Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Gizela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 16980, komentáře < 7 dní: 140, komentářů celkem: 447835, adminů: 60, uživatelů: 5290  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 157 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125444218
přístupů od 17. 10. 2001

Grano Salis: Kritika bludů

Search on This Topic:   
[ Go to Home | Select a New Topic ]

Život víry: Kdo je ten „jediný pravý Bůh“?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

„A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.“ (J 17, 3)   


- Ježíš tímto veršem neříká, že by on sám nebyl Bůh, ale zdůrazňuje, že jediný pravý Bůh je ten, kterého on zjevuje a kterého on dává poznat. A jak ho dává poznat? Ne nějakým povídáním, protože pouhé povídání a naslouchání tomu není poznáním Boha. On ho zjevuje ve své osobě, sám v sobě a sám sebou: právě to znamená, že „dal jsem jim poznat tvé jméno“ neboli „dal jsem jim poznat to, kým jsi a jaký jsi“. Jméno totiž v Písmu značí konkrétní osobu a poznat jméno znamená poznat osobu a uvěřit ve jméno znamená uvěřit v tu danou osobu, v to, kým skutečně je sama o sobě. A právě toto uvěření znamená v teologii apoštola Jana ono poznání:  


„Tato však zapsána jsou, abyste věřili, že Ježíš je Kristus, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu.“    
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:38:07 CET (487 čtenářů)
Více... | 15403 bytů | 33 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Kdo je
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Jsou nevěřící lidé, kteří nepřenesou přes srdce, že by Ježíš byl skutečně Bohem. Proto se chytají různých jehovistických "apologií", které przní a překrucují biblický text, jen aby neuznali to, co Písmo píše jasně: že JEŽÍŠ KRISTUS JE PÁN A BŮH.


To se týká i jasného a vrcholného verše Janova evangelia:


"PÁN MŮJ A BŮH MŮJ!" (J 20,28)


které je jasně řečeno o tom, který přišel vprostřed učedníků skrze zavřené dveře, tedy o tom, který byl mrtev a hle, je živ: o Ježíši Kristu.

Naopak popírači slova pravdy a zvěsti evangelia tento verš překrucují a przní, že prý nebyl řečen o Ježíši a k Ježíši, ale že je obecným výkřikem oslavujících Hospodina (jako kdyby Ježíš nebyl Hospodin).

Ale samo slovo evangelia, samotný jazyk, samotný význam slov Písma říká jasně, o kom a vůči komu tato slova do té doby pochybující Tomáš říká:


"A odpověděl Tomáš a řekl JEMU (řec. autó): Pán můj a Bůh můj!"
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:35:37 CET (216 čtenářů)
Více... | 5570 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Apoštolové zvěstovali a kázali víc než jen drobnou zmínku, že Ježíš je Bůh
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Bloudí tu jeden takový bloud, který, i když mu bylo už tolikrát prokázáno a doloženo, že apoštolové kromě toho, že zvěstovali, že Ježíš je Mesiáš, zvěstovali také a kázali, že Ježíš je jednorozený Syn Boží a BŮH, přesto stále opovážlivě a se selektivní intelektuální slepotou tady trousí, že apoštolové nic takového údajně nehlásali a ani nezvěstovali, a to prý ani v drobné zmínce.

A aby bylo jasno, jak tento bloud odmítá pořád dokola přijmout tento prostý a v Písmu jasný fakt, protože si zamiloval více svoji lež než Boží pravdu, pojďme učinit pár zmínek, co a jak apoštolové zvěstovali, že Ježíš Kristus je skutečně Bůh, což i je, jak sám Pán Ježíš zjevil a jak ho apoštolové hlásali a šířili tutuo zvěst dál.
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:34:40 CET (302 čtenářů)
Více... | 10550 bytů | 17 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Být v Božím předzvědění není totéž co reálně být
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený


Někteří bludaři stále dokola omílají smyšlenku, že pry Slovo, když bylo u Boha a když se potom stalo tělem, prý bylo v pouhém předzvědění, než se stalo coby myšlenka skutečností, podobně jako naše spása:

"Ty, které předzvěděl, ty také předem určil..." (Řím)
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:33:51 CET (173 čtenářů)
Více... | 6094 bytů | 4 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Bůh se opravdu stal tělem
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Jakýsi bludař píše, že Bůh se prý nestal tělem.

Co nám k tomu říká Písmo?

Písmo říká, že SLOVO SE STALO TĚLEM.

Jaké SLOVO?

SLOVO, které BYLO BŮH:

"Na počátku bylo Slovo, 
to Slovo bylo u Boha, 
to Slovo byl Bůh.

A Slovo se stalo tělem 
a přebývalo mezi námi. 
Spatřili jsme jeho slávu ..."
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:33:02 CET (197 čtenářů)
Více... | 2909 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Křesťané věří v Trojici od počátku, a ne až od 4. stol., jak lžou bludaři
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Bludaři neznalí věci a spoléhající se na to, že někteří jejich naslouchači jsou rovněž neznalí věci, rádi papouškují ničím nepodložené tvrzení, že víru v Trojici zavedla "zlá církev" a prosadila ji násilím až ve 4. století. Ale nic není vzdálenějšího pravdě. Protože fakta mluví jasně a rozbíjí každou lež svojí vlastní výmluvností.    


Křesťané totiž věří v Trojici už od počátku, protože OD KRISTA.     


Tuto víru dosvědčuje už Písmo ve zjevení Ježíše Krista, ve zjevení Nového zákona, jehož Starý zákon byl pouhým stínem, náznakem, ale naplněním a plným zjevením Boha a všeho byl až Ježíš Kristus, který naplnil to, co Starý zákon pouze naznačoval a zasliboval a předobrazoval:      
Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:31:09 CET (243 čtenářů)
Více... | 40822 bytů | 7 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Kacířský názor - konečnou spásu si musíš zaloužit
Kritika bludů

poslal gregorios777

Protestantismus vyznává bludné učení - "Jednou spasen - navždy spasen."

Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:29:09 CET (501 čtenářů)
Více... | 25710 bytů | 44 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Nemůže-li se Bůh vtělit, nemůže člověk Boha nikdy poznat
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Různí unitáři a další podobná bludařská havěť stále odpírá vůbec možnost, aby se Bůh mohl vtělit. Ve své umanutosti stále odpírají a tvrdí, že je nemožné, aby se Bůh vtělil, aby se stal člověkem. A jsou na tom podobně jako židé, ale podobně i jako platonici nebo gnostici: všichni tito považovali za skandální a nemyslitelné a nepřijatelné, až odporné, že by se Bůh stal člověkem: Nejvyšší něčím tak nízkým, jakým je prý lidství, kterým zejména ty dvě posledně jmenované skupiny tak hluboce pohrdali, že tělo nazývaly hrobem duše a chápaly tělo jako nepřítele duše. Jako by snad ani stvoření a matérie nebyly od Boha a byly něčím protikladným vůči Bohu, naprosto odpuzujícím jeho svatost, transcendentnost a duchovost.

Vložil: Tomas v Pátek, 31. leden 2025 @ 02:09:57 CET (106 čtenářů)
Více... | 4708 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Mrtvý člověk žádnou moc nemá
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Mrtvý člověk žádnou moc nemá,
a proto Ježíš Kristus vstal z mrtvých,
protože je mocný a věčně živý Bůh.
Vložil: Tomas v Středa, 22. leden 2025 @ 09:33:04 CET (277 čtenářů)
Více... | 999 bytů | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Milost darovaná v jednom člověku
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Z Písma víme, že dárcem milosti je jedině Bůh, nikoliv žádný člověk:

"Hospodin je dárce milosti a slávy" (Ž 84)


Bludaři, kteří tvrdí, že Ježíš je pouhý člověk, a nikoliv Bůh, jak naopak věří křesťané od počátku, v konfrontaci se slovem Písma a v protikladu k Písmu namítají, že dárcem milosti může být právě i člověk, a to podle nich údajně pouhý člověk Ježíš Kristus:

"S milostí tomu však není tak jako s proviněním. Proviněním toho jediného, totiž Adama, mnozí propadli smrti; oč spíše zahrnula mnohé Boží milost, milost darovaná v jediném člověku, Ježíši Kristu." (Řím)
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:21:17 CET (340 čtenářů)
Více... | 1967 bytů | 26 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Mikim má aramejský text Matoušova evangelia, jaký svět neviděl
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zdejší bludný soudruh mikim se neustále a rád odkazuje na jakýsi text Matoušova evangelia, údajně napsaný v aramejštině, v jaké prý byl údajně původně Matouš napsán.

Akorát že takový text vůbec neexistuje.


Vo co tu tedy gou??
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:20:08 CET (239 čtenářů)
Více... | 4108 bytů | 5 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Věřit v Boha, věřit v Ježíše. Proč ale věřit v pouhého člověka?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ježíš říká zajímavé povzbuzení:

"Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne!"

On, podle různých bludařů pouhý člověk, nás vybízí, abychom věřili stejnou vírou v něj, podle nich údajného pouhého člověka, stejně jako věříme v Boha, Hospodina. Proč??

Vždyť samo Písmo nás vyzývá, abychom se nespoléhali na žádného člověka, který je pomíjející tvor, ale pouze na Boha, Hospodina, protože zachránit nás může jedině Bůh, ne žádný člověk:
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:18:31 CET (266 čtenářů)
Více... | 6634 bytů | 19 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Věděl Ježíš něco o tom, že by něco stvořil?

Samozřejmě, jinak by to o něm nevěděli jeho učedníci, jeho apoštolové. Ale oni to moc dobře věděli a zapsali to, a nemohli to vědět od nikoho jiného než od svého Pána a Mistra -Ježíše Krista.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:13:45 CET (243 čtenářů)
Více... | 1723 bytů | 13 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět, a proto se klaníme Ježíši Kristu
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Vyznavači "dvou Pánů" a "dvou Spasitelů" říkají, že se klaní dvěma Pánům a že uctívají dva Pány a Spasitele,
přitom Ježíš Kristus jasně říká, že nelze sloužit dvěma Pánům.

A přesto se my, křesťané, klaníme Bohu Otci i Ježíši Kristu, i když přitom stále platí:


"Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:08:48 CET (219 čtenářů)
Více... | 5914 bytů | 18 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: Milost Boží může rozdávat jedině Bůh, proto Ježíš je Bůh
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Milost Boží může rozdávat jedině Bůh. Pokud ji rozdává i Ježíš Kristus, znamená to, že Ježíč Kristus je Bůh:


"Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíše Krista."


Což říká už Žalm:

"vždyť Hospodin Bůh je štít a slunce, Hospodin je dárce milosti a slávy." (Ž 84)
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:07:50 CET (147 čtenářů)
Více... | 1192 bytů | 2 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Co znamená LOGOS v Janově Prologu?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zastánci stoicismu nebo řeckého platonismu, jako třeba rosmano, se opírají o pohanská učení, že logos je pouhá myšlenka nebo úmysl. Ano, něco podobného tvrdí platonici a další pohanští myslitelé, kteří neznají poselství Bible a evangelia, podobně jako třeba zmíněný rosmano a jeho klony.

Apoštol Jan ale odkazuje primárně na něco jiného:
na Boží stvořitelské slovo "Na počátku" neboli v knize Genesis:

"Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi.
Země byla pustá a prázdná a nad propastnou tůní byla tma. 
Ale nad vodami se vznášel Duch Boží.
I řekl Bůh: "Buď světlo!" A bylo světlo.
Viděl, že světlo je dobré, a oddělil světlo od tmy."
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:06:29 CET (145 čtenářů)
Více... | 12726 bytů | 1 komentář | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Duch je Duchem Otce i Syna a vychází z Otce i ze Syna
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Ano, Otec je počátkem všeho, dokonce i Syna a Ducha. Ne časovým nebo materiálním počátkem, ale principiálním, jakožto počátek a hlava vztahů Otce, Syna a Ducha, protože i Otec i Syn i Duch jsou stejně od věků, stejně věčně a v Božství rovni.

V této jejich stejnosti je však i různost: někdo jiný je Otec, někdo jiný je Syn, někdo jiný je Duch.
A Syn má původ v Otci, ne Otec v Synu, i když Otcem je Otec jedině díky Synu, a tedy věčně, stejně jako Syn z Otce a díky Otci.
A podobně i Duch: má sice počátek v Otci, ale má spolupočátek i v Synu, protože vše, co je Otce, je i Syna, a vše, co činí Otec, činí i Syn: tedy i Otec i Syn dává Ducha. Ale Otec ho nedává proto, že ho dává Syn, ale Syn ho dává proto, že ho dává Otec. To je hierarchie božských vztahů v Trojici.

A co to dokazuje?
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:04:52 CET (138 čtenářů)
Více... | 5191 bytů | komentáře? | Teologie | Skóre: 0



Kontrasty: Už rosmano dokázal, že Hospodin je osoba?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Už rosmano někde dokázal, že Hospodin je osoba?

Zatím odmítá, že Ježíš je Bůh.
A podobně odmítá, že by Duch byl osoba.
A to odmítá takovým způsobem, že tím vylučuje i osobní charakter Hospodina a nemá jak jej jinak dokázat.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:03:51 CET (229 čtenářů)
Více... | 875 bytů | 5 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Teologie: Kdo slouží dvěma Pánům, neslouží Bohu jedinému
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený


Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:00:17 CET (131 čtenářů)
Více... | 4814 bytů | 2 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Kritika bludů

poslal Nepřihlášený

Zemřel Ježíš, nebo Bůh?
Na kříži zemřel Ježíš, který je Bůh.

Nejsou dva: Ježíš A Bůh,
ale je jen jeden: Bůh, který se stal člověkem Ježíšem a je člověkem Ježíšem. A člověkem Ježíšem je Bůh, tzn. že Bůh stáním se člověkem nepřestal být Bohem.

Podle křesťanské víry v Ježíši nejsou dvě osoby: osoba člověka Ježíše a osoba Boha, ale osoba Boha se stala člověkem, Ježíšem, a je jen jedna jediná osoba a jen jeden jediný subjekt: subjekt Boží, osoba Boha, která ke své věčné přirozenosti Boží přivzala časnou přirozenost lidskou, aby ji učinila také věčnou díky své Boží přirozenosti, která je této osobě Boží trvale a věčně vlastní a primární.

Můžeme tedy směle říci:
na kříži zemřel Bůh, ovšem v tom, co je smrtelné, tedy v lidství,
ale nikoliv v tom, co je nesmrtelné, neboli v Božství.
Ale pokud se stal při vtělení člověkem, musel přijmout lidství se vším všudy, tedy i se smrtelností a se smrtí, jinak by se nestal zcela člověkem, ale jen něčím z člověka a tedy ne člověkem celým, jako takovým.
Tím se ale zároveň nezrušilo Božství Boha, které stále, i po vtělení, zůstalo totéž a stejné a nezměněné. A stejně tak se tím nezrušila ani nesmrtelnost Boha, vlastní jeho Božské přirozenosti.

Člověkem se tedy stal subjekt Boha, Bůh sám, osobně.
V Božství je tento jeden a jediný subjekt nesmrtelný,
ovšem v lidství, které přijal při početí v Marii, se stal dobrovolně smrtelným:
na kříži umírá Bůh, ovšem v lidství a lidským způsobem,
aby vzkříšením udělil svému lidství moc Božství a přemožením světa, satana a smrti učinil pomíjivé a smrtelné lidství nesmrtelným a nepomíjejícím.

Aby Bůh spasil lidství, lidskou přirozenost, stal se člověkem.
A aby se skutečně autenticky a opravdově stal člověkem, musel ji přijmout se vším, co je jí vlastní, tedy i se smrtelností.
Ale on ji poté obohatil tím, co je zase jemu věčně vlastní a lidské přirozenosti samé o sobě zase cizí: nesmrtelností a věčným životem atd.

Takže zemřel Bůh, ale v lidství.
Vstal z mrtvých Bůh, ale v lidství.
A nakonec přijal toto lidství do své slávy, do Božství, do kterého ho přijal už v okamžik početí lidské přirozenosti, jakou přijal z ženy Marie.


Bůh tedy zemřel, i když je nesmrtelný, protože přijal smrtelnou přirozenost.
A zemřel Ježíš, protože on je ten Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem.
A nesmrtelný zemřel v tom, co je smrtelné, aby smrtelné učinil svojí mocí nesmrtelným:
Bůh se stal časným, aby se časné stalo věčným.
Bůh se stal smrtelným, aby se smrtelné stalo nesmrtelným mocí navěky Nesmrtelného.

Nesmrtelný Bůh tedy umírá ve smrtelném, aby smrtelné učinil nesmrtelným,
protože v tom nesmrtelném, Božím, je stále týž a neměnný, nesmrtelný a Boží.
Vložil: Tomas v Pondělí, 20. leden 2025 @ 00:58:54 CET (186 čtenářů)
Více... | 5451 bytů | 9 komentáře | Teologie | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy