Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 181, komentářů celkem: 429722, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 555 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
magdalena07
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116617123
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Katolická věrouka versus evangelium
Vloženo Sobota, 26. květen 2007 @ 15:33:32 CEST Vložil: bolek

Služba bližním poslal McMartyn_

Dovoluji si sem vložit dotaz (a reakci na něj) uveřejněný na stránkách katolik.cz. A to jak kvůli dotazu a případné odpovědi z vaší strany, ale i kvůli reakci pana Nešpora, která myslím dokonale vystihuje rozdílnost plánu spásy dle evangelia a RKC. O to je to smutnější, že byla použita v případě člověka, který potřebuje poznat pravdu.


Otázka:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na věc, která mě velmi trápí. Jsem silně věřící člověk, Moji rodiče věřící nejsou a naprostá většina blízkých lidí kolem mě také ne. Výjimku tvoří jen můj manžel. Křesťanské víře mě naučil člověk, respektive víru jsem přijala od člověka, který tvrdil, že každý,kdo nepřijme Ježíše Krista jako svého spasitele, půjde do pekla.

Jak jsem říkala, jsem silně věřící. Jsem spíš křesťan "začátečník" a kolikrát se přistihnu, že si říkám, že bych v Boha raději nevěřila, protože víra v něj přináší neustálá muka z přemýšlení, že miliony a miliardy lidí půjdou do pekla.

Mezi nimi například i můj otec, matka a další lidé. Jako příklad vezmu svého tatínka, který je hodný, dobrý a velmi morální člověk. Je ale přesvědčený ateista. Nebyl vychovaný ve víře, nevyrůstal v prostředí, kde by se s vírou setkal. Dnes je jeho „víra" v ateismus stejná jako moje víra v Boha. Vím, že to asi zní hloupě, ale svým způsobem za to ani nemůže, že není věřící. Prostě taková byla doba a prostředí. Já ho nejspíš v uvěření v Boha „přinutit" nedokážu. (Po pravdě řečeno se o to ani nesnažím, jeho přesvědčení je opravdu silné). Můžu se za něj modlit, což činím.
Jenomže v Boha nedokážu nevěřit. Vím, že je, jen nevím, jak Boha milovat, když bych byla raději, aby nebyl. Moje víra je založena na strachu z pekla, myslím, že to není správně, ale nevím, jak z toho ven. Chci Boha milovat, to je ta správná cesta, ale nevím, jak to zařídit. Chci žít v radosti z Jeho lásky a ne z Jeho zatracení.

Opravdu mnoho času v poslední době se trápím tím, co bude s mými blízkými a s ostatními lidmi po smrti. Sama za sebe se můžu a budu snažit, být taková, abych šla do nebe, svoje děti vychovám tak, aby byly takovými věřícími lidmi, aby šli do nebe.

Ale například svoje rodiče nejspíš změnit nemůžu. Mám jen motlitby. Vím, že to je mocný nástroj, ale pořád žiju s hrůzou, že se na víru třeba nikdy neobrátí. Nemyslím skoro na nic jiného a v těchto obavách už nemám ani radost ze života. Navíc si už ani nepřeji další děti, protože se bojím, že někde sejdou na zcestí a půjdou do pekla a tak si říkám, že je pro ně lepší ani nevzniknout.

Na druhou stranu nevěřím tomu, že si to Bůh takhle přál. Jistě si nepřál, abych se celý život děsila, co bude s mými milovanými lidmi v pekle, abych se Boha bála a nedokázala jej milovat ze samé obavy o své milované, abych se bála pořídit ještě více dětí.

Jak to tedy je? Opravdu půjdou všichni nevěřící do pekla? (Vím, že věřit nestačí, ale já se úmyslně ptám na neveřící)

Peklo chápu jako stav, kde není přítomen Bůh a proto zde není nic dobrého, ale samé špatné věci. Prostě místo nějaké neskonalé a věčné bolesti a utrpení. Je toto chápání správné? A opravdu sem míří i třeba ti mí rodiče a mnoho a mnoho dalších lidí, kteří jsou dobrými lidmi, ale bohužel nevěří v existenci Boha? Pokud to tak je, jak se s touto hroznou skutečností smířit? Jak se s tímto vědomím naučit žít a nezbláznit se z toho? Jak se stím vyrovnávají ostatní křesťané?

Velice Vám děkiji za odpověď a moc se na ni těším, protože snad přinese úlevu. Srdečně zdravím.


Odpověď :

Přeji pěkný den.
Velmi chápu Vaše znepokojení. i mě by děsila podobná představa, a možná i dříve děsila, že by mnozí lidé kolem mne, jen proto, že Boha nepoznali, šli do pekla. Peklo je skutečně chápané jako místo bez Boha, ale pro lidi, kteří se pro tento stav rozhodli pro zlo proti Bohu. Což je úplně jiná situace, než ta, kterou popisujete! Jako katoličtí křesťané pevně věříme, že ti, keří v Boha přímo neveří, tak pro ně je zde cesta svědomí, tedy že se snaží jednat podle poznané pravdy, podle svědomí, a taková snaha o dobré jednání je k dobré věčnosti vede. Cestou do nebe je pro ty lidi tedy snaha o dobrý život na jedné straně a Boží milosrdenství a velká Boží láska k lidem na straně druhé. Rozhodně můžete svoje obavy a strachy, o kterých hovoříte, odložit a důvěřovat Bohu, který nás svými cestami vede k sobě. Takto hovoří dokumenty církve.

Zde je příklad z dokumentu II. vatikánského koncilu Lumen gentium, článek o nekřesťanech (podobných citací najdete v dokumentech církve samozřejmě mnohem více):

Ba i lidé, kteří ještě nepřijali evangelium, jsou různými způsoby zaměřeni k Božímu lidu. Patří sem na prvém místě národ, s nímž byla uzavřena smlouva, jemuž byla dána zaslíbení a z nehož se zrodil Kritus podle těla (srov. Řím 9,4-5), vyvolený národ, tak drahý Bohu kvůli praotcům: vždyť Bůh nelituje, že něco daroval, ani že někoho povolal (srov. Řím 11,28-29). Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy, a klaní se jako my Bohu jedinému , milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit. Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov. Sk 17,25-28) a jako spasitel chce, aby všichni lidé byli spaseni (srov. 1 Tim 2,4). Věčné spásy totiž mohou dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti skutečně plnit jeho vůli, jak ji poznají z hlasu svědomí. Božská prozřetelnost neodpírá pomoc nutnou ke spáse těm, kteří bez vlastní viny ještě nedošli k výslovnému uznání Boha, ale snaží se, ne bez Boží milosti, o dobrý život. Neboť cokoli je u nich dobré a pravdivé, považuje církev za přípravu na evangelium, za dar od Boha, jenž osvěcuje každého člověka, aby nakonec měl život.

Zkuste si třeba sbírku dokumentů II. vatikánského koncilu opatřit a určitě tam najdetezdroj pokoje a radosti. Nenechte se v této věci zviklávat těmi, kteří jen straší, nebo těmi, kdo užívají cynismu, nejlepší je nevpouštět takové destruktivní myšlenky vůbec do sebe.
Také může pomoci, když o těchto otázkách pohovoříte s někým, kdo Vás skrze setkání a rozhovor povedek důvěře v Boha a pokoji srdce. Bůh s Vámi!

P. Mgr. Petr Nešpor


Podobná témata

Služba bližním

"Katolická věrouka versus evangelium" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 26. květen 2007 @ 17:05:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak to myslíš? Ta paní je celá vystrašená z toho, že všichni její příbuzní musí nutně skončit v pekle. Jestliže ji víra vede k takovému strachu, je evidentně zkreslená. Tady vidíme, k čemu to vede, strašit lidi peklem. Protože ti otrlí na to stejně nedají, a ti spíše ustrašení se budou zbytečně bát ještě víc. Ježíš patrně nezamýšlel, aby lidé žili v ustavičném strachu. Ta žena přiznává, že by raději v (TAKOVÉHO) Boha nevěřila, a to celkem správně, protože věřit v takového ukrutníka jde jen těžko. Píše, že chce žít z radosti ze spásy, nikoli se stachem ze zavržení, takže je na dobré cestě. Paní sice uvěřila díky strašení peklem, ale má z toho převážně potíže, trápení a hrůzu. Jestli se z toho dostane, bude to nakonec dobře, ale kdyby se neobrátila o pomoc, mohlo to s ní dopadnout mnohem hůř.



Re: Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Sobota, 26. květen 2007 @ 18:27:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Každý nevěřící bude souzen podle svých skutků, podle svého svědomí a podle světla, které dostal od Boha. Bible učí, že jak v tisíciletém Království budou zachráněné ovce z nevěřících národů ( Mt 25,31-45 // Zj 20,7-9 ), tak dokonce i ti, z těchto národů, kteří podlehnou svodu Satana po uplynutí tisíciletí, když přežijí bitvu o Jeruzalém ( Zj 20, 9 ), budou převedeni dokonce i na Novou zemi do věčnosti ( Za 14,14-17 ). Skutečných Božích královských synů a dcer majících věčný život je procentuálně velmi málo, a jsou určeni k vládě nad pohany, které přijdou ke spasení ( Zj 21,24 ). Hlavním kriteriem soudu nad nevěřícími bude život podle svědomí ( Ř 2, 13-16 ) a prokazování MILOSRDENSTVÍ Ježíšovým nejmenším bratřím ( Mt 25,31-46 ), neboť zde jde o prokazování milosrdenství i vůči Bohu a Kristu. A Bůh nikdy nezatratí ty, kdo se k němu chovají dobře. Mnozí nevěřící dokonce na soudu zahanbí i ty, kdo znali Boží Zákon ( Ř 2, 26-27 ).


]


Re: Re: Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Ferda v Sobota, 26. květen 2007 @ 22:49:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Milá sestro
Chci začít na úvod slovem Písma,kde se píše u 1 Jan,4.17-21 že,Boží láska nám dává jistotu,že se nemusíme bát jeho soudu,protože se snažíme uvádět do života lásku. Kde je láska,mizí strach,naše jednání je teprve tehdy ryzí,když nevyplývá ze strachu před trestem,ale s lásky. Naše láska pramení z Boží lásky.
Máš jednu velkou přednost,že máš věřícího manžela,hodné rodiče,kteří Tě miluji. Co se týče pekla,zapomeň na to „strašidlo“.Protože jsi věřící máš život věčný,uvěřila jsi,že Ježíš Kristus je Boží Syn,proto na soud nepřijdeš, ale přešla jsi ze smrti do života věčného. Patříš do Boží rodiny,kde Bůh je láska a ten kdo miluje,zůstává s Bohem v živém spojení.
Peklo si na zemi děláme sami mezi sebou odloučením od Boha konáním skutku těla jako:nenávist,žárlivost,hněv,nespokojenost,závist,vraždy,opilství, cizoložství,homosexualita,nenasytnost,krádeže atd. Peklo znamená: hrob,propast,jáma. Mrtvi jsou pochování v hrobě,ale nelze je oddělit od hrobu a nikdo se s té oblasti nevrátí. Bible vyjadřuje přesvědčení,že v hrobě přestává jakýkoli styk s Bohem. V době mezi Starým a Novým Zákonem kolovaly mnohé názory a příběhy,které nás nechtějí poučit o posmrtném životě,ale zdůrazňuje povinnost jak se chovat v tomto životě.
Vždyť každý člověk jednou vydechne naposled a nezůstane po něm vůbec nic.--Izaiáš,2.22 Ti co žijí,stále ještě vědí,že zemřou. kdežto mrtví,ti už nevědí nic,už nemají co očekávat a záhy upadnou v zapomenutí. Jejích láska,nenávist a žárlivost jsou ty tam,už nikdy se nebudou podílet na ničem,co se děje na světě. Všechno,co můžeš vykonat,bez odkladu udělej,protože v hrobě,do kterého se ubíráš,už není žádná činnost,ani myšlení ani poznání ani moudrost. Viz Kazatel 9 kap. Ale jedna pravda je jistá že,Když Pán Ježíš Kristus přijde „Mrtvi ožijí a opět vstanou k životu. Všichni,kteří se proměnili v prach,procitnou a radostně zajásají. Přijdeš jako svěží ranní rosa a země opět vydá své mrtvé životu. ( Kaz. 25,19 ) Proto nemyslí negativně ale pozitivně,těž se s života s Ježíšem,je to krásné. Vím o čem mluvím. Měj s Ježíšem úzký vztah. O rodiče se neboj. Miluj jej jak jen můžeš,modli se dal a ostatní je na Panu Bohu. On rozhoduje,kdo je Jeho..Těž se,že je máš a Bůh je mocen pro jejích dobré skutky a s jeho milosti je zachránit. A o děti se neboj. Klidně měj další. Židé věří,že při početí dítěte jsou tři,muž,žena a Bůh. Děti nám jsou jenom propůjčeny od Pana Boha a jen Bůh ví dopředu co s nimi bude. A je velká milost Boží když naše děti nám jsou k potěšení a my s nimi zestárnem.
Na konec:Bůh nemá v zalíbení ve smrti hříšníka,chce aby všichni uvěřili a došli spasení,a je jen na člověku zda přijme Boží volání a zachrání se. Dějiny ukazuji,že lidé si pramálo dělají s Božího volání a proto si sami ponesou následky svého jednání při Božím soudu.
Moudrý Šalamoun píše:“Dospěl jsem k poznání,že pro člověka je nemožné postihnou co všechno Bůh ve světě koná,ať se snaží sebevíce,do hloubky Božího díla nepronikne. ( Kazatel 8,17 ) A tak jsem poznal,co je dobré a pěkné:jíst a pít a mít se dobře při vší té námaze,která člověka potkává v životě, ( Kaz.5,17-18 ) a těšit se s Boží přízně.
------------Pokoj Boží s tebou------------Ferda


]


Re: Re: Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 30. květen 2007 @ 11:14:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Bůh nevyvolil a nepředzřídil všechny lidi k Božímu synovství a ke spáse před ustanovením světa ( Ef 1,4-5 ). A ty lidi, které nevyvolil, ani účinně nepovolal. Ba, co víc, z historie i současnosti víme, že těch, které Bůh skutečně povolal, těch znovuzrozených, je jen nepatrné procento. V Evropě to ( odhaduji ) nebude asi ani 1% znovuzrozených. Bůh sice chce, aby byli spaseni všichni. Ale pro všechny nemá stejný způsob. I když není spásy v jiném jménu, než ve jménu Ježíš, někteří budou spaseni skrze Pána Ježíše PŘÍMO a druzí NEPŘÍMO.

Kristův kříž nepřinesl dobrodiní pouze věřícím lidem, ale celému lidstvu. Ježíš zemřel sice pouze za hříchy své Církve, ale v jiném smyslu zemřel i za celý svět ( 1Jan 2,2: "za hříchy naše a nejen za naše, ale ZA CELÝ SVĚT" - orig. znění ). Věřícímu mohu říci, že Ježíš zemřel za jeho hříchy. Nevěřícímu mohu řící, že Ježíš zemřel ZA NĚJ. Teprve když uvěří, vztahuje se na něj Kristova smrt i za jeho hříchy.

Co se tedy stane s těmi ostatními lidmi, které Bůh nepovolal? Kriterium pro jejich záchranu je Zákon. Budou souzeni podle Zákona. Protože však nikdo z nás není schopen z vlastních zdrojů naplnit Zákon, bude po nich Bůh vyžadovat pouze rámcové splnění základního JÁDRA Zákona - lásku k Bohu a k bližnímu. Ten, kdo prokazuje milosrdenství vůči nejmenším Ježíšovým bratrům ( Židům a křesťanům, ale i k nekřesťanům ), prokazuje milosrdenství a lásku k Bohu. Splňuje tak to, co Zákon žádá - lásku k Bohu a k bližnímu. A MILOSRDENSTVÍ vítězí nad SOUDEM ( Jak 2,13 ).

Jestliže nějaký člověk není schopen milosrdenství a ještě je navíc ZLÝ a těžce hřeší, jeho jméno není v knize života a on nalezne místo v ohnivém jezeře, protože je naprosto BEZCENNÝM odpadkem.

Plnou spásu obdrží pouze ti, kdo jsou skrze víru Syna Božího zapsáni v knize života Beránka. Tito jsou znovuzrozeni a mají v sobě esenci Božího života.

Ostatní lidé, kteří nebyli povoláni Bohem za syny, budou souzeni podle milosrdenství a lásky, podle toho, zda naplňují alespoň jádro Zákona. Tito lidé nebudou znovuzrozenými, ale přesto jsou Bohem nazváni OVCEMI a požehnanými ( Mt 25,31-46 ). Budou obnoveni do původního Adamova stavu, aby mohli vstoupit do Království i na Věčnost, neboť telo a krev Boží Království nezdědí. Při soudu mrtvých před velikým bílým trůnem bude tento typ lidí nalezen v knize života ( ne v knize života Beránka ) a přijde ke spasení ( Zj 21,24 ). Budou žít věčně, ale nebudou mít esenci věčného života jako znovuzrození Boží synové. Při zdraví je bude udržovat listí ze stromu života ( Zj 22,2 ). Toto znovuzrození nebudou potřebovat, neboť ti mají věčný život jako esenci a nebudou ho muset ničím udržovat.

My však nevíme, kdo z lidí je budoucím Božím synem a proto jsme povinni kázat evangelium všemu stvoření a Duch svatý si najde ty, které vyvolil a pžedzřídil k věčnému životu ve smyslu Božího synovství. A tito předzřízení dříve nebo později UVĚŘÍ ( Sk 13,48 ).


]


Ozaj, co tam vlaste najdete??? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 26. květen 2007 @ 21:20:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zkuste si třeba sbírku dokumentů II. vatikánského koncilu opatřit a určitě tam najdete .....
--------------------------------------------------------------------

Ozaj, co tam vlaste najdete???

Najdete tam zakerne ucenie new age !!! 

Karels si napriklad mysli ze katolici predsa nemozu skoncit vsetci v pekle....

Ja si to myslim tiez ale ludia ktori miesto evanjelia podsuvaju ludom ucenie new age urcite, celkom urcite v pekle skoncia ...

Pozri:

Nové dogmatické učenie rímsko-katolíkov, prijaté II. Vatikánskym koncilom


Jezuitské náboženství - obludný systém okultismu











Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: McMartyn_ v Neděle, 27. květen 2007 @ 18:00:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde je zmínka o znovuzrození, o naprosté Boží svatosti a oddělenosti od člověka, o lidské (adamovské) přirozenosti skrze kterou se k Bohu nedostaneme, o jediné cestě získání ospravedlnění. Do pekla nevede snažží cesta.....: Všechno je v pořádku, do pekla půjdou jen zlí lidé, a do nebe se dostanou i ti, co se snaží žít dobrý život, když se k tomu přidá Boží milosrdenství a láska, spásu máme v kapse..... Proti tomuhle učení jsou satanisté slabý odvar, protože horší než lež je polopravda, na tu člověk snadnějc naletí.



Re: Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: ares v Pondělí, 28. květen 2007 @ 11:14:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dej si placku na hlavu ty plantážníku :-)



]


Re: Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: alex150 v Úterý, 29. květen 2007 @ 10:33:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, jeden mluví takhle, jiný mluví něco jiného. Slyšel jsem vyprávět jednoho staršího faráře, který chodí k umírajícím, a říká, že  často umírající prosí pozůstalé kolem sebe, aby nemuseli jít s tím, kdo si pro ně údajně přišel. Ježíš to asi není (to by nekřičeli umírsjící hrůzou) a přitom umírající byli často věřící. Zajímavé, viďte? Komenský nás nabádá, abychom se snažili poznat pravdu, ať to stojí, co to stojí. Je to proto, že potom člověk může něco udělat. Zajímavá výpověď je na http://vpekle.ic.cz
Podle mého Bible nám dává odpovědi na tyto nejdůležitější otázky našeho života. To, čemu někteří říkají strašení, já často označují jako dobrá zpráva. Proč? Protože na reálné varování člověk může nějak reagovat, pokud ovšem znevěrohodním skutečnou realitu, skočím na "lest".   Nakonec strašení nám může v konečném důsledku přinést záchranu..



Re: Re: Katolická věrouka versus evangelium aneb nic kloudného nevíme (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 24. srpen 2007 @ 23:35:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
podle toho, že lidé nechtějí ´… aby nemuseli jít s tím, kdo si pro ně údajně přišel…´ ještě nevíme, kdo to byl. Ale pro bojovníka proti katolické církvi to musí přece být jasný důkaz toho, že katolická víra je špatná.
Nepřišel jsi ještě na to, že k nevýhodě se může dostat někdo i bez ohledu na katolickou církev?
Jinak jsou mi záhadou dva případy:
(a)  Když Leošovi Janáčkovi umírala mladá dospělá dcera, umínil si, že zachytí všechna její slova. Seděl u postele a psal (také intonaci zachytil). Pamatuji se, že také vyslovila dvakrát slova ´takový strach´. Co to asi bylo, když popsala slovy to co cítila ? Pro tebe to bude asi jasným důkazem, že katolík umírá se strachem. Ale většina populace (mohu tvrdit) je mimo dosah náboženství (i kdyby tradičně chodila na bohoslužebná shromáždění) .
(b)  Kosmas píše v kronice o konci biskupa (ale nepamatuji si jméno). Když umíral tehdy v jeho X. století, měl hrůzu a bál se pekelných bytostí, které se rojily nablízku. Z toho nemůžeme dobře usoudit, jestli se vtahovaly k němu nebo k jeho úkolu (měl přece za úkol bojovat proti nim).
Byl tam přítomný i Strachkvas, syn knížete Boleslava (který dal odpravit svého bratra knížete Václava). Když měl potom Strachkvas přijmout církevní hodnost (opatství ? už jsem zapomenul co to bylo), bránil se proti tomu, bál se, že skončí později život podobně se strachem a odmítl volbu.  Po mnoha letech ale začal mít opačný postoj, byl by postup v církvi přijal, ale už mu nic nenabízeli (to by se oboje zdálo pozoruhodné pro Gregoriose 777, ten postoj k funkcím v církvi daleko z doby apoštolů). Můžeme se jen ptát, co to působilo za děs v době X. století, kdy ještě nebyla reformace na obzoru a nebylo ještě katolického učení ve smyslu pozdější reformace. Byla to smečka běsů v pohanských Čechách, které byly územím na začátku christianizace a oni nechtěli opustit místo v zemi ? Nebo je to další ´důkaz´ o povaze učení katolické církve?
=
Jisté ale je, že ten, kdo má v sobě nejen Krista, ale řekl bych´zažitého a živého Krista´, nemusí se bát, podle slov: ´kdo bude dodržovat má přikázání, k tomu s Otcem přijdeme a příbytek si u něho učiníme´.
Viz např. Jan 14,23
Ježíš mu odpověděl: "Kdo mě miluje, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat; přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.
(Kralická takto : Jan 14,23  Odpověděl Ježíš a řekl jemu: Miluje-li mne kdo, slova mého ostříhati bude, a Otec můj bude jej milovati, a k němu přijdeme, a příbytek u něho učiníme.)
Dále:2. Korintským 5,2 : ´Pročež i v tomto vzdycháme, v příbytek svůj, kterýž jest s nebe, oblečeni býti žádajíce,,,,´
V duchovním světe  je vůbec plno podivných úkazů:
Řehoř Veliký (VI. století) v Pamětech uvádí, že když umíral jeden z biskupů, viděli lidé, že se přišli dva andělé a uzavřeli jeho duši do červené koule, s níž odletěli vzhůru (jistě se jich nemusel bát).
Když měl jednu přijít kníže Václav na poradu a dlouho nepřicházel, u ostatních se rozmáhala nespokojenost (znali středověkou disciplinu, a nezačali bez něho, ne jako u nás). Ale potom vešel a všichni umlkli, po bodu mu kráčeli dva andělé. Přišel přímo z modliteb, na kterých trávil čas.


]


Re: Katolická věrouka versus evangelium, chyba autora McMartyna (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 30. květen 2007 @ 01:41:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(a) nejde o rozdíl ´katolická věrouka versus evangelium´ , jak se domnívá McMartyn.
O pekle se v evangeliích hovoří. Ale to, čeho se ta žena obávala, bylo příkré odsouzení pro neuvěření v téže víře.
Mnoho lidí nemá o pravé zbožnosti ani páru a o takových by se lehko řeklo to, čeho se ona bojí. Ale život bude posuzovaný Bohem a to bude hlediskem od Boha, ne našimi výmysly.

(b) je mnoho lid, kteří potřebují adrenalin- ve sportu, v sázkách, v nebezpečí ale i ve zprávách o neštěstích , to je přitahuje.
Idylické pořady je nelákají,  tichý život nestačí,  místo klidu hledají vzrušení.
Nedivím se, když si představují něco dramatického. Ale vede to ke strašení nevinných.
---
Nedejte na řeči těch, kteří v každé situaci potřebují vzruch, neštěstí a dramatičnost, zkázu, Titaniky, požáry, plameny a peklo. To není zvěstování  ´´radostné zvěsti´´, to je panikaření na úkor ostatních, ve kterých se šíří panika.
Buďte klidní, dobré duše Bůh nezatratí.





Katolická věrouka versus evangelium (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 26. srpen 2007 @ 08:58:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidis a prave preto je rozdiel medzi katolickym ucenim a evanjeliom tak priepastny a prave preto hlasat katolicizmus dnes znamena hlasat v podstate new age ktori s evanjeliom nema iste nic spolocne...

Okultne nauky a rozni okultni ucitelia (napr. Lasanka) ubezpecuju ludi o "laske", ale tym len vytvaraju dojem ze Boh nemysli vazne jeho vlastne slova ....

Zjavenie 22:15  Von zostanú psi, traviči, smilníci, vrahovia, modloslužobníci, všetci milovníci a páchatelia lži.



]


Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy