Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 569 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116629765
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha
Vloženo Čtvrtek, 04. únor 2010 @ 18:32:13 CET Vložil: Stepan

Sebeobrana poslal eleazar

Hospodin mu řekl: „Teď sestup, potom vystoupíš spolu s Áronem; ale kněží ani lid nesmějí proniknout a vystoupit k Hospodinu, aby se na ně neobořil.“
Exodus 19,24

K Hospodinu tehdy toho krásného dne nesměli pronikat jistí živlové, jelikož to bylo v jejich vlastním zájmu. Jednalo se o prakticky celou populaci a nutno dodat, že je v zájmu všeho lidstva, aby se Hospodin obecně příliš neobořoval. On je Bohem Všemocným, a když se oboří, tak je lepší být raději hodně daleko odtamtud, bez ohledu, jestli s tím máme cokoliv společného, protože Jeho hněv obvykle bývá strašný.


Všimněme si použitého slova proniknout. V řečtině je patrno, že se jedná o násilný či vynucený akt. Něco, čeho je možno dosáhnout s použitím síly či moci. Rozhodně nejde o přátelskou návštěvu, dohodu či prosbu. A je tomu potřeba zabránit......aby se Hospodin neobořil. Nikdo z nás to přeci nechce.

Jak to vidí Ježíš?
nejspíš někoho překvapím, ale Ježíš toto sloveso taktéž používá, a to ve dvou proslovech:

.....
Zákon a Proroci až do Jana; od té chvíle se zvěstuje království Boží a každý si do něho vynucuje vstup. Spíše pomine nebe a země, než aby padla jediná čárka Zákona.
.....

Lukáš 16,16-17

.....
Ode dnů Jana Křtitele až podnes království nebeské trpí násilí a násilníci po něm sahají. Neboť všichni proroci i Zákon prorokovali až po Jana.
.....
Matouš 11,12-13

Ježíš ukazuje na Zákon a proroky. To je překvapení. Žádné plytké řeči o všeobecné milosti, nekončícím odpuštění, ale jasná pravda, která pohladí po duši.
Existují určití lidé, kteří mají zájem se vecpat někam, kam se vecpat nesmějí, protože by to bylo pro všechny jen horší. A tito lidé jsou ochotní použít všechny dostupné prostředky, aby se jim to povedlo. Byť by to vedlo ke zkáze všech včetně jich samých.
A zákony v širším slova smyslu (hebrejština má pro ně 4 různé výrazy) jsou na světě od toho, aby výše zmíněné existence držely v přijatelných mantinelech.
Zákon není špatný, naopak, má nezastupetelnou roli. Chrání hodné a pracovité lidi před těmi ostatními (1Tm 1,8-10). Musíme si bezpodmínečně uvědomit, že ne každý chce být řádným občanem, dobrým křesťanem a platným článkem společnosti. Jsou tu i ti ostatní a jejich zájem je popsán ve výše zmíněných verších. A k čemu by to vedlo si dovedeme představit.
Navíc nezapomínejme ani na lidi, kteří by třeba i chtěli stát na té správné straně, ale objektivní okolnosti je tlačí spíše naopak, a pro tyto lidi je zákon neocenitelnou pomůckou (Ga 3,19).



Podobná témata

Sebeobrana

"Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Čtvrtek, 04. únor 2010 @ 22:32:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nevšiml jsem si že by zákon dokázal ochránit hodné a pracovité před těmi ostatními. Naopak vidím, že když hodný a pracovitý člověk celý život odvádí státu část mzdy na svůj důchod a na zdravotnictví, tak mu stát ten důchod rozpustí v rozpočtu aby byl rozpočet "vyrovnaný", nemocnice prodá za babku kamarádům a strejčkům, a hodnému pracovitému člověku řekne že komunisti byli zločinci a že dnes se o svůj důchod a léčbu má starat každý sám. Kde je ten váš zákon?



Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. únor 2010 @ 01:34:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
   Nesmíš tolik věřit novinářům.

   Spousta lidí si u nás část mzdy odvádí na svůj důchod, ale to nesouvisí se žádným rozpouštěním v rozpočtu (zatím, protože ještě nezačaly krachovat důchodové fondy, to teprve přijde). Naprostá většina lidí u nás si ale část své mzdy na svůj důchod neodvádí a nikdy neodváděla, protože totálně všechno prožerou a své děti vychovají tak, že se o ně nepostarají a pak jsou odkázáni na sociální dávku, které se říká důchod.

  A na tento důchod platí docela jiní lidé, než ti, co tento důchod dostávají. A za tohle ale může stát jen zprostředkovaně, a to že k takto nesmyslnému postoji lidi vychovává, aby byli závislí na dávkách. A je hloupost lidí, že mu na to skočí. A že žijí spotřebním, sobeckým způsobem života a nemyslí ani na svoji budoucnost, natož pak na budoucnost svých dětí.


]


Re: Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Pamplon v Pátek, 05. únor 2010 @ 07:37:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Novinářům nevěřím už od té doby co nám tvrdili že se musí pálit obilí protože je přebytek, a za pár týdnů potom nám řekli, že se na celém světě musí zdražovat potraviny protože je nedostatek, a krátce na to vypukla krize.

Podle toho co píšeš, asi nevíš, že podle zákona odvádí část své mzdy do státního důchodového systému úplně každý. Jenže zatímco za komunistů byl státní rozpočet stále na nule a z důchodového fondu se vylácely důchody, dnes je státní rozpočet nepřetržitě v mínusu o stovky miliard ročně, a důchodovým fondem, se jen opticky snižuje schodek rozpočtu.

Jestli si někdo kromě toho platí své vlastní důchodové připojištění u soukromé firmy, je to jen důkaz, že není úplný debil, ale o tom jsem vůbec nemluvil.

A toto je můj poslední příspěvek na GS. S lidmi, kteří nemají elementární přehled o realitě světa ve kterém žijí, a kterým se musí vysvětlovat že 1+1=2, nedokážu pokračovat v diskuzi. Nechte si svůj zákon, já ty vaše zákony nepotřebuju.


]


Re: Re: Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blah (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 05. únor 2010 @ 09:25:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Psal jsi:

... pracovitý člověk celý život odvádí státu část mzdy na svůj důchod...

  A na to jsem reagoval já. Takže sis to nějak popletl ty. Proto říkám, že bys neměl věřit každé kravině co novináři v Rudém Právu napíší. Státu nikdo na svůj důchod neodvádí ani korunu, státu odvádí ti, co vydělávají, peníze na důchod těch, co jsou v důchodu. Říká se tomu průbežný systém.

   To, co člověk v takovém systému odvede na důchody pak s tím, co dostává, téměř nesouvisí. Když tedy někdo odvádí na cizí důchody 50 tisíc ročně a jiný milion ročně, dostanou za třicet let oba skoro stejný důchod. Tomu se zase říká "solidarita".

   Já s těmito věcmi nesouhlasím stejně, jako ty (tedy souhlasím s jejich principem, ale ne s jejich mírou). A toto je můj poslední příspěvek na GS. S lidmi, kteří nemají elementární přehled o realitě světa ve kterém žijí, a kterým se musí vysvětlovat že 1+1=2, nedokážu pokračovat v diskuzi, když si ještě ke všemu myslím, že taky může být 1+1=10, jak mne to naučila odloučená sekta programátorů.

  Ale tobě doporučuju, aby ses lží, které jsi přijal do svého života, zbavil. Z toho, co píšeš to bude tvůj problém. Když začneš Ježíši Kristu věřit víc, než tomu, co ti někdo naládoval do hlavy, začneš věřit, tomu, co Ježíš řekl, věci se změní. Asi odpovíš že toho nejsi schopen. Tak o ten dar víry popros. Asi odpovíš, že už jsi prosil. Tak vytrvej.


]


Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 05. únor 2010 @ 07:35:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavá je z tohoto úhlu pohledu i stavba babylonské věže a důvody které vedly naší pramáti k tomu aby okusila jablko ze stromu poznání dobrého i zlého. V těchto případech je motiv jasně nastíněn a nemá s touhou po spáse a odpuštění nic společného. Je  lepší abychom se zbytečně nepokoušeli koukat Pánubohu do rukávů a pod pokličky a počkali jestli nám své motivy objasní sám, pokud bude mít chuť a důvod tak učinit. Zvlášť opatrný bych byl v otázce posuzování toho kdo před Boží tvář patří a kdo ne.

Vámi uvedeným citátům také odpovídá to že přes všechno utrpení a bolest z odloučení od Boha odmítají duše odpustit Očistec dokud nejsou zcela očištěny. Ten kdo přijme Kristovo Milosrdenství a má podíl na spáse cítí že před svatou tvář nemůže předstoupit nic co není zcela čisté.




Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Pátek, 05. únor 2010 @ 08:07:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
.........odmítají duše odpustit Očistec dokud nejsou zcela očištěny.

Pokud nás Synova smrt přivedla k dokonalosti před Bohem Otcem, pak je očistec církevní výmysl!


]


Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 05. únor 2010 @ 07:45:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--K Hospodinu tehdy toho krásného dne nesměli pronikat jistí živlové, jelikož to bylo v jejich vlastním zájmu. Jednalo se o prakticky celou populaci a nutno dodat, že je v zájmu všeho lidstva, aby se Hospodin obecně příliš neobořoval. On je Bohem Všemocným, a když se oboří, tak je lepší být raději hodně daleko odtamtud, bez ohledu, jestli s tím máme cokoliv společného, protože Jeho hněv obvykle bývá strašný--


:-)na papíře v dávných příbězích určitě.Ono u všudypřítomného Božstva je skutečně problém k němu nepronikat,pro člověka prakticky  nemožná věc....


Jak to vidí SZ :

Pak Mojžíš a Árón, Nádab a Abíhú a sedmdesát z izraelských starších vystoupili vzhůru. Uviděli Boha Izraele. ... Ale nevztáhl ruku na nejpřednější z Izraelců, ačkoli uzřeli Boha; i jedli a pili“ (Ex 24,9-11).



jak to vidí NZ:

Boha nikdo nikdy neviděl, ale jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.

 



Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Pátek, 05. únor 2010 @ 07:55:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nulo,
Kdo viděl Krista, viděl Otce.


]


Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 06. únor 2010 @ 01:13:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není nutno zabraňovat lidem k přístupu k Hospodinu, nejsme na vrcholku Sinaje, kde bylo moře podobné safíru a hrom a blesk i oheň.
Daný text se týkal situace před více než třemi tisíci lety a na jenom místě.
Dnes nemáme odbojné skupiny jako v poušti pod Sinajem.
Není dobře interpretovat vytrhnutou myšlenku typu ´setkání s Hospodinem´ a zakazovat k němu přístup.
Vede to k myšlence, že by někteří lidé neměli přistupovat k Hospodinu. A to je poňoukání ne od Boha ani od Spasitele, který chce přivádět lidi k Bohu.
Žalm: 84, 11 Nebo Hospodin Bůh jest slunce a pavéza; tuť milosti i slávy udílí Hospodin, aniž odepře čeho dobrého chodícím v upřímnosti.
ale ve službě stánku praví
Numeri 17, 13 Kdožkoli blízko přistoupá k příbytku Hospodinovu, umírá. Všickni-liž smrtí zhyneme?

Na základě toho byla určena pravidla pro službu Levitů, kterým právě bylo uloženo přibližovat se ve stánku k Hospodinovi...
Proto se nemáme ohlížet na okolnosti v poušti, ježto naše obcování je už duchovní.
Slova o nepřistupování se již nehodí a nejméně taková, aby se lidé rozlišovali, kdo smí a kdo nemá.
Všichni máme duchovně předstupovat k Bohu. A ten je dokonce lepší než lidští otcové:
Lukáš 11: 10 Neb každý, kdož prosí, béře; a kdož hledá, nalézá; a tomu, kdož tluče, bude otevříno.
11 Kterého pak z vás otce prosil by syn za chléb, zdali kamene podá jemu? Aneb za rybu, zdali místo ryby dá jemu hada?
12 Aneb prosil-li by za vejce, zdali podá jemu štíra?
13 Poněvadž tedy vy, zlí jsouce, umíte dobré dary dávati dětem svým, čím více Otec váš nebeský dá Ducha svatého těm, kteříž ho prosí?
A máme mít ´smělé doufání´, podle
1. Janův list 5, 14 A totoť jest to smělé doufání, kteréž máme k němu, že začež bychom koli prosili podle vůle jeho, slyší nás.



Re: Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 06. únor 2010 @ 19:25:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vede to k myšlence, že by někteří lidé neměli přistupovat k Hospodinu. A to je poňoukání ne od Boha ani od Spasitele,

Omyl prosím. Podívej se, co pravil Spasitel, že si svévolníci vynucují vstup, neřekl, že by tito tam ten vstup mít měli.
cituješ Žalm: 84, 11 milosti i slávy udílí Hospodin, aniž odepře čeho dobrého chodícím v upřímnosti.
A co ti ostatní, co v upřímnosti nechodí - o tě se právě mluví!

Proto se nemáme ohlížet na okolnosti v poušti, ježto naše obcování je už duchovní.
Všichni máme duchovně předstupovat k Bohu.
Správně mluvíš v v první osobě. MY ano. Ale ti ostatní, ti ONI, ti rozhnodně ne. Tím by zaniklo rozdělení na MY a ONI, rozuměj učedníci Páně versus Jeho odpůrci, případně Boží straníci vs. Jeho protivníci.
A to přece nechceš? Logicky Ti dojde, že z trojce Bůh, MY, ONI by z tohto stavu profitovala jen jena strana. Hádej která.


]


Re: Re: Re: Některým .. je nutno omezit přístupk Bohu ale to by bylo na jejich škodu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 06. únor 2010 @ 23:08:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se s láskou dívám na ty ´ostatní´, tedy na TY ONY, kteří blíže teprve přijdou. Když se jim toho dostane, aby se SRDCEM a vírou přiblížili. Tady nejde o stav před Sinajem, kde mohli fyzicky vystoupit na posvátnou horu a byli by v nebezpečí. Navíc jim podsouváš, že by z přiblížení mohli profitovat. Nedopřál bys jim, aby ´´se hříšník obrátil a živ byl´´, jak říkají proroci?
Máme tu zjevení Hospodina jako na Sinaji? A tak tedy pominula možnost i důvod, aby se fyzicky přiblížili a o to tam šlo.
Dnes není důvod a ani možnost. Na Sinaji je pravoslavný klášter svaté Kateřiny. Minulost minula.
Přetahovat situaci do dneška nelze. Ale trváním na tom, že se ´někteří nemohou přiblížit´ vede k dumání : on a my, a to my jsme ti dobří, někteří nejsou dobří, tedy aby se ani nepřibližovali. Ne proto, aby se nemohli spasit – ale prý aby neškodili druhým. Místo lásky je odehnat? jako dobytek za elektrický ohradník? Ale Ježíš volá všechny.
Takže se neobávejme, že by někteří mohli profitovat, a oni stejně nemohou, když se nepřiblíží nejprve srdcem a vůlí (když by nechtěli).
A profitování přeji hlavně Hospodinu, když udělí spásu všechněm.


]


Re: Některým lidem je nutno omezit přístupk Bohu v zájmu všeobecného blaha (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastan@quick.cz) v Neděle, 07. únor 2010 @ 18:12:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Eleazare, obávám se, že jsi nepochopil správně slova P. Ježíše. Ve SZ platilo, že každý Izraelita musel jednou ročně dojít do Jeruzaléma složit oběť za hřích, bez ohledu na to, či se cítil vinný či ne. V NZ k Bohu máme přístup všichni na základě víry a jenom ti, kteří o to stojí (rvou se o spásu) dosáhnou cíle. Proto P. Ježíš mluví o zákoně a prorocích jenom do Jana, protože Jan Křtitel začal hlásat milost a odpuštění hříchů na základě víry a křtu a ten přijímali ti, kteří o to stáli. Ovšem i tehdy byli vykukové, svědčí slova Janova. Další slova na to navazují tj. vcházet přez těsnou bránu, kde je tlačenice a pokud chceme dopředu musíme být "násilníci". Pokud by slova P. Ježíše znamela zamezení přístupu k Bohu některým lidem, pak nemluvme o spravedlnosti a rovnosti, ale o vyvolení, se kterým absolutně nesouhlasím.
rastan



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy