Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ivan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 15474, komentáře < 7 dní: 283, komentářů celkem: 345646, adminů: 60, uživatelů: 4866  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 54 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

BohemianAnonymus
LD
wollek
martino
timg
myslivec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Pietní shromáždìní k uctìní památky 27 popravených pøedstavitelù èeského odboje
·Mariánský sloup, stánky s buøty nebo nic?
·Køesťané v politice a nedìlní Letná
·Majdan a Letná
·Kratince
·Ètení kázání Jana Husa
·Reakce libereckého sboru na rozhodnutí Sjezdu delegátù 2019
·Usnesení Sjezdu delegátù BJB 2019
·Ad komentáøe ke èlánku Biblické køesťanství, teologie a baptisté
·Americká ´´liberální´´ teologie

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
99438383
přístupů od 17. 10. 2001

°

GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.

Kontrasty: Stydím se za studenty evangelické bohoslovecké fakulty a členy církve ČB
Etika

poslal Frantisek100

Je k něčemu víra v Ježíše? Mění víra charakter  a povahu člověka? Byl jsem šokován zjištěním, že ti arogantní frajeři z Chvilek pro milion jsou studenti evangelické bohoslovecké fakulty a členy Českobratrské církve. Co je vedlo k tomu, aby vyvolávali nenávist, neklid a demonstrace? Komu slouží?  Co chtějí změnit a co sami už dokázali? Akorát vyprovokovat negativní emoce. Ano, takovým způsobem začíná první krok k násilí, bezpráví a nové totalitě. Vždyť tihle mladí frajírci ničemu nerozumí a přitom to, čemu nerozumí, kritizují. Mají se špatně? Mají se u nás lidé špatně? Co lepšího chtějí dát a vytvořit? Tak ať jsou nové volby  a po nich už se ti, co prohráli musí  s výsledkem smířit, když se nesmířili už teď. Prostě mne děsí, že tohle organizují ti, kteří by měli šířit lásku, klid, spravedlnost. Co na to říká jejich církev a jejich škola? Hnusí se mi to vše. Je to začátek i konce celého  tohle křesťanství, které vypadá jak podvod.

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:34:39 CEST (116 čtenářů)
Více... | 12 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Z internetu: Stvorenie alebo Evolúcia? 0-9
Přednáška

poslal skalaa

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:31:21 CEST (33 čtenářů)
Více... | 274 bytů | 1 komentář | Z internetu | Skóre: 0



Život víry: Bůh se ve mně zklamal a jak nás hřích odděluje od Boha
Zamyšlení

poslal leonet

Dítě můžete zahanbit mnoha způsoby a je smutné, že to mnozí z nás znají z vlastní zkušenosti. Krutá slova drsné soudy malou duši nesmírně otřesou. Jsi odporný. Jsi špindíra. Z tebe nikdy nic nebude. Jsi hlupák. Po všem, co jsme pro tebe udělali... Než jsi přišel ty, byla jsem šťastná. Chtěl jsem kluka. Bylo by lepší, kdyby ses vůbec nenarodil. Bylo by lepší, kdyby jsi mlčel... atd.

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:31:04 CEST (37 čtenářů)
Více... | 10894 bytů | 3 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Biřmování je křtem Ducha svatého.
Katolicismus

poslal oko

Je to ve stejném významu, jako tvrzení, že biřmování je křest Duchem svatým.

Kristus vícekrát přislíbil toto vylití Ducha; tento příslib uskutečnil nejprve v den velikonoc a později skvělejším způsobem v den letnic. Apoštolové, plni Ducha svatého, začali „hlásat velké Boží skutky“ (Sk 2,11) a Petr prohlásil, že toto vylití Ducha na apoštoly je znamením mesiášské doby. Ti, kteří tehdy uvěřili kázání apoštolů a dali se pokřtít, dostali pak „dar Ducha svatého“ (Sk 2,38).
„Od té doby apoštolové, plníce Kristovu vůli, udíleli nově pokřtěným skrze vkládání rukou dar Ducha, který přivádí k plnosti křestní milost.
To vysvětluje, proč se v listu Židům mezi prvními prvky křesťanské výchovy připomíná nauka o křtech a také o vkládání rukou. Katolická tradice právem považuje toto vkládání rukou za původ svátosti biřmování, která jakýmsi způsobem činí v církvi milost letnic trvalou.
Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:30:19 CEST (41 čtenářů)
Více... | 5033 bytů | 3 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Aktivity a kampaně: Čtení kázání Jana Husa
Akce

poslal lutrik

6. 7. - Svátek mistra Jana Husa
Pražský sbor Luterské evangelické církve a. v., zve všechny na neformální veřejné čtení:  
Magistri Iohannis Hus:   Kázání: Na Veliku noc – Marek v 16. kapitole   (kázání je v dobovém jazyce se slovníčkem).  

Betlémské náměstí - před Betlémskou kaplí.  
Sobota 6. 7. Léta Páně 2019 v 17:00 hodin.  
Vstup volný 


Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:29:36 CEST (12 čtenářů)
komentáře? | Aktivity a kampaně | Skóre: 0



Kontrasty: Modrý kríž
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

"Toto je varovanie. Varovanie nielen pre tých ktorí sympatizujú s MK ale najmä pre všetkých ktorý uveria že niekde existuje spoločenstvo v ktorom sa nachádzajú "lepší" veriaci. Verte tomu že nie... Jediný kto môže pohnúť s vašimi problémami je Ježiš... Nie človek ani ideológia...Túžite po prebudení ? Po obživení? Myslíte si, že nastane pokiaľ opustíte zbor do ktorého chodíte? Naozaj tam nieje nikto za kým sa da ísť a modliť sa? Trváte na tvrdení, že inde to je lepšie a živšie? Nie! Ľudia sú všade rovnako hriešni. Ak sa vy osobne upnete na Ježiša celou svojou silou a celou svojou dušou pomôžete nielen sebe ale vaše okolie to bude cítiť priamo s vás...  V úvode som spomenul, že by som chcel nadviazať kontakt s tými, ktorí MK s rôznych príčin opustili a odpadli od Boha... alebo stratili nadej... alebo chcú MK opustiť ale nevedia ako... alebo potrebujete povzbudenie pre návrat k Pánovi... alebo na základe vášho odchodu s MK máte dodnes množstvo otázok… a popri tom všetkom sa nepochopiteľne neviete zbaviť predstavy, že MK je jediná možná alternativa…"  

Citát z pojednání: MODRÝ KRÍŽ DEVÄŤDESIATICH ROKOV

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:29:10 CEST (16 čtenářů)
Více... | 13423 bytů | komentáře? | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Dva na poli
Kázání

poslal vatatu

        Matouš 24,40-41

  ,,Tehdy budou dva na poli; jeden bude vzat a druhý zanechán. Dvě budou mlít mlýnským kamenem; jedna bude vzata a druhá zanechána."
             Vím kdo bude vzat a kdo bude zanechán. Souvisí to se slovem Pana Ježíše a se slovem Pavla z Tarsu.
        Lukáš 12,22-31
  ,,Potom se obrátil ke svým učedníkům: „Říkám vám, nemějte starost o svůj život ani o své tělo – co budete jíst a co si oblečete. Život je přece víc než jídlo a tělo víc než oblečení. Podívejte se na havrany. Nesejí ani nežnou, nemají spíže ani stodoly, ale Bůh je živí. Čím větší cenu máte vy než ptáci! Copak si někdo z vás samými starostmi prodlouží život o jediný den? Když nezmůžete ani to nejmenší, proč se staráte o to ostatní? 
Podívejte se na lilie, jak rostou. Nepracují ani nepředou, ale říkám vám, že ani Šalomoun ve vší své slávě nebyl oblečen jako jedna z nich. Když Bůh takto obléká trávu, která je dnes na louce a zítra bude hozena do pece, čím spíše vás, vy malověrní?! 
Nezabývejte se tím, co budete jíst a co pít, ani se tím nezneklidňujte. Všechny ty věci vyhledávají pohané tohoto světa, ale váš Otec ví, že je potřebujete. Hledejte raději jeho království a toto vše vám bude přidáno."
                          Filipským 4,4
    ,,Radujte se v Pánu vždycky; znovu říkám: Radujte se!"
        Dva budou na poli, jeden se bude radovat z té práce, druhý se bude starat o to, aby zdárně tu práci dokončil.
    Kdo z těchto dvou bude vzat a kdo zanechán?
         Šelma z Janova zjevení má jméno. Její jméno je ZODPOVĚDNOST.
Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:28:47 CEST (28 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Návrat ke kořenům?
Katolicismus

poslal oko

Kardináli a biskupi zverejnili Deklaráciu právd, ktoré sú v dnešnej Cirkvi spochybňované

Vložil: Tomas v Úterý, 25. červen 2019 @ 12:28:32 CEST (42 čtenářů)
Více... | 4413 bytů | 3 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Hledání: Modlit se pouze k Otci ? Nebo i k Synu ? I k Duchu svatému ?
Modlitební život

poslal rosmano


Přátelé, jak vnímáte tyto otázky ? 
Jak se prakticky k ním stavíte, své modlitby směřujete ke komu ? 
A proč ?
Vložil: Tomas v Pátek, 14. červen 2019 @ 09:09:34 CEST (2841 čtenářů)
Více... | 336 komentáře | Hledání | Skóre: 0



Život víry: Co je pravda a co je podvod?
Kázání

poslal Frantisek100

26Když jedli, vzal Ježíš chléb, požehnal, lámal a dával učedníkům se slovy: „Vezměte, jezte, toto jest mé tělo.“ ·  

27Pak vzal kalich, vzdal díky a podal jim ho se slovy: „Pijte z něho všichni. ·  
28Neboť toto jest má krev, která zpečeťuje smlouvu a prolévá se za mnohé na odpuštění hříchů. ·  29Pravím vám, že již nebudu pít z tohoto plodu vinné révy až do toho dne, kdy budu s vámi pít kalich nový v království svého Otce.“ ·  
30Potom zazpívali chvalozpěv a vyšli na Olivovou horu.  

   Tato událost je ještě popsána u Marka a i u Lukáše.   Ale ani jeden  z nich , Marek či Lukáš, u toho nebyl a je to již zprostředkovaná událost, pouze o tom slyšeli vyprávět.   V této části příběhu jsou klíčové dvě věci: chléb a víno.   Když bere do ruky chléb, podává ho učedníkům  a říká vezměte, jezte, toto je mé tělo, tak přece je jasné, že mluví obrazně. Jeho tělo ještě nebylo vydáno na kříži, ale chléb je zde symbol. A chápejme to jako symbol a ne jako skutečné tělo. Do druhé chápání je práce Satana, aby zamlžil význam Ježíšova života.
Vložil: Tomas v Pátek, 14. červen 2019 @ 09:08:56 CEST (146 čtenářů)
Více... | 8418 bytů | 3 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Vítr musí vanout, když my chceme?
Charismatici

poslal oko

TZV. CHARISMATICI ZCELA OTOČILI (ZFALŠOVALI) JEŽÍŠŮV VÝROK O DUCHU SVATÉM “VÍTR VANE, KAM CHCE”.

Vložil: Tomas v Neděle, 09. červen 2019 @ 20:57:41 CEST (1702 čtenářů)
Více... | 3111 bytů | 223 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Obraťte se
Kázání

poslal vatatu

  ,,Kdo ví, co je činit dobré a nečiní, bude bit. Kdo neví co je činit dobré a nečiní to, bude bit méně."
  ,,  Proto jsem vám řekl, že zemřete ve svých hříších. Nebudete-li věřit, že ‚já jsem,' zemřete ve svých hříších."(Jan 8,24)
,,  Vždyť ten, kdo vstoupil do jeho odpočinku, odpočinul od svých skutků, tak jako Bůh odpočinul od svých.  Usilujme tedy vejít do toho odpočinku, aby snad někdo po jejich příkladu nepadl kvůli neposlušnosti-  Zaslíbení o vstupu do jeho odpočinku stále platí, a tak si dejme pozor, aby se neukázalo, že je někdo z vás minul.  I nám přece byla zvěstována dobrá zpráva, stejně jako jim. Slyšené slovo jim ale nepomohlo, neboť se u posluchačů nesetkalo s vírou.  Do odpočinku tedy vcházíme jen my, kteří jsme uvěřili."(Žd 4,10.11–1.2.3).
    Jan 14,13-14
  ,,  O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu.  Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám."
   Být v Božím odpočinutí znamená nekonat své skutky a věřit, že Ježíš bude dělat ty Boží skrze své tělo na základu prosby těla, a víry těla, že to Ježíš udělá. Vždyť i v přirozeném těle se ruka nestará, čím bude nakrmena, ani co bude každodenně vykonávat, o to se stará hlava těla, ke kterému je připojena.
  A tak, jako rozhoduje hlava o všem, co v každé chvíli bude ruka dělat, tak je to s každým,kdo je narozen z vody a z Ducha a je vírou napojený na hlavu Ježíš, a tak koná dobré tím, že dopředu nic neřeší.
   Jedinou snahu a úsilí, kterrou má věřící v Ježíše vytvořit, je snaha přenechat všechny své rozhodnutí a skutky své hlavě, jíž je Ježíš.
  SPRAVEDLIVÉ SKUTKY SVATÝCH:
   ,,  "Co máme dělat, abychom konali Boží skutky?" zeptali se ho.  Ježíš jim odpověděl: "Toto je ten Boží skutek - abyste věřili v toho, kterého on poslal."(Jan 6,28-29)
    Spravedlivé skutky svatých jsou Boží skutky.
   Jak svatí tyto skutky konají?
   "Přestaňte spolu reptat!" odpověděl jim Ježíš.  "Nikdo ke mně nemůže přijít, pokud ho nepřitáhne můj Otec, který mě poslal; já ho pak vzkřísím v poslední den."
   Svatí nekonají Boží skutky, jenom Bůh koná Boží skutky.
   Svatí se stávají svatými vírou v konání Božích skutků Bohem.
  Když člověk uvěří, že Bůh vykonal  své skutky skrze něho, tak tím zůstává v Božím odpočinutí, a tak se stává tou vírou svatým.
Vložil: Tomas v Neděle, 09. červen 2019 @ 20:57:12 CEST (123 čtenářů)
Více... | 3 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Katolická církev lobbovala proti novele zákona. Ten měl pomoci obětem sexuálního
Katolicismus

poslal Dzehenuti

odkaz : https://www.seznamzpravy.cz/clanek/americka-katolicka-cirkev-lobbovala-proti-novele-zakona-ten-mel-pomoci-obetem-sexualniho-nasili-73573?seq-no=4&dop-ab-variant=&source=article-detail

Vložil: Tomas v Pátek, 07. červen 2019 @ 21:02:44 CEST (300 čtenářů)
Více... | 686 bytů | 19 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život církví: Vyžaduje Bůh dětskou oběť?
Z našich církví

poslal leonet

Žijeme ve světě, kde nejen dětská oběť není bohužel nic výjimečného. Následující slova pocházejí od jednoho syna misionáře.
Před časem jsem byl pozván na setkání žen a mužů zastupujících několik desetiletí misijní práce. Jako děti jsme byli posláni do internátních škol a hostelů, protože naši rodiče šířili evangelium. Dnes mi to připadá nepředstavitelné, ale tehdy se to od nás očekávalo a byla to norma. Patřilo to k naší povinnosti, k oběti, kterou jsme přinesli, aby druzí mohli slyšet o Ježíši. Někteří lidé na našem srazu, byli tak hluboce zraněni, že v rozhovoru nebo proslovu počítali zmínky o Ježíši či o Bohu, a když napočítali do šesti, zvedli se a odešli. Zkrátka to neunesli.

Vložil: Tomas v Pátek, 07. červen 2019 @ 21:01:45 CEST (585 čtenářů)
Více... | 4715 bytů | 69 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Aktivity a kampaně: Pásmo křesťanských básní
Akce

poslal lutrik

Hana Hnilicová: Básně X. 

Recitují: Hana Hnilicová a přátelé 

Hudební doprovod: Markéta a Petr Lutkovi
Vložil: Tomas v Středa, 05. červen 2019 @ 08:01:47 CEST (83 čtenářů)
Více... | 930 bytů | komentáře? | Aktivity a kampaně | Skóre: 0



Život víry: Co vlastně řekl Pán Ježíš Martě?
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Chtěl bych se zamyslet  nad příběhem, který se odehrál v Betanii. Betanie byla vesnička asi 3 km od Jeruzalema  na východním úpatí hory Olivetské   A tady bylo místo  a  prostředí, kde Pán Ježíš zažil úžasnou lásku lidí ke své osobě, tady se cítil jako  doma a to hlavně díky sourozenců Lazara, Marie a Marty.   A tak se zamysleme na tim, co vše se zde odehrálo a stalo. Pán Ježíš tu i občas přenocovával a rád se sem vracíval.     Zde se odehrává první příběh: 

   Cituji: Lukáš 10 kap.   ·  
38Když šel Ježíš s učedníky dál, vešel do jedné vesnice. Tam jej přijala do svého domu žena jménem Marta, ·  
39která měla sestru Marii; ta si sedla k nohám Ježíšovým a poslouchala jeho slovo. ·  
40Ale Marta měla plno práce, aby ho obsloužila. Přišla k němu a řekla: „Pane, nezáleží ti na tom, že mne má sestra nechala sloužit samotnou? Řekni jí přece, ať mi pomůže!“ ·  
41Pán jí odpověděl: „Marto, Marto, děláš si starosti a trápíš se pro mnoho věcí. ·  
42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“    

 Že to byla Betanie vyplývá z toho, že Marta a Marie nikde jinde nebydleli než zde v Batanii.   Možná to nebyla ani jeho první návštěva.  Ale vždycky se na jeho příchod těšili.,   Krátký příběh zdánlivě nic neříkající, ale proč tedy v evangeliích je zapsán?   Marta má rozhodně Pána Ježíše ráda stejně jako Marie, ale jejich přístup v té dané chvíli se liší. Marta vnímá sebe jako roli hostitelky. Možná ten dům byl právě její  a ona tam byla paní domu. Také by si ráda sedla k Ježíšovým nohám  a poslouchala  a poslouchala jeho vzácná slova, ale etiketa, tradice a společenský zvyk  ji nutí k něčemu jinému. Sloužit a projevit se jako správný hostitel. A Marie? Mohli by hostit obě. Aspoň by pak zbylo více času pro obě. Marie je  tak unesena přítomností Ježíše, že všechny společenské normy zůstávají stranou. Ona nechce nic ztratit z  té vzácné chvíle být s Ježíšem. Nevnímá Martu ani její hostitelské starosti. Marta by chtěla totéž, co nyní prožívá Marie, ale něco jí v tom brání. Povinnosti splnit, co učí tradice a zvyky.  A také vědomí, jak by vypadala před Ježíšem, kdyby se jako hostitelka neukázala? Při pohledu na  sedící Marii, která si žádné starosti nepřipustí, zatímco na má plné ruce práce, se naštve.  A nejen to. Ona dokonce požádá Pána Ježíše, aby Marii napomenul a vyzval k pomoci. A nakonec je možná i zklamaná. Místo, aby Pán Ježíš pochválil ustaranou Martu, on ocení Marii.¨   Jak asi muselo v té chvíli Martě být? To ji muselo zaskočit. To nečekala? Tak já tu lítám a nakonec je to k ničemu. Nakonec, já to dělám špatně. Pro dobrou na žebrotu.   A čím ten příběh končí?   ·

  42Jen jednoho je třeba. Marie volila dobře; vybrala si to, oč nepřijde.“  

 Dál už nic. Ale proč to v Bibli je? Co chtěl Pán Ježíš naznačit?   Víte, dnes je plno lidí, spíše bývalo zvykem,  kteří se snaží. Aby bylo doma uklizeno, uvařeno. aby byl tatínek a děti spokojeny, aby bylo to i ono a dodrželo se to, co je společenský zvyk, tradice atd. prostě lidé se často za něčím ženou.  Dnes je to jinačí než dříve. Dnes, aby mohli jet na dovolenou . samozřejmě  k moři  a někam daleko, aby se mohli sousedům a v práci pochlubit a  chtějí mít hezký barák atd. Lidé se stál, za něčím se ženou, Ale je to, za čím se  ženou, , na co vynaloží velké úsilí,  je to trvalé a někdy i smysluplné? Nebraní nám někdy tato honba za něčím k přístupu k Bohu a duchovním věcem, které jsou trvalejší? To chtěl Pán Ježíš říct   Martě? Marto, já tě nehodnotím podle Tvého výkonu hostitelky, vůbec tě podle žádného tvého výkonu ničeho nehodnotím. Já nepotřebuji , aby bylo prostřeno, uklizeno, dobré pití a jídlo, s tím si nedělej starosti. Já potřebuji, abyste si sedli ke mně  a poslouchali můj hlas, má slova, mé rady… Já vám chci dát to, co vám celý vět dát nemůže.   Nevíme , jak na to Marta reagovala, ale dnes můžeme vše posoudit jinak, protože na to máme čas. 
Ale o co jde dnes lidem a i věřícím??    
Vložil: Tomas v Pondělí, 03. červen 2019 @ 08:46:30 CEST (216 čtenářů)
Více... | 8 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Jsi navždy můj..
Zkušenosti

poslal myslivec

Je to velké neštěstí u římských katolíků, kterým bylo nalhané, že spása se odehraje až na konci jejich života, a že musí konat dobré skutky, aby si spásu na konci života zasloužili.

Jeden zdejší katolík tento svůj nešťastný duchovní stav vyjádřil těmito slovy:
Vložil: Tomas v Neděle, 02. červen 2019 @ 14:56:10 CEST (3235 čtenářů)
Více... | 5463 bytů | 397 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: „Já jsem vzkříšení i život,“
Kázání

poslal vatatu

   

      „Já jsem vzkříšení i život,“ řekl jí Ježíš. „Kdo věří ve mě, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,25,26)
   Kdo věří v Ježíše a nežije duchovně, ale tělesně, viz. sedmá kapitola Římanům, Mt 8,22 a L 9,60, i kdyby zemřel fyzicky-tělesně, tak bude žít.
   Kdo však žije z víry v Boží slovo a ne z toho co vidí, toto totiž nazval Ježíš životem, viz.Jan 6,63, a věří v Ježíše, TEN NEZEMŘE NAVĚKY.
                     ,, VĚŘÍŠ TOMU?"
  Kdo žije tělesně? Ne každý, kdo věří v Ježíše, totiž žije duchovně, viz. ...Ne každýkdo mi říká‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích. ...(Mt 7,21)
      Vůle nebeského Otce je:
  ,,Milovat Boha svého nadevšecko a milovat bližního svého, jako sebe samého."
  Římanům 7 jasně zjevuje, že kdo se o to pokusí svými skutky, ten začne dělat přesný opak. Je to proto, abychom si uvědomili, že to, co chce Bůh, nebudeme schopni nikdy dělat, na celou věčnost, a že to byl, je a vždycky bude sám Bůh, který může vykonat to co chce, jak to on chce a kdy to on chce. Že se lidé církví stále snaží vykonávat to, co Bůh chce svými skutky je očividné, dokonce věří tomu, že to tak Bůh chce. Že to je lež jak Brno je zjevné z písma, především z té kapitoly Římanům 7.
   ,,Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh. (Římanům 8,3)
  ,,O cokoli poprosíte v mém jménu, to udělám, aby byl Otec oslaven v Synu. Když mě budete o něco prosit v mém jménu, já to udělám.“ (Jan 14,13-14)
Kdo VĚŘÍ Bohu, že jenom on může vykonat to co che, jak to chce a kdy to chce, TEN KONÁ OTCOVU VŮLI V NEBESÍCH.
  Že se lidé církve shromažďující se v denominacích snaží konat Boží vůli svými skutky, je tím Božím uzavřením pod neposlušnost, viz. Římanům 11,32, a až přijde víra do jejích myslí, že to může udělat pouze Bůh sám, tak to je to Boží slitování. Do té doby jsou pod vychovatelem, a tak je písmo drží zavřené pod hříchem, což dosvědčují neustálým vyznáváním svých hříchů a následným pokáním, což je slib, že přestanou hřešit a začnou žít svatě, to skrze své úsilí a své skutky podle písma, což je stále udržuje pod mocí hříchu, tak jak to popisuje Pavel v Římanům 7.
  A to jsou všichni ti, kteří: ,,věří ve mně a i kdyby zemřeli, budou žít. (Jan 11,25)
   ,,Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh" (Římanům 8,3)
    Co je slabost těla?
 ,,Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo." (Římanům 7,21).
   Slabost  těla je chtít konat dobro požadované písmem, viz Galatským 3,22: ,,Písmo ale uzavřelo všechny lidi pod hřích, aby všem věřícím nabídlo zaslíbení založené na víře Ježíše Krista."
       VÍRA JEŽÍŠE KRISTA: ,,Mějte víru Boží" (Marek 11,22): ,, ...Ne každýkdo mi říká‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích."
     Ten, kdo poprosil Ježíše podle jeho slova z Mk 11,22-24 a Jana 14,13-14 o Boží víru, a věří, že jí dostal, ten koná vůli Otce v nebesích, protože Boží víra věří ve vykonání Božího slova Božím slovem, to na místě, kde zrovna to Boží slovo přebývá:,, koná vůli mého Otce v nebesích."
   Kdo přebývá vírou ve svém srdci z Otcem v nebesích, kde se nepřetržitě děje Otcova vůle, ten nemá potřebu nic vykonávat svými skutky na zemi, protože je vírou přítomen Otcovy vůle, konající se Otcem v nebi.
   Takový člověk: ,,žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,26)
  ,,Žijete-li podle těla, zemřete..." (Římanům 8,13)
   To žití podle těla a následnou smrt popisuje Pavel v té 7 kapitole Římanům. Žít podle těla je:
,,Vždyť žijete-li podle své vůle, spějete k smrti" (Římanům 8,13 ekumenický), což je shodné s :
,,Objevuji tedy takový zákon: Když chci činit dobro, mám v dosahu jen zlo."(Římanům 7,21).
    Z těchto veršů vyplývá, že žít podle své vůle, to je podle těla, znamená chtít konat dobro podle písma, a to jediné způsobí zlo, protože:
,,Co na to řekneme? Že Zákon je hřích? V žádném případě! Avšak nebýt Zákona, nebyl bych hřích poznal. Například o dychtivosti bych nevěděl, kdyby Zákon neříkal: „Nedychti!“ Hřích se chopil příležitosti, kterou mu to přikázání skýtalo, a vzbudil ve mně všemožnou dychtivost. Bez Zákona je ovšem hřích mrtvý. Sám jsem kdysi žil bez Zákona, ale jakmile přišlo přikázání, hřích ožil a já jsem zemřel. Přikázání, které mělo být k životu, je mi tedy nakonec ke smrti. Hřích se totiž chopil příležitosti, kterou mu to přikázání skýtalo, oklamal mě a jeho pomocí mě zabil.Zákon je ovšem svatý, přikázání je svaté, spravedlivé a dobré. 
Přineslo mi tedy to dobré smrt? V žádném případě! Hřích se však projevil jako hřích: tím, co bylo dobré, mi způsobil smrt. Díky přikázání se tedy ukázalo, jak je hřích nevýslovně hrozný. " (Římanům 7,7-13).
   Pavel tvrdí, a málo kdo mu věří stejně jako Galatští, že zlo je možné konat pouze svým chtěním konat dobro popsané písmem.
  ,,Chtít dobro, to umím, ale konat je už ne." (Římanům 7,18)
,,Blázniví Galatští! Kdo vás tak obloudil? Vás, kterým byl přímo před očima vykreslen Ježíš Kristus ukřižovaný! Chtěl bych se od vás dozvědět jedno: Přijali jste Ducha díky skutkům Zákona, anebo díky víře v to, co jste slyšeli? Přišli jste o rozum? Začali jste Duchem, a teď končíte tělem? Tolik jste prožili – bylo to k ničemu, úplně k ničemu? Uděluje vám Bůh Ducha a působí mezi vámi zázraky díky skutkům Zákona, anebo díky víře v to, co jste slyšeli? " (Galatským 3,1-5)
  Ten, kdo slyší Boží slovo a nesnaží se ho vykonávat, protože věří Bohu, že ho již vykonal, ten žije na věky.
,,A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,26)
,,Žijete-li podle těla, zemřete; umrtvujete-li skutky těla Duchem, budete žít." (Římanům 8,13)
  Jak je možné umrtvit skutky těla Duchem, když již víme, že skutky těla jsou z lidského chtění konat dobro?
 ,,Říkám však: Choďte Duchem a žádost těla nevykonáte." (Galatským 5,16 NBK)
  Jak můžeme chodit Duchem?
 ,,Chodíme totiž vírou, ne viděním." (2.Korintským 5,7)
 ,,žijeme přece z víry, ne z toho, co vidíme." (2.Korintským 5,7 ekumenický)
,,Chci říci: Žijte z moci Božího Ducha, a nepodlehnete tomu, k čemu vás táhne vaše přirozenost."(Galatským 5,16 ekumenický)
    Chodit Duchem znamená chodit vírou a to znamená žít z víry v moc Ducha, který je tím Božím slovem i jeho vykonáním. (Jan 6,63 a Jan 14,13-14), a to je umrtvení skutků těla mocí Ducha.
    ,,Žijete-li podle těla, zemřete; umrtvujete-li skutky těla Duchem, budete žít." (Římanům 8,13)
     Boží víra v Boží slovo vykonané Božím slovem v srdci člověka, je život věčný.
  ,,.Mužimilujte své ženy, " (Efeským 5,25 a Koloským 3,19) je špatný překlad, protože ani z nového Zákona nebude nikdo ospravedlněn. A každý muž, který se snaží milovat svou ženu, jí nemiluje, kdyby ano, tak se jí nebude snažit milovat, protože by jí již miloval. A každá snaha muže milovat svou ženu vyvrcholí v přesný opak, to díky zákonu výše popsanému, který stále platí. (Římanům 7,18-19)
  Proto je dnes na světě tolik rozvodů a rozchodů, a to i v církvi, protože právě církev působí tlak na své ovečky, aby konali své skutky podle písma.
   Pravda zní, že kdo věří v Ježíše a věří v moc Božího slova, které říká, že láska mužova k jeho ženě je součást vykonání Božího slova, ten miluje svou ženu, aniž o to jakýmkoliv způsobem usiluje, protože je mu to dáno jako Boží dar skrze víru Božího slova, které má ve svém srdci. ( Galatským 3,1-5)
  ,,„Já jsem vzkříšení i život,“ řekl jí Ježíš. „Kdo věří ve mě, i kdyby zemřel, bude žít. 26A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“ (Jan 11,25-26)
  ,,Amen, amen, říkám vám: Kdokoli zachová mé slovo, navěky nespatří smrt. (Jan 8,51)
Zákon zachování
Ve fyzice se jako zákon zachování označuje tvrzení, že určitá měřitelná veličina fyzikálního systému se během vývoje tohoto systému nemění. Zachovávající se veličiny systému se mohou zachovávat lokálně nebo globálně.
Pokud se částice nesoucí určitou zachovávající se veličinu pohybuje, pak při změření hodnoty této veličiny v počátečním bodě a konečném bodě dostaneme stejné hodnoty (což vyplývá z toho, že jde o zachovávající se veličinu). Otázkou je, zda se tato veličina zachovávala po celou dobu i mezi jednotlivými měřeními.Pokud se hodnota veličiny nemění po celou dobu mezi měřeními, pak se hovoří o lokálním zachování. Jestliže však může po prvním měření zmizet a objevit se na jiném místě (se stejnou hodnotou, čímž je zajištěna platnost zákona zachování), pak se hovoří o globálním zachování.V případě lokálního zachování musí existovat určitý druh nosiče (částicepole), který zajišťuje přenos dané vlastnosti mezi různými body.
Podle Einsteina platí, že pokud se nějaká veličina zachovává, pak se zachovává lokálně. Toto tvrzení vyplynulo z teorie relativity. (Wikipedie)
  V duchovní oblasti je zachovávanou veličinou Boží slovo a částicí, která jí nese, je lidské srdce, jimž je lidská mysl, lidské city a lidská vůle dohromady, též nazývané osobnost.
   Protože Boží slovo je tou měřitelnou veličinou, něčím co má nějakou počáteční, průběžnou a konečnou hodnotu, tak touto veličinou nemůže být osobnost člověka, protože osobnost člověka je jenom nosičem této hodnoty, přičemž bez té hodnoty té veličiny osobnost člověka nemá vůbec žádnou hodnotu.
  Satanova lež se pokusila tuto pravdu o jediné hodnotě veličiny Božího slova zvrátit tím, že zpochybnila tu jedinečnost hodnoty Božího slova.
  ,,Hospodin Bůh člověku přikázal: „Z každého stromu v zahradě můžeš svobodně jíst, kromě stromu poznání dobra i zla. Z toho nejez, neboť v den, kdy bys z něj jedl, jistě zemřeš.“ (Genesis 2,16-17)
  ,,Na to had ženě řekl: „Určitě nezemřete! " (Genesis 3,4)
  Zvrátit jedinečnost jediné existující hodnoty Božího slova nejde, není to možné. Lží lze však časově oddálit to, kdo tuto jedinou hodnotu jediné veličiny ponese, kdo a kdy bude nosičem této veličiny. To je globální zachování této veličiny.
   Satanovi se to v současnosti daří celkem dobře oddalovat v místě zvaném svět, kde úspěšně funguje jeho lež, kde představitelé církve věřící v Ježíše učí své ovečky teorii o budování vlastních charakterů, což znamená, že se mají snažit podobat svým chováním Ježíši, to znamená, že se mají stát podobnými veličinami jako je Bůh a jeho slovo. To však nikdy nebylo možné a nikdy možné nebude, protože my nikdy nebudeme tou veličinou již je Boží slovo, to proto, že jsme tím slovem stvoření. Kdybychom byli od věků do věků jako Bůh a nebyli bychom stvořeni Božím slovem, pak by to možné bylo. A není to možné také proto, že my jsme živými částicemi stvořené Božím slovem, které mají tu hodnotu té veličiny Božího slova nést. A až neseme vírou Boží slovo, teprve tak se stáváme skutečnými osobnostmi. Existuje jedno tajemství, které již bylo odhaleno Pavlem, ale nejspíš tomu málokdo rozumí. Je to to tajemství ukryté po staletí, které bylo odhaleno Bohem skrze jeho apoštoly, je to Kristus v nás, ta naděje Boží slávy. (Koloským 1,27)
  Jestliže je Kristus v nás tajemství ukryté po staletí, tak v nás lidech byl ukrytý i když jsme v něho nevěřili, protože nám ho v nás zakrývala Satanova lež o evoluci. Proto každý, kdo je nějakou osobností, ale zatím nevěří, tak je tou osobností skrze skryté působení Božího slova před lidskou myslí. Mimo působení Božího slova totiž není nic, a už vůbec ne jakákoliv osobnost. Kdo toto ví a věří tomu, tak jeho mysl je spasená.
  Kdo ví a věří tomu, že je jeho srdce částicí, která nese jedinou hodnotu jediné veličiny která existuje, jíž je Boží slovo, ten nebude mít problém postavit se při vytržení před Syna člověka, a nic z tohoto světa ho nemůže na světě při tomto vytržení udržet. To je totiž člověk, který žije a věří v Ježíše, protože zachoval Ježíšovo slovo. Smrt je lež, která tvrdí, že se člověk může stát veličinou podobnou Bohu, to svým vykonáváním svých skutků podle Božího slova.
    Ve skutcích apoštolských ve druhé kapitole 38 verši Petr odpovídá lidem, kteří byli zasaženi v srdci Božím slovem, aby METANOEÓ, což přeloženo do češtiny je ve slovníku jako ZMĚŇTE SMÝŠLENÍ, neboOBRAŤTE SE.
   A změnit smýšlení znamená změnit ho ve smyslu pravdy, kterou zjevuje Duch Boží skrze Boží slovo, nebo se obrátit od lži k té pravdě, což dělá i skrze toto psaní, jak věřím.
  ,,Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do nebeského království, ale ten, kdo koná vůli mého Otce v nebesích." (Matouš 7,21)
     ,,KDO KONÁ VŮLI MÉHO OTCE V NEBESÍCH."
Ježíš tu neříká, že máme konat na zemi vůli Otce, který je v nebesích, ale říká, že máme konat Otcovu vůli v nebesích. Jak může být člověk v nebesích a konat tam Otcovu vůli, když se jí snaží konat zde na zemi jako Boží spolupracovník? To nejde, je to nemožné, a ti, kteří se o to pokoušejí, tak stále vyznávají své hříchy, což znamená, že mají stále pocit, že hřeší, mají stálé vědomí hříchu. Toto určitě není konání Boží vůle, protože ten, kdo koná Boží vůli, ten již nehřeší, protože je srdcem s Otcem v nebi, to vírou v konání Božího slova Božím slovem, které přebývá v jeho srdci. A to je pravda Ježíšova slova, která osvobozuje každého, kdo má v srdci Boží víru Božího slova, o kterou poprosil Ježíše v jeho jménu a uvěřil, že jí dostal.
   Hned dva následující verše po tom verši Matouš 7,21 potvrzují to, co jsem právě napsal.
  ,,Mnozí mi v onen den řeknou: ‚Pane, Pane, copak jsme ve tvém jménu neprorokovali? Nevymítali jsme ve tvém jménu démony? Nedělali jsme ve tvém jménu mnoho zázraků?‘ A tehdy jim jasně řeknu: ‚Nikdy jsem vás neznal. Odejděte ode mě vy, kdo pácháte zlo!‘ (Matouš 7,22-23).
    A podle písma můžeme vykonávat zlo jediným způsobem:   ,,Vím totiž, že ve mně, to jest v mé lidské přirozenosti, nepřebývá dobro. Chtít dobro, to dokážu, ale vykonat už ne. Vždyť nečiním dobro, které chci, nýbrž zlo, které nechci." (Římanům 7,18-19)  Jediným možným způsobem může člověk konat Otcovu vůli v nebesích, to vírou Božího slova v Boží slovo, že Boží slovo vykoná Boží slovo tam, kde přebývá. Proto řekl Ježíš, že kdo zachová Jeho slovo,
                         NEZEMŘE NAVĚKY.
Vložil: Tomas v Neděle, 02. červen 2019 @ 14:55:51 CEST (246 čtenářů)
Více... | 15 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: A SVEDOU MNOHÉ . . REAKCE NA KNIHU ALEŠE FRANCE
Zamyšlení

poslal BohemianAnonymus

Pokusím se zde rekonstruovat původní text z r. 2006, který byl při změnách na serveru znehodnocen.


Se zájmem jsem si přečetl vzácnou knihu Aleše France. Ke kapitole 6 a 7 týkající se spiritismu a okultismu bych chtěl nabídnout k úvaze toto: 

Biblické texty užité v argumentaci: 

1) Ž 6:6 "Mezi mrtvými tě nebude nic připomínat; což ti v podsvětí vzdá někdo chválu ?" 
2) Ž. 115:17 "Mrtví nechválí už Hospodina, nikdo z těch, kdo sestupují v říši ticha." 
3) Iz. 63:16 "Jsi přece náš Otec! Abraham nás nezná, Izrael ten o nás neví. Hospodine tys náš Otec, náš vykupitel odedávna, to je tvé jméno." 

4) Př. 30:4 "Kdo vystoupil do nebe i sestoupil ?" 
5) J. 3:13 "Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka." 
6) 5M. 10:14 "Hle, Hospodinu, tvému Bohu, patří nebesa i nebesa nebes, země a všechno, co je na ní."
 
7) 1Tm. 6:16 "On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle.."
8) 1Tm. 4:1 "Duch výslovně praví, že v posledních dobách někteří odpadnou od víry a přidrží se těch, kteří svádějí démonskými naukami," 
9) Kol. 2:4 "Říkám to proto, aby vás nikdo neoklamal líbivými řečmi." (Kraličtí příhodněji překládají: ...neoklamal podobnou k pravdě řečí). 

10) 5M. 18:10-12 "Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj (11) ani zaklínač, ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. (12) Každého, kdo činí tyto věci má Hospodin v ohavnosti." 
11) Mk. 12:27 "On přece není Bohem mrtvých, nýbrž Bohem živých. Velmi se mýlíte!"
12) Gal. 1:8 "Ale i kdybychom my, nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!" 

I.) K problému Saula a věštkyně z Endor.

Zesnulí skutečně nemohou do našeho života zasahovat, jak naznačují texty 1-3. Zesnulí v Hospodinu (v Kristu) přebývají v Boží blízkosti, neboť Hospodinu, kterému patří nebe i všechno, přebývá ve světle nepřístupném - viz text 7. 

Jediný, kdo vystoupil na nebesa je Ten, který sestoupil s nebes, Syn člověka, náš Spasitel - viz text 5. Zde bych se omezil pouze na výklad jediné pasáže z textu 1.Sam 28. 

1. Sam. 28:19 "Spolu s tebou vydá Hospodin do rukou Pelištejců též Izraele. Zítra budeš ty i tvoji synové u mne."

Bytost vyvolaná věštkyní mluvila pravdu i lež: 

Pravdu v tom, že bude Izrael poražen a Saul i se svými syny zabit. 
Lež v tom, že Saul bude i se svými syny zítra u "Samuele", tedy v ráji. 

Ale na hoře Gelboe padl i Saulův syn, Davidův přítel Jonata - a ten přece nemohl sdílet stejnou budoucnost jako jeho otec, od Boha odpadlý král Saul. 

Zesnulý prorok Samuel nemůže být vyvolán jakýmkoli čarodějem, neboť tento může komunikovat prostřednictvím magie pouze se silami temnoty. 

Vůdce nevěrných andělů a tvůrce magie Satan, (dříve Lucifer) měl původně přístup k Božími trůnu - kde žaloval na vyvolené Boží: Tedy působil negativně - nechtěl kohokoli napravovat a zachraňovat (naprostý protipól našeho Spasitele !) - ale přivolával na lidi Boží soud, např. na Joba (Jb. 1, 2)

Lze říci, že byl u Božího trůnu tolerován až do doby, než se totálně vzbouřil a způsobil smrt Božího Syna aby tím zmařil dílo spásy. Tím však v nebi definitivně prohrál - Satan byl i se svými anděly svržen s nebe, Boží svět mu byl navždy uzavřen a Satan již k Božímu trůnu již nemá přístup !!! Již na nás nemůže žalovat. (Iz. 14:12-15; J. 12:31; Lk. 10: 18; Zj. 12:7-9). 

Satan pak dostal jiná jména : "vládce tohoto světa" (J. 12:31); "bůh tohoto světa" (2.Kor. 4:4); "vládce nadzemských mocí" (Ef. 2:2); "pokušitel" (1.Tes. 3:5); "vše, co ovládá tento věk tmy" (Ef. 6:12), atd. 

Dále bych chtěl upozornit i na tuto skutečnost: Pokud se setkáme jen se lží, lze ji poměrně dobře identifikovat. Ale pokud se setkáme se směsí pravdy a lži (což je nejčastější taktika sil Zla ) - můžeme být snadno oklamáni a pravdy se dopracujeme mnohem hůře, zvláště tehdy, hlásají-li tyto bludy jinak velmi milí a otevření lidé, zvláště pak církevní hodnostáři. V této souvislosti upozorňuji na text 8, 9. 

Magické rituály zprostředkují komunikaci pouze v oblasti říše temnoty; v protikladu k tomu modlitba slouží výhradně ke komunikaci s říší světla - slouží ke komunikaci s Bohem. 

II) K problému tvrzení biskupa Theodoreta z Cýru (5. stol.). 

Pokud biskup učil, že se zesnulý prorok Samuel skutečně zjevil, nikoli proto, že byl vyvolán věštkyní, ale proto, že byl vyslán Bohem (za přítomnosti věštkyně), dostává se tím do velice vážného rozporu s Písmem sv. To, že patriarchové Abraham i Jákob (Izrael) nemohou zasáhnout do našeho života, nám říká text 3. A že nikdo nevstoupil na nebesa než Ten, kdo sestoupil s nebes - tedy náš Spasitel, nám říká text 5. 

Biskupovo tvrzení má navíc další protibiblické důsledky: Jeho tvrzení totiž znamená, že Panovník Hospodin s věštkyní participoval na manifestaci proroka Samuela, vzdor tomu, že tyto praktiky jednou provždy zakázal pod trestem smrti - viz text 10

Navíc by to byl naprosto výjimečný případ v Bibli, kdy by si Bůh k tlumočení svého poselství lidem použil zemřelé osoby. On přece není Bohem mrtvých, ale živých - viz text 11. 

Dalším důsledkem tvrzení biskupa Theodoreta je mj. to, že se Bůh přiznal k magické praxi věštkyně. Pokud ale Bůh Saulovi neodpovídal (1Sam. 28:6), byla to Jeho vůle; Saul chtěl Boží vůli obejít, musel tedy dostat informaci z jiného než Božího zdroje - Boha nelze k ničemu přinutit!

Závěrem, tvrzení biskupa Theodoreta se mi jeví jako rouhání bez ohledu na to, zda ho pronáší církevní osoba či ne. Primárně se podřizuji autoritě Písma sv. a nikoli duchovní osoby - neboť platí text 12. 

III) Můj pohled na magii obecně. 

Zde bych rád posloužil těm, kdo se v oblasti neorientují. Proto jsem upustil od odborných definic (které ostatně neodborníkům mnoho neříkají) a použil definice vlastní, vycházející z mé bývalé praxe. Problém nutně podávám zjednodušeně - jen pro základní informaci. 

Magie obecně je vědomostní systém založený na spolupráci člověka s duchovními silami Bohu nepřátelskými. Při této spolupráci, na které se člověk jako iniciátor podílí realizováním tzv. magického rituálu může člověk na dálku vstoupit do myšlení druhého člověka a zjistit např. jeho úmysly, nebo může jeho jednání ovlivnit ve svůj prospěch; v krajním případě i tohoto člověka zničit. To je ale možné jen u člověka, který nežije pod Hospodinovou, nebo Kristovou mocí. Člověk v Bohu je Božím andělem chráněn (Ž. 34:8). Dalšími projevy magie mohou být např. pohybování těžkými předměty, vznášení se v prostoru, dokonce i uzdravování, a pod. 

Každým realizovaným aktem magie se operatér dostává do stále větší a větší závislosti na duchovních silách které mu slouží - až nakonec ho tyto síly zotročí, zcela ovládnou a následně zničí. 

Základní rozdělení magie. 

A) Magii obecně dělíme na tzv. bílou a černou. 

Magie bílá - realizuje cíle eticky nezávadné. Naproti tomu magie černá cíle eticky závadné. Hranice mezi oběma druhy jsou dle odborné literatury nejasné. Celé čtvrt století jsem bádal nad tímto problémem, až jsem zjistil, že hranice mezi oběma druhy magie neexistuje - a to z důvodu jejich společného, tj. satanského původu. Je totiž velice dobře možné pomocí bílé magie pomoci někomu z nějaké závislosti, např. na cigaretě, na sklence, prášcích, a pod. Do této kategorie spadá i nyní tak populární hypnóza, nejrůznější praktiky tzv. léčitelů, jako tzv. magnetické tahy - a mnoho dalších. 

Ale vždy jde o vnější úspěch - ve skutečnosti však touto cestou mág způsobí pacientovi velmi vážný úraz na duši (u pacienta dochází později mj. k nevysvětlitelnému sklonu ke zlému). Následky takového úrazu jsou nepředvídatelné a většinou se projeví až po letech. K tomuto konstatování je však třeba hlubokého vhledu, k němuž nelze dojít studiem (i když určité znalosti jsou nutné), ale jen na základě poznání darovaného z Boží milosti. 

B) Další hlediska dělení magie. 

Magii dále dělíme na tzv. nižší (psychurgii) a tzv. vyšší (teurgii). Hranice mezi nimi jsou také nejasné. Proto se zdržím bližšího popisu. Dále se magie dělí na invokativní (prosebnou) a evokativní (imperativní). 

Z biblického textu první knihy Samuelovy se nedá jednoznačně usoudit na druh magické operace. Snad toto hrubé setřídění pro základní orientaci postačí.

Zajímavé je, že proti spiritismu vystoupil ostře i hermetik (mág) Eliphas Lévi (L. Constant). Ve své knize "Věda duchů" vydané v Praze v r. 1936 mj. praví: "....neboť mrtví nemohou a nesmějí se nikdy vrátit...To, co spiritisté evokují ve svých seancích, nejsou "duchovní já" zemřelých, nýbrž pouhé larvy. Proto je spiritismus jako pasívní forma značně zjednodušené nekromantie." 

Tvrzení tohoto hermetika pokládám za pravdivé - a přesto ho nemohu přijmout, protože neřekl pravdu celou. Je sice velmi pravděpodobné (jak tvrdí Lévi), že spiritisté obcují s pouhými larvami (omlouvám se za použití tohoto odborného termínu, na jehož vysvětlení zde není prostor), ale dle mého poznání je téměř jisté, že nevědomky obcují také s duchovními silami zla, stejně jako mágové. 

Tedy to, co spiritisté dělají nevědomě, teurgové dělají vědomě - a to je zřejmě důvodem toho, proč teurgové spiritisty pohrdají. 

C) Oblast působení magie 

Magie, jako skrytá zbraň Satanova působí v našem duálním světě, kde se odehrává permanentní antagonistický konflikt mezi silami Dobra a Zla, tedy mezi silami Světla a Tmy. A protože Bůh i Satan jsou primárně myšlenkové mocnosti (inteligence), pak i souboj mezi Dobrem a Zlem se odehrává v myslích lidí. Velkou překážkou v pochopení duchovních pravd a existence duchovních sil vůbec, je materialismus. Lidé prostě nevěří tomu, co nevidí. Takových se ptám: "Viděl jste někdy svou vlastní myšlenku?" - a po nutné odpovědi jim říkám: "A přesto nepochybujete o reálné existenci svých myšlenek". Někdo se nad tím zamyslí. 

Jedině ČIN mění realitu. 

Ale každému důležitému činu nutně předchází ROZHODNUTÍ - tedy opět myšlenková činnost, která může vycházet buď ze zdroje Dobra, nebo Zla. 

Ale setkávám se s tím, že i poznání, které se dá vyjádřit slovy, je prakticky nesdělitelné. Lidé se dávají stále obtížněji oslovit - v čemž vidím působení sil Zla, které logicky šíření Božího Slova brání.

Shrnutí

Proti magii jako učení a praxi stojí v kontrapozici učení a praxe evangelia. Zatímco evangelium vede ke svobodě a k životu, magie vede k otroctví a ke smrti. 

Tím můj původní text z r. 2006 končí. Doplnil bych ho tímto krátkým odstavcem:

V podstatě lze zjednodušeně říci, že zde na zemi žijeme v jakémsi Matrixu, tedy myšlenkovém poli, obepínajícím celý svět, jehož zdrojem je Satan, pod něhož spadají všechna království světa (Lk. 4:5-7). Obecně: Každé myšlenkové pole je energetické povahy a přenáší inteligenci a záměr vysílatele. Volání Boha k jednotlivému člověku a kladná odpověď člověka na něj, vytváří PRŮNIK tímto Satanovým polem. Tímto průnikem jsou člověku předávány informace, které do tohoto světa nespadají. Je tedy vytvořen spojovací kanál mezi člověkem a Bohem, který ale může člověk z vlastní vůle uzavřít. Záleží tedy na tom, komu nasloucháme a chceme naslouchat. 

O tom, že existují démoni, mající jisté území pod svou správou nám říká (Dn. 10:12-14). O tom, že archanděl Michael pomohl Bohu vybojovat tento průnik, zase hovoří (v. 13). A že je Satan rozdělen, nám zase říká (Mt. 12:26). Proto např. ve druhé sv. válce nebyl Bůh ani na jedné, či druhé straně. Tato válka z duchovního hlediska byla soubojem sil Zla stojících za hexagramem a pentagramem, proti silám, stojících za svastikou. Skutečným účelem a smyslem této války i válek dalších bylo vraždění lidí, které si přeje Satan (J. 8:44). V protikladu k němu stojí náš Spasitel, jako Vládce pokoje (Iz. 9:5,6). Drtivá většina lidí slouží silám Zla neuvědoměle; ale např. mágové jim slouží vědomě a dokonce znají i jejich jména!!! Míra zotročení je tedy různá, ale pravá svoboda je pouze v Kristu:

2Kor. 3:17 "Duch je tím Pánem, kde je Duch Páně, tam je svoboda."

Největší útoky vede Satan proti věřícím, nikoli proti nevěřícím, ty ponechává v klidu; ty má jisté. Proto jsou křesťanské církve vystavovány permanentním Satanovým útokům, pod jejichž údery se rozpadají, což už je jistou dobu zjevné.  Proto teologické fakulty produkují absolventy odpadlé od víry, kteří pak nevěru šíří dál. Vytrvalá práce Satanova přináší výsledky: Co bylo ještě před třiceti lety nemyslitelné, je dnes běžné. Široká je cesta vedoucí do zahynutí (Mt. 7:13)

Kdo může pochopiti, pochop . . .
BA




Vložil: Tomas v Neděle, 02. červen 2019 @ 14:54:59 CEST (709 čtenářů)
Více... | 77 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Dvě království
Kázání

poslal vatatu

  Dvě království, jedno dočasné, jedno věčné.

 Zde na GS se v komentářích přehazují slova písma jako písek z jedné hromady na druhou. Co myslíte, ve kterém království se to děje?
     V listu Galatským Pavel píše, že písmo uzavřelo všechny pod hřích. Na tu předešlou otázku již tím pádem nemusím ani odpovídat.
    Dvě království představují dva Pány a krále.
 V obou královstvích nařizují oba králové poslušnost králi.
  V jedno z nich musí poddaní činit skutky podle králem nařízených příkazů a zákazů. Když to takto poddaní v tomto království chtějí, tak se král tohoto království stává jejích Pánem.
  V tom druhém království král slíbil svým poddaným, že když budou chtít, tak on, jako král učiní všechny skutky, které plynou z jeho nařízení, příkazů a zákazů. Když to lidi chtějí, tak ten král to učiní, a tak se stává Pánem těch svých poddaných.  
    Čtenáři tohoto článku, ve kterém království jsi? A ve kterém království by jsi chtěl být?
  Jedno je totiž dočasné, jedno je věčné, vyber si.
Vložil: Tomas v Středa, 29. květen 2019 @ 18:20:33 CEST (2173 čtenářů)
Více... | 234 komentáře | Život víry | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.96 sekundy