 |
Právě je 223 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: demagog
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127182017 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Běda těm, kdo kážou pravdu?
Vloženo Úterý, 18. květen 2010 @ 18:52:04 CEST Vložil: Stepan |
poslal Mikael Zatčení pouličního kazatele obnovilo obavy o náboženskou svobodu křesťanů ve Velké Británii. Dale McAkpine byl zatčen ve svém domovském městě Workingtonu v Cumbrii minulý měsíc poté, co zmínil homosexualitu jako jeden z hříchů jmenovaných v Bibli, společně s modlářstvím, rouháním, smilstvem a opilstvím. Řekl, že ve svém kázání o homosexualitě nehovořil, ale když se kolemjdoucí zeptala na tuto otázku, odpověděl jí, že je to hřích.
Poté k němu přišel zástupce komunity podporující homosexuály a odvedl jej na policejní stanici, kde jej 7 hodin zadržovali v cele a pak jej obvinili za vyvolávání „obtěžování, poplachu a rozruchu“. McAlpine, který obvinění odmítl, byl propuštěn na kauci pod podmínkou, že přestane kázat. Americký evangelikál Dr. Albert Mohler nebyl zatčením překvapen a řekl, že vidí, „že se to děje už nějaký čas“. „Jsme svědky potlačování projevu křesťanů a kriminalizace křesťanské služby,“ napsal v komentáři.
„Bible jasně odsuzuje homosexuální chování a křesťanská církev měla v
tomto učení jasno dvacet století. Nyní však prohlášení, že je
homosexualita hřích, může kazatele uvrhnout do vězení.“
Řekl, že i když budou všechna obvinění proti McAlpinovi stažena, vzkaz je jasný – „křesťanské kázání je nyní potenciálním kriminálním útokem“.
Varoval křesťany, že k takovýmto zatčením může docházet kdekoli, i mimo Velkou Británii.
Do listu The Telegraph napsala bývalá katolická editorka listu
Herold, Cristina Odone, že odsuzuje jednání policie, a prohlásila, že
McAlpine je jen další obětí „novodobé inkvizice“.
„Posilou pro tyto inkvizitory je silná sekularizace, která
neumožňuje žádnou toleranci názorů založených na křesťanských
hodnotách,“ napsala.
„Svoboda projevu a svědomí je důležitá, ale nemůže automaticky
šlapat po všech právech jednotlivce. Civilizovaná tolerantní společnost
požaduje jednání mezi těmito svobodami a právy, mezi právem kazatele
hlásat svou víru a právem homosexuálů žít podle své sexuality,“ pokračovala.
„Tato jednání vyžadují důvěru ve vlastní systém víry a úctu k
systémům ostatních. Toto bylo potlačeno malou nereprezentativní
politickou třídou, která respektuje pouze sekularistickou stranu
rovnice,“ dodala.
Komentátor a spisovatel Peter Hitchens varoval, že britská
společnost se přibližuje k bodu, kde bude člověk moci být
pronásledovaný za to, že na veřejnosti řekne, že homosexuální jednání
je špatné.
„Zákon o veřejném pořádku z roku 1986 neměl za cíl umožnit
zatýkání křesťanských kazatelů v anglických městech za to, že citují
Bibli. Ale umožňuje to,“ řekl. „Zákon o registrovaném
partnerství z roku 2004 neměl za cíl nutit veřejné služebníky
schvalovat homosexualitu. Ale dělá to. Zákon o sexuálních útocích z
roku 1967 neměl za cíl vést k situaci, kde je stále nebezpečnější říci
o homosexualitě cokoli kritického, ale vede k tomu,“ pokračoval.
„V neuvěřitelně krátkém čase jsme došli od potlačování, přes krátký okamžik vzájemné tolerance k novému utlačování,“ dodal. http://cs.christiantoday.com/article/krestane-odmitaji-zatceni-poulicniho-kazatele/16834.htm
|
Podobná témata
 |
|
Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:03:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Konečně budete mít křesťané příležitost předvést svou víru v Ježíše. Budu se dívat. :-))) |
Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:08:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A takto umírá svoboda, za bouřlivého potlesku liberálů.
Ale docela se má, sedět (i když jen chvilku u výslechu) za hlásání Božího Slova, komu se to poštěstí.
|
]
Re: Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:53:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svoboda nikdy nebyla. Silní vždycky vládli a slabí vždycky poslouchali. Nikdy to nebude jinak. Dokonce i Bůh vládne nikoli proto, že je Bůh, ale proto, že je silný. |
]
Re: Re: Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: JMK v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:54:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokonce i Bůh vládne nikoli proto, že je Bůh, ale
proto, že je silný.
Ono to jde ruku v ruce.
|
]
Re: Re: Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 22:56:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Svobodu máme - i jako slabí. Vždy se můžeme snažit poslouchat Boha více než lidi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Pamplon v Úterý, 18. květen 2010 @ 23:43:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Více než lidi, včetně sebe samého. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 18. květen 2010 @ 23:47:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, bezvadně doplněno. Díky.
|
]
|
|
Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 19. květen 2010 @ 12:48:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tam kde se lidé vysmívají morálce, snaží se dělat pravý opak všeho co považují za moudré a správné a co jim někdo řekne, považují pravdu za lež a naopak nemají paragrafy větší cenu než papír na kterém jsou napsané. My Češi bychom o tom mohli vyprávět jako málokterý jiný národ. Tam kde nefungují nepsaná morální pravidla se dá právo zneužít k čemukoliv a také se zneužívá. Zprávami jako je tahle bychom si neměli nechat vzít odvahu. Na světě odjakživa existovala a existuje spousta zemí kde jsou naši bratři a sestry vražděni veřejně a za bílého dne pro pouhé podezření z křesťanské víry a někde se je dokonce úřady snaží najít tak že plošně nutí obyvatele k rouhání jako ve starém Římě v dobách prvotních mučedníků. Často si to ani neuvědomujeme a pokud nám v bulváru napíšou že někoho jen ZADRŽELI A VYSLECHLI kvůli víře nebo třeba nepřiměřené obraně tak vyvádíme jako kdyby nás zrovna pojídali ještírci z vesmírné flotily. |
Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Mikael v Středa, 19. květen 2010 @ 14:15:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://pistis.webnode.cz | Kdo vyvádí, ty pitomče? Nechápeš, že zadržením a výslechem to teprve začíná? To je právě předzvěst něčeho daleko horšího!
To se mezi vámi katolíky vážně nenajde ani jeden rozumný?
Ach jo... :-(
|
]
|
|
Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Středa, 19. květen 2010 @ 16:27:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tak napřed drobná oprava a doplnění faktů a hlavně reálií. Pan McAlpine se spolu s kazatelem z Carlisle (město vzdálené od Workingtonu asi hodinu autem) a svým přítelem z Workingtonu rozhodl kázat v místním nákupním centru. Nejprve rozdávali letáčky a jedna kolemjdoucí s ním zapředla hovor, ve kterém pan McAlpine zmínil, že homosexualita je hříšná. Po rozhovoru k němu přišel policista (PCSO Adams), který se otevřeně hlásí ke své homosexuální orientaci, a dotyčného varoval před rasistickými a homofóbními projevy. Adams je členem policejního sdružení LGBT (lesby, homosexuálové, bisexuálové a transsexuálové) a loni dokonce sdružení spolu se svým služebním psem reprezentoval na Gay parádě v Manchesteru. I policistovi McAlpin zopakoval svá slova o tom, že homosexualita je hříšná. Následně kazatel, který ma civilní zaměstnání, vystoupal na malé přenosné štafle a kázal. Ve svém kázání se o homosexualitě nezmínil, ale za to oznámil, že různá náboženství jako římský katolicismus, buddhismus a islám nejsou cestou ke spáse. Po svém kázání byl zatčen třemi uniformovanými policisty, předveden na služebnu a následně byl obviněn podle paragrafů 5 (1) a 6 zákona o veřejném pořádku (Public Order Act 1986), který byl původně zaměřen na boj s fotbalovými chuligány. Pan McAlpine není zdaleka prvním křesťanem, který byl podle výše uvedeného zákona obviněn. Před ním byl odsouzen podle paragrafu 5 člověk, který byl na veřejnosti s transparentem s textem: "Stop nemorálnosti - Stop homosexulitě - Ježíš je Pán." Jiní obvinění, např. kazatel, který rozdával letáčky odsuzující homosexualitu na Gay parádě, byli obvinění zproštěni. Pro zájemce uvádím odkaz na ten zákon. Podíváte-li se pozorně na paragraf 5, odstavec 1, pak uvidíte, že lze obvinit naprosto kohokoli za prakticky cokoli. Je pravda, že křesťanství nemá ve Velké Británii na růžích ustláno. Provnáme-li si přístup orgánů k následovníkům jiných náboženství (viz můj článek o muslimských topáncích), není se čemu divit, že už i čelní představitelé anglikánů pocítili potřebu ozvat se proti tomu.
|
|
|
Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 21. květen 2010 @ 04:50:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Za chvíli nám sekulár nařídí, že nemáme o hříchu mluvit vůbec jen díky tomu, aby nedošlo na "lámání chleba" u homosexuálů a jiných odchylek od normálu. Proč jsou homosexuálové tak citliví na tuto skutečnost ? Vždyť copak nejsou ještě další hříchy ? Hřích je hřích a jím vždycky bude. Je to v podstatě každá neposlušnost vůči Božímu slovu. To, že někdo praktikuje homosexuální pohlavní styk je jerdním z hříchů a pak je jistě i řada hříchů dalších. Ti , kdo v tomto hříchu nežijí mají jiné hříchy nebo žijou v jiném hříchu. Kazatel na štaflích je borec, který trpí pro jméno Kristovo. Neměl čas té paní vysvětlit, že i když je homosexualita hřích, tak Bůh homosexuály miluje jako jí a jeho. Kristus má pro každého hříšníka připravené řešení. Znám jednoho homosexuála; uvěřil, ale tohoto chování se úplně nedokázal vzdát resp. po nějaké době se k němu vrátil. Jsme u otázky "opakovaného hříchu", který máme vyznávat a opouštět. Pokud problém nepřevezme Duch sv. a neposvěcuje nás, tak sami ze sebe nemáme sílu s tím či oním přestat. Říká se, že u některých lidí jde o vrozenou úchylku. Bylo kolem hodně dohadů a vědeckých prací. Nemusím je ani studovat, stačí když vezmu Boží charakter. Bůh nemůže nainplantovat někomu homosexualitu a jinému ne. Nevěřím na vrozenou homosexualitu už z tohoto jednoduchého pohledu na Boha. Člověk se rodí s tzv. "dědičným hříchem", ale nerodí se homosexuálové. Těmi se lidé stávají různými vlivy, výchovou atd. Dnes; tím, že společnost je na tuto otázku Satanem ( aby mě někdo neposlal do vězení) navedená, oklamaná a svázaná ( v oblasti myšlení); dochází k útokům na křesťany, kteří řeknou co ten borec !
|
Re: Re: Běda těm, kdo kážou pravdu? (Skóre: 1) Vložil: Irena v Sobota, 22. květen 2010 @ 14:30:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně tak, Krispe, máš naprostou pravdu. Souhlasím s tím, cos napsal. Taky nevěřím na vrozenou homosexualitu. Na druhou stranu je mi těch lidí líto. Mám kamaráda gaye, a můžu s klidem napsat, že je to naprosto skvělý člověk, obětavý, nezištný, pomůže, kde může - až na to, že má taky přítele. A až na to, že je věřící, modlí se, ale tuhle pravdu, kterou Bůh říká v Římanech (a kterou mnozí i věřící vysvětlují po svém), nemůže přijmout.
Raději přestal chodit do kostela, a nechodí ani jinam, ale od tohoto hříchu se odtrhnout nedokáže. Myslím, že problém je i v tom, že vědomě nevydal svůj život Ježíši, nevyznal Ho svým Pánem. Není zkrátka znovuzrozený - a v tom je zakopaný pes. Protože mezi pokřtěním (politím) a znovuzrozením je nebetyčný rozdíl, ať si říká kdo chce, co chce. Vím, že se o tomhle tady sáhodlouze diskutovalo, velmi dobře argumentoval Cizinec, ale stejně to spousta lidí vysvětluje po svém - nebo tradičně.
Píšu to jenom proto, že i u mě byl velký rozdíl v pojímání víry před a po znovuzrození. A před a po křtu v Duchu (tím vůbec nemyslím ale biřmování, které jsem také coby katolička absolvovala, a které ve mně nic nezanechalo, právě na rozdíl od opravdového křtu v Duchu). Já jsem s ním o tom samozřejmě xkrát mluvila, on to ví, ale nedokáže se rozhodnout. Tak se za něj modlím, protože jiná cesta už není. Věřím, že v tomto hříchu nezůstane - a hlavně jednou nezemře. Věřím, že Bůh může změnit postoj srdce, které uzná svůj hřích a bude to chtít napravit. Věřím, že i on jednou sklidí svou odměnu, i když přijde na vinici pracovat až navečer. Bůh je Láska a nechce smrt hříšníka.
Irena |
]
|
|
|
|