Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 163, komentářů celkem: 429704, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116607349
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: na Aviafa
Vloženo Pátek, 22. červen 2007 @ 18:35:43 CEST Vložil: bolek

Dotazy čtenářů poslal eleazar

Váženey Aviafe,
v paměti si mi utqěl jako chlap, co se zajímá wo ženský záležitosti.


Já sem jen wobyčejney primitiv (mam to i v profilu), a tak bych Tě chtěl poprosit o menší resumé Tveych názorů tak, abych to pochopil i já.

Otázka 1) - Co se Ti nelíbí na současnym stavu ženskeych v Církvi
(prosim wo body - jednoduše)

Otázka 2) - jak by sis představoval změny k lepšímu
(i tady bych poprosil wo body, nejlíp korelovaně s první wotázkou)

אלעזר


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"na Aviafa" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Zenska otazka v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 24. červen 2007 @ 20:59:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Sorry, ze odpovidam tak pozde, ale byl jsem ted dva dny mimo pripojenou civilizaci. Tvuj clanek jsem videl akorat kratce v patek v noci, ale pak jsem musel vodjet na vikend. Nevyhodou teda bylo, ze jsem nemohl odpovedet hned. Vyhodou naopak bylo, ze jsem si to mohl trochu srovnat v hlave.

I tak plati, ze ja v tomhle smeru nejsem nejakej echt odbornik, i kdyz nazor na vec mam. A navic ta situace neni ve vsech cirkvich stejna a v nekterejch denominacich se to dokonce lisi sbor od sboru podle toho, kdo stoji na kazatelne.
Pokud te to teda zajima, tak ja ty hlavni problemy takhle:

  1. Nerovnost ve sluzbe: v nekterych cirkvich se zenam upira pravo konat nektere druhy sluzby jen proto, ze jsou zeny. O tom jsem se ostatne rozepisoval v clanku, kterej tu nedavno vysel (Gal 3:28 a skandal muzskeho sovinismu). Povazuju tuto praxi za protikladnou k evangeliu a jako jedinou moznou cestu ke zmene vidim nikoli v nejakem upatlanem kompromisu, ale v celkovem zruseni takovych omezeni. Je totiz fakt, ze cirkev si timto upozadovanim zen mnohdy zavira cestu ke sluzbe v nekterych oblastech, kam je vysostne povolana – napriklad v oblasti domaciho nasili na zenach. V takove oblasti je nutne diskusi i pomoc zahajit ve forme sluzby zen zenam, protoze je tu lepsi nadeje na empatii. Vzdyt Jezis a potazmo cirkev je poslana hlasat svobodu utiskovanym (Iz 61)! A malo kdo zakusi tolik utisku, jako zneuzivana manzelka. Pokud takova tyrana zena prijde do cirkve, kde na kazatelne narazi na nejakyho sebejistyho falokrata, kterej ji odbyde s tim, ze ma bejt poslusnejsi a lepe se o manzilka starat, tak to jsme asi tu “svobodu utlacovanym” moc neprinesli, ze jo.
  2. Omezovani exogamie: mnoho sboru ma nevyrovnanou demografickou strukturu – mezi cleny je nepomerne vic zen nez muzu. Casto to plati pro sbory zrovna rychle rostouci, kde je ten nepomer obzvlaste mezi mladejma. Ale mnoho cirkevnich bafunaru zakazuje ci omezuje praxi, kdyz si nejaka mlada krestanka najde nevericiho partnera. Obhajuje se to vetsinou versem 2K 6:14, ale proc? Kdyz tu pasaz ctu, nevidim tam ani naznak, ze by se to vztahovalo k manzelstvi (nemluve o tom, ze jde asi o pozdejsi vpisek – srv. jak plynule navazuje 2K 6:13 a 2K 7:2). Spis je to o oddeleni krestanstva od modlosluzby. Ten vyklad proti exogamii je akorat tradicni – coz ale neznamena, ze je spravnej (spis to jen znamena, ze se uz zapomnelo, kdo s nim jako prvni prisel). Prijde mi to dost kruty, kdyz jednoduse mlady holce nekdo prikaze, aby se rozesla se svym treba celkem rozumnym partnerem jen proto, ze on nechodi do kostela. Kdyz si jeste vezmes, ze casto tuhle “posvatnou” zasadu nekompromisne vynucuje muzske vedeni sboru – tedy chlapi, ktery naopak nemaji nikdy problem si najit partnerku, protoze ta demograficka nerovnovaha je v jejich prospech – tak to proste vyzniva, jak hajeni haremu.
  3. Dvoji metr v oblasti sexuality: myslim, ze v tomhle smeru je dost prace. Projevem takovyho dvojiho metru je napriklad i predstava (zde prezentovana napriklad svatym Serafimem), ze zena se ma oblekat primarne s ohledem na to, jak bude ci nebude to obleceni drazdit muzskej pohlavni pud. Ta nerovnovaha je tam zrejma: muz ma problemy se sebekontrolou, ale resenim je omezovat zenu. To neni spravedlive. Samozrejme, v pozadi stoji celej system dosti pokrivene, v jadru stredoveke “krestanske” antropologie, ktera povazuje zenu za tvora se slabou vuli, nekontrolovatelnym libidem, silnym sklonem k promiskuite a manipulativnimi sklony – proste klasickej obraz carodejnice, tj. zeny jakozto zdroje a puvodkyne pokuseni. Je to asi odraz Aristotelova nazoru, ze zena je proste takovej nepovedenej muz. Pritom kdyz se clovek podiva na existujici vyzkumy, tak samozrejme slaba vule, silne libido a sklon k promiskuite jsou charakteristictejsi pro muze. Akorat v ty manipulativnosti je to asi fifty-fifty. Ten dvoji metr ma ostatne dost davnou tradici: copak to necteme v pribehu o Jezisovi a cizoloznici? Jakto, ze ji privedli samotnou? Cizolozila snad sama se sebou? No jooo, jenze pan tvorstva je zvyklej, ze mu tohle vzdycky projde… Jezis ovsem vedel, co je v lidech, takze jim rekl: kdo jsi bez viny na jejim cizolozstvi, prvni hod kamenem. Ten muz cizoloznik byl totiz mezi nima, s sutrem v ruce! A asi nebyl jen jeden.
  4. Netendencni teologie: jak se postupne posouvam od praxe vic do teorie, tak musim samozrejme zakoncit poukazem na nedostatecnej duraz, kterej se zenam v celkovem vykladu Pisma dava. To zene zjevil Jezis jako prvni, ze je mesias (J 4). To zena byla prvnim svedkem jeho zmrtvychvstani (Mari Magda). To zena jako prvni uverila zprave o vteleni (Marie, matka Jezisova). To zeny Jezise neopustily, ani kdyz visel na krizi. Ale vaha, ktera se v cirkvi priklada zenskemu elementu, tomu vubec neodpovida. Priklad: kdyz se preklada Bible, tak se i mista zjevne hovorici o zasluhach a o roli zen zamerne prekrucuji, aby se tato role umensila nebo zcela zrusila. Proto se napriklad s oblibou prekladalo “diakonos” jako jahen tam, kde se jednalo o muze, ale “sluzebnice” tam, kde se mluvilo o zenach. Slovo “proistamenos” znamena “predak”, “vedouci”, ale kdyz se jeho odvozenina objevi v souvislosti s zenou (prostatis Foibe - R 16:2), tak to najednou znamena “pomocnice”. A recky original R 16:7 mluvi o “Junii, vazene apostolce”, ale preklada se to vzdy bud jako “Junias, vazeny apostol” nebo “Junia, vazena u apostolu” – s jednoduchym cilem vyhnout se nevyhnutelnemu zaveru, ze ZENA BYLA APOSTOLKOU! V Tt 2:3-4 se hovori v rectine o starsich zenach, ktere maji spravne ucit, a tak jit mladsim zenam prikladem. Ale nas ekumenicky preklad? “At starsi zeny spravne uci mladsi zeny”. Tendence je opet jasna: omezit ucitelskou praxi zen. Jo, jeste jeden priklad primo z mistnich luhu a haju: ve Sk 21:9 se pise o prorokynich – dcerach jahna Filipa. Jsou to zjevne zeny, otevrene se o nich pise jako o prorokynich, takze prekladem nelze tuto navysost duchovni sluzbu zenam nijak uprit. No, a tak si Greg777 totalne z ucha vycucal teorii (ktera v panteonu jeho dusevnich exkrementu jiste stane na jednom z prednich mist), ze totiz ty ctyri Filipovy dcery byly prorokyne pouze “okresniho” formatu, zatimco opravdovym “vselidovym” prorokem typu Izajase muze sazmozrejme bejt jen clovek, kterej vladne penisem. Svata prostoto! A to von vydava za radostnou zvest?
Jak veci zmenit?


  1. Prosadit v cirkvi pravo zen kazat ci pravo na sveceni, to asi neni vec, kterou by zvladl jednotlivec. Ale je mozny tlacit spravnym smerem a hlavne to tema pripominat. Predevsim je nutno pripomenout, ze uznani rovnopravnosti zen NENI nejake prizpusobovani se svetu, ale ze naopak je tento aspect puvodnim a vesrkze krestanskym dedictvim cirkve. V ochote bourat spolecenske konvence a predsudky alespon na pude toho mikrospolecenstvi, jakym byla prvni cirkev, prave spocivala slanost prvotnich krestanu, teto soli zeme. Ale pozbyde-li sul slanosti…?
  2. Oponovat sovinistum v cirkvi je nezbytne. Sovinista samozrejme z principu neprijima argumenty od zen samotnych, nebot je nepovazuje za sobe rovna (“stejne nemuzou mit Ducha k vyucovani, tak co me budou poucovat?”). Ma-li zmenit svuj postoj, musi ty argumenty slyset od nekoho, koho alespon trochu povazuje za sobe rovna. To je prilezitost pro nas, krestany, zvestovat mu tuto cast evangelia.
  3. Nebat se prijmout autoritu zen. Je pravdpodobne, ze ve vetsine cirkvi, vyjma tech nejfundamentalistictejsich, budou zeny pusobit alespon v nejake sluzbe a budou mit alespon neco na starosti. Clovek muze svym postojem a podporou ukazat, ze se neboji situace, kdy zena nejakou cirkevni aktivitu vede, a ze to muze bejt k prospechu kazdeho zucastneneho, i cele cirkve.
  4. A v neposledni rade: bejt vzdy ochoten prezkoumat vlastni postoje. Kazdej rozsirenej predsudek se veze na rozjety, odbrzdeny masine celych staleti zazity praxe, jejiz setrvacnost je primo umerna mnozstvi Duchem-nabite traskaviny, nutneho k jejimu vykolejeni. Ten predsudek ohledne rodovych roli si clovek osvojuje uz od nejutlejsiho detstvi. O to ostrazitejsi proti nemu musime byt sami u sebe.
Kez ti tento prispevek slouzi k uzitku.

Aviaf




Re: Zenska otazka v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 25. červen 2007 @ 23:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuju za názory,
dost mi to nedalo, abych se nad tim všim taky nezamyslel.

1-Dát ženskejm plný politický práva
To neni ze strategickýho hlediska dobrej nápad. Všude na Zemi se nácházej v určitym procentu lidi, který považujou ženskou za rovnou v právech mluvícímu papoušku, a vočích těchto lidí by Církev hrozně klesla, když by se dovolilo dosadit ženský i do nejvyšších funkcí. Viz Jeremjášův list 29

Já sem proto, aby ženskejm byla uzavřena funkce biskupa a co se týče fce starší, tak nevim jesli by v případě ženskejch nebylo lepší jim to ponechat jen jako čestnou funkci (=na zacpání huby).

Taky bych byl proti tomu, aby byly ženský v reprezentativních funkcích, kde by byli moc na očích, konkrétně bych je nenechal pronášet proslovy na svátečních shromážděních a podobnejch akcích, kde je vyžadováná trochu vyšší štábní.

Je otázkou, jesli je vhodný, aby ženský sloužily jako přední osoby Církve, anebo aby byl "náčelníkem" radši úplně blbej chlap, sloužící jako prodloužená ruky schopný sestry-tahounky.

Osobně by mi nevadilo bejt ve vleku ženský, kdyby nato měla, případně se vod ní nehcat sekýrovat, ale respektovat jí jako svu oficiální autoritu by mi vadilo v případě, že by vostatní chlapi na mě koukali zpatra.

2-Povolit exogamii
To by se dalo v konkrétních, vopakuju konkrétních případech dát. Ale
-smíšený sňatky většinou nevedou k ničemu dobrýmu , ale sou i vyjímky
-hrozí akutní nebezpečí, že nevěřící muž bude mít negativní vliv na duchovní život sestry, takže by bylo výhodnější, aby se snoubenci eště před svatbou sžili, aby byla +-jistota, že bude respektován stávající náboženskej status manželky
-jestliže manžel nebude v kontaktu s křesťanskou komunitou sestry, tak je krajně obtížný předejít tomu, aby manželka nebyla trápená
-veme-li si taková sestra nevěřícího muže, tak bude trávit mnoho času ve společnosti nevěřícího, kterej by jinak trávila ve společnosti například svejch kamarádek, tudíž je potřeba zajistit, aby se nevěřící neplat´ mezi ní a její kámošky
-osobně považuju svobodný intelektuálky za jednu z páteřních skupin Církve. Když je taková holčina přetvořena v manželku (v horšim případě maminu), tak je to pro Církev citelná ztráta lidskýho potenciálu, tudíž neni v zájmu Církve přijít vo společnost perspektivní sestry jen proto, aby se zvýšila kvalita života ňákýho nevěřícího. A to vo změnách v jejím kariérnim životě ani nemluvim
-ALE KDYŽ UŽ K TOMU DOJDE, TAK BYCH TO NIJAK NEŘEŠIL, VLASTNĚ, CO JE KOMU DO TOHO, KDO S KYM SDÍLÍ DOMÁCTNOST

3-Diskriminace a perzekuce ženskejch
Tady si nejsem jistej, kdo za to muže. Mizogini tady budou furt, ale až to jednou někdo přežene, ta je potřeba, aby si to ženský nenechaly líbit a vozvaly se, bude-li se někdo chtít do nich navážet.

Pak je důležitý se zmínit, jak přistupujou chlapi k tomu, že si někdo votírá hubu vo jejich blízký ženskýho pohlaví. To je příležitost pro chlapy, aby dokázaly případná mizoginy vodkázat do patřičnejch mezí.

Já nevim, čim to, že spousta chlapů nechá urážet svoje sestry, manželky, milenky, kamarádky....místo, toho, aby se jich zastaly. Já v takovym případě mam problém se na sebe podivat do zrdcadla.
Možná je to v tom, že takovýmu"chlapovi"=bačkoře nedává jeho vokolí dostatečně najevo svoje pohrdání. Pakliže by se s takovym tvorem, co se neumí za "svý ženský" postavit, nechtěli skutečný chlapi vhospodě bavit a vodsedávali si vod jeho stolu, případně ho při folbale dávaly do zálohy a do vobrany, tak by se možná mnoha natvrdlejm chlapům (i mě) v hlavě rozsvítilo dřív, než bude pozdě.

4-Zneužívání Božího Slova k šikaně ženskejch
Souhlas, akorát věřim spíš Gríšovu pramenu, že Junias byl chlap.

Co se týče ženskejch-kantorek, tak kdybysme se chtěli vohlížet nato, co St. Pavel zakazuje (což neni naše povinnost, protože je to Pavlův soukromej počin, nikoliv příkaz zeshora, tim, je např. že ve shromáždění musej žekský držet hubu), tak bysme vodsoudili:
1-českej systém školství ke kolapsu
2-spoustu sester i nevěřících ženskejch na smrt hladem

Navíc, s dojetim vzpomínám na některý svoje kantorky i zkušený sestry, co muj duchovní život moc a moc vobohatili

אלעזר


]


Re: Re: Zenska otazka v cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Úterý, 26. červen 2007 @ 01:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Tak ted si nejsem jistej, co je mineno vazne, co je z legrace a co je jen poza...

Prosil bych o vyjasneni.

Aviaf


]


Re: na Aviafa- můj názor na ženy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 27. červen 2007 @ 00:45:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Aviafe,
rozeznávám ušlechtilý zvuk v tvém projevu. Uznání ženy, uprostranění pro možnosti, rozlet pro její rozvoj – to je všechno správné.
Ovšem na druhé straně jsou nepochybné možnosti, které ženě skýtá také druhá strana ženské povahy.
Nejde jen o to, že mléko ze své hrudi dává kojenci výhradně žena. U mužů je výskyt mléka vzácný, neobvyklý.
A je tu ještě ta věc že ženy jsou družné povahy. Mají potřebu PÉČE. O sebe i o druhé. Jako mladé vozí v dětství panenky v kočárku, jako starší pomáhají matkám i tetám s péčí o mladší děti. A později se starají o své děti, i o manžela.
Dokonce to jde tak daleko, že žena neváhá v určitém případě přijmout roli „být druhá“ , aby mohla rozvinut svou schopnost.
Pro to, aby mohla nerušeně pečovat  o malé a potřebné , sama potřebuje zázemí. To jí dává tradiční rodina a mateřství. Úloha svobodné matky je jiná, než u ženy spočívající v jistotě rodin.
Že by ženy mohly a měly mít stejná práva jako muži, to je možné. Počítejme ale také s tím, že se stane, že žena bude chtít mít něco zajištěno okolo sebe, aby mohla projevit svou touhu pp pečování.
A zvyk (a potřeba) spoléhat se na druhé nebo na zajištění jde tak daleko, že žena přijme i úlohu  ´být v tandemu´ s někým, kdo vezme na bedra zodpovědnost.
Nedávno vyšla kniha o moderátorkách a hlasatelkách v TV. Napsal ji Milan Hein s názvem ´Krásně druhé´. Tam se píše, jak hlasatelka je vždycky vedle, protože v popřed je ten, o kom je pořad, zatímco ona je vedle a „za tím“ – v pozadí. Opisuji popis, který má knihovnická klasifikace o této knize.
HEIN, Milan
 

Krásně druhé   / Knižní podoba rozhlasových rozprav Milana Heina s Hanou Heřmánkovou, Annou Wetlinskou a Martou Skarlandtovou  / Milan Hein. - [Praha]: Hein, Milan, 1994  . - 176 s.,: fotogr. ; 22 cm     
ISBN 80-901630-1-7  : Kč 79,00 
Otázky a odpovědi vypovídají o osobnostech, které známe z obrazovky.   
(konec opisu).
Tak a to je ta druhá strana pro pochopení, jak reaguje žena ve styku s lidmi i na veřejnosti.
Farářka stojí před sborem, farností, nebo církví. Je v ní zakódovaná péče : o všechny, o sbor, farnost, o lidi.
A je snad více přizpůsobivá celku, než bývají muži. Žena chce být ve shodě, muži někdy v dějinách a církvi prosazovali svoji linii..
Kacíři bývali více mužského rodu
Ale já jsem někdy slyšel kázání farářek, která jsem uznal, že jsou pravdivá a k věci, ale nelákala mne podoba cesty pro duši, jakou pro mé uši vykreslovala ta kázání, byla někdy pro mne ženská, tudíž pro můj život v něčem nesrozumitelná.
Ale na druhé straně mne to vedlo k otázce : jak vnímá žena kázání (a směr) od muže – knězem nebo faráře či kazatele ? Myslím, že se musela někdy přizpůsobit, ale zase mne potom rozum vedl k domnění, že se nemusely tolik přemáhat jako bych se musel já, kdybych přijal beze stopy odporu ženský vzor. Možná, že se ženy dokáží lépe přizpůsobit.
Ta schopnost zažít ´zapojení v tandemu´ se projevovala i v tom, že se ženy nestávaly svobodomyslně myslícími kacíři, ale láska a schopnost vcítění je vedly ke shodě i s těmi kázáními vznikajícími ´v mužském světě´..
Některé nároky mužů jsou ale pro ženy přece jen nelehké, například kázání o odřeknutí se ozdob. Proč by se měly odřeknout ? I krásou jsou na chválu Stvořitele, který vše udělal krásné  a tedy proč by se nepřizdobily ?
V době Savonaroly se vyskytly požadavky na cudnost ve zdobení, dokonce se uspořádalo ´pálení marností´ na náměstí ve městě. Ženy pod vlivem jeho příznivců ze ´Strany plačících´ odkládaly šperky do truhlic, zdobily se málo (nebo nic). Ale je to proti přirozenosti žen.
Podobně chtít, aby se ženy zřekly mluvení (pro ´cudnost v řeči´) je proti přírodě. Ženy potřebují mluvit. Mlčení je obtížné . Přes svou přizpůsobivost je možné, že ženy ve staletích ´nadvlády mužů´  trpěly z nepochopení, co žena potřebuje a je přirozené.



Re: Re: na Aviafa- můj názor na ženy (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 27. červen 2007 @ 01:58:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ale jo, jasne, zeny maj prsa, davaj kojencum mlicko blablablabla. To jsem slysel uz mnohokrat.

Ale to jeste neznamena, ze je mozny na ne usit nejakej jednotnej mustr a podle toho jet. Zen je na svete 3.25 mld.! Tak laskave negeneralizujme a DEJME JIM, ZENAM, MOZNOST VOLBY! Kdyz nejaka z nich nechce deti, nechce kojit, prebalovat, vychovavat, varit a prat, ale misto toho ji Duch povolava kazat, karat a hlasat Bozi slovo, pak ji dejme tu sanci. I kdyby se takova zena nasla jen jedna z milionu, i tak jich bude takovych na svete pres TRI TISICE! Ja si to na triko nevezmu, abych zakazal tisicum zen kazat jen proto, ze se nenarodily jako chlap.

Aviaf


]


Re: Re: na Aviafa- můj názor na ženy (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 27. červen 2007 @ 21:16:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tento komentář mě zaujal…..o jinakosti mužů a žen, ta tu je, je to přirozené

Žena a kazatel?

Např. pro ženu je důležité, aby kazatel byl pastýřem, to je, aby byl vnímavý na lidi, na jejich duchovní potřeby, vítězství i prohry, denní radosti i strasti, pak ví o čem je život, takže „má o čem mluvit“ teda kázat ..ukazovat cestu

Žena a její přirozená potřeba 10 tisíc slov za den …její obrovské umění barvitě vylíčit např. takové dějiny tragédie 27 českých pánů …..zůstane vždycky nepochopeno (hlavně protože tuto historií lze doložit fakty) …a protože tady existuje jinakost, s kterou moc nenaděláme, tak mužům podobné kecy (historické nesmyslnosti) projdou.

rive




]


Re: Re: Re: na Aviafa- můj názor na ženy a 27 pánů (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 12:34:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá sesro,
uznávám, že se občas zamýšlíme nad ´jinakostí´ ale hlavně bychom se měli milovat láskou bratrskou a sesterskou.
K té snaze vylíčit barevně osudy českých pánů .
Jednu jsem šel s jednu dámou okolo radnice na Starém Městě Pražském, a ta mi líčila, jak tam teklo  krve po kotníky a hlavy českých pánů se kutálely po dláždění´. V té chvíli mi nic nedošlo, až potom, tedy píši pro poučení k tomu.
Z dobové rytiny je vidět, že bylo postavené lešení ve výšce vyšší, než hlavy davu, aby bylo odevšad viděno na pódium. Tedy krev netekla po dláždění, a když tekla, tedy po podlaze lešení - podia.
Hlava odsouzence padala do košíku, odkud se obyčejně přenáší případně na hradby, aby na kopí nad městskou bránou byla varováním pro všechny. Ta žena to barvitě líčila . Ale bylo to tak jak říkala? tři chyby (v její fabulaci - vyprávění - vymyšlení, domyšlení) ukazují, že je to tak: ne na dláždění, ale na tribuně, ne po kotníky (27 lidí krát 6 litrů krve dává 162 litrů, to je cca 1 a půl hektolitru, jako soudky piva, to nestačí na zaplavení náměstí po kotníky). Ne hlavy na dláždění, ale do košíku.
Schopnost něco barvitě vylíčit je dobrá, ale nesmíme se dostat úplně ´mimo´.
V kázání by takové nebezpečí mohlo nastat. Sám jsem se nelibě cítil, když bratr kazatel (muž) v jedné církvi mluvil o zjevení Hospodina v hořícím keři. Aby snad zdůraznil, že Hospodin si vybírá k projevu koho chce a co chce, poníižl ten keř na úroveň ´planého šípku´ . Za prvé slovo ´planý´ bylo nutně úmyslné snížení hodnoty keře (i s intonací značící přehlížení a despekt). Za druhé : kde vzal jistotu, že ten keř byl právě šípek, který na poušti nemusí být tak hojný, jako na českých lukách?
A to byl muž a byl sveden vlastním jazykem, aby si přidával.
Ovšem co máme společného, to je nejen jazyk, ale LÁSKA , která říká: Milujte se navzájem tak, jak jsem já miloval vás.



]


Re: Re: Re: Re: na Aviafa- můj názor na ženy a 27 pánů oprava (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 12:39:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oprava - 162 litrů, to je jako tři soudky piva a to nstačí na zaplavení náměstí po kotníky...(a jak by to potom všichni prali, až dojdou domů?).


]


přehánění (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pátek, 29. červen 2007 @ 07:44:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miro

Aha, tak to se tedy musím k něčemu přiznat, ten článek jsem pochopila jinak…..
možná kdyby byl napsaný na jiných stránkách, tak bych v tom viděla téma o „přehánění“, ale na granu, kde to hýří ironií a sarkasmem a zaujatostí (např. i vůči ženám) jsem si vyložila příběh o „Doně Mimoně“ jako „ironickou přeháňku o ženách“(o hlouposti). Prostě ten svět je zajímavý, už jsem zřejmě taky nakažená nějakou předpojatostí….

Celkem souhlasím s tím, že dnešní doba hodně ujíždí na přehánění – překrucování. A také lidé zahlceni množstvím různorodých informací jsou leniví přemýšlet, zda nabízená fakta jsou pravdivá nebo zda jde o nějakou subjektivní fikci. A tak automaticky přijímáme některé věci, aniž bychom o nich uvažovali, že jsou blbost, a : )))) pomalu „blbneme“.

Souhlasím, že je důležitá atmosféra vzájemné lásky, neboť existují prostředí, kde se pěstuje taková divná kultura, soustředění se na literu, a to pak, když si někdo splete obrazně řečeno izajáše s eliášem, tak běda, to vás chtějí “málem kamenovat“, v takovém prostředí se nelze cítit volně, mnozí se pak bojí něco hlesnout, protože ostatní je berou s despektem.

rive




]


Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy