 |
Zaznamenali jsme 112029129 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal brusle7 Proces odpuštění: Odpuštění je proces. Proces trvá, není okamžitou záležitostí, a čas je proto jeho velmi důležitou součástí. Obvykle pomáhá zpracovat události a situace, které člověka zranily. Duše člověka postupně prochází někdy i bouřlivými emocemi, které k této situaci patří.
Někdy není jednoduché unést, že proces odpuštění není ještě dokončen a zejména v křesťanském prostředí se stává, že okolí tlačí na toho, jemuž bylo ublíženo, aby už konečně odpustil. Byť je to pochopitelné, tento postoj není příliš šťastný. Může vést k tomu, že ten, jemuž bylo ublíženo, slovně sice odpustí, ale takzvaně „nezapomíná“. Jinými slovy vlastně doopravdy neodpustí, jen se navenek podřídí tlaku a očekávání okolí. Obecně lze říci, že jakýkoli tlak proces odpuštění zbrzďuje, anebo dokonce zastavuje.
zdroj : https://proboha.cz/magazin/zivot/brana-cb-cz/2020/05/odpustit-neni-vubec-jednoduche/
Dodávám, že mně osobně vždy velmi pomáhala v tomto procesu k plnému odpuštění (včetně zapomenutí) změna chování toho, kdo se dopouštěl útoků a či špatného chování vůči mne nebo okolí.
V prostředí (např. klasicky v některých sektách s fanatickými prvky) , kde jsou lidé účelově tlačeni k formálním omluvám (tj. k omluvám všeobecným, neadresným, s podmínkami "pokud" apod.) a špatné chování pak dále pokračuje, je proces odpuštění také možný, ale probíhá jinak: odpuštění ano, modlitba za útočníka ano, ale zároveň TRVÁ i ostražitost a nedůvěra ANO. Takto podobně to funguje běžně i u trestných činů - nedůvěra k pachateli a represe od společnosti, pokud nedojde k opravdovému vnitřnímu obrácení a ke změně jednání.
|
poslal Nepřihlášený Dne 28.10. 2020 byl zde na GS vložen můj článek MŮŽETE MI NĚKDO PORADIT? V tomto článku jsem uveřejnil odkaz na video "Poděkování statečným lékařům" na adrese:
Hned v prvním komentáři k tomuto článku jsem byl uživatelem LD osočen z konspiračního myšlení vzdor tomu, že můj kratičký článek nic konspiračního neobsahuje. Pokud jsem zde různými hulváty napadán, přijímám to. Ale proti tomu, že byla v komentáři mého článku napadena i Lenka, už musím protestovat.
Cituji LD:
"Aha, tak konspirátoři už narazili na novou metodou instalace sledovacích nano-čipů: dají se instalovat pomocí dlouhé špejle, která se strká do nosu -"
"Speciálně pro LenkuM zde na ukázku vypíchnu blbost, kterou tento článek začíná."
Nikde v tomto článku jsem se ani nedotkl metody instalace sledovacích nano-čipů.
Můj článek, vážený pane LD začíná takto:
"Přátelé:
Ve videu na adrese níže, je v čase od 11:24 do 11:42 uveden sestřih projevu pana ministra Prymuly, který obsahuje významné přeřeknutí."
Dovolím si ocitovat úvodní odstavec byzantského katolického patriarchátu, na adrese uvedené výše:
"Byzantský katolický patriarchát, který hájí základní pravdy křesťanské víry a morálky s bolestí konstatuje, že přestože hlas pravdy odvážných lékařů již jasně zazněl, koronapsychózu se zatím nepodařilo zastavit a trvá i hrozba vakcinace, směřující k čipizaci."
Ještě jednou pro pana LD:
"trvá i hrozba vakcinace, směřující k čipizaci."
Stačí to pane LD??? Nebo se mám speciálně pro vás ještě jednou opakovat???
Nechápu proč diskusi o čipech vnucujete Lence, která o ni vůbec neprojevila zájem. Mě připadá (pokud jde o čipy), že je daleko přínosnější ocitovat pár Myslivcových větiček:
"Kvantová fyzika je budoucnost a pole neorané. Proto existenci RFID nanočipů nelze do budoucna vyloučit. Vlnová délka, velikost dipolu, čtvrvlného, půlvlného omezující miniaturizaci, ano Oko, to je sice správný, leč zastaralý fyzikální argument, který platí v klasické fyzice. Když se podařilo vyřešit problém s driftováním elektronů v procesorech, nedělám si iluze, že miniaturizaci nanočipu zastaví velikost antény."
Myslím si, že pokroky nanotechnologií jsou před veřejností z pochopitelných důvodů utajeny.
* * * Pokud jde o přeřeknutí pana ministra Prymuly:
Uživatel LD obohatil diskusi nalezením dotyčného rozhovoru v archivu ČT1. Rozhovor je na adrese:
Jsem rád, že jsem si mohl prohlédnout originál, protože s každou kopií roste chyba. Přehrával jsem si tyto partie při různé hlasitosti s otevřenýma i zavřenýma očima a rozhodoval se mezi "oček" a "očip", tak jak se v komentářích mého článku dohadoval pan LD s odpadlíkem od Krista Votou.
Za techniky, kterou jsem měl k dispozici a aplikovaných metod, jsem slyšel "očip", téměř 2 x častěji, než ˇoček". Samozřejmě, není to stoprocentní, protože měl pan ministr Prymula přes ústa roušku zakrývající i část tváře, a tudíž jsem nemohl jeho slova odečíst ze rtů.
Pokud o mne jde, tak celý život jsem se učil naslouchat, protože jsem musel. Pokud se mnou někdo mluví, tak mě zajímá proč a co mi říká, a proč mi to říká právě teď.
Velice důležité jsou nonverbální projevy (změna šíře zornic, náhlé opocení čela či rukou, náhlá změna barvy tváří, intonace hlasu, sahání si na nos, či na temeno hlavy, změny vůně/zápachu vydechovaného vzduchu, rychlost dýchání, vyhýbání se pohledu, polykání, dívání se na hodinky), atd. A přitom sleduji projev osoby jíž naslouchám a průběžně vyhodnocuji to, co mi osoba říká, zda se mému pohledu nevyhýbá. Snad mohu říci, že v řadě případů mi osoba řekne nonverbální komunikací více, než slovy. A o to, jsem byl při projevu pana ministra ochuzen. Jen jsem postřehl, že po tom přeřeknutí byl pan ministr Prymula mírně vyveden z konceptu.
Avšak nemohl jsem si nepovšimnout, že se ani jednou nepodíval do kamery. Z praxe vím, že pokud někdo něco tají, tak úsilí se neprořeknout, ho stojí příliš mnoho energie, což může vést právě k tomu, že se prořekne. Prostě neuhlídá tok svých myšlenek. V žádném případě nechci ani vzdáleně tvrdit, že právě toto se přihodilo panu ministrovi - prostě už jen z toho důvodu, že jsem u rozhovoru nebyl. Tedy mohu se zajisté mýlit, stejně jako se mohl mýlit komentátor či tvůrce videa, a to za předpokladu, že užil přibližně stejných metod jako já.
Pokud však o mne jde, tak tento rozhovor na mě zanechal velmi temný dojem. BA
|
poslal Nepřihlášený http://uogcc.org.ua/cz/
V této souvislosti si musím položit tuto otázku:
Je Ukrajinská pravověrná řeckokatolická církev extrémně radikální - anebo jsou české křesťanské církve extrémně vlažné a lhostejné?
BA
|
poslal Nepřihlášený Velice jsem znepokojen tím, že vláda má najednou takovou pravomoc, že může diktovat církvi, zda může nebo nemůže provádět bohoslužebné shromáždění. Církev tady byla již hodně dávno a od začátku své existence prohlašovala, že bude vládě poslušná jen tehdy, pokud její nařízení nejsou v rozporu s tím, koho prohlašuje za svého jediného Kyrios. Takže svá pravidla církev nastavila již dávno. Prohlásit Ježíše za Krále nebyl náboženský ale politický projev, který vedl k jistým následkům.
I přesto, že můžeme souhlasit s vyhlášením karantény a z tohoto důvodu bohoslužby dobrovolně neprovádět (obávám se slova zrušit), jsem znepokojen pokorným přijetím přímého zásahu vlády do věci církve. Najednou se ukázalo, že všechny rozhovory o odluce státu od církve jsou jen slova, a v případě potřeby vláda bez problémů může najít dobrý důvod k diktování a nařizování toho, jak se má církev zachovat.
|
poslal dzehenuti Merkelová z nás dělá blázny...naoko řekne STOP imigraci a v zápětí sem pozve další miliony.
|
poslal Dzehenuti Zvrácenost placená z veřejných peněz - Ježíš znásilňující muslimku
|
poslal Nepřihlášený Uvádzame stanovisko Rady Apoštolskej cirkvi na Slovensku k článku, ktorý je zverejnený v týždenníku Plus7dní:
Redakcia Plus7dní, ktorá nás oslovila ohľadom zodpovedania otázok za Apoštolskú cirkev, uverejnila článok bez možnosti preveriť, či vôbec ide o člena našej cirkvi a či sú vyjadrenia druhej strany (matky 34 ročnej ženy dcéry) pravdivé. Redaktorka, Monika Mikulcová, ktorá nás kontaktovala a článok napísala, sa vyhla priamej odpovedi, o akú rubriku ide. Následne po prečítaní si celého článku sme v našej reakcii vyjadrili nesúhlas so zverejnením v rubrike "Sekty", nakoľko je Apoštolská cirkev na Slovensku štátom uznanou kresťanskou cirkvou a pôsobí na Slovensku od začiatku 20. storočia. Autorka článku uvádza neoverené informácie, dohady a priamo znevažuje dobré meno našej cirkvi. Apoštolská cirkev na Slovensku úzko spolupracuje s ostatnými kresťanskými cirkvami na Slovensku, má dobré vzťahy s miestnymi samosprávami a zapája sa do verejného života. Ohradzujeme sa voči každému spochybneniu vierouky založenej na biblických princípoch a nesúhlasime so zverejnenými klamstvami. Apoštolská cirkev na Slovensku považuje rodinu za základ spoločnosti. Vedie ľudí k odpusteniu, k zmiereniu v oblasti rodinných vzťahov, k zdravému životu a kresťanským hodnotám. http://www.acsr.sk/
|
poslal Nepřihlášený Keď sa pred niekoľkými rokmi objavila na internete elektronická verzia
diplomovej práce Aleša Franca, v ktorej sa zaoberal históriou
a teológiou „adventizmu“, obrátilo sa na vedenie cirkvi niekoľko
kazateľov s otázkou, či budeme na niektoré zjavné nepresnosti a autorove
subjektívne závery reagovať.
|
poslal Nepřihlášený Tomáš Plechatý otevřený dopis členům sboru CASD Kladno20. září 2014 Bratři a sestry,všem vám dnes oznamuji, že jsem se rozhodl vzdát svého členství v Církvi adventistů s.d. Odcházím, protože jednak už nevěřím mnoha věroučným bodům, kterým adventista určitě musí věřit, má-li být adventistou. Za druhé proto, že nevěřím, že by církev adventistů celosvětově v dohledné době změnila své učení, abych mohl zůstat adventistou a přitom si zachovat věroučně čisté svědomí. Za třetí odcházím, protože takto žiju již delší dobu v rozporu s církevním řádem, který zakazuje přijímat jakékoliv světlo z bible, které by narušovalo byť jediný pilíř naší věrouky. Své rozhodnutí jsem dlouho zvažoval, mám v něm však po modlitbách pokoj. Nechci tu zůstávat a při každém studiu bible opakovat rozpory, které v chápání bible vidím mezi sebou a učením církve.
|
poslal Nepřihlášený Teď je čas na odchod do Vašeho nového prostředí. Před krokem 1 se ujistěte, že máte vše připraveno. Po rozhovoru z kroku 2 jděte za nimi. Brečte, křičte, třepejte se, nechte se obejmou, dělejte cokoliv, co Vám pomůže se ventilovat. Běžte někam, kde Vás vaše rodina a adventističtí přátelé nenajdou.
|
poslal pozorovatelnik Uprchlík z Iráku: Dle islámu je správné zabíjet křesťany, židy i ateisty. Nechci, aby muslimové zničili vaši zemi jako tu mou.
|
poslal Nepřihlášený „Rád bych v tomto bodě pohovořil o každodenní bezmocnosti, když vidíte,
jak do supermarketu vejde nějaký člověk, vezme si z regálu zboží,
projde kolem pokladny bez placení a dá pokladní jasně najevo, co se jí
stane, když zavolá policii. To samé na ulici; když po ní prochází
skupina pěti těchto individuí po chodníku, ostatní jim musí jít z cesty.
Když čekáte na zelenou, je nutné se dívat přímo před sebe. Když se
totiž náhodou na někoho z nich podíváte, riskujete, že k vám přistoupí a
zeptá se: „Hele, máš nějaký problém? Pokud jo, tak ho můžeme hned teď
vyřešit!“ píše Buschkowsky.
|
poslal Nepřihlášený Jaký máte názor na (podle mne Boha urážející bezbožnost) křest dopravních prostředků. A když už budete přemýšlet, tak vůbec na dávání jmen neživým věcem (a někdy asi i hledání toho života u nich).
Ještě bych lidský rozum neznabohů dokázal pochopit tam, kde šlo dříve o život, například na záoceánských lodích. Dokázal bych i pochopit jak se to démonům muselo líbit, nemluvě o posvěcování a křtění bojových letadel...
Co si ale myslet dnes o vlacích, tramvajích,... lodě a letadla jsou v tom asi stále, vzducholodě už nemáme. Pokud to jen nemá být hmatatelná známka konečného odpadnutí společnosti lidí od Boha.
Měli byste si v tom udělat jasno především vy věřící a ptát se i těch kdo provedli úkon nazvaný křest. Nekřtí i vás? A v čí jméno?
Ekklesian
|
poslal Nepřihlášený
Davide, dostali jsme mail od bratra biskupa, ve kterém
nás vyzýval k modlitbám za tvoji osobu. Mohl bys prosím čtenářům
přiblížit, o jakou kauzu se jedná?
Celá kauza začala maturitou, kdy jedna ze studentek muslimského
vyznání nezvládla ústní maturitní zkoušku z češtiny. Nebyl to klasický
případ, kdy by byl jen někdo nespokojen s přísností maturitní komise,
ale zde jsem byl já jako zkoušející obviněn z rasové a náboženské
nesnášenlivosti. Tatínek dané dívky mi přišel o několik dní později
přímo do mé hodiny rozhořčeně vytknout, že celá má výuka je plná
antiislamismu a je to vše způsobeno tím, že jsem křesťan. V oficiální
stížnosti na školský úřad se odkazovalo na mou špatnou výuku středověké
Arabské říše, která měla být doprovázena nevhodnými videoukázkami. Jenže
tahle výuka proběhla před čtyřmi lety, videa zachycovala pouze islámské
řečníky, kteří odůvodňovali svou expanzi do Evropy, jiný vztah k ženám,
než jaký ho známe v Evropě či možnou konverzi z islámu na jinou víru
apod. Byl to materiál k diskuzi.
|
poslal Nepřihlášený Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary k rukám Jiřího Bartošky prezidenta
Vážení, jak
jsme se dozvěděli, hostem letošního MMF KV bude i americký herec a
režisér Mel Gibson, který převezme Křišťálový globus za mimořádný
umělecký přínos světové kinematografii.
Nepřísluší
nám hodnotit jeho filmařské kvality, nicméně udělením takovéto ceny se
MFF KV stává další z velmi diskutabilních platforem, která pozvolna mění
atmosféru v naší zemi z tradiční, relativně tolerantní společnosti,
navazující na masarykovské tradice První republiky, na společnost, ve
které je dáván prostor hostilním, xenofobním a antisemitským názorům.
Jsme toho svědky v poslední době, kdy je relativizována historie a
zpochybňovány hodnoty, na kterých byla vybudována naše současná
demokracie.
|
poslal Nepřihlášený Po českém internetu koluje petice žádající „Ministerstvo kultury ČR,
aby v případě obdržení příslušné žádosti, nepřiznalo oprávnění k výkonu
zvláštních práv náboženské organizaci Ústředí muslimských obcí (ÚMO)“.
Přeloženo z „právničtiny“ jde o to, aby Ústředí muslimských obcí
nezískalo tzv. registraci druhého stupně, která by muslimům umožňovala
vyučovat náboženství na školách, otevřela přístup do vězení a další
výhody. Je rozumné se k této petici připojit?
Sdílím se signatáři petice mínění, že islám je nebezpečný, a
pokusy islámu o průnik do naší kultury sleduji s obavami a nedůvěrou. U
nás zatím vážnější problémy s muslimy nebyly, nicméně zkušenosti
s islámem v zemích s výraznou muslimskou menšinou jsou přinejmenším
varující. Kromě toho jsem přesvědčen, že muslimové zatím ani zdaleka
nesplňují jednu z podmínek získání vyššího stupně registrace, kterou je
získání podpisů 10 000 členů (skutečně členů, nikoli pouze sympatizantů,
jak je tomu u registrace politických stran). Z vlastní zkušenosti
s registrací církve Křesťanská společenství vím, že pravost těchto
podpisů bývá pečlivě ověřována.
Nicméně tato otázka je živá. Přinejmenším někteří ze
signatářů petice volají po celospolečenské debatě na toto téma a já chci
tímto článkem k této debatě přispět.
|
poslal Nepřihlášený Vážený pane prezidente,
chceme tímto otevřeným dopisem podpořit ty, kteří se staví proti ideologii militantního islamismu.
Chceme vyjádřit podporu i Vašemu postoji, který v této oblasti dlouhodobě a konzistentně zastáváte s vehemencí Vám vlastní.
Vážíme si demokratického zřízení našeho státu, a chceme proto, aby tato demokracie zůstala zachována i příštím generacím.
Z téhož důvodu důrazně odmítáme kompromisy s militantní ideologií,
která pošlapává na mnoha místech současného světa základní lidská práva.
|
poslal Nepřihlášený Projev prezidenta republiky na recepci při příležitosti Dne nezávislosti Státu Izrael 27. 5. 2014
Dámy a pánové,
děkuji za pozvání na oslavu izraelského Dne nezávislosti. Státních
svátků oslavujících nezávislost se v České republice každoročně konají
desítky. Na některých mohu být, na některých nemohu být, ale jediný
svátek nezávislosti, který nikdy nemohu vynechat, je svátek nezávislosti
židovského Státu Izrael.
Jsou státy, s nimiž sdílíme stejné hodnoty, ať už je to politický
pluralismus, svobodné volby nebo tržní ekonomika. Ale těmto státům nikdo
nevyhrožuje vymazáním z mapy. Nikdo nestřílí na jejich pohraniční
města, nikdo si nepřeje, aby občané tohoto státu opustili svoji zem.
Existuje termín, kterému se říká politická korektnost, a já tento termín
považuji za eufemismus pro politickou zbabělost; proto mi dovolte,
abych nebyl zbabělý.
Je třeba jasně pojmenovat nepřítele lidské civilizace, a tímto
nepřítelem je mezinárodní terorizmus spojený s náboženským
fundamentalizmem a religiózní nesnášenlivostí. Tento fanatizmus se
nesoustřeďuje pouze na jediný stát, jak jsme ostatně mohli zaznamenat po
11. září. Muslimští fanatici nedávno v Nigérii zajali 200 mladých
křesťanských dívek. A v rozkvetlé Evropě se v srdci Evropské unie
nedávno odehrál odporný atentát v židovském muzeu v Bruselu. Nenechám se
uklidňovat prohlášeními, že se jedná pouze o malé okrajové skupiny,
domnívám se naopak, že tato xenofobie a tento antisemitizmus vyplývá ze
samé podstaty ideologie, o kterou se tyto fanatické skupiny opírají.
|
poslal Nepřihlášený Nedávno jsem zachytil zprávu o knize, v níž jsou Ježíš s Jidášem
líčeni jako homosexuální „milenci“. Patrně bych si tu knihu mohl
opatřit, ale nemám to v úmyslu. Podobných „rouhů“ v posledních
desetiletích vychází mnoho a nevidím sebemenší důvod je studovat.
Ctitele Hospodinova pochopitelně takové věci nenechávají chladným. Jak
na ně reagovat? Máme protestovat? Někdy jsou nám za vzor dáváni
muslimové, kteří si podobné věci „nenechávají líbit“. Maně si vzpomínám,
že před časem stáhli z promítání v Londýně nějaký film urážející
Ježíše, nikoli ovšem na základě protestů místních křesťanů, nýbrž na
základě protestů místních muslimů.
Chtěl bych na počátku upozornit na jednu věc, kterou
považuji za docela důležitou. Kdyby postavou, kterou se podobné filmy a
knihy snaží difamovat, nebyl přímo Ježíš Kristus, patrně by nevzbudily
velkou pozornost. Věhlas autorů parazituje na věhlasu Ježíše Krista.
Svým způsobem jsou rouhavé knihy a filmy – jakkoli nechtěně – uznáním
Ježíšovy velikosti. Tak jsou i lidé jako třeba Dan Brown vlastně závislí
na úctě, kterou jiní k Ježíši Kristu chovají.
Je však několik faktorů, které mě odrazují od veřejných
protestů. Jedním z nich je podezření, že autoři podobných děl právě
s oněmi veřejnými protesty počítají. Pokud by k nim nedocházelo, jejich
příjmy by byly mnohem menší. Oni prostě potřebují nepřítele. Jako autor
řady knih vím, že knihu prodává i negativní kritika. Někdy je v tomto
ohledu negativní kritika mnohem účinnější, než kritika pochvalná.
|
|
|