Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 203, komentářů celkem: 429744, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 566 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Willy
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116636797
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Jak probíhá diskuze?
Vloženo Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 08:09:31 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jirikrupa


Zatím se mi nepodařilo přimět autory k tomu, aby vymezili zhruba rámec toho, o kom mluví. Je to taková nepodstatná věc, chtít po někom, aby mi řekl, které církve, o kterých píše jako o „charismatických“ se u nás takto v ČR vyskytují a chtít po něm, aby mi řekl, o kom tedy píše.

    Podobně to bylo s druhou otázkou.Když  mají říct, jestli je považují za sekty nebo ne.


   IC je nejprve za sekty považuje, pak je považuje jen za malé sekty, jakobin zase (i když uznejme, že se omluvila, neboť má frmol) uznává, že slovo sekta je přemrštěné, zároveň však jeho použití omlouvá. A tak zde máme sektu nesektu. Její použití je fikané, mluvíme o sektě, ale pak řekneme, že jen kvůli tomu, že  …. Nejlepší bylo ICho doznání. „Problém bude asi v tom, že ty vnímáš slovo sekta jako negativní.“  No to jsem šel do vývrtky! Zapomněl jsem, že sekta je v očích ICho něco požehnaného.   A  tak můžu mluvit o sektě, ale na druhou stranu říct, že já vlastně o sektě nemluvím.   


   Nejlepší bylo, když k tomu dorazil TD, nebo jak se jmenuje. Už mi vesele přál, ať v našem městě povstane další sekta. Zde je příklad toho, jak to vnímají lidé. A stoupenci. Prostě použijí ta slova, ale aby nevypadali blbě, tak pak zase to zmírňují a zjemňují. Něco jako kdyby někdo řekl, že jste vůl a pak v zákulisí, dodával, že jen malej.(a kdo ví, jestli ne spíše jen naoko)


    Zeptám se Iceho - on ve svých pracech říká, že ..“jako ostatní sekty“já bych chtěl vědět, jako jaké ostatní sekty? K jakým sektám přirovnáváš ?


   Mne v podstatě nezajímá, proč se dostaneš do bodu, že sečteš něčí body a řekneš, to je sekta. Jestli to je 5 bodů nebo 10, zařadil jsi to mezi sekty. Mezi ostatní sekty. Tak se nevymlouvej! Jasné slovo je ano ano, ne ne. Buďto to sekta je nebo není! Jestli to sekta není, tak to nepoužívej. Jestli si to dovoluješ takto definovat (neboť není vždy ani u těch, kdo se tím zabývají, jasná linie) pak prostě to používáš a šíříš. Hanobíš křesťanské církve, domy živého Boha a  neomlouvá Tě ani to, kdyby se vyskytovaly , třeba i nějakou chybou v „systému“ poklesky, autoritářství a všelijaké excesy. Ty Boží děti, které veřejně pomlouváš jako sektu a  přitom jí nejsou, jsou pohaněny. To ale ty nevnímáš.


   Když řekneš, že ten sbor a ten sbor je sekta, možná bych koneckonců mohl nějak toto chápat, vždyť Pán nazval některá místa dokonce synagogou ďábla, a to mělo být místo víry v Hospodina. Já ti nezazlívám apriori  konkrétní označení  (i když nebaštím i s chlupy vše , co říkáš) , ale nemohu přimout to, jak „nás“ tzv. charismaticky a některé církve definuješ jako sektu.  Bez problémů a bez uzardění. 



   Nejlepší pak je, když  se člověk zapojí s vámi do debaty. Jakmile si dovolí pochybovat o nekritizovatelnosti autorů Skryté tváře, má vystaráno.O co teprve, když položí pár otázek a dožaduje se odpovědí. A dokonce vysloví těmto neomylným pracím kritiku. To všichni tvrdí stoupenci naježí chlupy a chopí se v praxi názorně dávat najevo, jak se dělá to, že se nedělí na my a vy, jak se nezatracuje oponent a umožňuje se „kritické myšlení“.  A že to jsou opravdu názorné ukázky. Člověk by si skoro myslel, když to čte, že to myslíte vážně. Umožnit kritické myšlení, vyslechnout si názor jiného atd.


  Ale na to si nestěžuji, jen mne to unavuje sem tam trošku.


   Takže jestli je považuje za sekty? To se nikdo jasně nedoví.(jakobin se ale v této věci vyjádřila za sebe zřetelně, což děkuji za odpověď)  Nepovažuji tvou odpověd za jasnou. Buďto to jsou sekty a já se logicky ptám, které církve , „charismatické“ církve, za sekty považuješ, a nebo to sekty nejsou a pak to oprav a uveď na pravou míru.


Zatím si neřekl, ani kdo jsou tvé imaginární „charismatické církve a sbory“, ani zda je tedy za sekty považuješ, když to o nich říkáš?   Slovo, kdy někdo řekne, že ti a ti jsou sekta, každý zhruba tuší a představuje si o kom mluvím, ale já prostě to neřeknu jasně a zřetelně, kdo a co a jak mnoho, to je pak to, o čem mluvím. (Nekritizujete náhodou ve svých studiích, že si tak někteří "charismatčtí kazatelé" z kazatelny vyřizují účty s oponenty..neadresně, ale přitom ..s úmyslem mluvit o konkrétním člověku třeba ?)


My sice řekneme, že jsou to sekty, ale zamluvíme to.A tak ti, co chtějí, si ponesou informaci o „sektách“, oponentům pak zase nějak vysvětlíme, že to zas tak nemají brát, že když tak je to jen subjektivní chápání autora a není to něco hanlivého.


Považuješ JB a CKS (popř.AC,Slovo Života,Rofc,Nový života atd. – kdo ví, kam sahá pochopení tvé, když to neřekneš) za sekty nebo ne? Buď přímý a jasný!


Pokud opravdu ano, jak to píšeš, pak ano.

Pokud ne, pak ne a pak se ptám proč to teda takto popisuješ, Tvůj text je jednoznačně v linii, že charismatické sbory jsou sekty!

Pokoj Tobě



PS: A nyní místo toho, abyste ve dvou třech čtyřech řádcích napsali, jak to tedy je, tak mne začtěte obviňovat a psát nic neříkající poznámky, jak mám vycpávat Život víry, jak reprezentuji charismaticky (jsem ale hroznej,že zde nenadávám jako vy) atd.  Budu-li se textům bránit, respektive oponovat, tak prodlužuji diskuzi. Slibuji, že když mi jasně IC napíše, koho bere za „charismatické“ církve a také odpoví, jestli tyto jím uvedené tedy považuje za sekty , jak píše. Pak se případně zeptám , proč tedy tak píše, odpoví-li, že ne. Uvidíme, kam se stočí debata, ale pokud bude jasně odpovězeno, pak není proč ji nějak v tomto bodě prodlužovat.


Jako příklad uvedu, že nám někdo poslal 5 otázek. Olin ani já jsme nezačali nadávat, co že si to dovoluje, jak je blbej a poblouzněnej, ale prostě jsme mu odpověděli. A bylo.


(k odpovědím na některé otázky se přidali i další a někteří, například aviaf v tom , co jsem momentálně četl, podává zřetelně svůj názor. Jeho text by stál za samostatnou delší reakci, ale můj cíl je nyní hlavně polemika nad danou prací. Každopádně mu i jiným podobným děkuji, že odpověděli na některé dotazy. Ještě možná,dá-li Pán, k něčemu tam uvedenému dojdeme, ale nechtěl bych moc přeskočit, když první dvě otázky jsou stále tak v „luftu“.)


O kom a o čem mluvíme (v ČR)?  (zde např. TD jako jediný, koho jsem zaregistroval , odpověděl celkem jasně v tomto bodě)

A pro ICeho, a jeho stoupence, zda je považují za sekty? Jestli ne, proč tak o nich píší a mluví? (Iceho text).


  A ještě, abych byl spravedlivý, už mi odpověděl IC na to, jak se z charismatika stane necharismatik. Jeho odpověď jsem původně přehlédl, takže se omlouvám a uvádím na pravou míru. Za jasnou odpověď ..ale prakticky nepoužitelnou (vzhledem k jeho textu) ..mu děkuji. Teď se k tomu už ale nevyjadřuji, ať to neštěpím. Jsou tu jen dvě tyto první otázky, které jsou důležité k jeho prezentovanému textu.


Podobná témata

Charismatici

"Jak probíhá diskuze?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Příklad jasné odpovědi. (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 08:27:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
(TD není TD, ale tk.)


1) Za charismatické církve považuji především JB a CKS. Za charismatické skupiny považuji i jiné křesťany uvnitř stávajících církví jak CB,ČCE,apod.,i ŘKC a další.Tyto skupina jsou charakteristické z vnějšku nejvíce tím, že vyučují a také užívají "charismata" dle Kor 12.  (Neřadím sem primárně ani AC(letniční) , ani Rofc,Nový život,atd.(spíše Hnutí víry))

2) Za sekty nepovažuji žádnou z těchto církví. Jsou to pro mne církve, nikoli sekty.

jirikrupa



Re: Příklad jasné odpovědi. (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 15:05:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ach jo. Tak ještě znova a opět pro nechápavé a trochu obšírněji:
a) Můj výrok nezněl "Problém bude asi v tom, že ty vnímáš slovo sekta jako negativní.“, ale "Pro Tebe je význam slova sekta něco hanlivého, ale skutečnost je jiná!" Jestli mi nevěříš, tak se podívej zde. To znamená, že jsem nepoužil slovo "negativní". Opět jsi si něco blbě přečetl a pochopil to po svém. Dále jsi napsal "Zapomněl jsem, že sekta je v očích ICho něco požehnaného." To jsem také nikdy a nikde neřekl. Toto Tvé uvažování jen svědčí o tom jak vnímáš vše černobíle. Buď je něco požehnaného, nebo nepožahnaného. Nic mezi tím. A mohl bych pokračovat dále. Ty prostě překrucuješ a blafeš. Proto je s Tebou těžká diskuze. A proto jsem Ti také přestal odpovídat.

b) Již v mnoha svých tapetách jsi použil obrat "autoři Skryté tváře říkají ..." apod. Zase blafeš. Zatím jsem publikoval já, a něco Jakobin. Ještě jsou autoři co nepublikovali v rámci Skryté tváře nic. Jak tedy víš co oni říkají? Myslím, že většina pochopila, že Skrytou tvář napsalo několik autorů a každý sám za sebe ve svém příspěvku říká své názory, zkušenosti, pohledy apod. Ty jsi nás automaticky hodil do jednoho pytle. Proto Ti opakuji: nejsme jasně definovaná a organizovaná skupina a proto nemusíme mít společné názory a pohledy. Je nesmysl po nás chtít nějaké společné prohlášení. My autoři nebudeme dělat konference abychom si ujednotili pojmy jen proto aby Ty jsi byl uspokojen.

c) Ve svém příspěvku do Skryté tváře jsem sektu definoval (a v publikaci to uvedl) takto: "sekta je náboženská skupina, která je autoritativně vedena a je v ní prováděna psychická manipulace." Cílem mého příspěvku nebylo určit která denominace či sbor je sekta. A už ze samé podstaty této definice slova sekta jasně plyne, že odpovědět na Tvoji stále dokola a doblba pokládanou otázku snadno nejde. To by bylo na další rozsáhlou a časově náročnou studii do které se pouštět pro Tvoji radost nebudu. Polopatě: je v nějaké naboženské skupině prováděna psychická manipulace a je zároveň (je tam a, jako AND) autoritativně vedena? Jestliže ano, pak je to sekta (tak jak jsem ji definoval). Pokud ne, tak to není sekta (tak jak jsem ji definoval).

d) Znova Ti zde uvedu co je to sekta obecně. Vidím, že s tím máš stále problémy.
Co o tomto pojmu říká wikipedia.cz:
Významy slova sekta
  1. Tento pojem původně označuje náboženskou nebo politickou skupinu, která se odpojila od větší, zavedené skupiny. Takové sekty mohou mít s původní skupinou společné části zásad, víry a praktik, ale odlišují se doktrínou, která vedla k jejich oddělení. Chápeme-li sektu takto, můžeme říci, že každé velké náboženství začínalo jako sekta.
  2. Z pohledu křesťanství může být výrazem Sekta označena skupina, která odmítá široce preferovaný směr křesťanství (např. Svědkové Jehovovi, Letniční hnutí), nebo je vůbec mimokřesťanská (Buddhisté, Hinduisté).
  3. Náboženská, politická apod. skupina, ve které převládají sklony jako autoritářství, uzavřenost, fanatizmus, nesnášenlivost nebo selekce informací.
  4. Náboženská skupina, která poškozuje své členy případně má protispolečenský charakter; často se v ní vyskytují vražedné či sebevražedné sklony.
Dnešní význam
Sociologie tímto pojmem označuje skupinu, která se vyznačuje konflikty s většinou společnosti. Sekta ve své víře může buď vycházet z tradičních hodnot společnosti, nebo je nahrazovat novými články své víry, nebo vírou novou.

Silně, centrálně, vedené a organizované sekty mají přísné podmínky členství, kterými své členy úzce svazují. Jiné, s volnější organizací, mají spíše věřící, podporovatele a sympatizanty.

Masová hnutí – jako například džihadismus, fašismus, komunismus, nacismus, socialismus – a jejich organizace – jako politické strany ale i dětské, mládežnické a jiné organizace – mají své ideologické kořeny v utopiích zpočátku okrajových skupin nebo sekt.

Jednou z hlavních příčin, vedoucím ke vzniku sekt, je lpění na doktrínách nebo názorech, bez ohledu na jejich spojení se skutečností.

Terapie sektami postižených je odoborně nazývána deprogramování. Od terapeutů sektami postižených, přišlo také z angličtiny označení „totalitární religiózní skupina“, z němčiny označení „manipulující religiózní skupina“. Oba, z hlediska terapeutů přesnější, pojmy jsou používány pro skupiny, které:

  • způsobují psychickou závislost členů sekty (viz též manipulace)
  • zmocňují se majetku členů sekty nebo podstatné jeho části
  • zneužívají jejich práce
  • pronásledují ty, kteří sektu opustili, nebo ji kritizují.
Některé sekty se snaží skrýt za pojmy jako „netradiční náboženství“, „nová náboženství“, „nová náboženská hnutí“, „nové náboženské směry“. Ty ale znamenají něco jiného – viz náboženství.

Nestačí-li Ti to, tak se můžeme podívat co k pojmu sekta říká jiný zdroj:
Slovník cizích slov (SPN 1981)
1. malá náboženská skupina odštěpená od církve pro odlišné učení nebo obřad
2. skupina izolující se od nějakého hnutí nebo od společnosti vůbec a hlásající dogmaticky určité názory, zásady odtržené od skutečnosti

A pokud Ti to ještě pořád nestačí, tak i zde na Granu je tady o tom článek.

Z toho všeho můžeš vidět, že význam slova sekta nechápeš dobře a že moje definice slova sekta tak jak jsem ji použil ve svém příspěvku ve Skryté tváři je jen jakousi významovou podmnožinou obecného významu slova sekta.

e) Domnívám se, že jsem Ti odpověděl tak srozumitelně, že by to pochopil bystřejší žák 2.stupně základní školy. Pokud to stále nemůžeš pochopit, pak si prosím nějakého takového žáka ve svém okolí najdi a popros ho aby si celou problematiku nastudoval a vysvětlil Ti to lépe než já.



]


Hmm (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 16. listopad 2007 @ 06:35:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
  Asi nejsem ten bystrý žák 2. stupně, přestože jsem měl na základce i na Gymplu maximálně 3 dvojky na závěrečných hodnoceních každého roku.(jen u maturity mi uletěla jedna otázka, protože z 30 jsem se stihl naučit jen 25  :))

  Já prostě furt nevím, o kom mluvíš, když mluvíš o "charismatických sborech" a jejich představitelích. (Můžu se to pouze domnívat, ty o tom nemluvíš.)

  Dle Tvého popisu v kapitole 2 jsem zcela zmaten. Takže se ptám.

  Nevím ani, jestli za "charismatické sbory" považuješ třeba JB a CKS?

  Nevím, zda, když "charismatické sbory" jsou sekty(jak říkáš jasně), tak i JB a CKS jsou sekty? (dle tvé definice)

  Nevím, které "ostatní sekty" máš na mysli,když charismatickým sborů dáváš status "jako ostatní sekty?"

 (pomohl by mi konkrétní příklad a konkrétní vyjádření, toto abstraktnění je pro mne "naprdlačku")

 Za to vím, že kladu "přiblblé otázky", nebo jak to tam píšeš.

  Otázky jsem zvyklý klást , protože mne naučili nepřijímat vše,co lidé říkají jen tak, vždy nám zdůrazňovali, že i to, co oni říkají, máme zkoumat dle Písma . A i tak to ve mně bylo "odjakživa".

  Dle toho, jak mi člověk umí vysvětlit a obhájit své názory, pak jsem schopen lépe či méně vidět, co vlastně říká a proč.

  Od Tebe vím tak akorát, že mám "přiblblé otázky". 

 
Pokoj Tobě






]


Ještě něco (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 16. listopad 2007 @ 06:51:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Třeba jsi řekl hanlivé místo negativní.

To, co jsem chtěl říct, že nikdo , ani já, ani ty nepovažuješ sektu za něco pozitivního a 90 % lidí se při tom "leknou".

To vysvětlování nepřijímám. Tvůj význam není ani třeba ten původní z řeckého slova "sektain"(nebo jak to je).

Více slov nese více významů a smyslů.

Je ale u nás jeden obecný a první a to je prostě slovo "sekta" jako něco, čemu se člověk raději má vyhnout(a tak ho používáš i ty), protože nějak "znásilňuje člověka" a je mu nebezpečné. Žádný rozumný rodič si nebude přát, aby jeho dítě žilo v "sektě" nebo "dostalo se do sekty".

Kdybys uvedl, jaké "ostatní sekty" máš na mysli, pochopil bych Tě více. To ale ty neděláš. Obecně mluvíš o sektách.


Tvou snahu charakterizuje to, co jsem popsal výše.

 "Mluví o sektách nesektách. Jednoznačně sektuje a plno lidí si z toho prostě vezme tu informaci, že je to sekta, to KS třeba. Ale oponentům a tak se prostě snažíme říct, že vlastně "nesektujeme".

 Jestlis nechtěl "sektovat", tak jsi neměl slovo sekta používat. 

 
Považuješ JB a CKS za sekty (ve tvém :):) ) slova smyslu nebo ne?
 


]


Re: Ještě něco (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pátek, 16. listopad 2007 @ 12:30:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
postupuj podle bodu e)


]


Tu studii jsi psal ty (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 16. listopad 2007 @ 15:18:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Tu studii jsi napsal ty, ne nějaký žák.

Žádný žák mi neřekne, koho ty považuješ za charismatické církve a sbory, to můžeš učinit leda ty.

To, že je považuješ za sekty "jako ostatní sekty" je jasné, vždyť to píšeš. 

Ty již v "sektě" nejsi, tak to jistě nebude tím významem, že je "proti většinové společnosti", neboť jsi křesťanského vyznání a to je zde v menšině. 

Jasně jsi popsal, kdo sektami je a dle jakého kritétia používáš slovo sekta. To umím číst.

Jen nikde nechápu výklad a aplikaci. Nevím prostě, kdo jsou ty "charismatické sbory a církve".

To si mám prostě domyslet, je to tak?

Tobě je zatěžko prostě říct, zda JB a CKS za takovou charismatickou církev považuješ?  (oni jimi totiž jsou víš, těmi"charismatickými")

Já tu sem za "nechápavého", že nechci slevit v odpovědi, ale ty, který couváš, jsi jakože ok, protože narozdíl ode mně si pomáháš tím, že zmiňuješ slova jako "pro nechápavé" , "žák 2.stupně by to pochopil"   "přiblblé kladení otázek" nebo jak.


Já jsem z tvého textu pochopil, že JB a CKS jsou "jako ostatní sekty", že to jsou "sekty". Já se jen ptám, jestli jsme to pochopil opravdu dobře. Pokud ne, chtěl jsme slyšet, že ne, že nejsou sekty.

Toto je nad tvé pochopení. Ale jsem to já, kdo je nechápavej.

A nějaký body e si nechej, když mi to nemůžeš říct sám. 

Pokoj Tobě

PS: Rada pro Tebe:

Za žádnou cenu nepřiznej, co jsi napsal :):)  

a teď skutečná rada: Nauč se být přímý!


Vaše diskuze:(tedy přesněji řečeno s Tebou)

a)  Jste charismatici
b)  Věříte tomuto a tomuto
c)  Charismatické sbory jsou sekty
d)  Neptejte se nás, kdo jsou "charismatické církve"
e)  Neptejte se, zda jsou to fakt sekty dle nás
f)   Jste nechápaví!  A nemocní!
g)  No vidíte
h)  Jste charismatici
ch) Věříte tomuto a tomuto
i)   Na nic se nás neptejte
j)   Ptejte se rovnou žáků druhého stupně
k) Jste charismatici
l)  Věříte tomuto a tomuto

...Hmm  

My nevěříme mnohému z toho, co o nás píšeš, že tomu věříme, chápeš to ?


]


Re: Tu studii jsi psal ty (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Pátek, 16. listopad 2007 @ 19:07:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo my??? Za koho všechno mluvíš?

Jinak je přece Tvoje věc čemu věříš :)


]


Jedeš proti nám (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Pátek, 16. listopad 2007 @ 23:17:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
  Mluvím především za sebe. Nicméně rok jsem strávil na biblické na Harwestu , můj nejbližší bratr prošel biblickou Slova života. Znám prostředí biblické Rofc. Mám přátele v KS, ROFC,AC,CB..trošku znám JB i jinde. Kdysi jsem si taky dost početl "charismatické učitele". Něco o tom vím.

 Nejsem mluvčím za nikoho. Jestliže ale patřím vámi do charismatiků, pak říkám, že mnozí, opakuji mnozí smýšlí jinak, než popisuješ, že by měli smýšlet.

Pokoj

Některé věci, které říkáš, jsou tváří tvář konkrétním lidem úplné "blbosti". To mi věř. Neříkám, že vše co píšeš, je totálně mimo, ale spousta věcí je silně vykarikaturovaných, neodpovídá to realitě, máš tam špatné informace..prostě je to nekvalitní pojednání z tohoto pohledu. A k tomu se já především vyjadřuji. To svědectví ..to ..já ti můžu věřit a nemusím, nevím, jak to bylo. Když ale vidím, jak deformuješ to, co zase vím já, tak získávám despekt i k tomu dalšímu, co říkáš, byť jsem nakloněn věřit tomu, že si všechno nevymýšlíš a má to nějaký reálný základ. Ale zase, druhá strana může přijít a podrobit to tvé tvrzení o realitě zkoušce.


Pro mne nyní ale není podstatné z hlediska soudů a tvrzení, které činíš, cos prožil.

Možná bych Tě měl spíše vnímat jako chudáka, který si prožil své, ale já tě spíš vnímám teď i jako někoho, kdo na nás útočí, pomlouvá nás a páli po nás, aniž jsme mu "zkřivili jeden vlásek" a nic mu neudělali.

Svým způsobem, když bych byl  zlý, co mně po tom, cos prožil tam někdy někde, když nás pomlouváš.  Jo já se nezlobím osobně nějak, ale bráním se proti tomu, co o nás prohlašuješ.

Jedeš prostě proti nám, co vůbec neznají Františka třeba, i kdyby všechno bylo tak, jak to popisuješ.

Protože své závěry vztahuješ i na nás, dotýkáš se nás, urážíš nás, ubližuješ tomu, co mi děláme, co jsme v Bohu a shazuješ až zesměšňuješ nás.

To je jeden z faktů,nevím , jak dalece ho vnímáš. Prostě o nás tvrdíš nepravé věci.

hoj









]


Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 14:01:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jiří, chceš po těch lidech nemožné!

V XVI. stol se ve velkém postupovalo proti protestantům podobně. Ultrakatoličtí autoři prostě popsali projevy protestantismu, jak je poznali ve svém okolí, anebo v tom, co četli a co se jim dostalo do rukou. O zbytek se postaraly polemiky samy.

Tito autoři podle mě nespecifikují, poroti komu a čemu píšou, protože sami mají o charismatickém hnutí velmi zkreslené představy a ani se o něj dvakrát nezajímají. Zato je zajímají jejich vlastní zkušenosti s jejich církvemi a dospěli k závěru, že za všechno špatné mohou ti nahoře. O případném dobrém se nepíše a psát nebude, protože to by zbytečně rušilo. Kdo by za to mohl? Taky ti nahoře?

Oprávněně mají dojem - arci často získaný z literatury - že jejich zkušenosti mají i jiní lidé úplně jinde. A tady to pochop: není možné, aby nějak specifikovali, o kom a o čem píšou. Svýho žida si přece musí najít každej sám!
Kdyby nějak vymezili objekt zájmu, charismatismu, za prvé by bylo snadné oponovat a doložit, kolik z vymezeného prostoru neodpovídá jejich charakteristice, a navíc by hrozilo nebezpečí, že se ukáže, že mnoho "podezřelých" zůstalo venku.

Kdyby úsilí těchto lidí došlo svého naplnění - což se asi nestane - byli bychom brzy svědky nekonečného řetězu křivd a nespravedlností, vylučování, obviňování a kaceřování. Církve by se štěpily, jedni by vylučovali druhé pro charismatické názory a postoje, přičemž by nekončily hádky o to, že dotyčný obviněný si nemyslí, že aababcaab, ale abaabcaab, což je diametrální rozdíl.
Fantazie? Když se v církvi objevilo letniční hnutí, přesně takhle to dopadlo. Některá slova z Bible, jako "křest v Duchu svatém", "dar jazyků", se dostala na index, jiná, jako "prorocký" bylo povoleno používat pouze s výkladem, který specifikoval, že se jedná o kázání. Také slovo "charisma" se nesmělo používat v biblickém smyslu, ale pouze ve smyslu světském.
A likvidace lidí, kazatelů, celých sborů, měla globální rozměry. Obyčejní křesťané, kteří měli smůlu a prožili to, čemu se tehdy říkalo "letniční zkušenost", byli vyhnáni a ponecháni svému osudu. Pokud nebyli oschotni se této zkušenosti zříci. Toto zapírání vlastního svědomí bylo považováno za pokání ještě v době mého mládí.

Tehdy měl Bůh s církvemi svatou trpělivost jako vždycky a taky jim vyvedl, jak to má ve zvyku, něco nového: Nechal vyklíčit a vyrůst charismatickému hnutí přímo uprostřed těchto církví. A zvolil si k tomu dobu, kdy byli lidé ochotni přijmout něco nového, protože je k tomu provokoval svět kolem nich: šedesátá léta.
A tak vykvetl koberec květin charismatických skupin, kazatelů, dokonce vedoucích církví, a zjistilo se, že to církvím neobyčejně prospělo: našly novou tvář, která nepřipadala lidem venku jako z muzea voskových figurín. Toto byl největší přínost charismatického hnutí: církev, která se jím "nakazila", přestala připomínat muzeum středověku nebo reformace. A to mělo evangelizační moc a důsledky v podobě růstu a obnovy církví. A to zase mělo přímé uzdravující důsledky pro církevní pokladny. Proto se v překvapení mnohých církevní představitelé stavěli k tomuto hnutí vstřícně! Někde v nějaké ulici mohl být zarytý anticharismatický farář, ale co měl dělat, když jeho biskup proostě ztratil chuť sloužit své církvi umíráčkem? Mohl se vykázat tím ovocem, co charismatici? Obvykle nikoli.

Uprostřed tohoto kvasu se ovšem rodilo nebezpečí: 
Jakmile si lidi zvykli na myšlenku, že církev může růst, růst sám se stal legitimací do vysoké charismatické společnosti. Je prakticky jedno, co lidi co "za to můžou" reálně dělají, a málokdo si troufne korigovat jejich učení. Sbory přece rostou. Říka to i má zkušenost:
Moje jistá proslulost v církvi v národě nebyla způsobena ani mou věrností Pánu, ani kvalitou toho, co jsem pro lidi dělal, ale prostě tím, že jsem často kázal a kamkoli jsem šlápl a kdekoli jsem zobák otevřel, tam někdo uvěřil. A jiní, snaživější, paběrkovali. Přitom jsem byl pěknej divoch. Kromě toho jsem měl ale něco, co je vzácnější než růst - a proto jsem přežil.
  
Že se v kvasu Božího hnutí - jakéhokoli, za slavných amerických probuzení to lepší nebylo a za časů reformace taky ne - setkáme s roztodivným učením, a že vedle sebe stojí solidní znalec Písma vdle úplného úleťáka, nás nesmí překvapit a nelze se tomu vyhnout. Nelze se s tím ale taky spokojit.
Proto je mi nakonec taky jedno, JAK se lidi konfrontují s excesy, se sterotypy omlouvání všeho ve jménu růstu, a se zkušenostmi, které taky mají a které v sobě zapřeli.
Máš pravdu, že autoři Skryté tváře nedokážou poctivě specifikovat, proti čemu vlastně stojí. To proto, že víc než teoretiky připomínají "klub opuštěných milenců". Oni mají tu skrytou tvář. Ale mají ji i jiní lidé a těmto autorům evidentně nejde o nic jiného, než o to, aby se k nim ti jiní hlásili a aby si našli "svého žida", tedy původce své bídy.
Myslím, že spravedlnost a rozumný přístup bychom měli chtít v první řadě po těch, kteří vedou ostatní a daří se jim dobře.

Olin



Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: IC434 v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 15:15:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
//A tak vykvetl koberec květin charismatických skupin, kazatelů, dokonce vedoucích církví, a zjistilo se, že to církvím neobyčejně prospělo: našly novou tvář, která nepřipadala lidem venku jako z muzea voskových figurín. Toto byl největší přínost charismatického hnutí: církev, která se jím "nakazila", přestala připomínat muzeum středověku nebo reformace. A to mělo evangelizační moc a důsledky v podobě růstu a obnovy církví.
Tak třeba s tímto obecně souhlasím. A aby bylo jasno: já nemám nic proti darům Ducha svatého. Ale jsem OSTŘE proti jejich zneužívání, nebo dokonce za vydávání některých projevů ať už autosugesce, nebo davové hysterie za dar Ducha svatého. Obávám se, že velmi vysoké procento toho co se za dary DS vydává žádné dary nejsou. A to kritizuji. Jenže to Ti asi ještě nedošlo v rámci Tvého svatého boje za všechno charismatické.


]


Re: Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 18:08:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady je vidět, jakou máš mlhu v očích, když čteš něco od charismatika.

Tohle já přece vím. Potíž je, že nejsem schopen ti tleskat, to za mě obstarají burárum. Místo toho kritizuji tvůj text a snažím se dobrat toho, cos tím myslel a co z toho se ti povedlo vyjádřit.

Především je ale mezi námi jistý rozdíl v tom, že já tě prostě nevidím coby oběť, ale jako spolutvůrce procesů, na které jsi sice doplatil, ale které jsi spoluzpůsobil. Přitom pro tebe mám celkem pochopení: chtěl ses z něčeho dostat a nevedlo se ti to. No, to je ale smůla. Nevím, kam se před charismatickým hnutím uchýlíš. Do nejzazšího pokojíku?

Co se mi nelíbí, jsem ti již napsal a nemusím to opakovat. A to, co se mi skutečně nelíbí, nemá s charismatickým hnutím společného nic. Týká se to tvého přístupu k lidem.

Na druhou stranu - to, co kritizuješ, já kritizuji taky, takže alespoň v něčem máme blízké názory.

Olin



]


Re: Re: Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 18:43:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Sorry, ze vam zase skacu do reci, ale:

Místo toho kritizuji tvůj text a snažím se dobrat toho, cos tím myslel a co z toho se ti povedlo vyjádřit.

Faktem ale zustava, ze prilehle dokumenty, ktere byly od pocatku integralni (a podle me dulezitou) soucasti svedectvi, sis precetl teprve minulej tejden. Nakolik je tedy tva snaha dusledna?

já tě prostě nevidím coby oběť, ale jako spolutvůrce procesů, na které jsi sice doplatil, ale které jsi spoluzpůsobil

Copak se jedno s druhym vzajemne vylucuje? Pripadu, kdy lidi semlelo neco, co sami pomahali budovat ci udrzovat v chodu, zna historie mnoho. Jejich vina nijak neumensuje jejich utrpeni a jejich utrpeni nijak neumensuje jejich vinu. A je zcela dobre mozne uvazovat o techto dvou vecech zvlast a hodnotit kazdou v jejim vlastnim kontextu. Proto i charismaticke hnuti (jaks podle me velmi pekne popsal ve svym predchozim komentari) kdysi muselo snaset mnohou krivdu, ale stejne tak se - tam, kde cichlo k moci - obcas dopoustelo excesu.

Liborovo svedectvi je svedectvi o tech excesech.
Naopak ty ses, Oline, zminil nedavno o tech krivdach, ale dodals, ze to nechces ventilovat tady (coz je tva volba).

Kdybych popiral krivdy, ktere se staly v minulosti charismatikum, nejednal bych v lasce. Dokonce i kdybych ty krivdy popiral na zaklade toho, ze voni ty charismatici taky nejsou zadny nevinatka, tak by to taky nebylo koser. Neni spravne jen tak rict: nejses cistej, proto si nestezuj. To by ses presne dostal do pozice toho policajte, kterej znasilneny zene rekne, ze kdyz nosi vyzyvavy hadry, tak se nema, co divit.

Přitom pro tebe mám celkem pochopení: chtěl ses z něčeho dostat a nevedlo se ti to. No, to je ale smůla.

Takovahle bagatelizace je podle me nehodna krestana. Pan takhle s obetmi (obetmi cehokoli) nejednal.

Aviaf


]


Re: Re: Re: Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 16. listopad 2007 @ 00:18:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 - mě zajímal víc ten příběh. Je totiž subjektivní a o to jde. Kdykoli se na mě vytasí někdo s nějakými dokumenty, zbrojím.
Známe to všichni z televize: jakmile se redaktoři ohánějí nějakými papíry, výpisy, kde je něco začerněno a něco ne, je tutový, že nás tahají za nohu. Oni prostě tímto způsobem podvádějí, protože mohou. Důležité nejsou texty, ale komentář. Důležité není to, co ti ukázali, ale co zapřeli!
V tomto případě není důležité, co je v dokumentech, ale co tam není, protože církevní život se neodehrává v dokumentech, ale v kostelích a v rodinách. A tak - když mi ajsí popíše, jak byl považován za ... kvůli obrazům a jak byl prohlášen za vzbouřence, tak mu věřím přibližně stejně, ať na to má papír nebo ne. Proto jsem tam žádné dokumenty nehledal.
Nejzřetelněji je vidět, jak zavádějící je dokumentace od člověka, jenž nechce být cool, na tom spisku o duchovním boji za město.
Vždyť je to 12 let staré! Je nasnadě, že to nebylo určeno k publikaci a že to dokumentuje POUZE to, co si tehdy o těchto věcech obecní františek myslel. Nemáme ponětí, co si myslí dnes.
Každý autor ale rozhoduje sám, co publikuje, a co ne, a mnozí autoři by se velmi zlobili, kdyby někdo vytáhl na internet třeba literární hříchy jejich mládí.
A považuji za neomluvitelnou sprosťárnu, pokud nějaký novinář likviduje nějakého nepřítele třeba tím, že zveřejní něco z jeho pera, co kdysi mělo charakter úlitby komunistickým bohům.

 - v tom, že je ajsí jak spolutvůrcem konfliktů tak jejich obětí, se shodneme. Jenomže já k tomu nemám přístup jako ke znásilnění, ale jako k hokeji. To je ten rozdíl.

 - odmítám představu, že se jedná  bagatelizaci.
Vždycky jsem se snažil postižené lidi prostě pozdvihnout a občas se mi to dařilo. A rozhodně se to nedělá tak, že jim budeš dávat zapravdu a ještě zveličovat jejich pocit křivdy.

Olin 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 16. listopad 2007 @ 03:22:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Kdykoli se na mě vytasí někdo s nějakými dokumenty, zbrojím.

Zbrojit je spravne: nenechat si hned tak neco nakukat. Ae zbrojit neznamena apriori odmitnout.

Známe to všichni z televize: jakmile se redaktoři ohánějí nějakými papíry, výpisy, kde je něco začerněno a něco ne, je tutový, že nás tahají za nohu.

Co ti na to mam rict? Snad jen to, ze moc koukas na televizi. Ja uz jsem jednou napsal, ze i podvrh je dokument a ze kdyz si clovek da praci, tak se na to da prijit. Ale odmitat dokument jen z toho dvodu ze je na papire a odmitat ho takhle apriori jako rto delas ty, to mi prijde takove trochu naivne detinske. Jako kdyz se hloupej Honza boji panskyho lejstra, protoze sam neumi cist.

Důležité nejsou texty, ale komentář. Důležité není to, co ti ukázali, ale co zapřeli!

Lez je lez prave v tom, ze se to zapirani nakonec provali diky nekonzistenci, ktere kazda lez obsahuje.

V tomto případě není důležité, co je v dokumentech, ale co tam není, protože církevní život se neodehrává v dokumentech, ale v kostelích a v rodinách.

Jak tohle muzes napsat do jedny vety? Ano, cirkevni zivot se odehrava v kostelich. Jak z toho plyne, ze dokumenty nejsou dulezity? A to uz vubec nepisu, jakej nesmysl z tohodle pravidla vyleze, kdyz se to domysli do konce: ze totiz jakmile neco do dokumentu pripisu, tak to prestava bejt dulezity, protoze prece to dulezity parave (podle tebe) v dokumentech neni.

Vždyť je to 12 let staré!

Ano. Tomu se rika dobovy dokument, vime?

Je nasnadě, že to nebylo určeno k publikaci a že to dokumentuje POUZE to, co si tehdy o těchto věcech obecní františek myslel.

No z toho, co jsem se docetl, naopak plynulo, ze to BYLO urceno k publikaci. Staci si precist uvod toho spisku. To neni zadna prvotina, kterou IC vytahl Frantiskovi z supliku, aby ho zesmesnil, to je svedectvi o Frantove duchovnim boji nad Rakovnikem, kterej Franta s hrdosti vydal v roce 1995.

Cili znovu opakuju: tohle BYLO urceno k publikaci.

Jenomže já k tomu nemám přístup jako ke znásilnění, ale jako k hokeji. To je ten rozdíl.

Jo. To je presne ten rozdil. I ten nasilnik vidi svuj cin jen jako takovou neskodnou legraci, jen takovy kockovani, takovou hru, no. A vona z toho dela tragedii. Slysels vo tom pripadu v Polsku, kdy se ta gymnazisrtka vobesila po te, co si s ni takhle spoluzaci hrali? Stejnej pripad. To mas tak: syty hladovemu neveri.

No, a ty to voznacis za "hokej" a jeste mas tu odvahu tvrdit, ze nic nebagatelizujes... Ja jen kroutim hlavou.

Jo, a kdyz je to teda jen takova hra, proc ti stoji za to spilat Liborovi do podrazaku?

A rozhodně se to nedělá tak, že jim budeš dávat zapravdu a ještě zveličovat jejich pocit křivdy

Tak uz se konecne rozhodni, co si o tom vlastne myslis: stala se Liborovi skutecna krivda, nebo je to jen falesny POCIT krivdy, jak pises v teto posledni vete?

Aviaf


]


Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 16. listopad 2007 @ 19:48:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje jistá proslulost v církvi v národě nebyla způsobena ani mou věrností Pánu, ani kvalitou toho, co jsem pro lidi dělal, ale prostě tím, že jsem často kázal a kamkoli jsem šlápl a kdekoli jsem zobák otevřel, tam někdo uvěřil. A jiní snaživější, paběrkovali. Přitom jsem byl pěknej divoch.

Jé Oline póď založíme ti fanklub.


]


Re: Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 18. listopad 2007 @ 22:32:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co blbneš, jdeš pozdě!
Kdo se tu drží na špici hitparády? Joe Farel?
Jak vidíš, tak jsem tě za manažera nepotřeboval.

Olin


]


Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: tk v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 18:48:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Bůh) Nechal vyklíčit a vyrůst charismatickému hnutí přímo uprostřed těchto církví...A tak vykvetl koberec květin charismatických skupin, kazatelů, dokonce vedoucích církví...



Tak to je další mýtus, který se tady snažíš rozšiřovat. Např. vedle toho mýtu, že A.Franc lže a pomlouvá. :-)

Charismatické hnutí se nenarodilo ani u baptistů ani v ČCE, ale v Americe. O jeho kořenech si počti ve studiích A. France, vypadá to, žes je vůbec nečetl. To, že D.Drápal jako farář ČCE četl jejich literaturu a nadchl se pro toto učení neznamená, že ho vymyslel sám nebo že ho ČCE svým učením porodila. "Mrtvé církve" nemůžou přece nic porodit, že? Dogma o "mrtvých církvích" jste pěstovali od počátku, abyste zdůvodnili infiltraci. I poté co D.Drápal odtrhl holešovický sbor od ČCE a se skřípěním zubů založil KS i za tvé zlaté éry v KMS, stále jste se zaměřovali na infiltraci zdravých církví. Je totiž snazší měnit je zevnitř jejich vlastní mládeží než jim předávat učení zvenku jako samostatná církev. A jak tady už někdo napsal, ty vagóny charismatické literatury, co sem z Ameriky přes vás proudily, nebyly nadarmo. Literatura, činnost peer to peer a charismatické konference - to byly hlavní nástroje vaší infiltrace do zdravých církví. Takže si svoje báchorky o tom, že se charismatické hnutí narodilo v těchto církvích, si strč za klobouk!




Re: Re: Jak probíhá diskuze? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 15. listopad 2007 @ 19:03:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tk,
v poslední době ze mě stal takovej charismatikolog-teoretik.
Dosud sem se nedověděl:
1-Kde se vzali charismatici? A jak se dostali do dalších zemí?
2-Které novoty charóšiě zaváděj v životě křesťanský pospolitosti?
3-Jak konkrétně probíhá charismatice sboru?
eleazar


]


Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy