Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 190, komentářů celkem: 429731, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116623957
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Kdo je ta cesta, pravda a zivot?
Vloženo Pondělí, 28. leden 2008 @ 17:49:56 CET Vložil: bolek

Zamyšlení poslal Sylfaena

V dnesnim svete na nas utoci, nas oslovuje i se nam protivi nepreberne mnozstvi zivotnich filosofii, ver a pover.

Protoze kazdy z nas necemu veri, kazdy z nas take sam sebou nejak svedci, ( mnohdy i lhostejnosti a negaci) nebo propaguje sve postoje a nazory, veroucna ponauceni a pod.

Existuji otazky, o kterych se zhave a nejednotne diskutuje i mezi vericimi v krestanskeho Boha.
Napr. otazka REINKARNACE.


Pro mnoho krestanu nepripustna teze, proti ktere v mziku postavi nektere verse z Noveho zakona ci knihy Zjeveni, majici dokazat, ze duse cloveka, po te, co opusti jeho telo, pujde bud do nebe, nebo do pekla. A nic mezi tim. O tom vsak zadne dukazy nemame. Je to pouze predpoklad. Dalsi veri, ze duse jde do tzv. ocistce. Potom je mozne ptat se, proc clovek potrebuje ocistovat, kdyz je jiz obmyt Jezisovou krvi? Nekteri veri, ze lidska duse je v nejake jine dimenzi, kde ceka, az prijde Bozi soud.

( Zjeveni Jana 19. 20., cela kapitola 20.) Lze toto "misto" srovnavat s ocistcem? Lze dusi cloveka z ocistce vymodlit, o cemz se pise napr. v zapisech, hovorech a dopisech o kapucinovi Padre Piovi? Dovolim si vlozit: " Modlete se, modlete se, modlete se," rikal duchovnim detem. "Musime vyprazdnit ocistec, vsechny duse v ocistci musi byt vysvobozeny!" Jsou snad ty duse v ocistci dusemi tech, kteri neverili v Jezise, ale pro sve dobre skutky nebudou zatraceni? Tedy budou souzeni podle svych skutku? je tedy mozne, ze nektere duse pujdou k otci ihned, a nektere musi byt ocisteny a pripraveny pred nebeskeho Oce predstoupit? lze se za ne modlit?Lide, kteri neveri ani na nebe, ani na peklo, casto veri na tzv. DUCHY. Veri, ze lze vyvolat dusi zemreleho a komunikovat s ni, a take se o to snazi na ruznych spiritistickych seancich i pomoci ruznych pomucek. Vyvolavaji skutecne duse zemrelych, at jsou kde jsou, nebo tuto cinnost mame pripisovat demonum? A existuje vubec jednoznacna odpoved? Copak neni mozne, aby Buh vyslal dusi- v jakekoli podobe jako znameni pozustalym? I o tom jsou nekteri presvedceni.

Jiz jsme se dotkli techto moznosti( radeji tech, kdy opravdu verime, ze smrti nezanika i duse, ale jenom telo, to bude pro nas vychozi predpoklad) : 

Duse jde do do tzv. nebe ihned

Duse jde do ocistce, kde ceka, lze ji i vymodlit k Bohu

Duse nekde je, ale nenazyvame to ocistcem, ale duchovnim svetem, ale to je pro vetsinu                 krestanu asi naprosto neprijatelne, zvalst tzv. vyvolavani, ktere podle nich neni nicim jinym nez ohavnou magii.

Duse jde rovnou do pekla- nekteri lide napsali svedectvi, ze se nesmirne odvratili od Boha, nebo se priklonili az k satanstvi. jejich vypovedi se casto schazeji na urcitych vizich, ci hlasech, kdy v horeckach ci podle jejich popisu na pokraji smrti se setkali se samotnym satanem, ci demony, kteri je k sobe volali, ze uz k nim patri, ale v te chvili dostali sanci se rozhodnout ( vetsinou vstoupi postava definovana jako andel) pro obraceni, jinak zemrou. At posoudi kazdy sam.

Mnoho lidi zastava i nazor, ze duse se muze reinkarnovat. Ano. Vidi to velice jednoduse. casto argumentuji slovy, ze do sesteho stoleti po Kristu bylo i v Bibli uceni o reinkarnaci, ale bylo vypusteno. ma o tom nekdo z Vas dukazy a prameny? Cestu cloveka si predstavuji jako ujedno velke vyucovani ve skole zivota, jako primku, po ktere se jde a na jejimz konce je Buh. Teorie reinkarnace vyzaduje podle nekterych jen to, ze Buh zkratka dopusti nektere dusi dat novou sanci, ale podle nekterych je to vysoce propracovanejsi system snazeni, splhani, zdokonalovani sebe sama, meditaci a cvicenim, pricemz az clovek dosahne na roven Bohu, ktery pro mnohe zastance teto teorie neni bytosti, ale jakousi energii, s touto energii- Bohem, splyne.

jako argument casto uvadeji tvrzeni, ze clovek nema na to, aby se dostal do te vecne blazenosti behem jednoho zivota.

Muj osobni nazor je, ze i kdyby reinkarnace existovala, nese sebou nejedno uskali. A jednim z nich je napr. to, ze clovek si vlastne to "ebeske kralovstvi" musi zaslouzit. Mnozi lamove napr urcuji a veri, ze jsou uz kdo vi kolikatymi inkarnacemi tech kterych predeslych lamu na zemi. A to nejsou ledajaci lamove. Cely den treba jenom medituji, ziji asketicky tak, jak se vetsine lidi ani nezda. Presto to nevyslo, a hle, uz jsou po sedme zase na zpatky v tele. A berou to pry dokonce vetsinou jako trest.
Nad cim se zamysli verici krestan v otazce reinkarnace?

Nad slovy z NZ, nad slovy, ktera jsou dana do ust Jezisi Kristu, nebo apostolum:

Ef 2, 8-9
Jan3, 36, 3,18

Ale hlavne jan 14, verš 6: ja jsem ta cesta, pravda i zivot, nikdo neprichazi k Otci nez skrze mne.
nechteji nam tato slova rici, ze jen jezis je ten, kdo je temi dvermi k Otci, kdo nas tam "vynese" z nasich cest?

Neboť jste spaseni milostí skrze víru, a to není z vás - je to Boží dar, ne na základě skutků, aby se nikdo nemohl chlubit. Ef2:8-9

Nerekla bych, ze si verse a napady o "ceste duse" po smrti vylozene odporuji. Spis se doplnuji.
Co myslite Vy?

Dikutujte:), a prominte mi chybejici pismenka a mezery, nemohu je opravit, protoze mi to potom "ujida" pismenka:)


Podobná témata

Zamyšlení

"Kdo je ta cesta, pravda a zivot?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pondělí, 28. leden 2008 @ 19:27:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Často se setkávám s tvrzením, že v původním křesťanství se to jen hemžilo lidmi, kteří v reinkarnaci věřili. Většinou se však jedná o špatně pochopené učení Origena o preexistenci. Ještě jsem neslyšel, že by do 6. století byla nauka o reinkarnaci v Bibli, a velmi silně o tom pochybuji. V reinkarnaci nevěřím:-)

Řekl bych, že Bible vidí situaci většinou takto: člověk je duše, tj. duch spojený s tělem. V okamžiku smrti se duch vrací k Bohu a tělo zemi. Až do okamžiku vzkříšení se nic neděje, člověk o ničem neví. Po vzkříšení, které je vlastně opětovné spojení ducha s hmotou, přichází soud. Ale Písmo umožňuje i interpretovat věc tak, že se člověk ocitne v "nebi (pekle)" hned po smrti, a dokonce i ten očistec má své opodstatnění. Abych uvedl příklad: v Lukášovi (16,19 - 31) se zcela jasně předpokládá, že člověk se ocitne v pekle (nebi) ještě před vzkříšením.




Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Středa, 30. leden 2008 @ 15:05:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj H.
Ale Písmo umožňuje i interpretovat věc tak, že se člověk ocitne v "nebi (pekle)" hned po smrti, a dokonce i ten očistec má své opodstatnění. Abych uvedl příklad: v Lukášovi (16,19 - 31) se zcela jasně předpokládá, že člověk se ocitne v pekle (nebi) ještě před vzkříšením.
Taky by mě zajímal zdánlivý "rozpor". Jedná se sice o podobenství ale přece : vysvětlí někdo ?
Péťa


]


Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:03:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tedy Vaši hlavu bych mít nechtěl...zdá se mi,že je tam jak v ůle-tisíce nezodpověděných otázek a nové a nové stále naskakují .Tak nikdy nic skutečného nenaleznete, klidu nedosáhnete, jen promarníte svůj život- to je alepoň můj pohled.  

K reinkarnaci bych snad dodal jen to,že ani Buddha neuznával  individuální reinkarnaci.

--Ale hlavne jan 14, verš 6: ja jsem ta cesta, pravda i zivot, nikdo neprichazi k Otci nez skrze mne.
nechteji nam tato slova rici, ze jen jezis je ten, kdo je temi dvermi k Otci, kdo nas tam "vynese" z nasich cest?--

to je řekl bych jeden z hlubokých omylů,kdy překladatelé do řečtiny nepochopily o čem to Ježíš vlastně mluvil a dnes je tento verš často zneužívaný různými církvemi a sektami.Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu.    



Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:55:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nenechte se mylit. Tato zamysleni pisi hlavne proto, ze jsem zvedava na nazory ostatnich a jejich diskusi.
Co se mne tyce, ve skutecnosti jsou tyto otazky pro mne podruznejsi, nez se zda. Ale jsou. Kladu je, a potom ctu, co kdo napise a premyslim. Muzete tutuo vetu: Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu. vice rozvest? Venujete tomu svuj cas?  



]


Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 29. leden 2008 @ 08:17:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyz tedy pisete, ze nase vlastni JA je tim klicem, tak to prece vi kazdy krestan:) Ale presto smysl vety vidim presne takovy, jak byla vyrcena bez hledani skrytych vyznamu, tedy, - ze tim Jezis mysli sebe, svou osobu. On totiz Jezis takovych podobnych vet rekl vice, ktere zacinaly slovem JA. napriklad: Ja jsem ty dvere atd... jiste ty vety znate. Ale ty vety jsou take v nejakem kontextu, tak, ze neni divu, jak tuto vetu vykladaji ruzne cirkve a sekty. Jezis hovoril prevazne k prostym lidem, k chudakum. Mluvil sice v podobenstvi, ale kdyby chtel, aby pochopili vetu jako Vy a mystikove, myslim, ze by to rekl jinak. Napriklad take rekl: tehdy poznate, ze vy jste ve mne a ja ve vas, a pravda vas osvobodi. Slova "ve vas" mu nedelala zadny problem. A pouzival je, kdyz chtel lidem vyjadrit, co je v nich a co by melo byt v nich. ( Napr. to, co vas poskvrnuje, vychazi z vas, z vaseho srdce.) Taky nerekl "ze mne vychazi to, co mne poskvrnuje" Rekl jste to takovym tim stylem, jako bum, a ted jsem Vam otevrel oci, a ted konecne vidite, jak je to cele od zacatku mysleno, jak jste byli vedle jak ta jedle:) ale asi jako pro Vase presvedceni svedcili oni mystikove, pro mne svedci lide, ktere zachranilo uvedomeni si, ze tou cestou neni jejich ego, ale Jezis. A jejich ovoce bylo skvele. Dobreho se pak drzeli a zmenili svuj zivot.


]


Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 29. leden 2008 @ 08:22:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jeste doplnim, aby to nevypadalo, ze si protirecim: nase ja je tim klicem, protoze musime otevrit sve srdce a zkoumat sebe. nase ja- ego, ale take muze byt tim klicem do zahuby, kdyz spatne zkoumame a nechame je prilis narust. Mne slo ale o tu vetu, proste si nemyslim, ze je tak jednoznacne, ze by byla myslena jinak. nerikam nemozne, kdyz mne nekdo presvedci, ale rikam nejednoznacne,


]


Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 29. leden 2008 @ 19:32:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu.  

Vzdyt takovej vyklad vubec nezapada do kontextu ty rozmluvy, v jejimz ramci je to receno. Dyk si to precti:

14,3 A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.
14,4 A cestu, kam jdu znáte."
14,5 Řekne mu Tomáš: "Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?"
14,6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
14,7 Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli."

Predpokladam, ze za spravnej preklad povazujes neco na nasledujici zpusob (tucne jsem ti vyznacil adekvatni zmeny):

14,3 A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k , abyste i vy byli, kde je .
14,4 A cestu, kam jdu znáte."
14,5 Řekne mu Tomášovo já: "Pane, nase já neví, kam jde tvoje já. Jak bychom mohli znát cestu?"
14,6 Ježíš mu odpověděl: " je ta cesta, pravda i život. Zadne já nepřichází k Otci než skrze .
14,7 Kdybyste znali , znali byste i  Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli."

Nevim. Moje já se spis kloni k nazoru s tim nesouhlasit.

Aviafovo já


]


Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Středa, 30. leden 2008 @ 09:23:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Vy jste mne opravdu moc pobavil. Diky za z meho pohledu velice zdarily prispevek:)


]


Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Středa, 30. leden 2008 @ 09:32:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vite, kdyz to tak ale ctu, napada mne, jak by si to pan Nula predstavoval lepe. Otazka ale je, kde je ten preklad, o kterem mluvi, a zda i ty ostatni vety potom nebyly upraveny tak, aby nam davaly smysl. Nastesti Jezis takovych podobnych vet odkazujicich na sebe jako na cestu a na jednu podstatu s Otcem rekl vice i na jinych strankach.
14,3 A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.
14,4 A cestu, kam jdu znáte."
14,5 Řekne mu Tomáš: "Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?"
14,6 Ježíš mu odpověděl: " je ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze Ja.
14,7 Kdybyste znali sve JA, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli." ( myslel by tim nebot jste jiz videli sve JA- nahledli jste sami do sebe)
To je ovsem dost odvazny prepis pisma, TAKZE UPOZORNUJI NEZNALE CTENARE- tohle v pismu neni. A kdyby bylo? V cem by byl problem? protoze ( viz tucna veta nahore)



]


Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:39:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestliže Ti to užírá písmenka, tak zmáčkni klávesu "insert", třeba to přestane.



Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Pondělí, 28. leden 2008 @ 21:57:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
diky moc:)


]


Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. leden 2008 @ 07:35:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.
 
  Docela zajímavé úvahy. Jako křesťan věřící bibli docela dost "věřím na reinkarnaci". T.j. že existuje převtělování. Jen jednoznačně věřím, že to není převtělování lidí. Převtělování lidí by nemělo žádnou logiku.

  Jestli to co píšeš, jsou úvahy a ne provokace, radím studium dvou pojmů (významu těchto pojmů): duše a duch. V článku je volně směšuješ a zaměňuješ, skoro jako by to byl tentýž pojem. Druhou věc, kterou poradím, je zapomenout na slátaniny o očistci, nauka o očistci je nutná jen v rámci "spasení ze skutků" v katolické církvi, s křesťantvím, biblí a realitou nijak zvlášť nesouvisí (kromě matení podobnými pojmy a zavádění dalšího stupně složitosti).


  Převtělování - t.j. opuštění jednoho těla a přejití do jiného, ovládání těl a lidí - je celkem funkční záležitost, v bibli docela dobře popsaná. Základním vodítkem může být např. Mat 12,43-45.

43 "Když pak nečistý duch vyjde z člověka, chodí po suchých místech a hledá odpočinek, ale nenachází. 
44 Tehdy řekne: 'Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.' A když přijde, nalezne ho prázdný, vymetený a ozdobený.
45 Potom jde a přibere k sobě sedm jiných duchů, horších než je sám. Pak vejdou dovnitř a bydlí tam a poslední věci toho člověka jsou horší než první."

  Bible na mnoha místech vydává svědectví o tom, že nečistí duchové mohou ovládat lidi, volně přecházet z jednoho člověka do druhého, podle toho, jak to cílový člověk dovolí. Od dob Ježíše se změnila jen jedna věc - Zatímco v době Ježíše bylo několik nečistých duchů na jednoho člověka, dnes je několik lidí na jednoho nečistého ducha. Nečistý duch tak dneska nemusí pracně hledat, kde by se usadil - na výběr má nespočet "volných" lidí, otevřených ovládnutí.


  Že funguje převtělování nejen mezi lidmi, ale i mezi lidmi a zvířaty, ukazuje např. Marek 5 kapitola. Jen úryvky:

2 A jakmile vystoupil z lodi, ihned se s ním setkal člověk z hrobů v moci nečistého ducha.
...
8 Ježíš mu totiž řekl: "Vyjdi z toho člověka, ty nečistý duchu!"
...
11 U hory se tam právě páslo veliké stádo vepřů
12 a všichni ti démoni ho prosili: "Pusť nás do těch vepřů, ať vejdeme do nich!"
13 Ježíš jim to hned povolil a ti nečistí duchové vyšli a vstoupili do těch vepřů. Stádo se pak rozběhlo ze srázu dolů do moře (bylo jich asi dva tisíce) a v moři se utopilo.


   Až tedy zase příště uslyšíte o někom, kdo byl "v minulém životě prasetem a utopil se v moři", tak vězte, že to je velmi, velmi biblické. A taky lze snadno rozeznat "odkud že to vítr fouká".




Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 29. leden 2008 @ 08:02:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale v podstate to je provokace. Ale v dobrem. Zajimaji mne pohledy ostatnich. Dekuji Vam za ten Vas. Ano. Tyto verse jsem cetla. Pochopila jsem, ze jsou tim mysleni demoni, kteri se privteluji, tak tomu verim. Jedna pani, se kterou jsem se o vire casto bavila, mi vypravela o nekolika svych reinkarnacnich zazitcich. ne vsak z pohledu prasete, ale cloveka- zeny. Viktor Farkas, autor knihy nevysvetlitelne zahady zase postupuje ctenari zazitkky hypnotizovaneho- videl se hned v sedmi zivotech, z toho na zacatku v poloopici, ve ktere nemohl mluvit, ale jen delat posunky a vydavat urcite zvuky. Ale byla to takova ta evolucionisticka opice:) Behala v tlupe a jeji konec byl takovy, ze ji zabilo divoke zvire, ktere mela tlupa ulovit. ( Pry nic, co by si clovek rad vymyslel) Vy tedy verite, ze by si clovek vzpominal ve sve vlastni hlave na nekolik ruznych smrti nejakeho demona, co ma v sobe?



]


Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 29. leden 2008 @ 08:37:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se toho ocistce tyce, projela jsem grano, a vidim, ze tady v teto otazce lidi docela dost sijou.. Kde mate ale jistotu, ze to neni mozne? Treba je ocistec pro ateistu, ktery siril lasku a cely zivot pomahal druhym atd... Kdo z Vas presne zna plyny Boha, a muze rict, ze to neni mozne? Zvlast, kdyz se pise, ze si nepreje, aby byl nekdo zatracen. A jak maji podle Vas byt souzeni krovaci, jestli jeste jsoou takovi- kteri o Bohu neslyseli? prece podle svych skutku a srdce, ne? Navic, co se tyce toho soudu, nevidela bych to jako ze Buh vsechny odsoudi. Ja si to treba predstavuji tak, ze clovek, az se ocitne pred Bohem, bude zalit takovou laskou, ze ti, kteri mnoho hresili, nebudou ji moci snest, a proto sami odejdou a k Otci nevejdou. Jak to vidite Vy?
Co se tyce toho ocistce, dam ho do souvislosti s jednim muzem, jestli se mi to podari, vlozim sem odkaz. myslim, ze jeho ovoce nebylo spatne, mnoho lidi se obratilo a zmenilo sve zivoty. Zajimave pocteni pro odpurce katolicismu, tento muz byl totiz katolik. Uz.. Tady to je:
http://www.google.com/search?hl=cs&rls=com.microsoft%3Acs%3AIE-Address&rlz=1I7SHCN&q=padrepio.pdf&lr=lang_cs


]


Re: Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 30. leden 2008 @ 10:31:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
         Jen trochu upresnim tu nauku o očistci. Nauka o očistci se nijak netýká křováků, ateistů a dalších lidí mimo řkc. Do očistce půjdou lidé, kteří jsou součástí Církve, ale v okamžiku smrti nebyli ve stavu posvěcující milosti. T.j. lidé pokřtění právoplatně v ŘKC, kteří třeba zrovna před tím, než umřeli, udělali nějaký hřích. "Očistec" je taková katolická jistota spasení. Katolíci mají tři cesty:

Živý katolík na zemi, svatý -> smrt -> Nebe
Živý katolík na zemi, nesvatý -> smrt -> očistec -> Nebe
Živý nekatolík na zemi, jedno jaký -> smrt -> Peklo


   Jinak řečeno: "Ti, kdo umírají v Boží milosti a přátelství, ale nejsou dokonale očištěni, i když jsou si jisti svou věčnou spásou, jsou po smrti podrobeni očišťování, aby dosáhli svatosti nutné ke vstupu do nebeské radosti." To zcela jistě neplatí o ateistech, ale i o mnoha dalších lidech, kteří žijí v otevřeném nepřátelství proti Bohu.

   Katolíci většinou neznají vzkříšení - nebo ho tak nějak nepočítají.

   Tolik tedy k očistci. Jak jsem napsal, to je virtuální nauka jedné konkrétní organizace, nemá žádný reálný vztah k tomu, co prožívá běžný člověk, křesťan, ateista. Očistec se týká jen katolíků.



   Jako křesťané říkáme, že existuje jedna cesta, pro nás je to tedy poněkud jednodušší.

Mrtvý člověk ve hříchu jedno kde -> Změna smýšlení, Boží moc k záchraně, nové narození -> Živý člověk v Božím království.

   Tahle cesta existuje tady pro nás a touhle cestou jsme prošli. Není to cesta lehká, ale je přímá a jednoduchá. Jako křesťan nemám příliš rád hypotetické "co by kdyby". Situaci křováků řesím jen do té míry, jak mnoho jí mohu ovlivnit.

   Co mohu ovlivnit je ukázat na tuhle cestu lidem, kteří jsou okolo mne, říci jim, že existuje cesta k Bohu, smíření s Bohem. Je to pak úžasné, vidět třeba komunistu, jak se vydá na tu cestu, na té cestě po čase odhodí závist, nenávist, pak mindráky. Místo depresí a neodpuštění získá pokoj. Takovéhle věci mi moc pomáhají k tomu, abych nemusel tolik řešit "co by bylo kdyby ..." ale abych víc řešil "co bude když udělám ..."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 30. leden 2008 @ 11:24:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale fuj, cizinče,
myslím že bys jen těžko hledal katolického teologa, který by ti ten "třetí řádek" potvrdil!

Tebe evidentně vyučovali nějací Utras, které například pražský kardinál jako vrchní pastýř neakceptuje, ač zbavit se jich nemůže.

Z toho taky explicitně plyne, že není pravda, že je hypotetický očistec jen denominační zařízení...

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 30. leden 2008 @ 14:42:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   To jsem rád, že moje příspěvky čteš. To je dobře, někdy je dobré se něco dovědět od extramistrů.

   Víš, to máš tak. Já jsem ještě žil v ŘKC, která byla zamrzlá někde v první republice, a taky trochu v rakousko-uhersku. Všude okolo mě samej ultras. Můj farář, co mě učil, učil v té farnosti už za první republiky. Takže byl v ŘKC fakt dlouho a musel přeci vědět, jak ty věci správně jsou.

   Zkus napsat, co si myslíš ty, o očistci. Kdopak tam půjde? Nebo třeba vzít nějaké oficiální katolické učení - katechismus, kodex kanonického práva či něco podobného - kde by to bylo vysvětleno jinak, než mě to ty voškliví ultras, co je nemá rád ani pražský kardinál, učili.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 30. leden 2008 @ 15:23:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tvoje příspěvky čtu, protože píšeš jak Alexandre Dumas. Jen málo autorů na tomto serveru stojí za čtení a ty mezi nimi jsi.
Tvoje příspěvky taky čtu a číst budu, protože mám vážné podezření, že opravdu miluješ Pána Ježíše a nejspíš mu i sloužíš jak můžeš. To je tady taky není samozřejmost.

Tvoje příspěvky tedy čtu, ale s tebou často nesouhlasím, protože jsi extrémista, ale já nepotřebuji s lidmi souhlasit, abych se něco dozvěděl nebo naučil.

Víru, že ubohá nekřtěňátka přijdou po pekla a ještě maximálně smí strašit na blatech nemohu považovat za katolickou, protože kolik jsem jen slyšel a četl katolických teologů - nikdo to neučil a někteří tuto lidovou představu aktivně vyvraceli.

To ovšem neznamená, že to nikdo nezastává. Soukmenovci tvých dřevních učitelů se houfují zejména na christnetu a tam bych se tomuto postoji ani nedivil.
Ostatně mezi evangelikálními fundamentalisty se to vyskytuje taky! Pamatuji si dodnes, jak mě to kdysi tvrdila jedna úctyhodná olomoucká společnost a mě málem vypadly voči. Teda to je ve variantě, že do pekla jdou všichni kromě znovuzrozených evangelíků.

Jojo!

Dnes ale teologové všech barev dobře vědí, že zabývat se mají kázáním Božího slova aby lidé do nebe vešli, a né vymezovat, kdo tam nebude. Barokní teologie je pasé. Církev není obehnána zdí ghetta, ale je v otevřené ktrajině, jako Ježíšova družina učedníků. Nemá žádné hranice, ale oblast pomezí. S tím, co jsem takto laicky vyjádřil, by asi souhlasili mnozí teologové jak protestantští, tak katoličtí.

K očistci samému ti neřeknu nic, protože tomu nevěřím.

Olin


]


Re: Re: Re: Kdo je ta cesta, pravda a zivot? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 29. leden 2008 @ 20:13:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Z mnoha praktických příjkladů vyplývá, že nečistý duch může člověka ovládnout takovým způsobem, že dotyčný člověk považuje nečistého ducha a jeho projevy za sama sebe. Já si to vysvětluju asi tak, pokud má člověk mrtvého ducha (t.j. není znovu narozený z Boha), může jeho ducha nahradit integrálně jakýkoliv jiný duch, kterého dotyčný člověk přijme. Nečistí duchové zřejmě nemají snažší možnost manifestace v materálním světě než skrze živé tělo, které jim člověk přenechá - proto o tento typ manifestace tolik stojí.

  Pokud takový nečistý duch ovládne člověka, samozřejmě zná dopodrobna každý detail života toho člověka - včetně toho, kde člověk žil, co dělal, jakou měl profesi a další detaily, třeba i dost intimní.


  Podle bible je reálné i to, že jednoho člověka může ovládat větší množství nečistých duchů najednou. Případně více nečistých duchů může s člověkem žít, i když ho neovládají. Ten příběh s prasaty mluví o "legii, neboť jich bylo mnoho". Pojem "Legie" označoval až několik tisíc vojáků.

  Proto na světě běhá tolik Napoleonů, Kleopater, Hitlerů (no, těch ještě moc ne - Hitleři, Mussolini, Stalini, Leninové, Gottwaldové a další soc-kom potentáti budou až tak v polovině století) a všelijakých dalších slavných bytostí. A každý z těch lidí, co "byli v předchozím životě Kleopatrou" si dost přesně pomatuje jednoznačné detaily z jejího života.


]


Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 29. leden 2008 @ 09:46:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nenechte se mylit. Tato zamysleni pisi hlavne proto, ze jsem zvedava na nazory ostatnich a jejich diskusi. Co se mne tyce, ve skutecnosti jsou tyto otazky pro mne podruznejsi, nez se zda. Ale jsou. Kladu je, a potom ctu, co kdo napise a premyslim.—
Tedy sem tam hlodá takový červíček pochybnosti, takové nikdy nekončící šrotování sice zábavné, uspokojující,život naplňující...  
--Muzete tutuo vetu: Nebyla tím myšlena nějaká Ježíšova fyz. osoba  ale právě obecně ono "já"- ego to je klíč k Otci což poznávali a poznávají mystikové jak z východu tak západu. vice rozvest? Venujete tomu svuj cas?—
No co by jste tam chtěla více rozvádět?-to je přece o praxi každého z nás.  
--Kdyz tedy pisete, ze nase vlastni JA je tim klicem, tak to prece vi kazdy krestan:)—
právě, že v praxi  ne viz. níže
 
--Ale presto smysl vety vidim presne takovy, jak byla vyrcena bez hledani skrytych vyznamu, tedy, - ze tim Jezis mysli sebe, svou osobu.—
A kde končí to jeho sebe,ta jeho osoba,co to vlastně je když dole citujete „ze vy jste ve mne a ja ve vas“?
 --On totiz Jezis takovych podobnych vet rekl vice, ktere zacinaly slovem JA. napriklad: Ja jsem ty dvere atd...—
Ano, jenže každý to „já“ chápe jinak něco jiného je „já“ pro malé dítě,pro mystika,filozofa…
 
--Jezis hovoril prevazne k prostym lidem, k chudakum. –
Ano a přesto jim nemohlo být vše odhaleno,jak říká a i tak  prostý člověk snáze projde úzkou branou než filozof,kterému v hlavě straší tisíce teorií
--Mluvil sice v podobenstvi, ale kdyby chtel, aby pochopili vetu jako Vy a mystikove, myslim, ze by to rekl jinak.—
Tak předně,pořád se bavíme o překladu, aramejština má jinou jazykovou strukturu a jak jsem psal jeden výrok chápou různí lidé různě,každého oslovuje jinak
 
--pro mne svedci lide, ktere zachranilo uvedomeni si, ze tou cestou neni jejich ego, ale Jezis.—
A jsme u to… výše píšete „nase vlastni JA je tim klicem“ a najednou je tu Ježíš. Co má pak zachránit křováky,eskymáky,lidi žíjící na pustých ostrovech,kteří o Bibli natož vašem Ježíši v životě nic neslyšeli?

Otázka už je od čeho by se měli takoví zachraňovat? 

--A jejich ovoce bylo skvele. Dobreho se pak drzeli a zmenili svuj zivot.—
No… tak černobíle bych to neviděl ,když si uvědomím kolik utrpení jiným i sami sobě tito lidé ve svém snažení a prosazování tohoto mnohdy napáchali.



Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Úterý, 29. leden 2008 @ 10:18:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobre. Beru Vase pochopeni te vety. je pravda, ze kazdeho verse mohou oslovit jinak. Pisete: Tak předně,pořád se bavíme o překladu, aramejština má jinou jazykovou strukturu. Umite aramejsky? ja ne. Muzete tedy uvest "spravny" preklad a z dolozit nejaky hodnoverny zdroj?  Pisete: A jsme u to… výše píšete „nase vlastni JA je tim klicem“ a najednou je tu Ježíš. Co má pak zachránit křováky,eskymáky,lidi žíjící na pustých ostrovech,kteří o Bibli natož vašem Ježíši v životě nic neslyšeli?
Postoj jejich srdce a jejich skutky? Ale o tom rec nejprve nebyla. Ja tvrdila, ze to neni dukaz pro Vasi interpretaci te vety. Vite, takhle by slo chapat mnoho vet v Bibli i jinych spisech, ale ja mam dojem, ze se to "neco navic nebo neco jineho jeste" hleda ponejvice v tech uplne jednoduchych vetach, resp. v tech spornych, ktere maji nejvetsi vyznam pro hledani vetsiny lidi. neni tomu tak? Pisete: --A jejich ovoce bylo skvele. Dobreho se pak drzeli a zmenili svuj zivot.—
No… tak černobíle bych to neviděl ,když si uvědomím kolik utrpení jiným i sami sobě tito lidé ve svém snažení a prosazování tohoto mnohdy napáchali.  jaci tito lide? Vite snad, o kom jsem mluvila? ja nehovorila obecne, ale o konkretnich lidech. O obecnych lidech muzete tvrdit, co toho mnohdy napachali, ale ne o mych konkretnich. Taky pisete: O Vasem Jezisi.. to je zajimave:) Zni to, jako bych nekomu cpala moje mleko, ze si ho sama dojim a ze je pekne tucne, a ze lepsi neni.  No, ja tomu verim, ale ze to nekdo vidi treba jinak, mne neuzira. A Vas Jezis to neni?





]


Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 29. leden 2008 @ 20:26:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Aramejsky neumím,četl jsem o tom, zdroj nemohu říci, ale především je to o vlastní praxi,text byť prohlašovaný za sebesvatější může klamat  takže se spoléhám spíše na vlastní zkušenost.

--Postoj jejich srdce a jejich skutky?--

Mnohdy značně relativní,ono když člověk vyroste v jiné kultuře běžně dělá věci,které nám Evropanům přijdou i barbarské a naopak.
Vždyť i ve Starém zákoně jsou  za své skutky vychvalování lidé  ,které by jsme  z dnešního pohledu označili za zločince.

 --Vite snad, o kom jsem mluvila? ja nehovorila obecne, ale o konkretnich lidech. O obecnych lidech muzete tvrdit, co toho mnohdy napachali, ale ne o mych konkretnich.--

No mluvila jste o lidech kteří se  vyznačují určitou vírou,životním postojem a to byl obecný popis samozřejmě pod tím figurují konkrétní lidé.

--Taky pisete: O Vasem Jezisi.. to je zajimave:) Zni to, jako bych nekomu cpala moje mleko, ze si ho sama dojim a ze je pekne tucne, a ze lepsi neni.--

ale ne:-) Vy jste na zdejší poměry velice tolerantní a otevřená, prostě každý to vnímá indivuduálně i v rámci jedné církve a mě osobně je to co z  Ježíše udělala církev (církve) cizí.   

Díval jsem se na Vaše zájmy-takovou zajímavou směsici už jsem dlouho neviděl,že to všechno stihnete.  


]


Re: Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Středa, 30. leden 2008 @ 09:15:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Muzu hadat? Vy jste zastancem tech svitku z lamske knihovny, ze jo? O Svatem Issovi. To je Vas Jezis?


]


Re: Re: Re: Re: Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Středa, 30. leden 2008 @ 09:35:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A cetl jste o tom pravdepodobne v prirucce pro Budhisty?


]


Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy