Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 322, komentářů celkem: 430005, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 592 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116712599
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu?
Vloženo Pátek, 18. listopad 2011 @ 17:18:09 CET Vložil: Olda

Kritika bludů poslal oko

Zůstává křesťanu stále reálná svoboda volit mezi hříchem a svatostí, nebo tuto svobodu pozbyl?


Kdysi jsem poslouchal pořad s Karlem Gottem, kde on tvrdil, že si nemůže dovolit, vzhledem k ohrožení hlasivek zpěváka, koupit zmrzlinu. Pokusím se na jeho příkladu vysvětlit chápání svobody a nesvobody v lidském životě.

Mnohdy jsou slyšet smířlivé hlasy, že nakonec je vedlejší, čemu člověk věří, že důležité je, aby se choval správně. Do jisté míry je to určitě pravda, vždycky je lepším sousedem spravedlivý ateista, žijící podle hlasu svědomí, než nespravedlivý kořistník, jemuž není svaté nic na svobodě druhého ani na majetku, zbudovaného usilovnou prací jiných.

Pravdivý pohled víry je ale důležitý ve vnímání skutečného obrazu světa.
Každá hereze tento obraz do jisté míry zatemňuje a pokřivuje. Pak nastupují emoce, pak je mi vyčítáno, že třeba mé vysvětlování o svobodě lidské volby je zcestné.
Toník mi na mé vysvětlování o realitě lidské volby si vybírat mezi dobrem a zlem píše toto: „Nepotřebuju k dokazování lásky volit mezi dobrem a zlem. Tohle uvažování je pro mne mimo realitu“. Rosmano zase píše“ „Pro člověka, který poznal pravdu, byl z hříchů očištěn a osvobozen, neexistuje žádná svoboda hřešit.“

Vraťme se tedy ke Gottovi. Ten si před léty svobodně vybral dráhu zpěváka. Musí tedy pečovat o své hlasivky. To je důsledek jeho volby, že bude po zbytek života bez zmrzliny. Ale stačilo mu snad kdysi před léty si vybrat a dneska už nemá svobodu to řešit?

Nebo tu svoji někdejší volbu musí naopak ve svobodě potvrzovat stále znovu a znovu, kdykoli kráčí kolem zmrzlinového stánku?Musí Karel Gott ještě dneska stále bojovat s pokušením zmrzliny, nebo už dneska nemá svobodu si zmrzlinu koupit?

Jestliže si já sám něco zakážu, svobodně provedu nějakou volbu, není to omezením mé svobody, ale naopak jejím naplněním.
Svoboda bez možnosti přijmout vlastní rozhodnutí by nebyla svobodou. Svoboda volby mi tedy zůstává i nadále – a na mě je, ji znovu potvrzovat. Stát pevně ve svém rozhodnutí - nebo taky ve slabosti klopýtnout a své předsevzetí zradit.Pokud si to zakazuji sám, z vlastního rozhodnutí – naplňuji smysl vlastní svobody, zůstávám stále svobodný, stále ve svobodě volby. Svoboda hřešit, svoboda zvolit ke svému neštěstí hřích je druhou stranou téže mince - svobody zvolit Boha a jeho řád.

Karlu Gottovi nikdo nebrání si koupit zmrzlinu – jen on sám. 
Má stále svobodu sáhnout do kapsy pro drobné a zmrzlinu si koupit. Svobodně si však vybral mezi zmrzlinou a zpěvákem a ví, že volba jednoho ohrožuje druhé. Není to tedy nedostatek svobody, co mu brání si koupit zmrzlinu. Je to jeho svobodné rozhodnutí, co mu brání - jeho vlastní svoboda ho omezuje od zmrzliny. Sám si to ve svobodě zakázal pro „dobro“ větší.

Pokud mi zakazuje někdo jiný a já musím poslechnout – nemám svobodu volby. Pokud si něco zakážu sám - naplňuji a uskutečňuji vlastní svobodu.

A co náš nebeský Otec? Zakazuje nám násilím, mocí, nebo nám radí, předkládá možnost volby i s jejími důsledky?
Ani Bůh nám nic násilím nezakazuje, ale jako dobrotivý Otec nám dává vybrat – respektuje přitom naši svobodu volby.
Dává nám sami si vybrat mezi požehnáním a prokletím (Dt 28 kapitola), upozorňuje však také na následky naší volby.

Každá naše volba má pro nás následky! Boží příkazy, jak máme jednat, jsou pro naše dobro, k našemu užitku. Ukazují správnou cestu k tomu, aby byl člověk v životě opravdu šťasten. 
Všimněme si však podmíněnosti těchto Božích rozkazů: Budeš-li poslouchat Hospodina, svého Boha, přijdou na tebe a dostihnou tě všechna tato požehnání: Požehnaný budeš ve městě, požehnaný budeš i na poli!... Nebudeš-li však poslouchat Hospodina, svého Boha, nebudeš-li pečlivě dodržovat všechna jeho přikázání a pravidla, jež ti dnes udílím, přijdou na tebe a dostihnou tě všechna tato prokletí: Prokletý budeš ve městě, prokletý budeš i na poli. ...
Ale samotnou volbu Bůh nechává na nás! Bůh nikdy nenutí!
Protože miluje, respektuje lidské rozhodnutí, ať je správné nebo špatné. Bůh respektuje lidskou svobodu, lidskou důstojnost!

My přece nejsme nevolníci Boha, poslouchající slepě jeho rozkazy.

Jsme milované děti Boží, které poslouchají z lásky, ve svobodě vlastního rozhodování- v důstojnosti Božího dítěte, vyznávají svými skutky svou lásku k Otci. Jsme obrazem Boha svobodného, svazovaného jen vlastní láskou stále ve svobodě!
Nebo k bolesti Otce jsme někteří dětmi (stále respektovanými), odcházejícími proti jeho vůli marnotratně do ciziny prohýřit majetek.


"Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 60 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 18. listopad 2011 @ 20:21:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hezký článek, Staňo. Možná tě jen špatně chápu, ale nejsme to přeci jen my, kdo nám "brání" v tom konat zlo, tj. kdo omezuje naši svobodu hřešit. Víra je dvoustranný vztah lásky s Bohem a On nám přece pomáhá všemi možnými prostředky, zejména svým Duchem, který se vedle naší každodenní zkušenosti projevuje i v Církvi. Věř mi nebo ne, ale pro mě není cizoložství ani pokušením a rozhodně bych neřekl, že mám svobodu cizoložit. Moje skutečná svoboda spočívala v tom zamilovat se do Boha a své ženy. Oba společně mě toho pokušení (a tím i svobody) zbavili - ne příkazy, ale svou láskou ke mně. Mám teoretickou možnost cizoložit (stejně tak vraždit - pokud bych se tak rozhodl, mohl bych to udělat), ale ne svobodu. Tím, jak v nás roste láska k Bohu (= v nás roste Kristus) jsme proměňováni a dochází k dalšímu "omezování" naší svobody. 

Řekl bych, že rozsah naší svobody hřešit a pokušení je nepřímo úměrný tomu, jak v nás působí Kristus, jak moc Boha milujeme a jsme si vědomi jeho lásky, tj. jak moc necháme Jeho milovat nás. 



Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 20. listopad 2011 @ 10:15:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Slávku.

I to je jen tvůj "nový úhel pohledu"   :-)  na stejnou věc.

Cizoložství není ovšem jen to, že se vyspíš s cizí ženou. Budu to muset vysvětlit obšírněji.


]


Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 10:31:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co myslíš tím novým úhlem pohledu? Už si tu začínám připadat jako schizofrenik nebo Dr. Jekyll a pan Hyde. Ponechme tedy stranou cizoložství a vezměme si jednodušší případ. Nedávno jsem v práci našel za sedačkou zapadlou obálku s penězi (nešlo o úplatek ale o zálohu, kterou někdo vytratil). Byla doba, kdy jsem měl reálnou svobodu obálku sebrat. Nevím, možná bych to nikdy neudělal, ale to pokušení by bylo. Teď jsem ale jednal zcela automaticky tak, že jsem ji odevzdal a byla vrácena majitelce. 

Nebo jinak. Před delší dobou byla uzákoněna přednost chodců na přechodu. Před tím jsem měl skutečnou svobodu zastavit a pustit chodce. Před každým přechodem u mě došlo k rozhodovacímu procesu - zastavit či nezastavit. Hned po té změně jsem měl tu svobodu nadále a jistě jsem párkrát přednost nedal. Dnes je pro mě zastavit a dát přednost naprosto automatická věc, nepřemýšlím o tom. Ta úprava ve mně prostě zakořenila a vyrostla - což je jakási obdoba toho, co píšu o Kristu v nás. 


]


Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 10:44:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já ti rozumím, co tím chceš říci.

Stav, ve kterém žijeme, nás formuje. Gott dneska už také určitě neslintá u každého zmrzlinového stánku. Člověk se dokáže vytrénovat (1 Kor 9,27 - Raději své tělo tužím a podrobuji do služby, abych snad, když kážu druhým, nebyl sám vyřazen.)


Na druhé straně, ať probírám (zpytuji) kterýkoli hřích, nikdy nejsem před Bohem zcela čistý, v ničem o sobě nemohu prohlásit, že toto se mě netýká, že v tomto mám svědomí naprosto čisté. Je to jen o upřímnosti mě samého k sobě, o hloubce mého zpytování.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 11:05:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To naše "formování" my nazýváme léčbou nemoci zvané hřích. Ani náhodou netvrdím, že se mě žádné hříchy netýkají, ale přesto jsou hříchy, kde jsem již vyléčen, což se podle mě asi nejlépe pozná absencí pokušení. Začnu exktrémem - ŘKC učí, že homosexuální sex je hřích. Já ti na 100% garantuji, že vůči tomuto hříchu jsem imunní. Již od začátku manželství jsem zcela imunní vůči hříchu cizoložství ve smyslu fyzického aktu. Od té doby ve mě Pán trochu poporostl, což platí i o mé lásce s manželkou, takže na sobě reálně vidím růst imunity vůči cizoložství v srdci (chtivým pohledům a nečistým myšlenkám). Na druhé ženy už totiž často/většinou hledím stejně jako na druhé muže. 

A to je podstata té lečby. Začne to tím, že pokušení odoláváš, pak pokušení slábne a jednou zcela zmizí = dosažení svatosti. Shodou okolností jsem měl na toto téma debatu s jedním knězem ve vztahu k celibátu. Ten říkal, že prvních pár let celibát nezvládal dodržovat, pak se "přinutil" kvůli výčitkám svědomí, v současné době jsou pro něj ženy jen velmi občasným pokušením (je mu 40 - to abys nemyslel, že je to biologická otázka věku). Hřích nám může být v Kristu odpuštěn, můžeme mu v Kristu odolávat, ale může být Kristem i vyléčen - toť jedna ze základních myšlenek pravoslaví;-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 11:51:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..." Hřích nám může být v Kristu odpuštěn, můžeme mu v Kristu odolávat, ale může být Kristem i vyléčen - toť jedna ze základních myšlenek pravoslaví"...




To se ale lišíme snad jen v názvosloví, nikoli v meritu věci. "Vyléčení" - to je ten stav svobody Božího dítěte v Kristu, o kterém jsem mluvil.
Ale tak, jak je možné postupné vyléčení, tak je stále otevřená i cesta opačná - postupné otravování nevinné lidské duše lehkými hříchy, kterých se člověk nezbavuje pokáním. Tedy opětné snižování už získané imunity. Zde tkví nebezpečí, že tento stav nakonec dozraje do těžkého hříchu a nelitován do hříchu ke smrti.


A to je věc, která se mi nedaří některým zde už "jistě spaseným" vysvětlit. Že člověk musí být stále bdělý a ve svém úsilí o svatost nepolevovat. Že nejsou žádné hříchy "už dopředu" odpuštěné, že z každého hříchu nutno vydat počet, nutno z něho činit pokání. Jen tak může být nakonec odpuštěn, jen tak má člověk užitek z Kristovy oběti.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 21. listopad 2011 @ 12:30:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Však já také netvrdím, že se lišíme v podstatě věci. A ani si nejsem až tak jistý, že se lišíme v terminologii, protože i katolíci Pána označují za lékaře světa - třeba na soše sv. Kosmy s Daminánem na Karlově mostě a tuším, že i v nějakých hymnech atp.

V terminologii se lišíme až u toho odpuštění dopředu. Jsem totiž přesvědčen, že na Golgotě byly zahlazeny všechny hříchy tohoto světa. Jenže tu můžeme mluvit o jakémsi podmínečném odpuštění, což způsobeno Boží transcendencí ve vztahu k času. 

Z našeho pohledu: hřích - (tajina/svátost) pokání - odpuštění
Z Jeho pohledu: kříž - odpuštění - hřích člověk - pokání člověka - přijetí odpuštění kříže člověkem.

S tím snížením imunity máš samozřejmě pravdu. Člověk může odpadnout a vrátit se do stavu vážněji nemocných, což je snad jasné, ne? Kristus je lék, který potřebuješ, dokud nejsi ZCELA vyléčen. Pokud při nemoci přestaneš brát léky, nemoc se zhorší a můžeš klidně umřít na něco, co bys s léky vyléčil za 14 dní. Jinak bych neřekl, že absence pokání u lehkých hříchů je počátek nějaké cesty zpět do horší nemoci. Viděl bych v tom už ten těžký hřích "opovážlivého spoléhání se na Boží milosrdentsví."

Takže bych řekl, že s tebou se shnodnu na meritu věci a ne v terminologii, s tvými oponenty pak paradoxně na terminologii (ne zcela ale hodně) a ne na meritu věci.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. listopad 2011 @ 18:06:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jinak bych neřekl, že absence pokání u lehkých hříchů je počátek nějaké cesty zpět do horší nemoci."...

Těžký hřích Boží život v člověku usmrcuje, lehký v různé míře zraňuje.
Když se nedbá na hříchy lehké, narušení a zranění nakonec vedou ke hříchům těžkým. Posouvá se hranice toho, co je pro člověka nepřijatelné.






..."Jenže tu můžeme mluvit o jakémsi podmínečném odpuštění, což způsobeno Boží transcendencí ve vztahu k času - Z Jeho pohledu: kříž - odpuštění - hřích člověk - pokání člověka - přijetí odpuštění kříže člověkem."...


Zde se asi promítá naše rozdílná představa o konečném řešení světa.

1.) Klasická - rozdělení na spasené a zavržené (navěky).

2.) Univerzální spasení pro všechny (ale toto asi není většinová představa ani v pravoslaví). Nebo se mýlím?




]


Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. listopad 2011 @ 08:11:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Může dítě spadnout do studny?

  No, "může". Stane se nehoda.

  Má dítě svobodu padat do studny? Je svoboda padat do studny nutnou součástí svobody běhání po zahradě?

  Ano, v rodinách, kterých si nevšimla sociálka.


  Je k manželství nutná nevěra? Musí se člověk neustále rozhodovat mezi milenou a manželkou aby mohl žít člověk ve svobodě kvalitní manželství?

  No, leda tak v řečech pana Radima Uzla.


  Je nutnou součástí útěku z nějaké totality do USA ši švýcarska, kde je svoboda, také svoboda vraždit, krást, cizoložit, závidět, opíjet se, podvádět, jinak by to nebyla "svoboda"?

  Leda tak v představách českého Pepy.


  To, v čem se oko lišíme z mého pohledu je to,
1. jestli má člověk jen svobodu se rozhodovat nebo má skutečnou svobodu se rozhodnout.
2. jestli existuje něco jako "svoboda hřešit" a člověk si hřích vybírá zcela svobodně nebo jestli je hřích otroctví.


  Já jsem ti psal mnohokrát, že představa svobody se rozhodovat ve hříchu je utopie, která je vytržená z reality. Kdyby se měl Karel Gott každý den několikrát rozhodovat, jestli si dá zmrzlinu nebo ne, protože by měl neodolatelnou touhu nacpat se zmrzlinou, je dneska nejspíš v blázinci a zlatým slavíkem bude někdo jiný. Což je stav lidí, kterým chutná hřích a nějaký podvodník či člověk popletený herezí jim namluvil, že "volba hříchu" je svoboda.

  Zkušenost moje osobní, zkušenost práce s mnoha lidmi v různých situacích i jasná slova písma jsou pro mne jasným svědectvím o tom, že hřích je otrokář a pod ním není svoboda volby. Pokud si někdo myslí, že si svobodně vybírá hřích, tak můj názor je ten, že ho hřích docela kvalitně oklamal. Tak jako toho kuřáka co si dvacátý rok života při zapalování třicáté denní cigarety myslí, že má kouření pod kontrolou a kdykoliv může přestat.


  Já nejsem odpůrce svobody a rozhodnutí. Pokud je někde nějaká svoboda, musí také existovat autorita tu svobodu realizovat. Pokud se někdo opravdu svobodně rozhodne, tak se to rozhodnutí děje. Pokud se někdo rozhodne a to rozhodnutí se neděje, tak nemá svobodu, ale je oklamaný. Jako člověk v ústavu bez občanky, který by se rozhodl oženit se. Ani nemluvě o tom, kdo se teprve rozhoduje, ale ještě se nerozhodl.

  Proto tady také stále píšeme o životním rozhodnutí pro Krista.




Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 19. listopad 2011 @ 09:10:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jako toho kuřáka co si dvacátý rok života při zapalování třicáté denní cigarety myslí, že má kouření pod kontrolou a kdykoliv může přestat.

To byl asi jeden z hlavních "motorů", které mě táhly k tomu, abych přestal kouřit. Jasně jsem věděl, že to nemám pod kontrolou a že přestat bude velice těžké, téměř nemožné. Připadal jsem si už jako ten okultista, co chtěl sfouknou svíčku a ona pořád hořela.
Zrovna ve čtvrtek na biblické skupince jsem se zabývali stejným tématem. Když jsem chodil s Jitkou, naše chození zcela "automaticky" vedlo ke svatbě, i když Jitka tím (a náš rozpočet) přišel o její vdovský důchod. Tím jsme ovšem pohoršili jedny naše příbuzné, kteří žijí léta na psí knížku, aby o ony důchody nepřišli.



]


Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: vymylimimozek v Sobota, 19. listopad 2011 @ 10:15:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
skvelý článok oko ! Iba doplním to čo si zabudol napísať, že dôsledkom voľby nás katolíkov je uctievať nepoškvrnené počatie a Nebeskú královnu. Ináč ok ..



Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 19. listopad 2011 @ 13:22:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Lutherovo nepretržité varovanie proti slobodnej vôli u ľudí
... Bernhard. Lohse. uvádza:. „Od. prednášok. listu. Rímskym. v.1515/16,. .a.potom. po. zvyšku.
svojho. života,. Luther. polemizoval. . najdrsnejším. spôsobom. proti. prideleniu. slobodnej. vôle.
padnutému.ľudstvu.“
2
.V.Heidelbergskej .dišpute. z .roku.1518.sa .teologické .tézy.13.C.15. explicitne. zaoberajú. slobodnou. vôľou.. Luther. v.13.. téze. píše:. „Slobodná. vôľa. po. páde. existuje. len. ako. slovné .pomenovanie,.a .pokiaľ. robí .to,.čo.môže, .pácha .smrteľný .hriech.“
3
.Teologicky. povedané,.
ľudská. bytosť. po. páde. –. a. to. znamená. dnes. –. môže. iba. hrešiť.. V.14.. téze. Luther. ďalej.
vysvetľuje:.„Slobodná .vôľa .môže .po.páde .konať. dobro .iba. v pasívnej. schopnosti,.ale. vždy. môže.
činiť. zlo. vo. svojej. aktívnej. schopnosti. (kapacite).“. Pre. Luthera. je. slobodná. vôľa. mŕtva,.
skutočnosť, .ktorá. neexistuje..15.téza .dopĺňa:.„ Slobodná. vôľa .nemôže .ani. len. zotrvávať v .stave.
nevinnosti .a .už. vôbec .nemôže. činiť. dobro. v .zmysle .aktívnej. schopnosti,. ale. len .pasívne.“.
Luther. uzatvára. svoju. argumentáciu,. keď. v.16.. téze. tvrdí:. „Človek,. ktorý. je. presvedčený,. že.
môže. dosiahnúť. milosť. konaním. toho,. čo. je. v.ňom,. pridáva. hriech. ku. hriechu,. a. tak. sa. stáva.
dvojnásobne. vinným.“. Ak .ľudská. bytosť .používa. svoje. schopnosti, .vždy .padne. ďaleko .od .Božích.
očakávaní...
----------------
Otázka:
Mohol sa posadnutý nečistým duchom sám slobodne rozhodnúť pre život s Kristom, alebo nemal žiadnu slobodu k rozhodnutiu ??? 

Marek 5:2  A hneď, ako vystúpil z lode, vyšiel Mu z hrobov naproti človek nečistého ducha;
3  býval totiž v hroboch, a nikto ho nemohol sputnať ani reťazami.
4  Často ho síce sputnali a zviazali, ale roztrhal reťaze a polámal putá a nikto ho nevládal skrotiť.
5  Tak býval celé dni a noci v hroboch a po vrchoch, kričal a tĺkol sa kameňmi.
6  Keď uvidel zďaleka Ježiša, pribehol a hodil sa pred Ním,
7  potom skríkol silným hlasom: Čo Ťa do mňa, Ježiš, Syn najvyššieho Boha? Zaklínam Ťa Bohom, nemuč ma!
8  (Ježiš) mu totiž povedal: Duch nečistý, vyjdi z toho človeka!
9  A spýtal sa ho: Ako sa voláš? Odpovedal: Moje meno je Légia, lebo nás je mnoho.
10  A veľmi Ho prosil, aby ich nevyháňal z krajiny.
11  Pásla sa tam na svahu vrchu veľká črieda svíň.
12  I prosili Ho duchovia: Pošli nás do svíň, aby sme vošli do nich.
13  A povolil im. Vyšli teda nečistí duchovia a vošli do svíň; i rútila sa asi dvojtisícová črieda svahom do mora a potopila sa v mori.
14  Pastieri však utiekli a vyrozprávali to po meste i po osadách; a ľudia vyšli pozrieť, čo sa stalo.
15  A príduc k Ježišovi, videli démonom posadnutého, ktorý mal Légiu, sedieť oblečeného a pri rozume, i preľakli sa.

ivanp



Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 19. listopad 2011 @ 17:16:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Legiemi posednutý šlověk nemohl/neměl svobodu ani sám za sebe promluvit, mluvily za něho Legie. Až když je Pán Ježíš vyhnal do stáda vepřů (které mimochodem jako nečistá zvířata neměli chovat a jíst, takže "dvě mouchy jednou ranou"), mohl vysvobozený sám za sebe promluvit a později svědčit o tom, jak veliké věci pro něho udělal Bůh. Tož tak.

willy


]


Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 22. listopad 2011 @ 20:40:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karel Gott nemá žádnou svobodu dát si zmrzlinu. Vše je dáno předem! A dokonce ani nikdo nemá svobodu psát na Grano. Každý, kdo sem píše, tak dělá nedobrovolně, protože je k tomu přinucen skrze Svrchovanost a nemůže jinak. Jediný, kdo sem píše svobodně, jsou ti, v nichž svrchovanost činí to, co sami chtějí :-)



Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 22. listopad 2011 @ 21:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No,

není to zcela výstižně napsáno, ale zdá se, že jsi na dobré cestě :-)


r


]


Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 07:34:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano. Jak by řekl Wesely, když mu kalvinisti vypálili modlitebnu. Je-li to dáno předem, nelze je za to vinit. :o)


]


Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Středa, 23. listopad 2011 @ 12:33:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pozor na fatalizmus, to jest učenie o tom že človek za nič nemôže, lebo všetko je dopredu dané osudom, božstvom...
ak platí to, že všetko je dané dopredu, tak za moje hriechy je zodpovedný  Satan, lebo on ma navádza na zlé...
ivanp


]


Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 12:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by bylo vše fatalisticky dáno (nikoliv předzvěděno) předem, pak by za hřích člověka byl zodpovědný Bůh, který vlastně člověka naprogramoval (z)hřešit a člověk tak neměl jinou volbu.


]


Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:25:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pastýři, Pastýři,

To řekl špatně. Předurčení totiž není fatalismus a nezbavuje člověka odpovědnosti.

Vřele doporučuji následující ilustraci:


http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6050&mode=&order=0&thold=0







r


]


Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 14:34:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A analogický nápis je v pekle. Vešel jsi, protože jsi vyvolen nebyl?


]


Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. listopad 2011 @ 19:08:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Nevím nic o nápisech v pekle.

Jen věřím, že ke spasení je třeba Boží spasitelná milost a bez ní je člověk ztracen.

Nebo Ty Pastýři snad věříš, že jsi spasen protože ses správněji rozhodl a jsi ve víře vytrvalejší než někdo jiný? Není správné rozhodnutí  a setrvávání ve víře snad také Boží milostí?


r


]


Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Středa, 23. listopad 2011 @ 19:47:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jenom poznámka k poslední větě:

Správné rozhodnutí a zejména setrvávání ve víře neboli být věrný Bohu je záležitostí Božího milosrdenství. Boží milostí jsme spaseni skrze víru, která je Božím darem. Spasitelná Boží milost a víra je vyjádřením Boží lásky k nám, ale zůstat Bohu věrný nebo také být hoden Boží důvěry, to je věc Božího milosrdenství - 1K 7:25*), jehož se nám dostalo, poněvadž Boží milosrdenství jde ještě hlouběji, než víra a láska.

*) Ohledně panen nemám sice Pánův příkaz, dávám však radu jako ten, kterému se dostalo od Pána milosrdenství být věrným/hodným důvěry.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. listopad 2011 @ 19:53:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ano Willy,


Souhlasím. Myslím, že to lze shrnout do jedné věty:

Každý komu dá Bůh spasitelnou milost je spasen.


Tož tak (jak říkáš)


zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 19:55:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš co. Já nemohu mluvit za Tebe ani Ty ze mne. Shodneme se tedy?

Já jsem se pro Boha svobodně a dobrovolně rozhodl a mohu též Boha kdykoliv opustit.

Ty jsi byl přinucen a už nikdy nemůžeš odejít.

Je to tak nějak?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:31:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

P
Já jsem se pro Boha svobodně a dobrovolně rozhodl a mohu též Boha kdykoliv opustit.

R

S tím naprosto souhlasím a věřím, že to samé platí i pro mě.

Jestliže jsme se pro Boha svobodně dobrovolně rozhodli, tak to bylo jedině proto, že nám Bůh nejprve vyměnil naše srdce. Tedy díky Boží milosti.

Jistě máme svobodu Boha kdykoliv opustit. Ale jestliže máme opravdu vyměněné srdce, tak této svobody nikdy nevyužijeme.

Stejně jako se duševně zdravý člověk nikdy nenapije dobrovolně roztoku kyanidu. I když to samozřejmě kdykoliv udělat může :-).


r





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 23. listopad 2011 @ 20:41:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No vidíš, už se přibližujeme :-) Je zde jen nepatrný rozdíl. Mě dal Bůh nové srdce až když jsem učinil pokání, které jsem činil ještě se starým srdcem.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 23. listopad 2011 @ 22:22:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

P

Mě dal Bůh nové srdce až když jsem učinil pokání, které jsem činil ještě se starým srdcem.

R

Myslíš si, že jsi mohhl činit pokání se srdcem, které nenávídí Boha a ze kterého vychází jen smé zlo (viz Evangeliun) ?







]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatalismus (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 06:25:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano. Činil jsem pokání z hříchů, abych je měl odpuštěny. Ne proto, že jsem je měl odpuštěny. Obvykle se myji, když jsem špinavý, ne čistý.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatali (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 08:28:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně řečeno pastýři. Aspoň podle toho jak jsem to zažil a jak to vidím já.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatali (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. listopad 2011 @ 23:10:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


P
Činil jsem pokání z hříchů, abych je měl odpuštěny.

R
A čím si vysvětluješ, že Ty jsi činil pokání a někdo jiný nečinil. Byl jsi chytřejší nebo méně zkyžený? A jak mohla z Tvého starého srdce vyjít touha po odpoštění. Vždyť sám Pán říká, že ze srdce vycházejí samé zlé věci. Je tedy touha po odpuštění také zlá?





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fa (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 25. listopad 2011 @ 09:07:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  To je hezká diskuze. Přiznám se, že tohle by mne fakt zajímalo. Tuhle otázku si kladu taky.

  Než jsem uvěřil Ježíši, tak jsem dlouho a různě hledal Boha, na různých místech. Když jsem slyšel svědectví o Ježíši a jeho oběti za mne, odmítnul jsem ho. Po nějaké době se můj postoj změnil. Pomatuju si, jak se měnil, jak jsem postupně slyšel a četl slova Ježíše a začal jim pomalu věřit. Když jsem přijal Krista, bylo to "ve svobodě", i když ne moc dobrovolně. Vím, že Bůh čekal, až se rozhodnu. A docela dlouho.

  Dodnes nevím, proč zrovna já. I jsem nad tím přemýšlel. Byli jsme všichni zhruba stejní hledači, proč zrovna já jsem uvěřil Ježíši? Psal jsem o kamarádovi Jirkovi, který na tom byl zcela stejně jako já, žil ve stejných bídách, pod stejnou mocí a náboženstvím. Já jsem v únoru přijal Krista, Jirka se v červenci pověsil na strom... Vrtá mi to hlavou proč...


  Čím jsem si jistý je to, že většinu pokání z mrtvých skutků jsem činil až potom, co jsem přijal Krista a narodil se znovu. Před tím jsem toho nebyl schopen. Ani jsem pořádně nerozpoznával, co je hřích a co mrtvý skutek. Až když jsem se narodil znovu, s hrůzou jsem zjistil, co byl vlastně můj život.


  Na druhou stranu, když jsem to hledal: Podmínkou přistoupit k Bohu v téhle věci není "mít čisté srdce" ale "přistoupit celým srdcem", opravdověˇ, upřímně. Byť se špinavým srdcem. Ani to jinak nejde. A pokání z bezbožnosti jsem udělal před tím, než jsem přijal Krista, to by ani jinak nebylo možné.


]


Re: Sk 13,48b ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 26. listopad 2011 @ 20:31:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Cizinče,

Proč jsi uvěřil zrovna Ty? Na to Ti dává Bible jednoznačnou odpověď:

Sk 13,48b
ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili.

Viz:

http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=5833&mode=thread&order=0&thold=0





zdraví

reformovaný




]


Re: Re: Sk 13,48b ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 26. listopad 2011 @ 22:12:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Asi jo, no. Na vyvolení věřím hodně, protože kdyby nebylo vyvolení od Boha k věčnému životu skrze Ježíše, nedával by život moc smysl.

  Jsou nějací lidé, kteří nejsou od Boha vyvolení k věčnému životu?

 


]


Re: Re: Re: Sk 13,48b ti pak, kteří byli vyvolení k věčnému životu, uvěřili. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 27. listopad 2011 @ 09:57:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Cizinče,

Mylím, že Bible hovoří o dvou množinách lidí. Hodně se tím zabývá například list Římanům zejména v 9. kapitole.

Kdysi jsem o tom napsal článek, který v podstatě shrnuje a stručně komentuje některé biblické verše vztahující se k tématu:


http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4681&mode=thread&order=0&thold=0



zdraví

reformovaný


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fa (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 26. listopad 2011 @ 18:57:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Vždyť sám Pán říká, že ze srdce vycházejí samé zlé věci."...



Potom řekl: "Co z člověka vychází, to člověka špiní.
Z nitra lidského srdce totiž vycházejí zlé myšlenky, cizoložství, smilnění, vraždy,
krádeže, lakomství, ničemnost, lest, nestydatost, závist, urážky, pýcha, bláznivost.
Všechny tyto zlé věci vycházejí z nitra a pošpiňují člověka."


Z nitra lidského srdce mohou vycházet všechny tyto zlé věci.

Z nitra lidského srdce ovšem nevycházejí jen samé zlé věci. To není žádné pravidlo, špatně jsi Krista pochopil.

Lidské srdce je zrovna tak schopno lásky a oběti, z lidského srdce může vycházet láska, Boží světlo. K tomu byl člověk přece stvořen - aby svým bytím zjevoval Boha ve viditelném světě.


Naší vlastní svobodnou volbou z našeho srdce tedy může vycházet zlo, které nás poskvrňuje, nebo naopak dobro, které nás posvěcuje, přibližuje Bohu
.



Jen takto svobodný člověk je pak odpovědný za své činy a může za ně být jednou odměněn, nebo potrestán.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 26. listopad 2011 @ 20:35:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

oko

Naší vlastní svobodnou volbou z našeho srdce tedy může vycházet zlo, které nás poskvrňuje, nebo naopak dobro

ref

No jako vtip dobré. Z čeho asi vycházejí volby ne-li ze srdce. A jaké volby asi mohou vyjít ze zakaženého srdce? Pouze zlé.

Drž se oko raději Bible a nevyprávěj nám tu vlastní pohádky. Písmo nic takového, jako že si svobodnou vůlí poručíš svému srdci, totiž neučí.





]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. listopad 2011 @ 11:12:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Písmo nic takového, jako že si svobodnou vůlí poručíš svému srdci, totiž neučí."...



(Přís 1,29-30)
Poněvadž vědění v nenávisti měli, úctu k Hospodinu si zvolit nechtěli,
mou radou se nikdy neřídili, mojí domluvou vždy pohrdli.


Zkus třeba Dt 28. kapitolu.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 26. listopad 2011 @ 21:12:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, nauč se poslouchat Slovo a ne své pocity. Prase v bahně je v závislosti na svém prostředí, čisté. Hříšný člověk vidí své skutky jako dobré, v Božích očích jsou ohavností.


]


Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré - Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 26. listopad 2011 @ 22:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Naší vlastní svobodnou volbou z našeho srdce tedy může vycházet zlo, které nás poskvrňuje, nebo naopak dobro, které nás posvěcuje, přibližuje Bohu
.


  Buď mají pravdu tradice lidí, založené na filosofii a nebo má pravdu Ježíš.


]


Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré - Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. listopad 2011 @ 11:09:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistěže má pravdu Ježíš: Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré, a zlý člověk ze zlého pokladu vynáší zlé.




Naší vlastní svobodnou volbou z našeho srdce tedy může vycházet zlo, které nás poskvrňuje, nebo naopak dobro, které nás posvěcuje, přibližuje Bohu.


]


Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré - Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 27. listopad 2011 @ 12:05:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Naší vlastní svobodnou volbou z našeho srdce tedy může vycházet zlo, které nás poskvrňuje, nebo naopak dobro, které nás posvěcuje, přibližuje Bohu.




To znamená, že

1)  člověk má v jednom srdci dobrý poklad i zlý poklad.  A vlastní svobodnou volbou vynáší buď dobré z dobrého pokladu nebo zlé ze zlého pokladu?

anebo

2) člověk má dvě srdce - v jednom má dobrý poklad a v druhém zlý poklad.  Vlaství svobodnou vůlí se rozhoduje, ze kterého srdce bude vynášet věci?


3) Znamená to také, že každý člověk je zároveň dobrý i zlý? A má možnost svobodně se rozhodnout, ze kterého pokladu svého srdce zrovna bude vynášet, z dobrého nebo zlého?


]


Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré - Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. listopad 2011 @ 19:47:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad ti pomůže správně vybrat apoštol Pavel:


(Ř 7,14-25)
Víme přece, že Zákon je duchovní, ale já jsem tělesný, zaprodaný hříchu.
Nerozumím totiž tomu, co dělám; neboť nekonám to, co chci, ale dělám to, co nenávidím.
Jestliže tedy dělám to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že je dobrý.
Nyní to pak již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá.
Vím totiž, že ve mně (to jest v mém těle), nepřebývá nic dobrého. Neboť chtění mám u sebe pohotově, ale vykonání toho dobrého nenacházím.
Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci, to dělám.
Jestliže pak dělám to, co nechci, pak to již nedělám já, ale hřích, který ve mně přebývá.
Nacházím tedy zákon, že když chci dělat dobro, mám u sebe pohotově zlo.
Podle vnitřního člověka totiž radostně souhlasím s Božím Zákonem,
ale ve svých údech vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem zákona hříchu, který je v mých údech.
Já ubohý člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto těla smrti?
Děkuji Bohu - skrze Ježíše Krista, našeho Pána! A tak tedy tentýž já sloužím myslí Zákonu Božímu, ale tělem zákonu hříchu.



]


Dobrý člověk z dobrého pokladu vynáší dobré - Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení nen (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 27. listopad 2011 @ 20:38:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pavel zde popisuje dobu svého života, kdy byl ještě pod zákonem hříchu, jako zbožný Žid, který ještě neznal Krista, znal Zákon a snažil se bezvýsledně zalíbit Bohu..
Ale tomuto zákonu, když poznal Krista, zemřel a byl tak od něj osvobozen.

"Dokud jsme žili tělesně, Zákon v nás probouzel hříšné vášně, které působily v našich údech tak, že jsme nesli ovoce smrti. 6Teď však, když jsme zemřeli tomu, co nás drželo, jsme Zákona zproštěni, abychom sloužili Bohu novou cestou Ducha namísto staré cesty litery."

"A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši. 2Zákon Ducha života v Kristu Ježíši tě totiž osvobodil od zákona hříchu a smrti. 3Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh: Poslal svého vlastního Syna, aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk. Na tomto těle odsoudil hřích, 4aby spravedlivý požadavek Zákona byl naplněn na nás, kdo nežijeme podle těla, ale podle Ducha.
5Lidé těla myslí na věci těla, ale lidé Ducha na věci Ducha. 6Tělesné smýšlení vede ke smrti, ale smýšlení Ducha k životu a pokoji. 7Tělesné smýšlení je Bohu nepřátelské, neboť není a ani nemůže být poddáno Božímu zákonu. 8Ti, kdo žijí v těle, se tedy Bohu líbit nemohou."


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fa (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:26:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejde Ti to na rozum, že?  Inu, i zlé srdce umí třeba dávat dětem dobré dary a má svědomí, které ho usvědčuje z hříchu. Ale jak říkám, nejsem kalvinista a nemusím věřit TULIPu. Mohu si proto dovolit věřit celé Bibli. Dokonce i těm veršům, které nenajdeš v ZoDu :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fatali (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 11:06:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři

Mohl bych se zeptat, jak třeba takový slepý pozná, že je špinavý, aby dostal touhu se "umýt"?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pastýři, Pastýři - Předurčení není fa (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Čtvrtek, 05. leden 2012 @ 11:28:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta tvá věta, na kterou jsem reagoval byla: Obvykle se myji, když jsem špinavý, ne čistý.
Šlo by to se zeptat i jinak. Jak pozná ten, co se narodil v blátě, že má být čistý a že jeho stav není normální?


]


Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Sobota, 26. listopad 2011 @ 22:54:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,
kdo řekl jednou u oltáře své manželce ano, je již ženatý. Vztáhni si na Krista.  

Jistě má svobodu své ano a manželství svévolně zapřít ,ale pak je  tedy služebník hříchu, má tedy svobodu od spravedlnosti ... Rozhodně nestojí ve spravedlnosti. (v Kristu)

Co chceš slyšet víc?

 




Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. listopad 2011 @ 11:18:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jistě má svobodu své ano a manželství svévolně zapřít ,ale pak je  tedy služebník hříchu"...



A nic jiného se tu nepokouším dokázat, jen že pořád máme i tuto svobodu volby. I se všemi důsledky, které volba hříchu přináší.

Ž nám stále zůstává i svoboda zhřešit a proto musíme být opatrní.


(Mk 13,35-37)
Proto bděte, neboť nevíte, kdy přijde pán domu - zda večer nebo o půlnoci nebo za kuropění nebo za svítání.
Aby vás snad, když znenadání přijde, nenalezl spící.
A co říkám vám, říkám všem: Bděte."



]


Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 27. listopad 2011 @ 11:49:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
 ---nám stále zůstává i svoboda zhřešit a proto musíme být opatrní.---


     Jaká svoboda Ti to oko zůstala? V jaké to tedy stojíš?

Každý služebník hříchu má svobodu od spravedlnosti ... Rozhodně nestojí a nemá svobodu ve spravedlnosti.



Já se Ti zase pokouším dokázat ,že nejsme služebníci hříchu! Chci Tím naznačit ,že my máme svobodu ,ne OD ,ale VE spravedlnosti.

    Nevím zda to Ty oko někdy pochopíš,ale prosím za to!


Židům 10,26-27

26  Jestliže svévolně hřešíme i potom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
27  ale jen s hrozným soudem a ‚žárem ohně, který stráví Boží odpůrce‘.


]


Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 27. listopad 2011 @ 19:44:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vlastiku.
Tak si to ujasněme.

Ty, po tom, co jsi se obrátil k Bohu, co jsi poznal pravdu, už vůbec ani trochu nehřešíš? Jak jinak si  mám vysvětlit tvou argumentaci?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 27. listopad 2011 @ 20:31:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpověz ti apoštol Pavel (Ř 7:15-20): Nerozumím tomu, co dělám; vždyť nedělám to, co chci, nýbrž činím to, co nenávidím. Činím–li však to, co nechci, souhlasím se Zákonem, že je dobrý. Ale pak již to nekonám já sám, nýbrž hřích, který ve mně přebývá. Vím totiž, že ve mně, to jest v mém těle, nepřebývá dobré; neboť chtít dobro dokážu, ale konat ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci. Jestliže však činím to, co nechci, nedělám to již já, ale hřích, který ve mně přebývá.

Dokonce i apoštol Petr zhřešil po té, co se obrátil - viz Ga 2:11-14. A Jan k tomuto tématu píše ve svém 1. listu (1:7,9; 2:1b-2) toto: Jestliže však chodíme v tom světle, jako On je v tom světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše [Krista], Jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu. Jestliže své hříchy vyznáváme, On je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil nás od každé nepravosti. ... a jestliže by někdo zhřešil, máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista, Toho spravedlivého. On je smírčí obětí za naše hříchy, a nejen za naše, ale i za hříchy celého světa.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 27. listopad 2011 @ 21:47:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak tam ale nečtu pokračování:

Já jsem tedy nevinen, za vše může hřích ve mně. Nejsem za něho zodpovědný a nemohu být za něho volán k odpovědnosti. Hřeším sice a nemohu jinak, ale jsem spasen z milostí a dohřeším se až do nebe :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:31:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nějak tam ale nečtu pokračování:

Pastýři, to není seriál.:-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:42:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale je. Je zde ještě Římanům osmá kapitola :-)

Římanům 8:1  Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši,
2  neboť zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.
3  Bůh učinil to, co bylo zákonu nemožné pro lidskou slabost: Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích,
4  a aby tak spravedlnost požadovaná zákonem byla naplněna v nás, kteří se neřídíme svou vůlí, nýbrž vůlí Ducha.
5  Ti, kdo dělají jen to, co sami chtějí, tíhnou k tomu, co je tělesné; ale ti, kdo se dají vést Duchem, tíhnou k tomu, co je duchovní.
6  Dát se vést sobectvím znamená smrt, dát se vést Duchem je život a pokoj.

Zas je ta volba na nás :-)


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:55:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já byl v první chvíli taky v "pokušení" sem ten úvod 8. kapitoly listu Římanům dát, ale to je pro oko kontraproduktivní, poněvadž on právě nevěří v existenci ducha, Ducha v našem duchu a tím pádem chození podle Ducha, vedení Duchem apod., jak o tom píše apoštol Pavel.

Takže ty to pokračování znáš, já ho znám, mnozí další ho tu znají, ale oko nikoli. A co s tím - tedy kromě modlitby?



]


Re: Re: Re: Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Neděle, 27. listopad 2011 @ 21:24:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobře oko,
tak si to ujasněme.

Kdo poznal pravdu ,své ano a svou svatbu nikdy nezapírá ,kdych  ji zapřel ,hřeším , lžu a pravda ve mne není!
Vždyť víš,že kdo v Synu zůstává, nehřeší. A pokud se stane,že klopýtnu a zhřeším,nepřestávám být Božím synem a mám u Otce Přímluvce,Ježíše Krista spravedlivého.Neznamená to však oko, že máme hřešit!


]


Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:01:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

A myslíš si oko, že svobodu volit mezi dobrem a zlem má i Bůh?


Více k tématu svobodné volby viz: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4616&mode=thread&order=0&thold=0



r









Re: Re: Má Karel Got svobodu si koupit zmrzlinu? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Neděle, 27. listopad 2011 @ 22:16:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, že by Bůh byl kalvinista. Nebo myslíš, že je vázán pětibodovým dogmatem? :-)


]


Re: Re: Re: Ty Bohu nepřiznáváš svobodu jako přisuzuješ člověku, Pastýři. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 12:00:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ty Bohu nepřiznáváš svobodu jakou přisuzuješ člověku, Pastýři. Klikni na výše uvedený odkaz a přečti si článek. Snad to pochopíš.




]


Re: Re: Re: Re: Ty Bohu nepřiznáváš svobodu jako přisuzuješ člověku, Pastýři. (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pondělí, 28. listopad 2011 @ 17:00:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já už jsem tu Tvoji bibli jednou četl a nemusím se k mí neustále vracet. Mám jinou Bibli :-) Zkus se třeba odkázat někdy na ní :-)


]


Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy