Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: S (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 14:12:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je-li pro Vás náboženství jen lidskými naukami, proč byste se měl o to zajímat a hledat alternativu k Vašemu křesťanství, když by to pro Vás mělo být jen hrou? Jiní prostě hledají cestu života, kterou poznali a chtějí žít, co se učí tam, kde se nejen o víře mluví, ale kde se i prakticky věrně žije. Judaismus není misijní, nepropaguje se jako křesťanství. Nelze být judaista a nebýt Žid. To by byla klamavá myšlenka. Jste-li spokojen v křesťanství, žijte tak, abyste neporušoval základní Noachická přikázání. Z židovského pohledu, pokud pohané mají to poznání a tato přikázání dodržují (nemusí je naplňovat), obdrží v tom příštím světě zásluhy a budou odměněni. A budou mít v tom příštím světě své místo. Nikdo Vás nemůže ani vinit z toho, že věříte v Boha, jak je Vám dáno a jak se Vám Bůh dává poznat. |
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Čtvrtek, 12. červenec 2018 @ 23:00:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Je-li pro Vás náboženství jen lidskými naukami, proč byste se měl o to zajímat a hledat alternativu k Vašemu křesťanství
Zkuste číst pozorněji... nemám na to jak reagovat, aniž bych se opakoval.
//Jiní prostě hledají cestu života, kterou poznali a chtějí žít, co se učí tam, kde se nejen o víře mluví, ale kde se i prakticky věrně žije.
Proto jsem se ptal tak konkrétně.
Jinak, nabízí se otázka: Hledáte to, co pochází od skutečného Boha, nebo si vybíráte mezi náboženskými systémy z dílny lidí, a mezi nimi ten, který bude nejlépe odpovídat vašim osobním představám a preferencím? Vaše odpovědi tímto způsobem působí.
//Judaismus není misijní, nepropaguje se jako křesťanství.
Předpokládám, že to považujete za pozitivum, tedy vaši osobní preferenci.
//Nelze být judaista a nebýt Žid.
A vy jste Žid?
//Jste-li spokojen v křesťanství, žijte tak, abyste neporušoval základní Noachická přikázání.
A proč myslíte, že bych je jako křesťan měl vůbec mít důvod porušovat?
//obdrží v tom příštím světě zásluhy a budou odměněni.
Toto opravdu neřeším... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. červenec 2018 @ 10:42:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Předpokládám, že to považujete za
pozitivum, tedy vaši osobní preferenci.<< Ptáte-li se mne
na to, co mne k židovství přitahuje, pak toto určitě vnímám velice
pozitivně a osobně preferuji. A to včetně toho, že je adept na Žida od konverze
různě odrazován a jeho konverze bývá oddalována. >>A vy jste Žid?<< Chci přeci konvertovat
na Žida. Nejde jen o teologickou stránku věci, ale zároveň o národnostní včetně
zvyků a tradic, způsobu života židovského národa. Na Židy [Jehudim) konvertovali i sami Hebrejci [Ivrim] a s nimi přimíšený lid v období, kdy
odcházeli z Egypta a přijímali na Sinaji Toru. >>A proč myslíte, že bych je jako
křesťan měl vůbec mít důvod porušovat?<< Na Vaše důvody,
proč byste Noachidská přikázání měl dodržovat nebo je neměl dodržovat, jsem se přece
neptal. >>Toto opravdu neřeším...<< Beru na vědomí. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 13. červenec 2018 @ 11:42:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //Chci přeci konvertovat na Žida.
Aha, tak to je zase něco, čemu nerozumím. Měl jsem vždy za to, že Žid se Židem narodí a už zůstane, podobně jako Čech se narodí Čechem a zůstane jím - neřeším teď míšence, ale princip.
//Na Vaše důvody, proč byste Noachidská přikázání měl dodržovat nebo je neměl dodržovat, jsem se přece neptal.
To ani netvrdím. Jen mne zaujalo, že jste vůbec něco takového měl potřebu zmínit, což celkem pochopitelně vyvolalo mou otázku.
No, ještě k tomu prvnímu. Zajímalo mne, co o tom píší jiní, a hned první dílko:
"V této práci se budeme věnovat konverzi v závislosti na judaismu. Judaismus, neboli židovství, je náboženství, které nešíří svou víru misiemi, Židem se člověk narodí. Nositelem židovství je však pouze matka, je tedy děděno matrilineárně. Jak se tedy stát Židem, když se tak člověk nenarodí? Odpověď zní, že člověk musí konvertovat."
Ten konec je pak tou odpovědí pro mne. Nicméně, přípouští něco takového i Písmo?
Podle Wiki je to záležitost náboženského práva, a to se i tak stanete pouze židem s malým ž:
S uvedenými změnami souvisí potřeba rozlišení Židů, příslušníků národa či etnika, a židů (s malým písmenem), vyznavačů judaismu. Podle židovského náboženského práva (halachy) je možné se židem narodit nebo se jím stát konverzí.
Vždyť toto jsou pouze lidské hrátky, nemyslíte? Písmo k tomuto hovoří úplně jinak (pokud tedy berete i NZ, pokud ne, tak se na GS pochopitelně těěžko domluvíte s těmi, co jej berou jako autoritativní Boží Slovo, stejně jako SZ):
Řím 2:28 Pravý žid není ten, kdo je jím navenek, a pravá obřízka není ta, která je zjevná na těle. Řím 2:29 Pravý žid je ten, kdo je jím uvnitř, s obřízkou srdce, která je působena Duchem, nikoli literou zákona. Ten dojde chvály ne od lidí, nýbrž od Boha.
Nezlobte se na mne, že mne to tak zajímá. Jeví se mi to jako značná inkonzistence a rád bych tomu přišel na kloub s pomocí někoho, kdo o tom ví více, věří NZ, diskutuje s křesťany a zároveň se chce stát Židem s velkým Ž. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 13. červenec 2018 @ 14:52:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Aha, tak to je zase něco, čemu
nerozumím. Měl jsem vždy za to, že Žid se Židem narodí a už zůstane, podobně
jako Čech se narodí Čechem a zůstane jím - neřeším teď míšence, ale princip.<< To chápu. Proto jsem také doplňoval: >>Nejde jen o teologickou stránku věci, ale zároveň o národnostní včetně
zvyků a tradic, způsobu života židovského národa. Nejde jen o teologickou stránku věci, ale zároveň o národnostní včetně
zvyků a tradic, způsobu života židovského národa. Na Židy [Jehudim)
konvertovali i sami Hebrejci [Ivrim] a s nimi přimíšený lid v období, kdy
odcházeli z Egypta a přijímali na Sinaji Toru. << Nejde o biologický,
řekněme rasový původ národnosti, ale o ten národně etnický (etnonymum). Příslušníci
kmenů Izraelcových synů (Hebrejci, Ivrim) se během exodu z Egypta a daru
Tóry na Sinaji stali národem (etnikem, lidem, Jehudim) národa Izraele. Chápu,
že v běžné řeči se příslušníci náboženství nazývají bez kapitálky s malým
počátečním písmenem na rozdíl od národnostního označení, ale v tomto případě
jde o to, že ačkoli je konverze k judaismu čistě náboženským aktem a
nikoliv národnostním, tak přijetím jha, které na sebe konvertita bere závazkem
naplňování přikázání Tory (= jha nebeského Království), se konvertita stane
plnohodnotným příslušníkem národa Izraele, synem Izraele a tedy jak židem z hlediska
náboženského, tak Židem z hlediska národnostního,
chcete-li národně etnického (a jak už jsem naznačoval vysvětlení: I rodilí Hebrejci
se konvertovali na Jehudim v době exodu z Egypta). Židovská tradice
jednoznačně spojuje vznik národa synů Izraele s exodem z Egypta a s přijetím
(dovršeno smluvně) Tory na Sinaji. Dá se říci, že stěžejním motivem pro
vysvobození synů Izraele nebylo zbavit je otroctví, ale učinit z nich lid,
národ Izraele (a znovu zde připomínám, že spolu s Hebrejci vyšel i
přimíšený lid, - pouze dodatkem - který byl sice zdrojem mnoha překážek a pádů
během jejich putování do zaslíbené země a často
toužil po návratu do Egypta). Snad to bude na vysvětlení si pojmů stačit,
proč nepíšu, že bych se měl tedy konvertovat pouze na žida, ale i na Žida. Proto,
ačkoliv mám ob dvě generace židovské předky, má babička už vlastně nebyla podle
Halachy Židovkou, protože praprarodiče už nežili podle přikázání Tory v tradicích
a zvycích národa Izraele a babičku tak nevychovávali. Myslím si, že
podle toho také můžete porozumět tomu, co napsal apoštol Pavel (Šaul) a
porozumět tomu, že kapitálka jako zdůraznění platí pro pravého žida, který se
Židem netoliko rodí nebo se na žida konvertuje, ale který Torou (Božími
přikázáními) žije, tj. učinil je nejen způsobem svého myšlení, ale
plnohodnotnou součástí svého života, pro které žije.
Řím 2:28 Pravý žid není ten,
kdo je jím navenek, a pravá obřízka není ta, která je zjevná na těle.
Řím 2:29 Pravý žid je ten,
kdo je jím uvnitř, s obřízkou srdce,
která je působena Duchem, nikoli literou zákona. Ten dojde chvály ne od
lidí, nýbrž od Boha.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Pátek, 13. červenec 2018 @ 16:42:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky. Neříkám, že mi je vše jasné, ale líbí se mi, že se to snažíte vysvětlit. Mohl byste mi prosím poslat odkaz na seznam všech 613 přikázání, závazných pro Židy? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: Vota v Sobota, 14. červenec 2018 @ 00:15:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Šalom šabat, pane wolleku. Ten seznam micvot naleznete zde: https://m.box.com/shared_item/https%3A%2F%2Fwww.box.net%2Fs%2Farxdvd4up2 Budu teď minimálně týden (předpoklad) bez internetu (také předpoklad). Pokud byste chtěl cokoli vysvětlit a já Vám budu na to umět odpovědět, budete mít minimálně týden na to, mi napsat na Vám známou emailovou adresu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: wollek v Sobota, 14. červenec 2018 @ 13:14:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za ten seznam. Procházet to detailně by asi nemělo smysl. Stejně tak ani pátrat po tom, zda tam skutečně jsou všechna adekvátní nařízení vyplývající ze SZ. Zaujalo mne, jakým způsobem je to rozdělené, vybrané, aby vycházelo zrovna 365 negativních (zákazových micvot), stejně jako je počet dní v roce. Když si pak procházím jednotlivá 'přikázání' (micvot), pak se podobné závěry, jako třeba tento ("Nicméně jsou dvě přikázání, která Bůh sdělil všem Židům bez prostředníka, a to první dvě z Desatera, protože ta jsou formulována v první osobě. Talmud učí, že numerická hodnota slova Tóra je 611 (ת-400 ו-6 ר-200 ה-5). Těchto Mojžíšových 611 přikázání zkombinovaných se dvěma přímo od Boha dává dohromady číslo 613.") jeví poněkud vyumělkované.
Pozornost jsem věnoval následujícímu:
Deuteronomy 21:18 Má-li někdo syna nepoddajného a vzpurného, který neposlouchá otce ani matku, a když ho kárají, neposlechne je, 19 ať ho jeho otec i matka uchopí a vyvedou ke starším jeho města, k bráně jeho místa, 20 a řeknou starším jeho města: "Tento náš syn je nepoddajný a vzpurný, neposlouchá nás, je to modlářský žrout a pijan." 21 A tak ho všichni muži jeho města uházejí kamením a zemře. Tak odstraníš zlo ze svého středu. Ať to slyší celý Izrael a bojí se.
Zkusil jsem si vyhledat odkazy na Dt 21 a našlo mi to mezi všemi následující:
Deuteronomy 21:22 Bude-li nad někým pro hřích vynesen rozsudek smrti, bude-li usmrcen a ty jej pověsíš na kůl,
To je micvot:
230. trest oběšením /Dt 21:22/ (535) 230. trest oběšením /Dt 21:22/ (535)
Příkaz ukamenování vzpurné syna se tam neřeší vůbec. Proč?
Dále tam není problém najít duplikáty:
181. Egla Arufa /Dt 21:4/ (530) 309. Agla Arufa -- b /Dt 21:4/ (531)
Proč? A co vlastně takovéto heslovité přikázání znamená?
Navíc ta přikázání (micvot) jsou na tomto seznamu docela vágní, nejasná. Jak v praxi, v reálně životě uplatnit takovéto teze?:
227. trest smrti –strangulace /ex 21:16/ (***) 228. trest smrti upálením /Lv 20:14/ (261) 229. trest smrti ukamenováním /Dt 22:21/ (555) 230. trest oběšením /Dt 21:22/ (535) 231. o pohřbení oběšence /ibid:23/ (536) 232. hebrejští otroci /Ex 21:2/ (42) 233. hebrejské otrokyně /Ex 21:8/ (43) 234. vyplacení /věno/ otrokyni /Ex 21:8/ (44)
Jak uplatnit ten duplikát zmíněný výše?
PS: Nevím, jaký máš email. Mohu se jen domnívat, pod jakým nickem jsi zde vystupoval dříve, ale přímo jsi mi to nesdělil. Pokud můj email znáš, tak klidně odpovídej na něj. |
]
|
|