|
Právě je 553 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116606723 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal ivanp Sledujem diskusiu o tom, či je Peter prvým nástupcom (papežom) Krista, alebo je ním niekto iný?
Myslím, že je to problém Kristovho kňažstva. Cirkev je živý organizmus a nie monarchia. To znamená, že Kristus je najvyšším kńazom cirkvi a ním ostáva na veky.
Nikomu neodovzdáva kňažský úrad, lebo Kristus ostáva na veky. Preto v cirkvi nemáme kňazov, ktorí by boli oddelení od ostatných ľudí (ako to bolo v starom zákone), ale všetci veriaci sú kňazi.:
Zj 1, 5,6... ktorý nás ... urobil kráľovstvom, kňazmi svojmu Bohu a Otcovi, Jemu sláva a vláda naveky vekov! Amen.
Zj 20,6 Blahoslavený a svätý, kto má podiel na prvom vzkriesení! Nad tými druhá smrť nemá moc, ale budú kňazmi Boha a Krista a budú kraľovať s Ním tisíc rokov!
Kňažská hodnosť nemôže prejsť na pápeža, lebo neprechádza na iného.
Žid 7,24 On však, pretože zostáva naveky, zastáva kňazský úrad, ktorý neprechádza na iného.
ivanp
|
Re: Cirkev nie je monarchia (Skóre: 1) Vložil: lukin v Neděle, 14. leden 2007 @ 09:27:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz | Máš pravdu, takhle to vidí katolická církev také. Kristovo kněžství nepřechází na nikoho jiného, ale my všichni máme ÚČAST NA JEHO KNĚŽSTVÍ. Pro správu Kristovy Církve jsou však ustanoveni "správci" (starší), kteří mají služebnost k ochraně určitého řádu ve společenství Církve. Církev je organismus (nikoliv organizace), ale zde na zemi potřebuje "organizaci" ("organisatio" lat. "uspořádání"), aby vše fungovalo v "řádu", "řádně" bez zmatku apod. Vždyť i "celé tělo" je "pevně spojené klouby navzájem se podpírajícími" (Ef 4,16).
A Církev je monarchie (v řečtině znamenající "jednoho vládce") a jejím "monarchou" (tzn. "vládcem") je Kristus. A Církev je poslána Kristem pokračovat v jeho díle, neboť je tělem, jehož hlavou je sám Kristus. |
Re: Cirkev nie je monarchia (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Neděle, 14. leden 2007 @ 11:52:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Práve v tom je problém. V katolíckej cirkvi existujú dve kategórie ľudí (ako v starom zákone)
1. Kategória. kňazi (preto je v kat. cirkvi kňažské svätenie ako sviatosť, kňaz je potom prostredním medzi Bohom a ľudom)
2. kategória ľudí: prostý ľud
Biblia z pohľadu kňažstva hovorí iba o jednej kategórii to znamená, že všetci sme kňazi
Biblia z pohľadu štruktúry, organizácie cirkvi hovorí o apoštoloch, starších, presbyteroch...
Tieto dva pohľady netreba zmiešať spolu.
Pápežstvo je výplod človeka niekedy v 4. storočí, ale z biblického hľadiska nemá opodstatnenie; na to sa nabaľujú ďalšie bludy ako je rímska omša ako stredobod bohoslužby, ktorú potom logicky môže vykonávať iba kňaz...
ivanp
|
]
Re: Cirkev nie je monarchia (Skóre: 1) Vložil: lukin v Pondělí, 15. leden 2007 @ 12:22:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.theofil.cz | V katolické církvi jsou dva typy účasti na kněžství Kristově:
1. obecné kněžství = všichni pokřtění
2. svátostné neboli služebné kněžství = "kněží" (tj. presbyteros, episkopos)
"Biblia z pohľadu kňažstva hovorí iba o jednej kategórii to znamená, že všetci sme kňazi.
Biblia z pohľadu štruktúry, organizácie cirkvi hovorí o apoštoloch, starších, presbyteroch..."
To se nevylučuje - být "knězem" znamená být pověřen ke službě a "vyčleněn" (tzn. přijmout "svěcení") pro tuto službu Bohu. V NZ se tato služba nazývá starší a biskupové, v průběhu časů se totéž teologicky nazývá kněžství, které je však odlišné od kněžství SZ, i když určité styčné body tam samozřejmě jsou, stejně jako s všeobecným kněžstvím. |
]
Re: Cirkev nie je monarchia (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Neděle, 14. leden 2007 @ 19:19:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Drahy Lukin: Namestek kristuv = Namiesto krista = Antikrist. A o tom je dvojtvarnost katolicizmu.
Jan poznamenává, že žena na šelmě je oděna purpurem a šarlatem, což jsou opět barvy
Římských císařů a Římsko-Katolické hierarchie. V Katolické Encyklopedii čteme:
„Sutana, dlouhé černé roucho katolického duchovenstva, je jejich oficiálním oděvem.
Barvou biskupů a jiných prelátů je purpur, u kardinálů šarlat.“
Žena jedoucí na šelmě drží v ruce zlatý pohár. Opět tento zlatý kalich, užívaný
při eucharistii nebo-li mši, je nejsvatějším nástrojem v Římskem katolicismu. Jan
si uvědomuje, že zlatý pohár je „plný ohavností a nečistoty jejího smilství“. Mohl by
to být biblický pohled na mši, která je jádrem Římského katolicismu !!!
Pokračovanie: Zena jdouci na selme
|
]
|
|
Re: Cirkev nie je monarchia (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 14. leden 2007 @ 18:50:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ahoj Ivanp,
nechtěl jsem ve svém článku říci, že Petr, je prvním papežem. Jen jsem chtěl poukázat, že prvotní Církev měla Petra jako svého reprezentanta.
Petr se obracel navenek Církve a zvenku Církve se všichni obraceli pouze na Petra. A Pán nám tím chtěl něco říci, co se týče Božího uspořádání v místních sborech. Pravděpodobně poslové Církví ve zjevení, ke kterým hovoří Pán Ježíš ve svých dopisech, jsou právě takoví reprezentanti a mluvčí, jako byl Petr. |
|
|
namestnik kristov = antikrist (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Neděle, 14. leden 2007 @ 19:32:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Dovolujem si dat do pozornosti článok: Učení katolické
církve ve světle Božího slova , z ktorej malý úryvok:
(2) Naší další zmínkou je nadřízenost papeže nad všemi morálními a náboženskými
záležitostmi v církvi, a neomezená a okamžitá autorita nad životy všech, tak jako to
bylo pravdivé u Babylónského Velekněze, jak jsme již viděli dříve.
(3) Uctívání a pocta obrazů začala brzy. Poprvé to bylo prohlášeno Druhým koncilem v Nise,
787 n.l. V devátém století se určití císařové pokoušeli odstranit takovéto uctívání, ale
bylo tak zakořeněno v lidech a pokusy byly tak odmítány ignoranty a mnichy, že císařové
vzdali své pronásledování a v r. 869 n.l. se senát v Konstantinopoli vyjádřil v jejich
nepřízeň. Uctívání obrazů je čistě pohanské a pochází z Babylónu.
(4) Osobní zpověď knězi vznikala z malého začátku ve druhém a třetí století ž do
vypracovaného systému v době Innocenta III, 12I5 n.l., ale nebylo to vyhlášeno radou až
teprve Koncilem v Trentu, 1551. Lidé byli nuceni se zpovídat knězi nejméně jednou za rok
a vykonat odplatu podle stupně spáchaných hříchů. Odplatou byl půst, zmrskání, poutě,
atd. Bez vyznání neměl nikdo právo na svatosti. Je to ten stejný systém jaký měl Babylón,
který svazoval lidi ke knězi strachem z vyzrazení nebo Božího hněvu.
(5) Znak kříže měl svůj původ v mystickém "Tau" Babylónského kultu. Pocházelo to z dopisu,
počátečních písmen Tammuz (Ezech. 8:14), který je ale známější v klasických rukopisech
jako Bacchus, Oplakávaný, což byl Nimrod, syn Kúšúv.
(6) Růženec je pohanského původu. Je používán pro stejné magické účely v Římanství, pro
které byl používán v Babylónských záhadách.
(7) Řád mnichů a jeptišek byl převzat z Babylónského Kultu. Pozdější je imitace Panen
zasvěcených Vestalovi (římský bůh) z Pohanského Říma, převzato z Babylóna.
(8) Významné svátky Římanství jako například Vánoce, Velikonoce, Den svatého Jana,
Ženský den, Svátek Půstu atd. jsou Babylónské a nemají žádný vztah ke Kristu a k Bibli.
Žádný z nich nebyl slaven v křesťanských církvích po dobu 200 let po Kristu. Všimněte si
následujícího:
A. Vánoce.- byly převzaty z pohanské oslavy probíhající 24. a 25. prosince na počest
syna Babylonské Královny Astarte a byly udržovány už století před Kristem. Chaldeanci
to nazvali štědrovečerní den nebo Dětský den. Tak dobře známý vánoční stromek byl v podstatě
pohanský a byl společný pro všechny pohany těch zemí. Podle legendy v podvečer toho dne byl
24. prosinec nazván yule - zápisem odhozeným na stromek, ze kterého pak byly vzaty boží
dary od bohů, aby požehnaly lid v novém roce. Tyto stromky byly běžné ve dnech Jeremiáše,
který varoval Izrael, aby utekl od tohoto pohanského zvyku (Jr I0:1-9).
|
|
|
|
|