Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 572 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116626267
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Prosba o odpověď
Vloženo Sobota, 11. červen 2011 @ 22:50:10 CEST Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Prosim krestanske darwinisty o odpoved na nasledujici jednoduchou otazku...


Ma Buh soucit se zviraty, nebo nema? Jestlize ma, jak by pak mohl oznacit svet, ktery je plny utrpeni zvirat, za velmi dobry? Protoze darwinisticka evolucni teorie popisuje presne takovy svet. Svet, ve kterem vzdy bylo plno utrpeni, umirani, nasili, agresivity, prezivani silnych na ukor slabych a nemocnych...

Opravdu zde necitite a nevidite zadny rozpor s Pismem? S Charakterem Boha, jak je popsan v Pismu?


Podobná témata

Dotazy čtenářů

"Prosba o odpověď" | Přihlásit/Vytvořit účet | 80 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. červen 2011 @ 07:31:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, já sice nejsem zrovna darwinista, ale vynořuje se mě hned několik otázek:

Věříš, že Ježíš je Bůh?

Několikrát je v Písmu popisované, že Ježíš i s učedníky jedl rybu, že učedníkům dokonce pomohl k zázračnému rybolovu. Myslíš, že všechny ty ryby nebyly zabity? To s nimi Ježíš neměl soucit?


A co chudák velikonoční beránek, kterého jedli apoštolové s Kristem při poslední večeři? Ve svém mládí, v rozpuku svých sil byl podříznut! Matně si vzpomínám: nebylo to kdysi v Egyptě přímo na Hospodinův příkaz?



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 17:18:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jenomze takto popisujes stav po padu do hrichu. Ale darwnismus takto popisuje srav PRED padem do hrichu. Podle darwinismu prave takovy svet vzniknul...


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. červen 2011 @ 06:48:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pán Ježíš nebyl ve stavu pádu do hříchu, přesto přikázal připravit velikonočního beránka.


]


Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 09:23:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ale svet byl ve stavu hrisnosti. Svet byl v padu do hrichu. A ty jsite vis, co obet beranka znamena. A prave proto prece Jezis prisel. 

My prece spolecne se zidy prvního stoleti zijeme ve svete, ve kterem "poznavame dobre a zle." Ve kterem je hrich a skrze hrich i smrt. Vzdyt skrze adama, jak pise Pavel, prisel hrich a prisla smrt. K tomu, abychom poznavali to zle se vsim vsudy, k tomu je potreba prave Smrt. A obet zase k tomu, abychom si uvedomovali Bozi bolest ze Zla, z naseho provineni.

Ale - v Jezisove pritomnosti divoke zvirata ztracela svou divokost. Na pousti zil Jezis mezi divokymi zviraty, kterym daval svuj pokoj. A Izajas popisuje, jak vypada priroda, kde je plne poznani Boha, t.j. ne poznavani dobreho a zleho, ale pouze plne poznani Boha, t.j. dobra:

  • Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat. Tele a lvíče i žírný dobytek budou spolu a malý hoch je bude vodit.
  • 7Kráva se bude popásat s medvědicí, jejich mláďata budou odpočívat spolu, lev jako dobytče bude žrát slámu.
  • 8Kojenec si bude hrát nad děrou zmije, bazilišku do doupěte sáhne ručkou odstavené dítě.
  • 9Nikdo nebude páchat zlo a šířit zkázu na celé mé svaté hoře, neboť zemi naplní poznání Hospodina, jako vody pokrývají moře.
Takto vypada priroda, kde je poznani pouze dobra, pouze Boha. Nevidime zde zadne darwinisticke procesy, nic takoveho. Pouze dokonala harmonie.

Vsak i kniha Genesis napriklad rika: Veškeré zemské zvěři i všemu nebeskému ptactvu a všemu, co se plazí po zemi, v čem je živá duše, dal jsem za pokrm veškerou zelenou bylinu.

Buh pred padem do hrichu nedaval zivocichum za pokrm jeden druheho - slabsiho silnejsimu, nemocneho zdravejsimu, bylozravce masozravci, ne, zivocichum dava za pokrm rostliny, jejimz ukolem je ze slunecniho svitu tento pokrm vyrabet. Takovyto svet pak Buh nazval slovem "velmi dobrym."

Masozravost prisla na svet az po potope sveta. Pravdepodobne, domnivam se a spekuluji, pro zmenene zivotni podminky na zemi pred a po potope...

Ze darwinismus popisuje svet jinak? To je problemem darwinismu. Slepi vedou slepe! Kam asi dojdou? K nejblzisi jame...
 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 09:39:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
prisel hrich a prisla smrt - t.j. na svet...
  • Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili.
  • 13Hřích byl ve světě už před zákonem, ač se hřích nezapočítává, pokud není zákon.
  • 14Smrt však vládla od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo hřešili jiným způsobem než Adam. On je protějšek toho, který měl přijít.
  • 15S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu.
Z listu Římanům, pátá kapitola


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 09:41:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Skrze cloveka Do sveta...

T.j. Pred padem cloveka do hrichu podle Pavla nebyla na svete smrt.
Darwinismus vsak toto popira. Pak z kontextu popira - ne stvoreni sveta, ale - spasu sveta skrze Krista...


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 12. červen 2011 @ 08:57:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Křesťanský darwinista? Úžasný pojem. To je něco jako komunistický kapitalista? Nebo evolucionistický stvořitel?

  Měl bych také otázku.

  Jestli to dobře chápu, tak bůh stvořil křesťanské darwinisty pomocí evoluce, "tvůrčím" procesem, v němž měla hlavní slovo Smrt jako selektor těch, kteří se nepovedli nebo byli slabší než ti silnější a promiskuita jako maximalizace variací pohlavního rozmnožování. Věří křesťanští darwinisté také tzv. "vědcům" v tom, že je jejich bůh stvořil jako promiskuitní vražedné bestie hledící si jen svého prospěchu, přežití nejsilnějšího a nejschopnějšího a prosazení jeho genetické informace do dalších generací?

  Jak si v téhle souvislosti vykládají slova Ježíše, proroků a apoštolů, například o tom, že Bůh se zastává slabých a neschopných a pomáhá jim? Jak si vykládají příkaz k tomu, že člověk nemá žít promiskuitním životem, starat se o slabé, nemocné a dokonce o ty, kteří genetickou informaci nejsou schopni předat dále? Je to ten stejný bůh, evolucionista stvořitel, schyzofrenik, nebo jsou křesťanští darwinisté dualisté?



Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 12. červen 2011 @ 11:21:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
niekto by mohol povedať: ,,Má Boh súcit s človekom ?,, ...keď ho vyhnal z raja...keď ho tresce za hriech smrťou...keď dovolí aby.... 
ivanp



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 17:19:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Opet. To byla Bozi reakce na pad do hrichu. Darwinismus vsak popisuje svet PRED padem do hrichu...


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 12. červen 2011 @ 16:12:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagog, ak sa pozrieme na problem zla,mozno nam to pomoze pochopit aj evoluciu, aj ked je jasne, ze zlo je tajomstvo.Odporucam tento link
jezuiti.sk/blog/zdruzenie/files/fularuzomberok.doc

a tu je z neho ukazka
V tomto prípade Boh, ktorý napriek tomu, že chce len a len dobro, toleruje vznik zla,
nakoľko z neho môže a vie vyťažiť väčšie celkové dobro.25 V tomto zmysle hovorí sv. Augustín: «Boh
pokladal za lepšie urobiť dobro zo zla ako nepripustiť existenciu žiadneho zla». Lebo, ako hovorí sv.
Tomáš, «keby totiž zmizli všetky zlá, veľa dobier by vo vesmíre chýbalo».26 Božia všemohúcnosť by
určite mohla aj zabrániť realizácii každej formy fyzického zla. Prečo to aj neurobí, nevieme, aj keď sme
si istí, že ak mu nezabráni, robí to len kvôli dobrému cieľu.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Neděle, 12. červen 2011 @ 16:15:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
nezobrazila sa mi mnou ponuknuta stranka, tak to sem davam aspon takto.
jezuiti.sk/blog/zdruzenie/files/fularuzomberok.doc



]


Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 17:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jenomze: Pokud by mela evoluce pravdu, pak by Buh Zlo nazval Velmi Dobrym Dobrem...


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Neděle, 12. červen 2011 @ 21:11:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná bychom si měli uvědomit, že na konci cesty každého z nás je možnost přijmutí nebo odmítnutí Bohem nabídnuté milosti. Platí to pro všechny, bez rozdílu toho, s jakým "zlem" se v životě kdo potkal. Zlo je totiž, zvláště z pohledu Boha, ve kterého věřím já, velmi relativní pojem. Copak už někdo došel k setkání s Bohem skrze "hodnou " rakovinu? Nebo skrze šťastnou autonehodu? Jinak. Co je skutečným zlem? Jsme opravdu schopni zlo definovat? Každá smrt vede k Bohu! To je zlé? Pochopitelně, že  nás tento pohled na věc neopravňuje vraždit. Ale pokud budeme ve svých postojích vycházet z pozice neubližující lásky, i zlo mnohdy přestaneme jako zlo vnímat a posuzovat.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 12. červen 2011 @ 21:26:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná bychom si měli uvědomit, že na konci cesty každého z nás je možnost přijmutí nebo odmítnutí Bohem nabídnuté milosti. Platí to pro všechny, bez rozdílu toho, s jakým "zlem" se v životě kdo potkal. Na konci cesty těch, kteří se rozhodli z Boží  milosti už za svého života na zemi přijmout záchranu v Osobě Zachránce/Spasitele Ježíše Krista žádná taková možnost neexistuje, poněvadž už Boží milost přijali a touto milostí byli zachráněni skrze víru, kterou jim dal Bůh a díky níž byli Bohem ospravedlněni a přešli ze smrti do života (věčného), což poznávají podle toho, že milují bratry v Kristu. 

Takže není pravda, že by to, cos napsal, karkulko, platilo pro každého/všechny. A zlo do toho nepleť - to s Boží spásou nemá nic společného! Jestli věříš v boha, který člověku nabízí přijmutí jeho "milosti" až po smrti, pak to není pravý a skutečný Bůh, který se vtělil do člověka jménem Ježíš. Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: karkulka v Neděle, 12. červen 2011 @ 21:36:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžeš za to, že tomu nerozumíš. Naděje však umírá poslední, proto jsem si téměř jist, že i tobě bude dáno. Patříš, v mých očích, k těm, kteří si to zaslouží. Pán ti pomáhej.


]


Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 12. červen 2011 @ 22:43:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemůžeš za to, že tomu nerozumíš. Nevím, co máš na mysli tím "tomu"?

Mou nadějí slávy je Pán Ježíš Kristus a Ten neumírá nikdy!:-)

Co se týče mých zásluh, tak si zasloužím smrt a peklo, ale díky Bohu za Jeho milost, kterou jsem směl přijmout v Kristu Ježíši, takže mi smrt a peklo už nehrozí. To však neznamená, že mi nehrozí něco jiného. Pán Ježíš jasně v Markově evangeliu (13:35-36) řekl svým učedníkům - Bděte tedy, neboť nevíte, kdy Pán domu přijde, zda večer, či o půlnoci, nebo za kuropění, či před rozbřeskem, aby nepřišel neočekávaně a nenalezl vás spící. A o verš dále říká všem: Bděte!

Kéž se nad námi Bůh smiluje a dostane se nám Božího milosrdenství, abychom zůstali Bohu věrní (1K 7:25) a vynasnažili se, aby nás Pán nalezl takové, jaké nás chce mít - v pokoji, bez poskvrny a bez úhony (2P 3:14).

To ovšem předpokládá podle Pána zachování také tohoto Jeho slova z Matouše 24:45-51, následující po stejné výzvě k bdělosti jako v Markovi 13, které je o něco jasnější, tvrdší a obsahující varování: „Kdo je tedy věrný a rozumný otrok, jehož pán ustanovil nad svou čeledí, aby jí dával pokrm v pravý čas? Blahoslavený ten otrok, kterého jeho pán po svém příchodu nalezne, že tak činí. Amen, pravím vám, že ho ustanoví nade vším svým majetkem. Kdyby si však onen zlý otrok ve svém srdci řekl: ‚Můj pán dlouho nepřichází‘ a začal by bít své spoluotroky, jíst a pít s opilci, přijde pán onoho otroka v den, kdy to nečeká, a v hodinu, kterou nezná. Oddělí ho a určí mu úděl s pokrytci. Tam bude pláč a skřípění zubů.“

Tož tak.

willy





]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 13. červen 2011 @ 05:36:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Oddělí ho a určí mu úděl s pokrytci. Tam bude pláč a skřípění zubů.“ ... -  "takže mi smrt a peklo už nehrozí." "...

Willy
Přiznáváš, že to zvýrazněné ti aktuálně hrozí, ale že je to cosi jiného, než peklo?  Tak to alespoň z tohoto tvého vyjádření vyplývá.


V tom případě se pleteš, je to jedno a to samé. Pokud v dobrém nevytrváš, peklo ti  hrozí stále. Každému z nás. A tak nás to učí i Písmo, i církev v apoštolském učení.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pondělí, 13. červen 2011 @ 09:57:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

čím to je, že ti často vyplývá něco, co ten druhý nenapsal ani to ve svém vyjádření tak nemyslel?

Kéž by ses staral o tvé vytrvání v dobrém. Zatím tu předvádíš vytrvalost ve zlém, ve lhaní apod., a tak ti hrozí to, co říká Pán ve zmíněném verši více, než komukoli jinému zde.

Tož tak.

willy


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 14. červen 2011 @ 06:53:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Zatím tu předvádíš vytrvalost ve zlém, ve lhaní apod."...

Opět obviňuješ bez dokazování.


Bděte! - je ve významu to samé, jako vytrvání v dobrém. Ty máš něco proti vytrvání v dobrém?




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Úterý, 14. červen 2011 @ 22:31:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Opět obviňuješ bez dokazování. Nikoliv - říkám ti pravdu v lásce!

w.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 15:08:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj willy.

Říkáš, peklo mi už nehrozí, to však neznamená, že mi nehrozí něco jiného.

Co Ti hrozí, když nebudeš bdít, nebudeš se chovat jak máš,jak jsi to popsal - peklo to podle tvých úvodních slov nebude, čeho se tedy bojíš máš snad z toho větší strach než z pekla? V této souvislosti, myslíš, že je dobré Jeho slovo zachovávat ze strachu ?

Myslíš, že je dobré když si tu jeden druhému předhazujeme (  někteří tomu říkají, že v lásce napomínají ) jak je jejich poznání (víra) špatná a ta jejich lepší, mnohdy se o bližním (dle tebe spoluotroku ) vyjadřují slovy, že není křesťan, naplní se na nich Ježíšova slova o nehodných služebnících ?  Myslíš, že je křesťanské zesměšňovat a urážet víru a poznání které já nemám i když tomu budu říkat napomínání v dobrém ? Není to také pokrytectví - může být člověk pokrytec sám před sebou ?

Honza


]


Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 06:46:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Lepší je si uvědomit, že na konci cesty každého člověka není přijmutí nebo odmítnutí Bohem nabídnuté milosti, ale soud mrtvých. A ten soud nebude relativní, ale absolutní, stejně jako jsou absolutní měřítka soudce.

  Proto je lepší přijmout milost teď a vydat se na jinou cestu, která na ten soud nevede.


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pondělí, 13. červen 2011 @ 22:19:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku,

Já myslím, že před Jeho soudem staneme všichni, bez rozdílu.
Známá to písnička o předem spasených lidech. Jak známo, až do konce svého života můžeme spáchat mnoho špatného ale i dobrého, podle toho, jakou si kdo zvolí cestu ale i co nečekaného nám život přinese.
Máme jistou naději, pokud věříme v Boha, že nám pomůže překonat těžkosti, které nás čekají a povede nás po své cestě ale vždy budeme mít svobodnou vůli se rozhodnout, zda nabízenou cestu přijmeme. Proto ten soud až na konci naší cesty, jinak by neměl smysl.
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 22:50:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Nevím proč tu pořád někdo zpívá tu známou písničku o předem spasených lidech, Honzo. Asi nějaké klišé, které ho o předem spasených naučili a tak ho musí pořád opakovat.


  Existuje cesta, na jejímž začátku je přijetí nabízené milosti. Lidé, kteří tu milost nepřijali a na tu cestu, která začíná přijetím milosti se nevydali jistě mají svobodnou vůli, zda nabízenou cestu přijmou, nebo odmítnou. Mnozí jí odmítají a někteří jí také přijmou. Ti, kteří tu milost odmítnou nebudou mít na konci cesty milost, ale soud. Na to jsou slova evangelia  a apoštolů až příliš jasná.

  Až přijde den Božího hněvu a ten soud národů, to, co písmo označuje Pánův den, jistě tam budou všichni lidé. Ale bude hodně záležet na tom, na či straně kdo bude stát, kde budou stát.

  Hezky to před lety napsal jakýsi Konstantin:


Národové, kteří nemáte rádi nepřítele
a hodláte zápolit s ním mocně,
otevřete pozorně dveře rozumu,
když jste přijali nyní zbraň tvrdou,
kterou kovají knihy Hospodinovy,
hlavu ďáblovu mocně potírající.

Neboť kdo přijme knihy tyto -
Moudrost-Kristus jimi mluví
a vaše duše posiluje -
Apoštoly pak se všemi Proroky,
kdo zajisté jejich slova zvěstují,
budou schopni zabít nepřítele,
dobré vítězství Bohu přinášejíce,
rozkladu těla hnilobném uniknou,
těla, jehož život je jako ve snu,
nebudou padat, ale pevně stát,
a že vůči Bohu se ukázali chrabrými,
budou stát na pravici božího trůnu,
když přijde ohněm soudit národy.



]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Úterý, 14. červen 2011 @ 11:22:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Jestli Tě dobře chápu, tak tebe se už soud netýká, protože jsi přijal milost a tak došel jsi spásy?  Tvoji spásu již nemůže nic zvrátit, jsi předem (před koncem své životní pouti) už spasen. Rozumím Ti dobře ?

Nebo se Ti skrze Krista otevřela cesta ke spáse a pak záleží jak po té cestě půjdeš - tedy není to hotová věc ?


Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 06:55:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jestli Tě dobře chápu, tak tebe se už soud netýká, protože jsi přijal milost a tak došel jsi spásy?

  Ano, Honzo. Soud národů se týká lidí, kteří Boží nabídku milosti a záchrany odmítnou.

  Ježíš je ta spása, ta milost, ten Boží dar, který člověk přijímá na záchranu svého života od smrti k věčnému životu. Když jsem přijalKrista, došel jsem spásy. Záchrana od hříchu, smrti a soudu je hotová věc, není dodělaná napůl.

  Jinak samozřejmě velmi záleží na tom, jak svůj život prožiji, je to pro mne i pro Boha důležité. Takové ty klišé "když si tedy spasený můžeš si hřešit" co vymýšlí ďábel jako kličky háčky jsou jen neznalost situace poté, co Bůh život člověka změní.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Středa, 15. červen 2011 @ 21:17:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.
Děkuji za odpověď a dovolím si vytrhnout jednu větu: "Jinak samozřejmě velmi záleží na tom, jak svůj život prožiji, je to pro mne i pro Boha důležité."  Mohu tomu rozumět tak, že za určitých okolností spásy nemusíš dojít ?
Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:57:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Honzo.

  Nemá pro mne smysl řešit hypotetické situace, jsem spíše praktik. Ježíše Krista už jsem díky Bohu přijal.

  Pokud někdo spasení v Kristu Ježíši nepřijal, jistě může nastat mnoho okolností, které způsobí, že spásy nemusí dojít. Třeba někteří lidé se ani nedozví, že mohou spasení v Kristu Ježíši přijmout a rozhodnout se pro život místo smrti. Nebo se to dozví, ale spasení odmítne, protože spasení je pro něj hrozný omyl.

  Způsobů, jak člověk nemusí dojít spásy k životu je mnoho a zábran také, zvláště různá náboženství jsou okolností velmi účinnou k zábraně rozhodnutí se pro Krista, přijetí Krista. Díky Bohu je ale ještě více způsobů jak ke Kristu přijít.

  Toník


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: noname v Čtvrtek, 30. červen 2011 @ 15:35:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Toníku.

Vidím, že Ti dlužím odpověď, promiň, trochu tu ztrácím přehled i zapomínám.

To není zase hypotetická situace. Člověk který byl zbaven zlého ducha je ji čistý jeho nitro je vyzdobené avšak příjde ďábel a vezme si na pomoc sedm jiných duchů a poslední skutky toho člověka jsou horší než ty prvotní. Jistě znáš tento úryvek. Jinde je psáno kdo stojí ať si dá pozor aby neupadl. Myslím, že ten Zlý má nad námi omezenou moc a zkouší nás zda vytrváme s Kristem. Satan pokoušel i Krista, proč by u nás měla být výjimka a proč by nemělo záležet na naší snaze zda jeho pokušení odoláme. Pokud už by bylo vše dokončené tak proč by se ďábel namáhal.

Honza


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. červenec 2011 @ 08:50:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Honzo.

  Zpověď či jiný podobný úklid jsem zažil mnohokrát a jistě není hypotetická situace a ten úryvek znám. Je mi líto každého člověka, který je v téhle situaci, kterou popisuje Ježíš, kdy má svůj dům a snaží se ho spravovat a hezky si ho uklidí a pak se vrátí pán toho domu i s kamarády a nadělá mu tam zas bordel. Protože situace takového člověka je opravdu těžká, nejistá a nikdy nemůže vědět, jak to dopadne. Co když přijde někdo silnější než on, přemůže ho a jeho dům obsadí? Co když přijde ještě horří pán a toho starého vyžene a udělá ještě větší binec?

  Pokud v téhle věci záleží na snaze člověka jak dobře spravuje svůj dům do kterého chodí kdejaká svoloč na návštěvu kdy si zamane a zda odolá útokům na něj, nemůže si být nikdy ničím jistý.


  Proto právě lidi vedeme k Ježíši Kristu, k tomu, aby rozuměli tomu, co se děje, když Ježíši vydávají svůj život a spojují s ním svůj život ve věčné smlouvě v krvi a aby si to dobře rozmysleli, než svůj život ve svobodě, kterou mají, často už jediné a poslední svobodě, Kristu svěří do péče.

  Toník


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. červen 2011 @ 09:02:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako kreacionista to vidím podobně. Navíc tady vidím ještě jeden zajímavý aspekt když se někdo pokouší obhajovat pomocí vývojové teorie některé negativní jevy v lidské společnosti. Máloco je kupodivu tak snadno logicky napadnutelné jako právě tohle. Například údajná vrozená polygamie člověka.....Stačí lehce poukázat na společenské možnosti a postavení samoživitelek a dětí obecních "rozsévačů", nyní i v minulosti. Obyvkle se nejedná o jedince vynikající nad průměr. Spíš naopak. U mnoha živočišných druhů by také nebylo zrovna ve prospěch věci kdyby sameček oplodnil maximum samiček a nestavěl hnízdo a nenosil potravu. Polygamii si mohou "dovolit" především  tvorové kterým se rodí mláďata podobná dospělým (i když i tady jsou vyjímky), rychle dospívající a schopná pohybu, což není zrovna případ člověka. Ty kteří propagují šíření vítězných genů obvykle zaskočí prostá otázka kolik mají dětí a proč se tolik bojí že by mohla některá z jejich partnerek otěhotnět. Další věc je když někdo obhajuje svůj nadměrný sexuální apetit tím že je prý člověk vlastně zvíře. Zvířata to většinou dělají jen jednou dvarát do roka když je samička připravená mít mladé.................Jinak si na to ani nevzpomenou.



Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 14:29:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
poutnik, to co pises o konani cloveka/polygamia,clovek je zviera, atd/to predsa nie su nazory krestanov, ktori za evoluciou vidia Boziu mudrost-moj Otec pracuje aj  ja pracujem/, ale tych ludi, ktori su ateistami a evoluciu pouzivaju na to, aby dokazali, ze Boh nejestvuje. Co sa tyka mravnosti a viery v Boha,tam Boh cloveka vierou premiena na vyssiou uroven, takze sa moze stat Bozim dietatom a podla toho aj jednat.Evolucia sa tyka hmotneho sveta, aj ludskeho tela, ale nie nesmrtelnej duse.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 17:24:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: atd/to predsa nie su nazory krestanov, ktori za evoluciou vidia Boziu mudrost

A to je prave ten paradox, ktery nevidite. Nebot, jestli maji pradvu soucasne darwinismus a Bible, pak prave takto Buh tvori a prave takoveto jednani ma punc naplneni Boziho Planu. Jestli maji pravdu soucasne evoluce i bible, tak prave takoveto jednani by Buh nazval "velmi dobrym" jednanim....


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 17:26:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jestlize toto nejsou nazory krestanskycvh darwinismu, pak je to proto, ze nechapou, co uci darwinismus a co uci Bible. Anebo pred tim, co uci darwinismus do vsech dusledku, proste zaviraji oci.


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 19:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagog, v evolucii je mnoho nazorov, a velmi sa tam prizivuju aj ateisti.
 Rozhodne je tu pred nami vela otazok, ja som asa evoluciou podrobne nezaoberala
Ale je tu jeden nevyvratitelny fakt.Naozaj nemozme nebrat do uvahy nalezy napr. dinosaurov, ci vedecke vysledky fyzikov, chemikov a biologov, atd.
A TVRDIT, ZE SVET MA 13 000 ROKOV, KED FYZIKOVIA A ASTRONOMOVIA EVIDENTNE ZISTILI, ZE MA NIEKOLKO MILIARD ROKOV  a pripisovat vedecke vyskumy  diablovi.
Ja s tym naozaj nemam ziadny problem, ze Biblia nie je kriteriom pravdy, ked sa jedna o prirodovedecke poznatky,lebo vtedajsi pisatelia nemali vedu na takej urovni ako mame my dnes.Ona pise o Bohu a o vztahu cloveka k Bohu. Ale to, co mozme my sami urobit, ako napr. skumat prirodu, to Boh za nas neurobi. Tak Boh vzdy jednal, ze nerobi za nas veci, ktore mozme urobit ,ci vyskumat my sami.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 13. červen 2011 @ 21:18:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betmo, Darwin, když viděl, že se nenašel jediný důkaz, který by jeho teorii podpořil, tak ji nakonec odvolal. Jenže o tom se raději nemluví, aby se nepodkopala víra oklamaných lidí. Vždyť by to byl trapas jak mraky, kdyby vědci náhle přišli s tím, že evoluce je jen pohádka! Proto je třeba stále tuto sci-fi uměle vyživovat. Žádný průkazný důkaz se totiž nenašel do dnešního dne a obávám se, že ani nikdy nenajde, všechno spíše svědčí proti a je velmi politováníhodné, že i křesťané na tohle naletěli:-(


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 09:35:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ono se o tom nehovori i proto, že se to ani stát nemuselo.


]


Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 09:34:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nemluvim o stari vesmiru, to Bible opravdu nespecifikuje. Hovorim o stari zivota na zemi. (Bible nerika nic o tom, jak dlouhno byla zeme pusta a prazdna pred tim, nez zde Buh zacal tvorit zivot a nerika ani, jak dlouho trval svet v dokonalem bezhrisnem prostredi doby Zahrady Eden, byť tato druhá doba pravděpodobně nebyla moc dlouhá). A to Bible specifikuje, sice ne naprosto presne, ale priblizne urcite ano.

Na zaklade Bible můžeme věřit a být přesvědčeni, ze k padu do hrichu nedoslo drive nez pred cca  šesti tisíci lety.


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 14. červen 2011 @ 10:37:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj demagogu, nejsem sice křesťanský darwinista ani katolický ani náboženský darwinista ale přesto si dovolím nabídnout svůj pohled. I když jistou evoluci vidím a uznávám ale nechci do toho zabíhat protože to by byla diskuze nad jiným tématem. 

Ma Buh soucit se zviraty, nebo nema? Ono myslím velmi záleží co přesně tím soucitem myslíme. Zkusím uvést příklad ze svého života, bude tedy v jistém nedokonalý protože nemůže plně obsáhnout Boha ani možná ten "Boží soucit" či "Boží  ne soucit" nad zvířaty. Teď o víkendu byl jsem na rodinné oslavě. Celou dobu jsme seděli venku. Přišla doba kdy se měla podávat káva čaj. Přišla kočka a lehla si na mně tím, že mi zablokovala pravou ruku ale, že jsem viděl, že se ji leží dobře byl jsem k ní soucitný a snažil se otevřít sáček čajem levou rukou. Po nějaké době kočička byla pryč a já se začal věnovat jiným činnostem. Přišla i na to, že jsem si hrál s malou neteři. A přišla i doba kdy ta malá neteř chytala jinou kočičku a tedy jsem nebyl soucitný k té kočičce. Jsem tedy soucitný k zvířatům či nikoliv? Co tím chci říct? Je potřeba odlišit co myslíme tím Božím soucitem a co ne. Já třeba ohledně té druhé kočičky jsem spíše dál přednost poznávaní světa skrze neteř než pohodlí kočky.

Jestlize ma, jak by pak mohl oznacit svet, ktery je plny utrpeni zvirat, za velmi dobry?
Ono je to další obšírná otázka. To co Bůh vidí jako dobré, my zatím poznáváme dle mého pouze v zrcadle. A až nadejde plnost časů poznáme to lepé. Vem si,  třeba takové ukřižování Ježíše Krista bylo dobré? On sám byl nevinný, nedopustil se hříchů a nesl naše hříchy a zemřel na kříži (a zmrtychvstál). Myslím si, že Bůh vidí i dobro tam kde naše očí zatím vidí pouze tmu. Staří latinici tvrdíli Deus semper maior což znamená, že Bůh je vždy větší než naše nejlepší představy o něm.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 22:42:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Trosku nechapu, co chces rici s tema kockama. Co se stalo s tou druhou kockou?


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 08:55:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl jsem říct, že se mohlo jevit že mám soucit se zvířaty a později, že nemám.


]


Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 09:57:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A v cem jsi nemel soucit? To z toho pribehu nevypliva. Jako ze tva neter zacal mucit tu kocku a ty jsi nezasahnul?


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Úterý, 14. červen 2011 @ 13:35:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na zaklade Bible můžeme věřit a být přesvědčeni, ze k padu do hrichu nedoslo drive nez pred cca  šesti tisíci lety.

demagog, nie som o tom tak presvedcena, archeologicke nalezy jasne hovoria, ze su tu pozostatky cloveka z paleolitu, asi okolo roku 100 000 pred Kristom.Samozrejme existuju aj starsie, ale tu sa uz jedna  o Homo Sapiens erectus, cize dnesneho cloveka, su tam aj stopy po kulte, uz nieco verili.
Mne z toho vychadza, ze je treba este mnoho vyskumov.Ale naozaj netreba biologiu, chemiu, fyziku, astronomiu, archeologiu, atd. povazovat za vplyv diabla. Ako nemozes od ucebnice fyziky ocakavat, ze ta nieco nauci o Bohu, tak nemozes ocakavat od Biblie, ze ta nieco nauci o fyzike ci astronomii. ved su tam slova,akoze zem je doska,atd, a to preto, ze  veda bola v case pisania Biblie na nizkej urovni. Dujam, ze neveris, ze zem ma tvar dosky a stoji na stlpoch, preto, ze je to v Biblii.
Co som pozerala na nete, je o tom vela debat, este nic nie je konecne/samozrejme doterajsie  vedecke nalezy sa nespochybnuju/Jan Pavol II sa vyjadril, ze evolucia je uz viac ako hypoteza. Samozrejme doplnujem, ze nazory o evolucii nepatria medzi neomylne vyroky papezov. len si naozaj velmi cenim, ze Vatikan usporiadal konferenciu so sirokou medzinarodnou ucastou vedcov o evolucii, teraz vysiel zbornik so 7OO prednaskami, tam su najnovsie badania aj z hladiska teologie.Nizsie citujem zpravu:

Byla vydána akta z konference o Darwinovi Řím. Na Papežské univerzitě Gregoriána byla v pátek (27.5.) publikována akta konference o Darwinovi, která se zde konala před dvěma roky u příležitosti 150. výročí vydání knihy O vzniku druhů z iniciativy Papežské rady pro kulturu. Její předseda kard. Ravasi na prezentaci svazku nazvaného Biological Evolution: Facts and Theories. A Critical Appraisal 150 Years After “The Origin of Species” poukázal to, že „církev nikdy neodsoudila Charlese Darwina, ani teorii evoluce, která ostatně nebyla vynalezena tímto britským spisovatelem, ale přesto jsou ještě dnes mnozí lidé přesvědčeni, že církev této vědecké teorii odporuje“. Více než 700 stránkový svazek shromažďující přednášky zmíněné interdisciplinární konference je podle kardinála Ravasiho výrazným příspěvkem k dosažení žádoucí, organické a jednotící vize vědění, po které volá encyklika Jana Pavla II. Víra a rozum.







Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Úterý, 14. červen 2011 @ 22:44:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vsichni si vybirame, komu uverime...

Co tedy s tim soucitem? Anebo co s tou smrti? Kdy tedy prisla smrt na svet? Skrze Adama, nebo pred Adamem?


]


Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 07:55:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Betmo,
muj oosbni nazor je, ze darwinismus, snad spolecne s hnutim viry, je nejvetsi hereze, ktera se za poslednich rekneme dve ste let objevila v krestanstvi...


]


Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Doulos v Středa, 29. červen 2011 @ 23:19:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Betma,
(pa)vědecké datování jsou podvrhy evolučních proponentů. Stroj, který k datování používají, potřebuje zadat rozmezí datování, a oni, protože si myslí, že všechno hodně staré, zadají spíš milióny než tisíce let. Stroj určí cifru, (pa)vědci rozhodnou, kolik nul bude mít...


]


Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 07:58:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dalsi otazka pro krestantske darwinisty a evolucionare:

Po stvoreni sveta Buh nazval sve dilo velmi dobrym, o pouhych nekolik kapitol dale vsak rika, ze vsechno tvorstvo na zemi pokazilo svou cestu.

Z hlediska darwinismu, jaka obrovska zmena se udala za tech par let, ze Buh tak radikalne zmenil nazor na sve stvoreni? Vzdyt svet a tvorstvo bylo prece z hlediska darwinismu stale stejne... 



Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 09:03:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš demagogu myslím, že diskuze je zde nereálná. Domnívám se, že zde se řeší věci neuchopitelně protože dvě rozdílné skutečnosti se vnimájí jako synonyma či jevy totožné a přesto nejsou, dle mého názoru. Ty jevy myslím evolucionismus a evoluční teorie. Myslím si to na základě teto věty Protoze darwinisticka evolucni teorie popisuje presne takovy svet. Svet, ve kterem vzdy bylo plno utrpeni, umirani, nasili, agresivity, prezivani silnych na ukor slabych a nemocnych... Nedomnívám se, že tím to se zabýval Charles Darwin ale mohu se mýlit protože jsem jeho práce a dílo nestudovál.



Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 09:59:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
A co jineho je napriklad onen Darwinuv prirozeny vyber? :-)


]


Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 10:29:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím biologii či přírodopis jsem nikdy nestudoval. A nemíchal bych teologii či filosofii s biologii. Takový přístup považují za chybný.
Demagogu je evoluční teorie totéž jako evolucionismus? Proč ano, proč ne popřípadě jaký je rozdíl mezi nimi?


]


Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 10:42:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Prirozeny vyber znamena, ze kdyz ma slabsi potravu, tak prijde silnejsi a vezme mu ji. Ze kdyz honi vlk zajice, ta chytne toho slabsiho a nemocneho. Ze kdyz chce samec donutit samici k pareni, tak sezere jeji mladata, ktera mela se samcem predchozim. Ze silnejsi jsou stale silnejsi a slabsi jsou stale slabsi. Prirozeny vyber znamena nemilosrdne trestat smrti i za tu sebemensi chybicku, a nejenom za chybicku, ale proste i za smulu, kterou jedinec nemuze nijak ovlivnit. Nedavat prostor nemocnym na vyleceni, slabym na posileni. Prirozeny vyber je svet bez lasky, bez milosti a  bez milosrdenstvi.

Problem je, ze to Bible takto dohromady dava. Bible rika, ze Buh stvoril svet, jakym zpusobem jej stvoril a jak se z neho pak radoval.  Protoze jestlize oddelime od sebe Bibli a biologii a rekneme, ze ba maji pravdu, pak prave takovyto svet Buh oznacil ze Velmi Dobry. Toto by bylo metody, jakym Buh stvoril cloveka: Skrze smrt, nemoce, nemilosrdnost, bezcitnost, prezivani silnejsich na ukor slabsich.

A jak jsem jiz nekolikrat zduraznil a asi to proslo bez povsimnuti, Bible neni pouze kniha Genesis. Neni pouze zpravou o stvoreni. Ale i o Spaseni. O Milosti. Jestlize neprisel hrich, bezcitnost, krutost, nemoce, nasili, agresivita, smrt, skrze Adama, tak jak pak mohla prijit Milost, Ospravedlnnei, Spasa skrze Krista? Pred cim by nas mel spasit Kristus, kdyz tento svet je Velmi Dobry, naplneny Bozi Plan, presne takovy, jakym ho chce Buh mit? Pred Bozim Vuli? Pred Velmi Dobrym Dobrem?  To nejsem ja, kdo to takto dava dohromady, kdo si to takto vymyslel. To je prave Bible.

Evolucni teorie, ci neodarwinismus, prave popsiuje evoluci a jeji procesy. Videl bych mezi tim takovy rozdil, jako treba mezi teoretickym popisem jelena a jelenem samotnym.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 10:43:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Nemuzeme od sebe oddelovat viru a skutky, lasku a pomoc. Stejne tak od sebe nemuzeme oddelovat Teologii od Historie. Popis stvoreni v Bibli od popisu vyvoje z darwinistickych ucebnic.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 15. červen 2011 @ 10:45:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Prece nemuzu rici: Miluji te k zblazneni, ale pomoz si sam, pomoz si sama, protoze moje laska je tak metafyzicka, ze se vubec nedotyka hmotneho sveta, ze se nda smesovat s timto hmotnym pokleslym svetem, protoze by jste tu moji lasku stejne nepochopili a neporozumeli...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 12:21:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můžu to říci ale takovou lásku nepovažují za autentickou spíše za nechutnou náhražku.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 12:20:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemuzeme od sebe oddelovat viru a skutky, lasku a pomoc.

V jistém smyslu ano nemůžeme oddělovat jsou přece vzájemné provázené ale je existují i v jistém smyslu nezávislé. Někdo může věřít v nějakého Hotomota a může si o sobě považovat jaký je to borec. A další zase můžeme skutkářit aniž by měl víru v něco. Někdo může milovát druhého jen proto že ho druhý obdivuje aniž by mu kdykoliv pomohl. A zase může být někdo kdo pomahá aniž by milovál protože to bere pouze jako svoje zaměstnání. Otázka však zní je víra, skutky, láska, pomoc autentická (opravdová) či nikoliv? Já mám za to, že jsou to jen náhražky či skutečnosti bez obsahu.

Stejne tak od sebe nemuzeme oddelovat Teologii od Historie. Popis stvoreni v Bibli od popisu vyvoje z darwinistickych ucebnic.

Opět vidím jisté neodělitelnost. Ale mám za to, že historie nám lidem popisuje odpovědí na otázku Jak? kdežto teologie odpovídá spíše na otázky Proč?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:38:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jiste, ale to pak neni poselstvi bible, ze?

Re: Ale mám za to, že historie nám lidem popisuje odpovědí na otázku Jak? kdežto teologie odpovídá spíše na otázky Proč?

Toto prave u biblickeho poselstvi neplati. Protoze ono nerika pouze Proc, ale take "Jak..." A kdyz zpochybnujeme to "Jak," pak nicime i to "Proc."  Protoze obe otazky jsou vzajemne propojene...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 19. červen 2011 @ 22:29:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto prave u biblickeho poselstvi neplati. Protoze ono nerika pouze Proc, ale take "Jak..." A kdyz zpochybnujeme to "Jak," pak nicime i to "Proc."  Protoze obe otazky jsou vzajemne propojene...

Jsou propojené a nemyslím si, že zpochybnění Jak ničíme i Proč. Co dál? Buď můžeš na mně dál tlačit ale i nadávat pokud to považuješ za nutné abych změnil názor. Nebo to vezmeš fakt, že někdo může mít jiný pohled na skutečnost než ty. 

Jiste, ale to pak neni poselstvi bible, ze? Těžko říct ale mám za to, že adekvátnější by byla jiná otázka: Co je poselství Bible? A co je naše (lidské) reflexe a vnímaní Bible? Kde je ta hranice a kdo má právo definitivně toto určit?

Pro mně hraje prim otázka Proč? a nikoliv Jak? Protože odpovidájic na otázku Jak? můžeme v některých lidech vzbudit  touhu tak tedy víme jak to Bůh udělal pojďme si na Pána Boha zahrát. Což považuji za hřích.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:05:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Omlouvam se, jestli ti pripada, ze tlacim. Spise se snazim vysvetlovat a priblizovat svuj nahled.

Vis, rika se, ze dobrymi umysly je dlazdena cesta do pekla. Neni dulezity pouze cil, dulezite jsou i prostredky k cili pouzite. A to, jake prostredky pouzijeme k cili, dale prozrazuji, jaky mame charakter.

Vezmeme si komunisty. Jejich cil byl take dobry . odstarnit chudobu, vykoristovani, zavest spravedlivejsi rad sveta. Ale jake prostredky k tomu pouzili? A nepopreli ty prostredky i ten duvod, proc to cinili?

Nase vira se odrazi na nasich skutcich. Stejne tak i Bozi Charakter se odrazi na Jeho Skutcich. Tedy ne pouze PROC , ale i JAK je soucasti toho, co bible Zjevuje o Bohu a o Jeho Charakteru.

Nemuzeme oddelit PROC od JAK, to je jako oddelit viru od skutku, lasku od praktickych projevu te lasky. Jestlize oddelujeme PROC od JAK, dostaneme pouze karikaturu Boha, transcendentalne se vznasejiciho kdesi daleko na oblacku...




]


Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Středa, 15. červen 2011 @ 12:09:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prirozeny vyber znamena, ze kdyz ma slabsi potravu, tak prijde silnejsi a vezme mu ji. Ze kdyz honi vlk zajice, ta chytne toho slabsiho a nemocneho. Ze kdyz chce samec donutit samici k pareni, tak sezere jeji mladata, ktera mela se samcem predchozim. Ze silnejsi jsou stale silnejsi a slabsi jsou stale slabsi. Prirozeny vyber znamena nemilosrdne trestat smrti i za tu sebemensi chybicku, a nejenom za chybicku, ale proste i za smulu, kterou jedinec nemuze nijak ovlivnit. Nedavat prostor nemocnym na vyleceni, slabym na posileni. Prirozeny vyber je svet bez lasky, bez milosti a  bez milosrdenstvi.

A to tak nefunguje? Ano příroda je někdy drsná, ale věřím, že Bůh ji tak stvořil aby se příroda udržela na živu. Umíš si představit přírodu přesně opačně, že vlk by honil zajíce a chytl toho nejrychlejšího a nejzdravějšího? Nemyslím si, že silnější jsou stále silnější a slabší stále slabší. Nesouvisí mi poslední tvoje věta, že přirozený výběr je svět bez lásky, milosti a milosrdenství. Ne ve smyslu, že byla či nebyla pravdivá ale ve smyslu, že toto by biologie řešit neměla. Předtím krásně ikdyž drsně píšeš o světě přírody, ale pak sklouzneš to jiného odvětví.

Problem je, ze to Bible takto dohromady dava. Bible rika, ze Buh stvoril svet, jakym zpusobem jej stvoril a jak se z neho pak radoval.  Protoze jestlize oddelime od sebe Bibli a biologii a rekneme, ze ba maji pravdu, pak prave takovyto svet Buh oznacil ze Velmi Dobry. Toto by bylo metody, jakym Buh stvoril cloveka: Skrze smrt, nemoce, nemilosrdnost, bezcitnost, prezivani silnejsich na ukor slabsich.

Dalším problémem, který tady vnímám (a popravdě vidím ho i u sebe) snažíme se pochopit Boha v celku. Jako by místo tajemství co v poznání Boha zajisté je mělo být redukováno na absolutní minimum. Velmi se mi libí myšlenka, kterou jsem zde již vyjádřil Deus semper maior. To co nám sympatické není ještě nemusí být vyloženě zlé. Vem si takového Nicka Vujcice bez rukou, bez nohou a přesto on je ten pomocí něho Bůh objímá svět.   

A jak jsem jiz nekolikrat zduraznil a asi to proslo bez povsimnuti, Bible neni pouze kniha Genesis. Neni pouze zpravou o stvoreni. Ale i o Spaseni. O Milosti. Jestlize neprisel hrich, bezcitnost, krutost, nemoce, nasili, agresivita, smrt, skrze Adama, tak jak pak mohla prijit Milost, Ospravedlnnei, Spasa skrze Krista? Pred cim by nas mel spasit Kristus, kdyz tento svet je Velmi Dobry, naplneny Bozi Plan, presne takovy, jakym ho chce Buh mit? Pred Bozim Vuli? Pred Velmi Dobrym Dobrem?  To nejsem ja, kdo to takto dava dohromady, kdo si to takto vymyslel. To je prave Bible.

Ano Bible není jen Genesis, není  jen o stvoření ale i o spasení a Milostí jak správně píšeš. Jednou mne Willy upozornil, že Bible je určená pro lidí. Nevidím do "Boží kuchyně" ale co když je to tak příroda se má obnovovat i přes svojí drsnost ale člověk je povolán k něčemu daleko většímu? Já přírodu vidím jako odraz Boha. Kdežto člověk je Božím obrazem a podobou. Dále myslím, že zajisté stojí za zamyšlení je svět stvořený Bohem je myšleno úplně totéž jako svět z kterého nás Ježíš přišel spasit? Já mám za to, že nikoliv. V prvním případě je to Boží dílo a ve druhém je to dílo člověka společně s tzn. druhou přírodou a všechno co s tím souvisí.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:41:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: A to tak nefunguje?

Ano, funguje. Ale otazka je, jestli to takto funguje, protoze to takto vyslo z Bozich rukou, anebo protoze takto prirodu promenil pad do hrichu pod vladu Smrti a touha cloveka "poznat" dobre a zle. Jestli takovyto svet Buh nazval "velmi dobrym (Gn 1,31), anebo zkazenym (Gn 6,12) To je ono jadro sporu, jadro pudla...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 19. červen 2011 @ 22:34:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jo ale je otázka ohledně toho jadra pudla jak můžeme 100% bez jakýchkoliv omylů říct, že to bylo tak a ne jinak? Nebude zde pořad nějaká pouze pravděpodobnost?

Jak to ověřit to minulosti se nedostaneme a možná se to dozvíme po smrti ale to už mám za to, bude fuk to posílat info žijícím lidem. 


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:10:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
To zalezi na nasi Duvere Bozimu Slovu.
To, jestli verime necimu slovu, zalezi na tom, jak dobre ho zname.

Myslim si, ze muzeme stoprocentne rici, jak to bylo, protoze Buh rika, jak to bylo. Ale jiste nemuzeme rici, ze stoprocentne chapeme, jak to bylo, ci nebylo.

Ale rikat, ze to bylo  to proběhlp protikladne s tim, co o tom rika Buh v Bibli, znamena rikat mu do Oci, ze neduverujeme Jeho Slovu...



]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:44:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: věřím, že Bůh ji tak stvořil aby se příroda udržela na živu...

Udrzet "na zivu." Udrzet na zivu je potreba neco, co podleha smrti. Myslis si, ze Buh stvoril svet, ktery podleha smrti? Ne, ja si nepredstavuji svet, kde vlk chyti toho nejrychlejsiho zajove, ale svet, kde se i vlk zivi polnimi bylinami (Gn 1,29; Izajas 11k)...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 19. červen 2011 @ 22:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslis si, ze Buh stvoril svet, ktery podleha smrti?

Ano svým způsobem věřím tomu věřím. Už třeba když si vezmeme polní byliny co snědl nějaký beranek před příchodem člověka na svět. Víme, že polní byliny patří k živé přírodě. Po jídle polní bylin se mohly znovu objevit. Ale jsou to tytéž polní byliny nebo už to jsou jiné, které a s původními polními bylinami mají společné místo a vlastnosti? Já se přikláním k možnosti druhé, že jsou to jiné.

Nepadla mne ještě třetí možnost ale ta mi přijde nejvíce bláznivá nepovažovat polní byliny za živou přírodu ale to nevím jak bychom to nazvali.




]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:14:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Vis, babicka mne vzdycky ucila vytrhavat plevel i s korinky, jinak vyroste znovu.

Jestlize utrhneme jablicko ze stromu, pak tomu stromu neublizime, nezabijeme ho tim. Stejne tak, kdyz beranek spase travu nebo polni kvitko.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 26. červen 2011 @ 20:05:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je sice pěkné ale je to skutečně tak? To tráva jen tak zmizne bez ublížení prostě jako by nebyla? Já v tom přetrhnutí vazeb mezi půdou a tou původní trávou či bylinou. Byli pohromadě a po zkonzumování trávy půda musí vydat novou trávu či polní bylinu jinak je sama. Ale přesvědčovát tě o svém názoru nehodlám. Mám za to, že je to daleko komplikované a přitom jednoduché než se na první pohled jeví.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: snažíme se pochopit Boha v celku.

Ale Boha muzeme poznavat jedinne v Bibli. Jiste, v prirode take, ale jenom potud, jestli zkoumani prirody podrobime poselstvi Bible, jestli se ocima bible budeme divat na prirodni jevy. Opacny postup je spatny. Nemuzeme se divat na bibli ocima vedy, protoze pak poselstvi bible rozbijeme.

Napriklad ono poselstvi o prirodnim vyberu. Muzeme rici, ze tento vyber funguje. Pak mame dve moznosti, bud se z tohoto hlediska podivat na Bibli a budeme se snazit evolucni teorii vmacknout do biblickeho poselstvi, anebo se na tot zjisteni podivame ocima Bible. A pak muzeme rici, ze takovyto svet zalozeny na prirozenem vyberu vznikl jako dusledek Adamova cinu...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 19. červen 2011 @ 23:07:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jestli se ocima bible budeme divat na prirodni jevy. Opacny postup je spatny.

Tedy kdy budeme přepisovat učebnice přírodopisu? Netopýr v Bibli je popisován jako pták, kdežto přírodopis si dovolil netpýra zaškatulkovat jako savce.

Nemuzeme se divat na bibli ocima vedy, protoze pak poselstvi bible rozbijeme.

Nemyslím si, Bible je mocné slovo Boha. A nejde to poselství rozbít tím, že se na ní budeme divát vědecký. Aspoň já mám přesně opačnou zkušenost Bibli mám rád. Jednou se kamoš zmínil o další evangeliích a tak jsem začal pátrat a "vědecký" k tomu přistupovat. Samozřejmě asi ne v míře jako profesoři či odborníci na slovo vzaté. Po nějaké době jsem zjistil, že mám rád ještě více evangelia z Písma než předtím. Podobně to vidím i v metodách čtení Bible, jakoukoliv metodu jsem zvolil ve čtení (psal jsem o tom článek) tak mi Bible ukázala ještě větší skutečnosti a hlubinu poselství Bible.

ono poselstvi o prirodnim vyberu. Muzeme rici, ze tento vyber funguje. Pak mame dve moznosti, bud se z tohoto hlediska podivat na Bibli a budeme se snazit evolucni teorii vmacknout do biblickeho poselstvi, anebo se na tot zjisteni podivame ocima Bible. A pak muzeme rici, ze takovyto svet zalozeny na prirozenem vyberu vznikl jako dusledek Adamova cinu...

S tím nesouhlasím, že buď je to tak nebo onak. Mám za to, že je to složitější než se může na první a bezmyšlenkový pohled jevit.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:16:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Tedy kdy budeme přepisovat učebnice přírodopisu? Netopýr v Bibli je popisován jako pták, kdežto přírodopis si dovolil netpýra zaškatulkovat jako savce.

Carl Linne zil osmnacset let po Kristu. Tezko vycitat Bibli, ze nerespektuje jeho cleneni druhu...

Pak se musime ptat, jestli nas pojem "ptaci" je totozny s biblickym pojmem ptaci, jestli v Bibli treba ten pojem neznamena spise "letavce," nez ptaky...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Úterý, 21. červen 2011 @ 22:39:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak se musime ptat, jestli nas pojem "ptaci" je totozny s biblickym pojmem ptaci, jestli v Bibli treba ten pojem neznamena spise "letavce," nez ptaky...

No jo ale jak to zjistíme? Až do Bible nevnášíme něco co tam není jen proto aby nám to sedělo k naší hypotéze. Dovolil jsem se podivám do některých překladů a zde jsou informace co jsem zjistil:

Jeruzalémská Bible: netopýr jako pták;
Český studijní překlád:netopýr taktéž zařazen do ptactva (poznámka zmiňuje, že může být považováno za letavce.
Bible Kralická: stejný výsledek jako Jeruzalémské Bible
Český ekumenický: netopýr jako letajicí živočích
Biblia Gdańska: netopýr taky patří mezi ptactvo
King James Bible: netopýr jako drůběž.

Takže jdem přepisovát učebnice biologie nebo máme lidé vyrazí do ulic s transparenty přírodopis nám lže? Nebo si domyslíme že biblický pojem ptáci je něco jiného je něco než když kdokoliv jiný by to prohlásil? Nebo vztah mezi přirodou a Bibli je poněkud jinak než se na první pohled může jevit?

Demagogu položil jsi zde některé dobré otázky na které stojí za to se zamyslet a zkoumat a hledat odpovědí. Dovolíš, že se taky zeptám: Myslíš, že dobrý Bůh, který stvořil vše co pak bylo dobré zvířata co pozdějí se stála dravá a masožravá s takovou výbavou (ostré zuby, způsob trávení, silné končetiny atd.) jen k tomu aby se živili bylinami, trávou, ovocemi?      


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:19:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: A nejde to poselství rozbít tím, že se na ní budeme divát vědecký.

Myslim si, ze jde ji takto rozbit. Proc se vedecky divat pouze na stvoreni a ne treba na zmrtvychvstani? Muzou podle vedy ozit suche kosti?  Je zmrtvychvstani v soualdu s vedeckym poznanim sveta? A jestlize neni, tak proc se duvat vedecky pouze na stvoreni a ne treba na zmrtvychvstani?

Pan ma zbyde onen "vesmirny otisk Kristova zivota s vecnou platnosti," nebeske turinske platno. Nic ziveho, jenom mrtvy otisk na mrtve tkanine...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 22:45:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslim si, ze jde ji takto rozbit. Proc se vedecky divat pouze na stvoreni a ne treba na zmrtvychvstani? Muzou podle vedy ozit suche kosti?  Je zmrtvychvstani v soualdu s vedeckym poznanim sveta? A jestlize neni, tak proc se duvat vedecky pouze na stvoreni a ne treba na zmrtvychvstani?

Pan ma zbyde onen "vesmirny otisk Kristova zivota s vecnou platnosti," nebeske turinske platno. Nic ziveho, jenom mrtvy otisk na mrtve tkanine...

Vždyť pokud vím, tak na turínské plátno se věda divála a zkoumála. Zdaleka se nedivá jen na stvoření. Dle mého uchopení skutečnosti ožít suché kosti a zmrtvýchvstání je v souladu s vědeckým poznáním světa. Je to z důvodu, že i teologii i biblistiku považují za vědy.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 17. červen 2011 @ 10:53:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Já přírodu vidím jako odraz Boha.

Otazka je, nakolik vernym je priroda odrazem Boha a nakolik je pokriven hrichem. Vzdyt i Buh o prirode rika, ze pokazila svoji cestu (Gn 6,12), ze tedy neni takovy, jakym ho zamyslel mit, takovy, jakym vysel z Jeho Rukou ve chvili, kdy Jej stvoril.

Jestlize je priroda tedy pokazena  apokrivena hrichem, pak buh, ktereho vydedukujes odrazem v teto prirode, bude bohem stejne pokrivenym a pokazenym, jako ona priroda poddana umiranim. Pravy Buh je Zivot, prirode vsak vladne Smrt. Proto verny obraz Bozi dostanes jenom tehdy, kdyz se na to, co zjistis v prirode, podivas ocima Bible...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Neděle, 19. červen 2011 @ 23:23:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jestlize je priroda tedy pokazena  apokrivena hrichem, pak buh, ktereho vydedukujes odrazem v teto prirode, bude bohem stejne pokrivenym a pokazenym, jako ona priroda poddana umiranim.

Tento krok považují za chybný a především logicky. Protože platí že příroda je odrazem Boha ale už neplatí že Bůh je odrazem přírody.
Má se to jako s výrokem: Když bude dneska pršet, tak půjdu do práce. ale už se neřeší a může být pravdivé ale i nepravdivé že půjdu do práce když nebude pršet.

Proto verny obraz Bozi dostanes jenom tehdy, kdyz se na to, co zjistis v prirode, podivas ocima Bible...

Smíchal jsi dvě moje slova co jsem použil pro jiné vyjadření. Mám to brát tak že obraz a odraz považuješ za synonyma?  Abych vysvětlil v čem vidím rozdíl mezi obrazem a odrazem. Odraz pouze odráží jev či skutečnost. Když budu dělat různé obličeje před zrcadlem tak se odrazí ty obličeje ale již tam bude chybět moje city, smysly, uvažování atd. A na oplátku když malíř maluje obraz může tam zakomponovat svůj smutek nad ztrátou milované osoby ale zároveň třeba touhu po optimismu že část obrazu bude ve světlých barvách.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:24:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: Tento krok považují za chybný a především logicky. Protože platí že příroda je odrazem Boha ale už neplatí že Bůh je odrazem přírody.

A jaktoze ne? Jestlize je priroda odrazem Boha, podobne jako me "ja"v zrcadle odrazem mne, pak pozorovanim odrazu Boha pozorujeme primo Boha.

Opet: Nelze oddelit viru od skutku z teto viry vyverajici, nas charakter od nasich cinu, protoze na ovoci se pozna vira a na nasich skutcich se pozna nas charakter... Nas charakter se odrazi na nasich skutcich a nase skutky pak svedci o nasem charakteru...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 22:28:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jaktoze ne? Jestlize je priroda odrazem Boha, podobne jako me "ja"v zrcadle odrazem mne, pak pozorovanim odrazu Boha pozorujeme primo Boha.

Opravdu není Bůh větší a lepší od přírody? Není stvořitel nad stvořenými věcmi podobně jako hrnčíř nad hlínou?


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:27:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Re: odraz a obraz...

Ja spise v teto souvislosti premyslim nad vztahem vira-skutky, nebo charakter - ciny. Vira se odrazi na skutcich, charakter na cinech a ciny pak svedci o charakteru a skutky o vire...

Ano, v nasi diskuzi jsem vnimal odraz a obsah jako pojmy synonymni...


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 18:30:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pak mi jde o otazku: O jakem charakteru by svedcil svet stvoreny tak, jak jej popisuje darwinismus? Jak je takovyto charakter v souladu s tim, jak Boha Zjevuje Bible?

Stvoreni Sveta Zjeveneho v Bibli take odrazi Bozi Charakter. Ale tento charakter je zcela jiny nez charakter boha z darwnismu a vice, podle meho subjektivniho nahledu, odrazi Bozi Charakter zjeveny v Bibli a v Kristu Jezisi.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 22:34:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím darwinista nejsem. Demagogu chceš na mně tak dlouho tlačít až proti svému svědomí ti začnu přikyvovat a začnu ti lhát? Nechceš raději toho nechat? Začínám se cítit, že pokud ti nepřikývnu tak čím dál více na mně budeš tlačit. Je to můj pocit a vím, že i pocity můžou být mylné, byl bych proto rád kdybych se v tomto pletl.

A já mam za to, že darwinismus je čistě biologická teorie a charakter nebo otázku boha či Boha vůbec neřeší.


]


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prosba o odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 20. červen 2011 @ 22:39:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Demagogu ale já jsem mluvil, o odraze a obraze. Nikoliv o odrazu a obsahu. Promiň ale nevím jak dál pokračovát v diskuzi když se obraz zamění obsah a když subjektivně vidím rozdíl mezi obrazem a odrazem a druhá strana mi nevysvětlí kde je chyba v tomto mém subjektivním myšlení.


]


Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy