Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Igor.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16224, komentáře < 7 dní: 391, komentářů celkem: 399226, adminů: 60, uživatelů: 5084  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 38 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

oko
cizinec
Akuzativ
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109602012
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu?
Vloženo Sobota, 27. září 2008 @ 20:05:41 CEST Vložil: Olda

Modlitební život poslal ares

Zamyšlení se nad Svatováclavským chorálem.

Drazí bratři a sestry v Kristu,

obracím se k Vám po delší době, abych se s Vámi podělil o své myšlenky. Dnes jsem se tradičně účastnil Svatováclavské pouti do Staré Boleslavi. Při této pouti je pro mě vždy nejhlubším okamžikem zpívat spolu s ostatními Svatováclavský chorál. A právě o něj se chci s Vámi podělit. Svatováclavský chorál je hluboká, alespoň pro mě hluboká, modlitba. Velmi stará modlitba. Modlitba, která vznikla a kterou zpívala ještě nerozdělená západní církev! Sv. Václava, hrdého svědka víry, tímto chorálem ctili katolíci, utrakvisté i husité. Ba co víc, sv. Václav je i jedním z úhelných kamenů mezi křesťanským východem a západem a tedy je ctěn i pravoslavnými.


Bratři a sestry, nechci tu ani propagovat katolickou víru v podání dnešní Římskokatolické církve, ani nechci nijak rozdělovat s tím, že bychom my katolíci snad byli nějak lepší, když navazujeme na svatováclavskou tradici. To ani v nejmenším. Chci Vám pouze dát k úvaze tuto hlubokou prastarou modlitbu, která mě samého tak hluboce oslovuje. Vím, že mnoho z Vás je kritiky právě těch věcí, které se v této písni objevují. Přesto právě Vás prosím, abyste se nad těmito věcmi zamysleli, právě s ohledem na Svatováclavský chorál a jeho historii. Historii křesťanů, našich bratrů a sester, kteří nás v našem pozemském putování již předešli a kteří se právě touto písní k Bohu modlili.

Prosím Vás, pečlivě se seznamte s textem Svatováclavského chorálu, který je pod tímto mým dopisem Vám a poté Vás zvu k diskuzi o tomto textu.

Váš ares.wares.


Svatý Václave, vévodo české země, *
kníže náš, pros za nás Boha, *
svatého Ducha! *
Kriste eleison.

Ty jsi dědic české země, *
rozpomeň se na své plémě, *
nedej zahynouti *
nám ni budoucím *
svatý Václave! *
Kriste eleison.

Pomoci my tvé žádáme, *
smiluj se nad námi, *
utěš smutné, *
zažeň vše zlé, *
svatý Václave! *
Kriste eleison.

Nebeské jest tvorsto krásné,
blaze tomu, kdo tam dojde,
v život věčný, *
oheň jasný *
svatého Ducha. *
Kriste eleison

Maria, Matko žádoucí, *
tys Královna všemohoucí, *
prosiž za nás, *
za křesťany, *
svého Syna, *
Hospodina! *
Kriste eleison.

Andělé svatí nebeští, *
račte nás k sobě přivésti, *
tam, kde chvála *
nepřestává *
věčného Boha. *
Kriste eleison.

Všichni svatí za nás proste, *
zahynouti nám nedejte, *
svatý Víte, *
svatý Norberte *
svatý Zikmunde *
svatý Prokope, *
svatý Vojtěše, *
svatý Jene Nepomucký, *
svatá Ludmilo, *
svatá Anežko, *
svatý Václave! *
Kriste eleison.

Bohu Otci chválu vzdejme, *
svatým křížem se žehnejme: *
Ve jménu Otce *
i Syna jeho*
i Ducha Svatého.*

Kriste eleison.


"Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 40 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Sobota, 27. září 2008 @ 20:52:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Za křesťany věřící živému Pánu Bohu mohu říci otevřeně, že se jedná o veřejné rouhání a ten, kdo s tímto výše popsaným kultem souhlasí, vydává sebe i své potomstvo prokletí. Kéž nám je Bůh milostiv před zhoubou plynoucí z této římskopohanské církve.

http://media.novinky.cz/156/141561-original-cby9v.jpg

Numeri 19:11-13  Kdo by se dotkl těla kteréhokoli mrtvého člověka, nečistý bude za sedm dní. Takový očišťovati se bude tou vodou dne třetího a dne sedmého, i bude čistý; neočistí-li se pak dne třetího a dne sedmého, nebudeť čistý. Kdo by koli, dotkna se těla mrtvého člověka, kterýž umřel, neočistil se, příbytku Hospodinova poškvrnil. Protož vyhlazena bude duše ta z Izraele, nebo vodou očišťování není pokropen; nečistýť bude, a nečistota jeho zůstává na něm.

Numeri 19:16  Tak kdož by se koli dotkl na poli buď mečem zabitého, aneb mrtvého, buďto kosti člověka, aneb hrobu, nečistý bude za sedm dní.

Cristiano



Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Sobota, 27. září 2008 @ 21:04:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Škoda že jsi se nevyjádřil k chorálu, jak jsem prosil, ale k ostatkům o kterých v tomto článku řeč nebyla... Když už tedy ty takto reaguješ mimo téma, budu já také: Zrovna teď jsem na TV Noe viděl svědectví ženy, která se narodila slepá a to takovým způsobem, že se narodila bez zorniček; a nyní ta žena vidí i když stále nemá zorničky!! Tento zázrak se jí stal na přímluvu sv. pátera Pia! Z hlediska lékařské vědy je její současný stav prokázaný i když naprosto nevysvětlitelný... Chceš snad tvrdit, že i toto je démonské??!! Slepí vidí...


]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 28. září 2008 @ 08:28:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chceš snad tvrdit, že i toto je démonské??!! Slepí vidí...

Neviem, ten dokument som nevidel, neviem to posudit. Treba ale brat na zretel mnozstvo katolickych podvodov a klamstiev v tejto oblasti, mnoho katolickych zazrakov je vymyslenych. Ale aj keby to bolo tak ako hovoris, demoni vedia robit zazraky, nie je to pre nich nijaky problem. Mnohi carodejnici a psychotronici dokazu uzdravovat od narodenia slepych, hluchych a podobne ... Pater Pio komunikoval s demonmi ktori sa vydavali za zomrelych uplne bezne a sila ktoru pouzival nemala s krestanstvom nic spolocne.

Pozri:




]


Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. září 2008 @ 22:37:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
cristiano

Hochu, ty jsi snad pořád pod Starou smlouvou. Takže bys měl být taky obřezán, světit sobotu, nejíst vepřové a spoustu jiných zvířat - tím se potom taky znečišťuješ.

Lv 7,23
 "Mluv k synům Izraele: Nesmíte jíst žádný tuk - ať už z hovězího dobytka nebo z ovce či kozy.

Sk 11,9
Ten hlas mi však podruhé odpověděl z nebe: 'Co Bůh očistil, ty neměj za nečisté!'

Jestliže Bůh prostřednictvím ostatků svatých činí zázraky, kde bereš tu smělost ho za to kritizovat?


]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 29. září 2008 @ 00:10:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takže ty jsi oko, kromě znesvěcení soboty dnem Boha slunce a kromě vypuštění přikázání "neuděláš si žádnou modlu" vypustil i zbylých osm přikázání z desatera? Vyhodil jsi z domova každé zpovědní zrcadlo, protože je celé psáno podle zákona daného Izraeli ve smlouvě?

  Nebo snad nekřtíš svoje děti osmý den, protože je to přesně podle starého zákona a ten už neplatí? Zrušil jsi ve své církvi úplně všechny kněze, protože ti jsou právě ze smlouvy s Izraelem, která už neplatí, kdežto v novém zákoně je jen jeden Kněz?

  To je docela pokrok.

  Nechápu, proč máš pořád snahu vkládat do slov někoho něco, co nenapsal. To jsou nějaké tvoje vidiny při čtení Granosalis? Myslel jsem, že se ti to stává jen u mě, ale zdá se, že i u jiných. Kritizoval snad cristiano Boha za něco? Je v jeho příspěvku nějaké slovo o zázracích?


]


Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 27. září 2008 @ 22:44:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že z chorálu dýchá čistá víra našich praotců, která zformovala i naši kulturu.

Nakolik se víra každého jednotlivce od ní liší, o to víc je mimo. Ale snad se alespoň všichni shodneme na posledním verši.



Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 27. září 2008 @ 22:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Chorál se obrací k zemřelému člověku - a to je zlé.

Prosba k člověku "nedej zahynouti nám ni budoucím" je pak už vysloveně tragikomická neboť vyslyšet takovou prosbu může pouze Bůh.

r



Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 27. září 2008 @ 23:14:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tak jsem si přečetl poctivě text chorálu, který měl být podle autora článku voláním ba dokonce modlitbou Božího lidu.
No, voláním možná je, ale rozhodně ne skutečného Božího lidu a rozhodně ne k Bohu, o modlitbě nemluvě, poněvadž tohle není modlitba, ale ohavnost v Božích očích, přinášející prokletí na ty, kdo by ho zpívali a mysleli to vážně.

Má-li to být vyjádření něčí/nějaké víry, pak tato víra rozhodně není Boží. Je to nevěra nejhrubšího zrna, která je hrubou urážkou trojjediného Boha. Ach jo.

willy



Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: ares v Sobota, 27. září 2008 @ 23:36:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ok. Neměl jsem ten článek psát. Přilil jsem zas pouze olej do ohně. Jak vidím vládne mezi námi totální nepochopení. Jestliže bych měl reagovat na tvá slova, tak řeknu pouze to, že víra, kterou vyjadřuje tento chorál je víra katolické i pravoslavné církve, tedy těch církví, které kdysi tvořili jednu jedinou nerozdělenou Kristovu církev. Já se k této víře hrdě hlásím a jsem přesvědčen, že je to ta pravá víra křesťanská!!


]


Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 10:41:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  V tomhle je jeden ze základních zmatků v pojmech, Aresi, díky že si na to ukázal.

  Pravá, katolická "křesťanská víra", je úplně stejná, jako víra naše, víra lidí, kteří věří Bibli a Ježíši. Ale je tam jeden nenápadný rozdíl - naše víra není ve Svatého Václava, Nebeské Tvorstvo a Všemohoucí Královnu, ale jako křesťané věříme slovům Ježíše Krista. Přesto, že máme stejně silnou víru, jako lidé v ŘKC, tak se naše "pravá víra křesťanská" obrací k jiné osobě.


  To slovo "křesťanská" pro nás samo o sobě definuje ten pojem. Jeho význam je "kristovská", "patřící Kristu", "v Kristově vlastnictví", přičemž tím Kristem, tím Bohem pomazaným, není myšlen Svatý václav nebo Královna všemohoucí, ale Ježíš Kristus. Můžeš si ještě přečíst můj příspěvek dole k této věci.


  Je dobré si takhle vyjasnit pojmy a jsem rád za tvoje příspěvky, dobře že jsi ho napsal. Jsem za to rád i z jiného důvodu - často mě tu kde kdo obviňuje, že "neznám katolickou církev, že katolická církev je jiná, než před dvaceti lety" a podobně. Tvoje příspěvky z hloubi duše vypovídají o tom, že to tak není. Že minimálně okolo tebe existuje úplně stejná ŘKC, jakou jsem znal před dvaceti lety já a jakou znám dodnes z působení na mé blízké.

 


]


Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 10:45:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Aresi.

Já Ti na rozdíl od jiných chci za článek poděkovat. Prosím nenech se otrávit lidmi kteří tu prosazují jen svůj pohled a ke štěstí a pocitu vlastní dokonalosti jim postačí, když si uleví na katolické církvi. Pokud z jejich pohledu má být protestantství především o nenávisti  ke katolické církvi pak je mi jich upřímně líto, naštěstí znám dost protestantů kteří se takto realizovat nepotřebují, o to mají více tolerance, pokory a méně nenávisti. 
Přeji Ti krásnou svatováclavskou neděli i dny všední.
Honza


]


Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 28. září 2008 @ 11:33:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aresi,

já ti věřím, že jsi článek napsal v upřímné víře a snaze přiblížit ostatním, co je pro tebe cenné a co je obsahem tvé (a zřejmě nejen tvé) víry. Víra, o níž píšeš, však není tou vírou - vírou Boží, kterou má věřit křesťan = kristovec, pravý následovník Krista.

Obsahem a předmětem Boží víry (Mk 11:22) skutečného křesťana - kristovce je však jen a jen Kristus a vše, co od Krista pochází, přichází, především Jeho (apoštolské) učení zaznamenané v NZ, jehož přijetí a zachovávání vede k chození podle Ducha a budování se v lásce, jinýmo slovy k žití Krista a skrze Krista, který je náš život a všechno (Ko 3:4,11). Tato víra je Božím darem věřícímu a její základní vlastností je fakt, že roste a projevuje se rozhojňováním lásky věřících k sobě navzájem (2Te 1:3).

Dalo by se toho samozřejmě naspat mnohem víc, ale snad toto prozatím postačí, aby bylo zřejmé, že mezi tvou vírou a vírou, jak ji zná a popisuje Bible, je rozdíl a to rozdíl zcela zásadní. Tož tak.

willy


]


Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Sobota, 27. září 2008 @ 23:45:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jasná ukázka toho, jak blízko mají římští katolíci ke spiritismu a démonům. Navíc se tím ještě chlubí. Nechte mrtvé hezky na pokoji. Stejně vás neslyší. Tyhlety "modlitby" vnímají akorát démoni.      EdPilgrim


]


Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: ares v Sobota, 27. září 2008 @ 23:52:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady z protestantského zdroje (http://veritas.evangnet.cz/html/circl1cz.htm#4) jasně plyne, že svatováclavskou tradici ctí drtivá většina křesťanstva: katolíci, pravoslavní, husité i luteráni. Možná to bude ode mne troufalé to tvrdit, ale napadá mne, že Váš názor zavání sektářstvím, troufáte-li se ho vydávat za jediný pravý křesťanský...


]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Neděle, 28. září 2008 @ 00:03:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O luteránech si nejsem tak docela jist, ale v dnešní době ekumenismu to nelze vyloučit. Mimochodem jste zapomněl na anglikány, kteří se taky modlí k mrtvým. Já se modlím pouze k živému Bohu. Pokud je to sektářství, tak se k němu hrdě hlásím.


]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: ares v Neděle, 28. září 2008 @ 00:20:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sektářství není modlit se pouze k Bohu, ovšem je sektářské, tvrdit, že nesmíme uctívat pravé svědky Kristovy, kteří již dnes v nebi velebí Boha, když drtivá většina křesťanstva věří a věřila, že světce uctívat máme..


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Neděle, 28. září 2008 @ 00:58:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ať čtu v Božím Slovu jak čtu, mohu zepředu nebo odzadu, nikde není nejmenší zmínky„ o uctívání zemřelých.  Že většina křesťanstva věří a věřila, že světce uctívat máme..není pro mne argumentem. Argumentem pro mně je: "Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí. Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo jí nalézá     Mt 7: 13 – 14". Komunisté také věří a přitom si neuvědomují po které cestě kráčejí. K jejich škodě. Každý je zodpovědný za svůj život i ten věčný. A hrát se svým věčným životem ruletu je bláznovství. A pokud vylučujete nebo zpochybňujete jakkoli Boží Slovo, tak mi připadáte jako námořníci, kteří nevěří kompasu a spoléhají se jenom na svoje oči.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: katusa v Neděle, 28. září 2008 @ 01:54:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
AMEN: naprosto súhlasím. katusa


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. září 2008 @ 10:20:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výstižné přirovnání, jen ho domyslit do důsledku. 
Protože bez očí by ti ani ten kompas nebyl nic platný. Mám - li tedy volit mezi očima a kompasem, volím oči. Ale ideální je spojení očí a kompasu = katolická víra. 



"Ať čtu v Božím Slovu jak čtu, mohu zepředu nebo odzadu, nikde není nejmenší zmínky o uctívání zemřelých."... 


Gen 50 13
Přinesli ho do kanaánské země a pochovali ho v jeskyni na poli Makpela naproti Mamre, na poli, jež Abraham koupil od Chetity Efrona jako své vlastní pohřebiště.

Můžeš nějak vysvětlit, proč se tahali s mrtvým tělem takovou dálku až z Egypta?

Ex 13,19
Mojžíš vzal s sebou Josefovy kosti, neboť ten zavázal syny Izraele přísahou: "Až k vám Bůh obrátí zřetel, vyneste odsud mé kosti s sebou!"

A znovu, proč tolik pozornosti mrtvému tělu? Vždyť (vytrženo z původního smyslu) mrtvý už nic nevnímá a nemá vliv na dění ve světě! Vysvětli, proč se s ním tahali, nemohlo to snad být z úcty k zemřelému?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál je ohavnost v Božích očích (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Středa, 17. červen 2009 @ 09:05:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že pohřeb jako projev úcty k zemřelému (a může to být třeba i pohřeb o něco složitější - jako např. výše zmíněná přeprava mrtvého těla na velkou vzdálenost) se diametrálně liší od vzývání mrtvých, což nikde v Bibli není pozitivně zmíněno. Mít k někomu úctu se přece nemusí spojovat s vírou v jeho velké možnosti. Takže proto, aby si získali Josefův vděk, popř. jeho přímluvu to asi nedělali.


]


Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 10:24:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Milý Aresi.

  Díky za tenhle příspěvek. Dobře to popsal oko a pod jeho příspěvek se mohu podepsat: "z chorálu dýchá čistá víra našich praotců, která zformovala i naši kulturu."

  Nebudu dlouze komentovat obsah té písně, o tom jsme tu už diskutovali dost. Jako křesťané máme úplně stejné doufání a spoléhání, úplně stejně naléhavou víru a prosby jako lidé v ŘKC, ale k úplně někomu jinému, než lidé v ŘKC. Dneska jsem vděčný, že jsem z víry a doufání v Boží stvoření a mocnosti v povětří, z té víry našich slovanských praotců, vysvobozen.


  Co budu komentovat je tvůj prožitek, který popisuješ, protože ho dobře znám. Krásný náboženský prožitek soudržnosti, hromadného zpěvu, různých vjemů duše není to, co člověk v křesťanství hledá. Křesťanství je jiné právě v tom, na jaké věci se soustředíme. Naše povolání není "běžte do celého světa hledat mražení v zádech a podlamování kolen". Lidská duše někdy je pěkná potvora (trochu nadneseně řečeno, ale jen trochu) a řídit se jí a spoléhat na její úsudek a prožitky je pro nás křesťany dost povrchní.

  K hlubokým náboženským zážitkům nebo obecně zážitkům duše nepotřebuješ katolický chorál a hodně lidí. Myslíš, že když mladý komunista s pocitem útlaku a křivdy od imperialistů zpívá ve stotisícovém davu internacionálu, že jeho prožitek není stejně hluboký, stejně nádherný, stejně formující, stejně zmrazující, jako když ty zpíváš s ostatními "Svatý Václave"? Myslíš, že stejně hluboké nejsou zážitky budhistů, krišnovců a kohokoliv dalšího v jejich náboženstvích? Jestli ano, měl by ses jich zeptat.

 



Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Neděle, 28. září 2008 @ 14:11:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče jistě máš pravdu, že chorál je také o mražení v zádech a jistě i komunisty mrazí v zádech když zpívají Internacionálu atd. Ale proč je mrazí v zádech? Protože zpívají o tom čemu upřímně věří...

V čem se ovšem tragicky mýlíš a opravdu se jedná o tvoje nepochopení, nikoli o nepravou víru katolické církve, je, když tvrdíš, že my se modlíme k někomu jinému než ke Kristu!! To je naprostý omyl, nebo rovnou zlá vůle... Ptám se: proč stále dokola, znovu a znovu opakujete, že my se modlíme k někomu jinému než ke Kristu, když my vám stále znovu a znovu na to opakujeme, že nikoli, že my se také modlíme pouze k Bohu. Ať už ke Kristu Ježíši, Bohu Otci, Svatému Duchu, nebo Jedinému Bohu v Trojici... To že uctíváme svaté, o kterých věříme, že jsou již shromážděni okolo Božího trůnu, je věc jiná... Tyto světce, nebo Panu Marii uctíváme právě pro jejich vztah k Bohu... A právě tím, že je oslavujeme, vzdáváme hold Bohu, který právě v nich působil... Světec není bez Boha nic a právě proto ho vždy uctíváme tzv. v Kristu!! Když by sis opravdu nezaujatě poslechl ten chorál, tak tam se zpívá: Sv. Václave pros za nás Boha, Svatého Ducha! A dodává se Kriste eleison! Což znamená Kriste smiluj se! Nemodlíme se tedy, jak by vyplývalo z tvých slov, Sv. Václave odpusť nám naše viny!!! Modlíme se Sv. Václave, náš vítězný bratře, přimlouvej se za nás u našeho společného Boha! A to je přece propastný rozdíl...

Já ti řeknu v čem je rozdíl mezi námi: Vy úzkostlivě dbáte na to, aby Kristu Ježíši nic neubralo slávu... Proto odmítáte mariánskou úctu, nebo úctu ke svatým, protože se domníváte, že tato úcta ubírá na úctě Ježíši Kristu... Vy tedy hlídáte, aby úcta Kristova byla stále vysoká... Náš pohled je stejný, ale cesta k jeho dosažení je jiná: My se snažíme našeho Pána (všimni si prosím opět, že máme stejného Pána, pro nás není Pánem Marie, nebo světec) ještě více oslavit, tím, že budeme svědčit o jeho skutcích, které vykonal v životě toho, nebo onoho světce, našeho bratra křesťana... Kdyby jsi tedy měl přijmout náš pohled, potom uvidíš, že tvoje vlastní snaha, aby Kristu neubyla sláva vede k tomu, že Krista naopak o jeho slávu, kterou má ve svých svatých ochuzuješ... Je to stejné jako když se snažíš nehřešit tím, že si dáváš předsevzetí nehřešit... To nefunguje, sám jsem se o tom přesvědčil... Ty se nemáš snažit potlačit své hříchy tak, že se zaměříš pouze na ně, ty se máš především snažit konat dobro a na to se zaměřit; čehož vedlejší produkt bude i to, že omezíš své hříchy...




]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 21:58:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Milý Aresi

  Čtu si ten příspěvek, co jsem napsal, znovu. Nikde v něm není ani slovo, že se modlíte k někomu jinému. Psal jsem tam o doufání, spoléhání, naléhavé víře a o prosbách. To vše v tom chorálu a mnoha dalších podobných chorálech a "modlitbách", obsaženo je.

  Ty umíš jen obvinit z neporozumění, podobně jako další lidé z ŘKC tady. Je to asi jedíné, co můžete dělat. Ale to je lež, sprostá a podlá, asi proto, že ti nic jiného nezbývá.

  Milý Aresi, znovu a znovu ti opakuju: Všechny ty poutě jsem absolvoval také, zpíval ty chorály v desítkách a stovkách tisíc lidí. Prošel jsem desítky posvátných míst zjevení, proklečel týdny v adoraci. Když o něčem píšu, vím o čem píšu a když ty říkáš, že tomu nerozumím, jsi lhář. Dej pozor, na to, co píšeš o mne. Sposta katolíků tady píše o křesťanech různé pomluvy. Obviňuju tě snad, že nerozumíš tomu, co píšeš o svojí víře? Věřím ti, že co o sobě píšeš, je pravda, že jsi upřímný. Vždyť to, co píšeš, je jak to, co bych já napsal před dvaceti leti, slovo od slova!

  Napíšu ti to tedy "po lopatě", v pojmech, které používám.

.. nedej zahynouti * nám ni budoucím * .. Pomoci my tvé žádáme, * smiluj se nad námi, * utěš smutné, * zažeň vše zlé. ..

  Tomuto my říkáme "prosba", "žádost", "doufání v něčí pomoc" a o tom jsem psal, ŘKC to nazívá "svatováclavská úcta". Jestli se modlíte, nebo ne, to je jiná diskuze a to si srovnej sám. Svatováclavský chorál se běžně nazývá "modlitba". Bylo by jen logické, že když se něco nazývá "modlitba", že to znamená, že se to modlí. Když říkáš, že "se to nemodlíte", tak ti věřím, ale nerozumím. My jsme se to normálně modlili.


  Pokud jde o Ježíše a jeho slávu, tak je to se mnou jinak, než jako to píšeš ty. Na rozdíl od jiných nebeských mocností má jméno Ježíš slávu, moc i úctu samo v sobě. Ježíš nepotřebuje nikoho, aby nějakou úctu přidával, nebo aby někdo strážil jeho slávu. Nemusí mít statisíce uctívajících, aby se projevila jeho moc skrze nějaké zjevení nebo materiální věci. Ježíšovo slovo má moc samo od sebe a pro přijetí té moci stačí to slovo v Boží víře vyslovit.

  I to je jeden z důvodů, proč je naše doufání v Ježíše a ne v někoho jiného. Jestliže Ježíš říká: "Kdo ve mne věří, bude mít život věčný" a my mu věříme, nemusíme k nějaké jiné mocnosti v davech volat: "nedej zahynouti nám ni budoucím". Jestli říká: "Hospodin jest síla má a štít můj, v němť jest složilo naději srdce mé, a dána mi pomoc; ..", nepotřebujeme další mocnost, kterou bychom žádali o pomoc.
  Jestli říká: "Bůh zavřel všechny pod neposlušnost, aby se nade všemi smiloval. ", nepotřebujeme nějakou další úctu k tomu, aby se nad námi smilovala. Jestli říká: "Až však přijde ten Utěšitel, kterého vám já pošlu od Otce, Duch pravdy, který vychází z Otce, ten bude o mně vydávat svědectví. ", stačí, když člověk příjme toho Utěšitele, který je pro každého.

  Z mého postoje je to jen víra slovu, které řekl můj Bůh. Nijak to nesouvisí s jeho slávou. Žádná nebeská mocnost nemá šanci ubrat byť jen kousek slávy Ježíši. Dodnes mám napaměti to, jak Neposkvrněné početí prchlo před jménem Ježíš, bez diskuze na jeho slávou. Nemělo nejmenší šanci ubrat Ježíši byť jen kousek slávy.



]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 29. září 2008 @ 18:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám sílu s tebou již diskutovat... A to nejenom proto že mně obviňuješ ze sprostých a podlých lží... Nemám sílu vysvětlovat ani to nejzákladnější, že sice se u mně nejedná o sprosté lhaní ani o podlost, ale o upřímnou katolickou víru... Má víra je opravdu jiná víra než víra tvoje, ale proto se ještě nejedná o podlost a lži... Jestliže snad žiji ve lži, tak té lži upřímně věřím a proto nejsem podlý...

Jak říkám, diskuze mezi námi opravdu smysl nemá. Opravdu si nerozumíme, já tobě a ty mne... Navíc diskuze je stejně nepodstatná... Co kdokoli z nás změní? Jsme jen kapkami v oceánu... Uvidíme se u Božího soudu, tam budeme rozsouzeni, tam se setkáme se skutečnou Pravdou a doufejme, že bude k nám obou milostiva...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 29. září 2008 @ 19:47:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Milý Aresi.

  Mám jednoduchou radu - když si čteš komentáře, prosím, čti v nich to, co v nich je a nečti v nich to, co v nich není.

  Nekomentuju tvojí víru, tu můžeš komentovat jen ty. Nikdy jsem to nedělal a pokud ano, tak jen tak, že ti věřím, že tvoje vyznání je ze srdce a upřímné.


  Co komentuju je tvoje hodnocení mne: "V čem se ovšem tragicky mýlíš..." a podobně. Já se v těchto věcech tragicky nemýlím. Píšu, co jsme jako katolíci dělali, čemu jsme věřili a komentuju konkrétní slova, která katolíci se vší vírou zpívají dodnes a která jsi také ty napsal ve svém příspěvku.

  Dále komentuji to, když do mých příspěvků vkládáš věci, které tam nejsou a které jsem nenapsal a pak je komentuješ, jako by tam byly. To je nečestné a nepříjemné jednání nebo dokonce lež, která má stáhnout diskuzi jiným směrem a to jsem komentoval.


  Tyto dvě věci prosím odděl: Budeš-li útočit konkrétně na mne osobně, klidně ti řeknu, že je to lež. Budeš-li psát o své víře, piš si, co uznáš. Jsi svobodný člověk, můžeš věřit čemu chceš a komu chceš, v tom je tvoje svoboda, nijak tě nechci a ani nemůžu nutit věřit tomu, komu věříme my.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 29. září 2008 @ 21:02:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče, já ale také neútočím konkrétně na tebe, když píšu, že se tragicky mýlíš v posuzování mojí víry... Vidíš to? Jsme ve stejné situaci - oba svoji víru bráníme, oba si za svou vírou stojíme a tímto postojem zároveň popíráme víru toho druhého... Mě, stejně jako tobě, připadá, že útočíš přímo na mně, když mě ironicky chválíš za mé vyznávání víry, abys právě na tom mohl ukázat jak je katolická víra v tvých očích špatná...

Píšeš, že komentuji věci, které ve tvých příspěvcích nejsou... Narážíš tedy zřejmě na toto: Čtu si ten příspěvek, co jsem napsal, znovu. Nikde v něm není ani slovo, že se modlíte k někomu jinému. Psal jsem tam o doufání, spoléhání, naléhavé víře a o prosbách. To vše v tom chorálu a mnoha dalších podobných chorálech a "modlitbách", obsaženo je. Toto jsem skutečně komentoval, protože mně pobouřila tato tvoje slova, napsal jsi: Jako křesťané máme úplně stejné doufání a spoléhání, úplně stejně naléhavou víru a prosby jako lidé v ŘKC, ale k úplně někomu jinému, než lidé v ŘKC. Už ti to psal Oko, ten si toho také všiml. Není rozdíl jestli jsi psal o modlitbách, či doufání, v tom není rozdíl, to je pouze slovíčkaření. Tudíž je jasné, že jsi napsal, že my katolíci nedoufáme pouze v Krista, tak jako vy, ale v někomu úplně jiného...

Buď s Bohem, vždyť jak už jsem psal, naše spory stejně nic nevyřeší...


]


Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 28. září 2008 @ 11:44:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinče. Církev katolická je církví křesťanskou (Kristovou, ne Václavovou, či Mariinou). Promítá se u tebe stejné nepochopení, jaké vyčítá Pavel Korintským (.Kor 1, 12-13) Míním pak to, že každý z vás říká: "Já jsem Pavlův," "Já zase Apollův," "Já zase Kéfův" a "Já zase Kristův."Je Kristus rozdělen? Byl snad za vás ukřižován Pavel? Anebo jste byli pokřtěni ve jméno Pavla? 
 ... „často mě tu kde kdo obviňuje, že "neznám katolickou církev, že katolická církev je jiná, než před dvaceti lety" a podobně. Tvoje příspěvky z hloubi duše vypovídají o tom, že to tak není. Že minimálně okolo tebe existuje úplně stejná ŘKC, jakou jsem znal před dvaceti lety já a jakou znám dodnes z působení na mé blízké.“...
Tedy Katolická církev je Kristocentrická. V tom je stejná po 2 000 let. V něčem se mění – a to v přístupu k lidem a kulturám, jak je pod vlivem Utěšitele ( Ducha svatého) postupně uváděna do plné pravdy. Tedy to, co zůstalo po dvacet let stejným, je jenom tvé pokřivené vidění.  Pokřivené říkám proto, že z našich příspěvků jsi už mohl poznat rozdíl mezi tvou představou a skutečností. Přesto ho zaslepeně ignoruješ. Sám jsem zde několikrát vysvětloval náš postoj k Bohu i svatým. V rovině racionální bys nám tedy už neměl předhazovat takové nesmysly, jako že nemáme Boha na prvním místě. 



Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 28. září 2008 @ 22:07:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
???

  Oko, o čem to prosím píšeš?  O tobě jsem se, pokud vím, nikdy nevyjadřoval co máš nebo nemáš na prvním místě? Čteš nějaké příspěvky, které neznám a které jsem nenapsal? Ve kterém příspěvky jsem psal něco o tobě a dokonce v tom smyslu, že nemáš Boha na prvním místě? Mám tu dvojníka?

  Z příspěvků Arese a tvých poznávám stejnou ŘKC v jaké jsem žil, proto jsem to napsal. Popisujete jí dokonale a do puntíku. Promiň, ale poznávám to i z překrucování pojmů, které píšu, z připisování mi něčeho, co jsem nikdy neudělal - jak od tebe, tak od Arese.


]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 12:11:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zamysli se tedy nad tím, co říkáš tímto svým výrokem:

"Jako křesťané máme úplně stejné doufání a spoléhání, úplně stejně naléhavou víru a prosby jako lidé v ŘKC, ale k úplně někomu jinému, než lidé v ŘKC. Dneska jsem vděčný, že jsem z víry a doufání v Boží stvoření a mocnosti v povětří, z té víry našich slovanských praotců, vysvobozen".

ale k úplně někomu jinému, než lidé v ŘKC.
Což je zavádějící, jakoby se katolíci k Bohu neobraceli a komunikovali pouze se svatými. Oklešťuješ a deformuješ tak obraz naší víry.


A ještě jednou:
...z víry a doufání v Boží stvoření a mocnosti v povětří...

Jak jinak mám toto vnímat, ne - li jako překrucování naší víry?
Neznám žádné mocnosti v povětří, ke kterým bych se já, nebo kterýkoli katolík obracel, pokud tím tedy nemíníš strážní anděly. Ale takový výraz pro ně nepoužíváme. Bible označuje mocnostmi v povětří zlé duchy a k těm se my neobracíme.

(Ef 6,12)
Vždyť náš boj není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti mocnostem, proti světovládcům temnoty tohoto věku, proti duchovním silám zla v nebesích.

Pavel taky nedává anděly a mocnosti do jednoho pytle, ale vyjmenovává je zvlášť (Ř 8,38).


Tvá manželka, tví blízcí nejsou Božím stvořením? Nemáš k nim důvěru, neobracíš se na ně o pomoc a spolupráci, nedůvěřuješ jim snad? I z toho ses snad už vysvobodil? Je na tom snad něco zlého, spoléhat na Boží stvoření? Vždyť právě tak se projevuje křesťanská láska k bližnímu v praxi.

A co jiného děláme my, když se na úplně stejném principu obracíme ke svatým v nebi?

Nemám pak právo já mít ten pocit, že překrucuješ katolickou víru, zvlášť když proklamuješ, jak dobře ji znáš! Kdybys ji totiž skutečně znal a opravdově žil, tak bys církev nikdy neopustil.






]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 29. září 2008 @ 14:17:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj oko.

  Jedna ze zásad komunikace je neodvádět slova od tématu. Bavíme se tu nad svatováclavským chorálem, už jsem to psal Aresovi. Nad slovy: "... rozpomeň se na své plémě, nedej zahynouti nám ni budoucím... Pomoci my tvé žádáme, smiluj se nad námi, utěš smutné, zažeň vše zlé, ..."

  Když komentuju nějaký článek, komentuju to, co je v něm napsané. Tomu, co ve svatováclavckém chorálu je, říkám "obracení se na nebeské mocnosti". Pro nás křesťany je normální, že o tyto věci žádáme Boha skrze Ježíše Krista, našeho prostředníka a přímluvce. Pro katolíky je normální že o toto žádají "Svatého Václava", "Královnu nebes", "Neposkvrněné početí" nebo někoho podobného ze stejné oblasti vlivu, t.j. někoho jiného, než v koho doufáme my.

  To je faktické označení stavu, jestli to deformuje vaši víru, to už si budete muset srovnat vy sami. Zavádějící by bylo, kdybys tvrdil, že "Svatý Václav" je stejná osoba, jako "Bůh", t.j. že naše volání k Bohu v této věci je ke stejné osobě jako katolické volání ke Svatému Václavu v této věci.


  Pokud už používáš nějakou analogii, tak je to asi takto: Moje manželka žije vedle mě. Obracím se na ní, když potřebuju různé věci :-) Ale i když je to kupodivu, neobracím se na ní s tím, aby se na mne rozpomenula, nedala mi zahynouti, aby se nade mnou smilovala, utěšila mne a zahnala vše zlé. Pokud bych to dělal, asi by mne mnoho lidí nepovažovalo za normálního.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál - prastaré volání Božího lidu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 19:04:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatí ale nejsou mocnosti v povětří, to pak zavání satanismem.

Když prosím Boha o cokoliv, vždycky s dodatkem, ať se tak stane, je - li to jeho vůle. Kristus je Bůh, v tomto případě není prostředníkem, ale je to přímý kontakt. Mnoho z vás tady vůbec nerozlišuje význam prostředníka. Máte to pomotané a zpřeházené.

Kristus je JEDINÝM prostředníkem naší spásy. Jen skrze něho se můžeme dostat do nebe. Pro jeho zásluhy vykoupení a pro jeho úlohu posledního soudce. Není jiná cesta.

Úplně jiná situace je ve směru opačném, v milostech od Boha. Bůh k tomu může použít různé prostředníky - naše přátele, cizího člověka, svatého v nebi, nebo i anděla. Tvrzení některých zde, že máme jen jediného prostředníka - vytrženo z kontextu - je s prominutím blbost. Pán Ježíš rozmnožil chleby, však lidem je roznášeli prostředníci - apoštolové.

Požádat svatého o pomoc je situace naprosto stejná, jako když se dostanu do situace, na kterou mé síly nestačí, a zavolám si na pomoc kamarády. Bohu se líbí, když si lidé navzájem pomáhají, sám je Láska a toto jsou projevy lásky. Neměli - li by svatí v nebi možnost pomáhat (projevovat lásku) podobně, jako žijící lidé sobě navzájem, pak by to logicky znamenalo, že kvalita žití v nebi je nižší, než na zemi (kde si projevovat lásku můžeme).

Ale my víme, že je to opačně, že kvalita žití v nebi je vyšší, než na zemi, a proto i možnosti projevovat lásku jsou vyšší.




]


Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. září 2008 @ 17:14:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

nemyslím si, že by vám Cizinec předhazoval nějaké nesmysly. Kdybyste měli Boha na prvním místě, nemohli byste zpívat "Bohu" takový hnus, jakým SVCh pro Boha je. Kdybys tak jen mohl vnímat, co Bůh cítí, když to zpíváte, aby se ti otevřely oči a uši, abys viděl a slyšel to, co slyší Bůh. Kdybyste znali Boha, padli byste na kolena a prosili o Jeho milosrdenství a milost odpuštění vašeho ohavného modlářství. Nejhorší je, že vy si vůbec neuvědomujete, že pácháte modlářství a další ohavné věci a žijete ve lži, kterou vydáváte za pravdu a právě pro tu nevědomost, je-li jaká, se nad vámi může Bůh smilovat tak, jako nad těmi, kteří vydali Pána Ježíše na smrt; tak jako nad Pavlem, který ještě jako Saul z Tarsu pronásledoval Pána Ježíše v Jeho věřících. Jestli to však někteří z vás dělají vědomě, pak jim není pomoci a Bůh nemá způsob, jak se nad nimi slitovat. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 19:10:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy.
Uvědom si laskavě, že kdyby tví předkové nezpívali k Bohu to, čemu ty říkáš HNUS!!! , tak jsi dneska křepčil kolem sochy nějakého Ódina, či Radegasta. To oni ti zprostředkovali světlo víry - i když se k tobě nedostalo v plné síle a čistotě.

Když už ne pro nic jiného, alespoň z úcty k nim vol lépe slova.


]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 29. září 2008 @ 19:34:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miesto radegasta a Odina vzyvaju kralovnu nebies a demonov co sa vydavaju za zomrelych ... Ty v tom ako vidis nejaky pokrok ?

Inac medzi nami, povedz nam oko, ktora z tychto modiel je ta spravna ?  Pozri: http://calvaryadvisor.org/resources/_wsb_485x690_semichld.jpg


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 29. září 2008 @ 20:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme
promiň Kristu, že se narodil jako každý jiný člověk a že pak každá matka s dítětem vypadá stejně. Chyba tedy není v samotném vyobrazení, ale ve tvém postoji k němu.

Modlářství je záležitostí lidského srdce, ne samotného předmětu. Jeden a ten samý předmět může být buď jenom posvátným, jehož prostřednictvím dostaneš Boží milost, nebo se tvůj vztah k němu změní a může se pak stát modlou.

Krásný příklad nám dává historie Mojžíšova bronzového hada.

Pamatuj!

Co je důležité, je očím neviditelné! (Malý princ, Exupery).
Přestaň být přízemním a malicherným.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 29. září 2008 @ 20:28:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mily oko,

Matka a dieta mozno vypada tak isto ale je len asi 9 matiek, ktore su predmetom zboznovania okultnych nabozenstiev a len jedna ktora je uctievana ako modla miesto Boha. A ako si spravne poznamenal, medeny had, ktoreho uctievali Izraelci miesto Boha bol (na rozdiel od vasich modiel) rozsekany na prach a spaleny ...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. září 2008 @ 11:54:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A ty vidíš do našich srdcí, jaký máme postoj k Marii?

Že to není postoj těch, kteří pohledem na Mojžíšova hada byli zachráněni před smrtí, ale postoj těch, kteří provozují modloslužbu tím, že si dali věc stvořenou na místo Boha?

Opravdu se cítíš oprávněný tyto věci soudit u jiných? Pokud posuzuješ, posuzuj raději své vlastní srdce - kolik je v něm lásky, či nenávisti.


]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 29. září 2008 @ 20:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

možná tě to překvapí, ale moji předkové pocházejí z Malé Asie, kde apoštol Pavel zakládal sbory, k nimž pak mluvil i sám Pán Ježíš skrze dopisy napsané apoštolem Janem. A ti rozhodně nic takového Bohu nezpívali, ale také nic mi nezprostředkovali (nebo o tom nevím). Jenom jsem po svém znovuzrození vnímal v duchu, že se za mne přimlouvala moje babička jako ostatně za všechna svá vnoučata.

Svá slova jsem volil naprosto uvážlivě a vím, co a proč jsem napsal. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 30. září 2008 @ 12:06:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy
Nebudu zkoumat, zda se to týká všech tvých předků, a také nevím, ze které části Malé Asie tví předkové pocházejí. Každopádně všechny křesťanské církve z té oblasti (řecká ortodoxní, pravoslavná, syrská, arménská) mají několik společných rysů: společné kořeny Tradice sahající až k apoštolům a obrovskou úctu k Matce Boží i ostatním svatým. Bohužel, ani toto ti tví předkové nepředali. Ale úplně zásadně to zas nevadí, toto není podmínkou spásy. Je to jen ochuzení bohatosti vztahů v životě o některé rozměry.


]


Re: Re: Re: Re: Svatováclavský chorál (SVCh) je hnus! (Skóre: 1)
Vložil: herrkarl v Středa, 17. červen 2009 @ 09:46:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko,
jistě, díky těmto naším předkům se dostalo Evropě křesťanské víry v její západní podobě, zaneřáděné pohanstvím. Když ale došlo k lepšímu pochopení Božího slova (založenému na snaze chápat je skrze ně samé a ne skrze to, co už člověk zná z náboženství, že by to měl vědět, a snaží se tedy Slovo vykládat jako by ta tradice nebyla (pro tradici je místo tam, kde Písmo mlčí), snaží se od ní oprostit, a že k té tradici patří i spousta prvků původem pohanských), je třeba toto provizorium, tento stav, který je sice blíže křesťanství než slovanská víra, ale přeci jenom ho nedosahuje v maximální možné míře, opustit ve prospěch lepšího výkladu, výkladu, který se neomezuje na konfrontaci Písma se současným stavem, ale snaží se je vidět v souvislostech historických.
Víra kolem SVCh určitě přispěla k christianizaci našeho prostoru, ale je již překonána, neboť máme lepší náhled na Boží slovo, které hovoří jasně: žádné vzývání mrtvých. Samozřejmě, že toto Slovo hovoří pouze k těm, kdo umějí číst nebo k těm komu je čteno (a v tomto ohledu nebyli tehdejší lidé asi na moc vysoké úrovni, navíc kompilátorství se věnovat nemohli, takže odevzdali výklad Slova někomu jinému - církvi; dnes se to ostatně děje stejně, proč lidi věří evoluci nebo atheismu? Protože to vědci mohou doložit, oni to vědí, my jim pouze věříme, že svět vykládají správně. Často se musí člověk spolehnout na tvrzení druhých a nemůže všechno zkoumat sám.).
Různých průkopníků vědy si můžeme taky vážit a víme, že kdyby nebylo jejich činnosti, nebyli bychom tam, kde jsme, ale jejich tvrzení jsou třeba z velké části bludná a není třeba se k nim vracet. Podobně je to i s náboženstvím - nebýt tehdejší víry, nemohli bychom na ni navázat a očistit ji, ale v porovnání znečištěné a čistší verze je třeba tu znečištěnou odmítnout - třeba i jako hnus.


]


Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy