Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Blažej.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 9, článků celkem: 16319, komentáře < 7 dní: 556, komentářů celkem: 408424, adminů: 60, uživatelů: 5135  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 254 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Willy
brusle7
Myslivec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110974491
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně
Vloženo Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:46:11 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal tk

Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně

Celým Farelovým svědectvím i jeho dalších spoluautorů se táhne jako červená nit téma nemožnosti dovolat se práva v charismatickém sboru, či jeho nevymahatelnost či nenastavení takových právních mechanismů, popřípadě jejich nerespektování. Zároveň vnímám jeho upřímnou touhu tohoto práva se dobrat, dovolat se autority, která bude právo respektovat a situaci řešit.

Je možné, že oběti, které odcházejí z charismatických společenství za takto dramatických okolností, vidí jistou nápravu charismatismu v charismatismu s lidskou tváří, který by právní řád měl a ten byl plně respektován, totiž těmi, kteří v něm fungují jako autority.

Pro nezaujatého pozorovatele vně charismatického hnutí však vystupuje v těchto svědectvích charismatické učení o autoritách a o posloupné vykazatelnosti vyšší autoritě velmi bizarně až obludně, a v každém případě jako zdroj všech problémů.


Možná, že účinnější terapií těchto společenství by bylo opuštění učení s předůrazněným postavením autorit a inspirace v probuzeneckých proudech starších církví protestantského ražení, které význam autority velmi snížily, ne-li téměř vymazaly.

Tím, že se charismatické hnutí inspirovalo tuhou strukturou a pojetím autorit katolické církve, aniž by více zapracovalo na církevním právu, dostalo se vzhledem ke své velké organizační roztříštěnosti a malému početnímu stavu do situace, která umožňuje těmto autoritám dělat cokoliv a plodně produkovat své oběti.

Je jisté, že stávajícím charismatickým autoritám tento stav naprosto vyhovuje a že je nic nepřiměje k tomu, aby ho nějak změnily.

Avšak pro jejich oběti, které zachovaly víru i přes mnohá protivenství a zklamání, by mohla inspirace v přístupu probuzeneckých proudů starších církví pomoci při budování jejich nových společenství, ne již na základě charismatického učení o autoritách, které by si mohli ze svých původních sborů přinést, ale již na rovnoprávnějším (a nebojím se říci biblickém) principu organizace společenství a na pečlivém budování sborových řádů, církevního práva a hlavně jeho vymahatelnosti.

Tyto nové sbory by se mohly stát azylem i pro další odcházející oběti charismatických autorit. Charismatické pračky by tak přestaly chrlit stovky a tisíce nevěrců, kteří zklamáni charismatismem mizí ve světě, ale jejich oběti by mohly vytvářet sbory typu Zelené louky, které by měly zdravější základ, aniž by nutně musely opouštět jiné biblické charismatické důrazy, na které jsou zvyklé.

Tedy v podstatě nejde o nápravu charismatismu jako takového (je otázkou, zda je něco takového vůbec možné), ale o účinnější pomoc jeho obětem.

Proto hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně. Kromě psychoterapeutického efektu pro další oběti charismatismu, které byly dosud se svými traumaty osamoceny a nyní mohou získat jistý pocit sounáležitosti, přináší tato publikace i velmi silný impuls pro charismatické autority. 

Ty dosud žily bezstarostně ve svých mocenských pozicích a využívaly osvědčené nástroje, jak umlčet, popřípadě vystrnadit, případné nepohodlné jedince. Nyní budou mít život složitější. Uvědomí si, že po Skryté tváři se jejich charismatický svět nečekaně změnil. Jejich jednání se totiž může dostat na veřejnost. To jistě bude mít velký vliv na jejich chování. Možná, že se publicity zaleknou a uberou plyn. Spíše však lze očekávat, že jejich jednání bude sofistikovanější než dosud a že uposlechnou rady pana Kadlece a nebudou se svými obětmi jednat písemně, ale pouze ústně a před minimem svědků.

Oběti charismatických autorit tedy budou mít těžší život a menší možnost usvědčit své autority z jejich nepravostí. Na druhou stranu budou mít možnost sdílet zkušenosti a povzbuzení ze svědectví těch, kteří je již předešli, což jim může významně napomoci odchod z charismatického společenství usnadnit.

To všechno by však bylo málo. Nejtěžší úkol před obětmi autorit po nuceném odchodu z charismatických společenství čeká.

Je to úkol nadlidský, ke kterému je třeba Boží milosti a síly. Úkol neztratit se ve světě, nerezignovat na víru a křesťanský život, nenechat se otrávit nenávistnými šlehy z bývalých společenství, najít své spočinutí v Boží náruči a budovat nové, již ne charismatické ale v pravdě křesťanské společenství Božích dětí. Takové společenství, kde nebude vládnoucích a utlačovaných, ponižovaných a vydíraných. Společenství, kde by mohli nalézt útočiště další příchozí, ať oběti charismatismu nebo světského způsobu života. Společenství, které by se oprostilo od nezdravých charismatických důrazů, více se přimklo ke zdravému biblickému křesťanství, opustilo by agresivní vize pocharismatičťování okolních křesťanských sborů, ale žilo by s nimi v míru a pokoji.

