Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Viola.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 12, článků celkem: 15448, komentáře < 7 dní: 529, komentářů celkem: 343625, adminů: 60, uživatelů: 4862  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 45 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

JirkaB
martino
Willy
Vota
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Biblické køesťanství, teologie a baptisté
·Živé vysílání vysílání konference Neboj se, toliko vìø
·Koho budete volit pøi letošních eurovolbách?
·Ať se jdou homosexuálové zastøelit, hlásá americký baptistický pastor.
·Nepøelezeš
·Dobrá zpráva pro každého ètenáøe
·Odpovìï Pavla Steigera na recenzi Aleše France knihy „Svou slávu nikomu nedám“
·Problémy laického fundamentalismu I
·E. S. Williams: Fenomén nového kalvinismu
·Nesuïte, abyste nebyli souzeni

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99116717
přístupů od 17. 10. 2001

°

GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.

Život víry: CHTĚNÍ 2
Kázání

poslal vatatu


  leonet: Pochopil jsem ze tvého komentáře, že slova se dají pochopit různě, a že to, co zde napíši, nemusí být pochopeno tak, jak jsem to chápu já. Nevím, jestli to budu umět dovysvětlit, ale pokusím se stručně.

   Zemřeli jsme spolu s Kristem na Kříži, již NEŽIJEME MY, ALE ŽIJE V NÁS JEŽÍŠ. Jeho myšlenky, jeho cítění a jeho rozhodování, tím jsme byli vzkříšeni. Je to jeho život v nás a zároveň život náš. Myslíme, ale věříme, že to je On. Cítíme, ale věříme, že to je On. Rozhodujeme se, ale věříme, že to je On, Ježíš v nás žijící. V této víře věříme, že i když si děláme co chceme, tak to je Ježíš v nás žijící, který v nás působí, že chceme to, co chce Bůh, přitom to vypadá, že to chceme my sami.
    Vím, že tato myšlenka není jednoduchá pro lidskou přirozenost, ale pokud člověk ZVÍTĚZIL VÍROU, tak to není tak složité.
     Nejlépe to vystihuje verš Římanům 5,21
  ,,Proto tak jako hřích vládl ve smrti, milost teď skrze spravedlnost vládne k věčnému životu skrze našeho Pána, Ježíše Krista."
       Stejně jako jsme si ve smrti dělali co jsme chtěli, to je hřích, hřešili jsme ne proto, že jsme museli, tak nyní si také děláme co chceme, to je spravedlnost. Úplně stejně tak, jako jsme nemuseli hřešit, ale hřešili jsme proto, že se nám to líbilo, byl to náš život, tak nyní STEJNĚ TAK nemusíme činit spravedlnost, ale činíme jí, protože to je náš NOVÝ ŽIVOT, darovaný nám Bohem. A v tomto NOVÉM ŽIVOTĚ V KRISTU SI DĚLÁME CO CHCEME, COŽ JE BOŽÍ SPRAVEDLNOST.
         Jestliže však Boží spravedlnost činit musíme z povinnosti, potom nejsme zachráněni do svobody Božích dětí, ale jsme otroky Boží. To otroctví Bohu platí, ale jen do doby naší smrti. JEŽÍŠ ZEMŘEL ZA NÁS, což způsobilo, že i my jsme mrtví spolu sním tomu otroctví Bohu, a díky Ježíšově oběti jsme se stali SVOBODNÝMI DĚTMI BOŽÍMI. 
   Tomu věřím já Jiří Vašut. 
  Kdybych věřil, že ještě žiji já, tak bych měl ve své mysli myšlenku zodpovědnosti za své skutky vůči Bohu, a tak bych se musel snažit se Bohu líbit, svým myšlením, svým cítěním a svými rozhodnutími, tak jako Kain. 
   Já jsem však uvěřil, že ve mně žije Ježíš, který ve mně působí všechno, co se Bohu líbí, a tak se Bohu líbím tou vírou v takto žijícího Ježíše ve mně, jako Abel.
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:21:26 CEST (192 čtenářů)
Více... | 21 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Osten pravdy o náboženství-komentář
O Bibli

poslal vatatu

  
        Tyto komentáře zde svědčí o zrůdnosti náboženství, ve kterém lidi odsuzují druhé lidi, nebo jim vyhrožují Božími tresty, když se nepodřídí jejich pojetí víry, přitom Ježíš zemřel za naše hříchy, on, úplně nevinný, a nepředstavitelně trpěl.  Jak mohou lidé říkat, že milují Ježíše za to, co pro ně udělal, přitom vyjadřovat nenávist k druhým, kteří jim narušují jejich myšlení náboženství. Myslím si,že jedině tak, že to, co udělal Ježíš je pro ně méně cenné, než jejich vlastní myšlenkové pochody nad Biblí. Hlavním tématem Bible je však utrpení, ukřižování, smrt a vzkříšení Ježíše Nazaretského. Celé Pavlovo náboženství může jít k šípku Pavel chtěl být raději zatracený, kdyby to bylo možné, aby tak zachránil alespoň některé z židovských bratří. Tímto svým pominutím smyslů jasně ukázal, že i on měl slabé chvilky, protože tímto jasně řekl, že Ježíšova oběť nestačí. Kdyby Pavel chodil s Ježíšem při Jeho kázáních, nebo četl evangelia, která byla sepsána asi až po jeho smrti, tak by věděl, že si nemusí hrát na spasitele vedle Ježíše, ale věděl by, že stačí Ježíše poprosit v Jeho Jménu o to, ať ty bratry Ježíš zachrání, a Ježíš by to udělal, tak jak to slíbil, což je zapsáno v Jan 14,13-14 a Jan 15,1-7. Pavel nebyl zdaleka tak dokonalý ve svých skutcích a řečech, jak si mnozí myslí, a tak mají zastíněné evangelium o spasení. Už to, že si Pavel, Boží evangelium o spasení lidí přivlastnil, a nazval ho "svým" evangeliem, je známka toho, že sám nebyl stoprocentní v myšlení a ve slovu. 

   A proto se náboženství pozná podle toho, že je založené na výrocích lidí a ne na víře v Ježíše, který za nás zemřel, abychom my mohli žít v Božím odpočinutí, bez naších skutků, skrze skutky Boží, které pro nás Bůh předem připravil, abychom v nich žili. I Pavel změnil své myšlení, ale protože ,,zapomínaje na to, co je zamnou, hledíce v před", zapomněl na ty NE-SMYSLY, které sám napsal. Také napsal, že ,,skrze zákon zemřel jsem zákonu". Kolik těch napsaných slov Pavlem pochází z tohoto umírání zákonu skrze zákon? Proto potřebujeme slova Ježíše, který pod zákonem nikdy nebyl, ale vždycky mluvil jen to, co slyšel mluvit svého Otce, to proto, abychom nebyli svedeni Pavlovými omyly. Pavel také napsal ,,Žiji ne již já, ale žije ve mně Kristus..." Když člověk pozná pravdu z Ježíšových slov, že jenom Ježíš může člověka vysvobodit z otroctví hříchu, a také pozná jak, viz. Jan 14,13-14, tak teprve potom rozliší, kdy Pavel ve svých listech ještě bojoval s hříchem, což je možné jenom tenkrát, pokud nebyl svobodný od hříchu, proč by bojoval, kdyby již svobodný byl, a jasně pozná, kdy již Pavel byl svobodný. Pokud však člověk čtoucí Pavlovy listy nerozlišuje tuto Pavlovu proměnu jeho mysli, potom je sám buďto pod zákonem, kdy se snaží nehřešit vlastním úsilím, a nebo již pochopil, že i kdyby se rozkrájel, tak to pro Boha nebude dost dobré, a tak uvalí své skutky na Hospodina, úplně mu je odevzdá, a bude spoléhat ve všem na Něho, a nebude se vůbec spoléhat na svou rozumnost, která je tak čitelná z mnohých zde komentářů. Toto vše však není k zoufání, ani ke zlobě, protože jde o Boží výchovu, viz. Gal. 3,20-25. Existuje spolehlivý "barometr", podle kterého každý pozná jak na tom je. Pokud se člověku při čtení tohoto komentáře "zbouří žluč", pak je stoprocentně v Boží výchově, protože zatím nepřestal být dítětem hněvu, viz. Efeským 2,1-3 nbk r. 200:
     ,,I vy jste byli mrtví ve svých vinách a hříších, jimž jste se kdysi věnovali podle způsobu tohoto světa, pod vlivem onoho ducha, který mocně ovládá ovzduší a který nyní působí v neposlušných lidech. My všichni jsme kdysi spolu s nimi podléhali svým tělesným žádostem. Plnili jsme přání těla a mysli, a tak jsme svou přirozeností byli dětmi hněvu stejně jako ostatní."  
        Jiří Vašut
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:20:57 CEST (283 čtenářů)
Více... | 29 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Nepřihlášeného podivná psychologie
Kritika bludů

poslal Nemohouci1

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:20:33 CEST (94 čtenářů)
Více... | 231 bytů | 4 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Je tzv.
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Davidova hvězda – Wikipedie

4M. 24:17 " . . . Vyjdeť hvězda z Jákoba, a povstane berla z Izraele . . ."

Zj. 22:16 "Já Ježíš poslal jsem anděla svého, aby vám svědčil o těchto věcech v církvích. JÁ JSEM KOŘEN A ROD DAVIDŮV, A HVĚZDA JASNÁ A JITŘNÍ."
BA
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:19:46 CEST (84 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Povzbuzení: Bible a Bůh
O Bibli

poslal vatatu

     Mnozí lidé dnes nepotřebují Boha, protože mají Bibli a svůj rozum, což dohromady je také bůh. Až tento bůh v člověku zemře, tak teprve potom se v tomto člověku může narodit Ježíš skrze živé mocné Boží slovo, které dosahuje až k rozdělení ducha a duše, kostí a morku. Bible je inspirovaná Duchem Božím a jenom Duch Boží jí správně vykládá. Jak se to může člověku přihodit, že mu začne Duch Boží správně Bibli vykládat? Je to tenkrát, když se člověk zřekne sám sebe pro Ježíše, pro jeho myšlení, pro jeho cítění, a pro jeho rozhodování. Amen.

    Jiří Vašut
Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:19:16 CEST (99 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Povzbuzení | Skóre: 0



Život víry: Co je tedy dobrá zpráva, co je evangelium?
Zamyšlení

poslal leonet

Dobrá zpráva neznamená, že Ježíš otevřel možnost spasení a vy jste zváni, abyste ho přijali do svého života.
Evangelium znamená, že Ježíš už vás zahrnul do svého života, do svého vztahu s Bohem Otcem a do svého pomazání v Duchu svatém.
Dobrá zpráva říká, že to Ježíš udělal, i když jste o tom nehlasovali, a nebude to o nic méně pravda, ať tomu budete věřit, nebo ne.

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:18:44 CEST (158 čtenářů)
Více... | 3757 bytů | 18 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Podnět
Kritika bludů

poslal myslivec

Tímto článkem chci upozornit na rouhání.

Vložil: Tomas v Pátek, 24. květen 2019 @ 02:18:21 CEST (34 čtenářů)
Více... | 4218 bytů | komentáře? | Teologie | Skóre: 0



Kontrasty: Osten pravdy o náboženství
Zamyšlení

poslal leonet

Muž přichází k příslovečné nebeské bráně a neví, co má udělat. "Mám prostě vejít?" ptá se v duchu. Svatý Petr, který má v takových příbězích zřejmě vždycky službu, si všimne zmatku na mužově tváři, přijde k němu a zeptá se, jestli nepotřebuje pomoci.   "Nejsem si jist, co mám udělat," řekne muž. "Mám jít prostě dovnitř?"   "To záleží," odpoví s úsměvem Petr.   "To záleží?" Muže to překvapí. "A na čem?"   "Záleží na tom, kolik jsi nasbíral bodů," vysvětluje Petr.   "Bodů? Já potřebuji nějaké body? A kolik jich musím mít?"   "Sto."   "Sto? To nemůže být tak těžké," pomyslí si muž. Určitě dám dohromady sto bodů. Znovu se obrátí k Petrovi. "Takže... Posledních patnáct let jsem každou sobotu večer sloužil ve vyvařovně a pomáhal rozdávat polévku chudým..." Uvádí to s nadějí a slova znějí spíše jako otázka než konstatování.   "To je skvělé!" zvolá Petr. "Dám ti bod."   "Jeden bod?" Muž šokovaně hledí na Petra, který nadšeně přikyvuje. V tu chvíli si muž uvědomí, že to nebude tak snadné.   "Tak tedy, " váhá "pětatřicet let jsem byl pastorem. dělal jsem všechno, co to ode mě vyžadovalo. Kázal jsem, oddával, poskytoval poradenství, sloužil na pohřbech..."   Petr se zachmuří. "Tak to nevím..."   "Prosím tě, Petře, pětatřicet let..."   Petr chvíli tiše přemýšlí a pak se usměje. "Dobře, dám ti za to bod!"   Teď je muži jasné, že má problém. Celý jeho život je v podstatě shrnut do dvou bodů, přičemž ještě devadesát osm ještě zbývá.   Zahlédne nějaký pohyb. Pohlédne přes cestu a spatří muže, který žil ve stejném městě, v němž on sám sloužil jako pastor. Moc dobře ho neznal. Byl to typ člověka, který chodil na bohoslužbu jen na Vánoce a Velikonoce. Pamatoval si však, že muž měl ve městě kavárnu nebo v ní pracoval. Vždycky byl milý, ale nikdy se do křesťanské komunity moc nezapojoval. Muž se k jeho překvapení usmál, zamával a bez zaváhání rovnou prošel nebeskou bránou.   "Cože?" vykřikl pastor a obrátil se na Petra. "Chceš mi říct, že ten člověk dosáhl sto bodů?   Petr se rozesmál. "To ne, ale on tu hru prostě nehraje."

Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 21:04:40 CEST (1115 čtenářů)
Více... | 6172 bytů | 187 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Hledání: Je homosexualita nemoc?
Dotazy čtenářů

poslal Nepřihlášený

Hledisko biologické a hledisko biblické

Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 20:53:32 CEST (700 čtenářů)
Více... | 1076 bytů | 103 komentáře | Hledání | Skóre: 0



Kontrasty: Chorobná
Katolicismus

poslal brusle7

V souvislosti s reportážemi  (Slonková -Kubík) a  sexuálním zneužívání kněžími  v ŘKC  mne napadají otázky:


1/ Otázka hranic u výchovy k autoritám?

2/ Poslušnost - slepá poslušnost?

3/ Výklad 4. přikázání u dětí (rodiče a další pomocníci ve výchově, včetně učitelů a kněží)?

4/ Manipulace?

5/ Postavení kněze do role Boha a výchova k tomu?


Budu se těšit na diskusi. Znám velmi detailně neotřesitelný systém "fungování církevních autorit" v ŘKC a strach lidí se autoritám vzepřít, pokud vnímají rozpor se svědomím a církevní autority nemohou respektovat (následuje posměch, tresty, vyloučení a role "odpadlíka" - kdy všichni v 99% věří knězi a jeho "pravdě").


Zdravím všechny.



Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 20:52:18 CEST (191 čtenářů)
Více... | 15 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Z internetu: Delon a homosexualita
Dotazy čtenářů

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 20:51:24 CEST (81 čtenářů)
Více... | 340 bytů | 1 komentář | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Pán Ježíš omývá nohy učedníkům a zážitková terapie
Kázání

poslal Frantisek100

1Bylo před velikonočními svátky. Ježíš věděl, že přišla jeho hodina, aby z tohoto světa šel k Otci; miloval své, kteří jsou ve světě, a prokázal svou lásku k nim až do konce. · 

2Když byli u večeře a ďábel již vložil do srdce Jidáše Iškariotského, syna Šimonova, aby ho zradil, ·  3Ježíš vstal od stolu a vědom si toho, že mu Otec dal všecko do rukou a že od Boha vyšel a k Bohu odchází, ·  
4odložil svrchní šat, vzal lněné plátno a přepásal se; ·  
5pak nalil vodu do umyvadla a začal učedníkům umývat nohy a utírat je plátnem, jímž byl přepásán.   

Pán Ježíš ví, že zítra ho čeká velké utrpení  a ponížení a zítra bude jeho boj s nepřítelem Božím 
 skončen.  Záležet bude hlavně na Něm, zda vše vydrží do posledního konce, aby Bůh zvítězil. Proto je psáno, že věděl, že přišla jeho hodina. Hodina, kde se vyplní ona věta: Tak Bůh miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby každý, kdo v něho věří nezahynul, ale měl život věčný. Bez této oběti, by tyto věta neplatila.
Vložil: Tomas v Neděle, 19. květen 2019 @ 20:50:17 CEST (102 čtenářů)
Více... | 14387 bytů | 5 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Bible a nesmysly
O Bibli

poslal vatatu

     Bible obsahuje i pár "NESMYSLŮ", to v pravém slova smyslu "NESMYSL".

         Židům 10,26-27
  ,,Jestliže totiž poté, co jsme poznali pravdu, vědomě pokračujeme v hříchu, nezbývá nám už žádná oběť za hříchy, ale jen hrozné očekávání Božího soudu, kdy zuřící oheň pohltí jeho odpůrce." (nbk)
  ,,Jestliže svévolně hřešíme i potom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,ale jen s hrozným soudem a ‚žárem ohně, který stráví Boží odpůrce‘."(ek.)
  ,,Neboť jestliže dobrovolně hřešíme poté, co jsme přijali jasné poznání pravdy, nezůstává již více oběť za hříchy, nýbrž jakési hrozné očekávání soudu a žár ohně, který bude stravovat odpůrce."(čsp)
     Pravda je Ježíš a ten kdo v něho věří, ten již nehřeší, protože uvěřil v jednorozeného syna Božího, který snímá hříchy světa.
  Kdyby chtěl člověk "DOBROVOLNĚ" hřešit, tak by to mohl učinit pouze jediným způsobem, to tak, že by "DOBROVOLNĚ" přestal věřit v Ježíše.
   Je totiž jenom jediný spravedlivý Boží skutek, který může člověk udělat, je to VĚŘIT V JEŽÍŠE. Všechny ostatní skutky jsou pak zahrnuty v této SPRAVEDLNOSTI BOŽÍ.
  Pro člověka totiž nejde o DOBRÉ a ZLÉ skutky, to je smrt, ale jde o VÍRU V JEŽÍŠE, to je život.
  Těm, kdo v něho věří, se Ježíš postará o všechno, o Boží skutky, o svatost, o radost, a tím o život věčný.
    Kdo věří v Ježíše již nehřeší,a ani hřešit nemůže, ani dobrovolně, protože SYN BOŽÍ JEJ CHRÁNÍ, A TEN ZLÝ SE HO ANI NEDOTKNE.
   Každý, kdo tvrdí, že skrze víru v Ježíše je možné dobrovolně hřešit, usiluje o SPRAVEDLNOST ZE SKUTKŮ, a zatím nepoznal SPRAVEDLNOST Z VÍRY..
Vložil: Tomas v Pátek, 17. květen 2019 @ 08:35:29 CEST (514 čtenářů)
Více... | 38 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Aktuality: Modlitba k Svatému Duchu ohledně evropských voleb - rozhodnou o naší svobodě
Žhavá témata

poslal Dzehenuti

  • Bratři  a sestry, ti jejž věříte, že hlavou Svaté církve je Ježíš a jeho církev je bez poskvrny.
  •  
    v posledních dnech zažíváme naplňování zjevení apoštola Jana o falešné nevěstce. Apeluji na Vás ve jménu jediného Boha - Svatého ducha jak Otce tak Syna  aby jste přehodnotili kdo je Váš pán zda-li Ježíš anebo falešní kněží, kteří si hrají na "svaté" ale byli a budou postupně odhaleni ve zneužívání jak těch nejmenších tedy dětí tak i těch o které se měli starat. Jsou to vlci a teď nastane doba kdy se budou požírat navzájem. 

  • Tato nevěstka smilní s vládci tohoto světa a budují takzvanou rovnou a spravedlivou Evropskou unii (Babylon). Evropská unie již není založena na křesťansko-židovských hodnotách a původní ušlechtilý projekt byl zneužit Bruselem a vládcem tohoto  světa Satanem.  Není náhodou, že samotné sídlo EU vypadá jako babylónská věž.

  • Musíme volit tak aby Evropa byla osvobozena od Bruselských neomarxistů uctívajících Satana, podporující ohavné "divadelní" hry proti našemu pánu Ježíši. Ožralých politruků jako je Juncker bylo už dost v Sovětském Svazu.  

    Jediný Bože, Svatý Duchu modlím se k tobě aby si napnil svým Svatým duchem lidské duše tak aby poznali pravdu o tom komu Brusel opravdu slouží a dle toho volili. 

    napsal ten, který od Svatého Ducha dostal bílý kamének, ten který věrně čeká na příchod milovaného pána našeho, našeho učitele Ježíše, který přisel v tělo aby nás zachránil
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 16. květen 2019 @ 09:25:03 CEST (84 čtenářů)
komentáře? | Aktuality | Skóre: 0



Hledání: Už ne jako potkani

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 16. květen 2019 @ 09:24:43 CEST (162 čtenářů)
Více... | 938 bytů | 6 komentáře | Hledání | Skóre: 0



Teologie: Eucharistie je jedinému bohu Svatému Duchu odporná a činí Vás hrozny vinice země
Kritika bludů

poslal Dzehenuti

  • Můj Bůh není trojicí ale je Bohem Izraelským a to jediným - Svatým Duchem přišlým na zem jako Ježíš. Tento článek slouží jako varování aby se ti co jsou na pochybách navrátili k tomu co je psáno ve Svatém písmu, neklaněli se modlám a falešným kněžím. 

  • Bůh je Duch, Bůh je jediný, Bůh je Svatý..... Jediný Bůh je Svatý Duch 


  • 52Židé se mezi sebou začali hádat: "Jak nám tenhle může dát jíst své tělo?"53Ježíš jim ale řekl: "Amen, amen, říkám vám: Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nemáte v sobě život. 54Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má věčný život a já ho vzkřísím v poslední den. 55Mé tělo je opravdu pokrm a má krev je opravdu nápoj.56Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm.57Jako mě poslal živý Otec a já žiji skrze Otce, tak ten, kdo jí mne, bude žít skrze mě.58Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe. Ne jako když otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít navěky."59Toto vše řekl, když učil v synagoze v Kafarnaum.60Mnozí z jeho učedníků, kteří to slyšeli, si tehdy řekli: "To jsou těžká slova. Kdo to může poslouchat?"61Ježíš v nitru poznal, že jeho učedníci kvůli tomu reptají, a tak jim řekl: "Tohle vás uráží?62A co kdybyste viděli Syna člověka vystupovat tam, kde byl dříve?63Duch je ten, kdo dává život; tělo nedokáže nic. Slova, která vám mluvím, jsou Duch a jsou život.64Někteří z vás ale nevěří." (Ježíš totiž od počátku věděl, kteří nevěřili a kdo ho zradí.)65Potom dodal: "Proto jsem vám řekl, že ke mně nikdo nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce."66Mnozí z jeho učedníků kvůli tomu odešli a už s ním nechtěli nic mít.67"Chcete odejít i vy?" zeptal se Ježíš tehdy svých Dvanácti.68"Pane, ke komu bychom šli?" odpověděl mu Šimon Petr. "Ty máš slova věčného života69a my jsme uvěřili a poznali, že ty jsi ten Svatý Boží!"70"Vyvolil jsem si vás dvanáct," řekl jim na to Ježíš; "jeden z vás je ale ďábel."71A to řekl o Jidáši, synu Šimona Iškariotského. Ten ho měl zradit, ačkoli byl jedním z Dvanácti. 


  • Jak nebeský chléb tak krev jsou symbolem ducha a života. Nechali jste se oklamat a věříte, že pijete skutečnou krev Kristovu a pojídáte jeho tělo…

  •  Přitom jediný Bůh – Svatý Duch varuje před pojídání krve !!!. Copak nevíte co je psáno : 

  • "První člověk, Adam, se stal živou duší," ale ten poslední Adam se stal obživujícím duchem.46Nejdříve však není to duchovní, ale to přirozené, teprve potom to duchovní.47První člověk byl z prachu země, druhý člověk je z nebe.48Jaký byl ten z prachu země, takoví jsou ti pozemští, a jaký ten nebeský, takoví i nebeští.49Jako jsme nesli obraz toho, kdo byl z prachu země, tak poneseme i obraz toho nebeského. 50Říkám vám, bratři, že tělo a krev nemůže mít podíl na Božím království a smrtelnost nemůže mít podíl na nesmrtelnosti. 


  • Nic jste nepochopili a eucharistií jste jak hrozny vinice země nasáty krví Ježíše a krví svatých !!! 14A hle, spatřil jsem bílý oblak a na tom oblaku seděl jakoby Syn člověka. Na hlavě měl zlatou korunu a v ruce ostrý srp.15Z chrámu vyšel další anděl a volal mocným hlasem na toho, který seděl na oblaku: "Napřáhni srp a žni, neboť nadešla hodina sklizně. Sklizeň země dozrála!"16Tehdy ten, který seděl na oblaku, mrštil svůj srp na zem a země byla sklizena.17Z chrámu, který je v nebi, pak vyšel další anděl a také on měl ostrý srp.18A od oltáře vyšel ještě další anděl, který měl moc nad ohněm, a zavolal mocným hlasem na toho, který měl ostrý srp: "Napřáhni svůj ostrý srp a skliď hrozny vinice země, neboť její hrozny dozrály!"19Tehdy ten anděl vrhl svůj srp na zem, sklidil víno země a vhodil je do velikého lisu Božího hněvu. 20Ten lis byl šlapán venku za městem a z lisu tekla krev až po uzdy koní na šestnáct set honů daleko.
Vložil: Tomas v Středa, 15. květen 2019 @ 00:04:41 CEST (213 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: V čem spočívá celý zákon a proroci.
Zamyšlení

poslal leonet

Lidé, kteří čtou Písma a do určité míry jím věří, jistě odpověď znají. V evangeliích se můžou seznámit se slovy Ježíše, například v evangeliu Matouše si můžeme číst, 7,12: Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi; v tom je celý Zákon i proroci. Podobně to napsal i Lukáš ve svém evangeliu, 6,31: Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi. Ještě Tobit 4,15: Co sám nenávidíš, nikomu nečiň!

Vložil: Tomas v Středa, 15. květen 2019 @ 00:03:56 CEST (700 čtenářů)
Více... | 7693 bytů | 115 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: ,,Věříš tomu?
Kázání

poslal vatatu

  

      „Já jsem vzkříšení i život,“ řekl jí Ježíš. „Kdo věří ve mě, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,25,26)
   Kdo věří v Ježíše a nežije duchovně, ale tělesně, viz. sedmá kapitola Římanům, Mt 8,22 a L 9,60, i kdyby zemřel fyzicky-tělesně, tak bude žít.
   Kdo však žije z víry v Boží slovo a ne z toho co vidí, toto totiž nazval Ježíš životem, viz.Jan 6,63, a věří v Ježíše, TEN NEZEMŘE NAVĚKY.
                     ,, VĚŘÍŠ TOMU?"
  Kdo žije tělesně? Ne každý, kdo věří v Ježíše, totiž žije duchovně, viz. ...Ne každýkdo mi říká‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích. ...(Mt 7,21)
      Vůle nebeského Otce je:
  ,,Milovat Boha svého nadevšecko a milovat bližního svého, jako sebe samého."
  Římanům 7 jasně zjevuje, že kdo se o to pokusí svými skutky, ten začne dělat přesný opak. Je to proto, abychom si uvědomili, že to, co chce Bůh, nebudeme schopni nikdy dělat, na celou věčnost, a že to byl, je a vždycky bude sám Bůh, který může vykonat to co chce, jak to on chce a kdy to on chce. Že se lidé církví stále snaží vykonávat to, co Bůh chce svými skutky je očividné, dokonce věří tomu, že to tak Bůh chce. Že to je lež jak Brno je zjevné z písma, především z té kapitoly Římanům 7.
   ,,Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh. (Římanům 8,3)
  ,,O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“ (Jan 14,13-14)
Kdo VĚŘÍ Bohu, že jenom on může vykonat to co che, jak to chce a kdy to chce, TEN KONÁ OTCOVU VŮLI V NEBESÍCH.
  Že se lidé církve shromažďující se v denominacích snaží konat Boží vůli svými skutky, je tím Božím uzavřením pod neposlušnost, viz. Římanům 11,32, a až přijde víra do jejích myslí, že to může udělat pouze Bůh sám, tak to je to Boží slitování. Do té doby jsou pod vychovatelem, a tak je písmo drží zavřené pod hříchem, což dosvědčují neustálým vyznáváním svých hříchů a následným pokáním, což je slib, že přestanou hřešit a začnou žít svatě, to skrze své úsilí a své skutky podle písma, což je stále udržuje pod mocí hříchu, tak jak to popisuje Pavel v Římanům 7.
  A to jsou všichni ti, kteří: ,,věří ve mně a i kdyby zemřeli, budou žít. (Jan 11,25)
   ,,Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh" (Římanům 8,3)
    Co je slabost těla?
 ,,Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo." (Římanům 7,21).
   Slabost  těla je chtít konat dobro požadované písmem, viz Galatským 3,22: ,,Písmo ale uzavřelo všechny lidi pod hřích, aby všem věřícím nabídlo zaslíbení založené na víře Ježíše Krista."
       VÍRA JEŽÍŠE KRISTA: ,,Mějte víru Boží" (Marek 11,22): ,, ...Ne každýkdo mi říká‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích."
     Ten, kdo poprosil Ježíše podle jeho slova z Mk 11,22-24 a Jana 14,13-14 o Boží víru, a věří, že jí dostal, ten koná vůli Otce v nebesích, protože Boží víra věří ve vykonání Božího slova Božím slovem, to na místě, kde zrovna to Boží slovo přebývá:,, koná vůli mého Otce v nebesích."
   Kdo přebývá vírou ve svém srdci z Otcem v nebesích, kde se nepřetržitě děje Otcova vůle, ten nemá potřebu nic vykonávat svými skutky na zemi, protože je vírou přítomen Otcovy vůle, konající se Otcem v nebi.
   Takový člověk: ,,žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,26)
  ,,Žijete-li podle těla, zemřete..." (Římanům 8,13)
   To žití podle těla a následnou smrt popisuje Pavel v té 7 kapitole Římanům. Žít podle těla je:
,,Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti" (Římanům 8,13 ekumenický), což je shodné s :
,,Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo."(Římanům 7,21).
    Z těchto veršů vyplývá, že žít podle své vůle, to je podle těla, znamená chtít konat dobro podle písma, a to jediné způsobí zlo, protože:
,,Co na to řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě! Avšak nebýt Zákona, nebyl bych hřích poznal. Například o dychtivosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: „Nedychti!“ Hřích se chopil příležitosti, kterou mu to přikázání skýtalo, a vzbudil ve mně všemožnou dychtivost. Bez Zákona je ovšem hřích mrtvý. Sám jsem kdysi žil bez Zákona, ale jakmile přišlo přikázání, hřích ožil a já jsem zemřel. Přikázání, které mělo být k životu, je mi tedy nakonec ke smrti. Hřích se totiž chopil příležitosti, kterou mu to přikázání skýtalo, oklamal mě a jeho pomocí mě zabil.Zákon je ovšem svatý, přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 
Přineslo mi tedy to dobré smrt? V žádném případě! Hřích se však projevil jako hřích: tím, co bylo dobré, mi způsobil smrt. Díky přikázání se tedy ukázalo, jak je hřích nevýslovně hrozný. " (Římanům 7,7-13).
   Pavel tvrdí, a málo kdo mu věří stejně jako Galatští, že zlo je možné konat pouze svým chtěním konat dobro popsané písmem.
  ,,Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne." (Římanům 7,18)
,,Blázniví Galatští! Kdo vás tak obloudil? Vás, kterým byl přímo před očima vykreslen Ježíš Kristus ukřižovaný! Chtěl bych se od vás dozvědět jedno: Přijali jste Ducha díky skutkům Zákona, anebo díky víře v to, co jste slyšeli? Přišli jste o rozum? Začali jste Duchem, a teď končíte tělem? Tolik jste prožili – bylo to k ničemu, úplně k ničemu? Uděluje vám Bůh Ducha a působí mezi vámi zázraky díky skutkům Zákona, anebo díky víře v to, co jste slyšeli? " (Galatským 3,1-5)
  Ten, kdo slyší Boží slovo a nesnaží se ho vykonávat, protože věří Bohu, že ho již vykonal, ten žije na věky.
,,A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,26)
,,Žijete-li podle těla, zemřete; umrtvujete-li skutky těla Duchem, budete žít." (Římanům 8,13)
  Jak je možné umrtvit skutky těla Duchem, když již víme, že skutky těla jsou z lidského chtění konat dobro?
 ,,Říkám však: Choďte Duchem a žádost těla nevykonáte." (Galatským 5,16 NBK)
  Jak můžeme chodit Duchem?
 ,,Chodíme totiž vírou, ne viděním." (2.Korintským 5,7)
 ,,žijeme přece z víry, ne z toho, co vidíme." (2.Korintským 5,7 ekumenický)
,,Chci říci: Žijte z moci Božího Ducha, a nepodlehnete tomu, k čemu vás táhne vaše přirozenost."(Galatským 5,16 ekumenický)
    Chodit Duchem znamená chodit vírou a to znamená žít z víry v moc Ducha, který je tím Božím slovem i jeho vykonáním. (Jan 6,63 a Jan 14,13-14), a to je umrtvení skutků těla mocí Ducha.
    ,,Žijete-li podle těla, zemřete; umrtvujete-li skutky těla Duchem, budete žít." (Římanům 8,13)
     Boží víra v Boží slovo vykonané Božím slovem v srdci člověka, je život věčný.
  ,,.Mužimilujte své ženy, " (Efeským 5,25 a Koloským 3,19) je špatný překlad, protože ani z nového Zákona nebude nikdo ospravedlněn. A každý muž, který se snaží milovat svou ženu, jí nemiluje, kdyby ano, tak se jí nebude snažit milovat, protože by jí již miloval. A každá snaha muže milovat svou ženu vyvrcholí v přesný opak, to díky zákonu výše popsanému, který stále platí. (Římanům 7,18-19)
  Proto je dnes na světě tolik rozvodů a rozchodů, a to i v církvi, protože právě církev působí tlak na své ovečky, aby konali své skutky podle písma.
   Pravda zní, že kdo věří v Ježíše a věří v moc Božího slova, které říká, že láska mužova k jeho ženě je součást vykonání Božího slova, ten miluje svou ženu, aniž o to jakýmkoliv způsobem usiluje, protože je mu to dáno jako Boží dar skrze víru Božího slova, které má ve svém srdci. ( Galatským 3,1-5)
  ,,„Já jsem vzkříšení i život,“ řekl jí Ježíš. „Kdo věří ve mě, i kdyby zemřel, bude žít. 26A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,25-26)
  ,,Amen, amen, říkám vám: Kdokoli zachová mé slovo, navěky nespatří smrt. (Jan 8,51)
Zákon zachování
Ve fyzice se jako zákon zachování označuje tvrzení, že určitá měřitelná veličina fyzikálního systému se během vývoje tohoto systému nemění. Zachovávající se veličiny systému se mohou zachovávat lokálně nebo globálně.
Pokud se částice nesoucí určitou zachovávající se veličinu pohybuje, pak při změření hodnoty této veličiny v počátečním bodě a konečném bodě dostaneme stejné hodnoty (což vyplývá z toho, že jde o zachovávající se veličinu). Otázkou je, zda se tato veličina zachovávala po celou dobu i mezi jednotlivými měřeními.Pokud se hodnota veličiny nemění po celou dobu mezi měřeními, pak se hovoří o lokálním zachování. Jestliže však může po prvním měření zmizet a objevit se na jiném místě (se stejnou hodnotou, čímž je zajištěna platnost zákona zachování), pak se hovoří o globálním zachování.V případě lokálního zachování musí existovat určitý druh nosiče (částicepole), který zajišťuje přenos dané vlastnosti mezi různými body.
Podle Einsteina platí, že pokud se nějaká veličina zachovává, pak se zachovává lokálně. Toto tvrzení vyplynulo z teorie relativity. (Wikipedie)

  V duchovní oblasti je zachovávanou veličinou Boží slovo a částicí, která jí nese, je lidské srdce, jimž je lidská mysl, lidské city a lidská vůle dohromady, též nazývané osobnost.
   Protože Boží slovo je tou měřitelnou veličinou, něčím co má nějakou počáteční, průběžnou a konečnou hodnotu, tak touto veličinou nemůže být osobnost člověka, protože osobnost člověka je jenom nosičem této hodnoty, přičemž bez té hodnoty té veličiny osobnost člověka nemá vůbec žádnou hodnotu.
  Satanova lež se pokusila tuto pravdu o jediné hodnotě veličiny Božího slova zvrátit tím, že zpochybnila tu jedinečnost hodnoty Božího slova.
  ,,Hospodin Bůh člověku přikázal: „Z každého stromu v zahradě můžeš svobodně jíst, kromě stromu poznání dobra i zla. Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš.“ (Genesis 2,16-17)
  ,,Na to had ženě řekl: „Určitě nezemřete! " (Genesis 3,4)
  Zvrátit jedinečnost jediné existující hodnoty Božího slova nejde, není to možné. Lží lze však časově oddálit to, kdo tuto jedinou hodnotu jediné veličiny ponese, kdo a kdy bude nosičem této veličiny. To je globální zachování této veličiny.
   Satanovi se to v současnosti daří celkem dobře oddalovat v místě zvaném svět, kde úspěšně funguje jeho lež, kde představitelé církve věřící v Ježíše učí své ovečky teorii o budování vlastních charakterů, což znamená, že se mají snažit podobat svým chováním Ježíši, to znamená, že se mají stát podobnými veličinami jako je Bůh a jeho slovo. To však nikdy nebylo možné a nikdy možné nebude, protože my nikdy nebudeme tou veličinou již je Boží slovo, to proto, že jsme tím slovem stvoření. Kdybychom byli od věků do věků jako Bůh a nebyli bychom stvořeni Božím slovem, pak by to možné bylo. A není to možné také proto, že my jsme živými částicemi stvořené Božím slovem, které mají tu hodnotu té veličiny Božího slova nést. A až neseme vírou Boží slovo, teprve tak se stáváme skutečnými osobnostmi. Existuje jedno tajemství, které již bylo odhaleno Pavlem, ale nejspíš tomu málokdo rozumí. Je to to tajemství ukryté po staletí, které bylo odhaleno Bohem skrze jeho apoštoly, je to Kristus v nás, ta naděje Boží slávy. (Koloským 1,27)
  Jestliže je Kristus v nás tajemství ukryté po staletí, tak v nás lidech byl ukrytý i když jsme v něho nevěřili, protože nám ho v nás zakrývala Satanova lež o evoluci. Proto každý, kdo je nějakou osobností, ale zatím nevěří, tak je tou osobností skrze skryté působení Božího slova před lidskou myslí. Mimo působení Božího slova totiž není nic, a už vůbec ne jakákoliv osobnost. Kdo toto ví a věří tomu, tak jeho mysl je spasená.
  Kdo ví a věří tomu, že je jeho srdce částicí, která nese jedinou hodnotu jediné veličiny která existuje, jíž je Boží slovo, ten nebude mít problém postavit se při vytržení před Syna člověka, a nic z tohoto světa ho nemůže na světě při tomto vytržení udržet. To je totiž člověk, který žije a věří v Ježíše, protože zachoval Ježíšovo slovo. Smrt je lež, která tvrdí, že se člověk může stát veličinou podobnou Bohu, to svým vykonáváním svých skutků podle Božího slova.
    Ve skutcích apoštolských ve druhé kapitole 38 verši Petr odpovídá lidem, kteří byli zasaženi v srdci Božím slovem, aby METANOEÓ, což přeloženo do češtiny je ve slovníku jako ZMĚŇTE SMÝŠLENÍ, neboOBRAŤTE SE.
   A změnit smýšlení znamená změnit ho ve smyslu pravdy, kterou zjevuje Duch Boží skrze Boží slovo, nebo se obrátit od lži k té pravdě, což dělá i skrze toto psaní, jak věřím.
  ,,Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích." (Matouš 7,21)
     ,,KDO KONÁ VŮLI MÉHO OTCE V NEBESÍCH."
Ježíš tu neříká, že máme konat na zemi vůli Otce, který je v nebesích, ale říká, že máme konat Otcovu vůli v nebesích. Jak může být člověk v nebesích a konat tam Otcovu vůli, když se jí snaží konat zde na zemi jako Boží spolupracovník? To nejde, je to nemožné, a ti, kteří se o to pokoušejí, tak stále vyznávají své hříchy, což znamená, že mají stále pocit, že hřeší, mají stálé vědomí hříchu. Toto určitě není konání Boží vůle, protože ten, kdo koná Boží vůli, ten již nehřeší, protože je srdcem s Otcem v nebi, to vírou v konání Božího slova Božím slovem, které přebývá v jeho srdci. A to je pravda Ježíšova slova, která osvobozuje každého, kdo má v srdci Boží víru Božího slova, o kterou poprosil Ježíše v jeho jménu a uvěřil, že jí dostal.
   Hned dva následující verše po tom verši Matouš 7,21 potvrzují to, co jsem právě napsal.
  ,,Mnozí mi v onen den řeknou: ‚Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony? Nedělali jsme ve tvém jménu mnoho zázraků?‘ A tehdy jim jasně řeknu: ‚Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě vy, kdo pácháte zlo!‘ (Matouš 7,22-23).
    A podle písma můžeme vykonávat zlo jediným způsobem:   ,,Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci." (Římanům 7,18-19)  Jediným možným způsobem může člověk konat Otcovu vůli v nebesích, to vírou Božího slova v Boží slovo, že Boží slovo vykoná Boží slovo tam, kde přebývá. Proto řekl Ježíš, že kdo zachová Jeho slovo,
                         NEZEMŘE NAVĚKY.

Vložil: Tomas v Středa, 15. květen 2019 @ 00:03:25 CEST (157 čtenářů)
Více... | 10 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: A co já? Já chci také život věčný.
Kázání

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet nad známým příběhem z Bible. Hlavní postavou je Nikodém.  Kdo byl a jak žil? Vydejme se  po jeho stopách tak, jak nám je zaznamenalo Boží Slovo.   V evangeliu apoštola Jana:   


·  1Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady. · 
   2Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: „Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo       nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním.“
Vložil: Tomas v Neděle, 12. květen 2019 @ 00:05:22 CEST (289 čtenářů)
Více... | 26770 bytů | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Kristus-KONEC ZÁKONA-KONEC LIDSKÝCH SKUTKŮ
Kázání

poslal vatatu

             Římanům 10,4

  ,,Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří."
         Galatským 3,12
  ,,Zákon však nevychází z víry, nýbrž praví: ‚Kdo bude tyto věci činit, získá tím život."
            Efeským 2,8-10
  ,,Touto milostí jste skrze víru spaseni. Není to z vás – je to Boží dar; není to ze skutků, aby se nikdo nechlubil.‘Jsme přece jeho dílo! Bůh nás v Kristu Ježíši stvořil k dobrým skutkům, které předem připravil, abychom se jim věnovali."
       Židům 4,1-3.10
  ,,Zaslíbení o vstupu do jeho odpočinku stále platí, a tak si dejme pozor, aby se neukázalo, že je někdo z vás minul. I nám přece byla zvěstována dobrá zpráva, stejně jako jim. Slyšené slovo jim ale nepomohlo, neboť se u posluchačů nesetkalo s vírou... Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako Bůh odpočinul od svých."
        Kristus-KONEC ZÁKONA, ZNAMENÁ KONEC LIDSKÝCH SKUTKŮ.
     2.Korintským 13,5
  ,,Sami sebe prověřujte, přesvědčujte se, zda jste sami ve víře. Nepoznáváte sami na sobě, že je ve vás Ježíš Kristus? Pokud ne, pak jste ovšem selhali."
          Galatským 2,20
  ,,Jsem ukřižován s Kristem. Žiji ne už já – Kristus žije ve mně! Svůj život v tomto těle žiji ve víře v Božího Syna, který si mě zamiloval a vydal za mě sám sebe. Neodmítám tu Boží milost. Spočívá-li totiž spravedlnost v plnění Zákona,(Gal. 3,12) potom Kristus zemřel zbytečně."
            Spočívá-li spravedlnost v lidských skutcích, potom Kristus zemřel zbytečně.
                      Jan 14,12-14
 ,,Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, bude dělat skutky, které dělám já. A bude dělat ještě větší skutky, neboť odcházím k Otci. O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“
            Jan 5,29
  ,,Sám od sebe nemohu dělat nicJak slyším, tak soudím a můj soud je spravedlivý, protože nehledám svou vůli, ale vůli Toho, který mě poslal. "
                       Jan 14,9-10
  ,,„Filipe,“ odvětil Ježíš, „tak dlouho jsem s vámi a nepoznal jsi mě? Kdo viděl mě, viděl Otce. Jak můžeš říkat: ‚Ukaž nám Otce‘? Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec ve mně? Slova, která vám říkám, neříkám sám od sebe. To Otec, který ve mně přebývá, on působí ty skutky."
                          Jan 17,20-23
  ,,Neprosím ale jen za ně. Prosím i za ty, kteří ve mě uvěří skrze jejich slovo. Ať jsou všichni jedno, jako ty, Otče, ve mně a já v tobě; ať jsou i oni jedno v nás, aby svět věřil, že jsi mě poslal. Dal jsem jim slávu, kterou jsi dal mně, aby byli jedno, jako my jsme jedno. Já v nich a ty ve mně, aby byli dokonale jedno a aby svět poznal, že jsi mě poslal a že jsi je miloval, jako jsi miloval mě. "
         Ježíš nekonal skutky sám od sebe, ale Otec, který v něm přebýval, sám činil ty skutky. Stejné to je s námi, my nekonáme ty skutky, ale Ježíš v nás žijící.
      Je to otázka smýšlení, ničeho jiného.
  Náboženské slovo "POKÁNÍ" ve skutečnosti znamená "ZMĚŇTE SMÝŠLENÍ".
  Je to z řeckého slova "METANOJA"
 V řečtině je ještě jedno slovo pro "ZMĚŇTE SKUTKY", které se také překládá do češtiny jako slovo "POKÁNÍ".
  Lidé ve své neobnovené mysli Božím slovem pochopili ZMĚNU SKUTKŮ tak, že mají změnit své vlastní skutky, to ze zlých na dobré. Toto je však možné pouze skrze poznání dobrého a zlého, což je SMRT pro člověka, viz. Genesis 2,17 ,,...v den kdy bys z něho jedl, smrtí umřeš."
      To slovo "ZMĚŇTE SKUTKY" však platí také, a dokonce jde o změnu zlých skutků na dobré skutky. Jediný rozdíl v tom myšlení je v tom, že člověk nemění své zlé skutky na své dobré skutky, ale své všechny zlé skutky, na všechny dobré Boží skutky konané Bohem v člověku.(Efeským 2,10)
    A to je "METANOJA"- ZMĚNA MYŠLENÍ, a zároveň ZMĚNA SKUTKŮ.
  Vírou v Ježíše se člověk dostane na cestu, jíž je Ježíš-jeho slovo, která vede k této ZMĚNĚ MYŠLENÍ, a tím i ke ZMĚNĚ SKUTKŮ.
   Tu změnu ovšem neprovádí člověk, ale Boží slovo v něm, podle toho, jak ono samo chce, a kdy ono chce. Tímto procesem Božího slova v srdci člověka může ta ZMĚNA MYŠLENÍ trvat u každého jednotlivce různě dlouho, např. i několik desetiletí, ale pokud člověk nepřestane věřit v Ježíše, a nepřestane naslouchat jeho slovu, tak potom se výsledek stoprocentně dostaví, to je ZMĚNA MYŠLENÍ a ZMĚNA SKUTKŮ, v BOŽÍM ODPOČINUTÍ, bez úsilí člověka.
   Než tato změna nastane, tak člověk zůstává ve smrti tím, že se snaží změnit své zlé skutky na své dobré skutky, což působí v jeho životě hříchy, které stále dokola vyznává skrze staré myšlení, že takto činí Boží vůli. Nečiní, viz. Římanům 7,18-19
 ,,Vím totiž, že ve mně (to jest v mé tělesnosti) není nic dobrého. Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne. Nekonám totiž dobro, které chci, ale zlo, které nechci. Jelikož tedy dělám to, co nechci, nedělám to už já, ale hřích, který je ve mně. 
Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo."
    Ve smrti zůstává proto, že stále jí z toho stromu poznání dobrého a zlého, kdyby ne, tak by nemohl měnit své zlé skutky na své dobré skutky.
          Celé to je shrnuto v jednom verši:
                Římanům 5,21
  ,,Proto tak jako hřích vládl ve smrti, milost teď skrze spravedlnost vládne k věčnému životu skrze našeho Pána, Ježíše Krista."
    Když koná skutky člověk, tak je to smrt. Když však koná skutky Bůh, tak je to život. Když člověk touží konat své skutky pro Boha, tak je to stále pro člověka smrt. Když však člověk věří, že Bůh v něm žijící koná své skutky, tak to je pro člověka ŽIVOT VĚČNÝ.
     Římanům 10,5-9
 ,,O spravedlnosti ze Zákona píše Mojžíš takto: „Člověk, který ty věci plní, z nich bude žít.“ Spravedlnost z víry však mluví takto: „Neříkej si v srdci: Kdo vystoupí do nebe?“ (totiž přivést Krista dolů) ani: „Kdo sestoupí do propasti?“ (totiž vyvést Krista z mrtvých). Co tedy říká? „Slovo je ti velmi blízko; je ve tvých ústech a ve tvém srdci“ (totiž to slovo víry, které kážeme). 
Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li v srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen."
      Zjevení Janovo 20,12
  ,,Potom jsem spatřil mrtvé, malé i velké, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. A byla otevřena ještě jiná kniha, totiž kniha života, a mrtví byli souzeni podle toho, co bylo zapsáno v těch knihách, totiž podle svých skutků. "
          Matouš 16,24-26
 ,,Potom Ježíš řekl svým učedníkům: „Chce-li někdo jít za mnou, ať se zřekne sám sebe, vezme svůj kříž a následuje mě. Kdokoli by si chtěl zachránit život, ztratí jej, ale kdokoli by ztratil svůj život pro mě, ten jej nalezne. Co prospěje člověku, kdyby získal celý svět, ale sám sobě uškodil? Co dá člověk na oplátku za svůj život?"
     Zříci se sám sebe pro Ježíše znamená zříci se SVÝCH ROZHODNUTÍ KE SVÝM SKUTKŮM. Jsou v písmu popsáni dva lidé, jeden se chtěl zachránit pro své skutky, druhý se smířil z Bohem.
           Lukáš 23,38-43
 ,,Jeden ze zločinců, kteří tam viseli, se mu vysmíval: „Když jsi Mesiáš, zachraň sebe i nás!“ 
Ten druhý ho však okřikl: „To se ani Boha nebojíš? Máš stejný trest jako on, ale my dostáváme spravedlivou odplatu za své skutky, kdežto tenhle nic zlého neudělal!“ 

Potom řekl Ježíšovi: „Vzpomeň si na mě, až přijdeš do svého království.“ 
Ježíš mu odpověděl: „Amen, říkám ti, dnes budeš se mnou v ráji.“ 
   Nechtít konat své skutky, ani skutky podle písma, ale věřit v Ježíše a skutky Božího slova konané Božím slovem na místě, kde Boží slovo přebývá, znamená být s Ježíšem v ráji.
                       
Vložil: Tomas v Pátek, 10. květen 2019 @ 08:54:16 CEST (319 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Život víry | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.86 sekundy