Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116608852
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty
Vloženo Čtvrtek, 15. květen 2008 @ 22:08:27 CEST Vložil: Bolek

Společnost poslal Newman

Farář Církve bratrské Daniel Kvasnička zřejmě velmi dobře ví, proč se s tímto titulem mediálně zviditelňuje. Je signifikantní, že v souvislosti s tématem svého článku ve středečních Hospodářských novinách o vyrovnání státu s církvemi užívá právě titulu farář a nikoli prostého titulu kazatel či charismatického pastor, které v CB mají alespoň nějakou tradici.

Anebo jsme možná jen svědky vývoje a dalšího směřování Církve bratrské, jehož katalyzátorem jsou dost možná právě ty desítky miliónů (pro CB se počítá se 46 759 508 Kč ročně), které jí v blízké budoucnosti kynou. Za šedesát let to bratru dělá dvě miliardy osm set padesát miliónů, nepočítajíc v to úroky.

Není to málo, pro církev tak titěrnou, že o ní běžný občan nemá ani tušení. Možná, že právě tato suma, která má CB spadnout do klína ze státního nebe, je katalyzátorem posunu hodnot v CB a její nelíčené servilnosti vůči Římskokatolické církvi, jež pro tyto státo-nebeské dary odvedla v parlamentu prostřednictvím "svých" lobbistů a poslanců drtivou většinu práce.

Váha téměř tří kýžených miliard může být až tak nesnesitelně těžká, že může CB dávat takový pocit důležitosti, že se její provinční kazatelé mohou vžívat do rolí farářů Matky Církve, kteří již již spoluspravují v dobách komunistické totality pro ně nepředstavitelné jmění.

Možná, že je i necelé tři miliardy tvrdé české měny mohou oslepit natolik, že jsou schopni stavět neuvěřitelné konstrukce, jen aby jejich přijímání obhájili. A to ne před vlastními ovečkami (ty jsou zřejmě již na státní penězovod dobře připraveny), ale (světe div se!) před nevěřícími občany (světem!), kteří navíc tyto dotace církvím z vlastní kapsy nelibě nesou.

Čeho všeho byl farář CB Daniel Kvasnička ve svém článku Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty schopen, posuďte sami:

Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty

Byl Ježíš Kristus chudý? Nebyl. Chudým se ale pro nás lidi stal. To není naše tvrzení, ale biblické slovo ze druhého dopisu do Korintu. A když se teď politici předhánějí v biblických citacích, neuškodí krátký výcvik ani v novinách.


- Mediální manipulace spočívá v dovednosti posunout význam reálných faktů tak, aby dobře posloužily účelu, který autor sleduje. Rozklíčování tohoto efektního posunutí významu provedeme jednoduše tak, že jej vrátíme (posuneme) zpět tak, aby se příměr přiblížil odpovídající situaci. Co by udělal Ježíš, kdyby se dostal do podobné situace v těle? Přijal by od židovské rady nebo dokonce od mocného Říma majetkové vyrovnání? Dovedeme si to představit? Odpovězme si sami.

Výcvik občanů od faráře CB v Hospodářských novinách však pokračuje dál:


Opatřuj nás chlebem

Kristus dal nakonec i svůj vlastní život, do mrtě zchudl - tak se dá pochopit souvislost apoštolského slova. Když z něj chtěli lidé v davu dělat automat na rozdávání chleba, ztratil se jim, jak píší evangelia. Když si rodáci z Nazaretu dělali nárok na jeho dobročinnost ze sousedských důvodů, odmítl, tvrdí se jinde. Jiné zase Kristus v příběhu chválil za to, že dobře se ziskem hospodařili. A toho, který s penězi ani nepohnul z lenosti, strachu a lakoty, přísně trestal.


Představě, že bohatství je nebezpečím pro člověka, lze rozumět. Vidíme v dějinách mnoho příběhů, které podporují takový názor. Nicméně dost příběhů vypráví o katastrofách z chudoby, na to nezapomínejme. Tedy ani chudoba není všelékem na bolest duše.


Bohatý mládenec z evangelií měl svůj majetek prodat, rozdat chudým a následovat Krista. Až v tom následování je tajemství jeho pokoje a úspěchu, protože jemu majetek právě v následování Krista překážel. Zůstává tedy v platnosti moudré slovo z biblické knihy Přísloví: Vzdal ode mne šálení a lživé slovo, nedávej mi chudobu ani bohatství! Opatřuj mě chlebem podle mé potřeby, tak abych přesycen neselhal a neřekl: "Kdo je Hospodin?" ani abych z chudoby nekradl a nezneuctil jméno svého Boha. (Přísloví 30, 8-9)


Církev může mít majetek. Jak to sama říká: Byl jí svěřen nikoli donátory, ale Pánem Bohem. Prostě Pán Bůh dopustil, aby byla bohatá, aby vlastnila majetek. A zase dopustil, aby byla majetku nejednou zbavena, a tak může dopustit, aby jím zase hospodařila, a dostala tak další šanci dělat to moudře a rozumně.


- Bohatství je nebezpečné pro člověka a nikoli pro církev? Chudoba způsobuje církvím katastrofy? Budou státní miliardy všelékem na bolest církevní duše? Je následování Krista možné s miliardami od státu? Bude církev z chudoby krást a zneuctí jméno svého Boha? Přišla (zejména katolická církev) ke svému majetku čestně? Bez násilí, vydírání, nevolnické práce, nespravedlivých soudních procesů? Nedopustil Bůh na církve ztrátu majetků proto, že byl z valné většiny nečestně nabytý a že odváděl církev od jejich Velkého poslání?


Je pravděpodobné, že ti, jejichž předkové majetek církvi násilně odebírali, zavírali kněží a řádové bratry či sestry ponižovali a věznili, nebudou jásat. Je ale komické, když dnes církvi právě tito lidé vykládají Husa, Komenského a čtou apoštoly. Dokonce mají strach, abychom nezkrachovali!

Když se zákon o vyrovnání mezi státem a církví nepovede schválit, svět se pro to nezboří. My to dovedeme i bez miliard. Ale dovedli bychom to i s nimi. O tom se lehko přesvědčíme, stačí se kolem dívat. Jedno lůžko v nemocnici postavíme a provozujeme téměř za poloviční cenu, než to dokáže stát a daleko levněji, než to bude provozovat zdravotnický podnikatel.


Dost textů z evangelií hovoří o tom, jak se má hospodařit s majetkem a penězi, kam peníze patří a kde mají svoje místo. Jejich autorem je Kristus Pán, žádný církevní ideolog. Není třeba se tedy bát o penězích mluvit otevřeně a s bázní před Bohem s nimi hospodařit. Umíme přece mít hojnost i strpět nouzi.


- Farář CB Daniel Kvasnička nám zde podsouvá, že občané této země, kteří nejásají nad miliardami církvím, se zřejmě podíleli na násilném odebírání majetků církví, na ponižování a věznění katolických řádových sester. Má tedy občan vůbec na vybranou? Nechce-li být počítán spolu s hanebnými zloduchy totalitní doby, musí nad státními miliardami církvím jásat? Pan farář se zde dopouští neodpustitelného zjednodušování dělením na černé a bílé. Odkud pak bere tu sebejistotu, že my (církve) dovedeme hospodařit a nezkrachujeme? Je udivující. Je snad církev Páně kvetoucí globální firmou, která dokáže vždy generovat zisk? A není náhodou onen vygenerovaný zisk vykoupen obětinami pracujících věřících? Obětinami, se kterými žádný světský ekonomický subjekt nemůže počítat?


Lze žít bez peněz. I s nimi

Daleko závažnější je, když se v domácím prostředí usídlí představa, že je naše republika tak chudá, že si už vůbec nemůže dovolit vyrovnání s církvemi a náboženskými společnostmi, natož investice do vědy vzdělání či péče o zdraví dětí. Obyčejní lidé už to opakují, protože uvěřili, že stát na to nemá. Vítězství politické poučky "stokrát opakovaná lež se stává pravdou" nás zasahuje na velmi citlivém místě. Odnaučíme se dávat a ve vlnách zájmu médií po katastrofách si vždy nad SMS zaléčíme jizvy na duši neosobním darem, "který nás nezabije". Pravidelnost, odpovědnost za nápravu křivd a péče o druhé nám však chybí.


- V čem spočívá závažnost toho, že občané mají představu, že stát nemá prostředky na miliardy pro církve? Podle faráře CB Daniela Kvasničky zřejmě v tom, že tomu uvěřili! Že nevěří v to, že církve naopak miliardy potřebují! Potřebují však církve opravdu miliardy od nevěřících, kteří je ke všemu nechtějí dobrovolně dát? Je stokrát opakovaná lež, že stát na miliardy pro církve nemá, zásahem církve Kristovy na velmi citlivém místě? Nedostanou-li církve od státu miliardy, odnaučí to opravdu občany dávat? Jsou neosobní dary občanů na katastrofy formou DMS horší nežli miliardy z jejich kapes církvím? Jsou státní miliardy církvím osobním darem občanů "který je zabije"? Je miliardová péče státu o církve péčí občanů o druhé?


Mí přátelé létají do Čech učit angličtinu pravidelně rok co rok, místo své dovolené. Podivují se nad rychlým nástupem konzumní kultury. Proč ne? Budiž nám to přáno, ale přestaňme s fňukáním a dobře hospodařme! Budeme ze všeho skládat účty. Ne před finančním úředníkem, ale před Pánem Bohem. My nejsme žádní chudáci!

Autor: Daniel Kvasnička


Autor je farářem Církve bratrské. Zodpovídá za kampaň k zákonu o vyrovnání s církvemi www.cirkevnimajetek.cz.

- Američtí přátelé faráře CB Daniela Kvasničky, létající do Čech učit angličtinu, jsou zřejmě většinou dobrovolníci KAMu, kteří si tak zhusta odbudou povinnou zahraniční praxi pro svoji high school. Splní si tak povinnost jak vůči škole tak vůči své církevní komunitě. Jiný kraj, jiný mrav. Vyslanci Říše konzumu zde zřejmě očekávají domorodce, kterým stačí k radosti pár barevných korálků. Jinak si onen podiv nad budováním rozvinuté konzumní kultury ani nelze vysvětlit.

Apel na občany, aby nefňukali nad poloprázdnou státní pokladnou a dobře hospodařili, aby se naplnila miliardami pro církve, je výraznou tečkou agitačního článku faráře CB Daniela Kvasničky. To, že právě on zodpovídá za kampaň Církve bratrské k zákonu o vyrovnání s církvemi nepřekvapuje. Překvapuje však, že nejen Církev bratrská vůbec takovou kampaň v rámci ERC podporuje a k čemu pak že ji asi potřebuje.

Karel Novák


Podobná témata

Společnost

"Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 15. květen 2008 @ 22:22:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bude církev z chudoby krást a zneuctí jméno svého Boha?

Toť otázka, ale podle toho, jak ždímou AC a velká část JB ze svejch vobčanů desátky, by mě to zas až tak nepřekvapilo.

A není náhodou onen vygenerovaný zisk vykoupen obětinami pracujících věřících?

Špatná otázka. Lepší otázka: Z jakýho procenta je onen vygenerovanej zisk vykoupenej vobětma pracujících věřících?



Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 16. květen 2008 @ 01:02:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám trpělivost číst sáhodlouhé články, Takže po pár odstavcích už nevím co se v něm píše a nedočtu to do konce. Vadí mi i to, že se v článcích stále někdo s jinými o něčem dohaduje.
Ale k začátku : byl Ježíš chudý nebo bohatý?  K tomuto jedinému bodu :

Odpovídám po svém : Ježíš MOHL být bohatý, ale měl jiné poslání.
Řemeslo tesaře nebylo chudobné. Židé si dávno stavěli ´domy táflované´ (Aggeus 1,4) a krov a truhlici pro úschovu šatů a stůl potřebuje každý. Není důvod považovat Josefa za chudého pěstouna Páně ani Marii za ´chudobnou dívku´ jak to dělá katolický portál www Maria cz. V oddíle Maria a všední život (http://www.maria.cz/Marianska-ucta/Maria-a-vsedni-zivot) píše: ´… Musela naplnit úkoly a povinnosti chudé palestinské dívky…´.
Ježíš nebyl bez domova na začátku, ale později, protože se říká:
Jan 1,38 Když se Ježíš obrátil a uviděl, že jdou za ním, otázal se jich: "Co chcete?" Řekli mu: "Rabi (což přeloženo znamená: Mistře), kde bydlíš?"
1,39 Odpověděl jim: "Pojďte a uvidíte!" Šli tedy, viděli, kde bydlí, a zůstali ten den u něho. Bylo kolem čtyř hodin odpoledne.
Tedy na začátku měl Ježíš kde bydlet a hostit. Později to bylo už jiné: Luk 9, 28 a Mat 8,20: ´ I dí jemu Ježíš: Lišky doupata mají, a ptactvo nebeské hnízda, ale Syn člověka nemá, kde by hlavu sklonil….´.
Ježíš fyzicky má kde bydlet, ale Syn Člověka nemá – to je ve vztahu k pronásledování od nepřátel a s ohledem na misijní působení – misionář typu Ježíše se nezabydluje na jednom místě, chodí po krajině.
Ježíš také měl své příznivce Luk 7,36 Jeden z farizeů pozval Ježíše k jídlu. Vešel tedy do domu toho farizea a posadil se ke stolu…. A Ježíš ho znal, viz verš: 7,40 Ježíš mu na to řekl: "Šimone, chci ti něco povědět." Nehledě na pohostinství Zachea a dále u Lazara  Jan 12,2
Připravili mu tam večeři; Marta při ní obsluhovala a Lazar byl jeden z těch, kteří byli s Ježíšem u stolu.– ale kolik bylo takových, které nespočítáme?
a Večeři s apoštoly měl připravenu: (Lukáš 22, Marek 14, Matouš 26) , viz Lukáše:
22,8 Ježíš poslal Petra a Jana a řekl jim: "Jděte a připravte nám beránka, abychom slavili velikonoční večeři."
22,9 Oni mu řekli: "Kde chceš, abychom ji připravili?"
22,10 Řekl jim: "Když vejdete do města, potkáte člověka, který nese džbán vody. Jděte za ním do domu, do něhož vejde, a řekněte hospodáři:
22,11 'Mistr ti vzkazuje: Kde je světnice, v níž bych jedl se svými učedníky velikonočního beránka?'
22,12 A on vám ukáže upravenou velkou horní místnost; tam připravte večeři."
22,13 Odešli a nalezli všechno, jak jim řekl, a připravili velikonočního beránka.
To ¨Mistr ti vzkazuje´ ukazuje na určitého člověka, který znal Ježíše a Ježíš jeho. A i kdyby to znamenalo jen ´Náš mistr ti vzkazuje´´, znamenalo by to nejméně to, že takový člověk to pro Ježíše udělal. A nebyl to chudý člověk, horní síň mělo jen nemálo domů, většina byla přízemní.:
  
Tolik možností, které měl Ježíš, aby užíval statků dočasných (přístřeší jídlo..) neznamená jen, že Ježíš to všechno mohl mít, ale ´pro nás se toho vzdal´, znamená to ještě to, že o pozemské statky vůbec nešlo. Jeho úkol byl přinášet evangelium, těšit, ukazovat k Bohu atd. Tedy ne hromadit a dělat hospodáře.
To ale neznamená, že musel být naprogramovaně nemajetný.
Jeden omyl spočívá v nerozeznání kdy je řečeno které slovo k lidem. Když posílal své učedníky evangelizovat, řekl jim, aby minimalizovali svou starost. Židé byli pohostinní, mají to v příkazech od Mojžíše a tak příchozí byl vždy pohoštěný i nocleh dostal. Proto jim řekl :
Matouš 10,10: ´ neberte si na cestu mošnu ani dvoje šaty ani obuv ani hůl,´
a k tomu dodává ´..neboť 'hoden je dělník své mzdy'.´ a mzdou hlasatele dobré zvěsti osvobození je, aby se o jeho potřeby postaral příjemce hosta.
Celé poslání bylo : Mat 10,5 Těchto dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: "Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďte;
10,6 jděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského.
10,7 Jděte a kažte, že se přiblížilo království nebeské……
10,9 Neberte od nikoho zlato, stříbro ani měďáky do opasků;
10,10 neberte si na cestu mošnu ani dvoje šaty ani obuv ani hůl, neboť 'hoden je dělník své mzdy'.
10,11 Když přijdete do některého města nebo vesnice, vyptejte se, kdo z nich je toho hoden;…
Další misie byla v širším měřítku:
Luk 10,1 Potom určil Pán ještě sedmdesát jiných a poslal je před sebou po dvou do každého města i místa, kam měl sám jít. Také těm řekl: Luk 10,4 Neberte si měšec ani mošnu….
Často se citují slova :
Mat 6,25 Proto vám pravím: Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe. Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv?
6,26 Pohleďte na nebeské ptactvo: neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přece je váš nebeský Otec živí. Což vy nejste o mnoho cennější?
Ale tato slova byla řečena apoštolům. Vytvářejí dojem, že se netřeba starat ani pracovat  Nuže, kdo je takový apoštol v moci Boží, ať tak žije, ostatní musejí pracovat.
Pozemské statky, včetně obydlí s jejich topením, svícením a vodou jsou v majetku lidí a je třeba o ně pečovat. V Palestině je ostatně tepleji než u nás, takže nám i ten otop sborové síně a elektřina pro svícení něco stojí.
Proto lze říci : bez pozemských statků by to těžko šlo. Marxisté se starali jak zlikvidovat náboženství, protože to mylně pokládali za politiku (za věc světské síly, ne pro duši) a následky té devastace neseme dodnes.
A teď, kdy by stát – nástupce bývalého státu - chtěl a mohl napravit část těch škod, se někdo zamýšlí, jestli by také neměl být na tom ještě hůře, než ta liška, která má alespoň své doupě a atd.



]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. květen 2008 @ 08:27:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není důvod považovat Josefa za chudého pěstouna Páně ani Marii za ´chudobnou dívku´ jak to dělá katolický portál...


Zrovna tak není důvod je považovat za majetné. Když utíkali do Egypta, asi toho sebou moc neměli.


]


Re: Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pátek, 16. květen 2008 @ 09:50:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když utíkali do Egypta, asi toho sebou moc neměli.

Jelikož murdci z východu obětovali ze svejch pokladnic zlato, kadidlo a myrhu, tak ňáký prostředky na cestu měly.


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. květen 2008 @ 09:21:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když přinesli oběť do chrámu, přinesli přece párek holoubat - oběť to chudých. Kdyby patřili mezi bohaté, přinesli by jako oběť beránka.

Je - li člověk bohatý, nebo chudý, nerozhoduje kolik toho vlastní, ale jaký má k majetku vztah.


]


Nominuji bratra Kořínka na Zlatou Perlu za zajímavý pohled na materii ohledně Ježíše (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Pátek, 16. květen 2008 @ 16:59:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
viz. tato odpověď v debatě k výše uvedenému článku.
Jedná se o mimořádně kvalitní rozbor Pánovy chudoby resp. bohatství


]


Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 16. květen 2008 @ 01:28:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu tohle je katalyzátorem posunu hodnot v CB a její nelíčené servilnosti vůči Římskokatolické církvi. Myslím, že snaha o to nějak církev zajistit není katolická. A je vpodstatě ústupek římské církve, že nechce všechno pro sebe.

Obávám se však jiné věci: Státní renta bude mít za důsledek centralizaci církví, protože peníze budou dostávat ústředí, a budou je rozdělovat podle svého. Lidé nebudou zainteresováni na tom, aby se o svou církev sami starali...



Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 16. květen 2008 @ 08:54:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, teď některé církve dostávají každoroční almužnu od státu. A tu také dostává nějaké ustředí, ne? Nebo to stát posílá jednotlivým farnostem (sborům), nebo diecézím?


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 16. květen 2008 @ 12:08:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty dotace jsou účelově vázané na platy duchovních. Jejich výši ale stanovuje vedení církve podle vlastního uvážení. Vše ostatní si zajišťují místní sbory samy, ať již sbírkami, nebo granty.


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: venca v Neděle, 18. květen 2008 @ 14:47:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...teď některé církve dostávají každoroční almužnu od státu.

Jakou almužnu? Jsou to milióny a v součtě miliardy. Žádná almužna to není.

A mimochodem: to jsou církve na tom tak bledě, že potřebujou přijímat od státu almužny? To je jejich Pán tak bezmocný, že je nechá žebrat? Nebo je chyba jinde? Apoštol Pavel se živil výrobou stanů a výsledky jeho misijní práce mu můžou dnešní církve závidět.


]


Re: Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 20. květen 2008 @ 17:40:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jak jsem napsal v jedne z predchozich diskuzi, i Apostol Pavel vedl misii na statni utraty...

Neni pravdou, ze apostol Pavel od statu nikdy nic neprijal.


]


Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. květen 2008 @ 08:23:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Farář CB Daniel Kvasnička nám zde podsouvá, že občané této země, kteří nejásají nad miliardami církvím, se zřejmě podíleli na násilném odebírání majetků církví, na ponižování a věznění katolických řádových sester.

Proč by podsouval? Cožpak občané této země svojí podporou komunistům toto neumožnili?

Potřebují však církve opravdu miliardy od nevěřících, kteří je ke všemu nechtějí dobrovolně dát?

Ale církve přece nechtějí od nevěřících, ani věřících ani korunu. Chtějí jen vrátit alespoň část z toho, co jim bylo ukradeno. Tedy vrátit z jejich majetku, ne od nevěřících. To je třeba si uvědomit.

Proč by měl nevěřící doplácet ze svých daní na platy kněží? Co je mu do nich? Církve chtějí být samostatné, nezávislé na státní správě. Ten, kdo platí, je v pozici toho, kdo může ovládat.

Ne že bych to komukoli přál, ale dostanete - li se na stáří do situace, že zůstanete závislý na jiných a rodina to odmítne, možná s vděčností přijmete pomoc od některého z křesťanských hospiců. Pak možná pochopíte, k čemu je dobré, aby církve disponovaly majetkem.



Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 16. květen 2008 @ 09:21:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Proč by podsouval? Cožpak občané této země svojí podporou komunistům toto neumožnili?<<<

Oko, já sám jsem toho z komunismu moc nezažil. V rodině (v širším pojetí, tj. beru příbuzenstvo včetně větví od sourozenců prarodičů) mám bývalé komunisty i lidi, kteří byli pronásledování i zavřeni. Nemůžeš ale přece popřít, že i mnozí představitelé církví kolaborovali (u Vás Pacem in terris). Někteří z těch pronásledovaných znechuceně opustili ŘKC, když zjistili, že jejich pan farář donášel bolševikům. Netvrdím samozřejmě, že donášeli všichni kněží, ale nebylo jich málo. Ten farář sice píše, že ti, jejichž předkové znárodňovali, nebudou se zákonem souhlasit (autor článku na GS poněkud otočil tu implikaci), ale stejně podsouvá nesmysl. Kontrolní otázka, kolik z lidí, kteří byli v Pacem in terris, postavila ŘKC "mimo službu"?

Vím, že lidé byli často dotlačeni vydíráním a hrozbami někam a k něčemu, co se jim i příčilo. Chápu, že se báli o sebe, ale hlavně o své blízké. Nerad bych vypadal jako fanatik, ale ten, kdo měl tzv. státní souhlas podle zákona č. 218/49 Sb. o hospodářském zabezpečení církví a náboženských společností státem ("Státní souhlas lze udělit jen duchovním, kteří jsou československými státními občany, jsou státně spolehliví a bezúhonní, a splňují i jinak všeobecné podmínky pro přijetí do státní služby"), zradil evangelium.


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. květen 2008 @ 10:04:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já je zažil. A jsem rád, že nemusím nikoho soudit. Nevím ale, jak se vyrovnávají se svým svědomím dělnické kolektivy, které svými hromadnými podpisovými akcemi žádali smrt zrádců, třeba Milady Horákové. Komunisti měli ze začátku v Čechách obrovskou podporu - než mnozí vystřízlivěli.

Co mohl velice farář donášet? Smutné je už to, že dělali "křoví". Mysleli si, že ďábla přechytračí. Proto tuším Jan Pavel II. dal kněžím zákaz vstupu do jakékoli politické strany. Protože kněz je tu pro všechny. Ukázkově zradil kolaborací své poslání Plojhar. M.j. jako farář podepsal potratový zákon.
Kdo vstoupil do PIT, zradil evangelium a nebyl poslušen papeže. Někteří to udělali pro teplé místečko na faře (nepohodlní kněží byli často stěhováni, nebo jim byl odebrán státní souhlas. Jako důvod stačilo, když měl nárust počtu dětí do náboženství. Znal jsem jednoho, kerý vstoupil do PIT pro funkci děkana. Chytrý a vzdělaný, výborný zpovědník. Po převratu se ale stáhl do ústraní a v pokoře dosloužil někde v klášteře. Na některé kněze byl vyvíjen nátlak. Církevní tajemníci nejednali v rukavičkách. P. Hampl vstoupil do PIT jako ústupek, aby  bylo jednomu studentu umožněno studovat v semináři. Opravdu byli i někteří v situaci Krista, přibitého na kříž.

Taky je skutečností, že STB infiltrovala studenty bohosloví svými lidmi.

Bál bych se někoho soudit. Pravdou je, že bychom mezi nimi našli i lidi svaté, i darebáky.




]


Re: Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 16. květen 2008 @ 12:37:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechtěl jsem nikoho odsuzovat. Myslím si, že mnozí evangelium zradili a ti měli buď odejít, nebo se upřímně a otevřeně vyznat z hříchů. Já jsem byl ještě na základce, když přišla revoluce. Byl jsem tedy hodně mladý a hloupý - důsledkem bylo, že jsem si tehdy vůbec neuvědomoval, jaké může mít následky to, že mě vyhodili z Pionýra. Byl jsem jakoby mezi dvěma mlýnskými kameny. Na jedné straně babička, horlivá katolička z jihočeské vesnice, která mě od mala vedla k Bohu a modlitbám (hlavně Andělíčku, můj strážníčku) a která komunisty nemohla ani vystát. Na druhé straně otec, který byl na svém pracovišti předsedou Celozávodního výboru KSČ. Vyloučen jsem byl po té, co s námi ve škole probírali otázku "Náboženství - opium lidstva". Nebyl jsem statečný, byl jsem hloupý, takže jsem si nenechal názory, které jsem přijal od katolické části rodiny, pro sebe a byl průšvih:-)

Já tedy nevím, kolik ti je a jestli jsi zažil i padesátá léta. Faktem ale je, že na základě toho všeho, co jsem slyšel od očitých svědků (často obětí), bych si nedovolil nějakého člověka odsuzovat. Na druhou stranu je ale pravda, že být křesťanem před Konstantinem bylo podstatně horší než za bolševika. Proto si vážím katolíků jako byl kardinál Beran, který mimochodem pokřtil moji maminu, a i když mám výhrady ke kardinálu Vlkovi, má moji úctu za to, že evangelium nezradil. (On pochází od Písku, takže babička nějak znala jeho maminu.) Však také někdy na konci 70. let (1977 nebo 1978) přišel po vyhnanství na zapadlých farách na Šumavě o ten souhlas a dostal ho až v lednu 1989. A takových lidí je/bylo v ŘKC spousta. Byla tu vedle tzv. Katolické akce (myslím, že byli kolem roku 1950 exkomunikováni - mluvím o té, co ji založili komunisté, ne o té, kterou napřed zakázali) a PITu i tzv. podzemní cirkev. Vím o kněžích, které komunisté zlomili tím, že jim vyhrožovali persekucemi jejich rodin. No, jen sám Pán Bůh ví, kolik z těch, co spolupracovali, tak činilo, aby chránili někoho jiného, kolik chtělo chránit jen sebe, kolik se zaprodalo za nějaké výhody a kolik to dělalo z přesvědčení. Ono je těžké i to donášení - někteří "donášeli" tak, že bolševikům vlastně nic neřekli a de facto své ovečky chránili. Jsou ale i případy, kdy dokonce zradili zpovědní tajemství.

Pokud jde o ty petice pracovních kolektivů, není to také černobílé. Pročetl jsem hodně z dobového tisku a literatury. Není rozhodně pravda, že všichni odsouzení u nás byli odsouzeni jako nevinní. Tím nechci říci, že to bylo správné a spravedlivé!! Bylo to prostě tak, že opravdu proti režimu bojovali a byli tedy odsouzeni podle tehdejšího ZLOČINNÉHO práva. Mnozí byli odsouzeni na základě vykonstruovaných obvinění a u ostatních pak často šlo o to, že ke skutečné "protistátní" činnosti jim přidali spoustu nesmyslných obvinění.

Když jsi to zažil, jaký máš v této otázce postoj ke kardinálu Tomáškovi?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 16. květen 2008 @ 15:30:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ze začátku nebyl žádný hrdina. Byl zcela ve stínu Trochty. Ten přežil nacistický koncentrák, byl střelen a naložen jako mrtvý na vůz ke spálení v krematoriu. V noci se probral a zachránil. Za komunistů byl držen v naprosté izolaci v domácím vězení. Když ho pak zlikvidovali (nemyslím obecně komunisty, ale skupinu z STB spolu se státním tajemníkem kolem něho) , začal Tomášek růst a ke konci se vypracoval na osobnost. Byl to pro mnohé šok, měli ho otypovaného jako bázlivce, proto byl pro ně přijatelný. Když zjistili, že vsadili na špatného koně, bylo už pozdě.

Ono všechno se v těch dobách plánovalo, na počet zemřelých kněží bylo povoleno jen nepatrné množství nových. Měli spočítáno, kdy nastane situace, že zbude na okrese jen jeden kněz. Proto vznikla tzv. podzemní církev - někteří kněží působili ilegálně. Když nás v tuším 80. letech navštívil papežský nuncius (Giovani Coppa), STB chtěla jednat o problému podzemní církve, aby ji dostala pod kontrolu. Nuncius ale mazaně namítl, že všude ve světě, kde vznikla podzemní církev, stalo se tak následkem pronásledování. Proto připustíme - li existenci podzemní církve, musíme připustit také pronásledování křesťanů. A tak byl problém v tichosti smeten se stolu.


]


Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 17. květen 2008 @ 22:01:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Snad by bylo zahodno doplnit par veci:

1) Bratr Kvasnicka se touto zalezitosti "zviditelnuje" proto, ze ho k tomu poverila cirkev. Neni to nic, co by si svevolne vycucal z prstu: Bac, ted se pujdu zviditelnovat na tema restituci.

2) Jednani ohledne vyrovnani statu s cirkvemi se zucastnili VSECHNY cirkve, ktere jsou cleny Ekumenicke rady Cirkvi. Nikde jsem necetl o nejake vyjimce. Vsechny cirkve nalezli v ramci Ekumenicke rady spolecnou rec a odsouhlasili tento zakon. To, ze je cirkev bratrska spolecne s rimskokatolickou rekneme "v prvni linii" je zpusobeno tim, ze predseda Ekumenicke rady cirkvi je zaroven i predsedou Rady Cirkve Bratrské.

3) Příští týden začíná konference CB, kde se tato otazka jiste bude take diskutovat.

4) Jak spravne zde uvedl Oko, nejedna se o to, ze by stat daval cirkvi miliardy, jedna se o to, ze se vyrovnava za kradez, ktera zde byla minulym rezimem spachana. Za tento rezim je zodpovedny Cesky stat, mame zde pravni kontnuitu.

5) Ano, cirkev bratrska ma mnoho spolecnych hodnot s rimsko-katolickou cirkvi. Povazuji za spatne, kdyby se techto hodnot CB vzdala jenom proto, ze je ciste nahodou zastava i Rimsko-Katolicka cirkev. Pripomina mi to situaci z parlamentu, kde se urcite zakony zamitaly jen proto, ze je navrhovala KSCM, kdo hlasoval s KSCM, byl pokladan za komunistu. Tento mytus padl az s prvni volbou Vaclava Klause za prezidenta Ceske republiky.  

Jestlize mi zlodej ukradne auto, projede se s nim, pak se v nem hne svedomi a auto mi sam a dobrovolne chce vratit, mohu si to auto jako krestan vzit zpet?



Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Sobota, 17. květen 2008 @ 23:14:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
gog: To, ze je cirkev bratrska spolecne s rimskokatolickou rekneme "v prvni linii" je zpusobeno tim, ze predseda Ekumenicke rady cirkvi je zaroven i predsedou Rady Cirkve Bratrské. ..... Ano, cirkev bratrska ma mnoho spolecnych hodnot s rimsko-katolickou cirkvi.


Demagog, ja Ta nespoznavam. Tolko mudrosti, rozhladu a logiky v dvoch vetach, som od teba uz davno nezazil ...Ano, je to presne tak ako si to opisal ...k tomu nie je co dodat ...Snad len to ze ta "spolocna hodnota" pan Cerny v kazdom pripade urcite je ... 

Pozri:


Kdo podepsal dokument Charta Oecumenica?


Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi












]


Re: Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 17. květen 2008 @ 23:21:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kdyz myslis, pane Gojim...

Mimochodem, nejsi nahodou ty sam tajny jezuitsky agent, jenz se pokousi jsa rizen tajnymi vatikanskymi smernicemi rozlozit nekatolicke cirkve skrze paranoiu a vzajemne obvinovani?


]


Re: Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 17. květen 2008 @ 23:27:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
... a skrze vzajemne podezirani...


]


Re: Re: Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 18. květen 2008 @ 08:49:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
gog, myslim ze Ty si jasnym dokazom toho, ze na CB uz ani velmi rozkladat nie je co a dielo je v podstate hotove ...:-)))))))


Look:


Ekumenická říkanka


Ekumeničtí překladatelé cenzurují Ježíše






]


Re: Re: Re: Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:38:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Mam pocit, ze mne a muj vliv trosku precenujes :-) Ale takovato poznamka od tebe polichoti...


]


Re: Demagog, ja Ta nespoznavam... (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 18. květen 2008 @ 10:48:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gojíme, zkus si sám nejdříve vyřešit problém:
Jestlize mi zlodej ukradne auto, projede se s nim, pak se v nem hne svedomi a auto mi sam a dobrovolne chce vratit, mohu si to auto jako krestan vzit zpet?


]


Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: venca v Neděle, 18. květen 2008 @ 14:34:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestlize mi zlodej ukradne auto, projede se s nim, pak se v nem hne svedomi a auto mi sam a dobrovolne chce vratit, mohu si to auto jako krestan vzit zpet?

Teď jsem četl na Notabene, kde taky běží diskuze k tomuhle článku, že komunisti baptistům ukradli jednu modlitebnu ve Staré Roli u Karlových Varů. Za tohle mají dostat od státu 840 miliónů bez úroků a valorizace inflace.  Mezi baptisty jsou spory, jestli je mají přijmout, protože jim ty peníze nepatří. Jejich vedení je přijmout chce, jiní je odmítají. A jak je to v dalších protestantských církvích? Taky dostanou jenom náhradu za ukradený majetek?  Katolickou záměrně vynechávám. Taky o tom pochybuju, že jde jenom o odškodnění za ukradený majetek, ale je tam asi hodně peněz, který dostanou za nic. zajímavej názor tam napsal uncle:

Tady jde nejenom o nepoměr mezi hodnotou skutečně ukradeného majetku BJB a odškodněním, který ukazuje, že nejde o nápravu křivd, ale o to, že ty peníze nám nepatří a BJB nemá právo je od státu (nevěřících) požadovat a nemá ani morální právo je přijímat.

Jde o úplatek katolické církve, která z té obrovské sumy, kterou žádá vrátit, dává drobky ostatním církvím, protože se bojí, že by se jí to politicky vymstilo, kdyby se odškodňoval jenom skutečně ukradený majetek a veškerá pozornost by se upřela jenom na ni a ztratila by body u občanů. BJB tak spolu s ostatními církvemi dělá katolické církvi křoví, jakože se odškodňují nemalými částkami všechny církve. A k tomu ještě můžou katolíci v ekumeně vystupovat, jak jsou obětaví, že nám dohodli tak velké peníze a ze svýho, ačkoliv vlastně ani nemuseli.

Takže těm řečem katolíků, že všichni dostanou právem jenom to, co jim bylo ukradený, se nedá věřit.


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 18. květen 2008 @ 19:22:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to bohuzial pravda. V pripade rimskej neviestky ide o majetky ktore ziskala podvodmi s odpustkami, šalením ľudí a smilstvom s kralmi a mocnarmi zeme, ako to presne opisuje Zjavenie Jana ... Zial 60% evanjelikalnych krestanov kvoli falosnej tolerancii/ekumenizmu si nechce pripustit ze biblia oznacuje jasne a zretelne system rk ako "neviestku" ktora krestanov zvadza na hriech a keby mohla zvedie aj vyvolenych.

 ... potom by totiz museli pochopit ze ak sa akejkolvek krestanskej cirkvi dostanu peniaze z nepravosti, ide o važny hriech a JE VYLUCENE aby v takej cirkvi potom prebyvala Bozia pritomnost. Hriechom su potom zbory duchovne otvorene na akykolvek cudzí vplyv, napriklad katolicky spiritizmus, New Age a podobne a je zrejme ze o to ide okultnemu svetu asi najviac.

Evanjelikalni krestania sa ekumenizmom chtiac ci nechtiac stali posluhovaci rimskej neviestky a maju podiel na jej nepravosti ...




Alberto Rivera: Jezuitska Infiltrace církví v praxi

Vírus ekumenizmu

Ekumenická říkanka

Kdo podepsal dokument Charta Oecumenica?

Boj jezuitů proti valdenským v Itálii

Lateránská dohoda

Gestapo a Tovaryšstvo Ježíšovo

Mediální propaganda katolicismu

Alberto Rivera: The force (sila)

Svědectví Charlotte, bývale jeptišky (sestra bola za odvahu prehovorit pravdu zabita )









]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:37:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pokud se nepletu jde o to, ze RMK (sama o sve vuli) se z casti sveho podilu rozhodla prispet i ostatnim cirkvim a pomoci jim tak prekonat obdobi po rozluce statu a cirkve.


]


navrhujem uzivatela "uncle" na zlatu perlu ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 20. květen 2008 @ 09:33:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tymto navrhujem uzivatela "uncle" na zlatu perlu za velmi trefne a vystihujuce zhodnotenie pokrytectva katolickej organizacie v suvislosti s vladnym navrhom o financnej nahrade cirkvám a náboženskym spolocnostiam, kde by mala rimska neviestka obdrzat sumu 3 550 000 000 Kč ...vsetko s penazi danovych poplatnikov CR ...

uncle: 

Tady jde nejenom o nepoměr mezi hodnotou skutečně ukradeného majetku BJB a odškodněním, který ukazuje, že nejde o nápravu křivd, ale o to, že ty peníze nám nepatří a BJB nemá právo je od státu (nevěřících) požadovat a nemá ani morální právo je přijímat.

Jde o úplatek katolické církve, která z té obrovské sumy, kterou žádá vrátit, dává drobky ostatním církvím, protože se bojí, že by se jí to politicky vymstilo, kdyby se odškodňoval jenom skutečně ukradený majetek a veškerá pozornost by se upřela jenom na ni a ztratila by body u občanů. BJB tak spolu s ostatními církvemi dělá katolické církvi křoví, jakože se odškodňují nemalými částkami všechny církve. A k tomu ještě můžou katolíci v ekumeně vystupovat, jak jsou obětaví, že nám dohodli tak velké peníze a ze svýho, ačkoliv vlastně ani nemuseli.


Original
tu

K teme:

Kolik dostanou jednotlivé církve ročně



]


Re: navrhujem uzivatela "uncle" na zlatu perlu ... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 20. květen 2008 @ 17:46:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
V tom pripade navrhuji prejmenovat anketu "O zlatou perlu" na anketu "O zlaatou slinu".

Soutezmi ukolem by bylo napsat co nejjedovatejsi clanek za pouziti co nejvetsiho mnozstvi spekulaci na zaklade co nejmensiho mnozstvi faktu. Bylo by velmi vitano i pouziti takovych metod, jako telepatie, cteni myslenek a jine, esotericke a psychotrnicke pomucky...

Americky dramatik Bolt (mimovhodem pry ateista) dal ve sve vyborne hre "Man for all season" do ust hlavnimu hrdinovi, sv. Thomasi Moorovi, tuto vetu: "Nevlastnim dalekohled, kterym bych se dival do svedomi druheho, nikoho neidsuzuji..."  Kez by si tento postoj privlastnilo vice krestanu!


]


Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 17. květen 2008 @ 22:20:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Američtí přátelé faráře CB Daniela Kvasničky, létající do Čech učit angličtinu, jsou zřejmě většinou dobrovolníci KAMu, kteří si tak zhusta odbudou povinnou zahraniční praxi pro svoji high school. Splní si tak povinnost jak vůči škole tak vůči své církevní komunitě. Jiný kraj, jiný mrav...

Jezkove zraky... Kolik English campu pan Novak zorganizoval? Anebo, na zaklade jake statistickeho pruzkumu tvrdi to, co tvrdi?

Ano, mnozi americane rok co rok jezdi na EC (ktery spoluorganizuje KAM) slouzit. Chvala Panu za ne. Mnozi jezdi i trikrat ctyrikrat za sebou. Nas bratrsky sbor v USA vyslal jiz v ramci takovychto campu do cech vice lidi, nez ma muj domovsky sbor pocet clenu! Opravdu si pan Novak mysli, ze VSICHNI jezdi KVULI povinosti?

Osobne se domnivam a nechci nikoho manipulovat, ze za tuto poznamku by se mel pan Novak, nebo ten, kdo zde tento clanek vyvesil, omluvit.



Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: venca v Neděle, 18. květen 2008 @ 14:39:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kde máš, že Novák napsal že VŠICHNI, když napsal zhusta? máš přezdívku, která ti fakt sedne! :) 


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:45:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jestli si vsimnes, tak slovo "vetsinou" se vaze k pratelum bratra Kvasnicky, ne k amikum, kteri se rozhodli slouzit na kempu.




]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:47:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A naopak, dobrovolniky KAMu hodil do jednoho pytle s obvinenim, ze nejezdi slouzit, ale splnit si nejake povinosti a carecky. Toto pokladam za nespravedlive...


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:53:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A i kdybys mel pravdu a slovo "vetsinou" se poji k dobrovolnikum KAMu, presto by se jednalo o nespravedlive narceni. Jednalo by se o hozeni marky, znamky, k urcite skupine lidi, ktera se kryje sluvkem "vetsinou," aby hnuj a jed byl uplivnut a presto se nikdo nemohl ozvat.

Nesudme, abysme nebyli souzeni, nebot jakym soudem soudime, takovym budeme souzeni a jakym metrem merime, takovym Buh nameri nam...


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 10:55:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
PS: Nenapsal jsem, ze to pan Newman napsal, jenom jsem se ptal, jestli si to opravdu mysli, nebot z jeho prispevku lze ziskat dojem, ze toto si prave mysli.


]


Re: Re: Re: Daniel Kvasnička: Smí být církev bohatá? Však z toho složí účty (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 19. květen 2008 @ 13:13:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A jeste jedna vec: Divim se,ze ti nevadi,kdyz jeden bratr v Kristu takto plive po sluzbe druheho bratra v Kristu,kdy bratr v Kristu pomlouva druheho bratra v Kristu, ze tomu nekdo fandi a tleska tomu. A jeste tomu verejne, svetu na ocich. Jak svet pozna, ze jsme Kristovi ucednici? Je tato poznamka obrazem lasky, jakou chova pan Newman ke slouzicim amikum?

A proc tento odstavec pan NEwman vubec uvedl? Kvuli tem amikum, aby jim napriklad v bratrske lasce pomohl odhalit nejakej jejich nespravny postoj? Anebo kvuli bratrovi Kvasnickovi? Kvuli vyrizovani si uctu s jednim bratrem v Kristu poplive sluzbu jinych bratru v Kristu? Kvuli nazorum jednoho bratra v Kristu, se kterym nesouhlasi, pomluvi pratele tohoto bratra v Kristu, kteri s onim postojem prakticky nemaji nic spolecneho?

Misto, abychom se radovali, ze ten ci onen slouzi Kristu, hazime po nem bahno, blato  a jed, hrajeme si na telapaty, ctouci lidske motivy, myslenky. To je jednota Kristova Tela?

Nelibi se mi, kdyz se delaji lacine zkratky. At uz o romech, zidech, katolicich, nebo amicich.  

OK: Pan Newman nenapsal, ze je verici v Kristu... Ale co, vzdyt jsem demagog...


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy