Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 204, komentářů celkem: 429745, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 562 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
cizinec
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116637936
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Požehnání svrchovanosti
Vloženo Pátek, 17. červen 2011 @ 21:24:48 CEST Vložil: Stepan

Kázání poslal Nepřihlášený

Pravou svobodu nacházíme, když jsme ochotni přijímat skutečnost takovou, jaká je (včetně Boží spravedlivé a účinné svrchovanosti nade vším stvořením), a když Bohu dovolujeme, aby nás ve všem utvářel do podoby, jakou při nás chce mít. Otázka Boží svrchovanosti, která pro nás pak již zdaleka není pohoršením, se může stát úžasným učením, z něhož čerpáme velká požehnání.

Požehnání svrchovanosti

Pravou svobodu nacházíme, když jsme ochotni přijímat skutečnost takovou, jaká je (včetně Boží spravedlivé a účinné svrchovanosti nade vším stvořením), a když Bohu dovolujeme, aby nás ve všem utvářel do podoby, jakou při nás chce mít. Otázka Boží svrchovanosti, která pro nás pak již zdaleka není pohoršením, se může stát úžasným učením, z něhož čerpáme velká požehnání.

Co patří mezi tato požehnání? Zaprvé, pochopení Boží svrchovanosti nezbytně prohlubuje naši úctu k živému a pravému Bohu. Pokud těmto pravdám neporozumíme a nevážíme si jich, pak se naskýtá otázka, zdali vůbec Boha Starého a Nového zákona známe. Vždyť co je to za Boha, jehož moc je ustavičně mařena návrhy lidí a satana? Jaký je to Bůh, jehož suverenita musí být stále více omezována, abychom si jej snad nepředstavovali jako vetřelce do pevnosti naší "svobodné vůle"? Kdo se může klanět takovému okleštěnému a politováníhodnému božstvu? Pink říká: "Takový 'bůh', jehož vůli lze odporovat, jehož návrhy jsou mařeny, jehož záměr je znemožněn, si nezaslouží titul Božství, a poněvadž je tak vzdálen toho, aby byl vhodným objektem uctívání, nezaslouží si nic než pohrdání." Na druhé straně Bůh, který doopravdy vládne celému vesmíru, je Bohem, jehož je třeba radostně hledat, uctívat a poslouchat. Takový je Bůh, kterého spatřil Izajáš:
Spatřil jsem Panovníka. Seděl na vysokém a vznosném trůnu a lem jeho roucha naplňoval chrám. Nad ním stáli serafové: každý z nich měl po šesti křídlech, dvěma si zastíral tvář, dvěma si zakrýval nohy a dvěma se nadnášel. Volali jeden k druhému: ,Svatý, svatý, svatý je Hospodin zástupů, celá země je plná jeho slávy. (Iz 6,1-3)

Takový je Bůh Písem. Spatření právě tohoto Boha, ne nějakého menšího boha, proměnilo Izajášovu službu. Zadruhé, poznání Boha v jeho svrchovanosti je zdrojem útěchy uprostřed zkoušek, pokušení nebo smutku. Všelijaký smutek a nejrůznější pokušení doléhají na křesťany i nekřesťany. Otázkou je: Jak se s nimi vyrovnáme? Jestliže jim musíme čelit a nemáme jistotu, že jsou řízeny Bohem a jsou dovoleny pro jeho dobré záměry, pak jsou samozřejmě nesmyslné a život je tragédií. Přesně to říkají mnozí existencialisté. Jestliže však Bůh věci stále řídí, pak jsou mu takové okolnosti známy a mají svůj záměr. 

Všechny Boží záměry pochopitelně neznáme. Abychom je znali, museli bychom být Bohem. Některé z nich ovšem znát můžeme, protože nám je Bůh zjevuje. Například stárnoucí apoštol Petr píše některým, kteří statečně prošli velkými zkouškami, a připomíná jim, že konec ještě nenastal - Ježíš se vrátí - a že je mezitím Bůh posiluje a pročišťuje prostřednictvím jejich zápasů:
Z toho se radujte, i když snad máte ještě nakrátko projít zármutkem rozmanitých zkoušek, aby se pravost vaší víry, mnohem drahocennější než pomíjející zlato, jež přece též bývá zkoušeno ohněm, prokázala k vaší chvále, slávě a cti v den, kdy se zjeví Ježíš Kristus. (1 Pt 1,6-7)

Podobně Pavel píše do Tesaloniky těm, kdo úmrtím svých milovaných zakoušejí ztrátu, a připomíná jim, že se Pán Ježíš Kristus vrátí a že tehdy dojde opět ke shledání všech žijících s jejich milovanými. Uzavírá:
Těmito slovy se navzájem potěšujte. (1 Te 4,18).

Zatřetí, porozumění Boží svrchovanosti povzbuzuje a dává radost při evangelizaci.

Jak může člověk evangelizovat bez takové pevné důvěry? Jak by se mohl člověk odhodlat šířit zvěst, která je přirozenému člověku pochopitelně tak nepříjemná, a mít nějakou naději, že se mu podaří jím pohnout, aby ji přijal, pokud by Bůh sám nebyl schopen se vzpurných hříšníků ujmout a obrátit je - i přes jejich vlastní náklonnosti - k víře v Ježíše? Jestliže to Bůh nedokáže udělat, jak potom může nějaký zdravě uvažující člověk sám doufat, že to dokáže on? Bud' by musel být vůči tomuto problému lhostejný, nebo směšně sebejistý. Jestliže je však Bůh v této i ve všech ostatních věcech svrchovaný - jestliže Bůh povolává toho, koho chce, a povolává "efektivně" - pak můžeme být v evangelizaci smělí, uvědomujíce si, že Bůh si nás ve své milosti může použít jako prostředníků svého požehnání. Opravdu, můžeme si být jisti, že si nás použije. Rozhodl se totiž, že jiné lidi k sobě přivede právě prostřednictvím lidského svědectví.

Na závěr, poznání Boží svrchovanosti dodává hluboký pocit jistoty.

Jestliže se podíváme sami na sebe, pak nemáme vůbec žádnou jistotu. Žádost těla a očí i pýcha života jsou silnější, než jsme my. A přece, když přihlédneme k síle našeho Boha, pak můžeme být plni důvěry. Pavel píše:
Co k tomu dodat? Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?... Kdo nás odloučí od lásky Kristovy? Snad soužení nebo úzkost, pronásledování nebo hlad, bída, nebezpečí nebo meč?... Ale v tom ve všem slavně vítězíme mocí toho, který si nás zamiloval. Jsem jist, že ani smrt, ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani žádná moc, ani výšiny ani hlubiny, ani co jiného v celém tvorstvu nedokáže nás odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu. (Ř 8,31.35.37-39)

- J. M. Boice - Základy křesťanské víry, str. 100-102


Podobná témata

Kázání

"Požehnání svrchovanosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 18. červen 2011 @ 12:21:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No to je pravda.
Někteří tady si ty své "pevnosti lidské svobodné vůle" hájí i za cenu smrti a proti všem, hlavně proti Bohu.



Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Martyx v Sobota, 18. červen 2011 @ 16:42:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fera- tvého boha neznám,můj BŮH tvořil šest dnů. Můj BŮH je tak všemocný,že mohl tvořit ve vteřinách(miliontinách),je mi líto,že tvůj bůh je takový packal.


]


Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 18. červen 2011 @ 19:06:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
???????????


Jak jsi k tomu přišel, pěšky, nebo za vozem?


]


Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 18. červen 2011 @ 14:26:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pravou svobodu nacházíme, když jsme ochotni přijímat skutečnost takovou, jaká je (včetně Boží spravedlivé a účinné svrchovanosti nade vším stvořením), a když Bohu dovolujeme, aby nás ve všem utvářel do podoby, jakou při nás chce mít. Otázka Boží svrchovanosti, která pro nás pak již zdaleka není pohoršením, se může stát úžasným učením, z něhož čerpáme velká požehnání. "...

Toto je velmi hezky řečeno a naprosto souhlasím.


Ovšem z dalších výhrad (Jaký je to Bůh, jehož suverenita musí být stále více omezována, abychom si jej snad nepředstavovali jako vetřelce do pevnosti naší "svobodné vůle"?) vyplývá autorovo nepochopení  v úloze lidské svobody. Sám se tedy vymezuje jen proti představě jakési víry jiných, která je však pouze v jeho hlavě, kterou snad ani žádný normální člověk mít nemůže.


Bůh z lásky ke člověku omezil svou svrchovanost nad tvorem a dal mu svobodnou vůli. Proto respektuje lidská rozhodnutí.

Hezky je to vidět v podobenství o milujícím otci, kdy marnotratný syn říká: "Otče, vyplať mi můj podíl dědictví." A otec, přestože ví, že synovo rozhodnutí vede do zkázy, a že odchod syna je proti jeho přání, respektuje jeho rozhodnutí a podíl mu vyplatí. Otec mohl použít svou svrchovanost a nepustit syna do světa. Neudělal to však, protože ví, že láska nejde vynutit. Milovat lze jen ve skutečné svobodě.


Opravdu nás totiž vůbec nic vnějšího nemůže odloučit od lásky Kristovy - jen my sami máme tuto moc.



Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 18. červen 2011 @ 15:58:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opravdu nás totiž vůbec nic vnějšího nemůže odloučit od lásky Kristovy - jen my sami máme tuto moc.

A kde jsme tu moc vzali?!

Bůh říká skrze apoštola Pavla Římanům (8:38-39) a všem milovaným Božím, povolaným svatým naprosto jasně toto:
Jsem přesvědčen, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani moci, ani výšina ani hlubina, ani žádné jiné stvoření nás nebude moci odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu.


Oko, chceš říct, že jsi mocnější než smrt? Jsi mocnější než andělé a mocnosti? Jsi mocnější, než jakékoliv jiné stvoření? Máš o svobodě v Kristu naprosto zcestné a mylné představy. Už tu schází jen, abys nám tu řekl, že svobodu hřešit měl i Pán Ježíš!:-(

willy


]


Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 19. červen 2011 @ 20:06:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A kde jsme tu moc vzali?"...

Tu moc svobodně si zvolit jsme dostali od našeho nebeského Otce.


..." Už tu schází jen, abys nám tu řekl, že svobodu hřešit měl i Pán Ježíš!"...


Pán Ježíš nám byl podobný ve všem, kromě hříchu
.
To znamená, že i on sám měl jak svobodu hřešit, tak i svobodu nehřešit. Tak, jako každý z nás lidí.
Kdyby tomu bylo jakkoli jinak, nemohl by ani být pokoušen od ďábla. Tolik by ti snad měl dát zdravý rozum, nebo ne?
Máš snad ďábla za úplného pitomce, který se snažil o zcela nemožné?


Kristus však na rozdíl od nás, vždycky svobodně zvolil nehřešit. V tom se od nás liší, protože zmařil sám sebe, pokořil se a stal se poslušným až na smrt.


(Fp 2,6-8)
Ačkoli existoval Božím způsobem, netěžil z toho, že je roven Bohu,
ale zmařil sám sebe, když přijal způsob služebníka a stal se podobným lidem.
A když se octl v lidské podobě, pokořil se a stal se poslušným až k smrti, k smrti na kříži.



]


Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 19. červen 2011 @ 20:10:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kristus jako Bůh, je svou podstatou neslučitelný s jakýmkoli hříchem. Kristus jako člověk však procházel podobnými pokušeními, jako procházíme my. Svojí svobodnou vůli použil k tomu, že svody satana odmítl.


]


Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Úterý, 21. červen 2011 @ 11:57:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Willy,Willy!?
Napsal jsi si to tučně a přesto jsi to vlastně nepochopil. Přečti si to ještě jednou a pak třeba znovu a znovu. Jsem přesvědčen, že ani smrt ani život, ani andělé ani mocnosti, ani přítomnost ani budoucnost, ani moci, ani výšina ani hlubina, ani žádné jiné stvoření nás nebude moci odloučit od lásky Boží, která je v Kristu Ježíši, našem Pánu. Ty tam někde vidíš napsáno, že ani my sami se nemůžeme od lásky Boží odloučit? Proč to tam není napsáno? Není to třeba proto, že tahle možnost existuje? 

Tvá otázka na oka, zda je nesmyslná a hlavně neoprávněna. Jsi to přece ty, kdo se stavíš pod úroveň smrti a života, andělů a mocnosti a jiných stvoření. Pouze člověk je stvořen k obrazu Božímu a tedy pouze člověk má svobodu se rozhodnout o své cestě. Tohle opravdu nemůže smrt nebo andělé, či nějaké jiné mocnosti. Člověk je, po Bohu, největší. To by jsi ale mohl vědět. Rozdíl mezi Bohem a člověkem je v tom, že Bůh je nekonečný nepodmíněně a člověk je nekonečný podmíněně. Protože člověku byla dána zmíněná svoboda, je jeho výsadním právem přivodit si zatracení. Nikdo jiný mu do toho mluvit opravdu nemůže, ani Bůh. Porušil by tím právě dar svobody a následně by tím popřel sám sebe, tedy Lásku. 


]


Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Úterý, 21. červen 2011 @ 19:51:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karkulko, máš to nějaké domotané.
Jediná jistota - lidská svoboda, nejistota - zachování svatých Bohem, který je jen láska a do ničeho nemůže mluvit, Bůh nemá co mluvit do zatracení, ani do spásy - proč jsi vlastně věřící a v koho?
V nejistotu, která prostupuje každým tvým komentářem jako smrtelný pot přes tričko?
Má podle tebe vůbec cenu v něco věřit, když podle tebe nic není zárukou, ani Bůh? 
Připomínáš mi jednoho zdejšího řkc, který smlouvu věčnou podepíše až po smrti, podle toho, jak to dopadne.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Úterý, 21. červen 2011 @ 20:27:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Fero, kamaráde!
Podle čeho se pozná, že jsem to já, kdo to má domotané? Ty by jsi to být nemohl? Už se ti někdy stalo, že jsi si v něčem věřil a pak se ukázalo, že se "nepovedlo"? Třeba takový sportovní fanoušek. Věří, že jeho klub vyhraje a nakonec se ukáže, že to byla "pouze víra" jeho klub vše prohrál. Nebo si můžeš třeba věřit, že by jsi nade mnou vyhrál v šachu. Ale bude to pouze tvá víra. Víra je prostě víra. Co chceš na tom měnit nebo diskutovat? Věřím Komu věřím a věřím čemu věřím, to je vše. Ze tvé úvahy si dovolím odvodit, že víra je pro tebe složitější téma, než jsi schopen pochopit. Nic se neděje, vytrvej, to přijde a budu-li moci, rád ti budu nápomocen. To, že ti připomínám zdejšího řkc, beru jako poctu. Kéž by jsem mohl podobné prohlásit o tobě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 22. červen 2011 @ 07:41:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karkulko, potěšil jsi mne, tím kamarádem, to je asi tak všechno.
Ty jsi tedy uvěřil Bohu, a způsobilo to v tobě takovou změnu, že tomu věříš asi jako sázející Spartě v příštím zápase.
Buď to vyjde, nebo ne!
Co chceš tedy nabídnout jako evangelium případnému neznalému čtenáři - loterii, či Krista, který zná své ovečky a kdyby se i jen jedna zaběhla, půjde ji hledat se zárukou 1:1, že ji najde?
Bůh nět Sparta kalkulující s pravděpodobností, ale s Pravdou.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Středa, 22. červen 2011 @ 09:59:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero,je mi to trapné, ale zabýváš se tím nepodstatným, co jsem napsal pouze jako příklad. Na otázku, zda se ti už stalo. že jsi něčemu pevně věřil, třeba sobě, a pak se ukázalo, že tvé víra byla zbytečně XXX, jsi neodpověděl. Stalo se ti to už?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 22. červen 2011 @ 12:32:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jardo, my víme, Komu jsme uvěřili!



]


Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 21. červen 2011 @ 21:05:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
karlkulka

máš pravdu člověk je člověk, zatracení si ani nemusí přivodit,  zatracení si už přivodil, člověk přece sám ode sebe nemá vůbec šanci naději na záchranu, já tvrdím ikdyby dělal nevím jaké divy, co všechno na světě, není naděje, bez Boha to nejde ... přeceňuješ  a zbytečně glorifikuješ lidskou snahu a vůli, nic nevíš o marnosti , beznadějnosti lidské vůle ... 


to že si o Bohu myslíš, že má omezenou vůli, že nemůže mluvit do věcí, které jsou mezi člověkem a Bohem, přece ale neznamená, že tomu tak ve skutečnosti je, právě protože jedna paní karkulka povídala  .... Bůh není stvoření ... Bůh má neomezenou moc nad vším stvořením  

rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Úterý, 21. červen 2011 @ 21:43:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
  .... Bůh není stvoření ... Bůh má neomezenou moc nad vším stvořením... "   Z toho si troufám odvodit, že i tahle Pravda je relativní. Relativitu přitom nezpůsobuje příležitost pochybovat, ale způsobuje ji omezená  vyjadřovací schopnost lidské řeči. Bůh pochopitelně není omezen vůbec ničím a přece je omezen sám sebou, tedy vším. Pokud tuhle , nám se jevící, relativní, skutečnost, nebudeme respektovat, nemůžeme se o Bohu smysluplně hovořit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 21. červen 2011 @ 23:55:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"nemůžeme o Bohu smysluplně hovořit"  "Pravda je relativní"



hmm,   můžeme tápat po vhodném slově,  můžeme se snažit správně vyjádřit  ale bude to mít většinou stejně z hlediska smysluplnosti  jen malý užitek, je to jako  skutečnost, kdy divák sedící na lavičce a pozoruje  sportovní zápas, který  ale nikdy nehraje sám osobně.  Být divákem, či reportérem - pisálkem, to je sice kus nadšení, ale vzrušující se dostat se přímo do hry a hrát skutečný živý zápas s nasazením: "Bůh má neomezenou moc"! Prožít během všedního dne.
   
Mít živý reálný vztah s Kristem  ....ne "relativní Pravdu o Bohu"  ale skutečný, živý  vztah s Bohem  ... reálnou skutečnost


rive






]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Středa, 22. červen 2011 @ 10:10:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"nemůžeme o Bohu smysluplně hovořit" Krásná ukázka vytržení textu ze souvislosti. nikdo z nás na lavičce nesedí, všichni hrajeme a mnozí ani nevědí o jak hodnotnou cenu a faulují a ohrožují se možností svého vyloučení. I zdánlivě mrtvý vztah s Bohem je velmi živý, asi více živý, než bude mnohým jednou milé. Píši ti to proto, že mám pocit, že mě podezíráš z toho, že to nevím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 22. červen 2011 @ 22:50:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nikdo nesedí ... všichni hrajeme


 mám jinou zkušenost

rive


]


Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 21. červen 2011 @ 21:53:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fakt, že ve zmíněné pasáži nenapsal apoštol Pavel i sám sebe, je dán tím, že to, co vyjmenováno je, je mocnější než Pavel anebo se jedná o věci, které mají takový vliv na život člověka, jemuž sám nedokáže účinně čelit nebo ho změnit. A to všechno dohromady i každá věc zvlášť nedokáže člověka milovaného Bohem, od Boží lásky, která je v Kristu Ježíši, odloučit.

Člověk je, po Bohu, největší.

Prorok Izaiáš (40:15) by tě poučil, že národy jsou nic - kapka na vědru, poprašek na vahách.
V 17. verši pak Izaiáš píše: Všechny národy jsou před Ním (Bohem) jako nic. Mají pro Něj cenu menší než nic, než marnost.

Takže se můžeš jít se svým výsadním právem přivodit si zatracení i s bohem, který nemůže mluvit člověku do života, někam vyfotit, pak si to dej třeba zarámovat, ale na křesťanském portále s tím nepruď!:-(

Tož tak.

willy
 



]


Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Středa, 22. červen 2011 @ 10:28:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naštěstí nemáš pravdu Willy. Andělé, smrt, život, mocnosti, to vše je mocnější než Pavel? Tak podle tebe teď kdesi Pavel posluhuje andělům? Nebo je snad Pavel mrtvý? Smrt ho přemohla? Bůh je tedy opravdu Bohem mrtvol? A Ježíše jsme ukřižovali a on následně překonal smrt proč? Jak se můžeš vůbec ohánět křesťanstvím? Vždyť to co zastáváš je pohanské až hanba! Mimochodem, to, že národy jsou před Bohem jako nic, neznamená, že člověk není důvodem Boží tvůrčí činnosti a že člověk není po Bohu největším. Člověk totiž není národ a národ není totéž co člověk.


]


Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 21. červen 2011 @ 23:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Pouze člověk je stvořen k obrazu Božímu a tedy pouze člověk má svobodu se rozhodnout o své cestě. ... Protože člověku byla dána zmíněná svoboda, je jeho výsadním právem přivodit si zatracení. Nikdo jiný mu do toho mluvit opravdu nemůže, ani Bůh.

  Ahoj Karkulko.

  Líbí se mi tvoje psaní a souhlasím s ním. Jsem přesvědčen o tom, že to tak je a plně s tebou souhlasím.

  Co se tedy stane, když si člověk vybere a o své cestě rozhodne? Bude Bůh respektovat to rozhodnutí? Respektuje Bůh pouze to, když si člověk vybere zatracení, nebo respektuje i to, když si vybere záchranu?

  Já jsem toho názoru, že Bůh už před dlouhou dobou rozhodl a teď čeká právě na rozhodnutí člověka. Když se člověk rozhodne o své cestě, Bůh jeho rozhodnutí přijme respektuje.

  Svoboda, která je v souladu rozhodnutí Boha i člověka zároveň mi dává smysl.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Středa, 22. červen 2011 @ 09:54:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku, pokud se nejedná o ironii, jsem rád, že se ti líbí, co jsem napsal, jsem totiž normální, tedy běžný, ješita. Také souhlasím s tím, že Bůh člověka respektuje a vždy respektovat bude. Moje představa, tedy vlastně víra je taková, že nikdo žijící v našem dosavadním světě spasen, de facto, není. Můžeme snad hovořit o tom, že spasení jsme podle práva, ale skutečný akt osobního spasení ještě nenastal. Ve chvíli, kdy u každého z nás bude docházet ke stavu skutečné spásy nebo zatracení, Bůh, přesto, že člověka respektovat bude i v téhle chvíli, těm, kteří budou nadále odmítat spásu, pro poznání hloubky svého pozemského hřešení, připomene Svou milost. Kdo i tohle odmítne, o důvodech odmítnuti můžeme spekulovat třeba podobně, jako o důvodech vedoucích člověka třeba k sebevraždě, ten opravdu propadne zatracení a to právě bez Božího respektování člověka, by možné nebylo.
Takové to povídáni, kterého by jsem byl také schopen, že já už teď a tady se cítím být spasen, se skutečným spasením nebo zatracením nemá mnoho společného. To je můj názor. Jarda.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 00:07:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ne, nejedná se o ironii. Já jsem tu víckrát psal, že mám zkušenost se svobodou a rozhodnutím, že než mne Bůh zachránil, nechal mne docela dlouho v té vzpouře a hříchu. Oslovoval mne, posílal za mnou lidi se svědectvím života i slova, ukazoval mi místa z písma k tématu, ale rozhodnutí nechával na mne.

Moje představa, tedy vlastně víra je taková, že nikdo žijící v našem dosavadním světě spasen, de facto, není.

  I s tím by se dalo souhlasit. Aby byl člověk spasen, musí nutně přejít z dosavadního světa do světa jiného, o tom není pochyb.

  Jestli tomu dobře rozumím: Vám je podle tebe daná svoboda rozhodnout o své cestě, ale jediné co máte, je výsadní právo přivodit si ze svobodné vůle zatracení, ale spasení si přivodit nemůžete? Taková "svoboda" ale přece nedává žádný smysl? Nebo tobě ano?


  Mě dal Bůh takovou svobodu, že jsem si mohl vybrat, jestli přijmu dál život v hříchu, nebo jestli přijmu záchranu v Kristu a přechod ze smrti do života.

  Nějakou dobu - asi půl roku - jsem vůbec nechápal, že takovouhle svobodu Bůh lidem dal (myslel jsem si, že o mém věčném životě bude Bůh rozhodovat na soudu po mé smrti těla, ne že o něm mám rozhodnout já, nevěděl jsem, že Bůh už rozhodl a teď čeká na mne) pak jsem se nějakou dobu - asi dalšího půl roku - odmítal před Bohem pokořit a uznat, že spasení opravdu potřebuju a že bez něj jsem ztracen.

  K tomu rozhodnutí o mém věčném životě, že Krista musím přijmout, mi teda hodně Bůh pomohl v tom, že mi ukázal, jak by se mnou to dopadlo, kdybych na ten soud mrtvých po smrti šel. Když jsem tohle poznání měl, bylo už snažší se pokořit a přijmout Krista než se dál snažit zasloužit si průchod soudem všelijakými nábožnými skutky.


  Ale to, co píšeš, úplně nechápu, jestli to můžeš doplnit.

  - Můžeš se tedy rozhodnout o svojí cestě, jestli budeš žít s Bohem v nebi nebo budeš bez Boha?
  - Pokud se můžeš rozhodnout, Bůh ti dal svobodnou vůli a pravomoc to udělat, jaký důvod tě drží, že jsi se ještě nerozhodl?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 13:36:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokusím se , budu-li to umět, lépe vysvětlit jak to chápu já."...jediné co máte, je výsadní právo přivodit si ze svobodné vůle zatracení, ale spasení si přivodit nemůžete?..."
Myslím, že opravdu nemůžeme. Není napsáno že skutkem si nemůžeme přivodit zatracení. Proto si zatracení skutkem přivodit můžeme. Je však napsáno, že skutkem nemůžeme dosáhnou spásy. Ovšem prohlášení, že jsme spásy dosáhli, je ve své podstatě skutkem, učiněným samotným prohlášením. I , řekněme, pomluva je zly čin, tedy zly skutek.  Ale  skutek,  jak všichni víme a vyznáváme, nemá v procesu spásy význam, je tedy, z toho hlediska nepodstatný a neplatný. Pro spásu člověk nemusí udělat nic. Vše je už hotovo. Přesto se člověku doporučuje, aby se snažil zůstat co nejméně ušpiněn svými hříchy. Hřích je zlý skutek a nejlepší prevenci jak zlým skutkům předcházet, je konat takové skutky, které zlé nejsou, tedy dobré skutky. Komu se to povede v takové míře, že špínu, které se nevyhne tak jako tak, odstraní Boží milost, nemusí mít obavu, zda dojde spasení. Jenže, přesto, že víme, že Boží milost je nekonečná, protože my sami si budeme spravedlivými soudci, každý sám sobě, nevíme jak v tom posuzování dopadneme. Přes tuhle vědomost se nezbavujeme naděje, víry a lásky.

 - Můžeš se tedy rozhodnout o svojí cestě, jestli budeš žít s Bohem v nebi nebo budeš bez Boha?
Pochopitelně mohu, ale snad jen blázen by nechtěl žít s Bohem. Nebo možná také veliký hříšník, protože je nositelem "černého" svědomí? Nevím, možná je i více variant.

- Pokud se můžeš rozhodnout, Bůh ti dal svobodnou vůli a pravomoc to udělat, jaký důvod tě drží, že jsi se ještě nerozhodl?
Ale já jsem se přece rozhodl. Bez takového rozhodnutí by jsem ani neměl důvod zde presentovat tyhle myšlenky. Dokud však žiji zde, disponuji právem hřešit. Přesto, že jsem vědomě poučen a dokonce odhodlán příliš nehřešit nebo raději, pokud možno nehřešit vůbec, jsem si vědom, že to nedokáži. Přesto, že se snažím učit se být lepším a dělám to už dlouho, k dokonalosti jsem to zatím nedotáhl a neumím tedy dát záruku, že, nedej Bůh, zhřeším ještě před svým pozemským skonem hříchem smrtelným. Tohle poznání sebe sama mě však v běžném životě nijak nelimituje. 
Trochu na závěr odbočím. Včera jsem viděl v "Poště pro tebe" ženu, která zapomněla, že má dítě. Já ji nesoudím, pouze na tom příkladu chci demonstrovat, že někomu se to jeví, například té matce, jako běžná věc a někomu se to může jevit jako těžký hřích. Vím já, kolik takových těžkých hříchů uvidím na sobě, až jednou plně prohlédnu?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 22:02:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

Ale já jsem se přece rozhodl. Bez takového rozhodnutí by jsem ani neměl důvod zde presentovat tyhle myšlenky. Dokud však žiji zde, disponuji právem hřešit.

  A pro co jsi se teda rozhodl? Pro život ve svobodě hřešit bez Boha nebo pro život ve svobodě žít s Bohem a hříchu být zbaven?


  Je pro mne dost těžké sledovat tok myšlenek, který máš. Psal o svobodě rozhodnout o své cestě. Teď jsi psal, že jsi se rozhodl, ale nenapsal jsi pro co jsi se rozhodl. Chápeš to opravdu tak, že to rozhodnutí jestli budeš s Bohem nebo bez něj leží na tobě a ne na Bohu, že Bůh už rozhodl v Kristu Ježíši, že by chtěl být s tebou? Rozhodl si se tedy pro život ve svobodě s Bohem, v Kristu, nebo jsi se rozhodl pro život ve "svobodě" hříchu bez Krista?


  Teď bych rád porozuměl tvému rozhodnutí ve svobodě, do které, podle tebe, "nikdo nemůže mluvit, ani Bůh". Já to sice takhle nechápu - naopak si myslím, že to Bůh má do mojí svobody hodně co mluvit - ale tím spíše mne zajímá tvůj postoj, když máš na svobodu až tak radikální pohled. Nebo to chápeš tak, že Bůh nemá co mluvit do práva přivodit si zatracení, to může člověk neomezeně, ale do práva přivodit si záchranu má Bůh co mluvit?


  Opravdu mne zajímá tvůj pohled na svobodu a rozhodnutí, jak to vnímáš, ta přirovnání okolo jsem moc nepochopil a nepochopil jsem, jak se k tvému rozhodnutí v téhle (podle mne) nejdůležitější věci života vztahují. Překvapuje mne totiž, jak mnoho se zkušenost lidí v téhle tak základní věci liší, proto se ptám.


  Mnoha věcem rozumím stejně, jako ty: Například souhlasím s tím, že lidé budou zatraceni pro své skutky a ne jen pro něčí libovůli a zachráněni z milosti pro své rozhodnutí v Kristu Ježíši a ne jen pro něčí libovůli.

  Na některé mám jiný pohled, mám zcela opačnou zkušenost: Dobré skutky žádným způsobem neřešily v mém životě ty špatné. Naopak, tzv. "dobré skutky" chlácholily mé svědomí tak, že jsem si připadal "dobrý", i když jsem byl stále otrokem hříchu. Dobrými skutky kterými jsem se snažil vyhladit ty špatné jsem se spíš stával pokrytec. Od špatných skutků mi naopak vždycky pomohlo pokání a vysvobození z otroctví hříchu.


  Ale to jsou detaily.

  Budu rád, když mi napíšeš trochu více ke tvé svobodě a jak jí vnímáš a ke tvému rozhodnutí, k čemu, kdy a jak jsi se rozhodl a co bylo výsledkem toho rozhodnutí, jak se projevilo v tvém životě, jak na něj odpověděl Bůh a podobně.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Pátek, 24. červen 2011 @ 06:58:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 A pro co jsi se teda rozhodl? Pro život ve svobodě hřešit bez Boha nebo pro život ve svobodě žít s Bohem a hříchu být zbaven?
Pro první možnost, tedy žít bez Boha, jsem se nerozhodl. Tuhle skutečnost jsem měl na mysli, když jsem poznamenal, že je to důvod mé zdejší aktivity.
Druhá část  nebo lépe, druhá možnost, kterou mi dáváš k výběru, je spekulativní. "...žít s Bohem a hříchu být zbaven..." v takhle definitivně uzavřeném smyslu slova není možné. Moje možnost je žít s bohem a věřit, že svůj život ukočíruji natolik, že v závěru nebude nic, co by mi neumožnilo přjmout Boží milost a tedy stav spásy. Svoboda, která je součásti mého daru života, nemůže být pouze prázdné slovo, ale musí být žitou skutečnosti. Jestli ti to vyhovuje, klidně si věř tomu, že ty prostě už nehřešíš, ani vlastně nemůžeš. Já jsem svobodný, já hřešit mohu, ale nechci. To je mé vlastní a tím pádem svobodné rozhodnutí, kterého, chápu-li to správně se někteří z vás vzdali. Ale, je-li to tak, myslíš si, že právě takové vás Bůh chce mít? Mohl si vás, respektive nás všechny, takové přece stvořit. Je takhle postavená poslušnost projevem skutečné lásky ke svému Stvořiteli? Nemůže to být nějaký alibismus? Jako třeba, Ty jsi nás tak udělal, my Tě poslechli Bože, tak sem s tou spásou? 
Proto, že vše vnímám trochu jinak než ty a někteří další, mohu se rozhodnout pro život s Bohem, ale nemohu rozhodnout, že budu hříchu zbaven. Takové naději mohu pouze věřit, nikoli to rozhodnout.

 "Teď bych rád porozuměl tvému rozhodnutí ve svobodě, do které, podle tebe, "nikdo nemůže mluvit, ani Bůh". Já to sice takhle nechápu..." 

A jak to tedy chápeš? Jako pozemskou variantu svobody? Já mám na mysli, hovořím-li o svobodě člověka ve vztahu k Bohu, že člověk může a také dělá vše, co si usmyslí. Proto je také historie plná zločinu. Všem gaunerům bylo povoleno jejich zločiny  páchat, nikdo, ani v těchto skutečnostech, nebyl na své svobodě omezován. Když do takto pochopené svobody povolím nějaký Boží zásah, zhroutí se mi vše. Každá duše, například Hitlerova, by pak mohla říci, já by jsem se toho nedopustil, kdyby jsi mi do svobody nezasahoval Bože. Proto bude o případné spáse rozhodnuto o člověku až po skončení jeho pozemské aktivity. Přesto, že Bůh je vševědoucí a ví tedy již teď, jak to s každým z nás dopadne, my to vědět nemůžeme. Můžeme věřit našemu šťastnému konci, to ano. Můžeme věřit  tomu, že Boží milost spasí i nás. Ale vědět to? To by svobodu popřelo.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 28. červen 2011 @ 07:59:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Takže možnost přivodit si zatracení je tvým výsadním právem, ale možnost být s Bohem a být hříchu zbaven je spekulativní a není pro tebe možná, proto jsi se pro ní nemohl rozhodnout?

  Když píšeš "moje možnost je žít s bohem", napsal jsi to "bohem" s malým písmenem schválně, nebo tím nebylo nic myšleno a napsal jsi to omylem? Obvykle se Bůh píše s velkým "B"?

  V závěru tvého života budeš přijímat milost a tedy stav spásy. Proč v závěru života? Nežilo by se ti lépe, kdybys tu milost a stav spásy přijmul na začátku života a ne až v jeho závěru?

  Nepřipadá ti tvůj postoj poněkud neuctivý a pohrdavý vzhledem k Boží milosti a daru, který nám byl v Ježíši Kristu dán? Opravdu si myslíš, že ten dar spásy je možné takhle celý život odmítat abys mohl žít ve "svobodě"? Ve svobodě od čeho chceš vlastně žít, když ten dar nechceš přijmout? od Boha? Myslíš, že když přijmeš dar spásy, přestane tvoje svoboda?


  Chápu, že je to tvé rozhodnutí a respektuji ho, ale přiznám se, že mi z mých životních zkušeností nedává absolutně žádnou logiku.

  O mne jsem tu psal mnohokrát.

  Se mnou to bylo jinak: Svobodný jsem nebyl a hřích mne ovládal, nebyl jsem schopen se ho zbavit. Vždycky na chvíli jsem měl pocit, že už jsem svobodný a že mám nějaký hřích za sebou a zvládám ho, tak ten hřích se stejně dřív nebo později přihlásil a z té iluze svobody mne vyvedl. Pro mne tedy přijmout milost spasení v tom vykoupení z otroctví hříchu Ježíšem Kristem byla nakonec jediná logická možnost, jediné řešení, které jsem měl k dispozici, protože hřích by mne zcela zničil, dříve nebo později. A když bylo jediné, nebylo moc co rozhodovat.

  Díky Bohu nemůžu dělat vše, co si usmyslím, protože by to pak se mnou dopadlo opravdu špatně, na to mám se sebou příliš mnoho zkušeností. Přiznám se, že jsem vděčný, že jsem se mohl pro Boha rozhodnout, mohu patřit Bohu a mohu vědět, jak můj život dopadne. Po svobodě, ve které bych to vědět nemohl, opravdu netoužím. A taková svoboda mi už dnes ani nepřijde k ničemu užitečná a potřebná. Svoboda, kterou mám v Kristu Ježíši, mi bohatě stačí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. červen 2011 @ 12:04:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Záchranu si nestačí ve svobodě vybrat jen jednou v jediném okamžiku života a že by snad pak už platila napořád. Své rozhodnutí je třeba dokazovat, ve svobodě osvědčovat v každém dalším okamžiku svého života. Vytrvat v dobrém až do konce. Jen kdo vytrvá, bude spasen (Mt 24,13).


]


Vydělat si na Milost? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 22. červen 2011 @ 12:47:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To, že ti Toník doporučoval, abys mluvil o své víře jsi splnil, takže vidíme jako odstrašující příklad, jak vypadá víra v člověka, kdy se celý život rozhoduješ vydat svůj život do Jeho rukou a uzavřít smlouvu věčnou, náboženství skutků, kde skutky nejsou z důvodu, že je člověk spasen, ale aby byl spasen, a vydělal si na tu Milost.  
Všechno si tedy pečlivě zapisuj, abys mohl dokladovat splacení.



]


Toníku, prosímtě (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Středa, 22. červen 2011 @ 13:15:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vysvětli mu to.


]


Re: Vydělat si na Milost? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 22. červen 2011 @ 20:27:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, zase převracíš evangelium naruby?


kdo vytrvá, bude spasen (Mt 24,13).


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 00:26:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Oko,

  Proč píšeš o něčem, s čím nemáš osobní zkušenost, jen suché poučky odtržené od života?

  Já věřím tomu, že v Kristu je svoboda. A ta svoboda souvisí s výběrem, rozhodnutím. Věřím, že člověk má svobodu se rozhodnout pro Krista, to je svoboda, která je pro mne zajímavá a celou dobu tu píšu.


  Slovo Ježíše jistě platí. Až přijde ta doba o které mluví Ježíš v evangeliu, tak ti, kteří vytrvají do konce budou jistě zachráněni.

  Slovíčko "Jen" sis ale přimyslel. Ke své vlastní škodě.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 07:21:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"jen jednou v jediném okamžiku života" - je svým vnitřním významem v opozici biblickému významu "Kdo vytrvá, bude spasen."


Nic jsem si tedy nepřimyslel, jen při psaní komentářů zároveň i myslím.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 08:08:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A vytrvá kdo?
Kdo se jen jednou provždy rozhodl vnitřně pro Krista a ne ten, kdo to rozhodnutí zpochybňuje každý den!
Rozhodnutí pro dnes, není rozhodnutí pro celý život.
Díky Bože, že tvá vůle je věčná, ne jako lidská.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červen 2011 @ 11:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero
vytrvá ten, kdo si udrží přátelství s Kristem. Ten, kdo dovolí, aby jeho nitro zaplevelil hřích, tam láska nutně vychladne.


Rozhodnutí pro "dnes" je jen součástí šňůry rozhodnutí v lidském životě.

 Dnes může být takové a zítra, vlivem stavu lidského nitra, které povolilo hříšné náklonnosti, může už být jiné. Může - i nemusí. Ale tato možnost, toto nebezpečí,  tady stále je.
Lidská rozhodnutí tedy nemohou patřit do kategorie "jednou provždy" právě z tohoto důvodu, že býváme nevěrní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 21:41:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Matouš, 24,13:

Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.


Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"
4 Ježíš jim odpověděl: "Dejte pozor, aby vás někdo nesvedl.
5 Mnozí totiž přijdou pod mým jménem a budou říkat: 'Já jsem Kristus' a svedou mnohé.
6 Budete pak slýchat války a zprávy o válkách. Hleďte, abyste se nestrachovali, protože se to všechno musí stát. Ale to ještě nebude konec.
7 Povstane totiž národ proti národu a království proti království a budou hlady, mory a zemětřesení na různých místech.
8 Ale to všechno jsou počátky porodních bolestí.
9 Tehdy vás vydají soužení a budou vás zabíjet a budete nenáviděni všemi národy kvůli mému jménu.
10 Tehdy se mnozí pohorší a budou se vzájemně zrazovat a nenávidět jedni druhé
11 a povstane mnoho falešných proroků a svedou mnohé.
12 A protože se rozmnoží nepravost, láska mnohých vychladne.
13 Kdo však vytrvá až do konce, ten bude spasen.
14 A toto evangelium království bude kázáno po celém světě na svědectví všem národům a tehdy přijde konec."



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 24. červen 2011 @ 11:56:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(2 Tim 2,11-12)
Toto slovo je spolehlivé: Jestliže jsme s ním zemřeli, budeme s ním také žít. Jestliže vytrváme, budeme s ním také kralovat. Jestliže jej zapřeme, zapře i on nás...


(Jk 5,10-11)
Za příklad odolnosti a trpělivosti si, moji bratři, vezměte proroky, kteří mluvili v Pánově jménu.
Hle, blahoslavíme ty, kdo vytrvali. Slyšeli jste o Jobově vytrvalosti a viděli jste výsledek připravený od Pána, protože Pán je velmi milosrdný a soucitný.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Čtvrtek, 23. červen 2011 @ 23:10:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, oko,

twbw se to ovšem zatím stejně netýká, poněvadž tu vytrvale vytrváváš ve zlém. Takže by ses měl konečně rozhodnout tak jako Toník, Irena, andulka a další - zkrátka udělat to jedno zásadní životně důležité rozhodnutí pro Krista a svobodu, která je v Něm, abys mohl poznat, v čemže to máš vlastně vytrvat a jak můžeš být spasen! Tož tak.

A nepřidávej k Písmu, aby ti Bůh nepřidal ran zmíněných v knize Zjevení (22:18).

willy


]


Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Martyx v Sobota, 18. červen 2011 @ 16:29:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko'-máš zapálení,skoumáš svou víru v Písmu, a n e b o j e n o m p a p o u š k u j e š mrtvé náboženství?


]


Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Sobota, 18. červen 2011 @ 19:12:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, nechceš už z toho trůnu, kam jsi se podsadil se svobodnou lidskou vůlí seskočit a pustit na chvilku i Boha?
Nebo vás tam pustil v rámci toho Svého omezení, jak píšeš?


]


Re: Re: Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 19. červen 2011 @ 20:11:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Fero, vyjadřuješ se k něčemu, co jsi zatím evidentně ještě vůbec nepochopil.


]


Re: Požehnání svrchovanosti (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Sobota, 18. červen 2011 @ 21:40:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
2Kor 4:6-7 Lebo je to Boh, ktorý povedal, aby sa zo tmy zaskvelo svetlo, ktorý sa zaskvel v našich srdciach na osvietenie známosti slávy Božej v tvári Ježiša Krista. No ten poklad máme v hlinených nádobách, aby zvrchovanosť moci bola Božia a nie z nás...



Stránka vygenerována za: 0.41 sekundy