187


Podobná témata

Katolicismus

"Předpeklí." | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 21. srpen 2009 @ 17:12:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co to je „předpeklí“, do něhož Ježíš sestoupil?
Nejspíš tento svět vezdejší? Ví snad někdo o jiném předpeklí, kam by Ježíš vstoupil?



Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2009 @ 20:36:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

   Oko, to už nemáš čeho by ses chytil a tak se chytáš článku a příspěvků napsaných v ironii?

   OK, tak jsem se spletl, omlouvám se. Ještě nějaká chyba v mém výkladu římskokatolického učení? Třeba že by papež mohl poslat někoho z očistce do pekla? (třeba Luthera nebo Kalvína? ;-)



Re: Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2009 @ 21:16:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mě ani tak nevadí chyby (ty se dají vysvětlit), ale ta neláska a posměch.


]


Re: Re: Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 21. srpen 2009 @ 21:22:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hmm, v tom posměchu máš pravdu. Budu s tím muset něco dělat.

  S tou neláskou je to trochu horší - nemyslím si, že bych měl nelásku. Pokud jde o vás, co si tu s vámi píšu, jste mi docela sympatičtí, speciálně ty, ale i Elo, Jaela (s tou je fakt legrace), ssns a někteří další, kteří píšou krásně a s upřímností. Pokud k vám něco cítím, tak to rozhodně není neláska.

  Trochu jiné je to s tím systémem, o kterém si píšeme. Těžko ho můžeš milovat, když vidíš jeho výsledky. To by mohl tak sadomasochista?


]


Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 21. srpen 2009 @ 23:07:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím, Oko. Bez mučení přiznávám, že kdyby se mě někdo před tímto článkem zeptal na to, co je to předpeklí, řekl bych:"Nevím, asi očistec." Takže díky za osvětu.

Aniž bych chtěl pět antikatolickou notičku, na té definici ze zkráceného katechismu, se mi něco nezdá. Podívej se na to, co se píše v 1Pt 3,18-20:

Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem. Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení, kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noémových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí.

Ti, co neuposlechli před potopou, celkem jistě neoznačíme za spravedlivé, že? Z textu je zřejmé, že zaplatil (vykoupil) nespravedlivé. Kam to tedy podle tebe šel, když to předpoklí podle definice nebylo. Muselo to být místo, kde byli svévolníci a ti, kteří se Bohu protivili.




Re: Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. srpen 2009 @ 23:32:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to tak nepochopitelné, když bereme do úvahy Boží lásku a snahu lidi zachránit.

Petr mluví o Kristově sestoupení do Předpeklí (Šeol, Hádes) v době, kdy jeho tělo leželo v hrobě. Jeho duše, tak jako i duše všech ostatních zemřelých lidí před ním, odešla na toto místo (protože člověk se činem prvních lidí zřekl společenství s Bohem a volil smrt). Lidské duše tedy po smrti nemohly přijít do nebe (mít společenství s Bohem) - a to ani duše spravedlivých. Spása je přece z milosti, ne ze zásluh.
Na onom místě oznámil svoje vítězství nad hříchem i smrtí a vysvobození duším spravedlivých. Této milosti se dostalo i těm, kteří při stavbě archy nevěřili Noemovi, když je napomínal k pokání, ale když viděli, jak se jeho slova vyplňují, obrátili se kajícně k Bohu. Zahynuli sice ve vlnách potopy, ale duši zachránili.
Do Ježíšovy vykupitelské smrti byli drženi - jako všichni ostatní spravedliví - v předpeklí ("uvězněni"), až je z něho Kristus vysvobodil.

O Kristově sestoupení do předpeklí je řeč i ve Skutcích 2,27. 31.

Je to také jeden ze článků Apoštolského vyznání víry.


]


Re: Re: Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 22. srpen 2009 @ 15:11:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Této milosti se dostalo i těm, kteří při stavbě archy nevěřili Noemovi, když je napomínal k pokání, ale když viděli, jak se jeho slova vyplňují, obrátili se kajícně k Bohu. Zahynuli sice ve vlnách potopy, ale duši zachránili.

To čteš kde? Neznám Bibli zpaměti, ale fakt si nevzpomínám, že by se o takových lidech někde psalo, což neznamená, že tomu tak není. Ale v tom Petrovi je to dáno do souvislosti s obětí spravedlivého za nespravedlivé.


]


Re: Re: Re: Re: Předpeklí. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2009 @ 21:57:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."v tom Petrovi je to dáno do souvislosti s obětí spravedlivého za nespravedlivé."...

Správně. Petr zde mluví o úžasné moci výkupné oběti Krista. O šanci na spásu i pro nespravedlivého hříšníka, který ale v okamžiku smrti dokáže svých hříchů litovat. Nemá naprosto žádné zásluhy, celý život promarnil - přesto ho účinná lítost zachrání před zavržením. A to jen mocí Kristovy výkupné oběti. To je příklad těch nespravedlivých, kteří se Noemovi posmívali. Když se naplnilo,co řekl a přišla voda, s poznáním přišla lítost. Litovali svých činů. Takoví sice stejně nezachránili svá těla od smrti, ale zachránili duše pro věčnost.


]


Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 22. srpen 2009 @ 01:41:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, jaký posměch a neláska ? Vždyť ta vaše církev je tak JežíšMarjávědomá !

Víš jaké je základní (a smrtelně tragické) heslo ŘKC ?

Co neubrzdím, to ukecám !



Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2009 @ 08:40:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jaký posměch a neláska ?

Podívej se na svůj komentář!
Takhle si představuješ křesťanskou lásku, podle které se mají poznat křesťané? Taková láska má prokvasit těsto?


]


Re: Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 22. srpen 2009 @ 11:17:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Máme být solí a ne hrncem medu !


]


Re: Re: Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 22. srpen 2009 @ 11:36:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je těžký, Lu,

když oko nerozezná, že kvas je v Bibli špatně, takže nemůže být láskou; pak stejně tak neví, co je zrnko soli - Granosalis a co hrnek medu. Nějak mu to splývá a my víme, co říká prorok Izaiáš (5:20-24) - Běda těm, kteříž říkají zlému dobré, a dobrému zlé, kladouce tmu za světlo, a světlo za tmu, pokládajíce hořké za sladké, a sladké za hořké. Běda těm, kteříž jsou moudří sami u sebe, a vedlé zdání svého opatrní. Běda těm, kteříž jsou silní ku pití vína, a muži udatní k smíšení nápoje opojného; kteříž ospravedlňují bezbožného pro dary, spravedlnost pak spravedlivých odjímají od nich. Z té příčiny, jakož plamen ohně zžírá strniště, a plevy plamen v nic obrací, tak kořen jejich bude jako shnilina, a květ jejich jako prach vzejde; nebo zavrhli zákon Hospodina zástupů, a řečí svatého Izraelského pohrdli. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 22. srpen 2009 @ 15:08:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevzpomínám si na to, že by Písm přímo někde přirovnávalo lásku ke kvasu, ale Oko měl na mysli asi Ježíšova slovo z Matouše, že "Království Nebes je podobné kvasu ..." Co je špatného na Království Nebes? A pokud vezmeme v úvahu Ježíšova častá slovo spojující Království Nebes s láskou, pak Okovo přirovnání vzájemné lásky ke kvasu nebylo nijak divné či hloupé.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 22. srpen 2009 @ 21:56:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj ssns,

měl jsi pravdu, oko měl zřejmě na mysli kvas i ve smyslu Pánova podobenství o Království Nebes z Matouše 13. Na Království Nebes samozřejmě nic špatného není ani na lásce, jde-li o lásku Boží. Pokud to oko myslel takhle, pak jeho přirovnání lásky ke kvasu, který prokvasí těsto není ani divné ani hloupé. Moje reakce byla zapříčiněna tím, že jinak je obecně slovo "kvas" v Písmu zmiňováno v negativním smyslu. Zmíněné Pánovo podobenství je snad jediná pozitivní zmínka jako výjimka z tohoto pravidla.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Posměch, neláska nebo pýcha a naivita ? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 22. srpen 2009 @ 21:44:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to těžký Lu,
zvlášť když si notuješ s Willym, který přece nemluví sám za sebe, ale ze kterého "mluví" sám kristus. Ale ten Willyho "kristus" zřejmě nějak zapomíná. Takové mezery jsem nepředpokládal. Vzhledem k tomu, jakou důležitost ve vaší víře má Písmo, je to na pováženou.

(Mt 13,33)
Řekl jim ještě jiné podobenství: "Nebeské království je podobné kvasu, který žena vzala a zadělala ve třech měřicích mouky, až všechno zkvasilo."

Kristova nauka má takovou vnitřní sílu, že je schopna přetvořit celý svět. Království Boží se ze zdánlivě nepatrných začátků rozšíří po celém světě.


]


Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy