Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Petr.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15383, komentáře < 7 dní: 350, komentářů celkem: 338957, adminů: 60, uživatelů: 4850  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 236 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Vota
Melissokomos
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Kázání na Topolce - Ivan Štampach - 17. února 2019
·Øád sboru BJB v Kromìøíži
·Po žních pùjdeš k Turkovi!
·Zpravodaj BJB Cheb 02/2019: Jak odejít z BJB?
·Kromìøížský sbor pøevádí budovu modlitebny na spolek
·Život víry 2018/12: Z BJB vystupuje pìt sborù
·Život víry 2019/2: ´´Noví´´ baptisté
·Návrh èlenù sboru BJB Lovosice pro Sjezd delegátù
·Køesťané Kuøim, z. s.
·Biblické spoleèenství køesťanù Kromìøíž, z. s

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
97915217
přístupů od 17. 10. 2001

°

GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.

Kontrasty: Je ve Vatikánu opravdu bezpečí a klid?
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Kardinál Duka navštíví Vatikán 


http://www.christnet.eu/zpravy/29526/duka_pojede_do_vatikanu_na_summit_o_zneuzivani_sesel_se_s_obetmi.url

Je ve Vatikánu opravdu bezpečí a klid?

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kniha-vatikan-knez-homosexualita.A190213_141427_zahranicni_dtt
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. únor 2019 @ 09:48:59 CET (45 čtenářů)
komentáře? | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Nebezpečný diabol
Etika

poslal rudinec

Nebezpečný diabol 
Efezským 2:1 Aj vás, ktorí ste boli mŕtvi vo svojich previneniach a vo svojich hriechoch,
2 v ktorých ste kedysi chodili podľa veku tohoto sveta, podľa kniežaťa mocností povetria, ducha to, ktorý teraz pôsobí v synoch neposlušnosti,

Vložil: Tomas v Středa, 20. únor 2019 @ 09:38:48 CET (90 čtenářů)
Více... | 1698 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Jirka Superroland a Rusko a víra
Společnost

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Neděle, 17. únor 2019 @ 16:39:20 CET (547 čtenářů)
Více... | 802 bytů | 41 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Aktuality: Jeroným Klimeš o homopárech
Zajímavosti

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Úterý, 12. únor 2019 @ 23:22:40 CET (236 čtenářů)
Více... | 128 bytů | 1 komentář | Aktuality | Skóre: 0



Život víry: Ztracená ovce, nalezená mince a ztracený syn, který?
Zamyšlení

poslal leonet

V pozadí těchto podobenství a příběhu stojí kritika Ježíše ze strany náboženských vůdců, kterým se tehdy říkalo farizeové a zákonicí. Ježíš se jím nelíbil.

Vložil: Tomas v Pondělí, 11. únor 2019 @ 23:40:39 CET (184 čtenářů)
Více... | 6765 bytů | 3 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Ovládá homosexuální lobby celý svět?
Společnost

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pondělí, 11. únor 2019 @ 23:40:19 CET (223 čtenářů)
Více... | 286 bytů | 10 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Gamalielova rada
Zamyšlení

poslal Willy

Sk 5:34-39
Tu povstal ve veleradě jeden farizeus jménem Gamaliel, učitel Zákona, kterého si vážil všechen lid; poručil, aby ty lidi na chvíli vyvedli ven,  a řekl jim: „Muži Izraelci, dobře si rozvažte, co s těmito lidmi uděláte. Neboť před nedávnem povstal Theudas a říkal, že on je někým velikým; i připojil se k němu počet asi čtyř set mužů. Byl však zabit, a všichni, kteří ho poslouchali, byli rozptýleni a obráceni vniveč. Po něm povstal ve dnech soupisu Juda Galilejský a strhl za sebou lid; také on byl zničen a všichni, kteří ho poslouchali, byli rozptýleni. Proto vám nyní pravím: Nechte tyto lidi a propusťte je. Je-li tento plán či toto dílo z lidí, zanikne; je-li však z Boha, nebudete je moci zničit - abyste snad nakonec nebyli nalezeni jako ti, kdo bojují proti Bohu.“ 
Vložil: Tomas v Pondělí, 11. únor 2019 @ 23:39:19 CET (1546 čtenářů)
Více... | 2515 bytů | 219 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Z internetu: Čo učí Biblia o budúcnosti EU a Islame
Žhavá témata

poslal skalaa

Čo učí Biblia o budúcnosti EU



Čo učí Biblia o Islame
Vložil: Tomas v Pondělí, 11. únor 2019 @ 23:38:19 CET (104 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Romana F. z Prostřena
Charismatici

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 07. únor 2019 @ 09:30:43 CET (187 čtenářů)
Více... | 241 bytů | komentáře? | Život víry | Skóre: 0



Grano Salis: Nefunkčnost Grano Salis
Grano Salis

Odstávka GS, kterou jste jistě zaregistrovali byla způsobena updatem systému. Protože systém je obsáhlý mohou se vloudit chyby a tak i nám se vloudilo několik programátorských chyb, které se hledají obtížně. Nyní jsme zprovoznili vkládání článků. Trochu nás zlobila čeština, ale snad to bude OK. Nyní nás ještě čeká opravit registraci uživatelů.


Omlouváme se za tuto odstávku a pokud objevíte chyb piště je pod tento článek.

Děkujeme.

Tomas

Vložil: Tomas v Středa, 06. únor 2019 @ 01:05:04 CET (360 čtenářů)
Více... | 19 komentáře | Grano Salis | Skóre: 0



Intimity: Může homosexuální či pedofilní adopce ovlivnit negativně
Etika

poslal Nepřihlášený

Dobrý den, je etické zrovnoprávnit homosexuály nebo pedofily a nechat je vychovávat děti?

Protože co:

1) Epigenetika, neovlivní to negativně jejich epigenetické vlastnosti?

2) Co výchova a psychika, je dost výzkumů, že to z nich neudělá také pedofily či homosexuály ve vyšším procentu nebo tak něco?

3) Nevyprázdní se pojem manželství?

4) Není třeba dneska spíš podpořit rodinu a rození dětí na Západě? V Africe neříkám, ale tady vymíráme.

Děkuji za odpovědi. Prosím věcně a bez emocí. Ekhlesian.
Vložil: Tomas v Středa, 06. únor 2019 @ 00:58:43 CET (323 čtenářů)
Více... | 12 komentáře | Intimity | Skóre: 0



Nebezpečná učení: BLUD KALVINISMU
Služba bližním

poslal BohemianAnonymus

Rád bych zde ukázal na učení, které bere lidem naději. Tím učením je kalvinismus. Pokusím se zde ukázat rozdíl mezi biblickým a kalvinistickým učením. Bible nás učí, že Kristus je Spasitelem světa, nikoli toliko vyvolených (J. 4:42; 1J. 4:14). Kalvinismus toto popírá, neboť učí, že existují dvě skupiny lidí: Bohem předem vyvolených a lidí Bohem a předem bez příčiny zavržených. Tím popírá Boží spravedlnost (5M. 32:4 aj.). Kalvinismus tedy hlásá omezenost Spasitelovy oběti, tj. že Spasitel zemřel pouze za některé, tedy vyvolené, což ale znamená, že z tohoto hlediska je Jeho oběť nedokonalá!!! Kdo však Bohu něco upírá, je pod Božím soudem; Bůh mu odejme jeho díl ze stromu života a ze svatého města (Zj. 22:19).


I. Některé výroky Písma, kterými operují kalvinisté

A) Výroky o žalářníkovi
V Písmu je obsažen princip: nejdřív víra - potom spasení. Kalvinisté tento princip obrací, následkem čehož minimálně tento výrok Písma ztrácí smysl:

Sk. 16:31 "A oni řekli: Uvěř v Pána Ježíše, a budeš zachráněn ty i tvůj dům."

Pokud byl takto osloven vyvolený, pak tento výrok nemá smysl, neboť vyvolený je už předem spasen.
Pokud byl takto osloven zavržený, pak tento výrok také nemá smysl, neboť zavržený je předem zavržen a nemůže na tom nic změnit. 

B) Výroky o přicházení ke Kristu
J. 6:44 "Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mne poslal;"
J. 6:37 "Každý, koho mi Otec dává, přijde ke mně, a kdo ke mně přichází, jistě nevyženu ven."

Komu to Spasitel praví? Učedníkům? Nikoli - ale Židům!!! Spasitel zde vyjádřil naprosto nový, revoluční fakt, že od této doby již není možná spása skrze Hospodina - ale jen skrze Krista, který je cestou, Pravdou a Životem a jedinými Dveřmi vedoucími k Otci (J. 10:9; J. 14:6). Jen Spasitel odpouští hříchy (Mt. 9:2; Lk. 5:20; Lk. 7:48). Od této chvíle je židovská bohoslužba (vzdor stále ještě stojícímu chrámu) již mrtvá a funguje jen formálně. Židy milující Boha posílá Otec k Synu (J. 6:44). Vzdor tomu mnozí z učedníků od Pána odešli (J. 6:66). Měli svobodnou vůli, avšak nevytrvali (Mt. 24:13). Spasitel vyzýval své učedníky k tomu, aby Ho následovali (např. Mt. 16:24) - nevyzývá k následování Hospodina!

Po Spasitelově vítězství na kříži nepřitahuje už Otec - ale Syn

J. 12:32 "A já, až budu vyvýšen ze země, přitáhnu všechny k sobě."

TOTO TAJEMSTVÍ JE KALVINISMU NEZNÁMÉ!!!

II. Jistota spasení v kalvinismu

Kalvinista věří, že je vyvolen, tedy předem spasen. Avšak podle čeho pozná, že byl Bohem vyvolen? Takové poznání se naprosto vymyká lidským možnostem. Toto poznání může člověku sdělit jedině Bůh; je to tedy otázka výhradně Božího zjevení. Ale kde v Písmu čteme o tom, že by Bůh toto člověku sdělil? 

Ř. 11:34 "Kdo poznal Pánovu mysl a kdo se stal jeho rádcem?" (1Kor. 2:16)

Riziku selhání byl vystaven i apoštol Pavel: 
1Kor. 9:26,27 "Já tedy běžím, ne jako bez cíle, zápasím pěstmi, ne jako bych tloukl do vzduchu, (28) ale zasazuji dobře mířené rány svému tělu a podrobuji je, abych se snad - jiným hlásaje - sám nestal tím, kdo se neosvědčil."

Na tomto světě ani spasení apoštola Pavla nebylo definitivně dosaženo

Fp. 2:12,13 "Ne, že bych již toho dosáhl, anebo byl už dokonalý; usilovně však běžím, abych se opravdu zmocnil toho, k čemu se i mne zmocnil Kristus Ježíš. (28) Bratři, já si nemyslím, že jsem se již toho zmocnil; jedno však činím: zapomínaje na to, co je za mnou a natahuje se po tom, co je přede mnou."

Spasení nelze ztratit; Bůh nás drží aniž by jakkoli omezil naši svobodu a pokud se jeho ruky nepustíme, budeme zachráněni

J. 10:27,28 "Mé ovce slyší můj hlas, já je znám, jdou za mnou (28) a já jim dávám život věčný, nezahynou na věčnost a nikdo je nevytrhne z mé ruky."
Mt. 24:13 "Ten však, kdo vytrvá do konce, bude zachráněn."


III. Boží spravedlnost - biblický pohled

Bůh nikoho nepředurčil k zahynutí, protože nemá zalíbení ve smrti bezbožného, chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9). Pozváni na svatbu byli všichni (Mt. 22:1-14). Ti, kteří pozvání odmítli a ti, kteří se na svatbu sice dostavili, ale bez svatebního oblečení, si musí následky přičíst sami sobě.
Bůh stvořil člověka ke svému obrazu (1M. 1:16,27). Proč by část stvoření Bůh bezdůvodně ničil??? Kdyby Bůh bezdůvodně kohokoli zavrhl, byla by tím popřena Jeho spravedlnost. Vždyť Bůh miloval CELÝ svět - nikoli jen jeho část, proto poslal Syna, aby spasil celý svět - tedy Bůh nikoho PŘEDEM NEZAVRHL (J. 3:16)!!!

Nikde v Písmu nečtu o tom, že Otec některého člověka nevyvolil a tím ho zanechal bez pomoci v hříchu a následně zavrhl. Jaký by mělo smysl člověka stvořit a pak ho bez příčiny zavrhnout?? Je snad Bůh nesmyslný? ROZHODNĚ NE!!! Z Písma víme, že Bůh nemá zalíbení ve smrti bezbožného, ale chce, aby všichni dospěli k pokání (Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Lk. 19:10).

Proto jsou v Písmu časté výzvy k obrácení, či odvrácení se od cest zlých (Iz. 30:15; 45:22; Jr. 35:15; Ez. 14:6; 18:30; Sk. 2:38; 3:19). Na rozhodnutí člověka tedy záleží!!! Pokud by kalvinistický koncept spasení byl pravdivý, tyto (i jiné) výroky by ztratily smysl.
To všechno znamená, že člověk nebude spasen automaticky, ale jen za podmínek, které stanovil Bůh. Pro svoji záchranu musí člověk něco udělat - musí přijmout ROZHODNUTÍ, že tyto podmínky, tedy Boží vůli přijímá a chce v ní i vytrvat. (Mt. 10:22).

Pro ty, kteří přijmou Boží pozvání (Mt. 11:28), pak platí:

2Tm. 2:5 "A stejně i ten, kdo závodí, nebývá ověnčen, nezávodí-li podle pravidel."
Mt. 10:22 "Kdo však vytrvá až do konce, bude zachráněn."

Nestačí jen dobře běžet - je třeba i doběhnout! Jinak dopadneme jako Démas (2Tm. 4:10).
Každý jednou, nebo vícekrát v životě uslyší Boží hlas. Písmo nás nabádá k tomu, abychom se vůči tomuto hlasu nezatvrzovali:¨
Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: jestliže DNES uslyšíte jeho hlas, (8) nezatvrzujte svá srdce . . ." (Žd. 3:15; 4:7).

IV. Boží spravedlnost - kalvinistický pohled

"Smíření"
"Bůh ve své milosti rozhodl, že konkrétní neměnný počet lidí a andělů získá věčný život. Ostatní ponechal Bůh v jejich hříších, za které budou spravedlivě odsouzeni, čímž na nich Bůh zjeví svou dokonalou spravedlnost."
Ef 1,4-5.11; 1Tm 5,21; Mt  35,41; Ř 6,23

Můj komentář: Bůh tedy BEZDŮVODNĚ ponechal nevyvolené bez pomoci, napospas vlastním hříchům a tím je vlastně zavrhl. Touto tezí je flagrantně popřena Boží spravedlnost. Totální konflikt s Ez. 33:11; 2Pt. 3:9; Mt. 22:1-14.

V. Rozsah Spasitelovy oběti - biblický pohled

J. 3:16,17 "neboť Bůh tak miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. (17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn."

"miluje svět" - celý svět - nikoli jen vyvolené!!!

1J. 4:14 "A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa."
1Tm. 4:10 "proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je ZACHRÁNCEM VŠECH LIDÍ, zvláště věřících."

Vykoupil Spasitel svou obětí pouze svou církev?
NIKOLI!!!

2Pt. 2:1 "V lidu se však také objevovali falešní proroci, jako i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou tajně zavádět zhoubná kacířství a Panovníka, který je vykoupil, budou zapírat."

VI. Rozsah Spasitelovy oběti - kalvinistický pohled

"Konkrétní smíření"
"Kristovo vykupující dílo bylo určeno jen pro záchranu vyvolených, aby jim skutečně zajistilo, nikoli umožnilo spásu. Svou smrtí zástupně vytrpěl trest za hřích jistých, konkrétních hříšníků. Kromě očištění od hříchů, Kristovo vykoupení zajistilo Jeho lidu vše nutné k záchraně, včetně víry, která je s Ním spojuje. Duch svatý účinně uděluje dar víry všem, za které Kristus zemřel, čímž zaručuje jejich spásu."
Mt 1,21; Ř 5,12-21; Ř 3:21-26; Ef 2,8-10; Tt 3,5-6; Fp 1,6; J 10,11-30; J 17,6-12; Ř 8,28-30; J 6,44; Sk 20,28

"Cena za ospravedlnění"
"Svou poslušností, která Ho vedla až ke smrti na kříži, Ježíš Kristus dokonale zaplatil cenu za hříchy všech, kdo uvěří a budou ospravedlněni. Svou obětí plně uspokojil všechny požadavky Boží spravedlnosti vůči těmto hříšníkům. Ospravedlnění vyvolených je dílem Boží milosti, protože nikdo si nezaslouží být zachráněn."
Žd 10,1,14; Ř 3,19-31; Iz 53; Ef 2,1-10; Ř 5 18,19

"Vnější povolání"
"Kázání evangelia všem bez výjimky je tím, co nazýváme vnějším, nebo také všeobecným Božím povoláním. Bůh chce, aby všichni uvěřili v Ježíše Krista, a to i přesto, že pro všechny nezajistil odpuštění hříchů. Tomuto vnějšímu povolání je možné vzdorovat a ti, kteří směřují k záhubě mu skutečně vzdorují. takoví nepatří mezi vyvolené a nikdy neuvěří evangeliu."
J 3,16; Sk 17,29-31; Mt 22,1-14; Mt 23,37-39; 1Tm 2,3-7; 2Pt 3,1-9; 1K 2,14; Ř 9,10-24

Můj komentář: Zde jde o tezi omezené Spasitelovy oběti. Pakliže se Kristova oběť v kalvinistickém pojetí  vztahuje jen na některé lidi, pak nemůže být dokonalá. Je-li spasení omezené, tedy existuje-li jen pro někoho, pak nutně vzniká otázka, pro koho je vlastně určeno!!! Bůh sice chce . . . ale nezajistil . . . Rozpor mezi vůlí a schopností ji realizovat!!! Podle tohoto kalvinistického konceptu Bůh není všemohoucí.

VII. Spasení - biblický pohled

Písmem jsem vyzýváni k realizaci svého spasení

Fp. 2:12 " . . . s bázní a chvěním uvádějte ve skutečnost svoji záchranu " 
(činný rod - musíme něco udělat)
není psáno:
" s bázní a chvěním bude uskutečňována vaše záchrana" 
(trpný rod - někdo koná za nás)

A podobně:
Mt. 7:13 "Vejděte těsnou branou, . . ."
a nikoli: "Budete vejiti, protaženi či protahováni těsnou branou. 

Každý člověk je vystaven ROZHODNUTÍ, kterému nelze UNIKNOUT. Na nás tedy je, zda se proti Božímu hlasu (Žd. 3: 7,8 níže) zatvrdíme, či nikoli. Anebo zda Kristovu pozvání "Pojďte ke mně všichni (Mt. 11:28) vyhovíme, či nikoliv.

Kristus se nikam nedobývá; když uslyšíme jeho hlas, je jen na nás, zda se mu otevřeme

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: Jestliže DNES uslyšíte  jeho hlas (8) nezatvrzujte svá srdce . . ."
Zj. 3:20 "Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou."

Všichni jsme vyzýváni k neseni kříže a následování Krista (Mt. 16:24; J. 21:19, 22) - a nikoli k úvahám o vyvolení, které je známo jen Bohu! Písmo z principu přesahuje jakoukoli církevní doktrínu. Anebo jinak: Žádná církevní doktrína nemůže adekvátně reflektovat Písmo.  

VIII. Spasení v kalvinismu

"Účinná milost"
1) " . . vnitřní pozvání, které je určeno pouze vyvoleným, nelze odmítnout, vždy působí proměnu hříšníka. Duch svatý, prostřednictvím této zvláštní, vnitřní výzvy, NEODOLATELNĚ přitahuje hříšníky ke Kristu."

"Ospravedlnění skrze víru"
2) "Bůh ospravedlňuje zadarmo, tzn. že prohlašuje spravedlivými všechny ty, které k sobě NEODOLATELNĚ povolává."

"Zaručený růst"
3) "Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."
Ř 6; Ř 8,1-17; Fp 1,3-6; 1J 9-11; Mt 13,1-23; Žd 10,14; Zj 2,7

Můj komentář: Kde je v Písmu užit termín "Vnitřní pozvání"??? Jaká "vnitřní výzva" je zprostředkovatelem mezi Duchem Svatým a hříšníkem??? Duch svatý tedy nemůže působit na hříšníka přímo a potřebuje k tomu jakéhosi prostředníka, jakousi "vnitřní výzvu"???

Kalvinistický text si můžeme v prvním přiblížení představit tak, že Duch Svatý, tedy lokomotiva, NEODOLATELNĚ  táhne hříšníka v připojeném vagónu, ze kterého nelze vystoupit, do domovské stanice, kterou je Kristus. Vagon může jet pouze tam, kam ho táhne lokomotiva, stejnou rychlostí jako lokomotiva, anebo stát, stojí-li lokomotiva. Jinou svobodu vagon i cestující v něm nemá. 

Jak si vysvětlit tuto kalvinistickou formulaci (3)?

"Věřící mohou na nějakou dobu upadnout do hříchu, ale nakonec budou činit pokání a obnoví své společenství s Otcem."

KDE TOTO V PÍSMU ČTEME???

Je-li vyvolený Duchem Svatým NEODOLATELNĚ tažen ke Kristu,jak praví formulace (1,2), jak by pak mohl vyvolený upadnout do hříchu??? Jestliže však zhřešit může, jak tvrdí formulace (3), pak kalvinista musí nutně připustit, že byl Duchem Svatým NEODOLATELNĚ přitažen ke hříchu - což je nejen rouhání proti Duchu Svatému, ale i kolosální NESMYSL.
V takovém pojetí je hřích zlehčen - neboť Duch Svatý vyvoleného přitáhne NEODOLATELNĚ VŽDY ZPĚT!!! ke Kristu. A to je BLUD!!! Fakt, že máme s bázní a chvěním realizovat své spasení (Fp. 2:12) se do kalvinistického konceptu vůbec nehodí!!!

IX. Závěr

Kalvinismus je ve své podstatě fatalismus s křesťanským nátěrem. Vyvolený směřuje nezadržitelně ke svému spasení - zatímco zavržený směřuje neodolatelně ke své záhubě - ať už dělá cokoli.
Je stejně zhoubné uvěřit tomu, že jsem předem vyvolen, stejně jako tomu, že jsem předem zavržen, protože obojí vede ke smrti. Kalvinismus vede ke smrti - je to falešné evangelium.

Kalvinistické texty jsou označeny kurzívou a lze do nich nahlédnout na adrese: 
BA

Vložil: Tomas v Středa, 06. únor 2019 @ 00:55:16 CET (873 čtenářů)
Více... | 67 komentáře | Nebezpečná učení | Skóre: 0



Život víry: Kdo je to křesťan
Grano Salis

poslal Jan21

Kdo je to křesťan?   Zdejší web,  ač v gescí baptistů, které lze bez nějakých výhrad za křesťany  stavících na Písmu  SZ i NZ považovat, se čím dál více profiluje jako multinázorový v širokém spektru od  tolerantních i militantních ateistů, agnostiků, věřících v „něco“,  křesťanských liberálů, pochybovačů,  bigotních i formálních katolíků,  příslušníků různých protestantských odnoží, univerzalistů, judaistů a dalších. V poslední době se zdá, že zde čím dál víc proniká militantní ateismus, vulgarita, urážky a výsměch těm, kdo svou víru na Písmu staví. Ale to není téma mého zamyšlení v tomto příspěvku.  

Vložil: Tomas v Středa, 06. únor 2019 @ 00:31:00 CET (2186 čtenářů)
Více... | 7018 bytů | 307 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Katolická církev - tíživé mlcení
Katolicismus

Zneužívání mladistvých, to je zločin páchaný na nevinných a bezbranných. Jak se daří provinilým duchovním unikat spravedlnosti? Francouzský dokument

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11970955163-katolicka-cirkev-tizive-mlceni/

Vložil: Tomas v Úterý, 05. únor 2019 @ 23:15:56 CET (224 čtenářů)
Více... | 12 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Pocit viny ještě nikoho nespasil
Zamyšlení

poslal leonet

Kolosenským 2, 13 Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil. 14 Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 17. leden 2019 @ 09:16:54 CET (2883 čtenářů)
Více... | 3292 bytů | 379 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Aktuality: Tak už i v Turecku přibývá ateistů
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pondělí, 14. leden 2019 @ 13:37:20 CET (490 čtenářů)
Více... | 799 bytů | 11 komentáře | Aktuality | Skóre: 0



Život víry: Láska?
Kritika bludů

poslal Neprihlaseny

Vložil: Tomas v Pondělí, 14. leden 2019 @ 13:36:15 CET (715 čtenářů)
Více... | 1819 bytů | 40 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Hledání: Ekumenický, nebo studijní překlad Písma?
O Bibli

poslal Nepřihlášený

Chci si pořídit Bibli. Překladů na českém trhu je více. Poraďte mi, který zvolit. Uvažuji o Českém ekumenickém překladu. Je asi nejvíce používaný ve sborech při bohoslužbách a biblických hodinách... Ale zaujal mě i Český studijní překlad. Prý je přesnější než ekumenický. Láká mě. Samozřejmě může být užitečné porovnávat překlady, ale na druhou stranu se trochu obávám, abych neměl zmatek, aby to nebylo v prostředí, kde se cituje "většinový" ekumenický překlad, nepraktické. V menším vydání studijního překladu také chybějí úvody a vysvětlivky v rozsahu, který nabízí tradiční ekumenický překlad. No a pak je tu ještě Bible 21. Co si myslíte o tomto moderním překladu? Velmi samozřejmě respektuji Bibli kralickou, ale přece jen je to složitější čtení. Vím, že dokonalý je pouze "originál". Když ale vezmeme běžně dostupné české překlady, který mi doporučujete? Předem děkuji za vaše názory a postřehy.    

Vložil: Tomas v Středa, 09. leden 2019 @ 17:54:07 CET (657 čtenářů)
Více... | 8 komentáře | Hledání | Skóre: 0



Život víry: Následujte mne, řekl Ježíš
Zamyšlení

poslal leonet

Nevím, zda si uvědomujete, kolikrát tuto výzvu Ježíš opakoval v evangeliích. Namátkou uvedu několik míst. O její důležitostí snad nikdo nepochybuje.

Vložil: Tomas v Středa, 09. leden 2019 @ 12:05:19 CET (1183 čtenářů)
Více... | 7755 bytů | 103 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Povzbuzení: "Zpověď - V Co věřím"
Zamyšlení

poslal Melissokomos

Pročítám teď knihu "Zpověď - V Co věřím" od L.N. Tolstoje. Vybírám několik citátů, které mě zaujaly:

Mé odpadnutí od víry nastalo právě tak, jako nastávalo a nyní nastává u lidí našeho způsobu vzdělání. Jak se mi zdá, děje se to ve většině případů takto: lidé žijí tak, jako všichni žijí, a všichni žijí podle zásad, které nemají ničeho společného s věřením, ba většinou jsou přímo jeho protivou. Věrouka nemá podílu na životě a ve styku s ostatními lidmi nikdy se nestává, abychom se s ní nějak vyrovnávali. Věrouka takto vyznává se kdesi mimo nás, daleko od života a nezávisle na něm. Setkáváš-li se s ní, je to pak setkání se zjevem vnějším, se životem nesouvisejícím.
Vložil: Tomas v Středa, 09. leden 2019 @ 12:04:49 CET (614 čtenářů)
Více... | 6355 bytů | 16 komentáře | Povzbuzení | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.69 sekundy