Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Oto.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 194, komentářů celkem: 429735, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 560 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116630355
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace!
Vloženo Čtvrtek, 16. březen 2006 @ 11:17:23 CET Vložil: reformovany

Ekumenismus   Cílem nového katolického časopisu "Te Deum" je rekatolizace! V rozhovoru s šéfredaktorem nového katolického časopisu Te Deum Martinem R. Čejkou pro Magazin ChristNetu mimo jine zaznelo: "naprosto otevřeným cílem Te Deum je tzv. proselytismus, čili snaha o obrácení nekatolíků na katolickou víru"    Myslim, ze vyse uvedeny vyrok svedci o skutecnosti, ze rekatolizace neni zadnou fikci. Proto peclive porovnejme uceni Rima s ucenim Bible. Nize proto uvadim clanek z minuleho tydne upozornujici na vyborne srovnani katolicismu s Biblickou virou.   Římský katolicismus není křesťanství.   Vynikající nové stránky. Rád bych tímto nominoval stránky http://prokrestany.sweb.cz/ na ocenění Zlatá perla GS. Mám radost, že podobná služba římským katolíkům je nyní dostupná i v češtině. Jedná se v podstatě o porovnání učení římského katolicismu s Biblí. Tak jako falešnou bankovku nejlépe rozpoznáme jejím pečlivým porovnáním s pravou bankovkou, tak falešné učení nejlépe rozpoznáme jeho pečlivým porovnáním s pravým učením, tedy s Biblí. Věřím, že tyto stránky budou našim římsko-katolickým přátelům požehnáním a že i skrze ně poznají, že římský katolicismus není křesťanství, ač se tak rád často tváří. Ač neznám tvůrce těchto stránek, rád bych mu poděkoval za skvěle odvedenou práci. Tyto stránky poslouží jistě nejen římským katolíkům. Ujasnit si, čemu vlastně věříme nebo nevěříme nemůže být na škodu nikomu. Neváhejte tedy a klikněte zde na stránky:   http://prokrestany.sweb.cz/   Nezapomeňte také poslat odkaz svým známým. Zdraví reformovaný

"Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 50 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rekatolizace - nevyvratitelný důkaz zločinnosti a inferna ŘKC!!! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 16. březen 2006 @ 14:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V Čechách začala probíhat násilná rekatolizace – katolictví se stalo jediným povoleným náboženstvím. V roce 1624 byli ze země vypovězeni protestantští kazatelé, nekatolickým stavům dali na výběr: buď přestoupí na katolickou víru, anebo musí odejít ze země. Ale poddaným bylo vystěhování zakázáno (není divu, přišli by o pracovní sílu), a tak ti odvážnější utíkali potají. Do ciziny odešlo i mnoho vzdělanců, což mělo za následek úpadek kulturního života. Roku 1627 byl vydán tzv. mandát Ferdinanda II., kterým byla vypovězena nekatolická šlechta. Zemi museli opustit do 6 měsíců a jejich nejčastějším cílem bylo Nizozemí, Polsko, Sasko a západní Slovensko. Mezi uprchlíky byli i Jan Amos Komenský, grafik Václav Hollar, malíř Karel Škréta, historik Pavel Stránský i vůdce povstání Matyáš Thurn. Zimní král Fridrich Falcký byl dán do císařské klatby, zbaven svých zemí (Horní a Dolní Falc) a kurfiřtské hodnosti a až do své smrti roku 1632 žil v emigraci v Haagu. Kulturní život byl omezen i kvůli přísné cenzuře knih, známým cenzorem byl např. páter Koniáš. Roku 1638 byly všechny školy svěřeny jezuitům, čtyři pražské fakulty byly spojeny v jedinou Karlo-Ferdinandovu univerzitu a rektorem byl vždy jen jezuita.
Ferdinand II. vydal tzv. Obnovené zřízení zemské, což byla vlastně nová ústava, která vytvářela předpoklad pro centralismus, absolutismus, germanizaci a nadvládu katolicismu. V Čechách začalo platit roku 1627, na Moravě roku 1628. Bylo v něm uzákoněno dědičné právo Habsburků na český trůn, posílena pozice panovníka na úkor českých stavů, povoleno jen katolické náboženství, obnoven zemský sněm (ale scházet se mohl jen z vůle panovníka), podlomen význam měst (všechna města měla dohromady jeden hlas), ztráta suverenity domácího soudního systému, němčina byla zrovnoprávněna s češtinou – tímto se z dosavadní slovanské země, kde byla jedinou úřední řečí čeština, stala země dvojjazyčná a postupně spíše německá. Ale hlavně byla postupně oklešťována státní suverenita, všechny centrální orgány i Česká dvorská kancelář byly ve Vídni.




k časopisu ''Te Deum'' (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Čtvrtek, 16. březen 2006 @ 15:51:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To co píšeš je určitě pravda, ale kdo má v tomto časopisu prsty??? Stačí se mrknůt na http://www.katolikrevue.cz/ , a je jasné, že se jedná o některé lidi co jsou zapojeni v katolík revue. Už jsem psal několikrát o tom, co je Katolík revue, ale raděj to zopakuju. Skupina lidí, kteří odmítají II. vatikánský koncil, odmítají ekumenismus, odmítali mnohé rozhodnutí Jana Pavla II., atd., atd., ...

Co více říct? Asi nic, ale podle mě je dobré vědět, kdo má v takovém časopisu prsty...



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Čtvrtek, 16. březen 2006 @ 20:49:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na GRANO SALIS se mnoho píše a hovoří o ekumenismu. Táži se, je-li ekumenické nařknout římské katolíky, že jejich víra není křesťanská? Slovo "katolický" znamená "všeobecný", zahrnuje v sobě obsah víry celého křesťanstva (spásná oběť Kristova na kříži, Kristovo zmrtvýchvstání, Kristus jako pravý člověk i pravý Syn Boží, Bůh jako Trojice - Otec, Syn a Duch Svatý). Tuto víru římští katolíci pravdivě zastávají. V jejich víře není problémem to "katolické", nýbrž to "římské" (např. pojetí papežského úřadu). Problematická specifika si ale nese každá denominace, včetně protestantských a letničních (nedávno jsem třeba četl vyjádření pravoslavného teologa, že letniční hnutí má všechny znaky posedlosti zlým duchem - jen pro ilustraci!). Podobné jednostranné výroky typu "katolík rovná se nekřesťan" jen nahrává právě zuřivým tradicionalistům kolem Revue Katolík, kteří přece reprezentují naprosto menšinový proud uvnitř římské církve. Na závěr: ony doporučované stránky www.prokrestany.sweb.cz obsahují četná zkreslení a svévolné interpretace - trochu jako inkvizice naruby...



Re: Rekatolizační patent Ferdinanda II z r. 1627 (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 17. březen 2006 @ 08:10:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rekatolizační patent Ferdinanda Druhého
31. července 1627

My, Ferdinand druhý etc., vzkazujeme N1). všem a svým poddaným a obyvatelům všech čtyř stavů našeho dědičného království svou císařskou a královskou milost a vše dobré.

Milí věrní,

Jest známo po světě i v zemi, že naše dědičné království České nebylo téměř nikdy a vůbec v žádné jiné době v lepším blahobytu a výši než za časů života a vlády zvěčnělého Našeho předka, císaře Karla Čtvrtého, bohumilé a slavné paměti. Karel z obvzláštní otcovské péče a lásky, kterou měl k Vašim prarodičům a milé vlasti, zcela rozumně a dobře předvídal, že rozdíl a nerovnost náboženství v jistém království a zemi by nemohly založiti nebo zachovati pravý trvalý mír nebo pravou upřímnou poslušnost jak k vrchnosti, tak ani mezi samými poddanými. Vydal proto také v království českém zákon a nařízení a zavázal všechny duchovní a světské úředníky a rady míti je v každém směru a v prvé řadě na zřeteli a dbáti jich s největší pílí, aby tak mimo svaté apoštolské křesťanské římské náboženství (které od doby, kdy království bylo přivedeno od pohanství ke křesťanské víře, neporušeně v něm trvalo) nebyla zaváděna a dovolena žádná jiná víra nebo svádějící kacířské zhoubné bludy, roty a sekty.

Jest pak však také, žel, dosti známo a na bíledni, že po jeho blahé smrti, za časů vlády zvěčnělého krále Václava, snad z jisté nedbalosti se vloudily do tohoto Našeho dědičného všemožné bludy a kacířstva a že pak ihned nastaly zmatky, různice a nekalosti mezi samými poddanými, jako neméně škodlivá povstání a rebelie proti vrchnosti, které téměř za všech následujících králů, zvláště však za vlády zvěčnělého císaře Rudolfa a Matyáše, bohumilé paměti, se znovu obnovily a které za Našich dnů se velmi začaly, povstaly a přerostly.

Aby nyní zmíněné Naše dědičné království české zase mohlo dojíti blahobytu, v němž bylo za časů blahé paměti Našeho předka, zvěčnělého císaře Karla Čtvrtého, tedy jsme si neuložili do té doby, kdy Nám dal všemohoucí Bůh svým božským požehnáním vítěznou viktorii 2) před Prahou proti Našim rebelům, nepřátelům a odpůrcům, nic většího ani obsažnějšího, než skutečně následovati chvály a slávy hodný příklad blahého císaře Karla Čtvrtého (který byl považován za Otce vlasti a takovým činem se osvědčil) v ochraně a provádění svatého jedině spasitelného katolického náboženství a jako on vědomě nedovolovati, aby byla zaváděna kacířství nebo bludy v zmíněném Našem dědičném království českém, nebo, poněvadž si ony bludy dovedou tajně počínati, naříditi, aby všechny sekty a bludy katolickému náboženství odporující byly se zcela chvalitebnou horlivostí odstraňovány a přísně trestány.

A protože tedy jsme musili s největší nelibostí slyšeti, že u nekatolických obyvatelů, ještě zůstávajících v Našem dědičném království českém, nechce ustati nebezpečné praktikování, které jest Nám a všem Našim poslušným a věrným poddaným k veliké újmě a škodě, byli jsme tedy přinuceni naříditi - protože nosíme a Nás k tomu zavazuje královský úřad jakož i blaho a spásu duší Našich poddaných (zač budeme musit jedenkrát všemohoucímu Bohu účty klásti), pak též pro založení a podporování stálého míru, lásky a svornosti mezi zmíněnými Našimi věrnými a milými poddanými, jako neméně pro zachování Našeho a Našich potomků, budoucích králů často zmíněného království českého -, aby zmínění naši nekatoličtí a v škodlivém kacířství zatvrzelí poddaní zanechali bludy a sekty, zavlečené po smrti blahé paměti císaře Karla Čtvrtého, a aby se vrátili k svaté jediné spasitelné katolické církvi a náboženství.

Nelze proto ani nyní ani napříště, jak řečeno, též pro svědomí, ponechávati někoho právě tak z vyšších jako z nižších stavů, mužské i ženské osoby, v zmíněném Našem dědičném království českém v usvědčených kacířských bludech a sektách, nýbrž spíše se shledává přiměřeným právu a chvalitebnosti, též Božské vůli a zákonům, aby všichni a každý z Našich poslušných a věrných poddaných jednomyslně se srovnávali s Námi v prastarém římském katolickém náboženství, a tím i s náboženstvím Našim a jejich prarodičů, v právu a životě a za dopuštění Božího milosrdenství v spasitelném rozloučení s tímto světem.

Nařídili jsme tedy ještě před touto dobou, pro založení a rozvinutí velmi nutného a hojivého a Bohu velmi milého reformačního díla, komisaře a těm jsme v císařské a královské milosti poručili, aby si dali s největší pílí práci, jak sami tak svými podřízenými instruktory, aby často zmínění naši věrní a poslušní poddaní mohli býti od základu a dobře v katolické víře informováni, od rozšířených kacířských bludů znovu odvedeni a přivedeni na pravé cestě ka svaté jediné spasitelné katolické církvi a náboženství.

Podle toho jsme také mimo jiné u zmíněných Našich nařízených komisařů zvláště toto opatření učinili, aby si povolali příslušníky panského a rytířského stavu, na které jest tento Náš milostivý patent zvláště namířen, a to během šesti měsíců po jeho uveřejnění, jakožto šest měsíců jest dosti obsáhlý termín, a je buď sami nebo prostřednictvím jiných k tomu zřízených osob v často zmíněné římské katolické víře důkladně informovali a aby učinili jistou a důkladnou relaci po uplynutí tohoto termínu, jak se ten či onen osvědčí a ukáže v prosazování povinné poslušnosti k všemohoucímu Bohu a svaté katolické církvi, také k Našemu otcovskému laskavému rozkazu, směřující k jejich vlastní spáse duší.

To jsme pak pokládali milostivě za dobré všechny Naše poslušné poddané z obou vyšších stavů tímto milostivě a otcovsky napomenouti, aby každý ony upřímně míněné informace od zmíněných Našich komisařů nebo jejich podřízených instruktorů přijal dobrovolně s dychtivostí a horlivým srdcem, aby také sám byl k svému blahu, užitku a zbožnosti po vůli a aby se srovnal v jedné spasitelné svaté katolické víře s Námi a s obecnou křesťanskou apoštolskou římskou církví.

V opačném případě, kdyby se někdo v stanoveném termínu šesti měsíců s Námi v Naší svaté katolické víře nesrovnal, jsme zcela rozhodnuti a chceme, aby bylo konečně vysvětleno mocí tohoto císařského a královského patentu, že po uplynutí stanoveného šestiměsíčního termínu nedovolujeme a nepřipouštíme, aby jediný takový člověk déle bydlel v často zmíněném Našem dědičném království českém a své statky tu osobně vlastnil, nýbrž aby titíž pak odešli z často řečeného Našeho království českého, své statky však aby byli povinni prodati svým příbuzným nebo jiným katolickým obyvatelů, k tomu účelu a prodeji statků chceme ustanovit druhý termín, také šest měsíců jako prvý dlouhý.

Aby se však nikdo nemohl domnívati, že se tu hledají peníze nebo majetek a ne jedině čest a chvála všemohoucího Boha, chceme, aby bylo dále tímto a mocí tohoto listu vysvětleno v císařské a královské milosti každému, že pokud by se ten či onen této Naší milostivé a konečné vůli poslušně nepodvolil (čehož se však nikterak není Nám nadíti), tomu nebo těmto jest otevřena a svobodna emigrace a odchod bez placení jakýchkoli dávek, podobně pak chceme, aby tímto bylo dovoleno, aby kdokoliv byl oprávněn k opatření a zpeněžení svých statků stejně jako k vybrání svých pohledávek v království (v tom má jim pak býti co nejrychleji a nejbedlivěji k právu pomoženo) zplnomocniti a zanechati někoho ze svých příbuzných nebo též jiných katolických osob.

Poněvadž však nic bychom raději nechtěli ani viděti ani si přáti, než aby ony staré a dobré rody, jejichž prarodiče žili v Našem dědičném království českém pod mírnou vládnou a ochranou našeho vysoce slavného arcidomu rakouského v jednotě katolického náboženství, a to blaze a v dobrém stavu, i nadále mohly býti v stejné jednotě náboženství v království zachovány a zůstaveny, napomínajíce tedy zcela otcovsky a milostivě všechny své věrné poddané, aby každý pomněl svého vlastního blaha, aby šel do svého svědomí a dobře uvážil, aby neztrácel ze spravedlivého trestu a dopuštění Boha všemohoucího vedle časného také věčné, což bychom nikomu rádi nepřáli, nýbrž aby spíše opustili své bludy a kacířstva (jimiž oni i jejich předci byli svedeni a vzhledné království a milá vlast do největší zkázy vydána) a vrátili se k staré svaté katolické víře a uvolili se také s Námi v náboženství srovnati.

A v tom všem je dokonána Naše milostivá a konečná neměnitelná vůle a mínění.

Dáno v Našem městě Vídni v sobotu o památce svatého Ignáce roku 1627, království Našich: římského osmého, uherského desátého a českého jedenáctého roku.


--------------------------------------------------------------------------------

Pozn:

1) Zkratka zastupující dosaditelné jméno.


2) Vítězství na Bílé hoře 8. listopadu 1620


--------------------------------------------------------------------------------

Originál patentu uložen ve Státním ústředním archivu Praha, fond Sbírka patentů č. 334.
Český překlad K. Doskočila převzat z publikace K. Doskočila LISTY A LISTINY Z DĚJIN ČESKOSLOVENSKÝCH, Praha 1938, s. 75-78.
Tento text je převzat z knihy: Veselý Z.: Dějiny českého státu v dokumentech, Praha 1994, Victoria Publishing.
Za případné odchylky od textu, kt. vznikly při přepisu do počítače, se omlouváme. Rozhodně se však nedotýkají významu slov či vět...






Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: noname v Pátek, 17. březen 2006 @ 15:51:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj reformovaný, cituji tvoje slova:
"Ač neznám tvůrce těchto stránek, rád bych mu poděkoval za skvěle odvedenou práci. "

Jednoho možného autora bych měl, ty stránky jsou si podobné názorově i jinak.

http://www.watchtower.org

Všiml jsem si také, že někteří raději opisují články, místo vlastního názoru. Naštěstí opravdu jen někteří.

Ještě, abych Ti ulehčil práci, ten časopis si neobjednám. Předpokládám, že ale pro Tebe bude zdrojem informací pro další nenávistné články.
H.



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 17. březen 2006 @ 16:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim noname,

Myslim, ze tematem tohoto clanku bylo:
Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace!

Ale kdyz uz mluvis o tech strankach podival ses na ne?

Nestalo by za to, kdybys s nimi polemizoval s Bibli v ruce?

Ale kdyz uz spekulujes o autorech. Nemyslim si, ze bys mel pravdu. Tezko by tam bylo citovano

Bible říká:

1 Janův 5:20 A víme, že Boží Syn přišel a dal nám schopnost, abychom poznali Toho pravého, a jsme v Tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

1 Janův 1:9 Vyznáváme-li však své hříchy, Bůh je věrný a spravedlivý, aby nám odpustil hříchy a očistil nás od veškeré nepravosti.

Marek 2:7 "Proč mluví tak rouhavě? Kdo kromě samotného Boha může odpustit hříchy?"

Rad bych se Te jeste zeptal co v mych clancich shledavas nenavistneho ve vztahu k lidem?

Rimsky katolicismus opravdu rad nemam, ale spise jako zly system. Rozlisuji system a jeho obeti.

hezky vikend preje

reformovany



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: chamd v Pondělí, 20. březen 2006 @ 15:43:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1) autor článku - reformovany - se domnívá, že Římský katolicismus není křesťanství. Na jeho názoru není nic překvapujícího, vždyť se musí vůči své opuštěné víře nějak vymezit. Ostatně podobný názor obsahuje i korán.

2) Stránky http://prokrestany.sweb.cz/ jsou celkem perfektní doporučuji všem katolíkům, jsou lepší jak Trnky brnky či humoristicky zaměřené WWW. Alespoň já jsem se, jako katolík, nad těmi umě sekládanými citáty s katechismu a bible náramně bavil. Škoda jen, že tam není k dispozici stáhnutí celých stránek v jednom souboru, abych si to mohl číst jinde popř. vytisknout.



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 22. březen 2006 @ 11:19:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravim chamd,

Uvital bych vecnejsi argumentaci.

Je to vlastne presne opacne nez rikas. Kdyz jsem zacal brat vazne Bibli, tak me ma biblicka vira automaticky vymezila proti uceni rimskeho katolicismu.

Da-li Buh, a ty zacnes jednou vice Bibli nez Rimu, tak poznas o cem mluvim.

Co se tyce onech diskutovanych stranek, verim, ze si s Bibli v ruce kazdy muze udelat nazor sam.

zdravi
reformovany



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: Gepa v Pondělí, 27. březen 2006 @ 18:53:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
:-)))) ..... ty stránky si přečtěte. Jsou povrchní. K jednotlivému "problému" uvedou vždy jen vypíchnutý text z katechismu a záměrně tam autor neuvádí citace z Písma podporující text Katechismu. Ale Katechismus jej obvykle uvádí v poznámkách - ale je pouze v tištěné formě, v té elektronické ty odkazy , myslím, nejsou.



Re: Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! (Skóre: 1)
Vložil: Gepa v Pondělí, 27. březen 2006 @ 23:29:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cílem nového katolického časopisu ''Te Deum'' je rekatolizace! A to je dobře!!!
Uvedené propagované stránky mají za úkol re-reformci. Pokud ruzní "roformovaní" nahání do svých řad z řad katolíků, proč by nmohli katolíci obracet na víru pravou. Jen houšť!



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy