|
Právě je 551 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116606657 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost
Vloženo Čtvrtek, 07. červenec 2005 @ 15:16:41 CEST Vložil: Karels |
Karels poslal:
Odpověď bratru Pastýři na námitku,
že nevěřím v Boží Trojjedinost
Výsledky tisícileté ortodoxie nám jen ukazují jak řešili problémy naši předchůdci. V žádném případě nemohou být pro nás výsledky jejich studia závazné. Kdo to prosazuje, ten jen odhaluje svou aroganci a snahu manipulovat s lidmi. Apoštol Pavel jasně určil postavení duchovních – mají „sloužit, ne panovat nad vírou věřících“. Jsou-li výsledky ortodoxie v souladu s Písmem, pak to beru. V opačném případě nemám zájem.
Sám víš bratře Pastýři, v jakých podmínkách někdy koncily probíhaly: zasahoval Písem neznalý císař, někdy tekla krev a připočtu-li použití nebiblických výrazů z pohanské filosofie, pak jsem moc opatrný.
Mým vyznáním víry je pouze Písmo. Co v Bibli není, nepřijímám. A v ní čtu: „Víme, že je jeden Bůh Otec a jeden Pán Ježíš“ – 1. Kor. 8,6 o žádném třetím tam není ani slůvko. A to „víme“, to je pevné přesvědčení bratra Pavla, kterého obeznámil s PRAVDOU sám Pán Ježíš.
Abych věřil bratře Pastýři tvrzení, že jsou si v Trojici všichni rovni, že všechno dělají společně, to bych musel zrušit Písmo a to po mně nemůžeš chtít. Jestliže umřel Pán na kříži, znamená to, že umřeli „všichni tři“, umíš si představit, že by Syn poslal Otce na zem umřít? A takové a podobné nesmysly koukají z toho nebiblického učení. Těžké chvíle nastaly pro zastánce této nauky, když museli přijmout biblickou zvěst, že Syn se podřizuje Otci, o čemž svědčí celý Starý i Nový zákon. Kdo by byl schopen říci, že i Otec mohl vzít na sebe lidské tělo, ten vůbec nezná Bibli. Kdo by se odvážil říci, že Pán Ježíš je Otci Bohem, ten by se dopustil přímo rouhání! A to všechno je obsaženo v nesmyslném učení o „rovností tří božských osob“.
Je smutné číst, jak se pojistili naši předchůdci proti tomu, aby ty jejich lidské výplody nezapadly v zapomnění. Zastrašili pochybovače proklínáním, kletbou, nebudou-li věřit jako oni. To není milý bratře Pastýři služba, to je teror – zastrašování. A pod tou hrozbou stojí dodnes téměř všechny církve. Bojí se vyjádřit svobodně, neboť „experti“ prohlásili Trojici za vstupenku do ráje. Kdo nevěří v Trojici, není křesťan. Díky Bohu, že mne nemůže dnes žádný Kalvín upálit na rožni jako Dr. Serveta. Dnešní pomník v Ženevě jen odhaluje zpupnost tohoto muže, který nechal brutálním způsobem zabít tohoto známého odpůrce trojičního učení. Pro mne je vstupenkou do ráje můj Pán Ježíš, žádné učení. Z toho plyne moje odvaha, neboť se opírám o věčné Boží slovo.
S pozdravem Karel Sýkora
|
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 07. červenec 2005 @ 15:22:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bratři a sestry,
ve svém okně na pravé straně máte možnost hlasovat. Jsem moc zvědavý, co si o tomto tématu myslíte, hlasování je anonymní!
S pozdravem Karels
|
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: oskar v Čtvrtek, 07. červenec 2005 @ 23:47:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Chybí mi tam ještě jedna možnost. |
]
to oskar (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 08. červenec 2005 @ 05:03:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A která to je? Já už do toho dotazníku nemůžu zasahovat. Snažil jsem se tam dát možné varianty, které mě v tu chvíli napadly.
S pozdravem Karels
|
]
to Karels (Skóre: 1) Vložil: oskar v Pátek, 08. červenec 2005 @ 10:02:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejvíc se mi zamlouvá varianta "Ne, vždyť křesťan bude spasen vírou v Ježíše" s tím, že křesťan je nejen spasen vírou v Ježíše Krista ale ruku v ruce s tím pouze tehdy, jestliže k této víře přidá dokonalou obnovu svého vnitřního člověka, tak aby byl dokonalým obrazem Ježíše Krista podobně, jako je Ježíš Kristus obrazem Božím. To je praktický úkol, který je náplní té "cesty". Když někdo uvěří a stane se křesťanem, stojí teprve na počátku té cesty, ještě musí do království vejít úzkou branou. Zdali tam vešel, je jisté až v okamžiku jeho smrti neboli pokud vytrvá (podobně jako Jób:) až do konce. Od počáteční víry se během svého křesťanského života člověk posouvá dále, k nové a nové víře (proto je psáno "od víry k víře"), když poznává stále hlouběji Boží Slovo a přijímá Boží výchovu. Možná je to v tom stručném vyjádření té anketní volby implicitně obsažené, pro jistotu jsem to vyjádřil i explicitně. |
]
Re: to Karels (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 08. červenec 2005 @ 10:08:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | K tomu se dá říct jenom Amen!
Chci se Tě bratře oskare zeptat na jednu věc. Můžeš o nás říct, že jsme tvoji bratři? A Pastýřovo nařčení o tom, že jsi jehovista, zakládalo se na pravdě?
S pozdravem Karels
p.s. pokud ne, potom by to byla jenom jeho další lež
|
]
Re: to Karels (Skóre: 1) Vložil: oskar v Pátek, 08. červenec 2005 @ 10:35:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jsem vyznavačem Boha, který se jmenuje Jahve. Nejsem členem žádné církve ani organizace. Jsem součástí Božího národa, který shromažďuje Bůh a nikoli člověk. V tomto smyslu jste moji bratři.
Pokud jde o Pastýře, není mou věcí jej nijak hodnotit. Můžu se pouze vymezovat vůči jeho názorům. Je to obratný stylista, zkušený diskutér a jeho připomínky jsou velice trefné, baví mě, nutí mě znovu a důkladně si promýšlet vlastní představy, pokud k nim vyjádří námitku. Nezapomínejme, že moudrosti tohoto světa se Bůh směje a že Boží moudrost je naopak světu bláznovstvím, je pro něj nevzhledná a ubohá. Tak tomu bude až do konce. |
]
|
|
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 09. červenec 2005 @ 00:58:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo by byl schopen říci, že i Otec mohl vzít na sebe lidské tělo, ten vůbec nezná Bibli
Jen pro mou innformaci, v Genesis 18 kapitole, když si Hospodin povídal s Abrahamem a Sárou měl na sobě co? |
|
|
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 09. červenec 2005 @ 07:50:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To je jednoduché - Jan 1:18 "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl".
Písmo musí platit, tedy ten se kterým se bavili Abraham se Sárou nemohl být v žádném případě Otec, ale Syn, Ježíš!! JHVH ve Starém zákoně = Ježíš Kristus.
S pozdravem Karels
|
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 09. červenec 2005 @ 12:45:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo?
Ale já tam něják nečtu, že by si s Abrahamem povídal YHWH Ježíš Nazarestký co je Kristus, ale že si sním povídal Hospodin, takže to s tím že s Abrahamem a Sárou tam mluvil Ježíš je pouze VÁŠ specifický výklad.
A navíc si v Bibli čtu že Genesis 32:31 "31 I pojmenoval Jákob to místo Peníel (to je Tvář Boží), neboť řekl: "Viděl jsem Boha tváří v tvář a byl mi zachován život." " ... Exodus 33:11 " A Hospodin mluvil s Mojžíšem tváří v tvář, jako když někdo mluví se svým přítelem. Potom se Mojžíš vracel do tábora. ..... " ... Deuteronomium 34:10 " 10 Nikdy však již v Izraeli nepovstal prorok jako Mojžíš, jemuž by se dal Hospodin poznat tváří v tvář". Dále pak Adam a Eva určitě viděli Hospodina, Enoch chodil s Bohem, atd.. atd...
takže co s tím? |
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 09. červenec 2005 @ 13:00:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě jste mi to napsal,
Ty argumenty svědčí proti Vám!! Bůh Otec až na vyjímky ve Starém zákoně nejedná!
musí platit, že "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl"
Pokud se Hospodin dal poznat např. Mojžíši, Adamovi a Evě a dalším, musel to být Ježíš ještě v době než přišel v lidském těle na tento svět!!
Znovu opakuji ten verš z evangelia podle Jana 1:18 "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl"
Další důkazy téhož: Lukáš 3:4 "jak je psáno v knize slov proroka Izaiáše: 'Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky"!
Komu měl Jan Křtitel - ten volající, připravit cestu? Jan měl připravit cestu ne Mesiáši, ale Hospodinu - JHVH Izraele!!
Karels
|
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 09. červenec 2005 @ 13:15:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | hmmm tak k tomu můžu říct jenom - hezkýýýý, ale poněkud Biblicky nedoložitelné, leda v případě že by Otec neexistoval a existoval jenom Ježíš.
Ale necháme téhle debaty, vaše theologie stojí zcela viditelně na jiných základech než moje, proto to nemá smysl v ní pokračovat, protože bychom si oba pořád dokola vedli svou. |
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 09. červenec 2005 @ 13:30:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan 1:18 "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl"
Jestliže Boha nikdo nikdy neviděl, potom o něm ve době SZ neměli ani potuchy, verš pokračuje - jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl - teprve v Novém zákoně se dozvídáme o Otci!
Ve Starém zákoně - jednání Syna (Otec existuje, ale přenechal svoji moc Synu)
Nový zákon - jednání Otce a Syna (dozvídáme se o Otci)
S pozdravem Karels
|
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: vogel v Sobota, 09. červenec 2005 @ 21:17:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no, teď jsem si procházel několik biblických komentářů k Janovi 1:18 (Barnes, komentáře v NASB study Bible, Abbot, Clarke, Scofield a další) a váš výklad Jana 1:18 je poněkud ojedinělý a hádejte komu v tomto případě věřím? Jim nebo Vám? |
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pátek, 15. červenec 2005 @ 11:43:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Škoda, že vogel nenapsal ten výklad. Mám stejný názor jak karels ohledně toho "Boha nikdo neviděl";
Ve St.z.čteme "viděli Boha izraelského" -Ex.24,10! Takže je zřejmé, že Pán mluvil o svém Otci a tím jen potvrdil, že je oním JHVH. Zach.9,9 předpověděl, že Král Izraele, JHVH usedne ne osla. Jen velký ignorant nebo rouhač by řekl, že na oslu jel Otec slávy. |
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Vendaor v Pátek, 15. červenec 2005 @ 11:56:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sluší se poopravit karelsovou větu, že "Jan měl připravit cestu NE MESIÁŠI, ale Hospodinu, JHVH Izraele". Vždyť Mesiáš, Hospodin, JHVH, Král Izraele nebo Bůh Abrahama, Izáka a Jákoba je jeden a tentýž Ježíš Kristus. Nebo se Karelsi mýlím? Z Písem mi to tak vyplývá. Přeji požehnání všem studentům Písem. |
]
Re: Odpověď bratru Pastýři na námitku, že nevěřím v Boží Trojjedinost (Skóre: 1) Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 15. červenec 2005 @ 12:05:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale jasně, akorát to, že měl připravit cestu JHVH se mi zdá takové důraznější.
Pán Ježíš je také Mesiáš a Bůh.
Karels
|
]
|
|
|
|