A to je vize, která stojí za to, pokusit se ji s Boží pomocí uskutečnit, navzdory svým bolestivým zklamáním a otřesným zkušenostem. Je to cesta, na které si vás Pán Bůh může mocně použít ke své slávě a k blahu těch, kteří vás budou potřebovat.


Podobná témata

Charismatici

"Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 18:56:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Amen



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 19:13:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Jen si tak říkám, neslyšíme to furt?

Vše je blbě, musím přijít já a ukázat, jak to dělat dobře.

I proto vzniká tolik nových církví a nových "nezávislých" společenství.

A to v zásadě není z Boha. 

Slyšíme to v politice, slyšíme to i v církvi. Většinou toto uvažování není z Boha.

tk píše, je třeba zakládat nové sbory a nové círve, protože nic dobrého a užitečného zde není.  ???

Obávám se, že po tk přijde někdo jiná a řekne, ne, ne, křesťanské je naopak toto. 

A tak za chvíli nebudeme mít v ČR  řekněme dvě desítky církví, ale padesát, sto , dvěstě , plno "svobodných sborů" atd. , kteří všichni budou tvořit tu "pravou podobu křesťanství".

Nezhazuji to, musí se posuzovat jednotlivě a individuálně, ale rozhodně platí i to, že:

"ovce jsou rozptýlené , protože pastýři se nedoptávají Hospodina"

nechápu pastýři, co je myšleno tím tvým Amen? To, co tu máme ti nestačí? Je potřeba "nový vítr" ??? typu Tk, který než se teď trochu sklidnil, tak tu furt nadával?

A ty k tomu říkáš Amen. Teď ti nerozumím, nejsi spokojen v AC nebo co?

Pokoj



Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:06:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Samozžejmě, že není v AC spokojen, a proto dělá co dělá.


]


Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:46:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Sto až dvěstě církví v ČR, to je dost blbý stav.

Sto až dvěstě církví je tak optimální stav pro město, ve kterém bydlím. Pak by tu bylo tak 30% lidí věřících Ježíši.


Ale jinak vám do toho povídání nechci nijak moc zasahovat.


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 00:20:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ty čísla ber s rezervou.


Řekněme, že s tempem co máme v posledních letech, to z 20 celků nebo kolik jich můžeme mít teď, můžeme mít za 15, 30 let třeba 5O.

Nevím, čísla neznám a nedokážu odhadnout, to jsou jen náčrty.

Nemluvím o sborech, mluvil jsem o takových těch různých celcích, skoro jakoby malých denominacích.

X samostatných sborů a "svobodných" nezávislých, to může být taky kapitola sama o sobě.


Já věřím na spojování, ne na rozdělování.

Tedy aspoň nikde v Písmu nečtu pokyn k rozkuchávání Boží církve!  

(tím nechci jakýkoliv celek či svobodný sbor automaticky hodit do světla, že je mimo..nevím..ale obecně věřím, že to v základu Boží vůle není)

Pokoj



]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 22:42:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nijak extra ti nechci nabourávat tvojí víru ve spojování, jen jí nesdílím v podobě, ve které zřejmě ty.

  Máš pocit, že kdybys byl ve stejném sboru (církvi, denominaci, farnosti, ...) s Jakobin, Pastýřem, Gregoriem, IC či tk, že by byla v českém křesťanstvu o kus větší jednota? Je to to spojování, ty celky, na které věříš?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pondělí, 03. prosinec 2007 @ 11:51:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
 Já věřím, že jsme povoláni k jednotě. Tomu věříš i ty, ne?

S tímto pokynem se musí každý nějak vypořádat. Náš trenér říká mužstvu, buďte jednotni. Náš armádní velitel říká, nebojujte proti sobě, ale spolu.

To nevylučuje nesouhlas a rozdílnost uvnitř jendotného lidu. Nevylučuje to zcela ani rozdílnost strukturální.(jiné denominace)

Já ale prostě nevěřím v názor:
   "Klidně furt dělejme nové denominace)Třeba dalších 100), ale buďme jednotni v Duchu."
  (nějak toto myšlení nevidím v Písmu a myslím, že Písmo to obecně nazývá roztržka, rozkol, sektářství a odhaluje v zásadě jako projev "těla" člověka, nikoli Ducha.

 Prostě jednota v Duchu je přednější a je naddenominační, ale já osobně nevidím v Pímu ani  rezignaci na nějaké to spojení rozděleného.

 Prostě církev je jedna! (nemluvím, ale o cestě do Říma)

 Tím nechci říct, že věřím na nějaké  velké spojování. To asi ne, spíše na nějakou vzájemnou propojenost , důvěru a prostě tu "jednotu".

Ale ty věříš, že jsme v zásadě  povoláni zvyšovat počet různých denominací a dělit se?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi poziti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 20:28:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Jirko

  Nevěřím "na denominace". Denominace jsou něco, co mi do křesťanství tak nějak nesedí. A nevěřím na "jednotu" ve stylu politických organizací. Už jsem pár těchto organizací poznal a ze zkušeností bych neřekl, že mají nějakou extra výhodu proti jakémukoliv jinému uspořádání v církvi. Takže ani jednu novou denominaci. I když - není moje pozice se vyjadřovat či řešit počet denominací.

  Církví myslím to, co jsem jako opravdovou církev poznal. Společenství (či jak se to nazve) lidí, kteří přijali pozvání k věčnému životu a kteří žijí nějakým způsobem pohromadě. Vidí se na návštěvách, mají společná shromáždění, dělají věci pohromadě, společnou práci. Analogii k tomu slovu církev vidím slovo církev použité ve skutcích a poštolů. Kde chodili apoštolové a učedníci, vznikaly církve.



  Taková církev má z různých praktických důvodů omezený počet lidí, kteří v ní mohou být. V Čechách například neznám dobře fungující církev o velikosti jen více stovek lidí, natož pak tisíc. Funkčních církví o velikosti desítek lidí najdeš velké množství.

  Když si třeba vemu naše město, tak 30% lidí věřících Ježíši je 5000 lidí. Ale tady ve městě není ani jeden sál, do kterého by se vešli (No, možná kdyby se dostavěla hala loděnic...). Ten největší, hodně našlapaný, by pojal možná tisícovku. To je tak na pět církví. Kdyby měla každá tisíc lidí. Ale bez problémů se tu najde sto sálů pro padesát lidí.

  Podobných praktických důvodů najdeš desítky - jeden z nich je to, o čem tu teď diskutujete. Ani za nic bych nechtěl být v církvi s mnohými, co tu diskutují (to nic nemění na tom, že vím, že s nimi budu v nebi :-). Zažil jsem výklady bible, tak jak je potřeba, zažil jsem lidi, co přesně ví, jak se věci zcela jistě nemají dělat, zažil jsem podloudné pomlouvače a mnohé další - nikdy více. Ne, že už je nikdy nepotkám, to ne. Ale proč se vysilovat podobnými nesmysly a podobnými lidmi a jejich názory?



  Taková stovka církví v jednom místě - dobrá obrana proti podobným praktikám. Jeden Papež někoho nespravedlivě poškodí, ten se rozhlídne trochu kolem, uvidí, že svět se nezbořil a půjde žít někam jinam. Za pár týdnů či měsíců emoce vyprchají a papež a poškozený se nejspíš smíří. Konkurence kupodivu funguje i v takových praktických věcech, jako je "duchovní servis". Když máš kolem sebe třeba jen deset církví, je o kus težší, aby jeden papež začal říkat "my jsme ti jediní praví". A to stačí tak jedna či dvě zdravé církve z deseti, nemusí být všechny.

  Takže jako ve skutcích -  kam přišli apoštolové, a dokonce i učedníci, vznikaly církve jak houby po dešti. Nikde ani náznak toho, že by se tento stav řešil jako problém.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi po (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 21:02:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eminenter!

Vidim to stejně. Škoda že jen ve vizi!

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 03. prosinec 2007 @ 12:32:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Čau!

Ve starších armádách, v nichž sloužili hlavně naverbovaní cízinci, se udržela jednota jen po dobu bitvy. Jakmile bylo po boji, armáda se rozešla po kvartýrech podle svých praporů a když se dvě skupiny z různých pluků sešly v jedné hospodě, rozbily si navzájem držky. Pamatuješ?

V církvi je to podobný. Když není co dělat, upadá kázeň a vojsko šílí. Na tomto náměstí se snad nevyskytuje nikdo, kdo by měl (na Božím poli, ne v zaměstnání) co na práci. Z bezpečnostních důvodů je potřeba chodit po skupinách a když pak cizí pluk potká osamělého vlčka...vlček kouše, potvora. Někteří vojáci pijou a jiným šplouchá na maják.

Ale jednou zatroubí polnice...

All in


]


Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 19:29:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tk,
já si myslim, že charóšiě autority se na svědectví Skrytý Tváře spíš vykašlou, než cokoliv jinýho. Maximálně někdo vykžikne, že sou to polmuvy a lži, baz toho, aby řek, co souty pomluvy a jak to teda mělo bejt. Dyť to už známe
eleazar



Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:05:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Upřímě řečeno, jsem dost skeptický, že společenství zraněných lidí je dobrým prostředím pro uzdravení dalších zraněných...
Myslím, že daleko vhodnější by bylo, aby zranění odcházeli do prostředí zdravého, kde najdou uzdravení.

Tím nechci říci, že existuje nějaké dokonalé prostředí, ale jsou církve, kde je prostředí svobodné, pluralitní a kde lze vyrůst k samostatnostii. Samozřejmě to nejde bez našeho Pána, pak by ani to nejlepší prostředí nebylo nic platné.



Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:19:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
O tu odejitou mámu od pěti dětí se staral její nevěřící brácha a měl jí na srdci víc než nějakej křesťan, dalším kontaktem byla odejitá sestra a její manžel kteří jí vysvětlovali, že jí potkalo to nejlepší co jí potkat mohlo. Dokonalé prostředí v těchto končinách není a do budoucna se nejeví. Lidé jako já mají dostatečnou sebereflexi vlastní nepoužitelnosti v této věci. Hlavním pastorem je vtéto chvíli čas který hojí rány.


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:25:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
o.k.


]


Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:43:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bezesporu. Myslím, že i tato tebou zmíněná varianta se do mého náhledu vejde:

Úkol neztratit se ve světě, nerezignovat na víru a křesťanský život, nenechat se otrávit nenávistnými šlehy z bývalých společenství, najít své spočinutí v Boží náruči a budovat nové, již ne charismatické ale v pravdě křesťanské společenství Božích dětí. Takové společenství, kde nebude vládnoucích a utlačovaných, ponižovaných a vydíraných. Společenství, kde by mohli nalézt útočiště další příchozí, ať oběti charismatismu nebo světského způsobu života. Společenství, které by se oprostilo od nezdravých charismatických důrazů, více se přimklo ke zdravému biblickému křesťanství, opustilo by agresivní vize pocharismatičťování okolních křesťanských sborů, ale žilo by s nimi v míru a pokoji.

Takové společenství samozřejmě lze budovat nebo pomáhat budovat i ve zdravém (církevním) prostředí. Rozhodně jsem to nemyslel jako výzvu k zakládání nových církví, jak mohli někteří pochopit. Záleží na konkrétním případu. Někdy odejde skupina obětí a do zdravého prostředí mají daleko, a přesto mohou mít touhu takové společenství budovat.

Osobně bych raději nehovořil o "zranění", což je charismatický termín s již specificky negativně chápaným osahem (s podtextem viny), ale spíše o zklamání a špatné zkušenosti. To jsou všeobecně lidské kategorie, které známe z běžných životních situací a obecně není problém je vnímat jako překonatelná období lidského života.


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:53:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenže ty nebuduješ, ty boříš křiváku. Tobě je v lidské kategorii těsno, a v běžných životních situacích se orientuješ jako prase, které uteklo na chvíli před řezníkem. Jidáš, než se oběsil stačil splodit tvého prapředka, že tvůj děda udal parašutisty se obecně ví. čím nás ještě překvapíš ?
Petr


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:25:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Petře Vlčku,

na GS jsem už viděl a četl ledsco, ale Tvůj vulgární slovník, urážky, neomalenost a netaktnost svědčí o tom, že máš před sebou ještě velký kus cesty. Být Tebou, pak bych se velmi vážně zamyslel, zda by nebylo lépe vystupovat anonymně, než zde své církvi prokazovat tak medvědí službu. Podotýkám, že na Tvoji odpověď, ať bude (bude-li nějaká) jakákoliv, nebudu nijak reagovat.

S pozdravem,

Pastýř



]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:26:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosimvás literaruru typ Záporožští kozáci píší dopis Tureckému sultánovi už sem PROSÍM radši nedávejte mrkněte coto s vlčkem dělá ta infiltrace těch zvukomalebnejch sprosťáren ho naprosto paralyzovala.


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 00:31:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Peťo, musím se přidat na stranu těch, co toto vidí taky jako úlet.

Co má společného Farelův dědeček s Farelovými postoji?

"jsou to urážky"

Pokoj tobě

PS: respektive ..na to mi neodpovídej, já nechci nic o farelově dědečkovi vědět..je to zde myslím bezpředmětné

PS2: sis někde loknul ? ... co to z Tebe leze?

Hoj


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:23:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
o.k.



]


Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 21:09:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu, cos napsal, Michale,

chci reagovat zmínkou o něčem, co jsem nedávno slyšel jako určité vyjádření, co je místní církev. Tak tedy církev je domov, nemocnice a škola. Domov, kde jsme skutečně doma, tzn. jako doma se tam chováme, jako doma se tam cítíme. Nemocnice, kde je uzdravující prostředí pro všechny a na všechno, co pacienty v té nemocnici trápí. No a škola, kde společně poznáváme Pána Ježíše Krista a učíme se od Něho všemu, co potřebujeme znát a umět, abychom byli prakticky připraveni žít božským životem a růst v tomto životě, dokud nedosáhneme absolutoria, což nenastane v tomto životě a věku. Amen.

SV


]


Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:16:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně již neveřím na charismatismus s lidskou tváří. Dřív, nebo později se to stejně nakonec zvrhne.



Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 00:34:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ano, tady je zakopaný pes ..a protože ty osobně nevěříš, tak haníš všechny slušné charismatiky.  Prý neexistují.

?? Hmm,

"nevynášejte soudy předčasně, Pán zjeví motivy srdcí"

Pokoj Tobě


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 02:24:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jo, zase černobílé sdělení. Rád cituješ a odkazuješ na větu z mého spisku o té diskuzi. Ale hned před ní jsou třeba dvě věty, co standartně opomíjíš. Ty věty zní (citace): Není namířeno ani proti kladům, které charismatické hnutí přineslo. Daleko více si klade za cíl varovat před extrémy praktikovanými v charismatických křesťanských sborech.


Čau, spi sladce, brou noc


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 12:05:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Tož já tomu rozumím i tak, že když se to jmenuje "Skrytá tvář", tak to znamená i to, že char. hnutí má i neskrytou tvář, tu pozitivní, která je zjevná, ne?


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 20:55:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tvé sdělení, že není namířeno proti kladům, které přineslo charismatické hnutí. A tvuj deklarovaný cíl je silně v protikladu toho, co následně činíš.

Proto jsem řekl, že tvůj spis je jako korán.

Jsou tam jasné jednoznačné odsudky

"totalitní systém" ,"nekompromisně jednat s charismatickým učením", "charismatici se jsou pomýlení" , "charismatické sbory jsou sekty"

atd., ale pak například tato tvou zmiňovaná myšlenka.

Ale v tom je i tato věta. Ano tu větu jsem snad i někde připomínal, ale už jednou jsem ukazoval, že je v tom rozpor.

Před extrémy v charismatickém hnutí varuje plno lidí, to nejsi sám, ale ty varuješ před "charismatiky" . Vždyť tvuj popis "charismatického učení" je jasný.

Pokud by tomu bylo tak, jak zde deklaruješ, ani bych nežblebtl.

Ale takto musím některým vysvětlovat, že "charismatici bezmezně nevěří tomu", co ty říkáš, že "bezmezně věří",snažím se jim ukázat, že to nejsou sekty, ale církve. (tedy jen pár lidem, prostě polemizujis tebou a tvými tvrzeními)

Ale divej, já už jsem vyčerpal svoji argumentaci prozatím u tohoto. Vysvětloval jsem to již několikrát. Ber to tedy jako mé svědetcví o tom, jak vnímáme tvou práci. A uvědom si, co tam vlastně říkáš o "charismatickém učení", nikoli o "extrémním charismatickém učení".

Mohl bys vidět, že já například i u proticharismatiků jsem se snažil vnímat rozdílné pozice a postoje a neházel je do jednoho černobílého pytle.(jak furt předhazuješ mně)

Pokoj

Jestli myslíš to, cos řekl vážně, odpověz prosím na tuto otázku:

Doporučil bys nějakou charismatickou církev někomu upřímně jako křesťanský domov?

(ale nečekám ironicku odpověď..jako např. jo Tobě.. :) )


................
PS: (jinak prostě připusť, že jestli je pravda, co píšeš, tak pan František prostě byl dost uleťák..já bych s ním měl také problém, je-li pravda, co popisuješ v kapitole 1...to ale je prostě "magořina" , ne "charismatické učení"  )







]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 14:18:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych měl velký strach někomu ze svých přátel doporučit charizmatický sbor. Ne že by všechny byly stejně napadné sektářstvím, ale mám své přátele moc rád a nerad bych ohrozil jejich duševní zdraví a lidskou důstojnost.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi poziti (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 16:09:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To nejsi první ani poslední, Mancini. Patrně se domníváš že tě to šlechtí.

Stará Boháčková o tom byla přesvědčena. Ta zase měla strach pustit svého syna na zábavu s holkou, co nosí džeksny.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi poziti (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 17:31:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Dokud je to na základě tvé důvěry a tvých zkušeností, nedá se tomu až tak nic namítat, je to tvé právo.

Pokud bys ale začal jako Ic tvrdit, že "charismatické církve" jsou sekty, pak se dotýkáš všech sborů a vyslovuješ o nich soud.

Jsou-li tam Boží služebníci, které naopak Bůh doporučuje, pak jednáš vlastně proti něčemu, co je v Božím plánu.

Záleží, jak to bereš.

Řekneš-li nedůvěřuji ..ukazuje to na Tvé smýšlení a proto jsem tu myšlenku Icemu předložil, když se snažil přesvědčit, že nevaruje před "charismatickými církvemi", ale jen "před extrémy v nich".

Ovšem jestliže řekneš ještě navíc , varuji, stojíš docela dost vysoko ve svém hodnocení.

Já se proti němu obhajuji.


Už to tak bývá, že padají obvinění. Měla by být pravidvá, ale jak moc je pravdivé obvinění, které ani neví pořádně, co charismatické církve učí a nedokáže říct, o kom mluví, když mluví o charismatických církvích? (opakovaně jsem o odpověď žádal a Ic neuměl odpovědět, nebo nechtěl) ..jak moc to může být kompetentní kritika..a jak moc může být kompetentní novinář, který to prohlásí za "skvělé" ?

Já jsem uvěřil skrze "charismatické" křeťany. Kdybych se řídil Tebou, asi bych tam nemohl uvěřit, protože bych se jim vyhýbal.

A vina na to, co zasejete do srdcí lidí, kteří měli být podobně jako já spaseni skrze tyto církve, ale vy jste je třeba naočkovali a popudili, tak ta vina jde i na vás.

Jestliže mohu dát slovo dítěti a ono může být spaseno, ty ovšem přijdeš a pohaníš to a nazveš sektou, rodič to znedůvěřivě odmítne, pak je v tom tvuj díl.

Jestli jsem sekta, máš pravdu, jestli jsem Boží služebník, kazíš i to, v čem má podíl Pán.

Pokoj tobě


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi po (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Úterý, 04. prosinec 2007 @ 17:58:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//Jestli jsem sekta
Kdyžtak aspoň sektář. ne sekta


]


Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 21:32:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Docela by mne zajímalo, co je myšleno v článku pod pojmem "...vymahatelnost práva". Církev nebo sbor, který má potřebu vymahatelnosti práva, podle způsobu mrtvých církví nebo dokonce světských institucí, nestojí na biblických základech ale na hříšné tělesnosti. Vezměme si příklad z osoby Pána Ježíše. Není nikde ani zmínka, že by někoho indoktrinoval nebo dokonce sankcionoval. Kdo cítil potřebu být v Jeho blízkosti ten šel a neměl žádné výhrady, protože cítil Jeho absolutní autoritu. Šel a lidé se k Němu přidávali a pokud nesouhlasili tak odcházeli. Samozřejmě ke své škodě. Samozřejmě musí být pořádek. Ale ten má být dobrovolný, z vlastní potřeby a z vlastního přesvědčení. Tam kde je třeba v zájmu udržení pořádku zavádět paragrafy, chybí láska mezi bratry a sestrami. Chybí pokora, která omezuje moje Já, a upřednostňuje Tvoje TY. Podle mých zkušeností pouze tento princip funguje a dokáže měnit vztahy mezi lidmi, kteří mají jediný cíl "líbit se Kristu" jako svému nastávajícímu Ženichovi. Docela mě šokovalo kolik paragrafů si vyrobila Apoštolská církev. Docela úspěšně by mohla soupeřit s církevním právem ŘKC. Zájemci si mohou patřičné dokumenty přečíst na oficiálních stránkách AC.



Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:06:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovolil bych si s tebou nesouhlasit.

Předně z osoby Pána Ježíše si sice příklad brát máme ("Učte se ode mne"), ale není možné z Jeho absolutní autority odvozovat absolutní autoritu obyčejného člověka.

Protože se církev skládá z obyčejných lidí, a to podtrhuji, je nutné, aby byl stanoven řád a pravidla. Řád se Pánu Bohu líbí a přeje si, aby se všechno v církvi podle řádu dělo. Na tom se snad shodneme. 

Souhrn řádů a pravidel můžeme (ale nemusíme) nazývat církevním právem. Vymahatelností tohoto práva můžeme rozumět tomu, že dojde-li k porušení řádů, pravidel nebo biblických principů, má postižený možnost dovolat se řešení podle těchto řádů a pravidel. Pokud tuto možnost nemá (neexistuje řád, pravidlo nebo není na něj brán ohled), pak můžeme mluvit o tom, že v takovém případě není právo vymahatelné.

Příklad:

- Farel se dovolával slyšení u autorit svého vedoucího, avšak bezvýsledně - vymahatelnost práva v jeho sboru neexistuje

- Člověk, kterého pan Kadlec na místě "vyrazil ze sboru", ačkoliv to nebylo v jeho kompetenci, se mohl odvolat ke staršovstvu a žádat o posouzení tohoto "bezprávného činu". Pan Kadlec si však nechal následně ono vyhození ze sboru potvrdit staršovstvem, takže i kdyby se postižený odvolal ke staršovstvu, práva by se nedovolal - vymahatelnost práva zde neexistuje

Souhlasím s tím, že řád a pravidla přijímá každý dobrovolně, a to tím, že dobrovolně vstupuje do sboru. Pak ovšem jsou již pro něj řád a pravidla závazné a povinné, a to jak pro řadového člena, tak i pro odpovědné osoby. To ovšem nijak nevylučuje lásku a pokoru jeden před druhým. Řád a pravidla jsou však dobrou pojistkou pro případy, kdy se láska a pokora vytratí. Vzhledem k tomu, že jsme jen obyčejní lidé, může se to stát dříve, než se nadějeme.


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:29:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
   Člověk, kterého pan Kadlec na místě "vyrazil ze sboru", ačkoliv to nebylo v jeho kompetenci, se mohl odvolat ke staršovstvu a žádat o posouzení tohoto "bezprávného činu". Pan Kadlec si však nechal následně ono vyhození ze sboru potvrdit staršovstvem, takže i kdyby se postižený odvolal ke staršovstvu, práva by se nedovolal - vymahatelnost práva zde neexistuje

To je lež jako věž.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:57:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Co je ještě církev?
od Olin v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:26:28 CEST
:-)))
Těěěžko...

Hele, měl jsem před dávnými lety ve sboru člověka, který mě občas nespravedlivě napadal nebo pomlouval. Trvalo to docela dlouho, ale dalo se to vydržet. Koukal jsem spíš na to, co dělá z té lepší stránky a nebylo toho málo.
Ale po letech se to začalo horšit a pak jednou napadl slovně, ale velmi urážlivě jednu sestru ze staršovstva. V tu chvíli jsem ho vyrazil.
Olin Re: Co je ještě církev?
od Pastýř v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:44:45 CEST
Milý Oline,

rád bych se jen zeptal. V Tvé pravomoci je "vyrážet" lidi ze sboru?
Re: Co je ještě církev?
od Olin v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:58:30 CEST
 Ne. Taky byl formálně vyloučen staršovstvem.
Ale mě je proti srsti schovávat se za kolektivní rozhodnutí, takže jsem ho ústně vyrazil okamžitě, jakmile jsem se o tom dozvěděl. Kdyby mi to starší neschválili jednomyslně, tak bych to vzal zpět. V klíčových a rizikových situacích je podle mě lepší, když na sebe "někdo" vezme osobní zodpovědnost, pravomoc-nepravomoc.
Alespoň je pak jasné, kdo za to může.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:01:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Co je ještě církev?
od Olin v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:26:28 CEST

:-)))
Těěěžko...

Hele, měl jsem před dávnými lety ve sboru člověka, který mě občas nespravedlivě napadal nebo pomlouval. Trvalo to docela dlouho, ale dalo se to vydržet. Koukal jsem spíš na to, co dělá z té lepší stránky a nebylo toho málo.
Ale po letech se to začalo horšit a pak jednou napadl slovně, ale velmi urážlivě jednu sestru ze staršovstva. V tu chvíli jsem ho vyrazil.

Olin

Re: Co je ještě církev?

od Pastýř v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:44:45 CEST
Milý Oline,

rád bych se jen zeptal. V Tvé pravomoci je "vyrážet" lidi ze sboru?


Re: Co je ještě církev?
od Olin v Pátek, 11. srpen 2006 @ 18:58:30 CEST

Ne. Taky byl formálně vyloučen staršovstvem.
Ale mě je proti srsti schovávat se za kolektivní rozhodnutí, takže jsem ho ústně vyrazil okamžitě, jakmile jsem se o tom dozvěděl. Kdyby mi to starší neschválili jednomyslně, tak bych to vzal zpět. V klíčových a rizikových situacích je podle mě lepší, když na sebe "někdo" vezme osobní zodpovědnost, pravomoc-nepravomoc.
Alespoň je pak jasné, kdo za to může.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:02:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak vidíš že jsi lhář!

Ale překvapuje to tady někoho?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi poziti (Skóre: 1)
Vložil: tk v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:25:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Kadlec, sám přiznáváte, že jste k tomu neměl pravomoc:

V klíčových a rizikových situacích je podle mě lepší, když na sebe "někdo" vezme osobní zodpovědnost, pravomoc-nepravomoc.

Dle vašich vlastních slov jste jednal tedy impulsivně (v tu chvíli) a bez ohledu na řád a proti řádu. Staršovstvo vám to pak schválilo. Vymahatelnost práva byla tedy pro onoho člověka nulová.

Mimochodem, mluvíte o klíčových a rizikových situacích. Jaká to byla klíčová a riziková situace v té chvíli, co jste ho vyrazil?

Píšete: jednou napadl slovně, ale velmi urážlivě jednu sestru ze staršovstva.

Jako kazatel Božího slova byste mohl umět rozlišit klíčovou a rizikovou situaci od banálního lidského selhání, pokud ovšem skutečně šlo o "urážlivé napadení".

Podle reakcí pana Vlčka, Krupy a anonyma Pattre na kritiku charismatismu, kterou běžně nazývají urážkami, lze totiž usuzovat, že mohlo jít i o obyčejnou kritiku.

Ale i kdyby opravdu šlo o nějaké slovní nelichotivé vyjádření, dalo by se od kazatele Božího slova očekávat, že zareaguje mírně, spor uklidní a povede toho, kdo se neovládl, k zamyšlení, k omluvě a ke smíření a odpuštění. Vaše reakce byla každopádně naprosto neadekvátní situaci. Buď jste toto selhání zneužil jako záminku k odstranění nepohodlného člověka nebo jste se neovládl a místo pokání a lítosti jste si svoje vlastní selhání nechal posvětit staršovstvem, aby "vyhozený" neměl šanci se odvolat. Ať tak či onak, vymahatelnost práva ve vašem sboru nefungovala.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi po (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:44:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znovu opakuji, že lžeš. A nepřekvapuje mě to, nebudu s takovým nevhodným vejrazem ani diskutovat.
Takové lidi, jako jsi ty, je třeba akorát odhalovat, případně trestat. Ale trestat já tě nebudu, to nechám kompetentním.

Olin


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velm (Skóre: 1)
Vložil: tk v Neděle, 02. prosinec 2007 @ 22:55:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-) Pane Kadlec, proč takhle zbaběle utíkáte, když jste konfrontován s tím, co jste napsal? Jsou to doslovné citáty, které si může každý čtenář ověřit, když klikne na jejich odkazy. To bych od vás nečekal, vzhledem k image, které si zde usilovně budujete :-) Nebo se řídíte Plzákovou radou pro ty, kteří jsou přistiženi in flagranti: Zatloukat, zatloukat, zatloukat? V konfrontaci s vašimi komentáři to není ani vtipné ani duchaplné, spíš to ukazuje, že charismatičtí vedoucí, kteří časem vyšuměli, jsou smutné existence.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 03. prosinec 2007 @ 01:00:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No právě, holoubku! Každý si může přečíst, že opak je pravdou, neboť je to tam prostě napsáno. Odpověděl jsem na položené otázky podle pravdy, i když není extra lichotivá. A ty ji pustý lhář. Je mi úplně jedno jak s tím budeš manipulovat, dělej si co chceš.   


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismati (Skóre: 1)
Vložil: tk v Pondělí, 03. prosinec 2007 @ 06:28:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Kadlec, pokud vezmeme za bernou minci vaše tvrzení, že opak je pravdou, pak jsem to tedy měl napsat takto:

Člověk, kterého pan Kadlec na místě "nevyrazil ze sboru", ačkoliv to bylo v jeho kompetenci, se nemohl odvolat ke staršovstvu a žádat o posouzení tohoto "správného činu". Pan Kadlec si však nenechal následně ono vyhození ze sboru potvrdit staršovstvem, takže i kdyby se postižený neodvolal ke staršovstvu, práva by se dovolal - vymahatelnost práva zde existuje

To je skutečně velmi zajímavá interpretace toho, co jste napsal. Ale nikoho už nepřekvapí. Není to poprvé, co se můžeme setkat s tím, že vy a další charismatičtí bossové interpretují dialektikou "obecního Františka" nejen vlastní slova, ale i činy, dokumenty, události, učení a co je určitě nejsmrtonosnější i Boží Slovo. Děkuji za praktickou ukázku, která nám potvrzuje, že si autoři skryté tváře nevymýšlejí.


]


Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:19:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde nejde ale o právo církevní ale o právo ovečky dovolat se spravedlnosti když cítí křivdu. Musím upozornit, že jde o téma a ne o to, že bych usiloval o návrat do zmíněného ústavu. Všechny věci které jsem pustil do éteru jsou o tom, že když jsou formálně zmiňovány nějaké autority ovečky tomu nevěnují zase takovou pozornost jestli má pastýř nějakého šéfa. Je jim to jedno a bylo by až do té doby než jim pastýř začne přikazovat kde si mají lehnou či sednout, kterou kytku mají sežrat a kterou nechat na pokoji. Církevní právo o kterém hovoříš je zřejmě právo směrem dolů. Já mluvím o právu směrem nahoru. Právo dolů znám ze všech stran i zpodkoberce. Právo nahoru popisuji a uveřejněné věci vypovídají o jeho absenci. Vrcholem práva dolů je použití, či spíše zneužití občana USA jako předmětu mé neúcty. Jako osoba ke které jsem neměl vůbec žádný vztah, mimo pozdravů (dobrý den) jsem s ní nikdy nemluvil neboť nevládnu dobře anglicky. Tato osoba mi byla prezentována jako někdo ke komu jsem se choval neuctivě. Zde frontmen naprosto přestřelil protože počítal s tím, že se tím nebudu zabývat. Nejsem ale natolik hloupý abych si nespočítal, že když mu napíšu, že nutně vyjde pravda najevo. Napsal jsem mu že si musel jistojistě stěžovat na mou neúctu když je obsahem jednoho bodu v mém vylučovacím dopise. Doposud mi neodpověděl ale toto rozluštění má svůj konec. Počkáme si na něj. Celým velkým tématem je neomezené právo pro církevní bafuňaře charizmatického typu a vůbec žádné pro ty kteří jsou pod nimi. A jedná- li se o svobodné sbory typu Náchod, Triumfalíci, satelity KS,či AC ,JB Liberec a pod je zcela jedno



]


Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 22:27:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poutníku, tohle bylo čistokrevný charismatický vyznání víry. Já vím, že jsi proti charismatikům, protože jsi proti všem.
To, co jsi právě vyznal pomohlo dostat KS tam, kde je teď. Proto tam maj pré kocouři.
Proto taky nelze povážit AC za charismatickou církev - i když v ní charismatici mohou žít.

Mnohem spíš je typické to, o čem mluvila jakobin: řády jsou tu proto, kdybychom ztratili vedení Duchem - nebo tak něco.
V KS jsem se často setkával s postojem, že všechno společenství má být postavené na "vztazích" - čímž se nemyslí vztahy, jak by snad neučeného napadlo, ale individuální, "indiánské" pevné vazby.

Proto se v extrémním případě nelze dovolat práva, přičemž důraz je na slově dovolat. Není totiž slyšet. Ale to jen v extrémních případech, protože ve valné většině případů se dovolat přeci jen lze, protože i chudé a flexibilní "právo" mívá normy, které se dodržují. Navíc je většina charismatiků v denominacích a tím pádem mají základní rámec dán.

Poutníku, já se domnívám, že nežiješ v žádné církvi, proto tě ani nenapadne, k jakým důsledkům tento radikalismus vede.

Olin


]


Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:17:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline, já nebojuji proti projevům darů Duch Svatého. Jenom tyto projevy nenazývám charizmatickými, jelikož toto označení ve svém užívání změnilo svoji skutečnou podstatu. S dary jsem se setkával už v době, kdy slovo charizmatizmus tady téměř nikdo neznal. Nevím o jakém dovolávání práva mluvíš. Biblické právo přece znáš. Do shromáždění chodíme především proto, abychom společně rostli, sdíleli se, vzájemně si pomáhali a pečovali o slabší a potřebné. Toto může činit pouze člověk pokorného srdce, ne pyšný ambiciozní sobec. Když kterákoli funkce nefunguje správně, je to projevem nemoci uvnitř sboru nebo církve. Je to vždycky problém na straně člověka, A není to problémem pouze řadových členů. Žil jsem pod "autoritatiní knutou" skoro 15 let, kde platilo pravidlo: "já moudrý tobě blbému". Samozřejmě v dokonalém pokrytectví s vlídným šklebem. A nakonec k jaké církvi patřím není až tak důležité. Důležité je to, že patřím J. Kristu. EdPilgrim.


]


Re: Re: Re: Re: Hodnotím svědectví ve Skryté tváři charismatismu velmi pozitivně (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 01. prosinec 2007 @ 23:41:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je pravda, že to je důležitý.

Pravda taky je, že znám biblické právo: Zákon.
Myslím, že lidi dělají velkou chybu, když si svůj nedostatek Zákona v církvi nahrazují novými Řády s vaho Zákona. Nemají na to právo.
Stejnětak dělají chybu, když podceňují jakýlkoli řád spoukazem, že nejsou pod Zákonem. Obvykle to dopadne tak, že jsou zase pod svévolí.
Tam, kde jsou Zákon i Milost postaveny správně, není až tajkový problém se něčeho dovolat. Vždy je tu někdo, kdo slyší.

Nakonec je pravda, že pravidlem "já moudrý tobě blbému" se řídí církve charismatické i ty ostatní - když se to těm supermoudrým dovolí.

Olin


]


Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy